Bitcoin - Paras eläkesäästämisen muoto

Akvavitix7

Paras tapa eläkesäästää on ostaa jonkin verran Bitcoineja. Paperilompakkoon vaan talteen niin saa eläkkeelle jäätyään sitten tarpeen mukaan tehdä ostoksia niillä ja maksaa laskuja. Jos jää vaikka muutamankin vuoden päästä eläkkeelle niin silloin jo Bitcoin hyväksytään yleisesti maksuvälineenä ja nyt sijoitettu pieni summa riittää moninkertaisesti ostoksiin ja laskujenmaksuun. Mikään rahasto tai säästötili ei vedä tälle eläkesäästämisen muodolle vertojaan sillä eurot myös menettävvät ostovoimaansa. Bitcoineja on rajallinen määrä. Niiden ostaminen onhelppoa ja voi vaikkapa hyväksyä maksuna kun myy sohvan tai metsää.

Bitcoinien salaus on niin vahva että edes koko auringon tuottaman energian valjastaminen nykyaikaistakin energiatehokkaammilla tietokoneilla ei riitä vaarantamaan sen turvallisuutta.Bitccoinien ostovoiman kasvu perustuu siihen ettei kuaan vedä välistä inflaation muodossa.

6

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bittiheikki

      Olen kokeillut. Helppoa ja turvallista jos ostaa suomalaisesta palvelusta.

    • Synkkä tulevaisuus

      Bitcoineja on rajallinen määrä, mutta vastaavia näennäisrahoja syntyy kuin sieniä sateella. Nyt on jo automaattisia ohjelmia, joilla kuka tahansa voi perustaa bitcoinin tapaisen valuutan. Yhdessä nämä muodostavat loputtomasti kasvavan määrän tarjontaa, ja ihan klassisen rahateorian mukaan niiden arvo lähenee nollaa. Näin käy aina, kun joku syytää markkinoille määrättömästi rahaa.

      • Bitcoineja käyttävä

        Jokaisessa näistä on aina kysymys omasta valuutastaan. Bitcoinin käyttäjäkuntaa ja vakiintukutta asemaa ei voi kopioida napin painalluksella. Toki näistä voi mielestään suurimman valita vaikkapa Bitcoinin kaveriksi, jos haluaa käyttää vähän toisenlaista. Näissä kryptovaluutoissa on teknisiä eroja jonkin verran.

        Vaikka sieniä syntyisi sateella kuinka paljon, ei suosituimman sienen asemaa noin vain syrjäytetä.


    • Xeiron

      Mitenkäs nämä yhtäkkiä kadonneet bitcoinit - satojen miljoonien dollarien arvosta bitcoineja katosi, ja hukkaajat vain levittelevät käsiään...

      Täysin turvaton valuutta, siihen kannattaa laittaa kiinni vain sen verran minkä voi menettää silmää räpäyttämättä.

    • Hyvä tästä tulee

      Voihan noita muutamia bitcoineja hankkia, jos uskaltaa pelata kohteella, jolla on iso volatiliteetti. Yhtenä päivänä arvo 1bitcoin 5 euroa, sitten 800 euroa ja kohta 250 euroa.

      Kultaan voi sijoittaa myös paitsi, että nyt taas ei oikein tiedä kuka manipuloi kullan hintaa. Jos ostaa kultaa osta sitä vähintään 10 vuodeksi.

      Mun sijoitusstrategiani on tällainen:
      - Viimeiset 15 vuotta olen pitänyt korkeakorkoista tiliä pankissa ja aina vuoden alussa lähetän verottajalle muutetun veroprosentin siten, että maksan veroja enemmän, kuin on tarpeen. Veronpalautus on vuosittain n. 1200-2000 euroa. (Valtio maksaa n. 2% korkoa).
      - Olen ostanut kultaa viimeisten viiden vuoden aikana 8000 eurolla. Nyt en osta enää vaan odotan eläkkeelle pääsyä (N. 12 vuotta vielä).
      - Sijoituspankissa sijoitustili. Sijoitettuna 20 000 euroa. Osta, kun markkinat romahtaa ja odota.

      Bitcoiniin en ole uskaltanut lähteä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe