5:2 paasto

sarisusannass73

Mitat 79,4 kg ja olen 160 cm pitkä.

Aloitan tänään, sunnuntaina paastolla jolloin syön vain 500 kaloria mantelikalan ja perunoiden muodossa.

Muinakin päivinä pyrin syömään siten ettei aamupaino muutu iltaa kohden.

Päivitän jokaisen pudotetun kilon jälkeen, eli tähän ketjuun tullee ainakin sellaset 20 viestiä ellei enemmänkin.

Samalla katson tuleeko viestejä keltään...löytyykö tsemppaajia.

Kova urakka edessä, tavoite laihtua ainakin 2 kg per kuukausi ja jojoilu kuriin.

15

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eka paastopäivä. Ja todellakin noin kuukausi aloituksen tekemisen jälkeen.

      Paino nousi 82 kiloon, ja pudotin ne parissa viikossa ja nyt olen samoissa lukemissa kuin kuukausi sitten.79,6 kg.

      Mutta nyt en enää lipsu syömään, vaan pidän todellakin 2 paastopäivää per viikko, tästä lähtien, oikeasti.

      Tavoitteeni tarkemmin:

      maaliskuu 82->78 kg
      huhtikuu 78 kg->76 kg
      toukokuu 76 kg->74 kg
      kesäkuu 74 kg->72 kg

      Heinäkuun alussa pidän viikon paaston. Sitä ennen ei ole varaa. Paastomehut kun ovat ylettömän kalliita.

      Tulen palstalle päivittelemään ja kerron edistymisestäni.

      Menetelmänä siis 2:5 paasto.

      Tältä palstalta olen lukenut paljon menestymistarinoita, miksen siis minäkin...

      Olen nyt oivaltanut että se on itsestä kiinni tuo jojoilmiö, eli nouseeko paino.

      En enää anna sen nousta.

      Vaikka minusta tuntuu että sairastan ahmimishäiriötä. Syön ja sitten on paha olo, ähky, ja se tietty näkyy painossa. Mikä ahdistaa vielä enemmän.

      No, nyt aion etsiä itsestäni itsekurin, joka on onnistumisen edellytys.

      Jatkan huomenna. Saa kommentoida ..ei oo pakko=/

    • enliity

      Ahmimishäiriö kuuluu syömishäiriöihin eikä 5:2-paastoa (eikä muitakaan paastoja eikä edes ENE-dieettejä) suositella syömishäiriöisille. Mutta varmaan voit kokeilla yhden päivän, että miltä se tuntuu. Jos tuntuu hyvältä eikä lisää ahmimista, niin ehkä se onkin sinulle sopiva.

      • No, nyt on se yksi päivä takana ja ihan ookoo fiilis. Paino pudonnut 78,9 kiloon, eli 800 grammaa, melkein kilo.

        Tätä jatkan ja yritän pitää tuon ahmimisilmiön kurissa.

        Jatkan seuraavan paastopäivän puitteissa.


    • Jatko..tänään tämän viikon toinen paastopäivä. Paino on tänään tippunut -200 g eli painan nyt 78,8 kg. Kerron huomenna mihin paastollani pääsin ja teen jatkosuunnitelman.

      Ahmimishäiriössä tulee sellainen tietty tunne kun haluaa syödä. Mulla oli eilen sellainen tunne. Itsekurilla siitä selvittiin.

      • sarisusannass73

        Korjaus: paino 78,7kg. Tämä siis lähtötilanne paastopäivään.


      • tsemppiä !
        sarisusannass73 kirjoitti:

        Korjaus: paino 78,7kg. Tämä siis lähtötilanne paastopäivään.

        Minäkin ajattelin kokeilla paastoamista. Itse painan nyt 69.9 kiloa. Lähden ehdottomasti mukaan :)


      • tsemppiä ! kirjoitti:

        Minäkin ajattelin kokeilla paastoamista. Itse painan nyt 69.9 kiloa. Lähden ehdottomasti mukaan :)

        Tervetuloa! Aiotko yrittää tätä 5:2 - paastoa? Siinä paastotaan kaksi päivää viikossa. Paastopäivinä max.kalorimäärä on 500 kaloria.

        Olen tätä nyt pitänyt 4 vrk ja paino on laskenut 1 kilon.(79,7->78,4 kg). Paaston välipäivinä syön vain pieniä annoksia, lautasmallin mukaan: puolet kasviksia, 1/3 pastaa, perunaa tai riisiä ja 1/3 lihaa, kanaa tai kalaa tai jotain kasvispitoista lämmintä ruokaa.

        Käytän pientä lautasta.

        Haaveena ois pudottaa kilo per viikko.

        Onko sulla millainen suunnitelma?


    • huh taas juttuja

      Aivan naurettavaa kytätä vaakaa ja raportoida joitain "paino tippunut 200 g! " Jippii... olen laihtunut.

      Tajuatko ääliö, että kyse on vain siitä, onko juuri juonut pienen lasin vettä, käynyt pissalla tai muuten vain pienistä aineenvaihduntaan liittyvistä tekijöistä. Ylös tai alaspäin paino heittelee jopa vuorokauden sisään kilon pari. Monilla naisilla kuukautiskiertokin vaikuttaa asiaan. Itse painan päivän ennen kuukautisia pari kiloa enemmän ja kuukautisten jälkeen tilanne on aina ennallaan. Nestekertymää hormonaalisista syistä siis...

      Tuolla painolla vasta parin kilon pudotukset (silloin kun mittaustilanne on sama eli sama kuukauden.- ja vuorokaudenaika, sama vaaka, sama vaatetus, sama ruokailutilanne) voi ottaa jossain määrin huomioon.

    • Ääliö vastaa... en niin miettinyt tarkasti kun kirjoitin sen. Nyt painan 77,5 kg, eli kun lähdin 82 kilosta niin painonpudotus on ollut 4,5 kg.

      Kerroin vain miten paastopäivä vaikutti laihtumiseen-hyvä on ei juuri ollenkaan. Mutta nyt olen syönyt kerrotun lautasmallin mukaisesti ja pitänyt pari paastopäivää niin tuloksia on tullut.

      Huomenna pidän tämän viikon ensimmäisen paastopäivän. Voi olla että pudotus ei ole kovin suurta tälläkään kertaa.

      Mutta suunta on alaspäin.

      • Ääliö jatkaa.. Aion jatkossakin raportoida 200 gramman pudotukset myös. Laskeskelin että syömättömyys kun vaikuttaa sen pienen pudotuksen: 200 g, niin viikossa siitä tulee kilo. Siis jos joka päivä laihdun sen 200 g.

        5 kertaa 200g on tuhat grammaa eli kilo.

        Kilo per viikko on aika nopea painonpudotusvauhti.

        Eilen ei ollut paastoa ja paino nousi 77, 8 kiloon.

        Tänään on paastopäivä. Lupa syödä max 500 kaloria.

        Toteutan sen niin että olen täysin ja kokonaan syömättä päivällisaikaan, klo 16 asti, ja sittenhän meillä on ruokana vihanneksia ja valkokastiketta ja pinaattilettuja, joita syön vain kolme.

        Vitamiinitabletin otan myös.

        Päivittelen tänne miten paastopäivä vaikuttaa. Voipi olla ettei tulos ole tänäänkään enempää kuin-200 grammaa.


      • sarisusannass73 kirjoitti:

        Ääliö jatkaa.. Aion jatkossakin raportoida 200 gramman pudotukset myös. Laskeskelin että syömättömyys kun vaikuttaa sen pienen pudotuksen: 200 g, niin viikossa siitä tulee kilo. Siis jos joka päivä laihdun sen 200 g.

        5 kertaa 200g on tuhat grammaa eli kilo.

        Kilo per viikko on aika nopea painonpudotusvauhti.

        Eilen ei ollut paastoa ja paino nousi 77, 8 kiloon.

        Tänään on paastopäivä. Lupa syödä max 500 kaloria.

        Toteutan sen niin että olen täysin ja kokonaan syömättä päivällisaikaan, klo 16 asti, ja sittenhän meillä on ruokana vihanneksia ja valkokastiketta ja pinaattilettuja, joita syön vain kolme.

        Vitamiinitabletin otan myös.

        Päivittelen tänne miten paastopäivä vaikuttaa. Voipi olla ettei tulos ole tänäänkään enempää kuin-200 grammaa.

        paino tasan 77kg, huomenna paastopäivä


      • sarisusannass73 kirjoitti:

        paino tasan 77kg, huomenna paastopäivä

        Nyt, kaksi viikkoa myöhemmin paino on samoissa kun viimeksi kun postasin: 77,3 kg. Jostain syystä paastopäivä jäi pitämättä ja koko ketju unohtui.

        Ispiraatio oli kateissa. Mutta nyt tuntuu tosissaan siltä ett vois jatkaa.

        Koska haluan nopeita tuloksia niin ajattelin että pidän nyt viikon vesipaaston. Aloitan tänään ja viimeinen paastopäivä on ensi keskiviikko.

        Painonlaskuun eli siihen kuinka paljon paino laskee ei voi hirveesti vaikuttaa mutta jos nyt kuitenkin laittais tavoitteeksi -2 kg eli ensi keskiviikkona painaisin 75 kg.

        Kerron kuulumiset tähän minun ketjuun.


      • sarisusannass73 kirjoitti:

        Nyt, kaksi viikkoa myöhemmin paino on samoissa kun viimeksi kun postasin: 77,3 kg. Jostain syystä paastopäivä jäi pitämättä ja koko ketju unohtui.

        Ispiraatio oli kateissa. Mutta nyt tuntuu tosissaan siltä ett vois jatkaa.

        Koska haluan nopeita tuloksia niin ajattelin että pidän nyt viikon vesipaaston. Aloitan tänään ja viimeinen paastopäivä on ensi keskiviikko.

        Painonlaskuun eli siihen kuinka paljon paino laskee ei voi hirveesti vaikuttaa mutta jos nyt kuitenkin laittais tavoitteeksi -2 kg eli ensi keskiviikkona painaisin 75 kg.

        Kerron kuulumiset tähän minun ketjuun.

        Paino on nyt 76.5 kg. Elikkä melkein -1 kg päivässä. Kyllä se on ihan varma että pääsen tuohon 75kiloon, minkä piti olla alkuperäisen suunnitelman (minkä tähän ketjuun kirjasin)toukokuun alun/puolivälin tavoite.

        Tama on nyt suunnitelma B. Elikkä koska paino laskee näinkin nopeasti niin tavoite ensi keskiviikkoon mennessä 74 kiloa. Tämä on vasta toinen paastopäivä ja paino on laskenut kilon.

        Puolikkaan makkaran juustolla söin eilen päivällisaikaan. Muuten täyspaasto kuten tuloksistakin huomaa.

        Minulla on jääkaapissa tomaattia ja sekavihannespussi, jos tulee tiukka paikka. Vähän terveellisemmät eväät kuin makkara ja juusto.

        En kuintenkaan luovuta yhdestä epäonnistumisesta.

        Huomiseen. Ellei joku päätä kommentoida.

        Ei sitten mitään"sinusta poistuu vain nestettä etkä laihdu"-tyylistä shaissea. Vaaka näyttää että laihdun ja tiedän miten kilot saa pysymään poissa.

        Kritiikin antajia suosittelen lukemaan nimmari "Iloinen!"pitkän ketjun missä hän riemuitsee että sai 15 kg kolmes viikos vekka. Ja hän sanoo siinä ettei kilot tulleet takasin.

        Eli voi tässä käydä ihan hyvinkin. Itse uskon niin.


    • -sama-

      Nyt paino on 75 kg, tasan. Tässä on kolme päivää keskiviikkoon joten voin vielä päästä seiskaneljään. Olen lueskellut muiden paastoajien kertomuksia, eikä palstalla tunnu olevan harvinaisuus paastota kolmea viikkoa.

      Niimpä minäkin ajattelin tehdä sen.

      Tavoite 7..5 71 kg. 2.5-pidän ns.marjapäivän, 3.5 eka mehupaastopv,4.5toka, ja 5.5 marja päivä, 2 ruokaan totuttautumispv, ja 7.5 paasto ohi.

      Sitten tavoitteena laihtua se loppu 10 kg syyskuuhun mennessä, jolloin olisin 60 kilossa. Eli se normi -2kg per kk.

      Mutta ensin tämä paasto.

    • -sama-

      Keskiviikko. viikko paastoa takana ja -3 kg. Paino 74,2 kg eli tavoite saavutettu. Seuraava tavoite on 72 kg vapuksi- siihen on viikko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe