Yritysideani varastettin

Potut pottuina

Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta tilanteesta? Kävimme muutama vuosi takaperin Länsi-Uudenmaan Uusiyritys keskuksessa hakemassa starttirahaa Itsepalvelukirpputorin perustamiseksi Nummelan Kenttälään(JOKA NYT SIELLÄ TOIMII TÄNÄKIN PÄIVÄNÄ JA HYVIN MENESTYY). Katsottuina olivat tilat,suunnitelmat myyntipistettä ja hyllyjen paikkoja ja muuta sijoittelua myöten tehty. Vaan kas kummaa, meidät haukuttiin aivan täysin ja mitään starttirahaa ei tullutkaan! Sen sijaan saimme latistavia haukkuja ja vähättelyä mieheltä,jonka kanssa keskustelimme! Idea oli alunperin minun ja mieheni toimi osarahoittajana,sekä mahdollistajana,mutta kävimme kysymässä neuvoja sekä mahdollisuutta saada starttia,joka ei olisi siis ollut täysin välttämätön. Kerroimme suunnitelmamme,toimitiloja myöten ja kas kummaa,ideamme törkeästi varastettiin ja annettiin ilmeisesti kavereille!!! En tiedä,olisiko asiasta voinut jonnekin valittaa,mutta sielläpä nyt toiset minun lahjoillani rikastuvat!!! Että en suosittele KENELLEKÄÄN tuota yritysideoidenvarkauskeskusta! TERVEISIÄ VAAN SINNE!!! Onkohan vielä mahdollista nostaa asia esiin ja esim. järjestää tuolle äijälle potkjut omasta duunistaan?!? Kosto olisi ah niin suloinen...

9

2721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rohkenen vähän epäillä, ettäkö sinä omistaisit mitään oikeuksia itsepalvelukirpputori-ideaan. Tuo ideahan on yhtä omaperäinen ja harvinainen kuin kahvilan tai kampaamon perustaminen. Joten mistä siis kitiset?

      Mitä sitten tuohon yritysidean toimivuuteen tulee, niin jokainenhan voi arvioida sitä omalla tahollaan. Ei mikään olisi estänyt sinua perustamasta yritystä, vaikka Uusyrityskeskus olisikin nähnyt projektisi liiketaloudellisesti hankalana projektina. Sinä olet tehnyt omat valintasi kirpputorin perustamisen suhteen ja joku toinen on tehnyt omat valintansa. Sinä et ollut se, joka ryhtyi tuumasta toimeen. Sinä olet se, joka nyt kateellisena kitisee kun joku toinen on ollut sinua toimeliaampi ihminen yrityksen pystyttämisessä.

      • Potut pottuina

        Kiitosta vain rakentavasta kommentistasi, otetaanpa opiksi sinustakin :) Asia vain kun ei mennyt niin kaauniisti,kuin tuossa kirjoitit- hyväuskoiset sinisilmäisesti luotimme "ammattilaisen" sanaan...Jos ei laitonta, niin ainakin moraalitonta heidän puoleltaan,ettäs tiedät!


    • realistisestihei

      Olet varmaan käynyt siellä kenttälän kaatopaikkakirpputorilla? Ainoa, joka taitaa nukkua yönsä hyvin on kirpputorin vuokranantaja. Kirpputorinpitäjä luultavasti itkee itsensä uneen iltaisin.

      Jos yritystoiminnan aloitus on täysin jonkun starttirahan (noin 500e/kk käteen) varassa niin suosittelen unohtamaan yrityksen perustamisen kokonaan.

      • Potut pottuina

        ..mahdollisesta,ei välttämättömästä osarahoituksesta ja kannustuksesta sekä neuvoista oli kyse, ei starttirahasta sinänsä,jooh...


    • morovaan

      Eihän kirppiksen perustaminen välttämättä ole huono tai hyvä idea, vaan usein kyse on toteutustavasta tai rahoituslaskelmista, jotka on hyviä tai huonoja. Kirppiksen pito on kannattavaa, jos on hyvä sijainti, yrittäjä valmis tekemään paljon töitä, paljon parkkipaikkoja, pöytävuokra riittävän halpa, toimitila riittävän edullinen, siivoukseen panostetaan, onnistuu löytämään kohtuuhintaan hyvät työntekijät, kassajono vetää jne.

      Itse käyn paljon kirppiksillä ja boikotoin sellaisia paikkoja, jotka ei ole ammattimaisesti johdettu, asiakaspalvelu on nyreää jne.

    • Melkein yrittäjä

      Minun yritysideani varastattettiin uusyrityskeskuksen toimesta 90-luvulla:( Tuohon aikaan olin elämänvaiheessa jossa piti ratkaista palkkatyö tai yrittäjyys. Tutkittuani asioita, halusin vuonna 1996 perustaa nettikaupan. Niitä ei silloin paljoa ollut, mutta uumoilin niiden olevan kasvava trendi. Olin selvittänyt tuotteet ja minulla oli innostuneita yhteistyökumppaneita. Ongelma oli rahoitus ja onneton menin uusyrityskeskuksen juttusille (ei olisi pitänyt mennä). Heillä oli jokin yrittäjyyskurssi johon oli pakko osallistua, jotta saisi starttirahaa, kaikki hyvin tähän mennessä....

      Tein kannattavuuslaskelmat, liiketoimintasuunnitelman yms. Olin entistä vakuuttuneenpi, että nyt keksin liikeidean jolla voisisi elättää itsensä.
      Meillä oli tuutoreina kyseisellä kurssilla paikallisia yrittäjiä, toinen heistä pyysi saada lukea liiketoimintasuunnitelmani ja laskelmani... Ja minä luotin...
      Minä en kurssista huolimatta saanut koskaan starttirahaa ja uusyrityskeskuksessa oltiin muutenkin hyvin nihkeitä potentiaalista yritystä kohtaan. Siellä oli sellainen n. 55-vuotias mies puku päällä, joka silmät puoliummessa kädet niskan takana, yli rennossa asennossa kertoi vetelästi, että nettikaupalla ei ole tulevaisuutta, hän tietää.

      Muutaman kuukauden kuluttua tuutori-yrittäjä perusti "minun firmani". Juuri hän joka halusi perehtyä liiketoimintasuunnitelmaan ja laskelmiin.

      Joten olkaa tosi varovaisia kenelle kerrotte liikeideanne, varsinkin jos se on jotain ihan uutta ja erikoista.

      55-vuotias uusyrityskeskuksen johtaja oli osittain oikeassa. Ko. nettikauppa kaatui. En kyllä tiedä mihin ja minusta se oli kyllä ihan oikein.

      • Jos nettikaupan perustaminen oli starttirahasta kiinni, niin ihan oikein ettet lähtenyt alalle. Vuonna 1996 nettikauppa oli sen verran pientä näpertelyä, että sillä voiton tekeminen alusta lähtien olisi ollut vähintäänkin haastavaa. Niin se kyllä on uudelle toimijalle tänäkin päivänä.


      • Potut pottuina

        Kiitos tästä tiedosta, helpottaa kirvelyä ettei ole ollut ainoa, varmasti monia muitakin :). Ilmeisesti sama mies kyseessä, suhtautuminen oli täsmälleen tuollainen: yritysidealla ei ole tulevaisuutta eikä asiakaskuntaa...Pöh... Sitä en vain ymmärrä,miten tuollainen voi olla laillista toimintaa? Oppia ikä kaikki,kyllä...


    • Anonyymi

      Mikä estää aloittamasta nyt? Yrittämiseen liittyy aina riski ja kilpailu kuuluu asiaan. Pistä pystyyn se kilpailija ja tee homma paremmin, kuin nykyinen. Turhaan täällä kitiset. Yrittäjyyttä on se, että tekee eikä vain suunnittele. Terv. Yrittäjä.

      PS: sanoisin, että kirpputori ei ole bisnes, jolla rikastuu. EHKÄ harrastus, joka kantaa kulunsa. Mutta voihan sitä kokeilla. Oppii ainakin paljon siitä, mitä se yrittäminen oikeasti on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1449
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe