Taajamassa näkee aina välillä kun kakarat koheltaa autoillaan. Mutta kesän jälkeen on osunut usein kohdalle musta verso lohikosta ja punainen V70 farkku volvo juuselantieltä. Jatkuvia tuntuvia ylinopeuksia taajamassa tai lähialueella. Kummatkaan älykääpiöt eivät arvosta suojatietä millään tavalla. Koululaiset ovat jo jalallaan suojatiellä, nämä älykääpiöt vaan lisäävät vauhtia ja suhahtavat ohitse. Ei tarvi olla edes ennustaja, kun voi sanoa että pian napsahtaa ja voi olla että pappia tarvitaan. Seuraavasta kohelluksesta laitan rekkarit tänne
Koheltajien tunnistamista
15
795
Vastaukset
- kärjetönsytytys
Me laittaan taunus lohkolämmitykseen.
- Nohnoh
Tunnen tapauksen. Ihan samanlaista ylinopeutta menee kuin kaikki muutkin eli ei todellakaan "tuntuvia ylinopeuksia". Myöskään kohellus on aika kaukaa haettua. En todellakaan puolustele edes pieniä ylinopeuksia (suurista puhumattakaan) mutta aika harva ajaa tasan nopeusrajoitusten mukaan saatika alinopeutta. Eli eipäs nyt tehdä kärpäsestä härkästä liioittelemalla.
- Nohnoh
Ohoh, kappas. Sattuihan sinne virhekin mukaan.
*MYÖSKIN kohellus on aika kaukaa haettua. - 7+20
Nohnoh kirjoitti:
Ohoh, kappas. Sattuihan sinne virhekin mukaan.
*MYÖSKIN kohellus on aika kaukaa haettua.Sattuipa sinne toinenkin virhe: alinopeutta
- hammasta purren
7+20 kirjoitti:
Sattuipa sinne toinenkin virhe: alinopeutta
joo. alinopeutta ei oo olemassakaan 80 alueella voi ajaa 50, jos tahtoo. yleensä vaan takanatulijalla hermot ei kestä sitäkään, jos ajaa suurinta sallittua, saati sitten karvan verran alle. tielle ei saisi mennä purkaan agressioitaan. nytkin, vaikka suomi hävis hienon ottelun ruottille, niin on syytä päästää höyryt pois kotona, ennen ku lähtee liikkeelle.
no, kyllä argressiivinen käyttäytyminen on ihan kaikkialla nykyään. ei pelkästään liikenteessä. samoja ihmisiä siellä tiellä liikkuu. - Henkensä kaupalla
Pitää muistaa, että kaupungilla on 40 rajoitus ja jalankulkijalla on oikeus suojatielle jo astusseen sille. Useasti tuntuu, että vauhtia vaan lisätään suojatien lähestyessä. Kyseessä voi olla nuori tai vanhempikin kuski. Keskuskadulla montun kohdalla on vaikea päästä tien yli joskus jopa vasta kuudes auto antaa tilaa jalankulkijalle.
- hammasta purren
Henkensä kaupalla kirjoitti:
Pitää muistaa, että kaupungilla on 40 rajoitus ja jalankulkijalla on oikeus suojatielle jo astusseen sille. Useasti tuntuu, että vauhtia vaan lisätään suojatien lähestyessä. Kyseessä voi olla nuori tai vanhempikin kuski. Keskuskadulla montun kohdalla on vaikea päästä tien yli joskus jopa vasta kuudes auto antaa tilaa jalankulkijalle.
vauhtia lisätään, että ehditään ennen kuin jalankulkija astuu suojatielle. k:päässä on vähän liian ystävällisiä jalankulkijoita. he monasti tekevät eleillään selväksi sen, että he haluavat päästää autot ensin, ennen kuin ylittävät suojatien.
pitäisi heti vaan tyrkätä ittensä suojatielle, ihan siihen reunaan, mutta ei tietenkään auton eteen, vaan niin, että autoilijat havahtuu.
autoilijat k:päässä on oppineet siihen, että jalankulkijat päästää kiltisti autot menemään ja osaavat varoa. autoilijoiden pitäisi todella oppia varomaan jalankulkijoita, tai heidät pitää opettaa siihen.
tarttis olla jotain pahvisauleja, jotka vedettäis suojatien yli ihan yllättäin, harjoitusmielessä. - minä vaan
hammasta purren kirjoitti:
joo. alinopeutta ei oo olemassakaan 80 alueella voi ajaa 50, jos tahtoo. yleensä vaan takanatulijalla hermot ei kestä sitäkään, jos ajaa suurinta sallittua, saati sitten karvan verran alle. tielle ei saisi mennä purkaan agressioitaan. nytkin, vaikka suomi hävis hienon ottelun ruottille, niin on syytä päästää höyryt pois kotona, ennen ku lähtee liikkeelle.
no, kyllä argressiivinen käyttäytyminen on ihan kaikkialla nykyään. ei pelkästään liikenteessä. samoja ihmisiä siellä tiellä liikkuu.kyllä asia on sellanen että jos pitkänmatkaa ajat 80km.h rajoitus aluella 50km.h poliisit sat perääs ja sakko lappu on varma loppu tolle kokeilulle.
- Jalankulkija
hammasta purren kirjoitti:
vauhtia lisätään, että ehditään ennen kuin jalankulkija astuu suojatielle. k:päässä on vähän liian ystävällisiä jalankulkijoita. he monasti tekevät eleillään selväksi sen, että he haluavat päästää autot ensin, ennen kuin ylittävät suojatien.
pitäisi heti vaan tyrkätä ittensä suojatielle, ihan siihen reunaan, mutta ei tietenkään auton eteen, vaan niin, että autoilijat havahtuu.
autoilijat k:päässä on oppineet siihen, että jalankulkijat päästää kiltisti autot menemään ja osaavat varoa. autoilijoiden pitäisi todella oppia varomaan jalankulkijoita, tai heidät pitää opettaa siihen.
tarttis olla jotain pahvisauleja, jotka vedettäis suojatien yli ihan yllättäin, harjoitusmielessä.Olen monesti ajatellut pitäisikö hankkia STOP-merkki ja heilutella sitä pyrkiessäni suojatielle.
- Nohnoh-again
hammasta purren kirjoitti:
joo. alinopeutta ei oo olemassakaan 80 alueella voi ajaa 50, jos tahtoo. yleensä vaan takanatulijalla hermot ei kestä sitäkään, jos ajaa suurinta sallittua, saati sitten karvan verran alle. tielle ei saisi mennä purkaan agressioitaan. nytkin, vaikka suomi hävis hienon ottelun ruottille, niin on syytä päästää höyryt pois kotona, ennen ku lähtee liikkeelle.
no, kyllä argressiivinen käyttäytyminen on ihan kaikkialla nykyään. ei pelkästään liikenteessä. samoja ihmisiä siellä tiellä liikkuu.No, kaikki varmasti ymmärsivät pointin huolimattomasta sanavalinnastani huolimatta. Tottunut vaan tuota sanaa käyttämään ilmiöstä, kun ei ajeta rajoituksen salliman nopeuden mukaan vaan reilusti alle. Itselleni ainakin helposti ymmärrettävissä, tiedä sitten muista.
- 6+2
Nohnoh-again kirjoitti:
No, kaikki varmasti ymmärsivät pointin huolimattomasta sanavalinnastani huolimatta. Tottunut vaan tuota sanaa käyttämään ilmiöstä, kun ei ajeta rajoituksen salliman nopeuden mukaan vaan reilusti alle. Itselleni ainakin helposti ymmärrettävissä, tiedä sitten muista.
Mitenkäs kun minä ajan satasen rajoitusalueella rekan perässä 89 km/h.
Rekka ajaa ylinopeutta, miten minä voin ajaa alinopeutta, samaa vauhtia mennään? - hvjhjv
minä vaan kirjoitti:
kyllä asia on sellanen että jos pitkänmatkaa ajat 80km.h rajoitus aluella 50km.h poliisit sat perääs ja sakko lappu on varma loppu tolle kokeilulle.
ei taatusti saa sakkoa. idiootti.
- Tsuppaaja
Täytyy kyllä ihmetellä, itse olen sekä autoilija että jalankulkija. Itse kun olen jalkaisin liikenteessä niin mieluusti annan auton mennä ensin enkä suotta vaadi isoa massaa pysäytettäväksi, jalkaisin kulkevan on helppo stopata ja antaa isompien eli aitojen mennä ensin. Ei täällä maaseudulla niin kiire pidä olla että ei voisi joustavasti ajatella ja toimia. Jalankulkijana siis pyrin joustamaan raskaamman kaluston joustavan etenemisen vuoksi ja kun ylitän suojatietä pitkin kadun niin teen sen ripeästi. Ei ole kyllä ongelmia ollut. Autolla sitten onkin vaikeampi liikkua ja aavistella mitä kukin jalankulkija vuorollaan tekee, antaako auton mennä vai hyppääkö kylmästi suojatielle. Itse jalan liikkuessani näytän jo ajoissa autoilijalle käsin että menepä vaan niin ei tarvi suotta jarrutella ja pysähdellä. Joustavuus on helppo asia jos on halua olla ystävällinen eikä oma napa aina tärkein. Monenmoista tapaa on tullut nähtyä vuosien myötä kun liikkuu työkseen nelipyöräisellä.
- hammasta purren
ihan hyvä, jos kaikki olisivat sellaisia, kuin sinä. mutta kun niin ei ole. siksi on tyydyttävä siihen "huonompaan" vaihtoehtoon, ei että kaikki noudattaa säntöjä, eikä kukaan jousta liikennesäännöistä. se on ainakin turvallisin vaihtoehto. itse rekkaa ajaneena tiedän, että raskasta yhdistelmää ei yhtenään mielellään pysäytä ja kiihdytä. sen huomaa polttoainekulussa. sitä vaan monesti ihmettelee k:päässä, että mitä ne rekat ajaa siellä keskustassa. tarkoitan sellaisia rekkoja, joiden ei tosiaankaan tarvitse siellä ajaa. monet ajaa ihan huvikseen keskustan läpi.
"kattokaa, kuinka isoo rekkaa mä ajan" - hammasta purren
hammasta purren kirjoitti:
ihan hyvä, jos kaikki olisivat sellaisia, kuin sinä. mutta kun niin ei ole. siksi on tyydyttävä siihen "huonompaan" vaihtoehtoon, ei että kaikki noudattaa säntöjä, eikä kukaan jousta liikennesäännöistä. se on ainakin turvallisin vaihtoehto. itse rekkaa ajaneena tiedän, että raskasta yhdistelmää ei yhtenään mielellään pysäytä ja kiihdytä. sen huomaa polttoainekulussa. sitä vaan monesti ihmettelee k:päässä, että mitä ne rekat ajaa siellä keskustassa. tarkoitan sellaisia rekkoja, joiden ei tosiaankaan tarvitse siellä ajaa. monet ajaa ihan huvikseen keskustan läpi.
"kattokaa, kuinka isoo rekkaa mä ajan"plokkaa yksi ylimääräinen "ei" sana pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2353198Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2541165Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin581130- 81953
Hihhuli-sanan tausta
Palstan aito-laiset ovat verisen loukkaantuneita sanasta "hihhuli. Kuitenkin sana "Hihhuli" liittyy tiukasti Suomen kult215936Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes92906Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56876eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.88847- 158801
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki14794