Salarakas

Kunnon mies

Minulla on pitkä avioliitto takana ja olen aina ollut uskollinen puolisolleni. On lapsia ja on rahaa ja kaikkea, mutta yli 20v suhteessa jotkin asiat alkoivat hiertämään minua ja joiltain osin mitta tuli täyteen. Mietin usein, että jos vain voisin, niin aloittaisin alusta jonkun toisen kanssa, mutta en ole halunnut satuttaa vaimoani, puhumattakaan perheestäni, joten valtakunnassa kaikki hyvin...

vai onko?


Tapasin työreissullani minua paljon nuoremman naisen, jonka kanssa minulla oli seksiä. Tämä piti olla vain yhden illan juttu, mutta siitä kehittyikin suhde, johon jäin kiinni. Tapaamme lähes viikottain ja elän täydellistä kaksoiselämää, vaimoni tietämättä. Kotona olen edelleen maailman paras puoliso ja isä, mutta kodin ulkopuolella täydellinen petturi, joka elää kaksoiselämää. Salarakkaani on luvannut pitää salaisuuden...


Mitäs mieltä tästä?

235

8303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä saa mitä tilaa

      No mitäs, jos olet tyytyväinen tilanteeseen, senkun jatkat. Niin kauan kun sitä jatkuu. Ja ota sitten seuraukset myös valittamatta.

      • Kunnon mies

        Mitä ne seuraukset ovat?


      • eräs nainen
        Kunnon mies kirjoitti:

        Mitä ne seuraukset ovat?

        Suoraan sanoen toimit erittäin vastuuttomasti. Pilaat vapaan nuoren naisen elämän. Viet naiselta ehkä vuosia, jotka hänen pitäisi käyttää rakastavan vastuunsa kantavan puolison etsimiseen.

        Jätä tämä nuori nainen, ole mies.


      • Kunnon mies
        eräs nainen kirjoitti:

        Suoraan sanoen toimit erittäin vastuuttomasti. Pilaat vapaan nuoren naisen elämän. Viet naiselta ehkä vuosia, jotka hänen pitäisi käyttää rakastavan vastuunsa kantavan puolison etsimiseen.

        Jätä tämä nuori nainen, ole mies.

        On se näinkin ja olen tätä paljon miettinyt. Tyttö on kuitenkin kolmikymppinen, joten tietää mitä tekee. Olen yrittänyt pitää hänen jalkansa maassa ja samalla olen yrittänyt pitää myös omat tunteeni kurissa. Pidämme tosistamme paljon ja meitä yhdistää se, että molemmilla on samanlainen suhde, hänellä takana, minulla kotona.

        Meillä on siis paljon yhteistä puhuttavaa ja sattui nyt kemiatkin toimimaan. Hiukan kinkkinen tilanne, kun en / emme pääse toisistamme irti.


      • vierasVparempi
        eräs nainen kirjoitti:

        Suoraan sanoen toimit erittäin vastuuttomasti. Pilaat vapaan nuoren naisen elämän. Viet naiselta ehkä vuosia, jotka hänen pitäisi käyttää rakastavan vastuunsa kantavan puolison etsimiseen.

        Jätä tämä nuori nainen, ole mies.

        Kyllä tuon ikäinen nainen on saanut miestä sen verran usein, että tietää homman nimen. Kahden kauppa, eikä siinä mitään ihmeellistä.
        Kannattaa nauttia tilanteesta mahdollisemman syvällisesti ja jos omaa vaimoa ei seksi kiinnosta niin vääjäämättä näin käy, vaikka mitä väitettäisiin.

        Itsellä useampi salarakas kun oma vaimo on lasten saamisen jälkeen tullut aivan haluttomaksi ja myöskin on lihonnut tolkuttomasti. En tiedä saisinko itseäni enään hänen kanssaan juhlakuntoon, muiden kanssa onnistuu vaivatta.

        Näitä halukkaita naisia kyllä riittää, jokaiselle miehelle kenellä ulkonäköä, käytöstapoja oikealla tavalla ja tietenkin varallisuus tehoaa markkinoilla.

        Suosittelen avioehtoa muillekkin aivan varmuuden vuoksi, ei siitä ainakaan mitään haittaa ole. Varsinkin kun rahat ja omaisuus on tullut omilla saavutuksilla , tarpeetonta sitä on alkaa jakamaan turhan takia.

        Läskitkin vaimot voivat olla melkoisia nuuskuja ja mustasukkaisia, joten varovaisuutta.

        Ps. Muista ns. vieraissa käyntien jälkeen vaihtaa vaatteet ja käydä suihkussa. Myös kännykkään väärillä nimillä salarakkaiden nimet tai toinen puhelin mitä voi pitää esim. työpaikalla.


      • Kunnon mies
        vierasVparempi kirjoitti:

        Kyllä tuon ikäinen nainen on saanut miestä sen verran usein, että tietää homman nimen. Kahden kauppa, eikä siinä mitään ihmeellistä.
        Kannattaa nauttia tilanteesta mahdollisemman syvällisesti ja jos omaa vaimoa ei seksi kiinnosta niin vääjäämättä näin käy, vaikka mitä väitettäisiin.

        Itsellä useampi salarakas kun oma vaimo on lasten saamisen jälkeen tullut aivan haluttomaksi ja myöskin on lihonnut tolkuttomasti. En tiedä saisinko itseäni enään hänen kanssaan juhlakuntoon, muiden kanssa onnistuu vaivatta.

        Näitä halukkaita naisia kyllä riittää, jokaiselle miehelle kenellä ulkonäköä, käytöstapoja oikealla tavalla ja tietenkin varallisuus tehoaa markkinoilla.

        Suosittelen avioehtoa muillekkin aivan varmuuden vuoksi, ei siitä ainakaan mitään haittaa ole. Varsinkin kun rahat ja omaisuus on tullut omilla saavutuksilla , tarpeetonta sitä on alkaa jakamaan turhan takia.

        Läskitkin vaimot voivat olla melkoisia nuuskuja ja mustasukkaisia, joten varovaisuutta.

        Ps. Muista ns. vieraissa käyntien jälkeen vaihtaa vaatteet ja käydä suihkussa. Myös kännykkään väärillä nimillä salarakkaiden nimet tai toinen puhelin mitä voi pitää esim. työpaikalla.

        Tuttu kuvio. Itseasiassa minulla on vaihtovaatteetkin, joita en koskaan tuo kotiin asti. Ne on kaverilla ja ne pestään siellä. Puen ne päälleni kun lähden rilluttelemaan. On toinen kännykkä, jossa salainen numero tietenkin ja se on hyvin piilossa. Muutenkin olen suorastaan neuroottinen kaiken suhteen, eli kovin helpolla en anna aihetta epäillä mitään. Niin, onhan minulla asuntokin, josta vaimo ei tiedä mitään. Uskoo ken tahtoo.


      • eräs nainen
        Kunnon mies kirjoitti:

        Tuttu kuvio. Itseasiassa minulla on vaihtovaatteetkin, joita en koskaan tuo kotiin asti. Ne on kaverilla ja ne pestään siellä. Puen ne päälleni kun lähden rilluttelemaan. On toinen kännykkä, jossa salainen numero tietenkin ja se on hyvin piilossa. Muutenkin olen suorastaan neuroottinen kaiken suhteen, eli kovin helpolla en anna aihetta epäillä mitään. Niin, onhan minulla asuntokin, josta vaimo ei tiedä mitään. Uskoo ken tahtoo.

        Joo, olette te jotkut miehet raukkamaisia: Hyi hitto. Vielä kerran, jätä se nuori nainen. Jos tuntisin sinut, käräyttäisin välittömästi. Naisen tunne-elämä on paljon herkempää kuin miehen. SInä tunnut olevan vastuuton luuseri, joka käyttää toista ihmistä hyväkseen. Muista, että rakastuneen naisen on todella vaikea nähdä selvästi, mitä on tapahtumassa. Silloin häntä on helppo käyttää hyväksi ja sen sinä tunnut hyvin tajunneenkin.

        Yritä ryhdistäytyä. Tuo nimimerkillä VierasVparempi on aivan surkea tyyppi, ei kannata kuunnella ollenkaan.

        Voi kun tuntisin sinut, niin kuuluttaisin lähipiirillesi pahoista teoistasi!


      • turvallisuushaku?
        Kunnon mies kirjoitti:

        On se näinkin ja olen tätä paljon miettinyt. Tyttö on kuitenkin kolmikymppinen, joten tietää mitä tekee. Olen yrittänyt pitää hänen jalkansa maassa ja samalla olen yrittänyt pitää myös omat tunteeni kurissa. Pidämme tosistamme paljon ja meitä yhdistää se, että molemmilla on samanlainen suhde, hänellä takana, minulla kotona.

        Meillä on siis paljon yhteistä puhuttavaa ja sattui nyt kemiatkin toimimaan. Hiukan kinkkinen tilanne, kun en / emme pääse toisistamme irti.

        Sinähän olet pelkuri kuten kaikki salasuhdetta pitävät. Mitä muuta se on kuin pelkuruutta kun ei USKALLA kertoa kumppanille tekosistaan? Anna vaimon päättää mitä haluaa tehdä kanssasi. Pelkäät jääväsi yksin mutta sille ei voi mitään jos niin käy. Parisuhteessa on kyse KAHDEN kaupasta ja molempien pitää tietää missä mennään.
        Tuo "tyttö" on suhteessa vapaaehtoisesti eikä välttämättä muuta haluakaan mutta vaimosi ei ole vapaaehtoisesti suhteessa jossa on kolme osapuolta.
        Hyväksyn sivusuhteet jos myös kumppani tietää niistä. Yleensä kyllä ei tiedä koska luuserimiehet ei uskalla kertoa pelätessään lentävänsä vaimon elämästä ulos.


      • 19+8
        turvallisuushaku? kirjoitti:

        Sinähän olet pelkuri kuten kaikki salasuhdetta pitävät. Mitä muuta se on kuin pelkuruutta kun ei USKALLA kertoa kumppanille tekosistaan? Anna vaimon päättää mitä haluaa tehdä kanssasi. Pelkäät jääväsi yksin mutta sille ei voi mitään jos niin käy. Parisuhteessa on kyse KAHDEN kaupasta ja molempien pitää tietää missä mennään.
        Tuo "tyttö" on suhteessa vapaaehtoisesti eikä välttämättä muuta haluakaan mutta vaimosi ei ole vapaaehtoisesti suhteessa jossa on kolme osapuolta.
        Hyväksyn sivusuhteet jos myös kumppani tietää niistä. Yleensä kyllä ei tiedä koska luuserimiehet ei uskalla kertoa pelätessään lentävänsä vaimon elämästä ulos.

        Typerä kysymys, mitä mieltä...
        Tiedät hyvin itsekkin, että monen mielestä teet todella väärin ja joidenkin mielestä kyseinen on ok ellei jopa hienoa.

        Itse sanon, että olet munaton mies.Et oikeasti halua suojella vaimoa tuskalta, vaan itseäsi.Olet sen verran raukka, ettet kykene sanomaan suoraan vaimolle, että tämä oli tässä.
        Toisekseen, oikeasti olet myös vaimosi kanssa myös rahasta, vaikka kuinka itse tekisit isomman osan tuloista.Jos homma menisi jakoon, et saisi kuin puolet kaikesta ja elarien maksun päälle.

        Ja korjaataampa vielä käsityksesi siitä että a) Olet pettänyt vaimoasi b) Olet pettänyt koko perheesi c) valtakunnassa ei ole siis kaikki hyvin d) vaimosi tietää varmasti petämisestä... tyhmää kuvitella muuta! Ja voinhan se olla, että vaimollakin on omat "menonsa" kun et ole kotona...


      • turvallisuushaku? kirjoitti:

        Sinähän olet pelkuri kuten kaikki salasuhdetta pitävät. Mitä muuta se on kuin pelkuruutta kun ei USKALLA kertoa kumppanille tekosistaan? Anna vaimon päättää mitä haluaa tehdä kanssasi. Pelkäät jääväsi yksin mutta sille ei voi mitään jos niin käy. Parisuhteessa on kyse KAHDEN kaupasta ja molempien pitää tietää missä mennään.
        Tuo "tyttö" on suhteessa vapaaehtoisesti eikä välttämättä muuta haluakaan mutta vaimosi ei ole vapaaehtoisesti suhteessa jossa on kolme osapuolta.
        Hyväksyn sivusuhteet jos myös kumppani tietää niistä. Yleensä kyllä ei tiedä koska luuserimiehet ei uskalla kertoa pelätessään lentävänsä vaimon elämästä ulos.

        Pelkuri, jos ei kerro pettämisestään? VÄÄRIN. On maailman raukkamaisin ja itsekkäin teko kertoa pettämisestä, koska silloin siirtää oman omatunnon tuskansa toisen harteille paljon satuttavammaksi murheeksi. Tämä on psykologien neuvoma tosiasia, mutta jostain syystä jotkut kuvittelevat edelleen, että pettäjän pitää kertoa teoistaan. Mitä pahaa kumppani on tehnyt, ansaitakseen sellaisen tuskan ylleen? Ihan itse saat kantaa tekosi ja elää niiden kanssa. Se on kuitenkin vain jännitystä ja hauskanpitoa, mutta kumppani käsittää sen turhan tunteellisesti.


      • petturin ex-vaimo
        Crush kirjoitti:

        Pelkuri, jos ei kerro pettämisestään? VÄÄRIN. On maailman raukkamaisin ja itsekkäin teko kertoa pettämisestä, koska silloin siirtää oman omatunnon tuskansa toisen harteille paljon satuttavammaksi murheeksi. Tämä on psykologien neuvoma tosiasia, mutta jostain syystä jotkut kuvittelevat edelleen, että pettäjän pitää kertoa teoistaan. Mitä pahaa kumppani on tehnyt, ansaitakseen sellaisen tuskan ylleen? Ihan itse saat kantaa tekosi ja elää niiden kanssa. Se on kuitenkin vain jännitystä ja hauskanpitoa, mutta kumppani käsittää sen turhan tunteellisesti.

        Tossa meni kyllä väärin ettei pettämisestä kuulu kertoa.
        Jos et kerro, tarkottaa se sitä, ettei vaimo saa tehdä omaa päätötään, joka luultavasti on petturin jättäminen.
        Kuka hitto jatkais tommosen kanssa??


      • Kunnon mies kirjoitti:

        Tuttu kuvio. Itseasiassa minulla on vaihtovaatteetkin, joita en koskaan tuo kotiin asti. Ne on kaverilla ja ne pestään siellä. Puen ne päälleni kun lähden rilluttelemaan. On toinen kännykkä, jossa salainen numero tietenkin ja se on hyvin piilossa. Muutenkin olen suorastaan neuroottinen kaiken suhteen, eli kovin helpolla en anna aihetta epäillä mitään. Niin, onhan minulla asuntokin, josta vaimo ei tiedä mitään. Uskoo ken tahtoo.

        sika


      • xd33
        Kunnon mies kirjoitti:

        Mitä ne seuraukset ovat?

        Noista jää lähes aina kiinni ennemmin tai myöhemmin. Töppäät tai salarakas soittaa vaimollesi tai tulee paksuksi. Mieti halutako erota vai et? Mitä kauemmin salasuhde, sitä hankalampi jatkoselvittely. Lopeta heti jompikumpi suhteista.


      • niin makkaa kuin pet
        Kunnon mies kirjoitti:

        On se näinkin ja olen tätä paljon miettinyt. Tyttö on kuitenkin kolmikymppinen, joten tietää mitä tekee. Olen yrittänyt pitää hänen jalkansa maassa ja samalla olen yrittänyt pitää myös omat tunteeni kurissa. Pidämme tosistamme paljon ja meitä yhdistää se, että molemmilla on samanlainen suhde, hänellä takana, minulla kotona.

        Meillä on siis paljon yhteistä puhuttavaa ja sattui nyt kemiatkin toimimaan. Hiukan kinkkinen tilanne, kun en / emme pääse toisistamme irti.

        Niin kauan tai jonkin aikaa saattaa mennä noin mutta kolkyt vee likka ei taatusti huoli sinua riesakseen loppuiäksi jos eroat, eikä vaimo ota takaisin joten joka tapauksessa häviät. Yksin oot sinä ihminen pian.
        Itse olet itsesi järjestänyt pattitilanteeseen ja siinä pysyt. Turha rutista. Paitsi jos nyt kuitenkin olisi miestä lopettaa suhde. Ja jos leikkikaveri ei sinua paljasta.
        Eipä käy katteeksi.


      • nii makka kui pettaa
        Kunnon mies kirjoitti:

        Tuttu kuvio. Itseasiassa minulla on vaihtovaatteetkin, joita en koskaan tuo kotiin asti. Ne on kaverilla ja ne pestään siellä. Puen ne päälleni kun lähden rilluttelemaan. On toinen kännykkä, jossa salainen numero tietenkin ja se on hyvin piilossa. Muutenkin olen suorastaan neuroottinen kaiken suhteen, eli kovin helpolla en anna aihetta epäillä mitään. Niin, onhan minulla asuntokin, josta vaimo ei tiedä mitään. Uskoo ken tahtoo.

        Haluat siis tehdä täydellisen (avio)rikoksen, suunnitelmallisuus aspekti kunnossa.
        Miestä ei vaan ole erota ja alkaa alusta, sehän veisi koko hommalta pohjan, tai siis jännityksen. Mahtaa sinun elämäsi olla todella tylsää ilman pettämistä. Ja teitähän riittää.
        Joudut kantamaan yksin vastuun, esmes täältä et tule saamaan apuja.


      • hercule poirot.
        Kunnon mies kirjoitti:

        Tuttu kuvio. Itseasiassa minulla on vaihtovaatteetkin, joita en koskaan tuo kotiin asti. Ne on kaverilla ja ne pestään siellä. Puen ne päälleni kun lähden rilluttelemaan. On toinen kännykkä, jossa salainen numero tietenkin ja se on hyvin piilossa. Muutenkin olen suorastaan neuroottinen kaiken suhteen, eli kovin helpolla en anna aihetta epäillä mitään. Niin, onhan minulla asuntokin, josta vaimo ei tiedä mitään. Uskoo ken tahtoo.

        lol jos on toinen asunto miksi peset vaatteet kaverin luona? kyllä se toinen nainenkin voi kaikesta varovaisuudesta huolimatta sinut käräyttää: sen kun menee facebookiin ja bongaa vaimosi.


      • Ei mitään järkeä
        hercule poirot. kirjoitti:

        lol jos on toinen asunto miksi peset vaatteet kaverin luona? kyllä se toinen nainenkin voi kaikesta varovaisuudesta huolimatta sinut käräyttää: sen kun menee facebookiin ja bongaa vaimosi.

        Nyt aloittaja sekosi omaan näppäryyteensä ja tarinalta putosi pohja! Sitä juuri minäkin ihmettelin, että miksi kaverilla vaatteet pestään ja miksi sala-asunto? Sinkkunainen asuu toisessa kaupungissa ja kun työmatkalla tavataan niin eikö silloin työnantaja maksa kuitenkin yöpymisen, vaikka sitten yön viettäisi naikkosensa sängyssä?


      • Kunnon mies
        hercule poirot. kirjoitti:

        lol jos on toinen asunto miksi peset vaatteet kaverin luona? kyllä se toinen nainenkin voi kaikesta varovaisuudesta huolimatta sinut käräyttää: sen kun menee facebookiin ja bongaa vaimosi.

        No, jos kaverin vaimo haluaa hakea mun vaatteet ja pestä / silittää ne, niin eiks se le ihan reilu meininki? Peseehän ne petivaatteetkin ja tekee paljon muutakin. Työnantaja olen minä... ja päätän esim. siitä yövynkö hotellissa vai asunnossa. Vaimolle kerron, että hotellissa, vaikka minulla on asunto.


      • Yhteisk.pohjasakkaa
        Kunnon mies kirjoitti:

        No, jos kaverin vaimo haluaa hakea mun vaatteet ja pestä / silittää ne, niin eiks se le ihan reilu meininki? Peseehän ne petivaatteetkin ja tekee paljon muutakin. Työnantaja olen minä... ja päätän esim. siitä yövynkö hotellissa vai asunnossa. Vaimolle kerron, että hotellissa, vaikka minulla on asunto.

        Kaverin vaimo= kyseinen kakkonen, sillä eihän tuo olisi muuten järkeen käypää! Kovin likainen on työsi tai huonoissa ja likaisissa kamppeissa lähdet reissuun, kun vaihtovaatteet on salapaikassa.

        Tuttavapiirissäni on kakkonen, joka ostaa junttimaiselle ukolle vaihtovaatteet, jotta kehtaa hänen kanssaan julkisesti liikkua. Hän säilyttää niitä vaatteita omassa vaatehuoneessaan.

        Onhan näitä typeriä kakkosnaisia ja itseään joksikin Luojan lahjaksi yksinäisille naisille luulevia ukkomiehiä!


      • mä vaan
        Crush kirjoitti:

        Pelkuri, jos ei kerro pettämisestään? VÄÄRIN. On maailman raukkamaisin ja itsekkäin teko kertoa pettämisestä, koska silloin siirtää oman omatunnon tuskansa toisen harteille paljon satuttavammaksi murheeksi. Tämä on psykologien neuvoma tosiasia, mutta jostain syystä jotkut kuvittelevat edelleen, että pettäjän pitää kertoa teoistaan. Mitä pahaa kumppani on tehnyt, ansaitakseen sellaisen tuskan ylleen? Ihan itse saat kantaa tekosi ja elää niiden kanssa. Se on kuitenkin vain jännitystä ja hauskanpitoa, mutta kumppani käsittää sen turhan tunteellisesti.

        Tuska ei tule siitä, että puoliso yrittää kerrankin olla rehellinen, vaan siitä, että puoliso on pettänyt. Yhden hairahduksen joku voi antaa anteeksi, mutta vaikeampaa on antaa anteeksi se, että päälle vielä salaillaan ja valehdellaan. Se tekee loukkauksen ja tuskan vielä pahemmaksi: ettei ole edes totuuden arvoinen. Siinä ei jää jäljelle mitään.


      • 67jö
        vierasVparempi kirjoitti:

        Kyllä tuon ikäinen nainen on saanut miestä sen verran usein, että tietää homman nimen. Kahden kauppa, eikä siinä mitään ihmeellistä.
        Kannattaa nauttia tilanteesta mahdollisemman syvällisesti ja jos omaa vaimoa ei seksi kiinnosta niin vääjäämättä näin käy, vaikka mitä väitettäisiin.

        Itsellä useampi salarakas kun oma vaimo on lasten saamisen jälkeen tullut aivan haluttomaksi ja myöskin on lihonnut tolkuttomasti. En tiedä saisinko itseäni enään hänen kanssaan juhlakuntoon, muiden kanssa onnistuu vaivatta.

        Näitä halukkaita naisia kyllä riittää, jokaiselle miehelle kenellä ulkonäköä, käytöstapoja oikealla tavalla ja tietenkin varallisuus tehoaa markkinoilla.

        Suosittelen avioehtoa muillekkin aivan varmuuden vuoksi, ei siitä ainakaan mitään haittaa ole. Varsinkin kun rahat ja omaisuus on tullut omilla saavutuksilla , tarpeetonta sitä on alkaa jakamaan turhan takia.

        Läskitkin vaimot voivat olla melkoisia nuuskuja ja mustasukkaisia, joten varovaisuutta.

        Ps. Muista ns. vieraissa käyntien jälkeen vaihtaa vaatteet ja käydä suihkussa. Myös kännykkään väärillä nimillä salarakkaiden nimet tai toinen puhelin mitä voi pitää esim. työpaikalla.

        Nyt puhuu kokemus ja täyttä asiaa. Olen täysin samaa mieltä tästä asiasta, turha murehtia liikoja ja kun taustakin on turvattu avioehdolla niin homma on ok.

        Itsellä myös avioehto, joka oli myös ehtona avioliitolleni. Hyvin vaimoni on synnytellyt ja viihtynyt asunnossani. On sitten lapsille enemmän jaettavaa, jos sattuu ero tulemaan.

        Salarakasta ei ole, mutta toimisin aivan samoin kyseisessä tilanteessa.


      • viriilikin

        IHAN JES. Haen samaa herkkua itselleni, elämää ei saa jättää elämättä, jos kotona on mennyt kaveraamiseksi.


      • Kokenutolen

        Ei pidä jättää elämättä mutta omasta kokemuksesta tiedän että tuossa käy vielä huonosti, vaikka kuinka jälkiä peittelet.


    • naapuri

      Hullu, jäät kiinni

    • enuskoen

      En usko, logiikka ei toimi.
      Tapasit salarakkaan työreissulla ja nyt tapaatte joka viikko.
      Eli lähdet samaan osoitteeseen joka viikko työmatkalle.

      • Kunnon mies

        Tyttö asuu jossain eteläsuomessa ja tapaan hänet aina kun haluan. Olen siellä työmatkalla lähes joka viikko.


    • Vähän tuontyyppisestä elämästä olen itsekin jokunen aika sitten haaveillut. Ymmärrän täysin, mutta pelkään että joudut vielä hankalaan tilanteeseen ja että pitkässä juoksussa et välttämättä voi hyvin.

      Jos viitsit niin luepa tuota minun ketjua "Kiltti mies jää avioliitossa ilman seksiä". Minua kiinnostaisi tietää löydätkö yhtäläisyyksiä.

      • 6 + 7

        Onni on mahdollista vain kus*päille ja herkkäuskoisille.


      • Kunnon mies

        Pelkään itsekin, että joudun vielä hankaluuksiin, mutta tilanne nyt vain on se mikä se on. Luin sinun kirjoituksesi kiltistä miehestä ja samaistuin moniin asioihin. Yllätyin kun kirjoitit, että kiltillä miehellä on salaisuuksia ja että uskottomuus on mahdollista jne. Se todellakin pitää paikkansa. Olen todella kiltti mies ja siksi kirjoitinkin, että olen hyvä puoliso. Sitä olen ja olen ollut, mutta jossain vaiheessa vain kamelin selkä katkesi, kun ei jaksanut. Taistelin pitkään pettämistä ja kaksoiselämää vastaan, mutta siten kun tilaisuus koitti ja kaikki tuntui natsaavan kohdalleen, pato murtui.

        Tyhmää tässä on se, että minä en jäänyt ilman seksiä omassa liitossani, mutta paljon muuta jäin vaille. Seksistäkin sen verran, että siinäkin asiassa ylitin kaikki toivomukset ja olin suer hyvä, jota olen vieläkin. No, mitä sain itse... seksiä kyllä, mutta en mitään vastapalveluksia tms. mitkä kuuluvat mielestäni tasapainoiseen seksiin, edes jossain määrin. Sain toki kuulla, että en riitä, tai että joku muu olisi parempi tms. No, se ei ollut kuitenkaan se ainut syy, miksi tämä tapahtui, vaan monien tapahtumien ketju, joka sai minut "vittuu ntumaan" totaalisesti. So, ei tunnu hyvältä, mutta ei silti huonoltakaan. En tiedä mitä tapahtuu seuraavaksi.


      • Kunnon mies kirjoitti:

        Pelkään itsekin, että joudun vielä hankaluuksiin, mutta tilanne nyt vain on se mikä se on. Luin sinun kirjoituksesi kiltistä miehestä ja samaistuin moniin asioihin. Yllätyin kun kirjoitit, että kiltillä miehellä on salaisuuksia ja että uskottomuus on mahdollista jne. Se todellakin pitää paikkansa. Olen todella kiltti mies ja siksi kirjoitinkin, että olen hyvä puoliso. Sitä olen ja olen ollut, mutta jossain vaiheessa vain kamelin selkä katkesi, kun ei jaksanut. Taistelin pitkään pettämistä ja kaksoiselämää vastaan, mutta siten kun tilaisuus koitti ja kaikki tuntui natsaavan kohdalleen, pato murtui.

        Tyhmää tässä on se, että minä en jäänyt ilman seksiä omassa liitossani, mutta paljon muuta jäin vaille. Seksistäkin sen verran, että siinäkin asiassa ylitin kaikki toivomukset ja olin suer hyvä, jota olen vieläkin. No, mitä sain itse... seksiä kyllä, mutta en mitään vastapalveluksia tms. mitkä kuuluvat mielestäni tasapainoiseen seksiin, edes jossain määrin. Sain toki kuulla, että en riitä, tai että joku muu olisi parempi tms. No, se ei ollut kuitenkaan se ainut syy, miksi tämä tapahtui, vaan monien tapahtumien ketju, joka sai minut "vittuu ntumaan" totaalisesti. So, ei tunnu hyvältä, mutta ei silti huonoltakaan. En tiedä mitä tapahtuu seuraavaksi.

        Minusta se on loppujen lopuksi ihan loogista että ”kiltillä miehellä” on seksuaalisia salaisuuksia. Puhutaan siis silloin epäterveestä kiltteydestä, eli huomion ja hyväksynnän hakemista ja mielistelystä. Uskotaan että kun tehdään vielä paremmin (vielä kiltimpi ja enemmän huomioiva) niin sitten vaimo olisi onnellinen (=hyväksyy minut). Silloin oma itse jää taka-alalle ja varsinkin seksuaaliset toiveet jää häpeän ja rohkeuden puutteen takia ilmaisematta. Salaisessa maailmassa kuitenkin kaikki on mahdollista.
        Sanot että olet seksissä superhyvä. Oletan että tarkoitat olevasi hyvä ottamaan toisen huomioon ja tuottamaan toiselle nautintoa koska toteat että et saa tasapainoiseen seksiin kuuluvia vastapalveluksia. Mutta osaatko ottaa itsesi huomioon? Vaimosin on ilmeisesti tehnyt tämän sinulle vaikeaksi mutta tarpeesi ovat silti oikeutetut.
        Vielä ilmaan heitetty kysymys, tykkäätkö erityisen paljon seksistä takaapäin? Luulen että moni mies tykkää eikä siinä ole mitään pahaa. Itse mietin että silloin ei näe toisen silmiä. Silloin huoli toisen nautinnosta vähenee eikä tarvitse pelätä näkevänsä kasvoista arvostelua yms. Silloin on helpompi päästää irti kahleista ja nauttia. Korostan ettei tässä ole mitään huonoa mutta minusta on hauska yrittää miettiä eri mieltymysten taustoja ja motiiveja.


      • Kunnon mies
        creama kirjoitti:

        Minusta se on loppujen lopuksi ihan loogista että ”kiltillä miehellä” on seksuaalisia salaisuuksia. Puhutaan siis silloin epäterveestä kiltteydestä, eli huomion ja hyväksynnän hakemista ja mielistelystä. Uskotaan että kun tehdään vielä paremmin (vielä kiltimpi ja enemmän huomioiva) niin sitten vaimo olisi onnellinen (=hyväksyy minut). Silloin oma itse jää taka-alalle ja varsinkin seksuaaliset toiveet jää häpeän ja rohkeuden puutteen takia ilmaisematta. Salaisessa maailmassa kuitenkin kaikki on mahdollista.
        Sanot että olet seksissä superhyvä. Oletan että tarkoitat olevasi hyvä ottamaan toisen huomioon ja tuottamaan toiselle nautintoa koska toteat että et saa tasapainoiseen seksiin kuuluvia vastapalveluksia. Mutta osaatko ottaa itsesi huomioon? Vaimosin on ilmeisesti tehnyt tämän sinulle vaikeaksi mutta tarpeesi ovat silti oikeutetut.
        Vielä ilmaan heitetty kysymys, tykkäätkö erityisen paljon seksistä takaapäin? Luulen että moni mies tykkää eikä siinä ole mitään pahaa. Itse mietin että silloin ei näe toisen silmiä. Silloin huoli toisen nautinnosta vähenee eikä tarvitse pelätä näkevänsä kasvoista arvostelua yms. Silloin on helpompi päästää irti kahleista ja nauttia. Korostan ettei tässä ole mitään huonoa mutta minusta on hauska yrittää miettiä eri mieltymysten taustoja ja motiiveja.

        Vastaan vain tuohon kysymykseen, osaanko ottaa itseni huomioon. Siinäpä se... Minulle seksi muodostui työksi omassa suhteessa ja sitä se on edelleen. Minulle on valtava huoli ja kuorma se, että vaimoni saa tyydytyksen, eikä mitään pientä tyydytystä, vaan super tyydytyksen. Siksi seksi monesti jopa ahdistaa minua. Kysyt, nautinko seksistä takaapäin. No kyllä, mutta ongelma siinäkin on se, että siinä on hanka säädellä sitä, että nauttiiko se toinen varmasti ja kuinka paljon.

        Salarakkaan kanssa ei jostain syystä ole mitään huolta / ongelmaa, vaan voi keskittyä enemmän itseensä. No, johtuu toki osin siitä, ettei hän aseta mitään vaateita, tai paineita ja nauttii joka sekunnista, osaa ottaa itse sen mitä tarvii jne. Huippua...


      • Sitä se on
        Kunnon mies kirjoitti:

        Pelkään itsekin, että joudun vielä hankaluuksiin, mutta tilanne nyt vain on se mikä se on. Luin sinun kirjoituksesi kiltistä miehestä ja samaistuin moniin asioihin. Yllätyin kun kirjoitit, että kiltillä miehellä on salaisuuksia ja että uskottomuus on mahdollista jne. Se todellakin pitää paikkansa. Olen todella kiltti mies ja siksi kirjoitinkin, että olen hyvä puoliso. Sitä olen ja olen ollut, mutta jossain vaiheessa vain kamelin selkä katkesi, kun ei jaksanut. Taistelin pitkään pettämistä ja kaksoiselämää vastaan, mutta siten kun tilaisuus koitti ja kaikki tuntui natsaavan kohdalleen, pato murtui.

        Tyhmää tässä on se, että minä en jäänyt ilman seksiä omassa liitossani, mutta paljon muuta jäin vaille. Seksistäkin sen verran, että siinäkin asiassa ylitin kaikki toivomukset ja olin suer hyvä, jota olen vieläkin. No, mitä sain itse... seksiä kyllä, mutta en mitään vastapalveluksia tms. mitkä kuuluvat mielestäni tasapainoiseen seksiin, edes jossain määrin. Sain toki kuulla, että en riitä, tai että joku muu olisi parempi tms. No, se ei ollut kuitenkaan se ainut syy, miksi tämä tapahtui, vaan monien tapahtumien ketju, joka sai minut "vittuu ntumaan" totaalisesti. So, ei tunnu hyvältä, mutta ei silti huonoltakaan. En tiedä mitä tapahtuu seuraavaksi.

        No olethan itsesi tilanteeseen ainakin saanut. Älä sitten ihmettele jos joskus on erokin edessä kun vaimollesi selviää kaksoiselämäsi. Älä sitten itseäsi puolustele vaan myönnä totuus. Ressukka. Olet itse elämäsi sotkenut, kannattiko. Ei ole enää missään sanottu että tuo ei tulisi vielä vaimosi tietoon kun tuolle tielle lähdit. Se on kylmä totuus, sitäkö halusit?


    • enuskoen

      Liirum laarum.
      Kukaan nainen ei sano miehelleen että et riitä tai että joku toinen mies olisi parempi. Naiset eivät tuollaisia asioita sano suoraan.

      löpölöpöö koko juttusi

      • Kunnon mies

        Niin pä.... en ole jaksanut vaimoni sanomisia laskea ja aina olen antanut anteeksi kaikki, mitä on sanonut hyvästi, tai pahasti. Sanomiset eivät myöskään ole mikään pääasiallinen syy tähän tilanteeseen. Sanon nyt kuitenkin vain sen, että minun vaimoni kuule voi sanoa ihan mitä vaan... siis ihan mitä vaan ja ehkä se on oman kiltteyteni syytä, että olen näitä sanomisia sietänyt ja ottanut vastaan. Näin olen osaltani myös syyllinen niihin, koska en ole osannut ärähtää, tai osoittaa riittävästi sitä, miten sanat loukkaavat ja näin ollen sanomiset vain jatkuvat, jopa pahenevat.


      • Kuka uskoo satua?

        Huomasin saman "en usko en", en usko myöskään noin naiiviin tarinaan! Se on sen kakkosnaisen kirjoittama satu ja haave unelmien ukkomiehestä.
        Sisältö on monessa kohdin liian naisellinen miehen kirjoittamaksi..


      • Kunnon mies
        Kuka uskoo satua? kirjoitti:

        Huomasin saman "en usko en", en usko myöskään noin naiiviin tarinaan! Se on sen kakkosnaisen kirjoittama satu ja haave unelmien ukkomiehestä.
        Sisältö on monessa kohdin liian naisellinen miehen kirjoittamaksi..

        Minulle sama kuka uskoo, mutta jos tämä kuulostaa niin uskomattomalta, että voisi olla satukirjasta, niin sen voi tulkita myös siten, että minua on onnistanut. Ehkäpä moni muukin haaveilee siitä, että olisi nuori kaunis nainen, jota voi tavata aina kun haluaa, eikä silti tarvitsisi luopua omasta perheestä ja vaimosta.


    • 7+15

      Jatka vaan itsellesi valehtelu. Olet kuvottava ja niin on myös "salarakas".
      Et uskalla irrottautua avioliitostasi koska se on kuitenkin turvallinen, voi olla niinkin ettei "salarakas" huolisi sinua omaan elämäänsä jos olisit vapaa. Kukahan sitä petturia haluaisikaan?
      Jatka ihmeessä valehtelua, siitähän saat parhaimmat kiksit, eikö???

      • Kunnon mies

        Niinhän se on, että en uskalla irrottautua ja toisaalta en halua rikkoa perhettäni, aiheuttaa tuskaa vaimolleni, lapsilleni ja läheisilleni. Haluan että perheelläni on aina kaikki hyvin, mutta itsekin haluan elää ja hengittää. Nyt vain tuntuu siltä, että pieni seikkaulu on paikallaan ja siitä ei ole ihan helppoa nyt irrottautua.

        Petturi ole ja valehtelija, kuten sanot, ehkä sitten kuvottavakin. Salarakkaasta sen verran, että ottaisi minut vaikka heti, mutta en ole siihen valmis ja haluan pitää asian salassa. Valehtelusta en saa mitään kiksejä, vaan paremminkin se tuntuu pahalta, mutta mitä muuta tässä tilanteessa voi, kun valehdella.


      • pikku vinkki
        Kunnon mies kirjoitti:

        Niinhän se on, että en uskalla irrottautua ja toisaalta en halua rikkoa perhettäni, aiheuttaa tuskaa vaimolleni, lapsilleni ja läheisilleni. Haluan että perheelläni on aina kaikki hyvin, mutta itsekin haluan elää ja hengittää. Nyt vain tuntuu siltä, että pieni seikkaulu on paikallaan ja siitä ei ole ihan helppoa nyt irrottautua.

        Petturi ole ja valehtelija, kuten sanot, ehkä sitten kuvottavakin. Salarakkaasta sen verran, että ottaisi minut vaikka heti, mutta en ole siihen valmis ja haluan pitää asian salassa. Valehtelusta en saa mitään kiksejä, vaan paremminkin se tuntuu pahalta, mutta mitä muuta tässä tilanteessa voi, kun valehdella.

        Oot kai sä kertonut salarakkaallesi, ettet ole valmis eroamaan? Ton ikäinen nainen varmasti haluaa jo perheen perustaa, saada lapsiakin. Älä huijaa häntä uskomaan, että niin tulee käymään. Kerro rehellisesti, missä mennään. Hän joko sitten hyväksyy sen ja jatkaa suhdetta kanssasi tai sitten jättää sut ja etsii vakavissaan olevan miehen.
        Kakkosen tunteillakaan ei ole syytä leikkiä. Teet pelisäännöt selviksi, et lupaa mitään, mitä et aio pitää. Eikö niin? Jos liikoja lupailet seksin saamisen turvaamiseksi, niin sitten vasta porsas oletkin mieheksi.


      • Kunnon mies
        pikku vinkki kirjoitti:

        Oot kai sä kertonut salarakkaallesi, ettet ole valmis eroamaan? Ton ikäinen nainen varmasti haluaa jo perheen perustaa, saada lapsiakin. Älä huijaa häntä uskomaan, että niin tulee käymään. Kerro rehellisesti, missä mennään. Hän joko sitten hyväksyy sen ja jatkaa suhdetta kanssasi tai sitten jättää sut ja etsii vakavissaan olevan miehen.
        Kakkosen tunteillakaan ei ole syytä leikkiä. Teet pelisäännöt selviksi, et lupaa mitään, mitä et aio pitää. Eikö niin? Jos liikoja lupailet seksin saamisen turvaamiseksi, niin sitten vasta porsas oletkin mieheksi.

        Hyvä vinkki... Olen kertonut ja tällä puheella, aion sen vielä varmistaa, ettei tule väärinkäsityksiä.


      • eräs nainen
        Kunnon mies kirjoitti:

        Hyvä vinkki... Olen kertonut ja tällä puheella, aion sen vielä varmistaa, ettei tule väärinkäsityksiä.

        Joo, vai että olet kertonut ja aiot vielä varmistaa että on ymmärretty. Eihän tuo ole ollenkaan riittävästi. Sinun pitää jättää se nuori hyvää kumppania tarvitseva nainen. Kuten edellä kirjoitin, ei rakastunut nainen pysty itselleen järkeviin päätöksiin. Ja sorry vaan, minulle on jo tämän ketjun perusteella muodostunut sinusta kuva hyväksikäyttäjänä ja siksipä uskon, että luotat juuri siihen, että nainen ei voi jättää sinua ja siksi voit kertoa hänelle totuuden siitä, että sinä et aio jättää perhettäsi. Voit sen kertoa, koska hän tällä hetkellä välittää sinusta liikaa jättääkseen sinut.

        Ole mies ja jätä se nainen.

        P.S. Jotenkin tuo sinun nimimerkki ei sovi sinulle, mutta kertoo siitä, miten sumutat itseäsi luulemaan olevasi kunnon mies. Ehei, olet häikäilemätön hyväksikäyttäjä. Mutta aina voit muuttua! Usko pois sinusta voi tulla kunnon mies.


      • petturin ex-vaimo
        Kunnon mies kirjoitti:

        Hyvä vinkki... Olen kertonut ja tällä puheella, aion sen vielä varmistaa, ettei tule väärinkäsityksiä.

        Miksi ihmeessä et kerro vaimollesi?
        Pelkäät siis että hän murtuu?
        Todellisuudessa taidat tietä, että lennät kun leppäkeppi, samantien.
        Eikä takas tarvi parkua.


    • enuskoen

      Siis olet lapsellinen mies ja naiskentelet lapsetonta 30 vuotiasta naista.
      Mitenkäs sitten suu pannaan kun biologisen kellon tikitäessä,
      Salarakas tuleekin paksuksi? ja ilmoitaa siitä vaimollesi?

      Tuletko tänne kirjoittelemaan naisten kavaluudesta vai :)
      Siinä sitten aloitat 45v uuden vauvakierteen ja tappelet 60 vuotiaana murkkujen kanssa.
      Paras salarakas on naimisisa itsekkin oleva nainen jonka lapset on tehty tai jätetty tekemättä, ikä 40 v
      Katso vaan ei salarakkaalle pikapanot kovin pitkään riitä ja helpoiten miehen saa koukkuun tiulemalla raskaaksi

      • HerkkuSalari

        Mä oon niin samaa mieltä,et paras salarakas on itekin naimisissa oleva jo lapset tehty yli 40v....... tää vaan on totuus.....puhuu nimim. kokemusta omaava...
        Ja että pelisäännöt tehty selväks et pidetään hauskaa,ei olla eroamassa,seikkailumielellä.....on mullakin toiminu jo yli vuoden.....:)


    • kokeile ainakin

      Käytäppä sama määrä energiaa parisuhteesi parantamiseen kuin nyt salailuun, saatat yllättyä että huonokin suhde voi muuttua paremmaksi. Mikäli niin ei käy, eroa kuin mies ja aloita uusi elämä puhtaalta pöydältä. Näillä eväillä voit ainakin katsoa itseäsi ja lapsiasi silmiin myös loppu elämäsi. Usein pettämiseen johtaa huono itsetunto ja totuushan on ettei alun huuma pysy ikuisesti missään suhteessa. Ja koska liittosi on noin pitkään kestänyt, siinä on ollut paljon hyvääkin!

      • Kunnon mies

        Eroaminen ei ole helppoa. Siinä joutuu puntaroimaan, että kumpi vaihtoehto on parempi. Kärsiä kuin mies huonossa suhteessa, vai erota kuin mies, mutta siitähän se kärsimys sitten vasta alkaa. Lapset kärsivät, suku kärsii ja vaimo kärsii. Siinä menee monen ihmisen elämä pirstaleiksi ja sitä soppaa keitetään helposti vielä 10 vuodenkin päästä.

        Pettämiseen johtaa huono itsetunto.... no tjaa en osaa tuohon sanoa mitään. Ehkä sitten niin, mutta en ole kyllä mielestäni sen tähden pettänyt.


      • eräs nainen
        Kunnon mies kirjoitti:

        Eroaminen ei ole helppoa. Siinä joutuu puntaroimaan, että kumpi vaihtoehto on parempi. Kärsiä kuin mies huonossa suhteessa, vai erota kuin mies, mutta siitähän se kärsimys sitten vasta alkaa. Lapset kärsivät, suku kärsii ja vaimo kärsii. Siinä menee monen ihmisen elämä pirstaleiksi ja sitä soppaa keitetään helposti vielä 10 vuodenkin päästä.

        Pettämiseen johtaa huono itsetunto.... no tjaa en osaa tuohon sanoa mitään. Ehkä sitten niin, mutta en ole kyllä mielestäni sen tähden pettänyt.

        Joo, mutta nyt olet tuhoamassa sinun avioliittosi surkeuteen osattoman nuoren naisen elämän! Sekö muka on oikein. Voi sinua, kyllä oletkin hakoteillä.

        Aina voit erota huonosta liitosta. Sinun perheesi asiat eivät kuulu suvulle mitenkään. Jos he kuitenkin kärsivät, kärsikööt. Lapset kyllä selviävät erosta, kun sinä ja vaimosi hoidatte eron hyvin.

        Olet jotenkin niin pelkurimainen mies, että heikottaa.

        Olisi mielenkiintoista tietää, onko vaimosi epätavallisen varakas ja se pitää sinua liitossa?


      • Lutka mikä lutka
        eräs nainen kirjoitti:

        Joo, mutta nyt olet tuhoamassa sinun avioliittosi surkeuteen osattoman nuoren naisen elämän! Sekö muka on oikein. Voi sinua, kyllä oletkin hakoteillä.

        Aina voit erota huonosta liitosta. Sinun perheesi asiat eivät kuulu suvulle mitenkään. Jos he kuitenkin kärsivät, kärsikööt. Lapset kyllä selviävät erosta, kun sinä ja vaimosi hoidatte eron hyvin.

        Olet jotenkin niin pelkurimainen mies, että heikottaa.

        Olisi mielenkiintoista tietää, onko vaimosi epätavallisen varakas ja se pitää sinua liitossa?

        Nuori nainen on itse osansa valinnut.


      • joanna123
        Kunnon mies kirjoitti:

        Eroaminen ei ole helppoa. Siinä joutuu puntaroimaan, että kumpi vaihtoehto on parempi. Kärsiä kuin mies huonossa suhteessa, vai erota kuin mies, mutta siitähän se kärsimys sitten vasta alkaa. Lapset kärsivät, suku kärsii ja vaimo kärsii. Siinä menee monen ihmisen elämä pirstaleiksi ja sitä soppaa keitetään helposti vielä 10 vuodenkin päästä.

        Pettämiseen johtaa huono itsetunto.... no tjaa en osaa tuohon sanoa mitään. Ehkä sitten niin, mutta en ole kyllä mielestäni sen tähden pettänyt.

        Entäs kun jäät kiinni? Onko sitten tiedossa vähemmän kärsimystä? "Oikeassa" erossa ihmisiä sattuu, mutta niistä selviää ja tietää sitten että niin oli lopulta paras....jos tuolle tielle on lähtenyt. Ja antaa vaimollesikin mahdollisuuden löytää uusi kumppani, joka ei ehkä petä.
        Tuota kyllä ihmettelen että sulla on seksiäkin kotona ja silti petät....Ja kaikkea muutakin yhteistä tekemistä ilmeisesti. Oletko kertonut sen reilusti salarakkaallesi? Itse olin pari vuotta salarakkaana, mutta miehen avioliitto (ainakin hänen sanojen mukaan) oli seksitön ja kaikki muukin yhteinen oli liitosta kadonnut jouluja ja sukujuhlia lukuunottamatta.


      • merkkonoomi
        Kunnon mies kirjoitti:

        Eroaminen ei ole helppoa. Siinä joutuu puntaroimaan, että kumpi vaihtoehto on parempi. Kärsiä kuin mies huonossa suhteessa, vai erota kuin mies, mutta siitähän se kärsimys sitten vasta alkaa. Lapset kärsivät, suku kärsii ja vaimo kärsii. Siinä menee monen ihmisen elämä pirstaleiksi ja sitä soppaa keitetään helposti vielä 10 vuodenkin päästä.

        Pettämiseen johtaa huono itsetunto.... no tjaa en osaa tuohon sanoa mitään. Ehkä sitten niin, mutta en ole kyllä mielestäni sen tähden pettänyt.

        Olen "kunnon mies" samalla asialla. Kotona lapset pieniä. Vaimo pihtaa, tai jos antaa, niin nopeasti sitten.
        Näin mentiin kymmenen vuotta, kunnes työpaikalta löytyi helpotus.
        Pari kertaa viikossa jäämme "ylitöihin". Työkaveri myös naimisissa, eikä kotona saa tarvitsemaansa. Meillä on suoraan sanottuna ihanaa!
        Lastemme takia mennään näin hamaan tulevaisuuteen. Nauttikaa muutkin!


      • yksi monesta
        Kunnon mies kirjoitti:

        Eroaminen ei ole helppoa. Siinä joutuu puntaroimaan, että kumpi vaihtoehto on parempi. Kärsiä kuin mies huonossa suhteessa, vai erota kuin mies, mutta siitähän se kärsimys sitten vasta alkaa. Lapset kärsivät, suku kärsii ja vaimo kärsii. Siinä menee monen ihmisen elämä pirstaleiksi ja sitä soppaa keitetään helposti vielä 10 vuodenkin päästä.

        Pettämiseen johtaa huono itsetunto.... no tjaa en osaa tuohon sanoa mitään. Ehkä sitten niin, mutta en ole kyllä mielestäni sen tähden pettänyt.

        Hei,
        Sitten vasta tajuat mitä pettäminen on ja mitkä ovat seuraukset kun jäät kiinni- ja sinähän jäät. Vaimosi käy mielessään läpi jokaisen juhlan, hetken ja tapahtuman jonka olette yhdessä eläneet ja kaikki on vaan ollut yhtä suurta petosta. Olet ikuisesti kaikkien silmissä inhottu ja raukkamainen mies!

        Ole mies- siis mitä nyt on jäljellä ja eroa. Älä pidä itseäsi niin erinomaisena että on vaimosi parhaaksi roikottaa häntä tälläisessä surkeassa tilantessa. Anna hänellekkin mahdollisuus oikeaan parisuhteeseen ja kunnon mieheen.


      • Kunnon mies
        merkkonoomi kirjoitti:

        Olen "kunnon mies" samalla asialla. Kotona lapset pieniä. Vaimo pihtaa, tai jos antaa, niin nopeasti sitten.
        Näin mentiin kymmenen vuotta, kunnes työpaikalta löytyi helpotus.
        Pari kertaa viikossa jäämme "ylitöihin". Työkaveri myös naimisissa, eikä kotona saa tarvitsemaansa. Meillä on suoraan sanottuna ihanaa!
        Lastemme takia mennään näin hamaan tulevaisuuteen. Nauttikaa muutkin!

        No juu, lasten takia tässä minäkin, enkä nyt halua vaimoakaan kovasti satuttaa. Kaikki on vain sitä mieltä, että pitäisi hetimmiten mennä kertomaan perheelle ja sitten kaikki olisi parhain päin. Mä en ymmärrä, että mikä hemmetin logiikka siinä on.


      • 3+6=9
        Kunnon mies kirjoitti:

        No juu, lasten takia tässä minäkin, enkä nyt halua vaimoakaan kovasti satuttaa. Kaikki on vain sitä mieltä, että pitäisi hetimmiten mennä kertomaan perheelle ja sitten kaikki olisi parhain päin. Mä en ymmärrä, että mikä hemmetin logiikka siinä on.

        Minä en kannata vaimolle kertomista! Moninkertaisesti tärkeämpää on lopettaa tuo huijaussuhde HETI, ennekuin saat täydellistä tuhoa aikaan.

        Jos nyt perhe ei vielä aavista, niin anna heidän säilyttää uskonsa sinuun! Kärvistele yksin omassa liemessäsi ja opettele arvostamaan itseäsi miehenä. Todellisena aikuisena miehenä, jonka itsetunto kestää vaimon arvostelut ja jättää ne omaan arvoonsa.
        (jos nyt vaimosi on oikeasti edes mitään arvostellut, vaan se taitaa olla keksimäsi asia jonka varjolla voi pettää)

        Onhan siitä vaikea päästä yli jos oma vaimo ei pidä noin suurta ja omasta mielestään vuosisadan parasta rakastajaa arvossa, jossa tämä onneton ja yksinäinen kakkosnainen pitää. Siellä pönkität loukattua itsetuntoasi!


      • Kunnon mies
        3+6=9 kirjoitti:

        Minä en kannata vaimolle kertomista! Moninkertaisesti tärkeämpää on lopettaa tuo huijaussuhde HETI, ennekuin saat täydellistä tuhoa aikaan.

        Jos nyt perhe ei vielä aavista, niin anna heidän säilyttää uskonsa sinuun! Kärvistele yksin omassa liemessäsi ja opettele arvostamaan itseäsi miehenä. Todellisena aikuisena miehenä, jonka itsetunto kestää vaimon arvostelut ja jättää ne omaan arvoonsa.
        (jos nyt vaimosi on oikeasti edes mitään arvostellut, vaan se taitaa olla keksimäsi asia jonka varjolla voi pettää)

        Onhan siitä vaikea päästä yli jos oma vaimo ei pidä noin suurta ja omasta mielestään vuosisadan parasta rakastajaa arvossa, jossa tämä onneton ja yksinäinen kakkosnainen pitää. Siellä pönkität loukattua itsetuntoasi!

        No en ole mitenkään loukattu, vaikka olenkin, mutta siis en ole katkera, eikä minua sanomiset kaada. Paljon muuta on joka ahdistaa ja kuristaa niin ettei henkeä saa, mutta so, en ole tullut tänne selittelemään yhtään mitään.

        Hyvä kirjoitus muuten. "Minä en kannata vaimolle kertomista"

        YES! Jokunen järkeväkin täällä sentään kirjoittaa.

        "Lopeta tuo huijaussuhde heti"

        Taidan lopettaakin.


      • eräs nainen
        Lutka mikä lutka kirjoitti:

        Nuori nainen on itse osansa valinnut.

        Mutta tämä varattu mies on enemmän vastuussa asiasta kuin tarinan nuori nainen.Sehän on selvä. Vain luuserimies väittää muuta.


    • Kunnon nainen

      Vituttaa nuo itseään kunnon miehenä pitävät. Ovat jossain lapsuuden aikaisen trauman koukussa koko elämänsä. Pitää aina pyllistää sinne päin mistä tuulee, kun ei uskalla pahoittaa kenenkään mieltä.

      Voi hellan duudeli sentään. Koeta nyt edes saada ihan itse omana aikuisena aikaan se oma avioerosi. Ei kai se vaimosikaan sinua rakasta kun on sen jo sinulle kiertäen kertonutkin.

      • Kunnon mies

        "Koeta saada aikaan ihan itse se oma avioero"

        Miksi?

        Mikä ihmeen pakkomielle sinulla, tai joillain on siihen, että täytyy saada aikaan avioero. Onko se jokin miehen / naisen työ, jonka jälkeen kaikki on hyvin ja johon tiettyjen asioiden tapahduttua on pakko ajautua. Olen eri mieltä. Avioero on se viimeinen vaihtoehto ja se on sitten ihan sama, että mistä se johtuu. Johtuuko se siitä, että en enää jaksanut, vai siitä, etten ollut tyytyväinen, vaiko siitä, että jäin kiinni salasuhteestani. Niin kauan kun voin pitää avioliiton pystyssä, pidän sen ja jos se kaatuu edellä mainituista syistä, niin se perhana sattuu ihan yhtä paljon silloin, kun että eroaisin kunniallisesti just nyt, tai olisin eronnut ehkä ennen pettämistä jne.

        Ajattelen asiat aina mieluummin järkevästi ja käytännölisesti, kun tunteella ja yli rehellisesti, kunniallisesti ja siten, kun jokin vitun etiketti tai naapurin kunnon nainen ajattelee.


      • hyiolkoon
        Kunnon mies kirjoitti:

        "Koeta saada aikaan ihan itse se oma avioero"

        Miksi?

        Mikä ihmeen pakkomielle sinulla, tai joillain on siihen, että täytyy saada aikaan avioero. Onko se jokin miehen / naisen työ, jonka jälkeen kaikki on hyvin ja johon tiettyjen asioiden tapahduttua on pakko ajautua. Olen eri mieltä. Avioero on se viimeinen vaihtoehto ja se on sitten ihan sama, että mistä se johtuu. Johtuuko se siitä, että en enää jaksanut, vai siitä, etten ollut tyytyväinen, vaiko siitä, että jäin kiinni salasuhteestani. Niin kauan kun voin pitää avioliiton pystyssä, pidän sen ja jos se kaatuu edellä mainituista syistä, niin se perhana sattuu ihan yhtä paljon silloin, kun että eroaisin kunniallisesti just nyt, tai olisin eronnut ehkä ennen pettämistä jne.

        Ajattelen asiat aina mieluummin järkevästi ja käytännölisesti, kun tunteella ja yli rehellisesti, kunniallisesti ja siten, kun jokin vitun etiketti tai naapurin kunnon nainen ajattelee.

        Voitko oikeasti ajatella noin kuten edellä kirjoitat ja tituleerata itseäsi Kunnon mieheksi??!


      • Kunnon mies
        hyiolkoon kirjoitti:

        Voitko oikeasti ajatella noin kuten edellä kirjoitat ja tituleerata itseäsi Kunnon mieheksi??!

        Niin... miten minun tilanteessani sitten pitäisi ajatella?


      • hyiolkoon
        Kunnon mies kirjoitti:

        Niin... miten minun tilanteessani sitten pitäisi ajatella?

        Uskon että suurin osa meistä ajattelee niin, ettei ihmissuhteessa kamalinta ole ystävyyden tai rakkauden päättyminen, vaan petetyksi tuleminen. Mikäli voit liitossasi huonosti eikö reiluinta olisi ottaa asia puheeksi ja tehdä jotakin jos halua siihen molemmilta löytyy. Ketään ei voi pakottaa rakastamaan itseään mutta suhteen voi päättää molemmille arvokkaalla tavalla. Ei todellakaan ole sama millä tavoin ihmissuhde päättyy! Kirjoitat, että erosta kärsisivät kaikki mutta petoksesta vasta kärsivätkin! Kiinni jäädessäsi menetät myös luottamuksesi lastesi silmissä ja kenties aiheutat heille ikuisen trauman luottamuspulasta vastakkaiseen sukupuoleen. Sitäkö haluat? Pelaat todella kovilla panoksilla etkä edes vaikuta sitä ymmärtävän tai sitten röyhkeästi pilailet meidän kustannuksella!


      • eräs nainen
        Kunnon mies kirjoitti:

        "Koeta saada aikaan ihan itse se oma avioero"

        Miksi?

        Mikä ihmeen pakkomielle sinulla, tai joillain on siihen, että täytyy saada aikaan avioero. Onko se jokin miehen / naisen työ, jonka jälkeen kaikki on hyvin ja johon tiettyjen asioiden tapahduttua on pakko ajautua. Olen eri mieltä. Avioero on se viimeinen vaihtoehto ja se on sitten ihan sama, että mistä se johtuu. Johtuuko se siitä, että en enää jaksanut, vai siitä, etten ollut tyytyväinen, vaiko siitä, että jäin kiinni salasuhteestani. Niin kauan kun voin pitää avioliiton pystyssä, pidän sen ja jos se kaatuu edellä mainituista syistä, niin se perhana sattuu ihan yhtä paljon silloin, kun että eroaisin kunniallisesti just nyt, tai olisin eronnut ehkä ennen pettämistä jne.

        Ajattelen asiat aina mieluummin järkevästi ja käytännölisesti, kun tunteella ja yli rehellisesti, kunniallisesti ja siten, kun jokin vitun etiketti tai naapurin kunnon nainen ajattelee.

        Tässä onkin nyt tärkeintä, että et tuhoaisi nuoren vapaan naisen elämää. Mutta sitä sinä et näytä ollenkaan tajuavan. Tapailemasi nainen on jo siinä iässä, että hänen pitäisi nopeasti löytää kunnollinen mies, jotta hän voisi perustaa perheen. Se on tässä se pointti, eikä sinun käytännön järjestelysi seksisi helpoksi saamiseksi.

        Miten yllä oleva on sinulle niin vaikeaa käsittää!

        Paina mieleesi, että itsekäs. Et taida ollenkaan tietää, mitä rakkaus on. Korkeintaan tiedät, mitä himo on ja se ei ole paljon.


      • joanna123
        Kunnon mies kirjoitti:

        Niin... miten minun tilanteessani sitten pitäisi ajatella?

        Itsekäshän sun pitäs tajuta olevas. Haluat pitää kaiken.....se ei oikein ole mahdollista. Jossain vaiheessa johonki sattuu joka tapauksessa. Ja vaikka toi sun salasuhde olis vannoutunut ikisinkku eikä kaipaa vakavampaa, niin elatusmaksuihin voit ainakin varautua.
        Mun puolesta ihmiset voi olla minkälaisissa suhteissa vaan, mutta faktat vois olla kaikkien tiedossa, niin peli ois reilu.


      • petturin ex-vaimo
        Kunnon mies kirjoitti:

        "Koeta saada aikaan ihan itse se oma avioero"

        Miksi?

        Mikä ihmeen pakkomielle sinulla, tai joillain on siihen, että täytyy saada aikaan avioero. Onko se jokin miehen / naisen työ, jonka jälkeen kaikki on hyvin ja johon tiettyjen asioiden tapahduttua on pakko ajautua. Olen eri mieltä. Avioero on se viimeinen vaihtoehto ja se on sitten ihan sama, että mistä se johtuu. Johtuuko se siitä, että en enää jaksanut, vai siitä, etten ollut tyytyväinen, vaiko siitä, että jäin kiinni salasuhteestani. Niin kauan kun voin pitää avioliiton pystyssä, pidän sen ja jos se kaatuu edellä mainituista syistä, niin se perhana sattuu ihan yhtä paljon silloin, kun että eroaisin kunniallisesti just nyt, tai olisin eronnut ehkä ennen pettämistä jne.

        Ajattelen asiat aina mieluummin järkevästi ja käytännölisesti, kun tunteella ja yli rehellisesti, kunniallisesti ja siten, kun jokin vitun etiketti tai naapurin kunnon nainen ajattelee.

        Anna vaimollesi mahdollisuus päättää ja ole rehellinen.
        Etkö uskalla?
        Luuletko että hän on tommoseen friikkiin tyytyväinen?
        Ja kun hänelle selviää että olet petturi.. Sitte me nauretaan :)


      • liinukkainen
        eräs nainen kirjoitti:

        Tässä onkin nyt tärkeintä, että et tuhoaisi nuoren vapaan naisen elämää. Mutta sitä sinä et näytä ollenkaan tajuavan. Tapailemasi nainen on jo siinä iässä, että hänen pitäisi nopeasti löytää kunnollinen mies, jotta hän voisi perustaa perheen. Se on tässä se pointti, eikä sinun käytännön järjestelysi seksisi helpoksi saamiseksi.

        Miten yllä oleva on sinulle niin vaikeaa käsittää!

        Paina mieleesi, että itsekäs. Et taida ollenkaan tietää, mitä rakkaus on. Korkeintaan tiedät, mitä himo on ja se ei ole paljon.

        Minun mielestä tässä on nyt tärkeintä se, kuinka vaimolle ei ole kerrottu mitään. Nuori nainen on itse osansa valinnut, ja vaikka pidänkin aloittajan toimintaa hänenkin kohdaltaan todella vastuuttomana, niin teidän täytyy myöntää, että hän valitsi itse tulevansa "kolmenkimppaan". Aviovaimo ei tätä valinnut. Sairasta toimintaa. Vaikuttaa aloittaja vähän narsistiselta ihmiseltä.


    • Pitää itseään hurmur

      Etkö ole koskaan kuullut katkeran ja pettyneen kakkosnaisen kostosta? Se on "verinen" ja satuttaa varmasti läheisiäsi sata kertaa enemmän kuin miehekkäästi hoidettu ero ennen salasuhdetta!

      Luepa ihan huviksesi hiukan uskottomuuspalstaa, niin ehkäpä silmäsi avautuvat todellisuuteen? Moni ei usko ennenkuin näkee ja kokee...

      Aika tossukka olet mieheksi, kuten kirjoituksesi sen kertookin, kaiken lisäksi sinisilmäinen ja pehmeäpäinen!

      • Kunnon mies

        Onhan siinä vaaransa, mutta se kuuluu tähän riskiin. Pelaan kaksilla korteilla ja tiedän, ttä pelaa jokunen muukin, eikä ole jäänyt kiinni, vaikka on harrastanut sitä parikyt vuottakin. Solvaukset ja kauhistelut voitte jättää pois, ne kertovat enemmän kirjoittajasta. Keskustella voi vaikeistakin asioista, ilman että puolet viestistä on pelkkää vittuilua.


      • Totuus ei pala
        Kunnon mies kirjoitti:

        Onhan siinä vaaransa, mutta se kuuluu tähän riskiin. Pelaan kaksilla korteilla ja tiedän, ttä pelaa jokunen muukin, eikä ole jäänyt kiinni, vaikka on harrastanut sitä parikyt vuottakin. Solvaukset ja kauhistelut voitte jättää pois, ne kertovat enemmän kirjoittajasta. Keskustella voi vaikeistakin asioista, ilman että puolet viestistä on pelkkää vittuilua.

        Eipä Kunnon mies kestänyt oikeaa ja rehellistä keskustelua!
        Voi, kun me korkeammalla moraalilla kasvatetut emme osanneet jakaa hänen salaonneaan ja kehua, miten ihana mies hän on. Kuinka vaimolleenkin hän antaa superhyvää seksiä ja tälle salarakkaalleen jotain sellaista, josta tämä kolmekymppinen ei ole koskaan edes osannut uneksia.

        Kun emme ole pettäjäluuseria kehunut ja kiitellyt tarpeeksi niin me vain vittuilimme hänelle! Täydellisen kunnolliselle miehelle ja perheenisälle!

        Mutta kyllä hänellekin mörkö löytyy ja se on kunniallisuus yhteiskunnan silmissä edelleenkin! Sekä myös vaimonsa, lapsensa ja sukunsa...
        Pudotus tulee olemaan karmea, kun totuus paljastuu eikä jää jäljelle muuta kuin kaksi luuseria!


      • Kunnon mies
        Totuus ei pala kirjoitti:

        Eipä Kunnon mies kestänyt oikeaa ja rehellistä keskustelua!
        Voi, kun me korkeammalla moraalilla kasvatetut emme osanneet jakaa hänen salaonneaan ja kehua, miten ihana mies hän on. Kuinka vaimolleenkin hän antaa superhyvää seksiä ja tälle salarakkaalleen jotain sellaista, josta tämä kolmekymppinen ei ole koskaan edes osannut uneksia.

        Kun emme ole pettäjäluuseria kehunut ja kiitellyt tarpeeksi niin me vain vittuilimme hänelle! Täydellisen kunnolliselle miehelle ja perheenisälle!

        Mutta kyllä hänellekin mörkö löytyy ja se on kunniallisuus yhteiskunnan silmissä edelleenkin! Sekä myös vaimonsa, lapsensa ja sukunsa...
        Pudotus tulee olemaan karmea, kun totuus paljastuu eikä jää jäljelle muuta kuin kaksi luuseria!

        En ole kenenkän kehuja kaivannut, lähinnä tarkoitin tuolla vittuilulla sitä, että nimitellään pehmeäpäiseksi, tyhmäksi tms., mutta siis ihan sama sekin, ei se minua sinällään haitaa. Yritin vain kertoa, ettei se kuulu tähän keskusteluun, tai yleensä ole minkään järkevän keskustelun kannalta rakentavaa.

        "Voi kun me korkealla moraalilla varustetut" jne. :D Hyvä jos olet näin yläpuolella kaiken ja koet olevasi näin pyhä. Sekään ei minua haittaa, vaikka näkisin ympärilläni näitä moraalin tukipilareita. Minua vain huvittaa tällainen ajattelu ja se kertoo minulle lähinnä siitä, että sinulta puuttuu elämän kokemusta.

        Kenelle tahansa voi tulla tilanne, jossa punnitaan se korkea moraali ja toisaalta on tyhmää tuomita liian rajusti kenenkään valintoja, vaikka ne olisivat näennäisesti kuinka vääriä tahansa. Sekin kertoo siitä, ettei henkilö tiedä elämästä kovin paljoa. En ole kulkenut sinun saappaissasi askeltakaan, joten minä en voi tuomita sinua yhtään mistään, vaikka en voisi jakaa kanssasi kaikkia arvoja, tai valintoja jotka olet tehnyt.

        Monta kertaa olen itse tuominnut ja moittinut kovasanasesti ihmisiä, nauranut ja puhunut pahaa, mutta kun on päässyt kurkkaamaan kulissin taakse, niin on tullut mieleen, että niin, kuinkahan minun olisi käynyt vastaavassa tilanteessa.


      • Totuus ei pala
        Kunnon mies kirjoitti:

        En ole kenenkän kehuja kaivannut, lähinnä tarkoitin tuolla vittuilulla sitä, että nimitellään pehmeäpäiseksi, tyhmäksi tms., mutta siis ihan sama sekin, ei se minua sinällään haitaa. Yritin vain kertoa, ettei se kuulu tähän keskusteluun, tai yleensä ole minkään järkevän keskustelun kannalta rakentavaa.

        "Voi kun me korkealla moraalilla varustetut" jne. :D Hyvä jos olet näin yläpuolella kaiken ja koet olevasi näin pyhä. Sekään ei minua haittaa, vaikka näkisin ympärilläni näitä moraalin tukipilareita. Minua vain huvittaa tällainen ajattelu ja se kertoo minulle lähinnä siitä, että sinulta puuttuu elämän kokemusta.

        Kenelle tahansa voi tulla tilanne, jossa punnitaan se korkea moraali ja toisaalta on tyhmää tuomita liian rajusti kenenkään valintoja, vaikka ne olisivat näennäisesti kuinka vääriä tahansa. Sekin kertoo siitä, ettei henkilö tiedä elämästä kovin paljoa. En ole kulkenut sinun saappaissasi askeltakaan, joten minä en voi tuomita sinua yhtään mistään, vaikka en voisi jakaa kanssasi kaikkia arvoja, tai valintoja jotka olet tehnyt.

        Monta kertaa olen itse tuominnut ja moittinut kovasanasesti ihmisiä, nauranut ja puhunut pahaa, mutta kun on päässyt kurkkaamaan kulissin taakse, niin on tullut mieleen, että niin, kuinkahan minun olisi käynyt vastaavassa tilanteessa.

        Voi sinuakin Kunnon mies! Sinulla on vielä elämästä paljon opittavaa, mutta elämä todella opettaa kuten se meitä muitakin on jo opettanut.

        Kuules poika, minulla on elämänkokemusta sinullekin jakaa roppakaupalla. Voin sanoa poika, sillä voisit olla poikani ikäsi puolesta. Omat poikani ovat kanssasi samaa ikäluokkaa, mutta onneksi ja tietääkseni heidän elämänsä on kunnossa. He ovat oikeasti kunnollisia perheenisiä ja koko sydämestäni toivon heidän sellaisina pysyvänkin.

        En ole omassa pitkässä ja hyvässä avioliitossani joutunut kokemaan pettämistä, mutta läheisten sukulaistenii kautta nähnyt sitäkin enemmän. Jotain tietopohjaa löytyy tuohon kieroon elämäntapaan ja siitä johtuen en pidä pettäjiä enkä toisten parisuhteissa roikkuvia kovinkaan suuressa arvossa.

        Annan sinulle nyt neuvon: Kunnioita perhettäsi ja lopeta tuo huikentelevainen salasuhteesi! Pysähdy peilin eteen ja katso itseäsi hiukan pidempään, nyt voit vielä laittaa peruutusvaihteen päälle.

        Ps. Lopeta muiden ihmisten aliarvioiminen!


      • Kunnon mies
        Totuus ei pala kirjoitti:

        Voi sinuakin Kunnon mies! Sinulla on vielä elämästä paljon opittavaa, mutta elämä todella opettaa kuten se meitä muitakin on jo opettanut.

        Kuules poika, minulla on elämänkokemusta sinullekin jakaa roppakaupalla. Voin sanoa poika, sillä voisit olla poikani ikäsi puolesta. Omat poikani ovat kanssasi samaa ikäluokkaa, mutta onneksi ja tietääkseni heidän elämänsä on kunnossa. He ovat oikeasti kunnollisia perheenisiä ja koko sydämestäni toivon heidän sellaisina pysyvänkin.

        En ole omassa pitkässä ja hyvässä avioliitossani joutunut kokemaan pettämistä, mutta läheisten sukulaistenii kautta nähnyt sitäkin enemmän. Jotain tietopohjaa löytyy tuohon kieroon elämäntapaan ja siitä johtuen en pidä pettäjiä enkä toisten parisuhteissa roikkuvia kovinkaan suuressa arvossa.

        Annan sinulle nyt neuvon: Kunnioita perhettäsi ja lopeta tuo huikentelevainen salasuhteesi! Pysähdy peilin eteen ja katso itseäsi hiukan pidempään, nyt voit vielä laittaa peruutusvaihteen päälle.

        Ps. Lopeta muiden ihmisten aliarvioiminen!

        Niin, ikä ei aina kerro elämän kokemuksesta. Kokemuksesta ei kerro myöskään se, että on nähnyt sitä ja tätä. Onhan tällä kaikella arvonsa, mutta itse lasken elämän kokemukseksi ennemmin sen, mitä olet itse käynyt läpi ja oikeasti kohdannut elämässäsi. Toki ikä on hyvä peruste ja usein se pitää sisällään paljon myös henk. koht. koettua, joten en aliarvio sinua.

        Neuvostasikin otan vaarin ja lupaan miettiä sitä. olet ihan oikeassa, vielä voi laittaa peruutusvaihteen päälle ja vielä ei mikään ole edes pilalla. Perheessäni on kaikki hyvin ja olen, kuten nimimerkkinikin kertoo, "kunnon mies" ja ihan sama, mitä mieltä te siitä olette. Tämä on vaimoni ja perheeni mielipide.

        Pitää myös katsoa peiliin jooo..., mutta pojistasi nyt sen verran, että vaikka minulla ei olekaan mitään oikeutta / tietoa heidän arviointiinsa, niin tiedän näitä kunnon poikia kunnon perheistä kuule tosi paljon. Hyvät ammatit, kauniit kodit, ihanat lapset, yhteiset harrastukset jne. Kukaan ei ikinä uskoisi, että jokin voi olla pielessä.... ja silti on.

        Tunnen monia, jotka vähintään pettävät tilaisuuden tullen ja ovat juuri näitä kunnon miehiä, kuten minäkin. Kysy vaikka äidiltäni, mitä hän minusta sanoo :D


      • mä vaan
        Kunnon mies kirjoitti:

        Niin, ikä ei aina kerro elämän kokemuksesta. Kokemuksesta ei kerro myöskään se, että on nähnyt sitä ja tätä. Onhan tällä kaikella arvonsa, mutta itse lasken elämän kokemukseksi ennemmin sen, mitä olet itse käynyt läpi ja oikeasti kohdannut elämässäsi. Toki ikä on hyvä peruste ja usein se pitää sisällään paljon myös henk. koht. koettua, joten en aliarvio sinua.

        Neuvostasikin otan vaarin ja lupaan miettiä sitä. olet ihan oikeassa, vielä voi laittaa peruutusvaihteen päälle ja vielä ei mikään ole edes pilalla. Perheessäni on kaikki hyvin ja olen, kuten nimimerkkinikin kertoo, "kunnon mies" ja ihan sama, mitä mieltä te siitä olette. Tämä on vaimoni ja perheeni mielipide.

        Pitää myös katsoa peiliin jooo..., mutta pojistasi nyt sen verran, että vaikka minulla ei olekaan mitään oikeutta / tietoa heidän arviointiinsa, niin tiedän näitä kunnon poikia kunnon perheistä kuule tosi paljon. Hyvät ammatit, kauniit kodit, ihanat lapset, yhteiset harrastukset jne. Kukaan ei ikinä uskoisi, että jokin voi olla pielessä.... ja silti on.

        Tunnen monia, jotka vähintään pettävät tilaisuuden tullen ja ovat juuri näitä kunnon miehiä, kuten minäkin. Kysy vaikka äidiltäni, mitä hän minusta sanoo :D

        Näkemyksesi elämänkokemuksesta tuntuu olevan se, että koska sinulla joskus on kurjaa/tylsää, sinulla on oikeus pitää vähän hauskaakin, muiden kustannuksella. Arvaapa mitä: kaikilla on joskus tylsää, kurjaa, vaikeaa, joskus jopa helvetillistä. Elämä ei ole helppoa, kukaan ei ole väittänyt tai luvannut niin. Sinulla ei ole oikeutta käyttää muita hyväksesi. Et ole kunnon mies.

        Luulet ehkä, että kaikki pysyy ennallaan, jos suhde pysyy salaisuutena. Mutta ensinnäkään, et ole enää sama ihminen, ja toiseksi, se ei pysy salaisuutena. Voitko todellakin sanoa, että salasuhde on liitollenne hyväksi? Tätä usein kuulee, mutta kumma kyllä, asiantuntijat eivät suosittele... Voitko todella sanoa, että salasuhde vie sinua ja vaimoasi lähemmäksi toisianne? Perustat elämänne valheisiin.

        Jos avioliittosi kaatuu, sillä todellakin on väliä, mihin se kaatuu. Viet epärehellisyydelläsi pohjan myös niiltä hyviltä ajoilta. Ai niin, mutta eihän sinun tarvinnutkaan välittää muista kuin omista tunteistasi?


      • raffeli
        Totuus ei pala kirjoitti:

        Voi sinuakin Kunnon mies! Sinulla on vielä elämästä paljon opittavaa, mutta elämä todella opettaa kuten se meitä muitakin on jo opettanut.

        Kuules poika, minulla on elämänkokemusta sinullekin jakaa roppakaupalla. Voin sanoa poika, sillä voisit olla poikani ikäsi puolesta. Omat poikani ovat kanssasi samaa ikäluokkaa, mutta onneksi ja tietääkseni heidän elämänsä on kunnossa. He ovat oikeasti kunnollisia perheenisiä ja koko sydämestäni toivon heidän sellaisina pysyvänkin.

        En ole omassa pitkässä ja hyvässä avioliitossani joutunut kokemaan pettämistä, mutta läheisten sukulaistenii kautta nähnyt sitäkin enemmän. Jotain tietopohjaa löytyy tuohon kieroon elämäntapaan ja siitä johtuen en pidä pettäjiä enkä toisten parisuhteissa roikkuvia kovinkaan suuressa arvossa.

        Annan sinulle nyt neuvon: Kunnioita perhettäsi ja lopeta tuo huikentelevainen salasuhteesi! Pysähdy peilin eteen ja katso itseäsi hiukan pidempään, nyt voit vielä laittaa peruutusvaihteen päälle.

        Ps. Lopeta muiden ihmisten aliarvioiminen!

        Surullista tässä on se, että joku ulkopuolinen uskoo omaavansa sen Totuuden. Elämä helpottuu kyllä, kun laittaa silmät kiinni.


      • petturin ex-vaimo
        Kunnon mies kirjoitti:

        Niin, ikä ei aina kerro elämän kokemuksesta. Kokemuksesta ei kerro myöskään se, että on nähnyt sitä ja tätä. Onhan tällä kaikella arvonsa, mutta itse lasken elämän kokemukseksi ennemmin sen, mitä olet itse käynyt läpi ja oikeasti kohdannut elämässäsi. Toki ikä on hyvä peruste ja usein se pitää sisällään paljon myös henk. koht. koettua, joten en aliarvio sinua.

        Neuvostasikin otan vaarin ja lupaan miettiä sitä. olet ihan oikeassa, vielä voi laittaa peruutusvaihteen päälle ja vielä ei mikään ole edes pilalla. Perheessäni on kaikki hyvin ja olen, kuten nimimerkkinikin kertoo, "kunnon mies" ja ihan sama, mitä mieltä te siitä olette. Tämä on vaimoni ja perheeni mielipide.

        Pitää myös katsoa peiliin jooo..., mutta pojistasi nyt sen verran, että vaikka minulla ei olekaan mitään oikeutta / tietoa heidän arviointiinsa, niin tiedän näitä kunnon poikia kunnon perheistä kuule tosi paljon. Hyvät ammatit, kauniit kodit, ihanat lapset, yhteiset harrastukset jne. Kukaan ei ikinä uskoisi, että jokin voi olla pielessä.... ja silti on.

        Tunnen monia, jotka vähintään pettävät tilaisuuden tullen ja ovat juuri näitä kunnon miehiä, kuten minäkin. Kysy vaikka äidiltäni, mitä hän minusta sanoo :D

        Ootko siis oikeesti sitä mieltä että vaimosi pitääsua kunnon miehenä????
        Entäs jos olisit rehellinen?


      • ronskis
        Totuus ei pala kirjoitti:

        Voi sinuakin Kunnon mies! Sinulla on vielä elämästä paljon opittavaa, mutta elämä todella opettaa kuten se meitä muitakin on jo opettanut.

        Kuules poika, minulla on elämänkokemusta sinullekin jakaa roppakaupalla. Voin sanoa poika, sillä voisit olla poikani ikäsi puolesta. Omat poikani ovat kanssasi samaa ikäluokkaa, mutta onneksi ja tietääkseni heidän elämänsä on kunnossa. He ovat oikeasti kunnollisia perheenisiä ja koko sydämestäni toivon heidän sellaisina pysyvänkin.

        En ole omassa pitkässä ja hyvässä avioliitossani joutunut kokemaan pettämistä, mutta läheisten sukulaistenii kautta nähnyt sitäkin enemmän. Jotain tietopohjaa löytyy tuohon kieroon elämäntapaan ja siitä johtuen en pidä pettäjiä enkä toisten parisuhteissa roikkuvia kovinkaan suuressa arvossa.

        Annan sinulle nyt neuvon: Kunnioita perhettäsi ja lopeta tuo huikentelevainen salasuhteesi! Pysähdy peilin eteen ja katso itseäsi hiukan pidempään, nyt voit vielä laittaa peruutusvaihteen päälle.

        Ps. Lopeta muiden ihmisten aliarvioiminen!

        Miekii kehotan käyttää peiliä, mieluummin useita. Ne tuovat myös salarakkaan kaa upeita kokemuksia.


    • mä vaan

      Mietipä tilannetta vaimosi kannalta (muutenkin kuin upean seksi osalta): viet vaimolta mahdollisuuden
      a) tutustua sinuun (ja hyväksyä sinut?) sellaisena kuin olet
      b) päättää itse, haluaako vaimo elää kaltaisesi miehen kanssa

      Et ole vaimollesi mies vaan miehen kuori.

      Avioliittoa solmittaessa luvataan osoittaa uskollisuutta. Jos ei pysty pitämään lupaustaan, kunnon puoliso kertoisi, mikä tilanne on ja neuvottelisi uudet ehdot. Avioliitto ja se, mitä sillä teet, ei ole vain sinun asiasi.

      Et halua satuttaa vaimoasi, mutta sitä juuri nyt teet.

    • Kunnon nainen

      Kunnon miehen viestistä lainattu "Ajattelen asiat aina mieluummin järkevästi ja käytännöllisesti, kun tunteella ja yli rehellisesti, kunniallisesti ja siten, kun jokin vitun etiketti tai naapurin kunnon nainen ajattelee" .

      Tiedätkö, että tuota kuvailemaasi toimintaa kutsutaan laskelmoinniksi ei se ole järkevyyttä muita läheisiäsi kohtaan. Se on itsekkyyttä, joka on kunnon miehen kaapuun verhottu.

      • Kunnon mies

        So what, ellei laskelmointini satuta ketään. Yritän jatkossakin laskea kaiken oikein.


    • juttu on..

      Suomi24 palstakertoilijan kuvitteellinen provotarina. Älkää uskoko näitä suomi24:n omia palstakertoilijoiden kertomusia. Näillä yritetään saada aikaan keskustelua.

      Kukaan onnellisessa salasuhteessa elävä mies ei lähtisi tälläistä kertomusta tänne sepittämään, vielä kun ei koe asiasta yhtään syyllisyyttä. Kertomuksen kuvitteellisuus ja huijaus tulee esiin tuossa viimeisessä kommentissa: "mitäs mieltä tästä"

      Viestin tarkoitus on avata uusi herkullinen kuumia tunteita nostattava keskusteluaihe.

      • Uskon myös niin

        Niin on! Näitä avauksia tulee joka palstalle aina silloin tällöin. Päivänpolttava puheenaihe!


      • Kunnon mies

        Ei ole provo


      • mä kyllä uskon sua
        Kunnon mies kirjoitti:

        Ei ole provo

        Mä uskon, että tuo mitä kerrot, on totta. Tässäkin maassa on paljon aviomiehiä, joilla on suhde vieraaseen naiseen. Kukaan vaan ei siitä tiedä. Miehet ovat kunnollisia aviomiehiä, huolehtivat työstään, perheestään, vaimostaan mallikelpoisesti. Kukaan ei uskoisi, mitä joskus poikien reissuilla yms. puuhailevat. He eivät anna omien puuhailujensa vaikuttaa mitenkään perheen elämään.

        Vaikka joku vanhempi sanookin, että omat lapset ovat kunnollisia, ikinä eivät pettäisi, se on vaan luuloa. Tuskin kukaan lapsi kertoo omalle vanhemmalleen, että mä käyn vieraissa. Kukaan ei tiedä, mitä neljän seinän sisällä missäkin tapahtuu. Valitettavaa, mutta totta.


      • miesseli1221
        mä kyllä uskon sua kirjoitti:

        Mä uskon, että tuo mitä kerrot, on totta. Tässäkin maassa on paljon aviomiehiä, joilla on suhde vieraaseen naiseen. Kukaan vaan ei siitä tiedä. Miehet ovat kunnollisia aviomiehiä, huolehtivat työstään, perheestään, vaimostaan mallikelpoisesti. Kukaan ei uskoisi, mitä joskus poikien reissuilla yms. puuhailevat. He eivät anna omien puuhailujensa vaikuttaa mitenkään perheen elämään.

        Vaikka joku vanhempi sanookin, että omat lapset ovat kunnollisia, ikinä eivät pettäisi, se on vaan luuloa. Tuskin kukaan lapsi kertoo omalle vanhemmalleen, että mä käyn vieraissa. Kukaan ei tiedä, mitä neljän seinän sisällä missäkin tapahtuu. Valitettavaa, mutta totta.

        Jep, herrasmies pitää seikkailunsa salassa. Voi olla että joillakin laskee moraali "poikien reissulla" mutta uskoisin että on tavallisempaa että epämääräiset hommat halutaan pitää kokonaan salassa.


      • Kunnon mies
        mä kyllä uskon sua kirjoitti:

        Mä uskon, että tuo mitä kerrot, on totta. Tässäkin maassa on paljon aviomiehiä, joilla on suhde vieraaseen naiseen. Kukaan vaan ei siitä tiedä. Miehet ovat kunnollisia aviomiehiä, huolehtivat työstään, perheestään, vaimostaan mallikelpoisesti. Kukaan ei uskoisi, mitä joskus poikien reissuilla yms. puuhailevat. He eivät anna omien puuhailujensa vaikuttaa mitenkään perheen elämään.

        Vaikka joku vanhempi sanookin, että omat lapset ovat kunnollisia, ikinä eivät pettäisi, se on vaan luuloa. Tuskin kukaan lapsi kertoo omalle vanhemmalleen, että mä käyn vieraissa. Kukaan ei tiedä, mitä neljän seinän sisällä missäkin tapahtuu. Valitettavaa, mutta totta.

        Juuri näin kun kirjoitit. Se on todella yleistä ja poikien reissulla tosiaan voi tapahtua ihan mitä tahansa. Varsinkin jos siihen tulee tilaisuus. Silloin mennään, eikä millään ole mitään väliä ja ihan sama, onko kunnon poika, vai kunnoton poika. Olen tämän nähnyt niin monta kertaa läheltä ja en enää edes ylläty yhtään mistään. Voisin kertoa aika karuja tarinoita näistä kunnon miehistä, jotka ovat korkeissa viroissa ja kaikin puolin kunnollisia. Meillä kunnon poijilla on usein myös omat sisäpiiri salaisuutemme ja sopimuksemme. Asioista ei huudella ja jokaisella on niin paljon pelissä, että turvat kyllä pysyvät kiinni.


      • Luulet vaan
        Kunnon mies kirjoitti:

        Juuri näin kun kirjoitit. Se on todella yleistä ja poikien reissulla tosiaan voi tapahtua ihan mitä tahansa. Varsinkin jos siihen tulee tilaisuus. Silloin mennään, eikä millään ole mitään väliä ja ihan sama, onko kunnon poika, vai kunnoton poika. Olen tämän nähnyt niin monta kertaa läheltä ja en enää edes ylläty yhtään mistään. Voisin kertoa aika karuja tarinoita näistä kunnon miehistä, jotka ovat korkeissa viroissa ja kaikin puolin kunnollisia. Meillä kunnon poijilla on usein myös omat sisäpiiri salaisuutemme ja sopimuksemme. Asioista ei huudella ja jokaisella on niin paljon pelissä, että turvat kyllä pysyvät kiinni.

        Onko pettäminen ja epärehellisyyden tunnustaminen nykyisin ylpeydenaihe?
        Siltä ainakin vaikutta tätä ketjua lukiessa...

        Aloittajakin tuskin pysyy housuissaan , kun on niin itseään täynnä!


      • Kunnon mies
        Luulet vaan kirjoitti:

        Onko pettäminen ja epärehellisyyden tunnustaminen nykyisin ylpeydenaihe?
        Siltä ainakin vaikutta tätä ketjua lukiessa...

        Aloittajakin tuskin pysyy housuissaan , kun on niin itseään täynnä!

        Ei se ole, mutta pettäminen on nykyään aika yleistä. Harmi jos olen antanut kuvan, että olen täynnä itseäni.


      • hrrrr
        Kunnon mies kirjoitti:

        Ei se ole, mutta pettäminen on nykyään aika yleistä. Harmi jos olen antanut kuvan, että olen täynnä itseäni.

        Joo, olet empatiakyvytön, kyvytön tuntemaan häpeää tai syyllisyyttä. Siis mitä ilmeisimmin näin. Kirjoitat röyhkeästi.


      • 14+8
        Kunnon mies kirjoitti:

        Ei ole provo

        Ei varmaankaan ole provo, molemmat, sekä kakkonen, että mies vaan saattavat olla juuri niin tyhmiä ja härskejä kuin mitä omalle kohdalleni on osunut...


      • oksettavaa
        14+8 kirjoitti:

        Ei varmaankaan ole provo, molemmat, sekä kakkonen, että mies vaan saattavat olla juuri niin tyhmiä ja härskejä kuin mitä omalle kohdalleni on osunut...

        No ainakin tuo mies on kirjoituksillaan osoittanut olevansa tosi röyhkeä hyväksikäyttäjä.


    • ansaan joutunut

      Moi aloittaja!

      Tässä sinulle kirjoittaa nainen, jonka varattu mies sai pauloihinsa vuosia sitten. Rakastuin. Yritin lopettaakin suhteen, mutta mies vihjaisi aina silloin, että ero tulee luultavasti ennemmin tai myöhemmin. Mutta aina silloin, kun hän huomasi minun olevan hyvin kiinni hänessä, hän kertoi, että välit vaimoon ovat parantuneet. Julmaa, näen sen nyt jälkeenpäin. Myös hyvin järkyttävää. Osaltaan tämän suhteen takia en koskaan hankkinut lapsia, mikä kaduttaa minua valtavasti. Lisäksi en ollenkaan hyväksy pettämistä. Tunne vaan vei mukanaan ja tuo varattu mies tietysti katsoi vain omaa tilannettaan. Nyt vihaan sitä miestä ja olen tehnyt jonkin verran myyräntyötä vaikeuttaakseni hänen elämäänsä.

      • Kunnon mies

        Kiitos asiallisesta kirjoituksesta. Keskustelua tässä haenkin ja erilaisia näkökulmia asian ympäriltä. Aion kyllä olla rehellinen tälle naiselle. Hän saa sitten itse päättää mitä haluaa ja en halua mitenkään sitoa häntä itseeni. Tässä minun tapauksessani me molemmat saimme toisemme pauloihin ja tyttö kyllä tiesi heti kättelyssä, että olen varattu. Kerroin heti avoimesti oman tilanteeni ja tarkoitus oli, että pidämme vain hauskaa yhdessä. Tyttö halusi lisää hauskaa ja siitä syntyikin suhde. Olen kertonut, että en aio hajottaa perhettäni, joten hän saa itse päättää, kauanko haluaa pitää hauskaa kanssani.


      • Katrilli35
        Kunnon mies kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta kirjoituksesta. Keskustelua tässä haenkin ja erilaisia näkökulmia asian ympäriltä. Aion kyllä olla rehellinen tälle naiselle. Hän saa sitten itse päättää mitä haluaa ja en halua mitenkään sitoa häntä itseeni. Tässä minun tapauksessani me molemmat saimme toisemme pauloihin ja tyttö kyllä tiesi heti kättelyssä, että olen varattu. Kerroin heti avoimesti oman tilanteeni ja tarkoitus oli, että pidämme vain hauskaa yhdessä. Tyttö halusi lisää hauskaa ja siitä syntyikin suhde. Olen kertonut, että en aio hajottaa perhettäni, joten hän saa itse päättää, kauanko haluaa pitää hauskaa kanssani.

        Taitaa vaimosi olla varakkaampi kuin sinä ja teillä on avioehto. ET ole valmis luopumaan toisen kautta tulleesta omaisuudesta. Olisi vaimolle helpotus jos saisi tietää suhteestasi ja näin syyn tehdä omat ratkaisunsa. Kaikki kärsisivät vähiten. Sinä olet munaton luuseri täynnä itseäsi. Olet oksettava salailija.


      • mä vaan
        Kunnon mies kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta kirjoituksesta. Keskustelua tässä haenkin ja erilaisia näkökulmia asian ympäriltä. Aion kyllä olla rehellinen tälle naiselle. Hän saa sitten itse päättää mitä haluaa ja en halua mitenkään sitoa häntä itseeni. Tässä minun tapauksessani me molemmat saimme toisemme pauloihin ja tyttö kyllä tiesi heti kättelyssä, että olen varattu. Kerroin heti avoimesti oman tilanteeni ja tarkoitus oli, että pidämme vain hauskaa yhdessä. Tyttö halusi lisää hauskaa ja siitä syntyikin suhde. Olen kertonut, että en aio hajottaa perhettäni, joten hän saa itse päättää, kauanko haluaa pitää hauskaa kanssani.

        Kunnon mies: Mitäpä, jos aikoisit olla rehellinen myös vaimollesi? Hän saisi sitten itse päättää, mitä haluaa, etkä halua mitenkään sitoa häntä itseesi? Kertoisit avoimesti oman tilanteesi naiselle, jonka kanssa sinulla on pitkä yhteinen historia, joka luottaa (?) sinuun, jolle olet tehnyt lupauksen.


      • Kunnonkalpa
        Katrilli35 kirjoitti:

        Taitaa vaimosi olla varakkaampi kuin sinä ja teillä on avioehto. ET ole valmis luopumaan toisen kautta tulleesta omaisuudesta. Olisi vaimolle helpotus jos saisi tietää suhteestasi ja näin syyn tehdä omat ratkaisunsa. Kaikki kärsisivät vähiten. Sinä olet munaton luuseri täynnä itseäsi. Olet oksettava salailija.

        Jos vaimo on sanonut olevansa tyytymätön, hän on todennäköisesti tehnyt samaa kuin Kunnon mies. Naiivia olettaa, että halu pettää syntyisi vain itsestä, toinen on jo viestittänyt suhteen olevan pielessä. Ongelmaa paetaan sen sijaan että se yritettäisiin ratkaista yhdessä, vai?


    • Tätä mieltä exvaimo

      Pitkä suhde, sala-asunnot ja kaikki, huh huh.Kunnon mies, kun jäät kiinni sairastutat oman vaimosi hyvin pahasti. Näin kävi minulle, kun rakas mies jäi kiinni pitkästä uskottomuudestaan vaikka ei pitänyt jäädä. Luulin eläväni pitkää ja onnellista avioliittoa, omaavani mitä ihanimman aviomiehen. Petos ja pitkäaikaiset valheet, joiden kohteeksi olin tullut, vielä omassa kodissani, itselleni rakkaimman ihmisen toimesta, olivat suuri järkytys. Sairastuin petoksesta psyykkiseen traumaan. Vaikka erosin ja laitoin välit mieheen poikki jo aikaa sitten, yhä 2v jälkeen sairastan yhä ja valvon yöni, psykologilla käyn yhä.

      Kovaa on pelisi, kunnon mies, ja kova on vaimosi osa, tulet sen vielä näkemään, sillä mitä kauemmin jatkat sitä todennäköisemmin jäät kiinni.

      • ..jatkan

        ..todella kova osa. Tämä ketju sai minut taas ajattelemaan sitä, kuinka vähän entinen aviomieheni, jota itse suuresti rakastin, piittasi siitä miltä minusta tuntui tai miten minulle kävisi. Ikävä sanoa, pohdin edelleen, tämän luettuani taas itsemurhaa, niin paljon satutin itseni mieheni petoksen kohdattuani. Ennen olin iloinen tavallinen suomalainen vaimo. Mikä on tämä uusi maailma on, jossa edes aviopuolisot eivät omistaan piittaa, vaan voivat toimia toisiaan kohtaan näin julmasti?


      • paljon surua
        ..jatkan kirjoitti:

        ..todella kova osa. Tämä ketju sai minut taas ajattelemaan sitä, kuinka vähän entinen aviomieheni, jota itse suuresti rakastin, piittasi siitä miltä minusta tuntui tai miten minulle kävisi. Ikävä sanoa, pohdin edelleen, tämän luettuani taas itsemurhaa, niin paljon satutin itseni mieheni petoksen kohdattuani. Ennen olin iloinen tavallinen suomalainen vaimo. Mikä on tämä uusi maailma on, jossa edes aviopuolisot eivät omistaan piittaa, vaan voivat toimia toisiaan kohtaan näin julmasti?

        Hei, jaksamista sinulle. Meitä petettyjä on paljon, jos se yhtään sinua lohduttaa. Miehesi toimi väärin ja se on varmasti raskasta, mutta olet sama hyvä ihminen kuin ennen. Asian jakaminen luotettavien ihmisten kanssa on tärkeää. Toivon elämääsi hyviä ihmisiä, hyviä kohtaamisia, rakkautta.


      • yksi monesta
        ..jatkan kirjoitti:

        ..todella kova osa. Tämä ketju sai minut taas ajattelemaan sitä, kuinka vähän entinen aviomieheni, jota itse suuresti rakastin, piittasi siitä miltä minusta tuntui tai miten minulle kävisi. Ikävä sanoa, pohdin edelleen, tämän luettuani taas itsemurhaa, niin paljon satutin itseni mieheni petoksen kohdattuani. Ennen olin iloinen tavallinen suomalainen vaimo. Mikä on tämä uusi maailma on, jossa edes aviopuolisot eivät omistaan piittaa, vaan voivat toimia toisiaan kohtaan näin julmasti?

        hei,

        voimia sinulle. Et ole yksin. tiedän mistä puhut .Matto lähtee niin alta ettei tiedä miten jatkaa mutta tsemppiä- pääset kyllä ylös. Pahinta on selvitä ilman katkeruutta eikä mikään tule olemaan sellaista kuin ennen. Koskaan ei voi enää luottaa ja epäluulo kaikesta jää. Tulet kuitenkin vanhemmaksi ja alat arvostaa itseäsi enemmän. Valoisaa ja naisenergistä kevättä!


    • noupanik

      KIva lukea että on olemassa kunnon miehiäkin. Jos kotona odottaa ällöttävä läskivuori niin eikun vieraisiin. Löytää yllättävän paljon hyväkroppaista anteliasta vitunkantotelinettä. Silloin on elämä mallillaan kun pääsee muutaman kerran viikossa kuuman mimmin isojen varpaitten väliin.
      Elämäähän tämä vain on.

    • lelle3

      AP:lle :
      Piilovihaisuus saa kummallisen kiemuraisia tekemisiä aikaan .
      Olit vihainen vaimollesi , et sitä uskaltanut ottaa puheeksi ja nyt annat salaa vaimollesi kyytiä antamalla rakkautesi salaa toiselle.
      Mun ehdotus on : lakkaa elämässäsi olemasta kiltti ja ole aito oma itsesi , mitä se lieneekään . silloin voi olla hyväsydäminen , raklastava, kiukkuinen yms aidosti.
      Tsemppiä -

    • Voi että

      Näistä jutuista tulee aina mieleen Armi Aavikko ja Danny. Armi antoi rakkautensa ja Danny kuittasi esiintymistilit ja nautinnot. Luulen, että Armi oli naivi. Ja lopputuloksena alkoholisoituminen ja itsemurha.

      Ja muistoja lisää vuosien takaa. Tuttavani seurusteli naimissa olevan miehen kanssa ja alkoi odottamaan lasta ja teki abortin. Mies raivostui abortista ja suhde loppui. Ja tämä sama mies siis ei halunnut avioeroa ja petti vaimoaan. Haloo...

      Voispa jatkaa vieläkin, mutta jätän tähän. On vaikeaa tajuta mitkä ovat kiellytyn ihastumisen seuraukset, mutta kuitenkin .. jokainen etsiköön vapaata seuraa ja avioituneet olkoot uskollisia.

    • oikeus onneen

      Huomenta kunnon mies, mielenkiintoinen asetelma Sinulla. Itse tulin petetysi suhteessa ja se koski. Olet aikuinen ja tiedät mitä teet, toivon että kaikki on riskin arvoista. Pettämistä en hyväksy mutta ymmärrän että elämä on tarkoitettu elämistä varten. Parisuhteessa ei voi - eikä saisi olla asetelmaa siitä että toisella on vastuu hyvinvoinnista ja toisella ei. Oletteko puhuneet asioita vaimosi kanssa? Eron tullessa Sinun pitää myös pystyä jatkamaan elämääsi, yritä valmistautua ja selvitä mitä oikeasti elämältäsi haluat riippumatta siitä kenen kanssa sitä elät.

    • Hyvää molemmille

      Viestiketjun aloittajan kaltaisessa tilanteessa on paljon miehiä , kuten naisiakin .On aika rankkaa jos ei voi hyvin avioliitossaan .Ollakko jopa vuosikymmenet onneton , vai hakeako sitä mitä tarvitsee elämäänsä. Olen aikuinen nainen ja suhteessa kirjoittajan kaltaisen miehen kanssa. Tiedän ettei hän eroa ja olen tilanteeseen tyytyväinen. Tapaamme kun molemmille sopii ja se riittää meille .Vaimo ei tiedä eikä saakkaan tietää, mikäli se minusta on kiinni .Miehen vaimo ja perhe pysyy kasassa .Turha moralisoida, tätä tapahtuu paljon ja kautta aikojen on tapahtunut. .Kirjoittaja selvästi sanoo että nuorempi nainen jota tapailee, tietää tilanteen, eikä hän ole lupaillut turhia.

      • mä vaan

        "Turha moralisoida, tätä tapahtuu paljon ja kautta aikojen on tapahtunut. .Kirjoittaja selvästi sanoo että nuorempi nainen jota tapailee, tietää tilanteen, eikä hän ole lupaillut turhia. "

        No ei ole turha moralisoida. Kautta aikain on varastettu, petetty, tapettu, mutta ei se siitä sen oikeampaa tee. On aika rankkaa joo, jos ei voi hyvin liitossaan. Niinhän useimmilla joskus tai useinkin on, mutta selkärangalla varustettu ihminen yrittää silti toimia oikein. Ei ole pakko mennä naimisiin tai olla naimisissa, jos ei halua.

        Paistaa taas läpi minä-asenne: minä haen, mitä minä haluan ja tarvitsen, minulla on oikeus, minä, minä minä. Nuorempi nainen tietää tilanteen, mutta eikö rehellisyyden vaatimus koskekaan vanhempaa naista - sitä, jolle alun perin on muuta luvattu? Tässä nyt unohtuu se, että "kunnon miehet" ja "kunnon naiset" katsovat oikeudekseen päättää myös toisen elämän ehdoista. Koska minä.

        Kautta aikain on myös arvostettu aviollista uskollisuutta. Kautta aikain on ollut ihmisiä, jotka pystyvät ja haluavat elää pettämättä. Moni pettää, mutta kyse ei ole todennäköisyyksistä tai väistämättömistä tapahtumista vaan omista valinnoista.


      • iustitia

        Okei, tuo tilanne on jo ymmärrettävämpi, koska itse naisena et odotakaan muuta kuin hetken huumaa.

        Olen kuitenkin varma, että suurin osa pettäjämiehien tapaamista naisista on jollain tavalla juksattu suhteeseen.

        Olen sitä mieltä myös aloittajan tapauksesta. Hän tapailee kolmekymppistä vapaata naista, Mitä mieltä kolmekymppisellä vapaalla naisella on tapailla ukkomiestä, kun vapaita upeita miehiä olisi tarjolla pilvin pimein. En usko, että aloittaja paljon vanhempana miehenä omaisi mitään niin erinomaista, että nainen katsoisi hänet aivan korvaamattomaksi. Tässä on nyt jotain käsittämätöntä takana. Nainen ei tajua, mihin on joutunut. Hän on rakastunut aloittajaan. Aloittaja käyttää tilannetta hyväkseen. Jokainen tietää, että rakastuneelle naiselle voi lyödä vaikka minkälaisia faktoja liiton jatkumisesta pöytään, eikä rakastunut nainen välitä, ei välitä omasta tulevaisuudestaan, joka mitä suurimmalla todennäköisyydellä on oleva jossain kohdassa hyvin yksinäinen, kun tämä varattu luuseri sitten poistuu hänen elämästään vieraasta naisesta kyllänsä saaneena.

        Mielipiteeni on, että aloittajan toiminta on törkeää ja sen kuuluisi saada rangaistuksensa.


    • Olet sika

      Oksettava pelkuriukko. Et rakasta lapsiasi koska teet heille näin! Toivottavasti jäät kiinni ja lapsesi vihaavat sua elämänsä loppuun asti - oot lopulta surullinen, yksinäinen ukko. Hyi helvetti!

    • kiitosjeesuskristus

      Mitä Jeesus meille on opettanut miehen ja naisen välisestä pyhästä aviolitosta?
      Eikö siellä alttarilla tullut mitään luvatuksi?
      Synnin palkka on kuolema.

      • raffeli

        Hautausmaat ovat siis täynnä palkkansa saaneita. Mutta niinhän se on: et voi kuolla, jollet ole ikinä elänytkään :-/


    • pohjoisen mies

      Mielenkiintoista ja voi olla totta tai sitten suomi 24 provokaatio. Kunnon mies, en voi tuomita sinua vaan paremminkin ymmärrän. Olin itse samanlaisessa tilanteessa kauan sitten. Olen siis mies joka vietti kaksoiselämää. Jos jatkat suhdettasi pitkään joudut väistämättä elämän muutoksiin jotka johtuvat sinusta tai tilanteeseen liittyvistä muista henkilöistä. Moralisteja on maailma täynnä jotka kurkku suorana ovat huutamassa oikean puolesta eikä siinä mitään, totuutta voi ja pitääkin etsiä kaikkien. Kuitenkin lause "älä tuomitse ennenkuin ymmärrät ja kun ymmärrät sinun ei tarvitsekkaan" tahtoo usein unohtua monilta. Toisaalta kenenkään ei pidä mennä muiden ihmisten asioihin puuttumaan, suurimpien moralistien täytyy hyvin tarkasti katsoa oma pesä ja kohtansa hyvin tarkoin ennenkuin alkaa huuteleen tänne anonyyminä totuuksiaan saati menee muiden koteihin totuuksiaan kertoilemaan tahi pätemään omaa erinomaisuuttaan tai oikeudenmukaisuutta. Suhteuttakaa nyt hieman, onko kukaan kuollut tai välittömässä hengenvaarassa, kärsiikö tästä muut enemmän kuin asiaosaiset jne.

      • ei tukea

        Joopa, joo, ex-pettäjän puhetta. Teidän pettäjien arvomaailma on jo niin kieroutunut, että sen pohjalta teidän tekonne ovat aivan viattomia.

        Miten teidän on niin vaikea nähdä, että omassa itsekkyydessänne tuhoatte monen elämän? Miten teillä on pokkaa sotkea omiin vaikeuksiinne useita ihmiisiä? Miksi teidän lyhytkestoiset nautinnot ajavat muiden kokonaisvaltaisen onnen edelle?

        Jos teillä olisi ymmärrys rakkaudesta, teidän tekonne olisivat erilaisia. Tulee mieleen, että teitä rakkaus ei ole koskaan koskettanut, sääli. Toimintaa ajaa orgasmin etsintä.


      • pohjoisen mies
        ei tukea kirjoitti:

        Joopa, joo, ex-pettäjän puhetta. Teidän pettäjien arvomaailma on jo niin kieroutunut, että sen pohjalta teidän tekonne ovat aivan viattomia.

        Miten teidän on niin vaikea nähdä, että omassa itsekkyydessänne tuhoatte monen elämän? Miten teillä on pokkaa sotkea omiin vaikeuksiinne useita ihmiisiä? Miksi teidän lyhytkestoiset nautinnot ajavat muiden kokonaisvaltaisen onnen edelle?

        Jos teillä olisi ymmärrys rakkaudesta, teidän tekonne olisivat erilaisia. Tulee mieleen, että teitä rakkaus ei ole koskaan koskettanut, sääli. Toimintaa ajaa orgasmin etsintä.

        Melkoista länkytystä sulla tuomitsevaan sävyyn. Oli pettäjä tai ei niin kukaan toinen ihminen ei voi sen perusteella määrittää tai edes yrittää määrittää kenenkään arvomaailmaa tai sen kieroutuneisuutta. Kovin rakentavaa toimintaa ei ole myöskään tunnekuohujen vallassa annettut tuomiot jonkin toisen ihmisen ymmärrykseen rakkaudesta. Asioilla on aina useita puolia, syitä ja seurauksia on hankala tunnistaa. Enkä oikeasti usko toimintaa ajavan orgasmin etsintä vaan elämästä täytyy puuttua jotain tärkeää jos ajautuu pettämisen tielle. En kuitenkaan voi kenellekkään suositella pettämistä ratkaisumalliksi, vaan ratkaisua kannattaa todellakin etsiä muilla keinoin. Joka tapauksessa maailma näyttäisi olevan pullollansa petettyjä, pettäjiä, kolmansia osapuolia jne. Te jotka koette olevanne aivan tällaisten ihmisten yläpuolella uskallatte varmaan tehdä näin. Kysykääpä puolisoiltanne ihan silmätysten illan koittaessa että onko hän ollut uskollinen nyt ja aikaisemmin. Varautukaa myös yllätyksiin jos tämän toteutatte. Rakkautta ja voimia kaikille.


      • ei tukea
        pohjoisen mies kirjoitti:

        Melkoista länkytystä sulla tuomitsevaan sävyyn. Oli pettäjä tai ei niin kukaan toinen ihminen ei voi sen perusteella määrittää tai edes yrittää määrittää kenenkään arvomaailmaa tai sen kieroutuneisuutta. Kovin rakentavaa toimintaa ei ole myöskään tunnekuohujen vallassa annettut tuomiot jonkin toisen ihmisen ymmärrykseen rakkaudesta. Asioilla on aina useita puolia, syitä ja seurauksia on hankala tunnistaa. Enkä oikeasti usko toimintaa ajavan orgasmin etsintä vaan elämästä täytyy puuttua jotain tärkeää jos ajautuu pettämisen tielle. En kuitenkaan voi kenellekkään suositella pettämistä ratkaisumalliksi, vaan ratkaisua kannattaa todellakin etsiä muilla keinoin. Joka tapauksessa maailma näyttäisi olevan pullollansa petettyjä, pettäjiä, kolmansia osapuolia jne. Te jotka koette olevanne aivan tällaisten ihmisten yläpuolella uskallatte varmaan tehdä näin. Kysykääpä puolisoiltanne ihan silmätysten illan koittaessa että onko hän ollut uskollinen nyt ja aikaisemmin. Varautukaa myös yllätyksiin jos tämän toteutatte. Rakkautta ja voimia kaikille.

        Oikeasti olen sitä mieltä, että Suomen maa on pullollaan miehiä, jotka eivät tiedä rakkaudesta yhtään mitään. Nainen on otettu juurikin sen seksin, ejakulaation ja orgasmin takia. Näin se on. Naisia hakataankin Suomessa Euroopan ennätysluokkaa. Kyllä se kertoo aika paljon suomalaisista miehistä. Kylmiä panokoneita! Ja välillä naista turpaan! Niinhän se elämä sujuu hahah... Pettäminen kertoo myös lämpimän tunne-elämän puutteesta.

        Itse aion löytää aviomiehen Suomen ulkopuolelta.

        On kyllä poikkeus miehissä, oma sukuni. Kaikki miehet vastuullisia ja uskollisia. On näillä naisilla käynyt tuuri!!!


    • faktoja

      Eikö tässä ole perinteinen asetelma, työ joka ulospäin viestii, hyvä palkka ja kotona varallisuutta jota jakaa ainakin puheissa, yksi iso mutta on perhe ja vaimo? Heille täytyisi reaalimaailmassa antaa puolet, lapsista maksaa ruokot niin peli kääntyisi niin ettei olisi oikeasti paljon mitään, uuden rakkaan täytyisi elättää tämä mies ja sitä tuskin suhde kestää, eikös nämä ole ne faktat.

      Loppujen lopuksi olet pettäjä no1. Toiseksi tyhmä ja kolmanneksi pian eronnu 1-2!!

      • ....

        Näin on!


    • elv3

      Sitä on niin monessa liitossa perinpohjaisesti kyllästytty ja helpotusta haetaan sivusuhteista. Vieraissa käyminen kun ei tuo ongelmaan mitään ratkaisua vaan pahentaa tilannetta On tehtävä ratkaisu puoleen tai toiseen. "Niin monen ihmisen elämä menee pirstaleiksi" jos eroan, on suoraan ämmän suusta.

    • 2+7

      Käy sääliksi puolisoasi. Odottavat kotiin parasta isää ja aviopuolisoa, oikeasti sieltä tulee mies joka on valehtelija ja kiero. Arvostatko oikeasti niin vähän 20 vuoden suhdetta, vaimoa ja lapsia, että selän takana räit heidän päällensä?

      Mielestäni puoliso ansaitsee edes sen totuuden, eikä sitä että toinen elää valheessa. Voi tosin olla, että vaimosi saa seksiä joltain toiselta..

      Et kyllä ole kunnon mies, et edes kunnollinen aviomies...Isyyttä en voi kiistää, mutta jos meriitit on leuhkia netissä pippelin uittamisesta muissa naisissa, niin en usko että lapsesi on kovinkaan korkealla prioriteetti listallasi. :)
      Toivottavasti homma joskus paljastuu, ei siksi että sinä kärsisit vaan että vaimosi saa tietää sen totuuden minkä hän varmasti ansaitsee. Mieluiten sinun suustasi, kuin jonkun tutun tai toisen naisen suusta.

    • VAROITUS777

      Jumala näkee kaiken mitä teet, halusit tai et. Hänen edessään vastaat vain omista teoistasi, et muiden. Pidä silmällä omaa elämääsi, ennenkuin menetät sen.

    • marianne83

      Kerran tavannut ihmisen, jonka perheessä käynyt juuri niin kuin sinä tällä hetkellä toimit. Lapset olivat jo isoja, osa jo muuttaneet pois. Asia selvisi perheelle ja suvulle äkillisten ennalta-arvaamattomien tapahtumien jälkeen ja koko vuosia kestänyt suhde paljastui kerralla.
      Mieti mitä sinun lapsesi ajattelevat "parisuhteen mallistaan" jonka he vanhemmiltaan oppivat? Syrjähyppysi tuhoaa heidän käsityksensä siitä ihanasta perheestä ja kodista, jossa he tällä hetkellä elävät. Pystyvätkö he itse enää luottamaan toiseen ihmiseen tarpeeksi, jotta voivat muodostaa terveen normaalin parisuhteen vai omaksuvatko sinun tapasi toimia suhteessa? Sinä roolimallina, yhtenä maailman tärkeimmistä ihmisistä heille, olet heidän luottamuksesta pettänyt.
      Lasten takia, lopeta suhde, ole mies ja ennen kaikkea..... hyvä isä :(

    • ho hojaa

      Kannattaisi itseltä kysyä Mitä mieltä tästä Mikäli tulisi tietoosi ,että vaimollasi on myös tälläinen suhde Vastaa rehellisesti Itsellesi

    • 3-kymppinen nainen

      Hassua miten jengi olettaa sen 3-kyppisen naisen haluavan lapsia ja sen takia aloittajan pitäisi päästää tämä nainen menemään...Hoh-hoijaa.., onko jollekin uutinen se ettei kaiki 3-kymppiset naiset halua lapsia ja aloittajahan oli lisäksi jo kertonut tälle naiselle ettei ole hänen kanssaan parisuhdetta perustamassa.

      On täällä vaa vanhanaikasta jengiä.

      • Kunnon mies

        Niinpä ja tuntuu siltä kuin tuon ikäinen tarvitsisi vielä huoltajaa ja minä olisin joku namusetä. Eiköhän ikää ole ihan tarpeeksi, että pystyy itsenäisiin päätöksiin.


      • viisas nainen
        Kunnon mies kirjoitti:

        Niinpä ja tuntuu siltä kuin tuon ikäinen tarvitsisi vielä huoltajaa ja minä olisin joku namusetä. Eiköhän ikää ole ihan tarpeeksi, että pystyy itsenäisiin päätöksiin.

        Rakastuminen on aikamoinen namusetä. Kyllä kunnon miehen pitäisi se tietää.

        Mutta kerrataan vielä: rakastunut ihminen ei toimi järkevästi. Hän on myös hyvin helposti vedätettävissä. Juuri tähän perustuu usein se, ettei nainen jätä varattua miestä. Ja juuri tähän perustuu myös se, että sitten kun naisen rakastuminen lakkaa, hän alkaa inhota miestä ja hänen valheitaan.


    • Ilmpla

      Jännä juttu että täällä moni tuputtaa sitä, että suhde salarakkaaseen tulisi lopettaa, mutta harva sanoo että suhde vaimoon tulisi lopettaa, mikä minun mielestäni olisi se oikea ratkaisu.
      marianne83 nimimerkiltä tuli sellaistakin tekstiä, että nousi ihan hymy huulille. Olisiko oikeasti parempi että ne lapset elävät vanhempiensa kulissiliiton jatkeena. Minkä mallin se taas antaa? Että ei tässä elämässä tarvitse onnellinen olla - kunhan vaan lapset eivät "kärsi"? Ollaan yhdessä vaikka sitten väkisin.
      Etenkin pienet lapset usein vaistoavat jos vanhempien suhteessa ei ole kaikki ok. Saattavat voida pahoin, ihan fyysisestikin. Lapsien takia ei IKINÄ kannata pitää huonoa suhdetta pystyssä.

      Oletko aloittaja miettinyt mitä teet, jos tämä salarakkaasi pamahtaa paksuksi ja kenties aikoisi pitää lapsen?

      Minä en tuomitse, olen itsekin yksi osapuoli tällaisessa samanmoisessa tilanteessa.

      • Eihän ne usko

        Se olisikin ihan oikein ja paras päätös koko pettämisdraamalle, kun pettäjä eroaisi vaimostaan ja joutuisi pakkoisäksi tälle " rakkaudenhedelmälle" !Siinähän sitten keski-ikäinen ja jo omat lapsensa kasvattanut joutuisi ihan oikeanlaiseen vastuuseen petoksensa vuoksi.
        Siinä voisi nopeasti suomut pudota silmiltä, kun alkaisi arki tämän kuuman misun kanssa. Silloin kaksi itsekkyyttä kohtaisi toisensa ja huomaisi, että arki ei olisi sitä samaa huumaa, eikä vastapuolta edes tuntisi kunnolla. Eihän siellä sängyn pohjalla opi toisesta muuta kuin anatomian.

        Kaiken tuon edellisen lisäksi saisi avioliitostaan evääksi suuren häpeän ja kunnioituksen puutteen omien lastensa sekä muiden sukulaisten silmissä.

        Kunnon miehestäkin tulee hyvin pian yhteiskuntakelvoton huijari! Siinä uusi titteli.


      • 18 + 16

        "Olisiko oikeasti parempi että ne lapset elävät vanhempiensa kulissiliiton jatkeena."

        Olisi. Tuo on se normaali ihanne.

        "Minkä mallin se taas antaa?"

        Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Velvollisuudet pitää hoitaa ja velat maksaa. Lapset ovat tärkeimpiä asioita maailmassa.

        Varmaan monia muitakin tärkeitä opetuksia siinä on.

        "Että ei tässä elämässä tarvitse onnellinen olla - kunhan vaan lapset eivät "kärsi"? Ollaan yhdessä vaikka sitten väkisin."

        Erotaan tai ollaan yhdessä sen mukaan, mikä on lapsen etu. Lapset vievät vanhempien elämästä ison siivun joka tapauksessa, eikä lapsia oikein hylätäkään sovi.

        "Etenkin pienet lapset usein vaistoavat jos vanhempien suhteessa ei ole kaikki ok. Saattavat voida pahoin, ihan fyysisestikin."

        En ole kyllä omista lapsista huomannut. Hyvin on pullat uunissa ainakin tähän asti.

        "Lapsien takia ei IKINÄ kannata pitää huonoa suhdetta pystyssä."

        Lapsien takia kannattaa TAVALLISESTI pitää huonoa suhdetta pystyssä. Lapsethan sen suhteen huonoksi ovat tehneet. Ja se suhde on olemassa etupäässä lasten takia.


    • ÖRVELLYS

      tyydyttääkö elämäsi sinus..kaksi suhdetta, joista toinenkuluttava salsuhde...HÄPEÄ! minusta tuo ontosi raukkamaista ja valheelista ja SE TULEE ILMI ENNEN TAI MYÖHEMMIN JA SEN jälkeen JÄÄT YKSINeikä dulla ole kumpaakaan suhdetta.voi tierty tuntua makealta nyt ,kunvoita leivänmolemminpuolin,mutta kun aika ajaa salat ilmi,kadut...onko asia sen arvoinen. valitse toinen ja elä koko sydämeläsi sitten sitämutta nyt teet väriniinvaioasi kuinsitä toistakintyttöä kohden - ja jopa vastoibomaa etasi ja itseäsi.UNASIA TULEE ILMI, LAPSESISKINTULEVAT INHOAMAAN SINUA. JÄÄT KOKONAAN PERHEEN SEURAA VAILLE JA KAIKESTA VOIT SYYTTÄÄ VAINITSEÄSI.KOKOA ITSESI JA TEE VALINTA JA KERRO HETI ENNENKUINTODELLA JÄÄT YKSIN...

    • ihminen.....

      On kaksi vaihtoehtoista päätepysäkkiä ihmisen sielulle; Ikuinen Taivas tai Ikuinen Helvetti.

      www.divinerevelations.info

      Vain Jeesus Pelastaa.

      • ihminen.....

        On kaksi vaihtoehtoista päätepysäkkiä ihmisen sielulle; Ikuinen Taivas tai Ikuinen Hel vetti.

        www.divinerevelations.info

        Vain Jeesus Pelastaa.


      • ihminen.....

        On kaksi vaihtoehtoista päätepysäkkiä ihmisen sielulle; Ikuinen Taivas tai Ikuinen Hel vetti.

        www.divinerevelations.info

        Vain Jeesus Pelastaa.


    • dghlkjklghpå

      Vapauteen kuuluu kyllä myös vastuu. Jos käry käy , niin kannat seuraukset

    • Pahan palkka

      Toivon että jäät kiinni. Minulla samanmoinen luuseri ollut miehenä ja olen siitä kärsinyt todella paljon. Tuntuu etten edes tunne sitä miestä, on ihan vieras. Eikä ainakaan arvosta minua pätkääkään kun vehtaa selän takana. Silti ei halua myöntää eikä erota??? Olen käskenyt painumaan hiiteen. Olen käskenyt olla soittamatta, hänellä oma asunto joten olis helppo kadota maisemista lopullisesti. Ei vaan jätä rauhaan ja koittaa pitää löysässä hirressä onnettomassa suhteen irvikuvassa.
      Tätä en tajua.

      Pitäisi olla sen verran munaa että ottaisi teoistaan vastuun. Mutta ei. On munaa vain jakaa sitä muille pitkin kyliä ja sitten hissun kissun hiivitään oven taakse ja esitetään viatonta kun on käyty rallattelemassa tarpeeksi. Ainoa keino päästä petturista eroon on katkaista välit kokonaan. Meillä on pieni lapsi ja häntä saa tavata jos kiinnostaa (ei ole kyllä paljon kiinnostanut).

      Miksei voi mennä itseensä, pysähtyä ja katsoa kuka sieltä peilistä katsoo???? Mies on pelkkä tyhjä kuori meille, perheelleen. Ja on sitä varmasti myös itselleen. Tuskin on onnellinen itsekään kun tekee noin. Etsii jotain ihmepelastusta vieraista naisista, että sitten kaikki on hyvin kun saa vierasta?? Ei näytä järin onnelliselta siltikään. Mitä sitten oikein etsii??? Ja millä keinoin? Nyt pääsee ainakin etsimään mitä haluaa yksinään. Katsokoon sitten tuleeko onnea ovista ja ikkunoista. Veikkaan pahasti että ei. Sitä saa mitä tilaa. Näin se vain valitettavasti on. Ja se on aivan oikein kaikille luuseripettureille sukupuoleen katsomatta.

    • tinderi

      Jokaisella ihmisellä on oma arvomaailmansa. Jos joku haluaa elää kaksoiselämää ja naiskennella siellä täällä, niin siitä vain. Minun silmissäni sellainen ihminen on niljakas luuseri ja sellaisena pysyy niin kauan, kunnes ottaa vastuun teoistaan. Eri asia on haluaako joku tietää minun mielipiteeni, saati sitä kokeeko joku asian samalla lailla, kuin minä. Pystyn vain pitämään oman pesäni puhtaana, muitten arvomaailma on heidän oma asiansa.

    • kiitosjeesuskristuss

      Usko jumalaan,anna hänen johdattaa niin sielusi pelastuu ja myös liittosi.Tunnusta syntisi vaimollesi ja jumalalle,saat rauhan ja ikuisen elämän sillä Jeesus on kuollut syntiemme tähden.
      Jeesus sovitti ristinpuulla meidän kaikkien synnit.
      Jeeus kuoli että sinulla olisi iänkaikkinen elämä.

    • Revontulien alla

      Luin tätä ketjua aika pitkälle, ja ihmettelin naisten ainoastaan negatiivisia kommentteja. Olen siis nainen. Vaikutat hyvin samanlaiselta kuin minun salarakkaani. En tosin ole häntä paljon nuorempi, vaan kolme vuotta vanhempi.
      Tapasimme lomalla, hän etsi tietoisesti salarakasta, koska seksi kotona ei toiminut. Muuten oli kivat kulissit ja ihanat lapset.
      Minulla oli ollut muutama pitkä etäsuhde aiemmin, nyt enää etsinyt mitään mutta niin vain meni jalat alta. Mies on kärähtänyt suhteestamme, ja esittänyt puolisolleen eroa. Tämä ei kuitenkaan suostunut, vaan halusi pitää yhteisn pankkitilin. Yhteistä makuuhuonetta ei ole ollut vuosiin.
      Mies on ihana rakastaja, vaikka onkin turhautunut aikoinaan kun ei ole saanut vaimoaan tyydytetyksi.
      Omassa liitossani ei henkinen kemia ole kohdannut vuosiin, seksissä mies ajattelee vain itseään. Olen monesti ehdottanut eroa, mutta mieskään ei halua luopua kulisseista. En tiedä epäileekö hän minua, todennäköisesti ei edes välitä. Asiat eivät siis ole niin mustavalkoisia.
      Tottakai ongelmia tulee enemmän, jos vain toinen on varattu. Itse en kuitenkaan kadu tekojani.

      • Revontulien alla

        Ja lisäämpä vielä, että kärynsä jälkeen mies keskusteli aikuisten lastensa kanssa ja kysyi, mitä nämä ovat mieltä. Lapset toivoivat, että pitäkää kulissit että heillä säilyy koti, ja eläkää muuten omaa elämäänne.
        Mies on myös toivonut, että jos puoliso löytää jonkun jonka homma toimii,
        hän on vapaa tekemään mitä haluaa.


    • hk,,

      tulee aika attä olet yksin ,,ei vaimoa ,,,rakastajaa,, mieti sit, olet vanha ja tarviit toista lähelle,, kehu sitten tekojasi ja nauti elämästä,, yksin, niin yksin,,sen oot ansainut,,,,

    • sika röhkäys

      Kerro muijallesi mitä touhuat, niin hän kertoo lopun. Raukkaluuseri olet, sillä helppoa pettää monen kanssa, mutta vaatii taitoa eläää uskollisena yhdelle.

    • petetty1

      Haluatko kuulla, miltä tuntuu siitä vaimosta, joka lopulta saa selville puuhasi.

      Minun mieheni juoksi vieraissa, ainakin neljän vuoden ajan oli suhde työkaveriin. Mitä minä sain sinä aikana? Puhelimeen ei koskaan vastattu heti, kun soitin työmatkoilta kotiin, koskaan ei kerrottu että olisi ikävä tai ylipäänsä minua tarvittaisiin. Aina kun tulin kotiin, ei ollut juurikaan ruokaa eikä pyykkejäkään pesty - ei siis mitään huolenpitoa eikä huomaavaisuutta. Oli aika yksinäinen olo. Lapset olivat silloin murrosiässä, heitä ei kiinnostanut vanhempien elämä yhdessä, eikä erikseen, niinpä isä sai rauhassa puuhastella omiaan.
      Kun lopulta muutamalla liikkeellä sain selville, että asiat olivat kuten pelkäsinkin, perhe-elämä loppui tasan siihen. Sellaisen vuosien nöyryytyksen ja oman elämäni hukkaamisen jälkeen ei ollut mitään saumoja jatkaa. Ensimmäisen joulun mies kävi itkemäss, mutta ei minulla ollut mitään tunteita. Siinäpä sitten mentiin ylioppilasjuhlat ja kaikki läpi, isä luikki koulun juhlasalin nurkissa. Puhevälejä ei sen koommin ole ollut. Joten mietipä oikesti, mitä olet tehnyt. Tekemättömäksi et enää asioita saa - sorry.

    • kunnon mieskö???

      Kunnon mies et ole,vielä kehtaat kehua retostella,pelkurin käytöstäsi.
      Selkärangaton nahjus,häpeä edes.

    • Edelleenrauhallinen

      Tavallinen tarina siis. Lopputuloksesta käydään kovaa vedonlyöntiä.
      Oikeita vastauksia ei muuten ole kuin sinun omassa päässäsi. Tuskin teet koskaan tässä asiassa mitään tietoista valintaa, mutta sen tekevät aika, olosuhteet ja muut ihmiset.
      Seksi ja läheisyys ovat niin koukuttavia juttuja, että niiden vuoksi on tässä maailmassa tehty yhtä ja toista.

    • Hyi 4

      Surkimus sinä olet, etkä mikään kunnon mies. Sanon, jos ei vielä ole tullu sanottua.

      • Kunnon mies

        On sanottu, mutta olen silti ihan kunnon mies. Hoidan perheeni erittäin hyvin... Paljon paremmin kuin moni uskollinen


      • rehellinen nainen
        Kunnon mies kirjoitti:

        On sanottu, mutta olen silti ihan kunnon mies. Hoidan perheeni erittäin hyvin... Paljon paremmin kuin moni uskollinen

        Usko jo, että et ole kunnon mies. Sinä petät vaimoasi ja käytät hyväksi nuorta naista!

        Et arvosta naisia ollenkaan. Lapsesi hoidat, koska ne ovat tavallaan oman itsesi jatkeita ja ehkä peität heistä huolehtimalla vastuuttomuutta muualla kätevästi.

        Kysypäs siltä nuorelta naiselta, mitä hän arvelee lasten teosta! Kerro hänelle, että hänen olisi aika löytää mies, jonka kanssa perheen voisi perustaa. Kaikki naiset eivät lapsia halua, mutta suuri enemmistö haluaa. Sinun tulisi vapauttaa tämä nainen suhteesta itseesi, jotta hän voisi ilman teidän suhteen aiheuttamaa tunneryöppyä miettiä myös mahdollisia lapsia. Hän saattaa tällä hetkellä tykätä sinusta niin paljon, ettei anna lapsiasioiden tulla mieleensä.


      • Kunnon mies
        rehellinen nainen kirjoitti:

        Usko jo, että et ole kunnon mies. Sinä petät vaimoasi ja käytät hyväksi nuorta naista!

        Et arvosta naisia ollenkaan. Lapsesi hoidat, koska ne ovat tavallaan oman itsesi jatkeita ja ehkä peität heistä huolehtimalla vastuuttomuutta muualla kätevästi.

        Kysypäs siltä nuorelta naiselta, mitä hän arvelee lasten teosta! Kerro hänelle, että hänen olisi aika löytää mies, jonka kanssa perheen voisi perustaa. Kaikki naiset eivät lapsia halua, mutta suuri enemmistö haluaa. Sinun tulisi vapauttaa tämä nainen suhteesta itseesi, jotta hän voisi ilman teidän suhteen aiheuttamaa tunneryöppyä miettiä myös mahdollisia lapsia. Hän saattaa tällä hetkellä tykätä sinusta niin paljon, ettei anna lapsiasioiden tulla mieleensä.

        Kuule, minä en käytä tätä naista hyväkseni. Olen tehnyt tälle naiselle harvinaisen selväksi pelisäännöt ja nyt ihan tämän keskusteluketjun pohjalta vielä varmistin, että hän on varmasti ymmärtänyt asian oikein. En halua rikkoa kenekään elämää tai sydäntä, en vaimoni(siksi en kerro), enkä salarakkaani, koska en ole kuitenkaan paha ihminen.

        Pidän tästä nuoresta naisesta ja hän minusta ja viimeksi kun tapasimme, siis tällä viikolla, sovimme että käytämme molemmat toisiamme (vain) hyväksi. Ymmärrätkö? Hän pitää salaisuuden, ymmärtää ettei koskaan saa minua kokonaan ja silti haluaa seksiä kanssani. Hän tietää, ettei koskaan saa lapsia kanssani, eikä edes halua. Olen ketonut hänelle, että nyt olisi hänen aika perustaa perhe ja hankkia lapsia jne. Mitä muuta voin tehdä?


      • salainen nainen
        Kunnon mies kirjoitti:

        Kuule, minä en käytä tätä naista hyväkseni. Olen tehnyt tälle naiselle harvinaisen selväksi pelisäännöt ja nyt ihan tämän keskusteluketjun pohjalta vielä varmistin, että hän on varmasti ymmärtänyt asian oikein. En halua rikkoa kenekään elämää tai sydäntä, en vaimoni(siksi en kerro), enkä salarakkaani, koska en ole kuitenkaan paha ihminen.

        Pidän tästä nuoresta naisesta ja hän minusta ja viimeksi kun tapasimme, siis tällä viikolla, sovimme että käytämme molemmat toisiamme (vain) hyväksi. Ymmärrätkö? Hän pitää salaisuuden, ymmärtää ettei koskaan saa minua kokonaan ja silti haluaa seksiä kanssani. Hän tietää, ettei koskaan saa lapsia kanssani, eikä edes halua. Olen ketonut hänelle, että nyt olisi hänen aika perustaa perhe ja hankkia lapsia jne. Mitä muuta voin tehdä?

        Mitä muuta voi tehdä? Jättää tämän nuoren naisen. Se on ainoa mitä sinun tulee tehdä. Kun aikaa kuluu tarpeeksi, niin tunteet astuu suurempaan rooliin. Näin ainakin naisilla. Siinä ei sitten enää mitkään sopimukset pidä, kun salarakkaasi on korviaan myöten rakastunut sinuun.


      • rehellinen nainen
        salainen nainen kirjoitti:

        Mitä muuta voi tehdä? Jättää tämän nuoren naisen. Se on ainoa mitä sinun tulee tehdä. Kun aikaa kuluu tarpeeksi, niin tunteet astuu suurempaan rooliin. Näin ainakin naisilla. Siinä ei sitten enää mitkään sopimukset pidä, kun salarakkaasi on korviaan myöten rakastunut sinuun.

        Näin juuri. Ns. kunnon mies ei halua nähdä omaa vastuutaan. Hän laittaa tämän nuoren naisen vastaamaan itse omasta osuudestaan suhteesta. Mutta kun asia ei tokene sillä. Nainen on mitä ilmeisimmin rakastunut ja järkevä ajattelu ei toimi.

        Kunnon miehen tulisi jättää nainen vaikka nainen vastustelisikin. Se olisi kunnon mieheltä rakkaudellinen teko.


      • dfkjgldkfl
        rehellinen nainen kirjoitti:

        Näin juuri. Ns. kunnon mies ei halua nähdä omaa vastuutaan. Hän laittaa tämän nuoren naisen vastaamaan itse omasta osuudestaan suhteesta. Mutta kun asia ei tokene sillä. Nainen on mitä ilmeisimmin rakastunut ja järkevä ajattelu ei toimi.

        Kunnon miehen tulisi jättää nainen vaikka nainen vastustelisikin. Se olisi kunnon mieheltä rakkaudellinen teko.

        Jos naisen järkevä ajattelu ei toimi, se on pääasiassa naisen ongelma. Naisten pitäisi lopettaa tämä vastuun ulkoistaminen.


    • valheen verkot

      Et halua rikkoa kenenkään elämää tai sydäntä? Ja ainut asia minkä teet sen eteen on että elät valheessa? Rikothan sinä vaimosi elämää ja sydäntä koko ajan, vielä hän ei sitä tiedä mutta sinähän tiedät jo. Se on silloin tietoista toisen elämän täydellistä aliarvioimista oman nautinnon takia. Olet jo maksattanut vaimollasi omat ilosi.

      Ja väität että omatuntosi on puhdas ja olet kunnon mies? Siis mistä suunnasta?
      Hei mies, tajuatko sinä mitä olet tekemässä? Valitettavasti et tajua eikä tajua moni muukaan. Kun oma napa on se mikä on tärkein niin sitä mennään tukka putkella sinne missä milloinkin on kivaa. Kaiken pitää aina olla kivaa ITSELLE. Tämä maailma on mennyt niin itsekkääksi omanedun tavoitteluksi että hirvittää. Millään ei ole mitään väliä.

      Ja huvittaa että olet muka oikein huolissasi salarakkaasi tunteista ja elämästä. Ja vaikka olisitkin niin murehdit asiaa hänen näkökulmastaan mutta et oman vaimosi?? Kysy häneltä tajuaako hän pelisäännöt ja ovatko ne ok hänelle? Sopiiko hänelle että käytät häntä hyväksi ja pelinappulana? Mutta siihen ei sinun(kaan) rahkeesi riitä. Siinäpä kunnon mies. Huh huh. Olet aika syvällä omassa pienessä satumaailmassasi.

      • Kunnon mies

        Eihän vaimoni tiedä, joten hän on vapaa tästä jutusta, eikä häntä tähän tule mitenkään sotkeakaan. Olisi vastuutonta kertoa hänelle omista töppäilyistä ja näin hakea helpostusta omalle tunnolle, mutta samalla heittää koko likasanko toisen niskaan. Antaa asian olla ja jos vaikka joskus lopetan suhteen, niin sitä suuremmalla syyllä on hyvä, ettei vaimo siitä mitään tiennyt.

        Salarakkaalle olen kertonut että käytän häntä hyväkseni. Sanoin, että käytä sinäkin minua. Se tuntui hänelle sopivan. Edelleenkö jokin on pielessä?


      • salainen nainen
        Kunnon mies kirjoitti:

        Eihän vaimoni tiedä, joten hän on vapaa tästä jutusta, eikä häntä tähän tule mitenkään sotkeakaan. Olisi vastuutonta kertoa hänelle omista töppäilyistä ja näin hakea helpostusta omalle tunnolle, mutta samalla heittää koko likasanko toisen niskaan. Antaa asian olla ja jos vaikka joskus lopetan suhteen, niin sitä suuremmalla syyllä on hyvä, ettei vaimo siitä mitään tiennyt.

        Salarakkaalle olen kertonut että käytän häntä hyväkseni. Sanoin, että käytä sinäkin minua. Se tuntui hänelle sopivan. Edelleenkö jokin on pielessä?

        Pielessä on ja pahasti. Ajattele aikaa vaikka kolme vuotta eteenpäin. Salarakkaasi on rakastunut sinuun enkä usko, että olet itsekään vailla tunteita häntä kohtaan. Ja vaikka NYT kuinka sanot, että hänelle on ok, että käytät häntä hyväksesi. Kun jätät hänet aikanaan, voi olla ikävä yllätys sinulle, että salarakkaasi kertoo koko karmean totuuden sinusta vaimollesi. Siinä ei enää auta sinun sanoa, että mutta mehän sovimme, että käytämme toisiamme vain hyväksi. Rakastunut on rakastunut ja siinä sinun tulee kantaa vastuusi.


    • Olet sairas

      Mitä sinä teet vaimolla?

    • SINÄ, entä vaimo?

      Vaikka et kerro vaimolle, niin kyllä hän vaistoaa. Vaimot on viisaita, kyllä sen huomaa jos mies on poissaoleva kotona, eikä vaimo sytytä. Seksiä ei ole, koska ne tarpeet tyydyttää salarakkaansa kanssa. Ota salarakas vaimoksesi ja lähde, koska vaimosi ansaitsee miehen johon voi luottaa.

    • Oksettava olet!!

      Hyi HE L VET TI, kaiken laisia pissapäitä sitä riittääkin nykypäivänä. Olet oksettava kun omaa vaimoasi petät ja silti hän luulee että rehellinen olet yms..!! ;( Sinut pitäis pistää palleista kattoon roikkumaan loppu elämäkses niin saisit siellä miettiä oksettavaa tekoas!!

    • Bena K.

      No jos seksielämä kotona on huonoja niin kyllä 20 vuoden jälkeen saa hakea sitä sitten jostain muualta tai voihan sitä vaikka erota.

      Vaihdoin naisen parempaan kun kyllästyin hänen seksillä kiristämiseensä ja narsistiseen käytökseensä 8 vuoden jälkeen. Voin sanoa että nyt olen todella tyytyväinen ja uuden naisen kanssa oltu yhdessä kolme vuotta.

      • Kunnon mies

        Niin, eihän sitä hyvää vaihda pois, tai ainakaan huonompaan. Minä päätin piristää itseäni salarakkaalla, kun yli 20 vuotta on saanut kärsiä liitossa. Nyt taas jaksaa olla kunnon mies himassa ja meillä menee melkein paremmin kotona, kun on toinen nainen jossain muualla. Nuori tumma nainen, joka saa miesten päät kääntymään....

        No, taas meni puolet viikosta toisen naisen kainalossa ja en osaa sanoa vieläkään, että mitä teen väärin. Nainen on oikeasti todella onnellinen. Hänellä itsellään oli vaikea suhde takana ja kun minä ilmestyin, niin hän alkasi elämään uudelleen. Kuin aurinko olisi alkanut paistamaan ja tyttö on yhtä hymyä.


    • paljonkin väärin

      No jos puolet ajastasi menee vieraan naisen ja itsesi viihdyttämiseen niin milloin ehdit olla läsnä lapsillesi ja silloin kun he tarvitsisivat sinua. Se aika menee pian ohi.

      Jos et oikeasti tiedä. mitä teet väärin, niin pettäminen on aina väärin ja puhun nyt nimenomaan vaimon pettämisestä ja ennemmin tai myöhemmin siitä kärsivät myös lapset.

      Myös tämä kakkosnainen tekee väärin muuta perhettäsi kohtaan. Olette kumpikin raukkoja.

    • Kunnon mies

      Ei ihan puolia, mutta pari kolme päivää viikossa. Viikonloput ja lomat olen aina kotona ja perheen kanssa, arkipäiviäkin jää. Arkena ei muutenkaan kukaan ehdi juuri mitään, kun lapsilla on koulu, läksyt ja kaverit. Läsnä voi olla myös puhelimen ja viestien välityksellä. Viikonloppuna olen aktiivisesti läsnä ja teemme aina yhdessä kaikkea kivaa. Olemme muutenkin ihan tasapainossa perheen kanssa. Kukaan ei ole mitään vailla.

    • Kysymys kunnon miehelle

      Minkä ikäisiä lapsenne ovat? Oletko miettinyt, mitä haluat elämältä siinä vaiheessa, kun lapset muuttavat omilleen? Tuntuuko, että voisit jatkaa arkea kahdestaan puolisosi kanssa?

      Olen nainen, vastaavassa tilanteessa kuin sinä eli minulla on myös salarakas (tosin hänkin varattu), ollut jo useamman vuoden ajan. Olen itse avioliitossani vain lasten takia. Jos heitä ei olisi, olisin eronnut jo kauan sitten. Ero on iso päätös ja muuttaa koko elämän. Olen alkanut jo itse pohtia, mitä tapahtuu sitten, kun lapset lähtevät. Kahdelleen mieheni kanssa en haluaisi jäädä, mieluummin vaikka yksin (sitähän täällä monet ilkkuvat, että pettäjä jää lopulta yksin).

      • Kunnon mies

        Ikähaitari 8-17

        Olen tätä miettinyt sekä itsekseni, että salarakkaani kanssa. Siihen on nyt kuitenkin aikaa vielä niin paljon, että olemme päättäneet katsoa asiaa sitten kun se on ajankohtaisempaa. Antaa ajan kulua ja sitten näemme, mikä on tilanne kun on ratkaisujen paikka. Periaatteessa olisi varmaan järkevää erota siinä vaiheessa, kun lapset on isoja. Pettäjälle voi käydä niin, että jää yksin, mutta tiedän monia vastaavia tapauksia, joissa juuri se petetty on jäänyt yksin ja pettäjä jatkanut elämää jossain toisaalla.


      • valepukit oy
        Kunnon mies kirjoitti:

        Ikähaitari 8-17

        Olen tätä miettinyt sekä itsekseni, että salarakkaani kanssa. Siihen on nyt kuitenkin aikaa vielä niin paljon, että olemme päättäneet katsoa asiaa sitten kun se on ajankohtaisempaa. Antaa ajan kulua ja sitten näemme, mikä on tilanne kun on ratkaisujen paikka. Periaatteessa olisi varmaan järkevää erota siinä vaiheessa, kun lapset on isoja. Pettäjälle voi käydä niin, että jää yksin, mutta tiedän monia vastaavia tapauksia, joissa juuri se petetty on jäänyt yksin ja pettäjä jatkanut elämää jossain toisaalla.

        Tuleeko koskaan mieleen, että eläessään kahden vaimon tai vastaavasti kahden miehen suhteessa ikään kuin varastaa siltä toiselta tietämättömältä eli petetyltä elämän? Niin kivaa ja hekumallista kuin se tuntuukin olevan, tai näyttämisen halu, että rahat riittää kahteenkin puolisoon, oletteko koskaan miettineet, mitä jos osat olisivatkin toisin? Miten itse reagoisin? Tuntuisiko se mahtavalta elää valehtelijan kanssa, sillä sellainen se pettäjä kuitenkin on, valehdellessaan menonsa niin petetylle kuin kakkosellekin?


      • Totuudet esiin
        Kunnon mies kirjoitti:

        Ikähaitari 8-17

        Olen tätä miettinyt sekä itsekseni, että salarakkaani kanssa. Siihen on nyt kuitenkin aikaa vielä niin paljon, että olemme päättäneet katsoa asiaa sitten kun se on ajankohtaisempaa. Antaa ajan kulua ja sitten näemme, mikä on tilanne kun on ratkaisujen paikka. Periaatteessa olisi varmaan järkevää erota siinä vaiheessa, kun lapset on isoja. Pettäjälle voi käydä niin, että jää yksin, mutta tiedän monia vastaavia tapauksia, joissa juuri se petetty on jäänyt yksin ja pettäjä jatkanut elämää jossain toisaalla.

        Pikkuisen huvittuneena luin edellisen kommenttisi! Taidat ihan oikeasti luulla liikaa itsestäsi ja sinut on sokaissut tuo nuorempi nainen kiinnostuksellaan sinusta. Oletteko kumpikin nuoruutenne tynnyrissä kasvatetut?

        Nuorin lapsistasi on 10v. päästä vasta täysi-ikäinen eli luuletko ihan tosissasi, että tuo nainen jaksaa sitä aikaa odottaa saadakseen kultamunansa omakseen?
        Ihan varmasti ei odota, sillä kyllä se järki hänellekin jossain vaiheessa iskee päähän. Mitä hän tekee silloin sinulla, vauhdilla vanhenevalla miehellä! Nelikymppinen nainen elää seksuaalisesti elämänsä parasta aikaa ja kaikille ei silloin vanhat miehet nappaa.

        Tosin jos hänen seksielämänsä on ollut köyhää tähän asti niin eihän hänellä ole vertailukohteita ja hän pitää sinua ainakin hetken huippurakastajana, kunnes hän herää tosiasioihin. Kakkoseksi suostuvilla naisilla on hyvin samanlainen menneisyys ja he alistuvat helposti ukkomiesten heiloiksi. Pääasia kunhan miehen saavat vaikka sitten lainaksi silloin tällöin!


      • Lisää pudotusta
        Totuudet esiin kirjoitti:

        Pikkuisen huvittuneena luin edellisen kommenttisi! Taidat ihan oikeasti luulla liikaa itsestäsi ja sinut on sokaissut tuo nuorempi nainen kiinnostuksellaan sinusta. Oletteko kumpikin nuoruutenne tynnyrissä kasvatetut?

        Nuorin lapsistasi on 10v. päästä vasta täysi-ikäinen eli luuletko ihan tosissasi, että tuo nainen jaksaa sitä aikaa odottaa saadakseen kultamunansa omakseen?
        Ihan varmasti ei odota, sillä kyllä se järki hänellekin jossain vaiheessa iskee päähän. Mitä hän tekee silloin sinulla, vauhdilla vanhenevalla miehellä! Nelikymppinen nainen elää seksuaalisesti elämänsä parasta aikaa ja kaikille ei silloin vanhat miehet nappaa.

        Tosin jos hänen seksielämänsä on ollut köyhää tähän asti niin eihän hänellä ole vertailukohteita ja hän pitää sinua ainakin hetken huippurakastajana, kunnes hän herää tosiasioihin. Kakkoseksi suostuvilla naisilla on hyvin samanlainen menneisyys ja he alistuvat helposti ukkomiesten heiloiksi. Pääasia kunhan miehen saavat vaikka sitten lainaksi silloin tällöin!

        Totuus on se, että jos tämä kolmekymppinen olisi hyvännäköinen, fiksu, positiivinen, sosiaalinen eli ulospäin suuntautunut ja naisellinen nainen,niin hänen ei olisi tarvinnut alkaa ukkomiehen leluksi.
        Hänen omanarvontuntonsa olisi terveellä pohjalla ja hän tietäisi saavansa paljon parempia miehiä kuin toisten aviomiehiä!!
        Hänellä riittäisi miestarjontaa niin paljon, että saisi rumempia potkia pois!:)


      • salainen nainen
        Kunnon mies kirjoitti:

        Ikähaitari 8-17

        Olen tätä miettinyt sekä itsekseni, että salarakkaani kanssa. Siihen on nyt kuitenkin aikaa vielä niin paljon, että olemme päättäneet katsoa asiaa sitten kun se on ajankohtaisempaa. Antaa ajan kulua ja sitten näemme, mikä on tilanne kun on ratkaisujen paikka. Periaatteessa olisi varmaan järkevää erota siinä vaiheessa, kun lapset on isoja. Pettäjälle voi käydä niin, että jää yksin, mutta tiedän monia vastaavia tapauksia, joissa juuri se petetty on jäänyt yksin ja pettäjä jatkanut elämää jossain toisaalla.

        No niin, ja tuolla aikaisemmin sanot tehneesi salarakkaallesi selväksi, että hän ei voi saada koskaan sinua omakseen. Ja nyt olettekin puhuneet mahdollisesta yhteisestä tulevaisuudesta. Kyllä salarakkaasi tulee saamaan vielä kylmää kyytiä, ja sinä siinä sivussa salarakkaasi taholta. Nyt kun olet antanut hänelle toivonpilkahduksen rakastuneelle naiselle, niin toivotan onnea, kun joskus hänestä haluat erota.


      • Kunnon mies
        salainen nainen kirjoitti:

        No niin, ja tuolla aikaisemmin sanot tehneesi salarakkaallesi selväksi, että hän ei voi saada koskaan sinua omakseen. Ja nyt olettekin puhuneet mahdollisesta yhteisestä tulevaisuudesta. Kyllä salarakkaasi tulee saamaan vielä kylmää kyytiä, ja sinä siinä sivussa salarakkaasi taholta. Nyt kun olet antanut hänelle toivonpilkahduksen rakastuneelle naiselle, niin toivotan onnea, kun joskus hänestä haluat erota.

        No jopas nyt tuli taas kaiken laista tekstiä. Olen lähtökohdittain kyllä kertonut työtlle ja vielä varmistanutkin, että asia on ymmärretty, että hän ei välttämättä saa minua koskaan. En ole kuitenkaan täysin sulkenut ovea, koska en / emme tiedä itsekään miten käy. Olemme siis siinä tilanteessa, että katosmme nyt ihan rauhassa miten tästä edetään. Käytännössä tässä ei nyt katsota tulevaisuuteen, vaan eletään hetkessä ja molemmat tietävät, että kaikki voi myös loppua, vaikka yhteisestä päätöksestä.

        Työstä nyt sen verran, että ei voi kuin ihmetellä miten järkevästi hän osaa asian ottaa. Tätä on sanoneet kaikki, jotka asiasta jotain tietävät ja ovat "juonessa" mukana. Lisäksi voin vakuuttaa, että tyttö saisi lähes kenet tahansa miehen, jos vain haluaisi. Syy tähän on hänen ulkonäkönsä, yhdistettynä luonteeseen, joka on puoleensa vetävä. No, täällähän saa puhua mitä haluaa, eli yhtä hyvin voit sanoa, että valehtelen, mutta so what. Olen hemmetin ylpeä tästä tytöstä ja kun menemme vaikka yökerhoon, niin aika paljon pyörii miehiä siinä ympärillä. Tyttö tulee silti kiltisti aina minun viereen.

        Eroaminen tästä naisesta ei myöskään ole vaikeaa. Sitä en kiistä, etteikö se tuntuisi pahalta molemista, mutta mitään kosto toimenpiteitä ei ole luvassa, tai tasitelua minusta tms. Nämä pelisäännöt on sovittu ensitapaamisesta lähtien ja niissä pysymme.


      • Sama kysyjä
        Kunnon mies kirjoitti:

        Ikähaitari 8-17

        Olen tätä miettinyt sekä itsekseni, että salarakkaani kanssa. Siihen on nyt kuitenkin aikaa vielä niin paljon, että olemme päättäneet katsoa asiaa sitten kun se on ajankohtaisempaa. Antaa ajan kulua ja sitten näemme, mikä on tilanne kun on ratkaisujen paikka. Periaatteessa olisi varmaan järkevää erota siinä vaiheessa, kun lapset on isoja. Pettäjälle voi käydä niin, että jää yksin, mutta tiedän monia vastaavia tapauksia, joissa juuri se petetty on jäänyt yksin ja pettäjä jatkanut elämää jossain toisaalla.

        Kylläpäs on tullut paljon kuraa sulle niskaan Kunnon mies. Kysyin sulta lasten ikää ja oletko suunnitellut, mitä tapahtuu, kun lapset lähtevät kotoa.

        Olen itse salasuhteillut jo kohta 9 vuotta saman miehen kanssa. Niin, saa tuomita minutkin mutta elämä on. Nimenomaan jokaisen oma elämä ja kukin elää sen tyylillään.

        Osaan täysin samaistua sinuun ja tiedän fiiliksesi. Olen itsekin pohtinut, että tämä toinen suhde on jopa ehkä se ainoa liima, joka avioliittoani kasassa pitää. Jos eroaisimme, tulisi hyvin suurella todennäköisyydellä myös avioero eteen aika pian. Arkea en ilman toista jaksaisi.

        Eihän tämä oikein aviopuolisoa kohtaan ole mutta minkäs teette, itse minä teoistani vastaan. Tsemppiä sinulle Kunnon mies ja hymyä elämään!


      • 16v vaimona
        Kunnon mies kirjoitti:

        Ikähaitari 8-17

        Olen tätä miettinyt sekä itsekseni, että salarakkaani kanssa. Siihen on nyt kuitenkin aikaa vielä niin paljon, että olemme päättäneet katsoa asiaa sitten kun se on ajankohtaisempaa. Antaa ajan kulua ja sitten näemme, mikä on tilanne kun on ratkaisujen paikka. Periaatteessa olisi varmaan järkevää erota siinä vaiheessa, kun lapset on isoja. Pettäjälle voi käydä niin, että jää yksin, mutta tiedän monia vastaavia tapauksia, joissa juuri se petetty on jäänyt yksin ja pettäjä jatkanut elämää jossain toisaalla.

        Mä olen aina vähän ihmetellyt perheellisten ihmisten salasuhteita.
        Sinäkin vetoat siihen, että vaimosi ja lapsesi ovat autuaan tietämättömiä tekosistasi...
        Kysynkin nyt sinulta, miltä tuntuu katsoa lapsiasi silmiin rilluttelureissujesi jälkimainingeissa?
        Vaikka he eivät tiedä, sinä tiedät.
        Ja jos olet tunne-elämältäsi normaali, sinä myöskin tunnet.
        Lapsen luotto vanhempaan on kova.
        Teidän vanhempien parisuhde on se, jolla luodaan perheen turva, koko luottamus elämään jota vasta opetellaan.
        Minä en suoraan sanottuna ymmärrä tätä hyvänolontunnettasi.
        Et ole ansainnut lastesi ihailua saatika luottamusta.
        Olet eri ihminen, kuin mitä olet antanut heidän ymmärtää/uskoa.Ja mitä annat heidän rakastaa.
        Minusta tilanteesi, johon olet itsesi saattanut, on lähinnä surullinen.
        Mitä tulee tähän salarakkaaseesi:
        Kyllä huomaa, ettei hän ole äiti.
        Kertomasi perusteella hän on itsekeskeinen, empatiakyvytön ja ajattelematon ihminen.
        Hän ei näe omaa napaansa pidemmälle, eikä millään tasolla kunnioita perheesi olemassaoloa.
        Sanoit hänellä olevan samanlainen suhde takana kuin sinulla.
        Mutta olet väärässä.
        Hänellä ei ole elettyä aikuiselämää ja sen mukanaan tuomaa 20 vuoden liittoa takanaan.
        Ei lapsia, ei vastuuta muista kuin itsestään.
        Teidän kahden tilannetta on aivan turha lähteä vertaamaan toisiinsa.
        Kyse ei siis lienee vertaistuesta?
        Mielestäni te olette molemmat moraalittomia, vaikkakin hieman eri tasoilla.


      • Heidi71
        Kunnon mies kirjoitti:

        No jopas nyt tuli taas kaiken laista tekstiä. Olen lähtökohdittain kyllä kertonut työtlle ja vielä varmistanutkin, että asia on ymmärretty, että hän ei välttämättä saa minua koskaan. En ole kuitenkaan täysin sulkenut ovea, koska en / emme tiedä itsekään miten käy. Olemme siis siinä tilanteessa, että katosmme nyt ihan rauhassa miten tästä edetään. Käytännössä tässä ei nyt katsota tulevaisuuteen, vaan eletään hetkessä ja molemmat tietävät, että kaikki voi myös loppua, vaikka yhteisestä päätöksestä.

        Työstä nyt sen verran, että ei voi kuin ihmetellä miten järkevästi hän osaa asian ottaa. Tätä on sanoneet kaikki, jotka asiasta jotain tietävät ja ovat "juonessa" mukana. Lisäksi voin vakuuttaa, että tyttö saisi lähes kenet tahansa miehen, jos vain haluaisi. Syy tähän on hänen ulkonäkönsä, yhdistettynä luonteeseen, joka on puoleensa vetävä. No, täällähän saa puhua mitä haluaa, eli yhtä hyvin voit sanoa, että valehtelen, mutta so what. Olen hemmetin ylpeä tästä tytöstä ja kun menemme vaikka yökerhoon, niin aika paljon pyörii miehiä siinä ympärillä. Tyttö tulee silti kiltisti aina minun viereen.

        Eroaminen tästä naisesta ei myöskään ole vaikeaa. Sitä en kiistä, etteikö se tuntuisi pahalta molemista, mutta mitään kosto toimenpiteitä ei ole luvassa, tai tasitelua minusta tms. Nämä pelisäännöt on sovittu ensitapaamisesta lähtien ja niissä pysymme.

        Et voi olla tosissasi, tuo mitä teet on ihan sairasta touhua. Aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää ettei kaikkea voi saada ja elämässä joutuu tekemään valintoja. Oikeasti perheesi pitäisi päästä tuollaisesta sutkista valehtelijasta eroon joka ajattelee vain alapäällään...Tee fiksu teko ja jätä perheesi rauhaan ja mene tyttösi kanssa minne kerkät...iskeepä sitten totuus päin näköä.


    • Satuasatuasatua

      Oletpa lapsellinen mies yli nelikymppiseksi! Vai tulee tyttö ihan VAIN sinun viereesi kiltisti yökerhossa? Tuosta kyllä kannattaa ylpeillä....:))

      Taas tuntuu koko juttu keksityltä! Lopeta nyt jo!

      • Pysy ystävänä

        Hiljaisissa vesissä ne jne...
        Luotat naiseen ja niin on moni muukin sinua ennen luottanut kakkoseensa kuin seinään, mutta karmea totuus iskee vastaasi, kun näet hänen todellisen luonteensa.
        Kakkosen viha on arvaamatonta!


      • Kunnon mies

        Niin no, vientiä olisi ja siihen täällä viitattiin aiemmin että naisen täytyy olla niin ruma ja tyhmä, ettei muita saa jne


      • Kunnon mies
        Pysy ystävänä kirjoitti:

        Hiljaisissa vesissä ne jne...
        Luotat naiseen ja niin on moni muukin sinua ennen luottanut kakkoseensa kuin seinään, mutta karmea totuus iskee vastaasi, kun näet hänen todellisen luonteensa.
        Kakkosen viha on arvaamatonta!

        No, voihan se sitten olla niin, mutta tällä kokemuksella en usko. Tyttö on kiltti ja järkevä. Katsomme nyt rauhassa miten tässä edetään.


      • Eräsentinem
        Kunnon mies kirjoitti:

        Niin no, vientiä olisi ja siihen täällä viitattiin aiemmin että naisen täytyy olla niin ruma ja tyhmä, ettei muita saa jne

        varoituksen sana sinulle ap. Liikutte aika varomattomasti julkisesti, siis jos aiotte salata suhteenne.. Suomi on aika pieni maa ja joku tuntee jonkun joka tuntee jonkun.. Ymmärsit varmaan... Kerro nyt sielä kotona se tilannne ja ota vastaan mitä tulee. Ettei yks kaunis päivä ole ovessa uudet lukot.
        Olen ex-vaimo ja aikanaan sain kuulla ulkopuoliselta tilanteesta. Ois ollu kivempaa kuulla exmieheltäni etten enää kelpaa. Ero oli riitaisa koska hän ei halunnut erota, syynä raha, tarkemmin sanoen avioehto.
        Ole rehellinen vaimollesi en muuta ohjetta voi sulle antaa. Hän kyllä pärjää.. Mut pärjäätkö sinä?


      • Kunnon mies
        Eräsentinem kirjoitti:

        varoituksen sana sinulle ap. Liikutte aika varomattomasti julkisesti, siis jos aiotte salata suhteenne.. Suomi on aika pieni maa ja joku tuntee jonkun joka tuntee jonkun.. Ymmärsit varmaan... Kerro nyt sielä kotona se tilannne ja ota vastaan mitä tulee. Ettei yks kaunis päivä ole ovessa uudet lukot.
        Olen ex-vaimo ja aikanaan sain kuulla ulkopuoliselta tilanteesta. Ois ollu kivempaa kuulla exmieheltäni etten enää kelpaa. Ero oli riitaisa koska hän ei halunnut erota, syynä raha, tarkemmin sanoen avioehto.
        Ole rehellinen vaimollesi en muuta ohjetta voi sulle antaa. Hän kyllä pärjää.. Mut pärjäätkö sinä?

        Varoitus on ihan aiheellinen. Olen ollut todella rohkea ja jo nyt liian moni tietää, joskin uskon etteivät kerro. Itse asiassa näillä jotka tietävät, on sen verran omat lehmät ojassa, että tuskin kertovat. Kerran kävi aika hauskasti, kun samassa yökerhossa oli siskoni mies ja pakoilimme häntä koko illan. Välillä seisoimme samalla baaritiskilla tilaamassa drinkkejä, eikä hän huomannut.

        Vaimolle en kerro ja jos jään kiinni, niin sitten jään. Uskon kuitenkin että en jää ja nain minulla on kaksi naista. Mikäs sen mukavanpaa.


      • niimpä niin
        Kunnon mies kirjoitti:

        No, voihan se sitten olla niin, mutta tällä kokemuksella en usko. Tyttö on kiltti ja järkevä. Katsomme nyt rauhassa miten tässä edetään.

        Tyttö on kiltti ja järkevä. Niimpä niin. Haavoilla edellisestä huonosta suhteestaan. Usko pois, hän on jo suhun rakastunut vaikka muuta väittääkin. Hän odottaa sun eroavan. Vaikka muuta väittääkin. Sä tiedostat sen, eikö niin? Sä kohtelet häntä niin, että hän uskoo tuon kaiken olevan totta vaikka muuta väittääkin.
        Surullista tytön kannalta. Hän putoaa korkealta ja kovaa kun totuus lopulta hänen aivoihinsa uppoaa. Silloin sä saatat oikeasti uida kaulaasi myöten pississä.


    • Ajatelkaa lapsianne!

      Ole myös rehellinen lapsillesi! Osa on jo teini-ikäisiä ja et vielä tiedä, miten isänä menetät kaiken arvostuksen ja kunnioituksen heidän silmissään.
      Uskomatonta kuinka pettäjät ovat ajattelemattomia "intohimohuumassaan"!

      Fiksutkin ihmiset menettävät harkintakykynsä, kun eivät usko juuri heidän kärähtävän. Voi, voi!
      Nämä salasuhteilijat ajattelevat lapsenmaisesti, että kun eivät julkisesti kärähdä, niin saavat säilyttää "rehelliset" kasvonsa.

      Kaikissa tuntemissani pettämistapauksissa on käry käynyt viimeistään sitten jos aloitetaan kakkosen kanssa jonkun ajan päästä, uskotellen tapaamisen olevan vasta tuore ja suhteen olevan uusi.
      Jostain ne tiedot pulpahtavat aina esiin ja silloin alkaa uusi härdelli! Ensimmäinen on perheen erotrauma.
      Läheskään kaikissa suvuissa ei toivoteta uutta tulokasta tervetulleeksi, kun paljastuu salapeli!

      • Kunnon mies

        En ymmärrä näitä pitää kertoa lapsille ja vaimolle juttuja. Mihin nämä oikein perustuvat? Mitä hyvää sillä saadaan aikaan? Ei mitään, mutta on helppoakertoa, miten paljon pahaa se saa aikaan.


    • Ajatelkaa lapsianne!

      Kun tiedät miten paljon pahaa pettämisesi saa aikaan, niin täytyy suuresti ihmetellä, että edelleenkin petät? Tyhmäkö olet? Haluat kaiken uhallakin leikkiä tulella...
      No edestäsi kaiken vielä löydät ja silloin voit miettiä, että kannattiko se??

      Jos parisuhteellasi ei enää ole väliä, niin lapsillasi toivottavasti vielä on?

      Olen nähnyt läheltä, miten isän salasuhde on paljastuessaan rikkonut teini-ikäisten maailman. Jos/kun olet jossain kohdassa päätynyt eroamaan vaimostasi, niin luuletko läheistesi olevan niin sokeita ja tyhmiä etteivät he käännä jokaisen kiven ja kannon menneistä vuosistasi? Et sen jälkeen ole isänä ja miehenä minkään arvoinen.

      • Kunnon mies

        Ero tuo aina tuskaa, on se sitten pettämisen kautta, tai miten vaan. En usko että sillä on paljon eroa, että onko takana suhde, tai erotaanko ns. puhtaalta pöydältä.


    • 1111

      Luulo tai usko ei ole tiedon väärti!

      Rehellinen peli on aina rehellinen peli, mutta jos haluaa lisätä puolison (petetyn) tuskaa niin siitä vaan!

      • Kunnon mies

        Niin, puolison tuskaa voi lisätä ainoastaan tiedolla, mutta ellei ole tietoa, niin kaikki on kunnossa.


      • Kunnon mies

        Rehellisyyttä perään kuulutetaan.

        Mikä on muuten tarkalleen ottaen rehellistä peliä? Missä se raja menee ja mitä pitää kertoa jos haluaa olla kokonaan rehellinen. Joskus tai aika useinkin suhteissa käy niin, että ihastutaan väliaikaisesti, tai peräti pysyvästi johonkin toiseen. Naiset varsinkin ovat aika hyviä tässä ja entä ajatusten tasolla tapahtuvat pettämiset? Pitäisikö nekin kertoa aina rehellisesti, puhumattakaan pienistä känni hairahduksista, joista ei välttämättä edes kunnolla muista mitään.

        Henkisellä tasolla pettäminen on melkein yhtä paha kuin fyysinen. En ainakaan itse haluaisi kuulla vaimoltani että hän on rakastunut johonkin toiseen, tai ihailee tätä syvästi, vaikka mitään ei ole vielä tapahtunut. Minulle se olisi yhtä kuin tapahtunut ja en hyötyisi tällaisesta tiedosta yhtään mitään. Minulla oli ystävä joka päätti kertoa puolisolleen, miten hän on ihastunut johonkin työpaikallaan. No, puoliso ei päässyt siitä koskaan yli ja asia jäi jotenkin hiertämään suhteessa.

        Olen sitä mieltä että jokainen pettää suhteessa jollain tasolla. Kukaan ei varmasti kerro ihan täyttä totta puolisolleen, eikä se tietenkään ole viisastakaan. Ylirehellisyys = tyhmyyttä ja sillä ei saada aikaan yhtään mitään hyvää. Loppujen lopuksi edes oma sydän ei kevene kertomisesta, vaan paremminkin päinvastoin, koska puoliso ja läheiset eivät osoita tässä kohdassa armahtavaisuutta, vaan tuomitsevat. Sitä tuomiota saa sitten kantaa loppuelämänsä. Sama kun omaehtoisesti kaataisi joka päivä paskasangon päähänsä. Ei kiitos.

        Jos joku osaa kertoa minulle edes yhden hyvän syyn siihen, miksi minun tulisi kertoa vaimolle ja perheelleni suhteestani, niin kerron välittömästi. Hyviä syitä ei vain ole. Kertominen ei johda hyvään lopputulokseen, joten en kerro. Lopuksi haluan kysyä yhtä asiaa. Kuinka moni teistä kertoisi puolisolleen, jos pettäisi tätä satunnaisesti (kerran)hyvän tilaisuuden tullen, jos voisit olla täysin varma siitä että et jää kiinni? Silti vain kertoisit?


      • mä vaan
        Kunnon mies kirjoitti:

        Rehellisyyttä perään kuulutetaan.

        Mikä on muuten tarkalleen ottaen rehellistä peliä? Missä se raja menee ja mitä pitää kertoa jos haluaa olla kokonaan rehellinen. Joskus tai aika useinkin suhteissa käy niin, että ihastutaan väliaikaisesti, tai peräti pysyvästi johonkin toiseen. Naiset varsinkin ovat aika hyviä tässä ja entä ajatusten tasolla tapahtuvat pettämiset? Pitäisikö nekin kertoa aina rehellisesti, puhumattakaan pienistä känni hairahduksista, joista ei välttämättä edes kunnolla muista mitään.

        Henkisellä tasolla pettäminen on melkein yhtä paha kuin fyysinen. En ainakaan itse haluaisi kuulla vaimoltani että hän on rakastunut johonkin toiseen, tai ihailee tätä syvästi, vaikka mitään ei ole vielä tapahtunut. Minulle se olisi yhtä kuin tapahtunut ja en hyötyisi tällaisesta tiedosta yhtään mitään. Minulla oli ystävä joka päätti kertoa puolisolleen, miten hän on ihastunut johonkin työpaikallaan. No, puoliso ei päässyt siitä koskaan yli ja asia jäi jotenkin hiertämään suhteessa.

        Olen sitä mieltä että jokainen pettää suhteessa jollain tasolla. Kukaan ei varmasti kerro ihan täyttä totta puolisolleen, eikä se tietenkään ole viisastakaan. Ylirehellisyys = tyhmyyttä ja sillä ei saada aikaan yhtään mitään hyvää. Loppujen lopuksi edes oma sydän ei kevene kertomisesta, vaan paremminkin päinvastoin, koska puoliso ja läheiset eivät osoita tässä kohdassa armahtavaisuutta, vaan tuomitsevat. Sitä tuomiota saa sitten kantaa loppuelämänsä. Sama kun omaehtoisesti kaataisi joka päivä paskasangon päähänsä. Ei kiitos.

        Jos joku osaa kertoa minulle edes yhden hyvän syyn siihen, miksi minun tulisi kertoa vaimolle ja perheelleni suhteestani, niin kerron välittömästi. Hyviä syitä ei vain ole. Kertominen ei johda hyvään lopputulokseen, joten en kerro. Lopuksi haluan kysyä yhtä asiaa. Kuinka moni teistä kertoisi puolisolleen, jos pettäisi tätä satunnaisesti (kerran)hyvän tilaisuuden tullen, jos voisit olla täysin varma siitä että et jää kiinni? Silti vain kertoisit?

        Hyvä syy on se, että kertomalla antaisit vaimon päättää, haluaako hän elää tuollaisen ihmisen kanssa. Se, mikä sinulle ei ole hyvä lopputulos, voi olla sitä vaimollesi. Tai toisinpäin.

        Elät kaksoiselämää etkä pidä aikanaan antamiasi lupauksia. Petät. Teeskentelet olevasi muuta kuin mitä olet. Mitä muita syitä tarvitsee sanoa?

        Jos ihastun, menen itseeni ja mietin, mitä olen vailla ja saisinko sen mieheltäni tai löytäisinkö ehkä itsestäni tai elämästäni. En tee mitään, mitä en voisi miehelleni kertoa, edes kännipäissäni tai varsinkaan silloin.


      • Kunnon mies
        mä vaan kirjoitti:

        Hyvä syy on se, että kertomalla antaisit vaimon päättää, haluaako hän elää tuollaisen ihmisen kanssa. Se, mikä sinulle ei ole hyvä lopputulos, voi olla sitä vaimollesi. Tai toisinpäin.

        Elät kaksoiselämää etkä pidä aikanaan antamiasi lupauksia. Petät. Teeskentelet olevasi muuta kuin mitä olet. Mitä muita syitä tarvitsee sanoa?

        Jos ihastun, menen itseeni ja mietin, mitä olen vailla ja saisinko sen mieheltäni tai löytäisinkö ehkä itsestäni tai elämästäni. En tee mitään, mitä en voisi miehelleni kertoa, edes kännipäissäni tai varsinkaan silloin.

        Äh, vaimo on jo päättänyt elää minun kanssani ja haluaa varmasti myös jatkaa, joten kunnioitan hänen haluaan / päätöstään. Haluan myös omalta osaltani tukea sitä, mitä hän haluaa, enkä haulua tuottaa hänelle pettymästä, tai vahinkoa kertomalla mitään sellaista joka vahingoittaa hänen elämäänsä.


      • mä vaan
        Kunnon mies kirjoitti:

        Äh, vaimo on jo päättänyt elää minun kanssani ja haluaa varmasti myös jatkaa, joten kunnioitan hänen haluaan / päätöstään. Haluan myös omalta osaltani tukea sitä, mitä hän haluaa, enkä haulua tuottaa hänelle pettymästä, tai vahinkoa kertomalla mitään sellaista joka vahingoittaa hänen elämäänsä.

        Oletko sinä luvannut vaimollesi uskollisuutta? Mihin tarvitse salasuhdetta? Vaikuttaa, että käytät toista ihmistä oman tunne-elämäsi köyhyyden paikkaamiseen.

        Jos olet sitä mieltä, että suhteesi tuottaa ympärillesi vain hyvää, eikö siitä sitten voi kertoa?

        Kysyit, kuinka moni kertoisi puolisolleen, jos pettäisi tätä satunnaisesti. Sinun tapauksessasi ei varsinkaan ole kyse satunnaisesta pettämisestä. Voin jollain tapaa ymmärtää päätöksen jättää kertomatta, jos olisi tapahtuneesta syvästi pahoillaan, kokisi syyllisyyttä ja olisi niin pettynyt itseensä, ettei ikimaailmassa tekisi samaa uudelleen.

        Itse kertoisin, koska en pystyisi elämään valheen kanssa. Tosin kysymys on hypoteettinen, koska en pettäisi. Tilaisuuksia on ollut ja tulee, ei niiden hakeminen ole lainkaan vaikeaa, jos sallii itselleen mahdollisuuden. Mutta mitä hyötyisin pettämisestä? Pettäisin itseni.


      • Kunnon mies
        mä vaan kirjoitti:

        Oletko sinä luvannut vaimollesi uskollisuutta? Mihin tarvitse salasuhdetta? Vaikuttaa, että käytät toista ihmistä oman tunne-elämäsi köyhyyden paikkaamiseen.

        Jos olet sitä mieltä, että suhteesi tuottaa ympärillesi vain hyvää, eikö siitä sitten voi kertoa?

        Kysyit, kuinka moni kertoisi puolisolleen, jos pettäisi tätä satunnaisesti. Sinun tapauksessasi ei varsinkaan ole kyse satunnaisesta pettämisestä. Voin jollain tapaa ymmärtää päätöksen jättää kertomatta, jos olisi tapahtuneesta syvästi pahoillaan, kokisi syyllisyyttä ja olisi niin pettynyt itseensä, ettei ikimaailmassa tekisi samaa uudelleen.

        Itse kertoisin, koska en pystyisi elämään valheen kanssa. Tosin kysymys on hypoteettinen, koska en pettäisi. Tilaisuuksia on ollut ja tulee, ei niiden hakeminen ole lainkaan vaikeaa, jos sallii itselleen mahdollisuuden. Mutta mitä hyötyisin pettämisestä? Pettäisin itseni.

        Tunne elämäni ei ole köyhää, enkä ymmärrä mitä tällä edes tarkoitat ja miten se liittyisi salasuhteeseeni.

        Niin sinäkin näet tarpeelliseksi olla kertomatta joitain asioita, jos kertominen ei hyödytä ketään, tai jos siitä on peräti vahinkoa. Minun tapauksessani kuitenkin pidät hyvänä kertomista, koska suhde on jatkunut pitkään. OK, itse näen kuitenkin asian niin, että koska vaimoni ei tiedä, eikä aavista mitään, eikä suhteemme mitenkään kärsi minun salasuhteestani, niin pidän sen omana tietonani. Mikäli sitten tulee jotain epäilyksia esiin ja asia alkaa jotenkin vaivaamaan vaimoani, enkä mahdollisesti pysty suhdetta enää piilottamaan, niin mietin kahta asiaa. Lopetan salasuhteen, enkä kerro siitä vaimolleni, tai sitten kerron ja lopetan parisuhteemme. Se on sitten sen ajan murhe, jos asiasta tulee jotain polemiikkia.

        Et pysty elämään valheen kanssa. Niin, onhan se toisinaan hiukan raskasta minullekin, mutta itsepä olen siihen ryhtynyt, niin enköhän sen taakan sitten myös kanna. Miksi sinä heittäisit sen kuorman toisen harteille? Ilmeisesti siksi, että saisit oman taakan kevennettyä, mutta minun mielestäni se väärin ja raukkamaista.

        Vielä pettämisestä pari sanaa. Olen ollut avioliitossa yli 20 vuotta, enkä ole koskaan pettänyt millään tasolla en edes henkisellä tasolla. Tilaisuuksia on ollut lukemattomia, mutta koskaan ei ole ollut edes lähellä, että olisin pettänyt. Osaksi tämä johtuu siitä, että olen myös tehokkaasti suojellut itseni siltä, että joutuisin hankaliin tilanteisiin. Uskollisuus ei siis ole mitenkään vieras asia minulle. Kun sanon, että olen kunnon mies, jota nimimerkkiä itsestäni käytän, niin se kertoo jotain menneisyydestä. Olen ollut todella hyvä puoliso ja isä ja olen sitä vieläkin, joskaan en ole enää uskollinen.

        Lopuksi vain se, että minun saappaissani ja samalla tavalla eläen ei kukaan normaali ihminen olisi kestänyt kahtakymmentä vuotta uskollisena. No minä varmaan olenkin vähän epänormaali tapaus


      • mä vaan
        Kunnon mies kirjoitti:

        Tunne elämäni ei ole köyhää, enkä ymmärrä mitä tällä edes tarkoitat ja miten se liittyisi salasuhteeseeni.

        Niin sinäkin näet tarpeelliseksi olla kertomatta joitain asioita, jos kertominen ei hyödytä ketään, tai jos siitä on peräti vahinkoa. Minun tapauksessani kuitenkin pidät hyvänä kertomista, koska suhde on jatkunut pitkään. OK, itse näen kuitenkin asian niin, että koska vaimoni ei tiedä, eikä aavista mitään, eikä suhteemme mitenkään kärsi minun salasuhteestani, niin pidän sen omana tietonani. Mikäli sitten tulee jotain epäilyksia esiin ja asia alkaa jotenkin vaivaamaan vaimoani, enkä mahdollisesti pysty suhdetta enää piilottamaan, niin mietin kahta asiaa. Lopetan salasuhteen, enkä kerro siitä vaimolleni, tai sitten kerron ja lopetan parisuhteemme. Se on sitten sen ajan murhe, jos asiasta tulee jotain polemiikkia.

        Et pysty elämään valheen kanssa. Niin, onhan se toisinaan hiukan raskasta minullekin, mutta itsepä olen siihen ryhtynyt, niin enköhän sen taakan sitten myös kanna. Miksi sinä heittäisit sen kuorman toisen harteille? Ilmeisesti siksi, että saisit oman taakan kevennettyä, mutta minun mielestäni se väärin ja raukkamaista.

        Vielä pettämisestä pari sanaa. Olen ollut avioliitossa yli 20 vuotta, enkä ole koskaan pettänyt millään tasolla en edes henkisellä tasolla. Tilaisuuksia on ollut lukemattomia, mutta koskaan ei ole ollut edes lähellä, että olisin pettänyt. Osaksi tämä johtuu siitä, että olen myös tehokkaasti suojellut itseni siltä, että joutuisin hankaliin tilanteisiin. Uskollisuus ei siis ole mitenkään vieras asia minulle. Kun sanon, että olen kunnon mies, jota nimimerkkiä itsestäni käytän, niin se kertoo jotain menneisyydestä. Olen ollut todella hyvä puoliso ja isä ja olen sitä vieläkin, joskaan en ole enää uskollinen.

        Lopuksi vain se, että minun saappaissani ja samalla tavalla eläen ei kukaan normaali ihminen olisi kestänyt kahtakymmentä vuotta uskollisena. No minä varmaan olenkin vähän epänormaali tapaus

        Edelleen jäi epäselväksi, mihin tarvitset salasuhdetta. Mitä siitä saat, mitä siltä haet? Hyväksytyksi tulemista, seksiä, kostoa, hyvitystä? Mitä annat?

        "Niin sinäkin näet tarpeelliseksi olla kertomatta joitain asioita, jos kertominen ei hyödytä ketään, tai jos siitä on peräti vahinkoa."

        En näe tarpeelliseksi, kirjoitin vain ymmärtäväni kertomatta jättämisen (tietyillä ehdoilla). Kirjoitin ymmärtäväni, en hyväksyväni.

        Olet niin kovin varma, ettei vaimosi saa koskaan tietää tai ettei hän aavista mitään. Mistä tiedät, millaisia epäilyjä hänen mielessään ehkä liikkuu? Luuletko todella, ettei salasuhde vaikuta sinuun ja käytökseesi mitenkään?

        "Miksi sinä heittäisit sen kuorman toisen harteille?"

        Jankkaan samaa. Väärin tehdään silloin, kun petetään, ei silloin, kun kerrotaan. Salailu voi olla vaikeampi antaa anteeksi kuin itse teko. Jos yrittäisit olla kunnon mies, voisit edes ensi alkuun katkaista salasuhteen.

        Kaksoiselämä vie vaimoltasi mahdollisuuden tuntea sinut. Et ole hänelle rehellinen: et sanoissa, et ajatuksissa, et tunteissa. Niin kuin jo sanoin, olet miehen kuori.

        "Lopuksi vain se, että minun saappaissani ja samalla tavalla eläen ei kukaan normaali ihminen olisi kestänyt kahtakymmentä vuotta uskollisena."

        Taas yrität puolustella tekojasi. Että kun on niin kamalaa ja kurjaa, olet ansainut tämän suhteen. Että 20 vuoden jälkeen on jo lupa pettää. Rehellinen ihminen ehkä olisi rehellisesti todennut, ettei voi elää näin?

        Ei rehellisyys ja suoraselkäisyys ole aina helppoa, mutta se on oikein.


      • Kunnon mies
        mä vaan kirjoitti:

        Edelleen jäi epäselväksi, mihin tarvitset salasuhdetta. Mitä siitä saat, mitä siltä haet? Hyväksytyksi tulemista, seksiä, kostoa, hyvitystä? Mitä annat?

        "Niin sinäkin näet tarpeelliseksi olla kertomatta joitain asioita, jos kertominen ei hyödytä ketään, tai jos siitä on peräti vahinkoa."

        En näe tarpeelliseksi, kirjoitin vain ymmärtäväni kertomatta jättämisen (tietyillä ehdoilla). Kirjoitin ymmärtäväni, en hyväksyväni.

        Olet niin kovin varma, ettei vaimosi saa koskaan tietää tai ettei hän aavista mitään. Mistä tiedät, millaisia epäilyjä hänen mielessään ehkä liikkuu? Luuletko todella, ettei salasuhde vaikuta sinuun ja käytökseesi mitenkään?

        "Miksi sinä heittäisit sen kuorman toisen harteille?"

        Jankkaan samaa. Väärin tehdään silloin, kun petetään, ei silloin, kun kerrotaan. Salailu voi olla vaikeampi antaa anteeksi kuin itse teko. Jos yrittäisit olla kunnon mies, voisit edes ensi alkuun katkaista salasuhteen.

        Kaksoiselämä vie vaimoltasi mahdollisuuden tuntea sinut. Et ole hänelle rehellinen: et sanoissa, et ajatuksissa, et tunteissa. Niin kuin jo sanoin, olet miehen kuori.

        "Lopuksi vain se, että minun saappaissani ja samalla tavalla eläen ei kukaan normaali ihminen olisi kestänyt kahtakymmentä vuotta uskollisena."

        Taas yrität puolustella tekojasi. Että kun on niin kamalaa ja kurjaa, olet ansainut tämän suhteen. Että 20 vuoden jälkeen on jo lupa pettää. Rehellinen ihminen ehkä olisi rehellisesti todennut, ettei voi elää näin?

        Ei rehellisyys ja suoraselkäisyys ole aina helppoa, mutta se on oikein.

        En ole yrittänyt puolustella tekoani ja toisaalta minulla on / olisi siihen oikeus. Jokaisella on oikeus puolustautua, mutta en aio lähteä sille tielle. En avaa avioliittoani senkään takia, että aina ja joka tapauksessa löytyy niitä, jotka sanovat, että on väärin pettää.

        Sinä teet väärin vaikka mielenvikainen vaimosi hakkaisi sinua puukolla joka päivä ja pettäisi sinua sadan miehen kanssa. Silti on väärin pettää. Siksi ihan sama puolustella mitään. Teen väärin ja so what, pystyn elämään sen tiedon kanssa.

        Miksi tarvitsen salasuhdetta? No, siksi että se täydentää oivasti tätä toista suhdetta. Jos 20 vuotta on tuntunut, että mikään ei osu kohdalleen ja nyt tuntuu, että kaikki natsaa, niin riittääkö tämä vastaukseksi.

        Ymmärrät että en kerro, mutta et hyväksy sitä. Niin, no juu, miten tuon sitten tulkitsee. En minäkään hyväksy tekojani, vaikka näin teenkin. Tilannetta en nyt saa muuksi muutettua ja tehtyä en saa tekemättömäksi. Kertomista en silti pidä hyvänä ratkaisuna ja ymmärrän tässä suhteessa itseäni erittäin hyvin.

        Jankkaaminen ei auta tässä kertomisasiassa. On väärin pettää, mutta on silti yhtä väärin kertoa, koska silloin satuttaa toista täysin aiheetta. Vedän itse rajan siihen, jos suhde alkaa kärsiä ja toinen huomaa jotain. Silloin on minun mielestäni syytä tehdä valintoja. Silloinkin kuitenkin valitsen kertominen ja salasuhteen jättämisen väliltä. Jos jätän pettämisen, niin en edelleenkään kerro koskaan. Miksi ihmeessä kertoisin?

        Vaimoni ei tarvitse tuntea minua 100%, jos hän ei epäile minussa vilppiä. Silloin jos luottamus on 100%, niin mitä ihmeen järkeä sitä on mennä murentamaan ja kertomaan, että by to way, en minä nyt ihan tällainen ole. Antaa toisen nauttia elämästä ihan rauhassa. Totuus lisää tuskaa.


      • mä vaan
        Kunnon mies kirjoitti:

        En ole yrittänyt puolustella tekoani ja toisaalta minulla on / olisi siihen oikeus. Jokaisella on oikeus puolustautua, mutta en aio lähteä sille tielle. En avaa avioliittoani senkään takia, että aina ja joka tapauksessa löytyy niitä, jotka sanovat, että on väärin pettää.

        Sinä teet väärin vaikka mielenvikainen vaimosi hakkaisi sinua puukolla joka päivä ja pettäisi sinua sadan miehen kanssa. Silti on väärin pettää. Siksi ihan sama puolustella mitään. Teen väärin ja so what, pystyn elämään sen tiedon kanssa.

        Miksi tarvitsen salasuhdetta? No, siksi että se täydentää oivasti tätä toista suhdetta. Jos 20 vuotta on tuntunut, että mikään ei osu kohdalleen ja nyt tuntuu, että kaikki natsaa, niin riittääkö tämä vastaukseksi.

        Ymmärrät että en kerro, mutta et hyväksy sitä. Niin, no juu, miten tuon sitten tulkitsee. En minäkään hyväksy tekojani, vaikka näin teenkin. Tilannetta en nyt saa muuksi muutettua ja tehtyä en saa tekemättömäksi. Kertomista en silti pidä hyvänä ratkaisuna ja ymmärrän tässä suhteessa itseäni erittäin hyvin.

        Jankkaaminen ei auta tässä kertomisasiassa. On väärin pettää, mutta on silti yhtä väärin kertoa, koska silloin satuttaa toista täysin aiheetta. Vedän itse rajan siihen, jos suhde alkaa kärsiä ja toinen huomaa jotain. Silloin on minun mielestäni syytä tehdä valintoja. Silloinkin kuitenkin valitsen kertominen ja salasuhteen jättämisen väliltä. Jos jätän pettämisen, niin en edelleenkään kerro koskaan. Miksi ihmeessä kertoisin?

        Vaimoni ei tarvitse tuntea minua 100%, jos hän ei epäile minussa vilppiä. Silloin jos luottamus on 100%, niin mitä ihmeen järkeä sitä on mennä murentamaan ja kertomaan, että by to way, en minä nyt ihan tällainen ole. Antaa toisen nauttia elämästä ihan rauhassa. Totuus lisää tuskaa.

        Sinun kohdallasi en hyväksy kertomatta jättämistä, koska et selvästikään kadu sitä, että teet väärin. Aivan kuten itsekin sanoin, teet väärin. Pettäminen on väärin, teki toinen mitä tahansa. Kyse on sinusta, sinun teoistasi.

        Kai meistä jokainen hakee toisesta ihmisestä ja suhteesta jotakin. Ok. Mutta avioliitossasi et elä kokonaisena miehenä. Haet salasuhteesta täydennystä ja käytät siis toista ihmistä tähän tarkoitukseen. Itsekkyyttä, eikö? Koska olet sen arvoinen?

        Sinäkään et tunne vaimoasi 100%. Et tiedä, epäileekö hän jotain. Et tiedä, kärsiikö hän jo nyt. Et välitä niin kauan aikaa, kun et itse huomaa mitään. Kun vaimosi saa tietää, se nykyinen elämästä nauttiminen osoittautuu valheeksi. Luulet, että sinulla on langat käsissäsi ja voit hallita tilannetta. Tuskin.


      • tuntisitko 10%
        mä vaan kirjoitti:

        Sinun kohdallasi en hyväksy kertomatta jättämistä, koska et selvästikään kadu sitä, että teet väärin. Aivan kuten itsekin sanoin, teet väärin. Pettäminen on väärin, teki toinen mitä tahansa. Kyse on sinusta, sinun teoistasi.

        Kai meistä jokainen hakee toisesta ihmisestä ja suhteesta jotakin. Ok. Mutta avioliitossasi et elä kokonaisena miehenä. Haet salasuhteesta täydennystä ja käytät siis toista ihmistä tähän tarkoitukseen. Itsekkyyttä, eikö? Koska olet sen arvoinen?

        Sinäkään et tunne vaimoasi 100%. Et tiedä, epäileekö hän jotain. Et tiedä, kärsiikö hän jo nyt. Et välitä niin kauan aikaa, kun et itse huomaa mitään. Kun vaimosi saa tietää, se nykyinen elämästä nauttiminen osoittautuu valheeksi. Luulet, että sinulla on langat käsissäsi ja voit hallita tilannetta. Tuskin.

        Sinäkään et tunne vaimoasi 100%. Et tiedä, epäileekö hän jotain. Et tiedä, kärsiikö hän jo nyt. Et välitä niin kauan aikaa, kun et itse huomaa mitään. Kun vaimosi saa tietää, se nykyinen elämästä nauttiminen osoittautuu valheeksi. Luulet, että sinulla on langat käsissäsi ja voit hallita tilannetta. Tuskin.

        Juuri näin. Usein paljastuu, kuinka huonosti pettäjä kaikessa kuvitteellisessa viisaudessaan pitää vaimoaan niin umpityhmänä, ettei tämä tiedä mitään. Ja pettäjä ei sitä enää voi tietääkään, koska ei elä enää täydella sydämellä vaimonsa kanssa, voikin olla, että vaimo tietää, mutta viisas vaimo ei kailota asiasta ympäri kyliä. Vaimo voi vaikka käydä asian vuoksi terapiassa, mutta mies ei tiedä mitään, koska ei ole vaimonsa asioista kiinnostunut. Yhtä hyvin lähipiiri tai sukulaiset ovat asian jo itse huomanneet, lähestyneet ehkä vaimoa haluten antaa tukensa, koska on halveksittavaa pettää toisen selän takana.

        Mutta mies ei voi tosiaan tietää, koska häntä kiinnostaa, vain salarakkaansa hyvinvointi, ei oman vaimon. Tuskin on siis langat käsissä, muistakaa vain sitä vanhaa sanontaa, että mies voi näennäisesti päättää asioista, mutta vaimo kääntää miehensä pään kohti oikeaa päätöstä.


      • Kunnon mies
        mä vaan kirjoitti:

        Sinun kohdallasi en hyväksy kertomatta jättämistä, koska et selvästikään kadu sitä, että teet väärin. Aivan kuten itsekin sanoin, teet väärin. Pettäminen on väärin, teki toinen mitä tahansa. Kyse on sinusta, sinun teoistasi.

        Kai meistä jokainen hakee toisesta ihmisestä ja suhteesta jotakin. Ok. Mutta avioliitossasi et elä kokonaisena miehenä. Haet salasuhteesta täydennystä ja käytät siis toista ihmistä tähän tarkoitukseen. Itsekkyyttä, eikö? Koska olet sen arvoinen?

        Sinäkään et tunne vaimoasi 100%. Et tiedä, epäileekö hän jotain. Et tiedä, kärsiikö hän jo nyt. Et välitä niin kauan aikaa, kun et itse huomaa mitään. Kun vaimosi saa tietää, se nykyinen elämästä nauttiminen osoittautuu valheeksi. Luulet, että sinulla on langat käsissäsi ja voit hallita tilannetta. Tuskin.

        Plääh, koittakaa nyt jo uskoa ja ymmärtää, että vaimollani on kaikki hyvin, perhe voi myös hyvin ja olen hoitanut kaiken kotona nyt / aina hyvin. Meiltä ei puutu mitään ja vaimoni on ihan yhtä tyytyväinen minuun kuin salarakkaani. Molemmat saavat seksiäkin niin paljon kun vain haluavat jne. Olen kotona läsnä ja elän perheelleni, teemme yhdessä asioita ja meillä on rutiinit, mutta olen joka viiko töideni puolesta poissa pari kolme päivää. Nämä päivät annan salarakkaalleni ja meillä on super hauskaa / kiihkeää. Minulla on oikeasti kaksi elämää, joista molemmista nautin omalla tavallani.

        Vaimoni ei epäile yhtään mitään ja salarakkaani on osaansa tyytyväinen. Hän nauttii minusta niin paljon kun voi ja olemme leikkisästi sopineet, että käytämme molemmat toisiamme hyväksemme. Nytkin odotan että hän tulee. Kävin just alkossa hakemassa hänen lempi viiniään ja sitten sauna, ruoka, ravintola ja sänky.... oikeesti me molemmat nautimme tästä. Soitin myös kotiin äsken ja siellä kaikki hyvin, kukaan ei aavista mitään. Niin, että mikä ongelma tässä nyt on


      • Hipetär
        Kunnon mies kirjoitti:

        Plääh, koittakaa nyt jo uskoa ja ymmärtää, että vaimollani on kaikki hyvin, perhe voi myös hyvin ja olen hoitanut kaiken kotona nyt / aina hyvin. Meiltä ei puutu mitään ja vaimoni on ihan yhtä tyytyväinen minuun kuin salarakkaani. Molemmat saavat seksiäkin niin paljon kun vain haluavat jne. Olen kotona läsnä ja elän perheelleni, teemme yhdessä asioita ja meillä on rutiinit, mutta olen joka viiko töideni puolesta poissa pari kolme päivää. Nämä päivät annan salarakkaalleni ja meillä on super hauskaa / kiihkeää. Minulla on oikeasti kaksi elämää, joista molemmista nautin omalla tavallani.

        Vaimoni ei epäile yhtään mitään ja salarakkaani on osaansa tyytyväinen. Hän nauttii minusta niin paljon kun voi ja olemme leikkisästi sopineet, että käytämme molemmat toisiamme hyväksemme. Nytkin odotan että hän tulee. Kävin just alkossa hakemassa hänen lempi viiniään ja sitten sauna, ruoka, ravintola ja sänky.... oikeesti me molemmat nautimme tästä. Soitin myös kotiin äsken ja siellä kaikki hyvin, kukaan ei aavista mitään. Niin, että mikä ongelma tässä nyt on

        Aikamoinen liero olet mieheksi! Tuolla toisaalla kerrot, että olet elänyt koko avioliittosi helvetissä ja siitä syytä lohdutat itseäsi salasuhteella.

        Tässä sitten taas vakuutat, että pidät vaimoasi kuin kukkaa kämmenellä ja häneltä ei mitään puutu! Kyllä häneltä puuttuu ainakin puolisonsa rakkaus jonka sinä jaat jollekin ulkopuoliselle ja tuntemattomalle. Tiedostaessaan tuon asian niin hän tuskin haluaisi elää kanssasi päivääkään!
        Tai sitten hänen rakkautensa on tuo antamasi materia...

        Sitten kerrot, että vaimosi saa sinulta seksiä niin paljon kuin ikinä haluaa! Uskotko sen olevan hänelle hyvää ja tyydyttävää?
        Entä sinä? En voi ymmärtää sitä, että jos parisuhde on pettymys ja elämä yhtä helvettiä, että kukaan haluaa rakastella kiihkeasti elämänsä "pilaajaa"??


      • Kunnon mies
        Hipetär kirjoitti:

        Aikamoinen liero olet mieheksi! Tuolla toisaalla kerrot, että olet elänyt koko avioliittosi helvetissä ja siitä syytä lohdutat itseäsi salasuhteella.

        Tässä sitten taas vakuutat, että pidät vaimoasi kuin kukkaa kämmenellä ja häneltä ei mitään puutu! Kyllä häneltä puuttuu ainakin puolisonsa rakkaus jonka sinä jaat jollekin ulkopuoliselle ja tuntemattomalle. Tiedostaessaan tuon asian niin hän tuskin haluaisi elää kanssasi päivääkään!
        Tai sitten hänen rakkautensa on tuo antamasi materia...

        Sitten kerrot, että vaimosi saa sinulta seksiä niin paljon kuin ikinä haluaa! Uskotko sen olevan hänelle hyvää ja tyydyttävää?
        Entä sinä? En voi ymmärtää sitä, että jos parisuhde on pettymys ja elämä yhtä helvettiä, että kukaan haluaa rakastella kiihkeasti elämänsä "pilaajaa"??

        Niin, olenhan kertonut että olen kunnon mies. Vaimoni on mitä on ja toimii miten toimii ja hän sen helvetin minulle on rakentanut. Minä en kuitenkaan ole toiminut koskaan samalla tavalla ja olen aina halunnut olla hyvä mies, rakastava, hellä, kiltti jne. Sitä olen edelleen ja ei minulla ole mitään ongelmaa esim. rakastella vaimoani. Teen sen huipusti ja hän saa takuulla nauttia. Periaatteessa vielä rakastakin vaimoani, mutta en vain yksinkertaisesti jaksa elää loppuelämääni sellaista outoa elämää, jonka hän on onnistunut järjestämään meille. Salasuhde tuo mukavasti tasapainoa elämääni.


    • tee sopimus

      Hei!

      Miksi et tee sopimusta vaimosi kanssa?
      Voihan vaimon kanssa sopia ja käydä vieraissa luvan kanssa, vai katoaako hommasta viehätys?

    • ukkomies58v

      Moi. Luin ketjua ja totean jo paljon nähneenä että usien on niin että toinen suhde (vaikka henkinen ystävyys) antaa voimaa arkeen ja siihen virall liittoon. Niin minullakin, ihan ilman seksisuhdetta ( kotona saa mutta harvemmin). Jokainen elää tavallaan; vastaa itsestään; ei kannata kaataa asiaa puolisolle, tulee turhaa tuskaa.
      aloittaja vastaa itsestään ja nuori nainen omastaan; tärkeää ettei anna hänelle
      katteettomia lupauksia. Jos nykymeno sopii molemmille niin so what.. Ilman riittävää läheisyyttä ei kukaan jaksa arkea, vanhempana huomaa vaan sen paremmin (58 v)
      Olihan yksi nainenkin ketjussa joka ymmärsi asian. Turha hutkia ketään kun ei voi tietää tilannetta. Jos ero tulee niin se on kunnon miehen hinta siitä. We only live once..

      • mä vaan

        "aloittaja vastaa itsestään ja nuori nainen omastaan; tärkeää ettei anna hänelle
        katteettomia lupauksia. Jos nykymeno sopii molemmille niin so what.."

        Tätä mä en ymmärrä: sille, jolle alun perin on luvattu avioliittoa solmittaessa yhtä sun toista, ei enää tarvitsekaan olla rehellinen. Puolisolle on voinut antaa ja saa antaa katteettomia lupauksia?

        Siltä puolisolta ei myöskään tarvitse kysyä, sopiiko nykymeno. Oletetaan vain, että sopiihan se.

        "We only live once.."
        Tämä koskee molempia aviopuolisoita.


      • Kunnon mies
        mä vaan kirjoitti:

        "aloittaja vastaa itsestään ja nuori nainen omastaan; tärkeää ettei anna hänelle
        katteettomia lupauksia. Jos nykymeno sopii molemmille niin so what.."

        Tätä mä en ymmärrä: sille, jolle alun perin on luvattu avioliittoa solmittaessa yhtä sun toista, ei enää tarvitsekaan olla rehellinen. Puolisolle on voinut antaa ja saa antaa katteettomia lupauksia?

        Siltä puolisolta ei myöskään tarvitse kysyä, sopiiko nykymeno. Oletetaan vain, että sopiihan se.

        "We only live once.."
        Tämä koskee molempia aviopuolisoita.

        Sille jolle on luvattu ja plaa, plaa.

        Tässä elämässä on tullut luvattua monesti yhtä jos toista ja minä en valitettavasti aina pysty pitämään lupauksiani. Toisekseen lupaukset liittyvät myös tiettyyn odotukseen siitä, mitä saat itsellesi. Mitä lupasit ja mitä luulit saavasi vasta painoksi. Jos menet esim. töihin, niin sitoudut noudattamaan tiettyjä sääntöjä ja odotat että saat jotain vastinetta tekemällesi työlle. No, entä jos et saakkaan, tai vastine on kenties jotain sellaista, josta et pidä lainkaan. No tuli luvattua, ole siinä sitten ja kidu loppuelämäsi.

        Vastaavia esimerkkejä olisi vaikka kuinka paljon, mutta yritän vain sanoa, että en minä ainakaan luvatessani jotain papin edessä kuvitellut, että elämäni olisi sen jälkeen yhtä helvettiä. Lupasinko mennä helvettiin loppuelämäkseni? En, vaan odotin saavani jotain vastinetta lupaukselleni. No, miksi sitten et jätä ja lähde ihan reilusi? Niin, ei ole reilua se, että toinen osapuoli toimii ensin väärin ja saattaa toisen tilanteeseen, jossa pitäisi erota, repiä perhe, lapset ja aiheuttaa häpeää suvulle ja jakaa omaisuus(ja vittu minä olen sen omaisuuden hankkinut ja sitä on paljon) ja mitä kaikkea vielä.

        Minä pidän oman avioliittolupaukseni siten, että en jätä, pidän huolta, mutta otan sen mitä jäin paitsi, missä koen saaneeni tyhjän käden, sieltä mistä sen saan, eli salasuhteesta. That´s my way ja sitä sai mitä tilasi, joskin olen edelleen hyvä mies, kunnon mies ja ties mitä


      • mä vaan
        Kunnon mies kirjoitti:

        Sille jolle on luvattu ja plaa, plaa.

        Tässä elämässä on tullut luvattua monesti yhtä jos toista ja minä en valitettavasti aina pysty pitämään lupauksiani. Toisekseen lupaukset liittyvät myös tiettyyn odotukseen siitä, mitä saat itsellesi. Mitä lupasit ja mitä luulit saavasi vasta painoksi. Jos menet esim. töihin, niin sitoudut noudattamaan tiettyjä sääntöjä ja odotat että saat jotain vastinetta tekemällesi työlle. No, entä jos et saakkaan, tai vastine on kenties jotain sellaista, josta et pidä lainkaan. No tuli luvattua, ole siinä sitten ja kidu loppuelämäsi.

        Vastaavia esimerkkejä olisi vaikka kuinka paljon, mutta yritän vain sanoa, että en minä ainakaan luvatessani jotain papin edessä kuvitellut, että elämäni olisi sen jälkeen yhtä helvettiä. Lupasinko mennä helvettiin loppuelämäkseni? En, vaan odotin saavani jotain vastinetta lupaukselleni. No, miksi sitten et jätä ja lähde ihan reilusi? Niin, ei ole reilua se, että toinen osapuoli toimii ensin väärin ja saattaa toisen tilanteeseen, jossa pitäisi erota, repiä perhe, lapset ja aiheuttaa häpeää suvulle ja jakaa omaisuus(ja vittu minä olen sen omaisuuden hankkinut ja sitä on paljon) ja mitä kaikkea vielä.

        Minä pidän oman avioliittolupaukseni siten, että en jätä, pidän huolta, mutta otan sen mitä jäin paitsi, missä koen saaneeni tyhjän käden, sieltä mistä sen saan, eli salasuhteesta. That´s my way ja sitä sai mitä tilasi, joskin olen edelleen hyvä mies, kunnon mies ja ties mitä

        No niin, rahastahan tässä olikin kyse.
        Jos tulen töissä kohdelluksi väärin, voin tehdä uuden sopimuksen tai irtisanoutua. Miksi ihmeessä olet kestänyt vuosikausia helvettiä? Silti sanot, että perheessä on kaikki hyvin? Sanoit salasuhteen "täydentävän oivasti tätä toista suhdetta". Miten; seksistähän ei ole kyse? Haluat, että joku katsoo sua ylöspäin?

        Ihan tiedoksi, elämä ei ole aina reilua, kellekään, mutta on mahdollista toimia itse oikein, vaikka tulisikin kohdelluksi väärin. Siinä mitataan ihmisen kunnia.


      • Kunnon mies
        mä vaan kirjoitti:

        No niin, rahastahan tässä olikin kyse.
        Jos tulen töissä kohdelluksi väärin, voin tehdä uuden sopimuksen tai irtisanoutua. Miksi ihmeessä olet kestänyt vuosikausia helvettiä? Silti sanot, että perheessä on kaikki hyvin? Sanoit salasuhteen "täydentävän oivasti tätä toista suhdetta". Miten; seksistähän ei ole kyse? Haluat, että joku katsoo sua ylöspäin?

        Ihan tiedoksi, elämä ei ole aina reilua, kellekään, mutta on mahdollista toimia itse oikein, vaikka tulisikin kohdelluksi väärin. Siinä mitataan ihmisen kunnia.

        No ei kuitenkaan vain rahasta, mutta onhan sekin yksi osatekijä aina. Joo, on mahdollista toimia itse oikein jne.... Sitähän tässä on harjoiteltu, mutta jossain vaiheessa sitä nousee mieleen kysymys, että miksi? Mitä minä siitä lopulta hyödyn, että toimin aina ja ikuisesti kaikeksta huolimatta itse oikein. Elämä menee siinä ja joo, olen tominut oikein.... mitä sitten? Saako siitä lopulta jonkin mitalin vai?


      • mä vaan
        Kunnon mies kirjoitti:

        No ei kuitenkaan vain rahasta, mutta onhan sekin yksi osatekijä aina. Joo, on mahdollista toimia itse oikein jne.... Sitähän tässä on harjoiteltu, mutta jossain vaiheessa sitä nousee mieleen kysymys, että miksi? Mitä minä siitä lopulta hyödyn, että toimin aina ja ikuisesti kaikeksta huolimatta itse oikein. Elämä menee siinä ja joo, olen tominut oikein.... mitä sitten? Saako siitä lopulta jonkin mitalin vai?

        Mitalia et tule saamaan. Et varsinaisesti hyötyisi mitään. Mutta omaa hyötyäkö tässä pitäisi tavoitella? Itse vain tietäisit, että olet toiminut oikein. Olisit kunnon mies omissa silmissäsi. Nyt haet muiden kustannuksella palkintoa ja hyvitystä siitä, että elämä on välillä kurjaa ja että olet suostunut kestämään kurjaa elämääsi näin pitkään. No, jos kerran et koe toimivasi omia arvojasi, omaa itseäsi vastaan, mikäs siinä sitten.

        Varas tekee väärin, vaikkei kiinni jäisikään. Mutta mitä sitten?


    • Minäminämiehiä?

      Väsyttävää lukea näitä ketjuja joissa pettäjät ja kakkoset kehuvat sekä puolustavat toimintaansa!

      Ketjun aloittaja kuten ukkomies58v. ovat ällöttäviä omahyväisyydessään ja itsekeskeisyydessään!

      Vielä se kirves kalahtaa omaan nilkkaan, odottakaahan vain...

      • Kunnon mies

        Ja miksi en puolustaisi toimintaani? En ole omahyväinen, enkä itsekeskeinen.


      • 7Rill
        Kunnon mies kirjoitti:

        Ja miksi en puolustaisi toimintaani? En ole omahyväinen, enkä itsekeskeinen.

        Kunnon mies..? No, sillä sanalla on kaksinainen merkitys...

        Olisipa mukava tietää, mitä vaimosi sanoisi tästä keskusteluketjusta. Ja mitä hänellä olisi puolestaan kerrottavanaan sinusta. Minä en henk. koht. jaksa ymmärtää ihmisiä, jotka pakenevat ongelmiaan pettämällä. Puhtaalta pöydältä ja puhtaalla omatunnolla olisi niin paljon parempi aloittaa suhde toiseen, ei tarvitsisi miettiä kuka kärsii jos käry käy. Tuollainen toiminta, jota sinä harrastat, on äärimmäistä itsekkyyttä, vaikka kuinka koetat puolustella tekoasi ja täällä sitten koetat saada hyväksyntää. Vaimosi syy pettämisesi ei milläänmuotoa ole, sinulla on ollut vaihtoehto olla rehellinen aviomies ja selvittää asiasi hänen kanssaan, mutta sinä olet halunnut valita valehtelun ja kaksoiselämän. Minusta se kertoo paljon sinusta.... Jonain päivänä vielä huomaat, miten hyvin pitää paikkansa sanonta: minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

        Et missään tapauksessa ole kunnon mies, sanomalla niin vedät lokaan kaikki ne todelliset kunnon miehet, jotka selvittävät ongelmansa rehellisesti vaimojensa kanssa, ennemmin kuin pettävät. Oli sitten lopputuloksena ero tai liiton jatkuminen.

        Mutta nämä miehet ovat enemmänkin kunnian miehiä, sinä et ole sitä, etkä koskaan tule olemaan.


      • Kunnon mies
        7Rill kirjoitti:

        Kunnon mies..? No, sillä sanalla on kaksinainen merkitys...

        Olisipa mukava tietää, mitä vaimosi sanoisi tästä keskusteluketjusta. Ja mitä hänellä olisi puolestaan kerrottavanaan sinusta. Minä en henk. koht. jaksa ymmärtää ihmisiä, jotka pakenevat ongelmiaan pettämällä. Puhtaalta pöydältä ja puhtaalla omatunnolla olisi niin paljon parempi aloittaa suhde toiseen, ei tarvitsisi miettiä kuka kärsii jos käry käy. Tuollainen toiminta, jota sinä harrastat, on äärimmäistä itsekkyyttä, vaikka kuinka koetat puolustella tekoasi ja täällä sitten koetat saada hyväksyntää. Vaimosi syy pettämisesi ei milläänmuotoa ole, sinulla on ollut vaihtoehto olla rehellinen aviomies ja selvittää asiasi hänen kanssaan, mutta sinä olet halunnut valita valehtelun ja kaksoiselämän. Minusta se kertoo paljon sinusta.... Jonain päivänä vielä huomaat, miten hyvin pitää paikkansa sanonta: minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

        Et missään tapauksessa ole kunnon mies, sanomalla niin vedät lokaan kaikki ne todelliset kunnon miehet, jotka selvittävät ongelmansa rehellisesti vaimojensa kanssa, ennemmin kuin pettävät. Oli sitten lopputuloksena ero tai liiton jatkuminen.

        Mutta nämä miehet ovat enemmänkin kunnian miehiä, sinä et ole sitä, etkä koskaan tule olemaan.

        En tullut tänne hakemaan hyväksyntää, vaan keskustelemaan asiasta. En myöskään erityisesti ole halunnut puolustella tekojani, mutta toki minulla on siihen oikeus. Ehkä nämä voimakkaat lausunnot juuri saavat minut hiukan puolustautumaan. Et missään tapauksessa ole kunnon mies jne... No uskollisuusko on ainut mittari sille, kuka on kunnon mies, tai kunnon nainen? Olen nähnyt aika paljon suhteita, jotka ovat liiton irvikuvia, mutta uskollisia siellä ollaan. Asioilla on aina puolensa ja puolensa, eikä kaikki ole aina sitä mieltä näyttää. Kunnon mies tai nainen on minusta aika laaja käsite ja jos tätä lähtee täysin avoimesti ruotimaan, niin vähissä ne kunnon kaverit ovat tälläkin palstalla.

        Rehellinen mies selvittää asiat vaimonsa kanssa jne... no minä en ole rehellinen tässä kohdassa. Se on nyt minun tieni tällä hetkellä ja ehkä vielä joskus asia muuttu, tai sitten ei. Puhtaalta pöydältäkin voi aloittaa ihan aina, oli sitten pettänyt, jättänyt, valehdellut tai mitä vaan. Voin silti aloittaa puhtaalta pöydältä. Kärsimys ei ole yhtään sen pienempi / suurempi jätetylle, vaikka jättäisin miten rehellisesti tahansa.

        Jonain päivänä huomaat että miten sanonta pitää paikkansa... minkä taakseen jättää, sen edestään löytää... ? ja mihin tämä perustuu?


    • Lapsissa on tulevais

      Pelkään puolestasi, että sitten viimein sinun tultuasi järkiisi kaikki on jo myöhäistä!
      Nyt ajattelen ainoastaan lapsiasi! Suhde paljastuu jossain vaiheessa pakosti ja silloin olet lastesi edessä paljaana ja selkä seinää vasten. Kadotat elämästäsi jotain suurta, mitä et tällä hetkellä voi tai halua ymmärtää.
      Menetät lastesi silmissä arvosi rehellisenä ja luotettavana isänä. Se on elämää suurempi menetys!!

      • samanlainen nainen

        Höpö höpö, suhteet ei pakosti paljastu. 9 vuotta olen itse omani saanut salassa pidettyä. Miksi se pakosti tässä vielä paljastuisi ellen anna siihen mahdollisuutta?


      • Kunnon mies
        samanlainen nainen kirjoitti:

        Höpö höpö, suhteet ei pakosti paljastu. 9 vuotta olen itse omani saanut salassa pidettyä. Miksi se pakosti tässä vielä paljastuisi ellen anna siihen mahdollisuutta?

        No sitä minäkin tässä mietin. Uskon että saan pidettyä suhteen salassa jos vain haluan ja itse asiassa olen ollut jopa tosi varomaton ja silti suhde on pysynyt salassa. Tiedän erään henkilön, jolla on 17 vuotta takana salasuhdetta, eikä käry ole käynyt.


      • Onpahan vertaistukij
        Kunnon mies kirjoitti:

        No sitä minäkin tässä mietin. Uskon että saan pidettyä suhteen salassa jos vain haluan ja itse asiassa olen ollut jopa tosi varomaton ja silti suhde on pysynyt salassa. Tiedän erään henkilön, jolla on 17 vuotta takana salasuhdetta, eikä käry ole käynyt.

        Niinpä, sehän se lisää uskoa epärehellisyyteen, kun tiedät monien salasuhteiden kestäneen!
        Se on yksi kaunis päivä, kun kaikki romahtaa....
        Sellaisia suhteita on vähän jotka kestävät vuodesta toiseen!

        Kyllähän suhdekin kestää ilman epäilyä ja kärähtämistä, mutta vain silloin kun puoliso on välinpitämätön eikä tuo asiaa julki vaikka tietäisi/epäilisikin..


      • ldkfgjldkfgjldf
        Kunnon mies kirjoitti:

        No sitä minäkin tässä mietin. Uskon että saan pidettyä suhteen salassa jos vain haluan ja itse asiassa olen ollut jopa tosi varomaton ja silti suhde on pysynyt salassa. Tiedän erään henkilön, jolla on 17 vuotta takana salasuhdetta, eikä käry ole käynyt.

        Minkä hiton takia joku olisi 17 vuotta salasuhteessa? Eikö siinä olisi jo moneen kertaan ehtinyt lopettaa entisen suhteen ja jatkaa uudessa? Jos uudempi suhde kestää 17 vuotta, mitä siinä edellisessä on niin hyvää, että siinä pitää elää valheessa?


    • vaimona 15-vuotta

      Miehenikö se täällä kirjoittelee?
      Aivan kuin meidän liitosta. Syitä kaksoiselämääsi en tiedä, enkä haluakkaan : )
      Mieheni matkustelee töidensä takia, ja hänellä on muutoinkin työn takia iltamenoja. Tiedän, että hänellä on säpinää ja varmasti käy vieraissa.

      Noh, se ei ole minulta pois, ja elän kuin en mitään huomaisikaan.
      Huvittaavaa kun hän reissujensa jälkeen on kotona ahkerampi, seurallisempi ja huomioivampi. Meillä ei riidellä hänen menoista, enkä pidä niistä lukua.

      Toki vietämme aikaa myös yhdessä, ja reissaamme koko perhe. Nauttikoon niin kauan kuin voi ja kykenee. Pääasia että meidän suhde toimii ja perheemme voi hyvin.

      • mä vaan

        "Pääasia että meidän suhde toimii ja perheemme voi hyvin."

        Molemmat salaavat toisiltaan jotain: toinen sen, että pettää, toinen sen, että tietää pettämisestä, muttei välitä. Toinen syyllisyyden tunnossaan hyvittelee ja toinen ottaa tämän ilolla vastaan. Eikö yhtä hyvin voisi pelata avoimin kortein? Miksi täytyy pettää? Mielestäni hyvään suhteeseen kuuluu luottamus, avoimuus ja rehellisyys. Suhde toimii - niin toimii sillä pinnallisella tasolla, kun pohjimmiltaan kumpikaan ei välitä toisesta, ei ole kiinnostunut.
        Vähäänpä tyydytte!


    • Kunnon mies

      Viime viiko meni kokonaan matkoilla. Käytiin ulkomailla saakka, kun työkuvioni sitä vaativat. No, en ihan yksin ollut matkalla, mutta työmatka kuitenkin. Ensi viikon yritän sitten olla kotona enemmän, niin menee paremmin tasan.

      Suhde on edelleen salassa ja vaimon luotto on 100%. Nyt ihan kiva olla kotonakin, ainakin lasten kanssa.

    • Tylsää

      Ketään ei taida kiinnostaa...

      • lukija5

        Aika paljon on kiinnostanut tähän asti


    • Ihmetellen seurannut

      Onko tämä nykyään jotenkin luonnollista, siis yleistä tällainen suhdesoppa. Itselleni tuntuu ihan vieraalta, mutta olenkin vähän täältä maalta kotoisin.

    • Salasuhteilu on väär

      Uskottomuuspalstalla saa lukea, että maailma on muuttunut hulluksi!
      Puolustetaan uskottomuutta ja avieroja joukolla! Jos joku uskaltaa olla erimieltä ja ihmettelee moraalittomuutta sekä itsekkyyttä, niin hän saa suurelta joukolta kuraa niskaan.
      Tämä aloitus kuuluisi oikeastaan sinne samanlaisten joukkoon!

      • Kunnon mies

        No mutta eihän tässä ole minua ainakaan puolustettu nimeksikään, enkä nyt pahemmin ole itsekään avutunut, vaan kertonut että väärin toimin... that´s it

        Minun tilanteeni on sikäli erikoinen, että minulla tosiaan on kaksi suhdetta, joissa molemmissa pystyn elämään täysipainoisesti, eikä kumpikaan osapuoli kärsi. Kotona kaikki hyvin, salarakkaalla kaikki hyvin, minulla kaikki hyvin, joten mikäs tässä on vikana. Tunnustaa pitäisi ja erota, kertoa ensimäisenä lapsillekin jne... näitä ohjeita en kiitos enempää. Jos kerran kaikki on ok, niin miksi pitäisi pilata kaikki?

        Huomenna taas lähden tapaamaan salarakasta... yes, vaimo pakkaa minulle ja silittää paidat jne., odottaa kotona ja kun tulen, niin kaikki hyvin... ehkä paremmin kuin jos olisin jatkuvasti kotona. So... mikä mättää?


    • rehellisyys kannatta

      Hei. En jaksanut lukea koko pitkää ketjua, mut tämmönen tuli mieleen. Miks et ehdota vaimolles avointa suhdetta. Sit ois vaimollakin mahdollisuus huvitella vähän. Halujahan hänellä on muihin miehiin. Ei tarvitsisi olla petollinen. Itelle ainakin tärkeetä on se, ettei tarvitse kuolinvuoteella miettiä minkälainen petturikusipää sitä on tullut läheisille oltua..

      • Kunnon mies

        Kertoisin toki jos se kortti toimisi, mutta kun tiedän ettei toimi, joten en edelleenkään viitsi pilata kenenkään elämää. Kuolinvuoteella voi muuten miettiä paljon muutakin, kuten sitä että jäitkö elämä elämättä, tai jos haluaa painia omantunnon kanssa, niin aihetta löytyy jokaisella paljon muustakin kun aviorikoksista.


      • voi meitä
        Kunnon mies kirjoitti:

        Kertoisin toki jos se kortti toimisi, mutta kun tiedän ettei toimi, joten en edelleenkään viitsi pilata kenenkään elämää. Kuolinvuoteella voi muuten miettiä paljon muutakin, kuten sitä että jäitkö elämä elämättä, tai jos haluaa painia omantunnon kanssa, niin aihetta löytyy jokaisella paljon muustakin kun aviorikoksista.

        Sen verran esituntumaa kuolinvuoteesta, ettei panemiset ole päällimmäisenä mielessä ja se hurvittelinko tarpeeksi. Lapset siinä päällimmäisenä oli mielessä ja heidän pärjääminen.


    • rehellisyys kannatta

      Varmasti voi miettiä muutakin. Sehän on vain itsestä kiinni miten haluaa elää elämänsä...Mielestäni se että elää elämää ja se että on rehellinen ja kunnioittava muille ihmisille ei sulje toisiaan pois.
      Kerroppa miksi avoinsuhde ei toimisi? Vaimohan saattaisi olla innoissaan ajatuksesta, jos kerta on itsekin ilmaissut että haluaisi muita miehiä. Vai onko niin että et itse siedä ajatusta että vaimolla olisi muita? Jos näin niin aika raukkamaista minusta.

      Kannattaa myös miettiä asiaa näin; siinä missä petät vaimoasi, petät myös lapsiesi äitiä. Mutta voihan olla tietenkin että perhe ei merkitse sulle kovin paljoa, vaan enemmänkin se, että itellä on kivaa ja se että saa toteuttaa omia halujaan. Mutta hyvähän se on, jos pystyt olemaan ylpeä elämästäsi sitten kiikkustuolissa myhäillen miten olet onnistunut kusettamaan perhettäsi jäämättä kiinni...

      • Kunnon mies

        Mistä olet saanut käsityksen, että myös vaimoni olisi halukas sivusuhteeseen? Näin ei asia ole ja jos olisi, niin so, mitä ihmettä tätä suhdetta enää jatkaisin. Ei minulle pettäminen ole mikään kova juttu, jota haluan vaalia. Se on tällä hetkellä välttämätön paha, että jaksan tätä toista, siis ensimmäistä suhdetta. Menen sen voimalla nyt, kun en hento vaimoani jättää ja perhettä hajottaa jne. Edelleen, jos tietäsin että vaimoni eron kestäisi edes jotenkin, niin voisin vaikka erottaminen, mutta kun ei kestä. Saisi varmaan sydämin, tai lähtisi lataamoon tms., kun en nyt vain halua tuottaa kärsimystä hänelle muutenkaan missään muodossa. Toisekseen en halua itsekään mitään avierokatastrofia tähän nyt. En ole sitä ansainnut, koska olen ollut kunnon mies, kuten nimimerkkinikin kertoo. Siksi kait tämä koko suhde onkin ajautunut tähän pisteeseen, kun on vain jatkuvasti antanut kaikkensa, heittäytynyt sata prosenttia, että toisella olisi hauskaa, mutta itse siinä sivussa palanut totaalisesti loppuun. Toinen ei sitä ole halunnut nähdä ja vaikka olen sen varmaan sata kertaa kyllin selvästi kertonut, niin ei mikään ole silti muuttunut. Sitä vaan kuvitellaan, että kun se tuon keštää, niin kyllä se sitten tuonkin kestää ja lastataan niin kuin hölmöläiset heinäkuormaa toisen niskaan. Enää ei ole kestänyt, mutta antaa olla. Vaimolla kaikki hyvin ja nyt minullakin jokin henkireikä, josta saa välillä pään pinnalle, että jaksaa.


      • kunnon vaimoke
        Kunnon mies kirjoitti:

        Mistä olet saanut käsityksen, että myös vaimoni olisi halukas sivusuhteeseen? Näin ei asia ole ja jos olisi, niin so, mitä ihmettä tätä suhdetta enää jatkaisin. Ei minulle pettäminen ole mikään kova juttu, jota haluan vaalia. Se on tällä hetkellä välttämätön paha, että jaksan tätä toista, siis ensimmäistä suhdetta. Menen sen voimalla nyt, kun en hento vaimoani jättää ja perhettä hajottaa jne. Edelleen, jos tietäsin että vaimoni eron kestäisi edes jotenkin, niin voisin vaikka erottaminen, mutta kun ei kestä. Saisi varmaan sydämin, tai lähtisi lataamoon tms., kun en nyt vain halua tuottaa kärsimystä hänelle muutenkaan missään muodossa. Toisekseen en halua itsekään mitään avierokatastrofia tähän nyt. En ole sitä ansainnut, koska olen ollut kunnon mies, kuten nimimerkkinikin kertoo. Siksi kait tämä koko suhde onkin ajautunut tähän pisteeseen, kun on vain jatkuvasti antanut kaikkensa, heittäytynyt sata prosenttia, että toisella olisi hauskaa, mutta itse siinä sivussa palanut totaalisesti loppuun. Toinen ei sitä ole halunnut nähdä ja vaikka olen sen varmaan sata kertaa kyllin selvästi kertonut, niin ei mikään ole silti muuttunut. Sitä vaan kuvitellaan, että kun se tuon keštää, niin kyllä se sitten tuonkin kestää ja lastataan niin kuin hölmöläiset heinäkuormaa toisen niskaan. Enää ei ole kestänyt, mutta antaa olla. Vaimolla kaikki hyvin ja nyt minullakin jokin henkireikä, josta saa välillä pään pinnalle, että jaksaa.

        Kunnon mies, oletko aivan varma ettei vaimolla ole myös toista silloin kun itse olet poissa? Ja siksi niin iloisesti paitasi silittelee kun "matkalle" lähdet? Oikeasti. Ihmeen varma olet ettei ole, mutta varmaa on se että halut ne on hänelläkin kun olet poissa. Ja kun kissa on poissa, hiiret hyppii pöydällä. Kyllä matkustavien miesten vaimot tietää mitä miehet tekee, ja tokihan saman sitten sallii vaimolleem. Näin se on.


    • rehellisyys kannatta

      Aha olet siis pelkästään vaimosi takia huonossa suhteessa, jotenkin aattelin et lapset vaikutti asiaan, mut en tosiaan jaksanut lukea koko keskustelua... Aika tyypillistä miesten toiveajattelua, etteikö vieras mies alkais naisia kiinnostaa pitkässä suhteessa.

      Jä tässä suoraa lainausta tekstistäsi. Ei kukaan nainen syyttä suotta tuollaisia latele.
      "No, mitä sain itse... seksiä kyllä, mutta en mitään vastapalveluksia tms. mitkä kuuluvat mielestäni tasapainoiseen seksiin, edes jossain määrin. Sain toki kuulla, että en riitä, tai että joku muu olisi parempi tms."

      "Edelleen, jos tietäsin että vaimoni eron kestäisi edes jotenkin, niin voisin vaikka erottaminen, mutta kun ei kestä. Saisi varmaan sydämin, tai lähtisi lataamoon tms."

      Ja mitä tuohon tulee ja mikäli tuo on totta, niin mistä sinä oikeen olet tuollaisen reppanan edes löytänyt ja vielä perheen perustanut hänen kanssa?! Ja jos toi yllä oleva on totta, niin ehkä hänen kannalta olisi parempikin sitten käydä vähän jossain hoidossa? Tuommonen ihminen ei ole psyykkisesti terve!!!

      Tai sitten sulla on vaan vähän liian isot kuvitelmat itsestäsi. Tai ehkä haluat vaan uskotella itsellesi noin että voit pettää vaimoas ja vielä samalla leikkiä sankaria.

      Sä täällä yrität kirjoittaa jotenkin kovin provosoivasti. Mut totuus on että et sä täällä meistä ketään petä, et loukkaa, me ei tunneta sua, sun vaimoas eikä lapsias. Sun perhees ja sen hyvinvointi ei merkkaa meille mitään. Kuitenkin täällä voi koittaa ihmisiä auttaa ihan tuntemattomiakin ja vilpittömästi. Loppujenlopuksi sinä itse teet omat päätöksesi.

    • Sehelpoinjuttu

      Niin tai näin.... Tämä..kin on aika yksinkertainen asia...... Ketä oikeasti kusetat? Vastaus lienee, että itseäsi eniten.

      • onkohanhyväksikäyttöä

        Niin tekee. Huvittava ketju mun mielestä. Vanhempi mies puolustelee ja kehuu nuorta rakastajatartaan. Onkohan koskaan miettinyt oikeasti naisen motiiveja olla suhteessa ukkomieheen? Nainen on eronnut pitkästä suhteesta ja keksi että noin viettien vietävissä oleva ukkomies voi lievittää hänen tuskaansa. Käyttää miestä hyväkseen. Kai kolmekymppinen oman ikäisen miehenkin saisi jos haluaisi?
        Mun mielestä nainen käyttää setää hyväkseen ja setä ei edes tajua sitä vaan olettaa naisen ihastuneen häneen. Kellepä ei kelpaisi ilmaiset matkat, hotelliyöt, ravintolassa käynnit. Vastineeksi hän antaa miehelle seksiä.Kunnon mies tippuu korkealta ja kovaa kun nainen sanoo jossain vaiheessa että tää oli tässä, perustan perheen ikäiseni miehen kanssa.
        Mistä kunnon mies voi edes olla varma ettei nainen huseeraa samaan aikaan myös muiden kanssa?


    • persoonahäiriöstäkyse

      Vuosia pettävä ei ole terve.

      • Hoitoa

        Samaa mieltä, lähipiirissä läheltä tällaista seuranneena täytyy vain ihmetellä miten joku pystyy. Mies jäi kiinni jo kertaalleen tekstiviesteistään, mut sama meno jatkunut jo taas puoltoista vuotta, harvasapäivä karauttelee ukko vieraisiin suoraan töistä. Avokki autuaan tietämättömänä ja onnellisena ostelee pettäjämiehelleen kaupunkilomia. Ja toinen nainen toisaalla sulaa äijän lepertelyihin. Suhde on täällä pikkukylällä puolijulkinen salaisuus, eikä ketään kai kiinnosta kertoa avopuolisolle kun on melko kopean oloinen daami. Ja kyseessä ihan normi perusäijä pallomahoineen et siinä sitä lottovoittoa molemmille. Mut kyllä pitää olla melko omatunnoton, sanaseppo mies. Ton kun oppis...


    • Epäilevänainen

      Vastaus on vasemmassa rintataskussasi. Se on nimeltään sydän. Jos pystyt elämään itsesi kanssa ilman omantunnontuskia ja jatkamaan suhdetta salarakkaaseesi ilman rakkaasi menettämisen pelkoa, tiedät jo vastauksen.

    • petetty12

      Loukkaat vaimoasi ja perhettäsi syvästi. Olet rikkonut kaiken minkä varaan parisuhteen tulisi perustua. Seuraus siitä on valtava kriisi ja koko perusturvan romahtaminen. Vaimosi tulee romahtamaan ja olet tuhonnut hänen osan hänen elämästään lopullisesti. Uskottomuus muuttaa petetyn elämän lopullisesti ja siitä kriisistä toipuminen vie vuosia. Olet tuhonnut parisuhteesi ja perheesi perusturvan. Et voi enään millään korjata tilannetta. Kärähdät siitä tai et juuri nyt. Lopulta tulet varmasti kärähtämään. Epäilevä nainen on ovela ja saa sinut varmasti vielä kiinni.

    • Älä.naurata

      Sinäkö kunnon mies.

    • meilläpäin

      Kunnon mies ei sano koskaan ei...

    • Pettäjällle

      Valehteleva seksiaddikti kusipää, jolla kyrpä näyttää hoitavan aivojen virkaa

    • Kostotodellakova

      Pidä huoli ettei mene vaimosi korviin. Eikä salasuhde tule jollekin tietoon. Silloin todella pahasti loukkaat silloin saat kaikkien vihat jopa sun omat lapset naureskelevat ja säälivät isäänsä joka todella petti pahasti. Varsinkin kun et voi edes selittää syitä salapanoosi. Puhtaasti kuullostaa sille että haet vaihtelua arjen harmauteen. Minulla myös kokemus tuollaisessa. Nyt kuitenkin olen pulassa. Vaikka suhde ohi jatkuu se eri muodossa. Esittää muka ystävää miten se luulee että voisin koskaan luottaa siihen ettei kosta. Nyt varsinkin kun vaimoani joku kiusaa viesteillä ja kuvilla vittuillen ja vihjaillen asiasta. En halua viedä asiaa tutkitaan koska pelkään sen olevan sen naisen. Et usko kuinka iso työ on pitää vaimoni rauhallisena ettei vie eteenpäin. Nyt sydän kylmänä peläten mitä se seuraavaksi tekee.

    • Joooooooooooo

      Muuten hyvä, mutta vaihda nimim 'kunnon.mies'. Älä selitä olet pettäjä. Eli täysin turha vaimollesi, kerro hänelle totuus ja anna hänen olla sellaisen kanssa joka ei ole petturi.

    • himskattisentään

      Mulla vastaavanlainen tilanne, jo takana mutta kuitenkin...ihmismieli on heikko ja jos kotona jokin osa alue pettää se vaikuttaa ja siinä sitten ollaan, joko salasuhteessa ennen kuin huomaakaan tai sitten yhden kerran huvitteluksi jäänyt juttu.

    • kukatieslkj

      Täällä ei kannata tuoda esiin vierasta panoa...nauti hiljaisuudessa, niin minä tekisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3087
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      545
      2942
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2135
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1962
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1771
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1522
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1257
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1162
    Aihe