Contactia, uusi haaskalintu saalistaa?

varoitus

Sain juuri puhelun "täällä XX Contactiasta, yritysten virallisesta rekisteristä. Tarkistetaan tiedot, oletteko vastuuhenkilö näistä?" Lähes sanatarkasti näin, käytti sanaa virallinen ja sen jälkeen en ihan muista termiä. Olen ottanut tavaksi sanoa "En tilaa enkä maksa" ja lyödä luuri kii. Ei jäädä keskustelemaan!

58

3203

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfhgfhfhgf

      Ettei se ollut Kontaktia? Tuollainen putiikki löytyy netistä, myy näköjään sitä kuuluisaa "näkyvyyttä".

    • 345tg3

      Kuules "yrittäjä", laitapa reilusti oma tai yrityksesi nimi tähän näkyville.

      Aivan. Et laita, koska olet lähes sata prosenttisen varmasti tamperelainen huijari, joka on nyt perustamassa viestiketjua Kontaktian mustamaalamiseksi, jotta voisit soittaa tämän asiakkaille (varastettuasi ensin tiedot yrityksen sivuilta)ja haukkuaksesi tähän itse perustamaasi viestiketjuun vedoten tätä yritystä huijariksi ja myydäksesi omia "irtisanomispakettejasi."

      Ja tämä "hieno" sivusto mahdollistaa nimettömän parjaamisesti ja todennäköisesti huijaamisesi.

      • se y.

        ???
        Olen yksityispraktiikkaa tekevä yhden sortin lisensiaatti. Ei ole tullut mieleen ko liikeidea.


      • kjaue89e
        se y. kirjoitti:

        ???
        Olen yksityispraktiikkaa tekevä yhden sortin lisensiaatti. Ei ole tullut mieleen ko liikeidea.

        Selitys sinulle, jos olet aito ja samalla muille tällä palstalla ja tosielämässä höynäytetyille:

        Juuri tuo on esim. eroonhakemistoista.fi (ylläpitäjä: Suomen Yrityskeskus Oy) ja Yrittäjän edunvalvonta nimisten tampereelta operoivien puulaakien toimintamalli. He kopioivat massa-ajoina hakemistokustantajien sivuilta (myös rehellisten) näiden asiakkaiden yhteystiedot. Sitten he soittavat näille ja väittävät myyntipuhelussaan juuri tämän hakemiston lähettelevän huijauslaskuja. He tarjoutuvat irtisanomaan laskut yrittäjän puolesta ja veloittavat siitä "vain" 250 €.

        Jos yrittäjä ei heti usko ko. hakemistoyritystä huijariksi, niin nämä koijarit kehoittavat katsomaan Suomi24:n palstalta. Ja kappas vain, sieltä löytyy hakemistokustantajaa mollaava ketju. Sen ovat perustaneet ja sitä viesteillään koko ajan ylösnostavat nämä tamperelaiset firmat.

        Tämä on se toimintamalli ja on ollut jo kauan. Olen työni puolesta nähnyt toiminnasta kerätyn vakuuttavan näytön, josta osa on jo toimitettu poliisille ja loput toimitettanee lähiaikoina. Kuulostaa ehkä oudolta, mutta on ikävä kyllä totta.


    • 6+4

      " He kopioivat massa-ajoina hakemistokustantajien sivuilta (myös rehellisten) näiden asiakkaiden yhteystiedot". Rehellisten: BUUUUAAAHHHHAHHH. Jos näitä hakemistohuijareita ei saa muuhun vastuuseen touhuistaan, niin minun perikuntani tulee tekemään tästä kirjoittajasta tutkintapyynnön kuoliaaksinaurattamisesta.

      • kur87

        Ellet tiennyt, niin suurin osa hakemistokustantajista on rehellisiä. Näistä Tampereella sikiävistä irtisanomishuijausfirmoista ei yksikään. Jos pystyt toisin todistamaan, niin teeppä se.

        Olisi aivan yhtä järjetöntä väittää, että _kaikki_ rakennuliikkeet ovat epärehellisiä, sen perusteella ,että aika moni on, kuin väittää, että kaikki hakemistokustantajat ovat epärehellisiä.

        Mutta on helkkarin helppo todistaa, että kaikki irtisanomistouhuun perustuvat firmat ovat huijareita, kun niitä on nimittäin _vain tasan kolme kappaletta_ ja niiden jokaisen tiedot voi kuka tahansa tarkistaa monesta virallisesta lähteestä. Ja jokaikinen toimii Tampereelta käsin.

        Hakemistokustantajia on Suomessa pari sataa. Jotkut ovat toimineet 70-luvulta lähtien. Jos siis kuolet nauruun, niin oma typeryytesi on silloin sinulle kohtalokas tauti.


    • 6+4

      Nämä nettihakemistopalvelut ovat ihan täyttä H-hommaa. 90% on rehellistä Humpuukia, eli niistä ei ole yrittäjälle mitään hyötyä. Lopuista 10% suurin osa täyttää jo enemmän tai vähemmän harhaanjohtavan markkinoinnin tunnukset; annetaan väärää tietoa, esim "palvelun" virallisuus, kerrotaan soitonvastaanottajan olevan jo mukana jossain maksullisessa hakemistossa, tarkistetaan vaan onko yhteystiedot muuttuneet, jne. Vaarallisinta tässä on se muutama prosentti näistä luettelopalveluista, joiden toiminta perustuu huijaukselle ja laskutuspetoksille.

      20-vuotta yrittäjänä olleen neuvo aloittaville yrittäjille: älä KOSKAAN osta mitään tai sitoumuksia puhelimessa, jos joku tarjoaa sinulle ilman omaa aloitteellisuuttasi. Tietysti voit menettää jonkun ihan hyödyllisenkin palvelun, mutta sen todennäköisyys on niin pieni, että siitä ei kannata välittää.

      Hanki vain sellaisia palveluja, joita itsekin käytät hakiessasi yhteys- yms. tietoja. Minä käytän googlea ja muita ilmaisia hakukoneita. Jos yrityksellä ei edes yhteystietoja sisältäviä www-sivuja, niin unohda koko pulju.

      Jos tarvitset puhelinnumerotietoja, tuo Eniron nettipalvelu on erinomainen; maksat jotain 25 centtiä rekisteröitymismaksua, saat tunnukset ja sen jälkeen se on ilmaista. Nykyisillä internetliittymän omaavilla älypuhelimilla ei enää tarvitse soittaa edes siihen viralliseen 118-palveluun.

      • kur87

        "älä KOSKAAN osta mitään tai sitoumuksia puhelimessa, jos joku tarjoaa sinulle ilman omaa aloitteellisuuttasi."

        Pääsääntöisesti samaa mieltä.

        Noissa hakemistopalveluissa (rehellisissä) on se hyvä puoli, etä ne jäsentävät yritysten tiedot palvelujensa sivuille sellaiseen muotoon, että google voi ne löytää.
        Jos ei haeta nimellä, vaan toimialalla, niin google ei löydä juuri mitään kunnollista ilman tätä jäsentämistä.

        Mutta silti olen samaa mieltä. Enimmäkseen puhelimyyjille kannattaa sanoa topakka "ei". Joihinkin kannatusjulkasuihin (vammaisten yms.) tulee silloin tällöin lähdettyä, mutta ei muihin.


      • 6+4
        kur87 kirjoitti:

        "älä KOSKAAN osta mitään tai sitoumuksia puhelimessa, jos joku tarjoaa sinulle ilman omaa aloitteellisuuttasi."

        Pääsääntöisesti samaa mieltä.

        Noissa hakemistopalveluissa (rehellisissä) on se hyvä puoli, etä ne jäsentävät yritysten tiedot palvelujensa sivuille sellaiseen muotoon, että google voi ne löytää.
        Jos ei haeta nimellä, vaan toimialalla, niin google ei löydä juuri mitään kunnollista ilman tätä jäsentämistä.

        Mutta silti olen samaa mieltä. Enimmäkseen puhelimyyjille kannattaa sanoa topakka "ei". Joihinkin kannatusjulkasuihin (vammaisten yms.) tulee silloin tällöin lähdettyä, mutta ei muihin.

        Mutta kun sinun yrityksesi tiedot löytyvät pääsääntöisesti lisäksi ihan ilmaiseksi niistä samoista hakemistopalveluista, jotka yrittävät kaupitella sinulle maksullista palvelua! Kokeile, jos et usko.

        Minä en ole ikinä maksanut killinkiäkään näistä palveluista ja sieltä ne hakemistopalvelut näkyvät etusivulla, kun googlaan firmani nimen. Onneksi ensimmäiset kolme linkkiä ovat suoraan nettisivuilleni.

        Nuo vammaisten yms. hyväksi myytävät kannatusjulkaisut vasta ku*etusta ovat, jos myyntityötä tehdään puhelinmyyntinä, niin niille vammasille siitä sinun lahjoittamastasi summasta päätyy muutama hassu prosentti. Loppu menee näille puhelinmyyntifirmoille.

        Enkä minä tarvitse mitään maksullista "jäsentämispalvelua", kun tarvitsen putkiliikettä niin googlaan "putkiliike Hamina" ja sieltä ne tulevat ihan ilman mitään jäsentämistä.


      • 122122
        6+4 kirjoitti:

        Mutta kun sinun yrityksesi tiedot löytyvät pääsääntöisesti lisäksi ihan ilmaiseksi niistä samoista hakemistopalveluista, jotka yrittävät kaupitella sinulle maksullista palvelua! Kokeile, jos et usko.

        Minä en ole ikinä maksanut killinkiäkään näistä palveluista ja sieltä ne hakemistopalvelut näkyvät etusivulla, kun googlaan firmani nimen. Onneksi ensimmäiset kolme linkkiä ovat suoraan nettisivuilleni.

        Nuo vammaisten yms. hyväksi myytävät kannatusjulkaisut vasta ku*etusta ovat, jos myyntityötä tehdään puhelinmyyntinä, niin niille vammasille siitä sinun lahjoittamastasi summasta päätyy muutama hassu prosentti. Loppu menee näille puhelinmyyntifirmoille.

        Enkä minä tarvitse mitään maksullista "jäsentämispalvelua", kun tarvitsen putkiliikettä niin googlaan "putkiliike Hamina" ja sieltä ne tulevat ihan ilman mitään jäsentämistä.

        Testasin "putkiliike Hamina". Ja asia oli juuri niin kuin sanoin. Hakemistoissa mukana olevat löytyvät, muut eivät juurikaan.

        Ne putkiliikkeet, jotka EIVÄT OLE maksaneet Googlelle, pääsevät etusivulle näkyviin _vain_ sitä kautta, että ovat mukana jossakin hakemistossa. Esimerkiksi helkkaristi täällä haukutussa Directassa. No, ehkä yksi muukin pääsee etusivulle, muta vain sattuman kaupalla.

        Ylimmäksi nousevat kaksi maksavat google adwordsille joka päivä hakusanoistaan ja killuvat siksi näkyvillä. Mutta onhan se tietenkin suomalaisten yrittäjien mielestä parempi, että nekin rahat menevät jenkeille, kuin että jäisivät Suomeen

        Tämä itse antamasi esimerkki osoittaa, että kaikkein parjaamat "huijarihakemistot" ovat juuri niitä, joiden asiakkaat nousevat googlessa esiin. Tein hakuja myös n. kymmenellä muulla vastaavalla toialahaulla ja huom! AINA, AINA, AINA sama juttu.

        Kun haetaan toimialaa, eikä suoraan yrityksen nimeä, ne yritykset nousevat esille, jotka ovat mukana huijarihakemistoissa, muut eivät. Onpa tosi outoa huijaamista.

        Joo yritykset. Älkää ihmeessä lähtekö hakemistoihin mukaan. Kyllähän Google teidät löytää muutenkin - ja sijoittaa hakutulossivulle numero 108.

        Huokaus. Voi helkkarin google-manipuloidut pölvästit, en muuta sano.


      • "tarkistetaantietoja
        122122 kirjoitti:

        Testasin "putkiliike Hamina". Ja asia oli juuri niin kuin sanoin. Hakemistoissa mukana olevat löytyvät, muut eivät juurikaan.

        Ne putkiliikkeet, jotka EIVÄT OLE maksaneet Googlelle, pääsevät etusivulle näkyviin _vain_ sitä kautta, että ovat mukana jossakin hakemistossa. Esimerkiksi helkkaristi täällä haukutussa Directassa. No, ehkä yksi muukin pääsee etusivulle, muta vain sattuman kaupalla.

        Ylimmäksi nousevat kaksi maksavat google adwordsille joka päivä hakusanoistaan ja killuvat siksi näkyvillä. Mutta onhan se tietenkin suomalaisten yrittäjien mielestä parempi, että nekin rahat menevät jenkeille, kuin että jäisivät Suomeen

        Tämä itse antamasi esimerkki osoittaa, että kaikkein parjaamat "huijarihakemistot" ovat juuri niitä, joiden asiakkaat nousevat googlessa esiin. Tein hakuja myös n. kymmenellä muulla vastaavalla toialahaulla ja huom! AINA, AINA, AINA sama juttu.

        Kun haetaan toimialaa, eikä suoraan yrityksen nimeä, ne yritykset nousevat esille, jotka ovat mukana huijarihakemistoissa, muut eivät. Onpa tosi outoa huijaamista.

        Joo yritykset. Älkää ihmeessä lähtekö hakemistoihin mukaan. Kyllähän Google teidät löytää muutenkin - ja sijoittaa hakutulossivulle numero 108.

        Huokaus. Voi helkkarin google-manipuloidut pölvästit, en muuta sano.

        Aloittaja on muuta kautta pitänyt huolen nettinäkyvyydestään ja hakemistolöydettävyydestä niin hyvin ja hintavasti, että aion vastakin tylysti lyödä luuria korvaan tämäntyyppisille puhelinmarkkinoijille. Älkää hyvät uudet yrittäjänalut menkö turhiin retkuihin. Kukaan viranomainen ei puhelimitse tule kyselemään yhteystietojanne, olkaa varuillanne ennen kuin satojen eurojen laskut lankeavat puhelinjaarittelujen tuloksena.
        Kokemuksesta viisastuneena ja oppirahat perintäkuluineen pulittaneena, nim. "melkein 20 v. pienyrittäjänä".


      • 6+4
        122122 kirjoitti:

        Testasin "putkiliike Hamina". Ja asia oli juuri niin kuin sanoin. Hakemistoissa mukana olevat löytyvät, muut eivät juurikaan.

        Ne putkiliikkeet, jotka EIVÄT OLE maksaneet Googlelle, pääsevät etusivulle näkyviin _vain_ sitä kautta, että ovat mukana jossakin hakemistossa. Esimerkiksi helkkaristi täällä haukutussa Directassa. No, ehkä yksi muukin pääsee etusivulle, muta vain sattuman kaupalla.

        Ylimmäksi nousevat kaksi maksavat google adwordsille joka päivä hakusanoistaan ja killuvat siksi näkyvillä. Mutta onhan se tietenkin suomalaisten yrittäjien mielestä parempi, että nekin rahat menevät jenkeille, kuin että jäisivät Suomeen

        Tämä itse antamasi esimerkki osoittaa, että kaikkein parjaamat "huijarihakemistot" ovat juuri niitä, joiden asiakkaat nousevat googlessa esiin. Tein hakuja myös n. kymmenellä muulla vastaavalla toialahaulla ja huom! AINA, AINA, AINA sama juttu.

        Kun haetaan toimialaa, eikä suoraan yrityksen nimeä, ne yritykset nousevat esille, jotka ovat mukana huijarihakemistoissa, muut eivät. Onpa tosi outoa huijaamista.

        Joo yritykset. Älkää ihmeessä lähtekö hakemistoihin mukaan. Kyllähän Google teidät löytää muutenkin - ja sijoittaa hakutulossivulle numero 108.

        Huokaus. Voi helkkarin google-manipuloidut pölvästit, en muuta sano.

        Et tainnut lukea tuosta ylempää, kun kirjoitin: "Mutta kun sinun yrityksesi tiedot löytyvät pääsääntöisesti lisäksi ihan ilmaiseksi niistä samoista hakemistopalveluista, jotka yrittävät kaupitella sinulle maksullista palvelua! Kokeile, jos et usko"

        Et sinä enkä minä tiedä, ovatko nuo hakemistojen kautta löytyvät maksaneet mitään näille humpuukihakemistoille. Tietysti jos olet jonkun tällaisen humpuukipuulaakin edustaja, niin saatat tietääkkin jo asian. Minä en ole maksanut ja ainakin kahden ensimmäiseen firmani nimellä -hakusivuun googlella sisältyy lähes kymmenen hakemistonlinkkiä. Todennäköisesti eivät muutkaan järkevät toimijat.

        Eli vielä kertauksena, vain pieni osa huijarihakemistojen kautta löytyvistä ovat tilanneet näiltä humpuukimaakareita palvelun. Ovatpahan vaan lisäilleet julkisista tai ostettavista olevista rekisteritiotokannoista yritysten tietoja ilman heidän lupaansa.

        Googlella maksamalla voi ostaa mainontaa siitä varsinaisten hakutulosten yläpuolelta tai reunasta, mutta minä ainakin klikkaa ensin niitä varsinaisia, hakualgotrimin tuottavia linkkejä. Adwordilla et voi ostaa varsinaiseen listaan vain erillisiin mainoksiin.

        Ehdottomasti kannattaa panostaa Adwords-mainontaan sata kertta mieluimmin, kuin näihin humpuukihakemistoihin. Meni ne rahat ihan minne tahansa, vaikkka vinkuintiaan kunhan eivät hakemistohuijareiden taskuun. Nämä kun ovat todellisia internetmarkkinoinnin syöpäkasvaimia, joita ei kannata lihottaa.

        Onhan se tietysti vahinko, että kaltaistesi humpuukibisnekset eivät oikein meinaa sujua, kun lunta tulee tupaan sekä viranomaisilta että käyttäjiltä. Humpuukin myyminenhän ei ole laitonta, jos et suoranaisesti syyllisty harhaanjohtavaan markkinointiin tai petoksen yritykseen myyntipuheluissasi.

        Kokeile joskus myydä valmiiksi täytettyjä lottokuponkeja ihmisille, vaikka 19,90€/kuponki. Tietysti niin, että he sitten itse vievät sinun valmiiksi täyttämäsi kuponkin kioskille ja maksavat tietysti itse rivit. Jos eivät meinaa lämmetä ostamaan sinulta palvelua puhelimessa, niin käytät vaan vasta-argumenttina, että eivätkö he halua voittaa lotossa?


      • 122122
        6+4 kirjoitti:

        Et tainnut lukea tuosta ylempää, kun kirjoitin: "Mutta kun sinun yrityksesi tiedot löytyvät pääsääntöisesti lisäksi ihan ilmaiseksi niistä samoista hakemistopalveluista, jotka yrittävät kaupitella sinulle maksullista palvelua! Kokeile, jos et usko"

        Et sinä enkä minä tiedä, ovatko nuo hakemistojen kautta löytyvät maksaneet mitään näille humpuukihakemistoille. Tietysti jos olet jonkun tällaisen humpuukipuulaakin edustaja, niin saatat tietääkkin jo asian. Minä en ole maksanut ja ainakin kahden ensimmäiseen firmani nimellä -hakusivuun googlella sisältyy lähes kymmenen hakemistonlinkkiä. Todennäköisesti eivät muutkaan järkevät toimijat.

        Eli vielä kertauksena, vain pieni osa huijarihakemistojen kautta löytyvistä ovat tilanneet näiltä humpuukimaakareita palvelun. Ovatpahan vaan lisäilleet julkisista tai ostettavista olevista rekisteritiotokannoista yritysten tietoja ilman heidän lupaansa.

        Googlella maksamalla voi ostaa mainontaa siitä varsinaisten hakutulosten yläpuolelta tai reunasta, mutta minä ainakin klikkaa ensin niitä varsinaisia, hakualgotrimin tuottavia linkkejä. Adwordilla et voi ostaa varsinaiseen listaan vain erillisiin mainoksiin.

        Ehdottomasti kannattaa panostaa Adwords-mainontaan sata kertta mieluimmin, kuin näihin humpuukihakemistoihin. Meni ne rahat ihan minne tahansa, vaikkka vinkuintiaan kunhan eivät hakemistohuijareiden taskuun. Nämä kun ovat todellisia internetmarkkinoinnin syöpäkasvaimia, joita ei kannata lihottaa.

        Onhan se tietysti vahinko, että kaltaistesi humpuukibisnekset eivät oikein meinaa sujua, kun lunta tulee tupaan sekä viranomaisilta että käyttäjiltä. Humpuukin myyminenhän ei ole laitonta, jos et suoranaisesti syyllisty harhaanjohtavaan markkinointiin tai petoksen yritykseen myyntipuheluissasi.

        Kokeile joskus myydä valmiiksi täytettyjä lottokuponkeja ihmisille, vaikka 19,90€/kuponki. Tietysti niin, että he sitten itse vievät sinun valmiiksi täyttämäsi kuponkin kioskille ja maksavat tietysti itse rivit. Jos eivät meinaa lämmetä ostamaan sinulta palvelua puhelimessa, niin käytät vaan vasta-argumenttina, että eivätkö he halua voittaa lotossa?

        Vain kaski vastausta pitkään viestiisi.
        Kirjoitit:

        "Et sinä enkä minä tiedä, ovatko nuo hakemistojen kautta löytyvät maksaneet mitään näille humpuukihakemistoille."

        Ovat maksaneet ja siksi löytyvät etusivulta. Sinä et ehkä sitä tiennyt, mutta minä tiedän.

        On aika vaikea loogisin perustein kiistää sitä hyötyä, että pääsee hakutulosten kärkeen olemalla maksullisesti mukana noissa hakemistoissa, vai keksitkö kenties sellaisen perusteen, jossa yritys on maksanut turhasta saadessaan nimensä näkyville Googlen etusivulle ko. toimialahauissa?

        "Onhan se tietysti vahinko, että kaltaistesi humpuukibisnekset eivät oikein meinaa sujua"

        Olet väärässä. En ole hakemistomyyjä. Mutta tiedäntyöni puolesta, että monet niistä firmoista pärjää oikein hyvin. Esim. Fonectan liikevaihto on jotain 150 miljoonaa euroa per vuosi. Laita paremmaksi.


      • 6+4
        122122 kirjoitti:

        Vain kaski vastausta pitkään viestiisi.
        Kirjoitit:

        "Et sinä enkä minä tiedä, ovatko nuo hakemistojen kautta löytyvät maksaneet mitään näille humpuukihakemistoille."

        Ovat maksaneet ja siksi löytyvät etusivulta. Sinä et ehkä sitä tiennyt, mutta minä tiedän.

        On aika vaikea loogisin perustein kiistää sitä hyötyä, että pääsee hakutulosten kärkeen olemalla maksullisesti mukana noissa hakemistoissa, vai keksitkö kenties sellaisen perusteen, jossa yritys on maksanut turhasta saadessaan nimensä näkyville Googlen etusivulle ko. toimialahauissa?

        "Onhan se tietysti vahinko, että kaltaistesi humpuukibisnekset eivät oikein meinaa sujua"

        Olet väärässä. En ole hakemistomyyjä. Mutta tiedäntyöni puolesta, että monet niistä firmoista pärjää oikein hyvin. Esim. Fonectan liikevaihto on jotain 150 miljoonaa euroa per vuosi. Laita paremmaksi.

        Todisteita peliin, että ovat maksaneet. Tämä humpuukibisnes perustuu juurikin siihen, että muilla tavoilla googlen hakutulosten kärkeen pääseviä lisätään ilman ko. firman lupaa näihin humpuukihakemistoihin. Pääsevät sitten ku*ettamaan tietämättömiä, että tuolla listasijoituksella on jotain tekemistä hakutulossijoituksen kanssa.

        "vai keksitkö kenties sellaisen perusteen, jossa yritys on maksanut turhasta saadessaan nimensä näkyville Googlen etusivulle ko. toimialahauissa": keksin, että eivät ole maksaneet mitään, vai pystytkö todistamaan toisin.

        Selitä sitten, miten minä olen oman alani etusivulla kolmella alaani kuvaavalla, tärkeimmällä hakusanalla, en ole kenellekään mitään maksanut ja kuitenkin mukana ilman maksua kaikissa humpuukihakemistoissa?

        Olisiko niin, että koska sivuni ovat oman alani etusivulla, niin humpuukihakemistot ovat lisänneet myös minun sivuni hakemistoonsa? Fonectallaki9n todellien bisnes on ihan muusta, kuin hakemistoku*etuksesta, olisiko prosentti tuosta peräisin nettihakemistoista?


      • RuuviVertex
        122122 kirjoitti:

        Testasin "putkiliike Hamina". Ja asia oli juuri niin kuin sanoin. Hakemistoissa mukana olevat löytyvät, muut eivät juurikaan.

        Ne putkiliikkeet, jotka EIVÄT OLE maksaneet Googlelle, pääsevät etusivulle näkyviin _vain_ sitä kautta, että ovat mukana jossakin hakemistossa. Esimerkiksi helkkaristi täällä haukutussa Directassa. No, ehkä yksi muukin pääsee etusivulle, muta vain sattuman kaupalla.

        Ylimmäksi nousevat kaksi maksavat google adwordsille joka päivä hakusanoistaan ja killuvat siksi näkyvillä. Mutta onhan se tietenkin suomalaisten yrittäjien mielestä parempi, että nekin rahat menevät jenkeille, kuin että jäisivät Suomeen

        Tämä itse antamasi esimerkki osoittaa, että kaikkein parjaamat "huijarihakemistot" ovat juuri niitä, joiden asiakkaat nousevat googlessa esiin. Tein hakuja myös n. kymmenellä muulla vastaavalla toialahaulla ja huom! AINA, AINA, AINA sama juttu.

        Kun haetaan toimialaa, eikä suoraan yrityksen nimeä, ne yritykset nousevat esille, jotka ovat mukana huijarihakemistoissa, muut eivät. Onpa tosi outoa huijaamista.

        Joo yritykset. Älkää ihmeessä lähtekö hakemistoihin mukaan. Kyllähän Google teidät löytää muutenkin - ja sijoittaa hakutulossivulle numero 108.

        Huokaus. Voi helkkarin google-manipuloidut pölvästit, en muuta sano.

        "Ne putkiliikkeet, jotka EIVÄT OLE maksaneet Googlelle, pääsevät etusivulle näkyviin _vain_ sitä kautta, että ovat mukana jossakin hakemistossa. Esimerkiksi helkkaristi täällä haukutussa Directassa. No, ehkä yksi muukin pääsee etusivulle, muta vain sattuman kaupalla."

        Kokemusteni mukaan etusivulle pääsy on kaukana sattuman kaupasta.
        Google analysoi sivustot ja antaa niille SEO pisteet, sivujen on myös noudatettava muutenkin Googlen antamia suosituksia.

        Google ei ainoastaan ole vaatimassa, vaan antaa myös hyvät ohjeet edetäkseen hakutuloksissa korkealle. Työkaluna hyvä webmasters tool, johon tutustumalla pääsee eteenpäin. Uutena asiana Google myös priorisoi nopeita sivustoja ja tämä onkin vaikeampaa nykysillä interaktiivisilla sivuilla. Lisäksi sivujen tulee olla käyttäjäystävälliset myös puhelimella selatessa.

        Tiedän tämän koska olin tuotteillani vuosia etusivulla kunnes tein kohtalokkaan virheen sivujeni koodauksessa ja Google tyrmäsi minut sivulle 13.
        Ahkeran sivujen uudelleen rakentamisella kiipesin taas takaisin kehään ja Googlen suosioon ja ilman heidän mainoksiaan.


    • 6+4

      Ai niin tuo vertauksesi rakennusliikkeisiin kolahti, kun satun olemaan sen alan koulutuksen saanut niitä hommia valmistumiseni jälkeen sekä urakointi- että rakennuttajapuolella lähes 15 vuotta tehnyt.

      Olen nähnyt siis laa sekä tilaajan että toteuttajan puolelta ja väitän, että 95% rakennusliikkeistä käyttää mahdollisuuttaan huijata asiakasta, jos sille tarjotaan siihen mahdollisuus. Hyvä rakennuttaja vaan ei sellaista tilaisuutta anna kuin vahingossa.

      Titoni ovat aika monen vuoden takaa, mutta näistä rakennushankkeista uutisoidut kiista-asiat nykyäänkin antavat aiheen olettaa, että tavat eivät ole ainakaan paremmaksi muuttuneet.

    • varoitus

      Varokaa: Estelle Group Oy lähettelee perättömiä laskuja hakemistoistaan. Yrityksen tiedot on viety hakemistoon ja "virhe" on mukamas inhimillinen. Osa firman hakemistoista on virolaisen firman alla.

      • Juu ja..

        Sama vanha juju, väittävät että ollut jatkuva sopimus ja irtisanomisaika menyt kun uusi kausi lähtenyt käyntiin.
        Myyjä lupasi auttaa irtisanomisessa kun tulee 1 vuoden jatkoaika.
        Kerroin puhelimessa etten löydä kirjanpidosta mainintaa koko yrityksestä ja kerroin että olen tietoinen tästä huijauksesta niin myyjä löi luurin korvaan.
        Lisäksi nauhoitan kaikki puhelut kännykän ilmaisohjelmalla.


    • Paska juttu

      Hmmm....

      Suomeksi kirjoitettunahan se on " Sontaktia " !

      • kesä

        Meille tuli estelle groupista puhelu.Emme ole tehneet sopimusta ja kielsimme laittamasta ilmoitusta.10 minuutin päästä tuli tekstiviestinä tilausvahvistus!!
        Puheluun ei vastata ,kun koitimme soittaa ..


      • voi voi
        kesä kirjoitti:

        Meille tuli estelle groupista puhelu.Emme ole tehneet sopimusta ja kielsimme laittamasta ilmoitusta.10 minuutin päästä tuli tekstiviestinä tilausvahvistus!!
        Puheluun ei vastata ,kun koitimme soittaa ..

        Estelle groupin puhelimesta tullut nyt kaksi kertaa huijausyritys, eka kerralla numerosta 040 146 1339, väitti juuri tuota, että ostettu viime vuonnakin ja nyt uusi kausi on jo alkanut. Rikollista toimintaa, pitäisi syyte nostaa.
        Nyt soitti toisen kerran numerosta 040 1474279, ja väitti että viime vuonna maksettu nettinäkyvyydestä ja tänä vuonna sama juttu. Emme ole koskaan ostaneet heidän kauttansa nettinäkyvyyttä tai mitään muutakaan.

        Tällä toimintatavalla yrityksellä ei ole tulevasuutta, ja toimintaa ohjeistavien ei kannata liikua ulkona, jos laskun saa vaikka joku toinen kriminaali?

        Itseäni harmittaa kaikki rikollinen toiminta


      • juu joo
        voi voi kirjoitti:

        Estelle groupin puhelimesta tullut nyt kaksi kertaa huijausyritys, eka kerralla numerosta 040 146 1339, väitti juuri tuota, että ostettu viime vuonnakin ja nyt uusi kausi on jo alkanut. Rikollista toimintaa, pitäisi syyte nostaa.
        Nyt soitti toisen kerran numerosta 040 1474279, ja väitti että viime vuonna maksettu nettinäkyvyydestä ja tänä vuonna sama juttu. Emme ole koskaan ostaneet heidän kauttansa nettinäkyvyyttä tai mitään muutakaan.

        Tällä toimintatavalla yrityksellä ei ole tulevasuutta, ja toimintaa ohjeistavien ei kannata liikua ulkona, jos laskun saa vaikka joku toinen kriminaali?

        Itseäni harmittaa kaikki rikollinen toiminta

        0404850184 tuli kans puhelu.
        Alkoi kans tarkistamaan tietoja ja toppasin heti alkuun.
        Väitti että on vanha palvelu ja tarkistaa tiedot.
        En antanut jatkaa vaan kerroin etten tilaa mitään enkä ole koskaan tilannut heiltä mitään ja lisäksi tallennan puhelun.
        Sitten myyjä alkoi muka tarkistaa yritystä ja kertoi että on soittanut väärään yritykseen.


      • vittuilu kannattaa
        voi voi kirjoitti:

        Estelle groupin puhelimesta tullut nyt kaksi kertaa huijausyritys, eka kerralla numerosta 040 146 1339, väitti juuri tuota, että ostettu viime vuonnakin ja nyt uusi kausi on jo alkanut. Rikollista toimintaa, pitäisi syyte nostaa.
        Nyt soitti toisen kerran numerosta 040 1474279, ja väitti että viime vuonna maksettu nettinäkyvyydestä ja tänä vuonna sama juttu. Emme ole koskaan ostaneet heidän kauttansa nettinäkyvyyttä tai mitään muutakaan.

        Tällä toimintatavalla yrityksellä ei ole tulevasuutta, ja toimintaa ohjeistavien ei kannata liikua ulkona, jos laskun saa vaikka joku toinen kriminaali?

        Itseäni harmittaa kaikki rikollinen toiminta

        Ettekö te onnettomat osaa vittuilla niille puhelinmyyjille niin raskaasti, että kyllästyvät moiseen toimintaan. Kenenkään psyyke ei kestä sellaista, loppuu varmasti, jos kaikki tekevät niin. Itse olen jollakin mustallalistalla, eivät soittele enään!


      • estelle huijaus
        voi voi kirjoitti:

        Estelle groupin puhelimesta tullut nyt kaksi kertaa huijausyritys, eka kerralla numerosta 040 146 1339, väitti juuri tuota, että ostettu viime vuonnakin ja nyt uusi kausi on jo alkanut. Rikollista toimintaa, pitäisi syyte nostaa.
        Nyt soitti toisen kerran numerosta 040 1474279, ja väitti että viime vuonna maksettu nettinäkyvyydestä ja tänä vuonna sama juttu. Emme ole koskaan ostaneet heidän kauttansa nettinäkyvyyttä tai mitään muutakaan.

        Tällä toimintatavalla yrityksellä ei ole tulevasuutta, ja toimintaa ohjeistavien ei kannata liikua ulkona, jos laskun saa vaikka joku toinen kriminaali?

        Itseäni harmittaa kaikki rikollinen toiminta

        Sama puhelu tuli minullekin. En ole mitään tilannut, mutta kysyi haluanko irtisanoa "sopimuksen". Sanoin että älä tee yhtään mitään. Olis varmaan lähettänyt purkulaskun heti.


      • sama4
        kesä kirjoitti:

        Meille tuli estelle groupista puhelu.Emme ole tehneet sopimusta ja kielsimme laittamasta ilmoitusta.10 minuutin päästä tuli tekstiviestinä tilausvahvistus!!
        Puheluun ei vastata ,kun koitimme soittaa ..

        Tilaus vahvistus pätkähti meillekin. Kaiken lisäksi missään vaiheessa ei edes mainittu estellen nimeä, mutisi vain jostain numeropalvelusta, vasta vahvistuksessa näkyi estelle gro. Poliisille mentävä jos eivät oikaise virhettä.


      • sdgd
        juu joo kirjoitti:

        0404850184 tuli kans puhelu.
        Alkoi kans tarkistamaan tietoja ja toppasin heti alkuun.
        Väitti että on vanha palvelu ja tarkistaa tiedot.
        En antanut jatkaa vaan kerroin etten tilaa mitään enkä ole koskaan tilannut heiltä mitään ja lisäksi tallennan puhelun.
        Sitten myyjä alkoi muka tarkistaa yritystä ja kertoi että on soittanut väärään yritykseen.

        Sielon tietenki useita tyyppejä luuri korvassa ja mikki suulla soittelemassa asiakkaille. minkä niminen tyyppi soitti ttuota numerosta? Mulle soitti joku Kristian. Vaihteleekohan tuola työntekijät tiuhaan sitten.
        Mitään ei kannata myöntää tuommosessa puhelussa koska jos katuu ja koittaa soittaa takas niin ei yleensä vastaa.
        Ja nehä aattaa vaikka sulkee luurin heti ku asiakas on jonkin pienen myönteistä muistuttavan vastauksen antant, tulkitsevat sen sitten herra ties vaikka tilaukseksi ja kestoasiakkaaksi liittymiseksi ;)


    • Rajala

      Samaa kontakti huijausta täälläkin.Noh huomenna lähtee rekry kyseiselle firmalle ja jos sen jälkeen näistä vielä kuulen,niin poliisille mennään sitten.Kusetusta koko homma.

    • digitalkkari

      mullekkin ovat myydä kaikenlaista, sitten ei kolmeen vuoteen tullut kuin muutama puhelu ja nyt alkoi taas kaikkea saibaa tuleen. No soitin uudelleen Suomen Asiakkuusmarkkinointiliitto ry.n ylläpitämään Puhelintarjonnan rajoituspalvelunumeroon 0600 13404 ja tiedän, et saan tehdä taas kolme vuotta töitä rauhassa. Tuo numero on kuluttajille, mutta toiminimenikin on saanut työrauhan.

      Lisätietoja: http://www.asml.fi/kieltopalvelut/

    • Eläkkeellä -

      Mulle ei kukaan enään soita, kun laitoin puhelimen kiinni

    • rehellinen1

      Tuli mullekin äsken puhelu estelle groupilta että tarkistetaan tietoja heidän haku palveluun ja kovasti koittivat väittää että on sopimus ollut monta vuotta ja taas on mennut sopimusaika umpeen ja se jatkuu taas vuoden.Ei meinanut uskoa että en laita sinne mitään mutta kun sanoin että heiltä tulevat laskut käsitellään aiheettomina
      eikä makseta ja viimme kädessä asia viedään poliisille myyjä sanoi että ei kinaa minun kanssa ja löi puhelun kiinni.Nämä pitäisi saada kaikki huijarit linnaan pois
      häiritsemästä rehellistä liike toimintaa.

    • JJ:

      Ettei vaan olisi tällainen uusi konsulttifirma. Näillähän on aina todella "trendikkäät" uudet ideat, joita kaikille firmoille tuputetaan saatanan tärkeinä ja niiden avulla saadaan firma uuteen nousuun kun vähän on leikitty yhdessä vaikka palloilla henkilökunnan kanssa. Vitut! homma vaan perustuu rahastukseen. Jos joku työpaikka on erehtynyt tilaamaan jonkin työhyvinvointipsykologin, niin se on vain johtoportaan juoni vähentää väkeä "tahdikkaasti", joka vain rahalla silti suoritetaan. Yhtään ei tule säästöä, vaan virkistysmatkalle euforiseen tilaan saatetut työntekijät kokevat karun irtisanomisen samalla kun herrat vaan rellestävät... Niinhän se on että krapula on vain köyhien tauti. Se on todistettu näiden työpaikkakonsulttien rahanahneessa maailmassa. Tätä tapahtuu koko ajan tässä porvarien ylläpitämässä yhteiskunnassa, joka ei edistä yhteistä hyvää, vaan tahkoaa voittoja. Jos teidän firmaanne on tulossa joku konsultti leikittämään teitä, niin sen voitte tietää olevan lopun alkua rehelliselle työntekijälle.

      Näin käy varmasti... ei van uskalleta puhua. Ja keitä ovat nämä konsultit? Kuka keksi esim. Tulityökortit, Trukkikortit, hygieniapassit...ym. Konsultit rahanahneudessaan. Ja ne ovat loppujen lopuksi pelkän maalaisjärjen tuotetta. Kuka nyt voisi mennä tähän lankaan...? No me. On menty eikä olla kyseenalaistettu sitä tahoa, joka näillä oikeasti tienaa... tyhjästä.

      Ajatelkaa tätä! Saatanan konsultit. Voittoja kokoomuslaisesti taas tyhjstä. Sama kun hengittämisestä maksaisi. Siihenkö tämän valtion innovaatiot perustuvat? Oman kansan riistämiseen tai oikeammin välistä vetämiseen. Tällä tavalla ei kyllä mielestäni valtion taloutta plussalle saada, kun omasta pesästä lopulta syödään. Miten helvetissä tämä systeemi sallii moisen kieroutumisen? Tätä kysyn vaan?

    • äkäinen

      Tuli puh Estella Groupilta viime vkolla. Äijä väitti että nettisivustolla paljon ollu hakuja firman kannalta,sanoin ku ei oo ollu toimintaa 15vuoteen.Änkytti jostain lopetuslaskusta...nyt tuli sitten tilausvahvistus lasku, 297,60e,vuoden sopimus.Myyjä: Yamamoto,Tomoya... ei helvetti...yritin soittaa,ei vastausta vaikka puh ois maksanut 4,04e/min !! No, sp:n kautta "pieni palaute-kirje" (mainitaan pienellä printillä laskussa "jos sait laskun aiheetta" jne) [email protected] osoitteeseen ja jos se ei auta niin asiaa viedään etiäpäin meidän puolelta.Laskua ei tulla maksamaan koskaan! Helevata näitä huijareita >;(

    • Höynäytetty

      Mulle soitti kans puolituntia sitten Estella Groupista joku hermoheikkö äijä. Oli mukamas niin ja niin paljon käyntejä yrityksemme sivuilla jne jne... Vittuilin takasi minkä kerkesin. Löi luurin korvaan, kun ei kestänyt kuulla palautetta. Puhelun jälkeen laittoi viestin, jossa sanoi myyvänsä omaisuuteni ja lähtevänsä rahoilla thaikkulaan! Onnea vaan sille!
      Että, kun pistää vihaksi tämmöset >:(

    • Liikkeellä nettinäkyvyyden harhaanjohtavalla markkinoinnilla myös Tieto-Verkko. Aiheettomista laskuista välittömästi reklamaatio, yhteydenotto Suomen Yrittäjiin ja harhaanjohtavasta markkinnoinnista ilmoitus poliisille.

    • Annetaan takaisin

      Tuli tehtyä rikosilmoitus laskusta....Ja vaatimuksena jokunen sata euroa rokulipäivästä!! Aivan kusetus firma koko Estelle group oy.

    • Lahdenyrittäjä

      Yleensä tälläisessa tulee pariviikkoa perumisaikaa.. Mutta nyt tuli TILAUSVAHVISTUS ja LASKU samalla paperilla. Eli hyvä kun viette suoraan poliisille, ja ilmoitatte YRITTÄJÄT järjestölle!! Ja minulta meni firmassa tämä päivä rokuliin...Eli vaatimuksena on myös tämän päivän tulot. Antaa näitten vaan lähetellä "laskujaan", takaisin tulee aivan varmasti.
      Eikö nämä ole oppineet mitään Direktasta?? No, ei näköjään!!

    • Varokaa

      Estelle Groupin toiminta on edesvastuutonta huijausta. Allekirjoittanut on toiminut yrittäjänä rakennusalalla mm. rakennustyön valvojan toimessa. Estelle Groupin nimissä soittanut naishenkilö ”tarkisti” yhteystietoja väittäen, että olen ollut heidän nettipalveluhakemistonsa asiakkaana jo muutaman vuoden ajan. Kun väitin vastaan, yritti inttää, kuinka olen irtisanoutunut ko. ”palvelusta”, koska hänen tiedoissaan irtisanominen ei näy. Heidän pitää kuulemma lähettää tämän laskutuskauden lasku joka tapauksessa. Palvelun voisi irtisanoa myös nyt puhelinkeskustelussa mutta lasku tulee joka tapauksessa. Puhelu päättyi siihen kun sanoin, että en ole teidän yritykselle maksanut laskuja mistään palvelusta ennenkään. En nimittäin ole minkäänlaisen nettipalveluhakemiston maksava jäsen.
      Uteliaisuudesta kävin ko. yrityksen rakennushakemisto.fi -sivulla. Toimialavalikosta rakennusvalvonta tai muu omaan toimialaani liittyvä nimi ei näyttänyt yritystäni. Lopulta se löytyi kohdasta ”Muut”. Ja yllätys yllätys, kohdasta muut löytyy kaikenkaikkiaan 218 702 muuta yritystä! Estelle Groupin mukaan siis kaikki nuo yritykset ovat sopimussuhteessa heidän kanssaan, tietämättäänkin! Kuinka moni on mennyt lankaan ko. yrityksen soittaessa ja vängätessä olematonta asiakkuutta, joka perustuu siihen, että ovat rekistereistä kopioineet yli 200 000 yrityksen tiedot?

    • sdfvsdf

      Mulle soitti vasta numerosta 0403530668, tai olla joku Kristian langan päässä. Numeropalvelu tai-tiedustelu on kai tuon numeron käyttäjä, oisko sitten Estelle.Tarkisti onko mun nimi se ja se, oonko perustanu yrityksen ja vastuussa siitä ja onko osote se ja se ja jatketaanko samallai. Vastailin nimi-ja osotetietoihin kyllä kyllä mutta sit ku kysy jatkamisesta entisee mallii en myöntäny mitään vaan sulin luurin.
      Saa nähä tuleeko mitään laskuja, mitään jatkamiseen liittybää en ainakaan luvannu. Voi perse että saa olla tarkka noie kans

      • wsergfwer

        Ai niim, semmone lisäys vielä että ku kysyi jotain se soittaja ja vähän empien vastasin että: ööö, no niin kai se tulkitti sen myöntäväksi vastaukseksi ja kiirellä meni eteenpäin asiassaan


    • Huijatun vaimo

      Sama huijaus jatkuu edelleen...meillä täällä 19.8 soitto yrittäjämiehelleni ja eilen 21.8.14 tuli lasku. Samat väittämät että sopimus voimassa jne...myyjä "ystävälisesti" tarjosi lyhyttä määräaika-sopimusta, vuodeksi eteenpäin. Ei mukamas voi kesken kauden katkaista. Kesken kauden mitä ?!? Meillä ei myöskään ole ollut sopimusta Estelle Groupin kanssa, eikä kyllä tulekkaan !!! Voi hitto soikoon !! Onkohan nyt aika huijata savonmaan yrittäjiä ??? Yritettiin soittaa takaisin päin, eivät vastaa. Laitoin sähköpostia ja saman myös posti-postina Turkuun. Saas nähdä mitätöityykö lasku :( .
      Rikosilmoitusta ??? On tää uskomatonta !!!! Huijataan rehellisiä pienyrittäjiä, ettäs kehtaavatkin !!! Mielestäni lähes rikollista toimintaa !! Mmrrrrrr................ KirsiK

      • Rakennushakemisto huijaa

        Sama tilanne täälläkin, estelen rakennushakemistoon mukamas 2v siten tehty tilaus, ja nyt sitten luvataan että sopimus katkeaa eikä jatku ja ei tarvitse enää makaa kahta vuotta, selviää VAIN yhden vuoden maksulla. Rikosilmoitus lähtee maanantaina, toivottavasti kaikki muutkin tekevät samoin.


      • Huijatun vaimo
        Rakennushakemisto huijaa kirjoitti:

        Sama tilanne täälläkin, estelen rakennushakemistoon mukamas 2v siten tehty tilaus, ja nyt sitten luvataan että sopimus katkeaa eikä jatku ja ei tarvitse enää makaa kahta vuotta, selviää VAIN yhden vuoden maksulla. Rikosilmoitus lähtee maanantaina, toivottavasti kaikki muutkin tekevät samoin.

        Meillä onneksi asia hoitui, ottamieni yhteydenottojen merkeissä. Eli vastasivat sähköpostiin että lasku mitätöity. Ei viedä asiaa eteenpäin, koska sähköpostiin heti siten reakoivat. Tuskin sama firma enää soittaa... Nyt vaan otettava kovat keinot käyttöön, joka soittajan kohdalla. Näitä palveluhakemistoja tuntuu riittävän loputtomiin ja sama tarinakin heillä. Että ollaan oltu mukamas mukana jne... :( Tsemppiä muille yrittäjille tässä huijareitten viidakossa !! KirsiK


    • Ei numeroita

      Ettekö vieläkään oo oppinu: Ei mitään puhelinnumeroita yrityksen perustamispapereihin. Minä en ole laittanut eikä yhtäkään puhelua ole tullut.

    • Huijattu 3

      Estelle Group huijaa minkä kerkee konstin vähenee telkien taa koko porukka.

    • EI KIITOS

      Tsemppiä vaan kaikille jotka on tän Estellegroupin huijauksiin joutunu.Älkää missään nimessä maksako vaan ennemmin sitten vaikka rikosilmotusta tekemään.Rehellinen yrittäjä helpommin maksaa ja ajattelee että pääsee näin vähemmällä.Maksaminen vaan edistää rikollisen toimintaa.Tällaisten humpuuki firmojen kuin kyseinen EstelleGroup takia on yritykseni lopettanut kaikkien nettinäkyväisyyttä tarjoavien firmojen kanssa yhteistyön.Vastaus on kaikille ei kiitos!

    • Samaa P**skaa

      Soitto numerosta 0401453124, tarkistin, Estelle Group Oy.

    • Samaa..

      Estelle Group Oy rekisteröinyt elokuussa 2014 myös aputoiminimen EGO MEDIA!
      Lähde: Kauppalehti.

    • Huijaatko?

      Minäkin sain eilen puhelun Egomedialta.
      Kauppasivat google karttanäkyvyyttä.... kuulemma tosi hyvä, yksi kertamaksu 199€, voimassa AINA. Miten lie mahdollista?

      Sanoin olevani kiireinen eilisen päivän, mutta sovimme, että soittavat tänään uudestaan. Halusin vähän tutkia mitä muut ovat kyseisestä firmasta mieltä.

      Ei hyvältä näytä.

    • RuuvuVertex

      Jostain firmasta minä sain puhelun, jossa viitattiin puolivuotta vanhaan soittoon ja jonka mukaan olin sopinut, että mennään alussa perustiedoilla ja nyt piti päättää haluaako yrityksen logon myös mukaan.

      Hups, mitä jos olisin vastannut, että perustiedot riittävät toistaiseksi???

    • Kesä

      Mitä jos tehdäänkin toisin päin (yrittäjät).Meidän tietoja on sivuilla joihin EMME ole antaneet edes lupaa. Aina jos jonkin yrityksen tietoja levittää niin silloin pitää olla lupa.Vaaditaan jokainen se 250 euroa !!

    • 123456ae

      Kusetusta koko firma. Välttäkää!!!

    • Jussis123

      Olen tehnyt tutkintapyynnön Contactiasta. Heidän harhauttamiseen perustuvat markkinointimenetelmänsä täyttävät mielestäni petoksen tunnusmerkistön.

      • kontaktihaluton

        Hyvä!
        terv. aloittaja.


    • EntinenPuhelinMyyjä

      Vieläkö Kontaktia on olemassa? Hassu juttu. Olin siellä aikanaan puhelinmyyjänä, silloin tuotteen nimi oli Numeronetti ja juuri tuollainen puhe siellä piti opetella ulkoa. Muutamassa viikossa kävi selväksi että ei toimita ihan puhtain jauhoin, joten otin lopputilin, jonka takia sain kolmen kuukauden karenssin. Työkkärin mielestä olisi pitänyt jatkaa kun kerran oli työpaikka. Vaikka ei siitä tietenkään juuri mitään maksettukaan. Että vähän sääliä niille myyjillekin, ei se vittuilun kuunteleminen ole kovin kivaa eikä kaikki vaan voi ottaa sitä karenssia.

      Mutta joo, sanokaa heti ei ja luuri kiinni.

    • sadsadasda

      Huijausta koko firma

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe