autismisäätiö on minulle kuin päiväkoti

Kuin päiväkoti minulle

autismisäätiö on minulle kuin päiväkoti.

29

4978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+7

      ???

    • Säätiö

      Kiitos!

      • päiväkoti on

        koska Autismisäätiö ei halua ketään työllistää.on se sillä perusteella kuin päiväkoti.


      • onnekseienää

        Oon tuossa helvetin samaa mieltä... ei mitään iloa suljetuista seinistä, paperintaittelusta, kakaramaisesta ilmapiiristä ja 'päivähoitotädeistä'.. eikun ups, tiettyä alaluokan ehkä lahjakkainta ihmisryhmää alentavaa sosiaaliohjausta. Ei kannusta hakemaan töihin, aikuisille puhutaan kuin neljävuotiaille. Kuin ikuisessa taantumispisteessä eläisi.


    • Vauva mikä vauva ;)

      Mitä sen parempaa?

      • Vauva säätiö

        Koska perustetaan Vauva säätiö


      • Paskaa elämää

        Liittykää vain vauvat Autismisäätiöön.Eihän tää Suomi tarjoa mitään muuta kun tätä paskaa Kuntoutusta.


      • Anonyymi
        Paskaa elämää kirjoitti:

        Liittykää vain vauvat Autismisäätiöön.Eihän tää Suomi tarjoa mitään muuta kun tätä paskaa Kuntoutusta.

        Mä en suostu olemaan yhteiskunnan
        uhri enkä orja. Puolustan vapaus-
        oikeuksia viimeiseen asti, tuli mitä tuli,
        tyrannit ei polje mua, se on vissi!


    • HulluApergeri
      • HULLUApergeri

        Itse teen pätkätöitä.Ja tykkään kiusata muita.


      • Jkjghhjjkkk

        On lopetetaan Autismisäätiön toiminta Eduskunnan päätöksellä.Eduskunta omistaa Autismisäätiön ja Vammaisten ihmisten maksusiitomus asiat.


    • 46 v lapsonen

      Voisiko joku kertoa millainen päiväohjelma Autismisäätiössä on tai onko siellä ylipäätään mitään ohjelmaa päivisin? Voi olla, että jossain vaiheessa päädyn sinne kunhan neuropsykologiset tutkimukset ovat ohitse. Tutkimuksia on tehty jo yksityisellä mutta julkisella vielä varmistetaan assi-diagnoosini paikkansapitävyys.

      • Autismisäätiössä ei voi

        autismisäätiössä taidot eivät voi koskaan parantua..Niin että voisi kuntoutua.


      • mdkkf

        Kannattaa kysyä suoraan sieltä, täällä et saa asiallista vastausta.


      • Aspergerinfo
        mdkkf kirjoitti:

        Kannattaa kysyä suoraan sieltä, täällä et saa asiallista vastausta.

        Kysyin jo vuosi sitten. Heillä ei ollut tarjolla kuin muutamia parin kuukauden kestäviä kursseja joihin yksinäisellä eläkkeellä olevalla autistilla ei ole varaa. Pyysivät jättämään yhteystietoni minkä tein ja lupasivat ottaa yhteyttä suoraan sähköpostiini kun seuraavan kurssin sisältö ja aikataulut olisivat selvillä. Yhteydenottoa ei koskaan tullut, joten edelleen oma-aloitteisuudestani huolimatta jäin tuuliajolle samoin kuin viimeisten 8 vuoden ajan olen jäänyt, minkä vuoksi pohdin nykyisin lähes päivittäin itsemurhaa vaihtoehtona päästä tästä helvetistä eroon.

        Kopio: Autismiliitto


      • entinen assiakas
        Aspergerinfo kirjoitti:

        Kysyin jo vuosi sitten. Heillä ei ollut tarjolla kuin muutamia parin kuukauden kestäviä kursseja joihin yksinäisellä eläkkeellä olevalla autistilla ei ole varaa. Pyysivät jättämään yhteystietoni minkä tein ja lupasivat ottaa yhteyttä suoraan sähköpostiini kun seuraavan kurssin sisältö ja aikataulut olisivat selvillä. Yhteydenottoa ei koskaan tullut, joten edelleen oma-aloitteisuudestani huolimatta jäin tuuliajolle samoin kuin viimeisten 8 vuoden ajan olen jäänyt, minkä vuoksi pohdin nykyisin lähes päivittäin itsemurhaa vaihtoehtona päästä tästä helvetistä eroon.

        Kopio: Autismiliitto

        Yleensä kai Autismisäätiölle mennään kunnan maksusitoumuksella?


      • ...........
        entinen assiakas kirjoitti:

        Yleensä kai Autismisäätiölle mennään kunnan maksusitoumuksella?

        Maksusitoumuksen olisin mahdollisesti saanut, kuulin siitä vasta jälkeenpäin oltuani ensin itse ottanut yhteyttä Autismisäätiöön ja muihin sen kanssa yhteistyötä tekeviin tahoihin, muttei kukaan tiennyt vielä siinä vaiheessa asiasta, vaikka pyysin maksusitoumusta kunnalliselta puolelta, jolla ei ollut tietotaitoa minua aspergerina mitenkään tukea käytännössä vaikka olin siitä vuosia/kuukausia puhunut/kysellyt. Henkilö (nimikirjaimet J.F./Neuromental psyk.poli oma yritys, peruskoulutukseltaan sairaanhoitaja) Helsingin eräällä psyk.polilla ei vienyt asiaa eteenpäin kollegojensa ohella joten taas kerran jäin tuuliajolle. Liitosta kyselin myös asiasta, käskettiin ottamaan yhteyttä palveluneuvontaan, joka voi ohjata VAIN ETEENPÄIN. Tämän vuosien pompottelun seurauksena sairastuin fyysisesti. Voisiko Autismiliiton lakineuvonta jotenkin auttaa?


      • gfdsa
        Aspergerinfo kirjoitti:

        Kysyin jo vuosi sitten. Heillä ei ollut tarjolla kuin muutamia parin kuukauden kestäviä kursseja joihin yksinäisellä eläkkeellä olevalla autistilla ei ole varaa. Pyysivät jättämään yhteystietoni minkä tein ja lupasivat ottaa yhteyttä suoraan sähköpostiini kun seuraavan kurssin sisältö ja aikataulut olisivat selvillä. Yhteydenottoa ei koskaan tullut, joten edelleen oma-aloitteisuudestani huolimatta jäin tuuliajolle samoin kuin viimeisten 8 vuoden ajan olen jäänyt, minkä vuoksi pohdin nykyisin lähes päivittäin itsemurhaa vaihtoehtona päästä tästä helvetistä eroon.

        Kopio: Autismiliitto

        Olisko menny liitto ja säätiö sekaisin? Säätiöllä kun on kyllä paljonkin muuta kuin muutamia kuukausia kestäviä kursseja. Se, mitä siitä irti saa, on pitkälti itsestä kiinni, itsellä meni kauan ennen kuin tajusin, mikä on homman nimi. Kun ymmärsin ääneen sanoa, mitä oikeasti toivon ja haaveilen ja tarvitsen, sain työtoiminnan ja valmennuksen avulla uuden suunnan. Nyt opiskelut käynnissä ja valmennus siinä rinnalla. Kun löytää oikean tavan, saa sieltä apua. Ja oikean ihmisen. Ota uudelleen yhteyttä tai ota asia puheeksi sosiaalityöntekijän kanssa, joka hoitaa asioitasi.


      • ................
        gfdsa kirjoitti:

        Olisko menny liitto ja säätiö sekaisin? Säätiöllä kun on kyllä paljonkin muuta kuin muutamia kuukausia kestäviä kursseja. Se, mitä siitä irti saa, on pitkälti itsestä kiinni, itsellä meni kauan ennen kuin tajusin, mikä on homman nimi. Kun ymmärsin ääneen sanoa, mitä oikeasti toivon ja haaveilen ja tarvitsen, sain työtoiminnan ja valmennuksen avulla uuden suunnan. Nyt opiskelut käynnissä ja valmennus siinä rinnalla. Kun löytää oikean tavan, saa sieltä apua. Ja oikean ihmisen. Ota uudelleen yhteyttä tai ota asia puheeksi sosiaalityöntekijän kanssa, joka hoitaa asioitasi.

        Neuropsykologisesta kuntoutuksestani tulevaisuudessa vastaa Tani., jolle lähetteen teki kuntoutuspsykiatrian erikoislääkärini. Katsotaan kuinka hommat hänen kauttaan hoituvat. Säätiössä kyllä oltiin ystävällisiä ja neuvottiin eteenpäin mutta siihen se sitten jäikin. Ja kun voimavaroja ei sillä hetkellä ollut alkaa kiistelemään aiheesta sden enempää, koko oma-aloitteinen kuntoutusyritys keskeytyi.


      • Ghkjgffgjkkk
        entinen assiakas kirjoitti:

        Yleensä kai Autismisäätiölle mennään kunnan maksusitoumuksella?

        Omistaako kunnat Autismisäätiön.


    • Anteeksianto lääke

      Olet hieno ihminen. Sinun laisiasi tarvitaan tällä planeetalla. Jos ei muuta voi niin annetaan paskan olla ja annetaan vääryydet anteeksi, jottei ne jää kalvamaan ja syömään terveyttämme.

      Voimia toteuttamaan kuntouttavaa asumista itse!

      • ...

        Sellainen olisi todella tarpeen, myös aikuisille Aspergereille, siitä olen puhunut useissa eri paikoissa, mutta heidän mielestään olen liian hyväkuntoinen voidakseni sellaisesta hyötyä kuten useat muutkin aikuisassit, joilla ei ole todettu mitään kehityksellistä varsinaista vammaa aspergeriuden lisäksi (mikä ei ole vamma). Kaikki käytännön arjesta selviytymiseni on asteikolla 1-10 noin 3 ollut jo pidemmän aikaa. Mistään muualta kuin Kriisipäivystyksestä ei saa minkäänlaista tukea yleistyneiseen ahdistuneisuuteen, minkä on aiheuttanut yhteiskunnan välinpitämättömyys narsistimassasta poikkeavia ihmisiä kohtaan.


    • töissäsiellä

      Autismisäätiö on huono työnantaja ja todella huono vaihtoehto kuntouttaville. Ammattitaitoa ei ole ja johtamisesta ei ole tietoakaan. Ainoa mikä ratkaisee on raha eli kenestä saadaan suurin korvaus. Valitkaa jokin toinen vaihtoehti, jos maahdollista.

      • Älkäätukeko

        Ihan samaa allekirjottaisin. Autismisäätiöllä kieroutunut arvomaailma. Asiakas ei merkkaa mitään, kunhan raha tippuu firman pussiin. Heikkojen kustannuksella leikkimistä, epäinhimillistä kohtelua.


      • Irtisanoutunut

        Allekirjoitan tekstin myös osittain. Johtamisesta ei säätiön esimiehillä sun muilla minkäänlaista osaamista tai kykyä. Työntekijät aivan huippuja ja yrittävät parhaansa asiakkaiden kanssa niin kauan kuin jaksavat. Säätiö kuluttaa työntekijänloppuun vaatimalla kohtuuttomia, ilman välineitä tai apua. Itse olin vuoden töissä kyseisessä lafkassa ja en voi olla pettyneempi sen arvomailmaan. Hienosti toitotetaan asiakkaiden tärkeyttä mutta asiakkaan hyvin vointi ja terveys jää kakkoseksi rahan ja maineen kanssa. En suosittele ketään säätiölle niin töihin kuin asiakkaaksi.


    • Tarkastakaajonepaikat

      Varmaankin, jos olet töissä siellä. Asukkaille se on kuin varastohotelli tavaroille. Asukkaita säilytetään lukittujen ovien takana ja ulospääsyä ei ole. Kuntouttavatyöote on ohjaajille vieras sana. Ohjaajat huutavat ja raivoavat asukkaille, takavarikoivat tavaroita eivätkä anna esim. mennä ruokakauppaan ostoksille vaikka asukas hyvin siihen kykenisi. Osa ohjaajista itse psyykkisesti sairaita ja epäluuloisia. Raha ratkaisee, jos asukkaasta saa hyvän korvauksen niin muulla ei ole väliä. Parhaimmillaan asukas/sos.toimi maksaa 15000€/kk asumisestaan ja ns. työtoiminnasta eli paperin silppuamisesta.
      Voi mitä suurta kusetusta!

      • Irtisanoutunut

        Itse paikassa työskennelleenä en koe ainakaan olevani sairas. Ohjaajat ovat hyvin ahtaalla. Heillä on kova halu kuntouttaa ja taitoa siihen mutta ilman resursseja ja esimiesten tukea on mahdoton tehtävä. Esimies päättää kuka on kykenevä mihinkin ja ohjaajat seuraavat annettuja ohjeistuksia. En tiedä missä olet itse käynyt mutta ryhmäkodeiss ovia ei ainakaan saa lukita. Asuks pääsee halutessaan kulkemaan ovesta ulos. Yhdenkään ohjaajan en ole nähnyt raivoavan. On mielestäni turhaa syyttää kaikkensa antavia ohjaajia jotka antavat työlleen itsestään kaiken ja palavat lopulta loppuun liian pienien resurssien, työturvallisuuden puutteen ja kohtuuttoman kohtelun esimiehiltä seuruksena.
        En tiedä miten säätiö pääsee tarkastuksista läpi koska laillista touhua ei siellä kaikki voi olla. Itse en lopulta enään jaksanut vaikka työstäni pidinkin.


      • VitunPeijas

        Autismisäätiössä ei ole mitään vikaa.Paitsi Peijaksessa minut raiskattiin.Vaikka tarkoitus oli päästä tiputukseen kovan Krapulan takia.Pääsin Peijaksesta pois vasta 6.8.2017.Kun minulla ei ollut enää kovaa krapulaa ja olin ihan kunnossa.Sen takia Peijaksesta päästettiin minut pois lähtemään,kun olin Peijaksen Ylilääkärin mielestä niin hyvässä kunnossa.Että sain lähteä pois Peijaksesta.Toivotavasti en joudu enää koskaan palaamaan Peijakseen kovan krapulan takia.Sen takia en tee enää koskaan samoja virheitä.Että joutuisin palaamaan takaisin sinne Peijakseen.


    • hkåwjtp3nt

      Miksi Autismiliiton palveluneuvonnasta ohjeistetaan Aspergeria hakemaan Autismisäätiöstä tukea? AUTISMILIITON PALVELUNEUVONNASTA??? Onko vanha vaiko uusi toiminnanjohtaja palkannut "palveluneuvontaan" henkilöitä" "töihin"? Hieman sivuaa tuota YJS/Breda -kollektiivia; ihmistä ei hyväksytä yksilönä - on vaikeat paikat em. tahoilla, jos joku ihminen osoittaa olevansa yksilö, ei minkään "kollektiivin" vrt. uskonnolliset yhteisöt, jäsen, vaan aivan omanlaisensa ainutlaatuinen yksilöllinen itsensä. Silloin viha näillä "kollektiivisuuteen" ts. massan muotitiin pyrkivillä, noiden kieroutuneita, ahdasmielisiä arvoja kunnioittavien massatyperyksien raivo nousee suomifoorumin vessafoorumilla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5168
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1343
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1036
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      948
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      727
    Aihe