Oma kokemus "uudestikasteesta".

dfgdsfgdsfgsdfgds

Olin 37,5 vuotta lapsikasteen armon varassa... eikä elämä kovin helppoa ollut.

Sitten menin uskovien uppokasteelle ja palaset loksahtivat kohdalleen... eikä minuun tullut mitään hurmahenkeä sisääni.. niinkuin jotkut valehtelijat väittävät.

Päinvastoin, olen nyt puhdistunut kaikesta ja on todella rauhallinen olo.

Suosittelen uppokastetta kaikille luterilaisille.

44

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikka56

      "Päinvastoin, olen nyt puhdistunut kaikesta ja on todella rauhallinen
      olo."

      Olet siis nykyään synnitön. Sellaista Raamattu sanoo valehtelijaksi. Valitan.

      • sfhgfsdghdfghfg

        Mitäs oikein höpiset?

        Sanoin että on rauhallinen ja puhdas olo.

        Väitinkö jotain muuta?

        Halusin vain ilmoittaa tällekin palstalle että on valhe väittää "uudestikasteen" tuovan lapsikastetun sisään mitään "hurmahenkeä", tai mitään muutakaan vierasta henkeä.

        Täälläkin on asiasta valehdeltu monen vuoden ajan, ja valheen levittäjät joutuvat vastaamaan sanoistaan kyllä.


      • eikka56
        sfhgfsdghdfghfg kirjoitti:

        Mitäs oikein höpiset?

        Sanoin että on rauhallinen ja puhdas olo.

        Väitinkö jotain muuta?

        Halusin vain ilmoittaa tällekin palstalle että on valhe väittää "uudestikasteen" tuovan lapsikastetun sisään mitään "hurmahenkeä", tai mitään muutakaan vierasta henkeä.

        Täälläkin on asiasta valehdeltu monen vuoden ajan, ja valheen levittäjät joutuvat vastaamaan sanoistaan kyllä.

        Mitä Raamatullisesti tarkoittaa puhdas olo? Oletko synnitön vai onko se vain ukastajien termistöä?


      • fghdsfgsdfgds
        eikka56 kirjoitti:

        Mitä Raamatullisesti tarkoittaa puhdas olo? Oletko synnitön vai onko se vain ukastajien termistöä?

        No, taisin siis käyttää väärää sanaa kuvaamaan tunnetta mikä kasteen myötä tuli.

        Vanha ihminen haudattiin sinne kastealtaaseen, joten tuli olo että tästähän tämä elämä vasta alkaa... puhtaalta pöydältä.


    • Uudelleen kastaminen on syntiä, josta tulee tehdä parannus. Hengen luomaan ykseyteen kuuluu vain yksi kaste.


      Ef.4:3 Pyrkikää rauhan sitein säilyttämään Hengen luoma ykseys. [Kol. 3:14,15]


      4 On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi. [Room. 12:5; 1. Kor. 12:4,13,27]
      5 Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!

      • sdfsdfsdsdf

        Joopa joo.

        En todellakaan tee parannusta.

        Tee sinä parannus ja tule uskoon.


      • trtrtrt
        sdfsdfsdsdf kirjoitti:

        Joopa joo.

        En todellakaan tee parannusta.

        Tee sinä parannus ja tule uskoon.

        Et tietenkään tee parannusta, olet uudestikastaja. Parannuksen tekeminen kuuluu Kristukseen turvaaville kristityille


      • dshdfshfdghfdg
        trtrtrt kirjoitti:

        Et tietenkään tee parannusta, olet uudestikastaja. Parannuksen tekeminen kuuluu Kristukseen turvaaville kristityille

        Olen uudestisyntynyt, toisin kuin sinä ja kaltaisesi.


      • trtrtr
        dshdfshfdghfdg kirjoitti:

        Olen uudestisyntynyt, toisin kuin sinä ja kaltaisesi.

        Mitä, olet uudestisyntynyt mutta et halua tehdä parannusta? Hmmm...
        Minä puolestani olen uudestisyntynyt, sori vaan. (Olisi kiva tietää millä perusteella en mielestäsi ole uudestisyntynyt :-) )


      • bvxcvzbxczvbcv
        trtrtr kirjoitti:

        Mitä, olet uudestisyntynyt mutta et halua tehdä parannusta? Hmmm...
        Minä puolestani olen uudestisyntynyt, sori vaan. (Olisi kiva tietää millä perusteella en mielestäsi ole uudestisyntynyt :-) )

        En halua tehdä parannusta mistään teidän keksimästä tekosynnistä.

        No, tulit sitten uskoon ja uudestisynnyit lapsikasteessasi?

        Jos näin luulet, niin et ole vielä uudestisyntynyt.


      • jkl8
        bvxcvzbxczvbcv kirjoitti:

        En halua tehdä parannusta mistään teidän keksimästä tekosynnistä.

        No, tulit sitten uskoon ja uudestisynnyit lapsikasteessasi?

        Jos näin luulet, niin et ole vielä uudestisyntynyt.

        ukastajilla on kova vimma hyökätä kristillisiä kirkkoja vastaan. Mitään omaa uskoa jota harjoittaa ei ole. On vain kova vimma hyökätä kristillisiä kirkkoja vastaan.


      • sdfgdsfgdsgfdsfg
        jkl8 kirjoitti:

        ukastajilla on kova vimma hyökätä kristillisiä kirkkoja vastaan. Mitään omaa uskoa jota harjoittaa ei ole. On vain kova vimma hyökätä kristillisiä kirkkoja vastaan.

        Jaa, ja mitkäs ne "kirkot" oikein ovat? Vatikaani, tuo eurooppaa vuosisatoja vallassaan pitänyt maailman suurin salaseura.... Vai luterilaisuus, tuo natsi-saksan kansankirkko? vaiko ortodoksisuus, tuo kuvia palvova mystikkokirkko...

        Tuollaiset sietääkin tuhota ja ne tuhoutuukin kun Jeesus tuomitsee ne ja niiden seuraajat pian.


      • ttrtrtrtr
        bvxcvzbxczvbcv kirjoitti:

        En halua tehdä parannusta mistään teidän keksimästä tekosynnistä.

        No, tulit sitten uskoon ja uudestisynnyit lapsikasteessasi?

        Jos näin luulet, niin et ole vielä uudestisyntynyt.

        Et halua tehdä parannusta koska olet uudestikastaja. Kyllä uudestisynnyin ja tulin uskoon kasteessa, niin KUIN SANA OPETTAA. En luule mitään vaan tiedän Raamatun perusteella että kaste uudestisynnyttää Sanan kautta. Olen uskossa Kristukseen edelleen ilman mitään ratkaisun tekoja tai uudestikasteita.

        Jos sinä et ole tuota hokannut, etkä halua parannusta tahdä, et taida olla uudestisyntynyt. Olet vain uudestikastettu uudestikastaja. Sori :-)


      • jkl8
        sdfgdsfgdsgfdsfg kirjoitti:

        Jaa, ja mitkäs ne "kirkot" oikein ovat? Vatikaani, tuo eurooppaa vuosisatoja vallassaan pitänyt maailman suurin salaseura.... Vai luterilaisuus, tuo natsi-saksan kansankirkko? vaiko ortodoksisuus, tuo kuvia palvova mystikkokirkko...

        Tuollaiset sietääkin tuhota ja ne tuhoutuukin kun Jeesus tuomitsee ne ja niiden seuraajat pian.

        Niin leipäsi ostat luterilaisten kaupasta ja lääkäriin menet luterilaiseen lääkäriin ja luterilainen poliisi tulee ovelle kun teet rikoksen. Mitä minä saan näiltä hurskailta helluntailaisilta?


      • aegfdafgdf
        ttrtrtrtr kirjoitti:

        Et halua tehdä parannusta koska olet uudestikastaja. Kyllä uudestisynnyin ja tulin uskoon kasteessa, niin KUIN SANA OPETTAA. En luule mitään vaan tiedän Raamatun perusteella että kaste uudestisynnyttää Sanan kautta. Olen uskossa Kristukseen edelleen ilman mitään ratkaisun tekoja tai uudestikasteita.

        Jos sinä et ole tuota hokannut, etkä halua parannusta tahdä, et taida olla uudestisyntynyt. Olet vain uudestikastettu uudestikastaja. Sori :-)

        Olen pahoillani... sun pitää uudestisyntyä.

        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=15772

        Olet kuollut tällä hetkellä, et elävä.


      • sdhgdshfghfgh
        jkl8 kirjoitti:

        Niin leipäsi ostat luterilaisten kaupasta ja lääkäriin menet luterilaiseen lääkäriin ja luterilainen poliisi tulee ovelle kun teet rikoksen. Mitä minä saan näiltä hurskailta helluntailaisilta?

        Jaa, enpä nyt sanois noin... olet maalainen?

        Täällä pääkaupungissa kun on toi kirkon jäsenyys jotain 60% luokkaa ja maahanmuuttajat omistaa kauppojakin aika paljon...


      • ttrtrtrt

      • dhdsfhgdsfhsdf
        ttrtrtrt kirjoitti:

        Sanoinhan jo, olen jo uudestisyntynyt. Se on Jumalan teko kasteessa

        http://sley.fi/luennot/ESITYS/UudestisynEK.htm

        Olen eläva Kristuksessa. Harmi jos se sinua risoo. (enkä ole käynyt edes uudestikasteella :-) )

        Uudestisyntyminen tapahtuu useimmiten ennen kasteelle menoa.

        .. jos Herra joskus sut oikeasti uskoon kutsuu ja uudestisynnyttää... niin sitten joudut menemään "uudestikasteelle"...


      • dfg9
        dhdsfhgdsfhsdf kirjoitti:

        Uudestisyntyminen tapahtuu useimmiten ennen kasteelle menoa.

        .. jos Herra joskus sut oikeasti uskoon kutsuu ja uudestisynnyttää... niin sitten joudut menemään "uudestikasteelle"...

        Missä vaiheessa käskisit Paavalin uudellekasteelle?


      • dhdsfhgdsfhsdf kirjoitti:

        Uudestisyntyminen tapahtuu useimmiten ennen kasteelle menoa.

        .. jos Herra joskus sut oikeasti uskoon kutsuu ja uudestisynnyttää... niin sitten joudut menemään "uudestikasteelle"...

        Kaste on aina uudestisyntymisen paikka. Nimittäin, kaste on merkitykseltään pikemminkin uskoon tulevien kaste, kuin uskovien kaste. Näin se on Raamatussa ja myöskin luterilaisuudessa.

        apt.2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

        Kol.2:12 "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."


      • rrtrtrt
        dhdsfhgdsfhsdf kirjoitti:

        Uudestisyntyminen tapahtuu useimmiten ennen kasteelle menoa.

        .. jos Herra joskus sut oikeasti uskoon kutsuu ja uudestisynnyttää... niin sitten joudut menemään "uudestikasteelle"...

        Lupaus uudestisyntymisestä on kasteessa. Ei siinä nyt inttämiset auta. Uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja Hengestä.

        Olen uudestisyntynyt enkä KOSKAAN tule menemään uudestikasteelle. Jos Jumala on jotakin tehnyt (kasteessa) niin minun ei tarvitse mennä kaikkivaltiaan Jumalan tekoja korjailemaan tai muuttelemaan. Tiedät että sinä haluat Jumalan tekoja korjata. Ole hyvä vaan :-) Minulle riittää se teko, minkä Jumala tekee viedäkseen minut taivaaseen


      • adfgdafgdfg
        weha kirjoitti:

        Kaste on aina uudestisyntymisen paikka. Nimittäin, kaste on merkitykseltään pikemminkin uskoon tulevien kaste, kuin uskovien kaste. Näin se on Raamatussa ja myöskin luterilaisuudessa.

        apt.2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

        Kol.2:12 "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."

        Lapsikasteessa ei uudestisynnytä. Se on täysin perverssi ajatuskin... Kukaan vauva ei ole tehnyt yhtäkään syntiä ennen kastettaan... joten ei edes tarvitse uudestisyntyä vielä siinä iässä.

        Uskovien kaste on sinetti uudestisyntymiselle. Sitä ei multa enää pois oteta ja en todellakaan tee parannusta siitä, mielummin kiroan lapsikastettani kuin alkaisin uskovien kastettani jollain tapaa katumaan.


      • dfassdfgsdfg
        rrtrtrt kirjoitti:

        Lupaus uudestisyntymisestä on kasteessa. Ei siinä nyt inttämiset auta. Uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja Hengestä.

        Olen uudestisyntynyt enkä KOSKAAN tule menemään uudestikasteelle. Jos Jumala on jotakin tehnyt (kasteessa) niin minun ei tarvitse mennä kaikkivaltiaan Jumalan tekoja korjailemaan tai muuttelemaan. Tiedät että sinä haluat Jumalan tekoja korjata. Ole hyvä vaan :-) Minulle riittää se teko, minkä Jumala tekee viedäkseen minut taivaaseen

        Never say never...

        Kyllä taatusti tulet kasteelle menemään vielä.


      • rrtrtrt
        dfassdfgsdfg kirjoitti:

        Never say never...

        Kyllä taatusti tulet kasteelle menemään vielä.

        Olen kastettu jo. Ja Raamattu sanoo että yksi kaste. Onko sinun vaikea ymmärtää mitä sana "yksi" tarkoittaa?

        Sitä paitsi Raamatussa ei missään käytetä sanontaa "mennä kasteelle" vaan kastetuksi tullaan Jumalan toimesta. Alkukieli käytttää aina pasiisiva. Tuostakin käyttämästäsi sanamuodosta huomaa miten hakoteillä kasteasissa olet.


      • dfdfdsfhdsfh
        rrtrtrt kirjoitti:

        Olen kastettu jo. Ja Raamattu sanoo että yksi kaste. Onko sinun vaikea ymmärtää mitä sana "yksi" tarkoittaa?

        Sitä paitsi Raamatussa ei missään käytetä sanontaa "mennä kasteelle" vaan kastetuksi tullaan Jumalan toimesta. Alkukieli käytttää aina pasiisiva. Tuostakin käyttämästäsi sanamuodosta huomaa miten hakoteillä kasteasissa olet.

        Niin Raamatustahan löytyy vain yhdenlainen kaste.

        Ja se on sellainen jossa kastettava ihminen on itse kävellyt kastettavaksi... näytä minulle vauva joka voi näin tehdä? et pysty.

        Itse olet täysin hukassa lapsikaste-oppisi kanssa...


      • rrtrtrt
        dfdfdsfhdsfh kirjoitti:

        Niin Raamatustahan löytyy vain yhdenlainen kaste.

        Ja se on sellainen jossa kastettava ihminen on itse kävellyt kastettavaksi... näytä minulle vauva joka voi näin tehdä? et pysty.

        Itse olet täysin hukassa lapsikaste-oppisi kanssa...

        "Ja se on sellainen jossa kastettava ihminen on itse kävellyt kastettavaksi."
        Sillä ei ole mitään väliä kasteen kannalta käveleekö joku sinne itse vai viedäänkö hänet (hmmm... eikö pyörätuolissa olevia voida tai jalositaan halventunutta sitten voida kastaa??) Ei Jeesuksen siunaamilta lapsiltakaan kysytty haluatteko tulla siunatuiksi. Kaste on Jumalan teko, jonka myös pienet lapset ansaitsevat. Ja he sitä tarvitsevat

        Olet täysin hukassa uudestikasteoppisi kanssa. Raamattu tunee vain yhden kasteen, joka on Jumalan teko. Uudestikastetta Raaamattu ei tunne.


      • lapsikastettu
        dfdfdsfhdsfh kirjoitti:

        Niin Raamatustahan löytyy vain yhdenlainen kaste.

        Ja se on sellainen jossa kastettava ihminen on itse kävellyt kastettavaksi... näytä minulle vauva joka voi näin tehdä? et pysty.

        Itse olet täysin hukassa lapsikaste-oppisi kanssa...

        Ja valitan, perhekuntakasteessa on kastettu koko perhekunta, onko se vaikea ymärtää. Toki Paavali olisi maininnut jos kasterajoitus olisi ollut 15-vuotta.


      • xfbdfdsfgdsfgsd
        lapsikastettu kirjoitti:

        Ja valitan, perhekuntakasteessa on kastettu koko perhekunta, onko se vaikea ymärtää. Toki Paavali olisi maininnut jos kasterajoitus olisi ollut 15-vuotta.

        Jos olisi sylivauva kastettu, niin siitä olisi maininta Raamatussa... Ei siis kastettu.

        Ja kävelevällä tarkoitin ihmistä joka haluaa tulla kastetuksi, omasta tahdostaan.

        Asiahan on onneksi niin että kastamatonkin pääsee taivaaseen, joten siis ole huoleti, lapsikasteesi ei ole oikea kaste.. mutta saatat silti pelastua, jos uskot.

        Luterilainen oppi tuomitsee itsensä, lukekaa vaikka lutherin kirjoituksia, niissä tuomitaan kastamaton kadotukseen tosta vaan... mutta silti on mahdollista ettei lapsikastelu ole oikea kaste.. joten menette kaikki siis kadotukseen oman oppinne mukaan... kivaa eikö?


      • lapsikastettu
        xfbdfdsfgdsfgsd kirjoitti:

        Jos olisi sylivauva kastettu, niin siitä olisi maininta Raamatussa... Ei siis kastettu.

        Ja kävelevällä tarkoitin ihmistä joka haluaa tulla kastetuksi, omasta tahdostaan.

        Asiahan on onneksi niin että kastamatonkin pääsee taivaaseen, joten siis ole huoleti, lapsikasteesi ei ole oikea kaste.. mutta saatat silti pelastua, jos uskot.

        Luterilainen oppi tuomitsee itsensä, lukekaa vaikka lutherin kirjoituksia, niissä tuomitaan kastamaton kadotukseen tosta vaan... mutta silti on mahdollista ettei lapsikastelu ole oikea kaste.. joten menette kaikki siis kadotukseen oman oppinne mukaan... kivaa eikö?

        "Jos olisi sylivauva kastettu, niin siitä olisi maininta Raamatussa"

        Perhekuntaan kuuluu ihmiset vauvasta ikäihmisiin. Raamatussa sanotaan kastetun perhekunta.


      • gcffghfdhfgh
        lapsikastettu kirjoitti:

        "Jos olisi sylivauva kastettu, niin siitä olisi maininta Raamatussa"

        Perhekuntaan kuuluu ihmiset vauvasta ikäihmisiin. Raamatussa sanotaan kastetun perhekunta.

        Kyllä ne voi olla perhekuntia jossa oli kaikki lapset jo isoja...


      • Ei kannata tuon kans
        trtrtr kirjoitti:

        Mitä, olet uudestisyntynyt mutta et halua tehdä parannusta? Hmmm...
        Minä puolestani olen uudestisyntynyt, sori vaan. (Olisi kiva tietää millä perusteella en mielestäsi ole uudestisyntynyt :-) )

        ÄLÄ RUOKI TROLLIA. TÄMÄ uudestikastettu on tullut vain aukomaan päätään ilman asiaa.


      • vbn9
        gcffghfdhfgh kirjoitti:

        Kyllä ne voi olla perhekuntia jossa oli kaikki lapset jo isoja...

        Joo olenkin kuullut sanottavan,että alkuseurakunnan aikaan ei ollut sylivauvoja ollenkaan.


    • rrtrtrt

      "Jos olisi sylivauva kastettu, niin siitä olisi maininta Raamatussa"
      Ei Raamatussa mainita kaikkia eri ihmisryhmiä erikseen. Jos lasten kastaminen olisi kielletty siihen olisi annettu selvä ohje. Kristus käski kastaa kaikki kansat sulkematta ketään pois.

      "Ja kävelevällä tarkoitin ihmistä joka haluaa tulla kastetuksi, omasta tahdostaan"
      Niin ja vauva jos kuka haluaa. Sen kaltaisten on Jumalan valtakunta

      Lapsikasteeni on oikea kaste. Uudestikasteesi ei ole mikään oikea kaste. Saatat silti pelastua jos luotat Kristukseen etkä itseeni.

      Annetaan Jumalan tuomita kadotukseen. Siitä voimme olla varmoja että uskova kastettu pelastuu.

      • fgdfgdsgdsf

        Niin, uskovana kastettu pelastuu varmasti. Ja pelkkä uskokin riittää pelastukseen.

        Siinähän se on sanottu samassa Raamatun jakeessa.

        Kasteen puute ei vie kadotukseen, vaan uskon puute. ..jonka vuoksi kaikki lapsikasteen armossa olevatkin voivat päästä perille... mutta ei se helppo tie ole... varsinkaan kun ette suostu uudestisyntymään vanhasta minästänne.. vaan luotatte valheelliseen opetukseen lapsikasteen uudestisynnyttävästä vaikutuksesta.


      • jkl8
        fgdfgdsgdsf kirjoitti:

        Niin, uskovana kastettu pelastuu varmasti. Ja pelkkä uskokin riittää pelastukseen.

        Siinähän se on sanottu samassa Raamatun jakeessa.

        Kasteen puute ei vie kadotukseen, vaan uskon puute. ..jonka vuoksi kaikki lapsikasteen armossa olevatkin voivat päästä perille... mutta ei se helppo tie ole... varsinkaan kun ette suostu uudestisyntymään vanhasta minästänne.. vaan luotatte valheelliseen opetukseen lapsikasteen uudestisynnyttävästä vaikutuksesta.

        Ja sinä olet ottanut koukkuun jonkin upotuskasteen....


      • rrtrtrt
        fgdfgdsgdsf kirjoitti:

        Niin, uskovana kastettu pelastuu varmasti. Ja pelkkä uskokin riittää pelastukseen.

        Siinähän se on sanottu samassa Raamatun jakeessa.

        Kasteen puute ei vie kadotukseen, vaan uskon puute. ..jonka vuoksi kaikki lapsikasteen armossa olevatkin voivat päästä perille... mutta ei se helppo tie ole... varsinkaan kun ette suostu uudestisyntymään vanhasta minästänne.. vaan luotatte valheelliseen opetukseen lapsikasteen uudestisynnyttävästä vaikutuksesta.

        " Ja pelkkä uskokin riittää pelastukseen"
        Joka uskoo ja kastetaan pelastuu. Kaste ei tuo uskoon mitään lisää vaan antaa Kristuksen johon uskotaan. KAsteen puute ei vie kadotukseen, mutta silti kaste pelastaa.

        " ette suostu uudestisyntymään "
        MITÄ!!?? Pidätkö sinä uudestisyntymistä ihmisen tekona??? Jumala uudestisynnyttää ja Hän on luvannut tehdä sen kasteen kautta. Uudestisyntyminen ei ole mikään kokemus.

        Edelleen Raamattuu sano että vedestä ja Hengestä uudestisynnytään vaikka sinä intät sitä vastaan kaikin voimin.


      • asgasdgdafgdf
        jkl8 kirjoitti:

        Ja sinä olet ottanut koukkuun jonkin upotuskasteen....

        Jeesuskin uppokastettiin...


      • cvbvcxbxcbxc
        rrtrtrt kirjoitti:

        " Ja pelkkä uskokin riittää pelastukseen"
        Joka uskoo ja kastetaan pelastuu. Kaste ei tuo uskoon mitään lisää vaan antaa Kristuksen johon uskotaan. KAsteen puute ei vie kadotukseen, mutta silti kaste pelastaa.

        " ette suostu uudestisyntymään "
        MITÄ!!?? Pidätkö sinä uudestisyntymistä ihmisen tekona??? Jumala uudestisynnyttää ja Hän on luvannut tehdä sen kasteen kautta. Uudestisyntyminen ei ole mikään kokemus.

        Edelleen Raamattuu sano että vedestä ja Hengestä uudestisynnytään vaikka sinä intät sitä vastaan kaikin voimin.

        En pidä uudestisyntymistä ihmistekona, mutta sen vastustamista kyllä... vastustat koko sydämmestäsi ajatusta että olisitkin vielä se vanha luomus jonka pitää kuolla ja uuden syntyä tilalle.. etkö näin tee?


      • vbn9
        asgasdgdafgdf kirjoitti:

        Jeesuskin uppokastettiin...

        Missä niin sanotaan kirjaimellusesti. Ja Jeesus myös ristiinnaulittiin ja Jeesus paastosi 40 päivää. Teetko nämä myös?


      • dfdsfgdsfgsd
        vbn9 kirjoitti:

        Missä niin sanotaan kirjaimellusesti. Ja Jeesus myös ristiinnaulittiin ja Jeesus paastosi 40 päivää. Teetko nämä myös?

        No miten se kaste sitten muka suoritettiin Jordan joessa??? valelukaste keskellä jokea? just joo... ihan varmaan.


      • cvb9
        dfdsfgdsfgsd kirjoitti:

        No miten se kaste sitten muka suoritettiin Jordan joessa??? valelukaste keskellä jokea? just joo... ihan varmaan.

        Oliko siinä välttämättä syvyyttä riittävästi upotuskasteelle? Ehkä he astuivat syvälle puhtaaseen virtaavaan veteen, mytta syvyyttä upotukselle ei välttämättä ollut.


    • rrrtrtrt

      "vastustat koko sydämmestäsi ajatusta että olisitkin vielä se vanha luomus jonka pitää kuolla ja uuden syntyä tilalle.. etkö näin tee?"
      KYLLÄ! Ja miksi vastustan sitä? KOSKA LUOTAN JUMALAN LUPAUKSEEN, JONKA HÄN ON SANASSAAN ANTANUT, eli siihen että kasteen kautta uudestisynnytään, vedestä ja Hengestä. Näita selviä sanoja sinä taas et hyväksy...

      • dfvdafvadf

        ...Niin... en voi sua auttaa... mutta Herra voi.

        Ihminen pystyy torjumaan Jumalan Armon.. ja niin te lapsikasteen armo ihmiset tunnutte tekevän...


    • rrtrtrt

      Et voikaan Herra voi, ja Hän vie minut perille yksin armosta Kristuksen tähden.

      Ihminen pystyy torjumaan Jumalan armon, mutta jos laitan Kristuksen varaan koko elämäni niin miten voit sanoa että torjun armon??? Ilmeisesti siksi kun en ole käynyt uudestikasteella ja kuulu sinun lahkoosi

      Sinä et suostu näkemään Jumalan armoa kasteessa etkä sanoja "vedestä ja Hengestä" vaan sinuutat ne

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe