Interdystopia

Onceraging

Sosiaalinen media takaa kaikille näkyvyyden. 15 minuuttia kuuluisuutta, demokratiaa, tasa-arvoa, kultaista huomista. Tarpeeksi 'likejä' ja olet viraali, kuningas, PsyOp, kaikki tietävät nimesi.

Informaatioyhteiskunta (suomenkielen tietoyhteiskunta on mielestäni huono sana; Kyse on populismista, ei tiedosta).

Eqyptissä kymmenet tuhannet osoittavat mieltään sotilasdiktatuuria vastaan. Musaraf kaatuu. Kauppiaita, lääkäreitä, insinöörejä.... keskiluokkaa. Media kertoo, kuinka mieltään osoittava kansa pitää yhteyttä Facebookin ja Twitterin välityksellä. Informaatioyhteiskunta pakottaa demokratiaan... Vai pakottaako? Pidetään vaalit. Keskiluokka häviää. Köyhä kansanosa on suurempi ja demokratia ei välitä vaikkei heillä ole Facebook tiliä. Brotherhood voittaa vaalit.

Keskiluokka kauhistuu. Eivät he tätä varten mieltään osoittaneet. Palaavat kadulle. BBC:n toimittaja haastattelee mielenosoittajaa, korkeakoulusta valmistunutta opettajatarta. "Köyhiltä pitäisi ottaa äänioikeus pois." kuuluu kommentti. Väkivalta kasvaa ja armeija kaappaa taas vallan. Uudet lait takaavat, että vain "sopivat" henkilöt voivat olla ehdolla julkisiiin virkoihin. Väkivallan kierre kasvaa kansanenemmistön vaatiessa oikeuksiaan. Demokratia on yksi sadoista uhreista.

Maailmalla Miley Cyrus twerkkaa joissakin kissanristiäisissä TV:ssä. Aalto tuohtumusta ja tuomiota internetissä. "Ei tuollaista pitäisi.... Täysin mautonta... Tyylitajutonta....". Alaspäin suuntautuvien peukkujen laumat hiljentävät muutamat kannattajat, jotka kehtaavat ilmaista hyväksyntänsä tarkoituksellliselle provokaatiolle. Miley Cyrus pyytää anteeksi.

Mutta jotain on vialla. Suurin osa tuomitsevista kommenteista on teini-ikäisiltä. 13-18 vuotiaat... Miksi? Eikö juuri heidän pitäisi suosia kaikkea, mikä saa heidän vanhempansa raivoihinsa? Missä on kapina? Missä on idealismi? On kuin koko maailma olisi pelkkää laajenevaa keskiluokkaa.

Minä olen keskiluokkainen. Minulla on hyvät syy siihen, eli minä olen vanha. Mutta minä sentään noudatin Churchillin sanomaksi väitettyä; "Jos et ole idealisti 20 vuotiaana, sinulla ei ole sydäntä, jos et konservativi 40 vuotiaana, sinulla ei ole aivoja." Burning Manissä välkkyy McDonaldsin logo... Sponsoroitua kapinaa. Tasapäistämistä. Isle of Wight on mennyttä. Rage Against Machine, rekisteröity slogani vaatefirmalle.

Missä kapina enää on? Myyty sponsorisopimuksella. Tony Hawk oli skeittari idoli, mutta halusivatko ipanat olla hänen kaltaisensa koska hän on hyvä vai koska hän sai miljoonien sopimuksen? En tiedä enää. Banksyn seiniä revitään alas ja myydään taidehuutokaupoissa. Teoksen yhteiskunnallinen sanoma peitetään £100000 hintalapulla.

Niin. Internetin piti muodostaa todellinen demokratia. Olla äänitorvena kaikille ja kaikkialle.

Jotenkin kaikki, mitä internetin piti olla on tuhoutumassa. NSA kuluttaa 60 miljardia dollaria uuteen kvanttitietokoneeseen. Shorin algoritmi, RSA julkisen salaus-avaimen murtaminen. En tiedä miksi he vaivautuvat.

Internetissä ei enää ole kapinallisia. Se murskaa ideologiset ja kapinalliset ja painaa ne merkityksettömiin pieniin lokeroihin, ryhmiin, jotka väistämättä päätyvät absoutismin tasolle ja hyökkäävät, eivät instituutioiden, eivät hallitsijoiden, eivät systeemin vaan vertaistensa ryhmien kimppuun. Miksi yrittää valvoa sitä, kun näyttää siltä että me täällä internetissä teemme se itse. Luomme Interdystopian.

Jos tässä kirjoituksessa ei ole mieltä, älä välitä. Se on tajunnanvirtaa, Jack Kerouacia. Pelkkä vanhan kapinallisen muistelo ajoista joilloin asiat olivat toisin. Tai ehkä ne olivat samoin. Ehkä sitä ei näe sisältä päin. En enää tiedä, joten lopetan.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MatrixOfEvil

      En halua 15min julkisuutta.

      NSA tahtoo valvoa ja blokata esim. näitä:

      Alex Jones
      Gerald Celente
      Max Kaiser
      George Noory
      Nigel Farage
      Rosa Koire
      Dr. Sherry Tenpenny
      Naomi Klein

      Aloita vaikkapa näiden dokumenteista, niin ehkä heräät tai sitten et.

      Tarjoan sinistä ja punaista pilleriä.
      Otat sinisen ja heräät uskoen siihen mitä haluat uskoa.
      Otat punaisen ja näet kuinka syvälle kaninkolo ulottuu.
      Tarjoan vain totuutta.

    • Jimmy Wales

      Listasta puuttuu Wikipedia, jonka sheriffit poistavat kaikki ne faktat, jotka tuovat esiin vallanpitäjille kiusallisia seikkoja. Wikipedian perustaja on entinen johdannaiskauppias....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe