Saab 9-3 1.8t ei kiihdy!

Kyykytin sen.

Sen huomasin ja huomasi Saab-kuskikin. Saab kuski sensijaan kiihtyi. Mutta Skodanikin kiihtyi, ja minä vaan naureskelin.

27

544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • = ernesti =

      Ootko jo 18v ? Sen ikäisien arvosteluasteikossa ei ole muita ominaisuuksia kuin kiihtyvyys 0 - 100 km/h. On varmaan mukavaa matkantekoa 0 - 100 - 0 - 100 - 0 jne.

      Mitä tuo "kyykyttäminen" tarkoittaa, kävitkö p:skalla ?

    • Saab Aero

      :) Enpä ole vielä nopeaa skodaa tavannut, paljonko siinä RS on 180 vai peräti 200 hummaa :)

      • kyykky Ocu RS

        Ocu RS:ssä on vakiona n. 250hp ja melkein kaikki on lastulla viilattu n. 305-heppaisiksi joten aaataminaikaisilla Saappeilla on ihan turha kaasutella Ocujen rinnalla. Ellei halua itkeä sen jälkeen. Saappit on niiiiin painaviakin että niillä ei ole jakoa kuin Nissan 1,4 Mikrojen kanssa enää nykyään. Tiedän asian koska olen ennen testannut Saappeja. Esim. 900i16 oli todella hidas lahna

        Verotussyistä ilmoitetaan Ocuun alempi teho mutta sehän olisi liika vaikea saapistin ymmärtää.


      • Standing mile
        kyykky Ocu RS kirjoitti:

        Ocu RS:ssä on vakiona n. 250hp ja melkein kaikki on lastulla viilattu n. 305-heppaisiksi joten aaataminaikaisilla Saappeilla on ihan turha kaasutella Ocujen rinnalla. Ellei halua itkeä sen jälkeen. Saappit on niiiiin painaviakin että niillä ei ole jakoa kuin Nissan 1,4 Mikrojen kanssa enää nykyään. Tiedän asian koska olen ennen testannut Saappeja. Esim. 900i16 oli todella hidas lahna

        Verotussyistä ilmoitetaan Ocuun alempi teho mutta sehän olisi liika vaikea saapistin ymmärtää.

        Tervetuloa myös Skodilla ensi kesänä Lappeenrantaan. Linkissa aataminaikainen 93

        http://www.youtube.com/watch?v=qW-z__-OcOw

        Ei tartte itkeä kenenkään


      • kyykky Ocu RS
        Standing mile kirjoitti:

        Tervetuloa myös Skodilla ensi kesänä Lappeenrantaan. Linkissa aataminaikainen 93

        http://www.youtube.com/watch?v=qW-z__-OcOw

        Ei tartte itkeä kenenkään

        Turha leuhkia tuolla fotoshopatulla jollakin jenkkiläisen viritysfirman mainosfilmillä. Yksikään saappi ei ole koskaan kulkenut edes lähelle kolmeasataa tuskin edes 250. vanhanaikaisten moottorien kampiakselit ei kestäisi kierroksia kuten filmissä. Ei saappi nyt sentään moottoripyörän kulkua omaisi vaikka olisi lastutettu. Eikä silloin edes tunnettu lastua kuten nykyään. Ottaa Ocuun VW GTI:n lastun niin sillä irtoaa jo tuon filmin mukaista menoa. Koska se on tarkoitettu kevyemmälle Golfille niin Ocussa se antaa hieman enemmän tehoja kuin on luvattu. Ja koska Ocu Räsässä on pieni LUE: herkkä ahdin niin se herää terävästi pyydettäessä tehoja. Ei siis iso ja raskas köntys kuten saappissa. Siihen perustuu RS:n kovat tehot. Pitää vähän perehtyä tekniikkaan jotta ymmärtää näitä teholisäyksiä. Saapistilta nyt onkin turha odottaa mitään. Tuo filmi on feikkiä. Ajele itse vaan Lappeenrantaan mulla ei ole kulku sinnepäin.


      • = ernesti =
        kyykky Ocu RS kirjoitti:

        Turha leuhkia tuolla fotoshopatulla jollakin jenkkiläisen viritysfirman mainosfilmillä. Yksikään saappi ei ole koskaan kulkenut edes lähelle kolmeasataa tuskin edes 250. vanhanaikaisten moottorien kampiakselit ei kestäisi kierroksia kuten filmissä. Ei saappi nyt sentään moottoripyörän kulkua omaisi vaikka olisi lastutettu. Eikä silloin edes tunnettu lastua kuten nykyään. Ottaa Ocuun VW GTI:n lastun niin sillä irtoaa jo tuon filmin mukaista menoa. Koska se on tarkoitettu kevyemmälle Golfille niin Ocussa se antaa hieman enemmän tehoja kuin on luvattu. Ja koska Ocu Räsässä on pieni LUE: herkkä ahdin niin se herää terävästi pyydettäessä tehoja. Ei siis iso ja raskas köntys kuten saappissa. Siihen perustuu RS:n kovat tehot. Pitää vähän perehtyä tekniikkaan jotta ymmärtää näitä teholisäyksiä. Saapistilta nyt onkin turha odottaa mitään. Tuo filmi on feikkiä. Ajele itse vaan Lappeenrantaan mulla ei ole kulku sinnepäin.

        Sattuiko totuus noin kovasti ? Tulosluetteloon voit tutustua netissä. Juutuupissa on monia vastaavia otoksia.


      • Standing mile
        kyykky Ocu RS kirjoitti:

        Turha leuhkia tuolla fotoshopatulla jollakin jenkkiläisen viritysfirman mainosfilmillä. Yksikään saappi ei ole koskaan kulkenut edes lähelle kolmeasataa tuskin edes 250. vanhanaikaisten moottorien kampiakselit ei kestäisi kierroksia kuten filmissä. Ei saappi nyt sentään moottoripyörän kulkua omaisi vaikka olisi lastutettu. Eikä silloin edes tunnettu lastua kuten nykyään. Ottaa Ocuun VW GTI:n lastun niin sillä irtoaa jo tuon filmin mukaista menoa. Koska se on tarkoitettu kevyemmälle Golfille niin Ocussa se antaa hieman enemmän tehoja kuin on luvattu. Ja koska Ocu Räsässä on pieni LUE: herkkä ahdin niin se herää terävästi pyydettäessä tehoja. Ei siis iso ja raskas köntys kuten saappissa. Siihen perustuu RS:n kovat tehot. Pitää vähän perehtyä tekniikkaan jotta ymmärtää näitä teholisäyksiä. Saapistilta nyt onkin turha odottaa mitään. Tuo filmi on feikkiä. Ajele itse vaan Lappeenrantaan mulla ei ole kulku sinnepäin.

        Lappeenrannan tuloksia en löytänyt, mutta oheisessa linkissä on Joensuun kisan 2009 tulokset. 9 Saabin loppunopeus oli yli 250 km/h. Yhden Skodan löysin, 3,2l koneella loppunopeus 203 km/h.

        http://www.speedconcept.fi/2009

        Youtuupissa olleen Saabin kiihtydysajat 0-100, -200, - 300km/h olivat 6,0/12,7/27,0s

        Satuitko "kyykky Ocu RS" lukemaan videoon liittyvät kirjoitukset ja kommentit ?


      • Saab9-3
        kyykky Ocu RS kirjoitti:

        Turha leuhkia tuolla fotoshopatulla jollakin jenkkiläisen viritysfirman mainosfilmillä. Yksikään saappi ei ole koskaan kulkenut edes lähelle kolmeasataa tuskin edes 250. vanhanaikaisten moottorien kampiakselit ei kestäisi kierroksia kuten filmissä. Ei saappi nyt sentään moottoripyörän kulkua omaisi vaikka olisi lastutettu. Eikä silloin edes tunnettu lastua kuten nykyään. Ottaa Ocuun VW GTI:n lastun niin sillä irtoaa jo tuon filmin mukaista menoa. Koska se on tarkoitettu kevyemmälle Golfille niin Ocussa se antaa hieman enemmän tehoja kuin on luvattu. Ja koska Ocu Räsässä on pieni LUE: herkkä ahdin niin se herää terävästi pyydettäessä tehoja. Ei siis iso ja raskas köntys kuten saappissa. Siihen perustuu RS:n kovat tehot. Pitää vähän perehtyä tekniikkaan jotta ymmärtää näitä teholisäyksiä. Saapistilta nyt onkin turha odottaa mitään. Tuo filmi on feikkiä. Ajele itse vaan Lappeenrantaan mulla ei ole kulku sinnepäin.

        Nyt tarvittaisiin jotain näyttöä kyykyttäjältäkin, eikä vain leuhkimista. Isojen poikien kanssa ei kannattaisi alkaa leikkiä, siinä voi käydä huonosti ;)


      • = iivana =
        kyykky Ocu RS kirjoitti:

        Turha leuhkia tuolla fotoshopatulla jollakin jenkkiläisen viritysfirman mainosfilmillä. Yksikään saappi ei ole koskaan kulkenut edes lähelle kolmeasataa tuskin edes 250. vanhanaikaisten moottorien kampiakselit ei kestäisi kierroksia kuten filmissä. Ei saappi nyt sentään moottoripyörän kulkua omaisi vaikka olisi lastutettu. Eikä silloin edes tunnettu lastua kuten nykyään. Ottaa Ocuun VW GTI:n lastun niin sillä irtoaa jo tuon filmin mukaista menoa. Koska se on tarkoitettu kevyemmälle Golfille niin Ocussa se antaa hieman enemmän tehoja kuin on luvattu. Ja koska Ocu Räsässä on pieni LUE: herkkä ahdin niin se herää terävästi pyydettäessä tehoja. Ei siis iso ja raskas köntys kuten saappissa. Siihen perustuu RS:n kovat tehot. Pitää vähän perehtyä tekniikkaan jotta ymmärtää näitä teholisäyksiä. Saapistilta nyt onkin turha odottaa mitään. Tuo filmi on feikkiä. Ajele itse vaan Lappeenrantaan mulla ei ole kulku sinnepäin.

        Tuossakin on kyykky-oculle sopiva Saab-video. Siitä vaan oculla viivalle ;)

        http://www.youtube.com/watch?v=FhQ3w79o5_0


      • Ei se usko
        = iivana = kirjoitti:

        Tuossakin on kyykky-oculle sopiva Saab-video. Siitä vaan oculla viivalle ;)

        http://www.youtube.com/watch?v=FhQ3w79o5_0

        vaikka olisi istunut itse kyydissä. Se on vaan jonkun stallaripariskunnan geneettinen jälkeläinen. Ladalla ei ilkeä ajaa mutta skoda riittävän itä-auto.


      • kylmis43
        kyykky Ocu RS kirjoitti:

        Turha leuhkia tuolla fotoshopatulla jollakin jenkkiläisen viritysfirman mainosfilmillä. Yksikään saappi ei ole koskaan kulkenut edes lähelle kolmeasataa tuskin edes 250. vanhanaikaisten moottorien kampiakselit ei kestäisi kierroksia kuten filmissä. Ei saappi nyt sentään moottoripyörän kulkua omaisi vaikka olisi lastutettu. Eikä silloin edes tunnettu lastua kuten nykyään. Ottaa Ocuun VW GTI:n lastun niin sillä irtoaa jo tuon filmin mukaista menoa. Koska se on tarkoitettu kevyemmälle Golfille niin Ocussa se antaa hieman enemmän tehoja kuin on luvattu. Ja koska Ocu Räsässä on pieni LUE: herkkä ahdin niin se herää terävästi pyydettäessä tehoja. Ei siis iso ja raskas köntys kuten saappissa. Siihen perustuu RS:n kovat tehot. Pitää vähän perehtyä tekniikkaan jotta ymmärtää näitä teholisäyksiä. Saapistilta nyt onkin turha odottaa mitään. Tuo filmi on feikkiä. Ajele itse vaan Lappeenrantaan mulla ei ole kulku sinnepäin.

        Olet tosi vähän tietoinen saabeista ynnä sen meriiteistä joita ei ole vieläkään voitettu.esim.omistin 900t16 intercoolerin mittari pohjaan 175 hv vuosimalli 85 siis viimeinen ilman katalysaattoria.muistan hyvin kun vierelleni tuli audi quatro 32 vent.kun 250 km tuns.täyteen nostin kättä ja sinne se jäi.jos kirjoitat jotain jost sinulla ei ole käsitystä saati tietoa tai että sinulla olisi edes ollut turboja,saab teki ensimmäiset sarja valmisteiset turbo henkilö autot.mistä lastutuksesta te koko ajan selittelette.200hv renkaasta mitattuna riittää,alustasta puheen ollen aeron alusta pari sataa hevosta ja turpo portaaton säädettävyys sisälle lyömätön kompletti


      • Ocu TSI
        kylmis43 kirjoitti:

        Olet tosi vähän tietoinen saabeista ynnä sen meriiteistä joita ei ole vieläkään voitettu.esim.omistin 900t16 intercoolerin mittari pohjaan 175 hv vuosimalli 85 siis viimeinen ilman katalysaattoria.muistan hyvin kun vierelleni tuli audi quatro 32 vent.kun 250 km tuns.täyteen nostin kättä ja sinne se jäi.jos kirjoitat jotain jost sinulla ei ole käsitystä saati tietoa tai että sinulla olisi edes ollut turboja,saab teki ensimmäiset sarja valmisteiset turbo henkilö autot.mistä lastutuksesta te koko ajan selittelette.200hv renkaasta mitattuna riittää,alustasta puheen ollen aeron alusta pari sataa hevosta ja turpo portaaton säädettävyys sisälle lyömätön kompletti

        Vixxu kun ootte tyhmää sakkia. Vaikka luen ihan viimmesten 99 Saappien tekniset tiedot vuodelta 1984 siis ihan viimeset 99 niin kaikein tehokkaimmassa oli 100hp siis 74kw. Oottepa hyviä laskemaan ai 200hp joopajoo.

        Mulla on n.250hp 1,8 TSI on nimittäin lastutettu. Siis lukekaa siittä mopopojat.Tulkaa vaan Lappeenrannan turposaapit rinnalle niin näytän lähdöt Vixxu ku ootte kateellisia turbo-Ocuille!


    • Säälittäväääää

      Tulla nyt tänne leuhkimaan skodalla. Onko niin kova munanjatke ettei muuten seiso!!! hahaha kyllä mua lähinnä naurattaa toi sun leuhkiminen

    • Saabisti oon

      Ei se sinun ohituksesi muuten häirinnyt, mutta vastaantulia joutui väistämään pientareelle ja minun piti jarruttaa ja väistää oikealle ettet olisi kolaroinut. **tun tahvo koko skeida kuski, ei minkäänlaista liikennesilmää.

    • Audi a6 ja Saab 9-5

      En ymmärrä näitä Skoda provoilijoita, VAG konsernin huonoin tuote ja silti luullaan sen RS olevan hyvä auto. Ostakaa pojat Audi, jos VAG kiinnostaa. Antaa niiden skodien pysyä siellä idässä vaan mistä ne tulevatkin.

    • C900

      VAG-tuotteiden kiinostavuus meidän perheessä on kyllä ollut syöksykierteessä :

      - Audi A4 TFSI 132 KW, öljynkulutus 3l/10000 km, maahantuojan mielestä normaalia
      - Audi A4 TDI, aj. 100tkm, "kaksoismassavauhtipyörä" kytkin vaihtoremontti

      Nuo Audit ovat olleet pojallani. Muissa VAG-tuotteissa on ollut niin kamalia tapauksia, että meidän perheeseen niitä ei tule. Opel taitaa jo olla laatuauto VAG:n rinnalla. VAG on sössinyt luotettavuutensa mutaan ja sen palauttaminen kestää. TSI DSG...huh.

      Meidän OG93:ssa on kohta 250 tkm mittarissa ja olen kartoitellut seuraavaa kulkupeliä. Vaihtoehtoja vaan ei ole; yksikään nykyauto ei pääse luotettavuudessa nykyisen automme tasolle. Harmin paikka.

    • Audi a6 ja Saab 9-5

      Mulla vaihdettu kanssa laatikko jo Audiin, n. 6000€ :)

      Saabi on 9-5 2.0t steg 1 softauksella 235 heppaa ja vaan 383tkm ajettu ja eka automaattilaatikko vieläkin. Toimii täysin

      Joten olen kyllä samaa mieltä kanssasi VAG kestävyydestä, ajaa ovat parempia mutta Saab hakkaa kestävyydessä mennen tullen

    • Heheheee

      Mä kyykytin skoda octavia RS:n vanhalla museo kadetilla (1.1SR). Skodaan tuli kesken kaiken elektroniikka ongelma mutta minun kadettiin ei sellaista voi onneksi tulla joten OPEL 1 ja "skeidalle" 0. =)

    • 440NMBIOSAABI

      Naurattaa nuo ocupojat, saattaa tulla joskus yllätys kohdalle, heh..

      • Kerro vähän

        suuttimet, ahdin, cooleri, turbo bb?,putkisto, mikä softa ja niin edelleen...


    • SAAB..........skeida
    • Bulkakov

      Voi vähä-älyisiä! Meidän merkki! Joku automerkki, aivan sama mikä, siis meidän merkki! Suomalaisille junteille automobiili on vielä niin uusi ja ihmeellinen asia, että siitä pitää vouhkata ja uhota millä vehkeellä mennään paikasta A paikkaan B. Ja totta Mooses auton pitää olla vielä manuaali, se erottaa AUTOMIEHET pojista, vanhuksista ja naisista. Voi teitä pienimunaisia idiootteja!

    • 02:37 ?

      Kovin on pojun hermo kireällä aamuyöstä. Saabisteja löytyy kaikista ikäluokista ja molemmista sukupuolista.

      Bulkakov taidat olla stallariparin geneettinen hutikuti. Alatyylinen kielenkäyttö kertoo myös heikosta kotikasvatuksesta/sen puutteesta.

    • 15 kesäsenä

      itelläkin oli ihmeellinen vimma kertoa kuinka se ja se auto tai moottoripyörä kulkee niin vtun lujaa.
      Ihme väittelyitä piti käydä vaikka mitään kosketusta ollut kyseisiin laitteisiin.
      Tekniikan maailma lehteä oli luettu.

      • teeämmä

        kyseinen aviisi on maahantuojien lobbareiden "ilmaisten lounaiden" mainoslehtinen. Esittely uutuudesta jostain kumman syystä sit samaisen "tavaran" mainos tykönä.


    • Min bästä vän

      Saabistit pitäisi lailla rauhoittaa, sen verran vähän teitä löytyy Saabin myyntiluvuista päätellen.

      • Montas on

        Saabeja liikenteessä täsä maassa ikä ajomäärä etc.... Otappas selvää tee vertailu muihin merkkeihin.

        Peruspihi ei ole Saabisti;D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe