Onko kysyntää entisöintipajalle Suomessa

Läkkäri

Hei autonharrastajat.
Olen tässä miettinyt entisöintipajan (korin ) perustamista , mutta haluaisin mielipiteitä
onko tämmöiselle tarvetta täällä Suomessa . Mulla on yli 30 kokemus autojen
peltitöistä ja harrastamisesta Ammatiltani olen autopeltiseppä .Olen entisöinyt ,kustomoinut ja korikorjannut omia autoja Työkaluja löytyy mm englannin pyörä , kutistus ja venytys laite , haulityyny , eckold konevasara ,pullmax ,rungon oikaisuun autorobot mittalaitteet ,kanttikone 2m ym käsityökaluja
Käyttääkkin noita laitteita osaan Tilatkin on mutta ahtaat .
Mietin vain että voisiko tätä tehdä ammatikseni ,jotem laitoin

4

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kelpo Mies

      Päätyönä tuskin kannattaa. Suomessa markkinat ovat pienet ja potentiaalisia asiakkaita on vähän. Mutta sivutyönä mikäettei, hankit y-tunnuksen ja pidät huolen siitä, että vuodessa ALV-raja ei ylity. Näin sinun ei myöskään tarvitse maksaa YEL-maksuja, koska päätyösi on ansiotyö toisen palveluksessa. YEL-maksu on nimittäin helvetinmoinen rasite silloin, kun työrintamalla on hiljaista.

      Näillä keinoin saat pidettyä hintatasosi kohtuullisena ja se taas pitää mahdolliset asiakkaat tyytyväisenä.

    • kysyntävshinta

      Kysyntää kyllä olisi, vaan kun puhutaan maksusta niin siihenpä se sitten kutistuu. Muutama vuosi sitten muutamakin tyyppi kyseli moista, mutta seitten se kaatui hintaan (jonka tuntitaksa ei ollut paha...raatoihin olisi vaan mennyt tosi paljon työtä. Työ olisi tapahtunut omassa tallissa oman työn ohessa ja ihan verottajan hyväksymällä tavalla). Osa porukoista ei vaan ymmärrä kuinka paljon tunteja asiaan menee jos tehdään kunnolla. Vaikka onhan noita tietty muutama paja Suomessa jotka tuntuvat asialla elävän...

    • peldimiäs

      kyllä se kannattaa ainakin sille teettäjälle kun tinkii hinnan urakalla pieneksi nii sitten huomaakin että se raha meni ja auto pitää talkoilla kasata sitten.

      itsellä samat vehkeet ja katson kenelle teen ja kenelle en mieluummin en mutta on pakko joskus tehdä niitäkin, manit taskuun ja näkemiin mitä sitä verottajaa häiritsemään tee pimeästi kuten nytkin olet tehnyt

    • Mutzibur

      Harmaatalous ainoa mikä kannattaa,Teen myös samoin,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe