onko palsta tarpeen?

kyttälän guru

Vuosien mittaan on tullut kirjoitetuksi tälle Mäntyharju-palstalle kerran jos toisenkin erilaisilla nikeillä.
On alkanut vähitellen kyllästyttää. Palsta on tullut aika tyhjänpäiväiseksi ja yhä etääntynyt jopa meikäläisen henkisestä tasosta. Tietäähän sen, kun palsta sisältää suureta osin juopuneiden kirjoituksia.
Kirjoittelun määrä täällä on myös vähentynyt.
Onko tästä koko palstasta enää mitään hyötyä kenellekään tai millekään?

35

697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kelttula

      Saman kaltaisia ajatuksia mieleen tullut.Pohja saavutettu alkaneen vuoden aikana,josta alemmaksi tuskin paljoa voi painua.Harvoin olen itse kirjoitellut tänne,joskin lähes päivittäin vilkaissut,olisiko jotain ajankohtaista ja asiallista .Valitettavasti yleensä ei,mutta ei menetetä toivoa,joten palsta oikein käytettynä tarpeellinen.

    • *****

      Sama täällä... kirjottelun taso on mennyt navan alle. Tällaisena ei ole mitään hyötyä, joutaisi lopettaakin.

    • Totuuden torvi

      Nytkin on pyyhitty pois lothar ketju. Miten tälle peräkylälle saadaan koskaan sitä tarvittavaa turistivirtaa jos kaikki info ketjut poistetaan? Märäntynyt salmela ei meitä pelasta. Kylä tarvii mainosta ja tulta syöksevää extreme taiteliaa.

    • Moikka tutut.

      Itse kannatan tämmöisen palstan olemasa oloa. On köyhänkansan karpokanava.
      Samoin tiedotuspalstana huippuhyvä, mutta tosiasiassa jotkut kirjoitukset
      on heppoisia.
      Tuo kirjoitusten arvostelu, mikä vaivaa näitä perinteisempiä naputtelijoita,
      on myöskin tyhmää, sillä ilmaisutaito ei kaikilla ole loistava ja kirjoitusvirheitä
      sattuu kokeneillekin.
      Kynnys tänne kirjoittamiseen on yllättävän korkea ja siksipä grafologina
      sanoisin aktiivisia kirjoittajia olevan vähän.

      • jallu gabriel

        " ... ilmaisutaito ei kaikilla ole loistava ja kirjoitusvirheitä sattuu kokeneillekin."

        Tosi on, varsinkin kun on kyse mjulaisista.

        Täällähän taito kuitenkin kehittyy. Siitä on selviä havaintoja.


    • mun vessanpönttö

      Jep. Minusta on kiva kirjoittaa tänne täyttä paskaa. Tämä on ikäänkuin kaatopaikka jonne on hyvä purkaa mitä mieleen tulee. Osa asioista jotka vituttaa on teidän joidenkin mäntyharjun asukkaiden aikaansaannoksia, joten siitäkin syystä juuri tämän palstan olen valkannut. En ole ainut joka täällä rellestää, mutta täytyy sanoa että kivaa on ollut välillä. Lothar tuntuu nousevan esille joka toisessa viestiketjussa ja sitten toinen suuri aihepiiri on kyttääminen; kuka teki, mitä, milloin ja millä. Kiteyttää hyvin sen kuinka tylsää mäntyharjussa yleisesti ottaen on. Ei tapahdu mitään niin jostain sitä on puheenaiheita keksittävä. Sitä alkaa helposti alkaa kytätä ja kadehtia muita. Välillä olisi hyvä monen mäntyharjulaisenkin hyvä katsoa peliin ja miettiä kuinka hyvin ne omat asiat sitten on? Monellakaan ei ole varaa yksinkertaisesti arvostella toisia ihmisiä. Ehkä te joskus opitte kun teillä itselläni ei menekkään asiat niin hyvin ja osat vaihtuu.

      • vai tyhmyyttä

        Erittäin terapeuttista on purkaa sanallista ja ajatuksellista ulosantiaan tänne Suomi24:seen. Lotharista on tullut vähän kuin koominen hahmo jo tällä palstalla ja senkin ymmärtää, ettei Mäntyharjun kaltaisessa pikku pitäjässä mitään tapahdu, joten on kuin omiaan synnyttämään uteliaita juoruakkoja ja -ukkoja, jotka kohottautuvat toisen ihmisen yläpuolelle kaikessa "viisaudessaan".


    • j.uoppo

      Juoppojen valheita ja fiktioita täältä saa vain lukea liian paljon. Ei ole mitään ylläpitäjän valvontaa. Pitäisi lailla kieltää. Lapset oppivat tämän kautta aikuisilta kiusaamisen jalon taidon.

    • kiiski1

      Ajatelkaa maailmalla on monessa paikassa nälänhätä, Mutta meidän kylällä jotkut kääpiöaivot arvostelevat minkälaatuista ruokaa tai leipää on kaupoisamme tarjolla. Kyllä on järjen köyhyyttä nämä keskustelut tästä asiasta. Onko pakko ostaa jos tuote ei miellytä.Järjen käyttö on sallittu jos sitä on vielä tallella. Ajatelkaa miten meillä on loppujen asiat hyvin.

    • Voise vinlant

      Kannataisiko miettiä tulevaisuutta laajemmin. Yks putin meni rimille kun
      maanmiehet pyysi.
      Miten on, suomalaiset politiikot, voiko putini tulla turvaamaan maanmiehiään
      vaikka piskuiseen Mäntyharjuun?
      Mitenhän sopimukset on kirjoiteltu???

      • voise vinlant

        Voi mahoton, tärkein jäi pois.

        Tämä ei ole nato kannanotto.


    • hyyry

      Palstalle tulee keskimäärin 2-3 puheenvuoroa päivittäin,

      Uusia aloituksia tulee ehkä pari kappaletta viikossa.

      Keskustelu on tyhjänpäiväistä.

      Eihän tämä palsta kenellekään haitaksi liene, joten voinee olla täällä.

    • 11-27

      Vanhaa mäntyharjulaista masentaa tämän palstan lukeminen. Tuntuu kuin täällä kilpailtaisiin siitä, kuka parhaiten pystyy kakkimaan kotipesäänsä ja pilaamaan kotiseudun mainetta.

      Kyllähän täältä meikäläinenkin on pyrkimässä muualle ja nimenomaan Etelä-Savoon, josta kuitenkin juuret ovat peräisin, mutta ei missään nimessä Mikkeliin. Ei tuon muualle hakeutumisen takia viitsi kuitenkaan tänne ilkeyksiä kirjoitella. Eihän sellaisella asennoitumisella saisi täältä asuntoakaan kaupaksi.

      Joka tapauksessa annettakoon Mäntyharju-palstan olla täällä.

    • mari ..

      Samapa tuo. Onhan täällä joskus asiaakin. Siitä on esimerkki ketju köyhien juopottelusta.
      Voi panna joitakuita ajattelemaan.

      • !!!!!!

        Voi, voi, haiskahtaa itsekehulta Mari. On täällä joskus ollut asiallisempiakin aloituksia. Ei tuo ainakaan minua saanut muuten ajattelemaan, mutta köyhä on sinunkin silmissä kaiken pahan alku ja juuri. Joi tai sitten ei.


      • t.omppeli
        !!!!!! kirjoitti:

        Voi, voi, haiskahtaa itsekehulta Mari. On täällä joskus ollut asiallisempiakin aloituksia. Ei tuo ainakaan minua saanut muuten ajattelemaan, mutta köyhä on sinunkin silmissä kaiken pahan alku ja juuri. Joi tai sitten ei.

        Köyhyys on tulosta laiskuudesta, saamattomuudesta ja harkitsemattomuudesta. Köyhyys on rasituksena yhteiskunnalle.


      • kyttälän guru
        t.omppeli kirjoitti:

        Köyhyys on tulosta laiskuudesta, saamattomuudesta ja harkitsemattomuudesta. Köyhyys on rasituksena yhteiskunnalle.

        Köyhyyshän on suurimmalta osin itse aiheutettua.
        Köyhästäkin voi tulla rikas ja rikkaasta köyhä.


      • !!!!!!
        kyttälän guru kirjoitti:

        Köyhyyshän on suurimmalta osin itse aiheutettua.
        Köyhästäkin voi tulla rikas ja rikkaasta köyhä.

        Totta puhut, mutta järjen köyhyydelle ei voi mitään. Sekin käy joskus mielessä , kun lukee tätä palstaa. Mutta on sitä ihan oikeita köyhiäkin, ei ole aina ollut koulutus ym, yhteiskunnan maksamaa, ja jos ei ollut kultalusikka suussa jo syntyessään, niin eipä siinä juuri rikkauksilla hehkutella. Työstä saatu palkka menee elämiseen jne. Ei kannata ylen katsoa heikompiaan, sillä rikkaastakin voi tulla köyhä joku kaunis päivä, kuten itsekkin totesit.


    • kuinka voin kiittää?

      Laps' olen köyhän kauniin Karjalan,
      nyt vaikka vierahissa vaellan. Aili Runne tekstin kirjoittanut ja minä
      Siell' äiti tuuditti mun kehtoain kopsasin sen tähän, kun olen köyhä?
      ja laulut Laatokan mä kuulla sain.
      Jos milloin tyyni oli pinta veen,
      mä kuulin niin kuin soinnut kanteleen.
      Kun myrsky sai, löi aallot rantoihin,
      mä niitä pelkäsin ja rakastin.
      Sinne, sinne kaipaan ain,
      missä kerran kehdon sain.
      Pois täältä kaipaan kotiin Karjalaan. Niimpä, köyhyyden pilkkaajat

      On soiaalihuolto, on kepu, on kela, on hiekkakuoppa. on abc, on köyhiä,
      on kipeitä ja etenkin yläluokkaan kuuluvia, voi Teitä?

      • On pilkkuja panna.

        Nyt aiheutti ohjelman layout tempun.

        Teksti:
        Aili Runne tekstin kirjoittanut ja minä kopsasin sen tähän, kun olen köyhä.
        Oli erillisellä rivillä, mutta laittoi sohvi (onnea) sen väärin,,,


    • kuppilan filosofi

      Kukaan ei ole syntymänsä pohjalta tuomittu köyhyyteen. Rikkauteen voidaan kyllä syntyä.
      Köyhä voi rikastua omalla yritteliäisyydellään. Siitä on lukuisia esimerkkejä.
      Voisikohan täällä joku köyhäksi itsensä katsova selittää, mistä syystä hän ja joku hänen tuntemansa on köyhä? Löytyykö halukkaita vai onko täällä lainkaan köyhiä?

      • En tiedä

        köyhyydestä mutta voin kertoa kuinka minusta tuli varakas. Kävin kouluni kunnolla pitkän kaavan mukaan, en siis oikaissutmissään. Samoin kävin armeijan res.upseeriksi saakka. Siitä saa henkistä ryhtiä kun tietää olevansa parhaitten joukossa. Perustin firman ja tein työni siinäkin kunnolla. Säästin jotta turvaisin vanhuuteni, kuitenkin niin ettei tarvinnut tinkiä mistään. Sijoitin 20 vuoden ajan pörssiin ja asuntoihin silläkin uhalla että voin menettää paljon jos teen typeryyksiä. Onnistuin siinäkin. Sitten päätin myydä firman pois. Nyt olen onnellinen monimiljonääri joka elää pääomatuloilla. Olen terve ja teen nyt mitä tykkään. Tätä ei ole tarkoitettu naljailuksi kenellekään mutta halusin vain sanoa että jos on ahkera ja suunnitelmallinen niin maailma on avoin vaikka minkälaiseen menestykseen. Se on itsestä kiinni eikä kenestäkään muusta.


      • Puistotien porho
        En tiedä kirjoitti:

        köyhyydestä mutta voin kertoa kuinka minusta tuli varakas. Kävin kouluni kunnolla pitkän kaavan mukaan, en siis oikaissutmissään. Samoin kävin armeijan res.upseeriksi saakka. Siitä saa henkistä ryhtiä kun tietää olevansa parhaitten joukossa. Perustin firman ja tein työni siinäkin kunnolla. Säästin jotta turvaisin vanhuuteni, kuitenkin niin ettei tarvinnut tinkiä mistään. Sijoitin 20 vuoden ajan pörssiin ja asuntoihin silläkin uhalla että voin menettää paljon jos teen typeryyksiä. Onnistuin siinäkin. Sitten päätin myydä firman pois. Nyt olen onnellinen monimiljonääri joka elää pääomatuloilla. Olen terve ja teen nyt mitä tykkään. Tätä ei ole tarkoitettu naljailuksi kenellekään mutta halusin vain sanoa että jos on ahkera ja suunnitelmallinen niin maailma on avoin vaikka minkälaiseen menestykseen. Se on itsestä kiinni eikä kenestäkään muusta.

        Ja asut onnellisesti puistotiellä kaikkien hamppujesi kanssa ja lehmät lentää!!


    • henkikirjoittaja.

      No pärkele, kyllä minä. Minulla ei ole pankissa rahaa, sukanvarresa on reikiä.
      Hankkeet on huonot. Kouluja olisin käynyt, mutta köpsänä köyhänä minulla
      ei riittänyt pisteet. Ainoa asia, minkä olen elämässäni oppinut, on olla
      tyytyväinen nykyiseen toimeentuloon, kun ei tarvitse filosofeilta ja guruilta
      pyytää mitään!

      No sitten Reiska, syntyi huutolaispojaksi, ostettiin esieuroilla eu-kelpoiselle
      tilalle paimenpojaksi. Kesti tietysti aikansa hankkia mopo, tienestit oli mitä
      oli. Kortteerikin oli heikonlainen, lämmintä riitti, kun jaksoi Reiska puita kantaa.
      Jopa eräs esieupäälikkö jyrähti metsätyömiesten elinolosuhteista ja saatiin
      metsuri voutilainen maanherraksi. No mitäs se tähän kuuluu? Ei mitään.
      Reiska eli köyhänä ja kuoli köyhänä. Jaa, se syy: Jollei tuonikäisillä ihmisillä
      ole viellä köyhyyden syyt selvinneet, jotka tänne naputtelee, on siellä esillä
      istuttu aivan turhaan, aivan turhaan.

      Mut toi on hyvä: "nyt vaikka vierahissa vaellan".

    • t.omppeli

      Köyhästähä minäkii alotin, sano Puistotien asukas.

    • jallu g

      Meidän kylällä oli aikoinaan perhe, jota saattoi hyvällä syyllä sanoa köyhäksi.
      Lapset siitä lähtivät maailmalle. Tuskinpa niistä yhtäkään on tätä nykyä paikallaan luonnehtia köyhäksi.
      Tämä olkoon osoituksena siitä, että köyhäksi syntynyt ei välttämättä jää köyhäksi.

    • Naurukaunistaa

      On.tää on niin hauskaa seurattavaa.

    • pienetonhuvit

      Ei tod

    • SamaIlmiöOllutMuuallakin

      Palsta olisi ihan asiallinen ja keskustelultaan jopa vilkas, jos tuo Viskarin spämmipelle saataisiin pois kokonaan.

      Eihän sillä edes koskaan ole mitään järkevää asiaakaan.

      • UkkopaHyvinnii

        Ei ole Viskaria tällä palstalla!Ymmärryksessä vikaa? :-)


      • VuodestaToiseenPaskaa
        UkkopaHyvinnii kirjoitti:

        Ei ole Viskaria tällä palstalla!Ymmärryksessä vikaa? :-)

        Sinulla se on ymmärryksessä vikaa, kun et tajua lopettaa.


    • aseman_s

      Kun arvaa, ketkä palstalle kirjoittavat, ei mitenkään ihmettele palstan tasoa. Oluthöyryissähän tänne aika usein kirjoitellaan.

    • Kopille_herjauspalsta

      Täältä palstalta on havaittavissa Kopin sairauden eteneminen! Jos kelailee kirjoituksia vanhimmasta uudempaan, niin tämä sairauden syveneminen on helposti havaittavissa. Siten tämä palsta toimii antropologisena ja lääketieteellisenä tietolähteenä.

      • EiOleMitäänKopiota

        Sinä olet ollut päästäsi pahasti sairas niin kauan kuin olet kirjoitellut. On näköjään ajan kysymys, milloin päässäsi pimahtaa lopullisesti. Kannattaa hakeutua sinne mielisairaalaan ajoissa, kun yksinäisenä sinulla ei ole saattajaa.


      • uusinimicopylle
        EiOleMitäänKopiota kirjoitti:

        Sinä olet ollut päästäsi pahasti sairas niin kauan kuin olet kirjoitellut. On näköjään ajan kysymys, milloin päässäsi pimahtaa lopullisesti. Kannattaa hakeutua sinne mielisairaalaan ajoissa, kun yksinäisenä sinulla ei ole saattajaa.

        Kopio,copy ym. Nimet on sinun lempinimiä!Jos oikeasta nimestäsi olisi palstalaisilla tieto/varmuus käytettäisiin sitä palstahäiriköstä keskustellessa!Voithan ehdottaa parempaa lempparia itsellesi niin käytetään sitä!?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1575
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1222
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe