Paineita aikuistumisesta.

opiskelija6

Hei. Olen sairaanhoitajaopiskelija ja teen tutkimusta nuorten hyvinvoinnista. Ajattelin kokeilla jos tätä kautta saisin vastauksia ja kokemuksia selville. Miten te olette kokeneet aikuistumisen ja sen tuomat paineet? Mitkä asiat ahdistavat tai herättävät kysymyksiä?

3

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Don'tworrysomuch

      Ei ahdista muu kuin että miten rahat riittää kun muutin yksinäni opiskelijasolukämppään. Ja mitä jos tulee joku yllättävä meno, esim tietokone lahoaa tai puhelin, mistä rahat jos elää pelkästään Kelan tuilla. Nyt jo mennyt satoja euroja ylimääräistä mitä saisi, vaikka kuinka yritän tinkiä kaikesta. Ei tästä tule mitään kun pitää Helsinkiin muuttaa vuoden päästä, siellä ei sitten mikään raha riitä.

      Ja työpaikkaa olen metsästänyt ihan hulluna, laittanut kaikki peliin että on täydellinen hakemus ja lähettänyt sen joka paikkaan, ja aina vaan tulee viesti "Et tullut valituksi tällä kertaa."

      Ja vero- ja laina-asiat, ne ärsyttää kun en ymmärrä niistä mitään. Tietenkin voin kysyä pankkitädiltä miten ne hoidetaan mutta luulisi että netistäkin saa infoa, mutta kun ei vaan ymmärrä.

      Vitsi lottovoitto ois unelma, mistään muusta en tällä hetkellä murehdi kuin rahoista, ihmissuhdeasiat on mallillaan ja terveys, ja opiskelut sujuu kiitettävästi.
      Mutta, kotiin jäääminen 18 vuotta täytettyäni ei olisi ollut edes vaihtoehto, vaikka siinä olisi kaikki säästöt säästynytkin pääkaupunkiseudulle muuttoa varten.

      • opiskelija6

        Kiitos vastauksesta! Oletko joutunut ottamaan opintolainaa? Ymmärrän todella hyvin mistä puhut. Osaako vanhempasi neuvoa sinua näissä asioissa?


      • Don'tworrysomuch
        opiskelija6 kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! Oletko joutunut ottamaan opintolainaa? Ymmärrän todella hyvin mistä puhut. Osaako vanhempasi neuvoa sinua näissä asioissa?

        En ole vielä ottanut opintolainaa, sit vasta kun Helsinkiin muutan oon ajatellut ottaa. Ei mun vanhemmista oo apua täs tilantees, enkä haluu ees kuulla mitä mieltä ne on tästä. Ovat varottaneet että opontolainaa pitää varautuu ottamaan jossain kohtaa kun oon jo pitkään puhunu meneväni Helsinkiin opiskelemaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5399
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3477
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1602
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      197
      1521
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1023
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe