Sopeutuuko kleinspitz kerrostaloon?

mar2

Olen kiinnostunut 6vuotiaasta kleinspitzistä joka on asunut koko ikänsä omakotitalossa.Kuinka se mahtaisi sopeutua asumaan kerrostalossa vaikka ikää on jo tuon verran?

5

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ei ei

      ei sopeudu

    • nuutti

      Voi sopeutua itsestään, vaatia hirvittävän määrän koulutusta tai ei sopeudu koulutksesta huolimatta. Kannattaa palkata kouluttaja ennen muuttoa, niin hän voi kertoa, millaisia ongelmia tästä voi seurata ja sen, miten voit ongelmat välttää ennen kuin niitä edes ilmenee.. Lähinnä nyt varmaan kannattaa miettiä, kuinka reaktioherkkä koira on äänille? Onko se saanut omakotitalossa räksyttää ohikulkijoille? Ja vaikka vastaus molempiin on ei, on kerrostalo tottumattomalle koiralle aina kova paikka, vieraat ihmiset kulkevat sen ohi käytännössä senttien päästä, harva koira oppii olemaan reagoimatta ilman että sitä täytyy kouluttaa.

    • Mittelspitz

      Miksi ei sopeutuisi? Tuskin se on pihalla ollut kaikkia päiviä ja jos nykyinen isäntäväki on käynyt töissä, ero on koiralle aika pieni. Tietysti kerrostaloalueella on enemmän virikkeitä ja hajuja kuin takapihalla, mutta sen luulisi olevan hyvä asia.

      • mar2

        Tuo kyseinen koira on tottunut vieraileviin ihmisiin ja muihin koiriin.Eli voisiko sopeutuminen olla helpompaa? :)


      • Mittelspitz
        mar2 kirjoitti:

        Tuo kyseinen koira on tottunut vieraileviin ihmisiin ja muihin koiriin.Eli voisiko sopeutuminen olla helpompaa? :)

        Luulisin niin, koska juuri nuo ovat kerrostaloalueen virikkeitä. Jos lähellä on koirapuisto, aina parempi. Sain 6-vuotiaan ”epäsosiaalisen° basenjin hyvinkin sosiaaliseksi juuri koirapuistossa: se jäi yksin kun sen täti, jonka kanssa se oli kasvanut, kuoli.

        Mutta ei minulla ole kuin reilun 50 vuoden kokemus koirista eikä minulla ole pienehkössä kerrostaloasunnossani kuin kolme koiraa nyt, joten voin olla väärässäkin.

        Olen myös asunut koirien kanssa omakotitaloissa. Ihan samalla tavalla ne nukkuivat isännän jaloissa tai kyljessä vaikka oli tilaa talossa ja ovi pihalle auki.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1769
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1674
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      64
      1513
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1505
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1485
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1392
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe