Kuka korvaa? - ei kukaan!

Matkalle lähtiessä olettehan tarkistaneet että teidän oma vakuutus korvaa kolaritilanteessa matkan jatkumisen tai kotiin pääsyn? Jos joudut liikenneonnettomuuteen syyttömänä osapuolena, voit joutua itse maksamaan kaikki kulut. Liikennevakuutuksesta korvataan vain auton korjaus tai lunastus. Itse joudut järjestämään auton matkan jatkamiseen. Samoin jos autosi jää korjattavaksi useiden satojen kilometrien päähän, se on sinun maksettava auton kuljetus itsellesi.
Suosittelen varmistamaan omasta vakuutusyhtiöstä mitä se korvaa tälläisessä tapauksessa!

4

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AutonKeskeytysTurva

      Monissa autoissa on oma merkkikohtainen autopalvelu. Mersussa on ollut iät ja ajat sellainen. Nykyään näyttää olevan miltei kaikissa merkeissä mukana.

    • Korvaako tuo oikeasti tilanteessa esim. olet matkalla Lappiin, loma alkamassa ja olet peltikolarissa, korvaako auton että pystyt jatkamaan lomalle ja olemaan suunnitellun loman? Vai korvaako vain että pääset kolaripaikalta kotiin? Entä jos kolari tapahtuu Rovaniemellä ja asut Helsingissä. Autohan hinataan lähimmälle merkkikorjaamolle, mitä tapahtuu kun autosi on korjattu? Maksaako itse esim sen että auto laitetaan junaan? Monella automerkillä on sijausauto mahdollinen myös teknisessä viassa.

    • Fear Factor

      Ei niin, elämä on...
      Tosin sijaisautoon voi saada osittaisen korvauksen vakuutusyhtiöltä (itsellä keskeytysvakuutus) ja jos sellaisella voi jatkaa sinne lappiin lomaa pitämään, niin sen jälkeen tulee lähinnä se oman auton pois hakemisen vaiva ja kulut.

      • Nykyään auton

        Juuri näin, lisäksi voit joutua olemaan ilman autoa viikkoja, tai kuten itse jouduin olemaan kaksi kuukautta. Eli kannattaa todellakin tarkistaa mitä omavakuutus korvaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5208
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3387
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1522
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1373
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      749
    Aihe