Nosturimiehillä hinnat

Kapitalistiriistäjä

kohdillaan..!

Edesmennyt, nosturifirma Niskan toimitusjohtaja piti lehtitietojen mukaan yllä
työntekijöiden kannustusjärjestelmää.
Kuntoilla sai työaikana sekä jokaisesta työntekijän juoksemasta kilometristä
yritys maksoi yhden euron kilometriltä.

Siellähän duunari tienasi juoksemalla enemmän, kuin esim. kontinajossa koko rekalla..?!

13

556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Z19

      Hyvä että joku osaa laskea ja ei hauku työntekijöitä koko ajan vaan arvostaa heitä.
      Miten hän saan sellaiset miehet että 100 metriä korkeat nosturit pysyy pystyssä?

      Liikevaihto 80 milj.euroa,jos 10% jää vuodessa niin ihme että on miljonääri..

      • Sankarit töissä

        Hienoa että yrittäjä kannustaa ja palkitsee terveelliseen elämäntapaan pyrkiviä työntekijöitä. Siinä on vaan yksi haittapuoli. Eli jos palkitaan siitä ettei tule sairaslomapäiviä niin se johtaa helposti siihen että porukka tulee kipeänäkin väkisin töihin ja tartuttaa muutkin samaan tautiin. Lisäksi osittainkin sairaana työskentely altistaa lisävahingoille kun kroppa ja mieli ei ole skarppina. Pahimmassa tapauksessa duunari tulee töihin kesken sairasloman ja jos silloin tapahtuu jokin lisävahinko tai vamma pesee vakuutusyhtiö heti korvauksista kätensä koska työntekijälle on myönnetty sairaspäivärahaa ja tämä tietää ettei ole työkykyinen. Kannattaa miettiä näitä kaikki työnsankarit!


    • Jokke Jokeltaja

      Joo, siis tässä oikeasti yrittämisen mallia myös kuljetusalalle. Kannustaminen liikuntaan ja siitä maksaminen mm. 1€/kilometri ja oikeus käyttää kuntosalia työaikana työtilanteen salliessa on pieni satsaus siitä, että työntekijät pysyvät kunnossa muuten varsin yksitoikkoisessa istumatyössä. Samoin kannustinpalkkiot tupakanpolton lopettamiseen. Tässä firmassa ajatellaan, että työntekijä työskentelee yrityksessä eläkkeelle saakka, kunhan heistä pidetään hyvää huolta. Ja näin varmasti useimpien kohdalla onkin.

      Ja kun perusasiat ovat näinkin hyvässä kunnossa, niin työpaikat ovat haluttuja ja firma voi valita parhaat päältä. Näin varmasti myös ensi lauantaina järjestettävässä suuressa rekry-tilaisuudessa. Ja kun on parhaat työntekijät, niin vahinkoja tapahtuu harvoin, eli vakuutusmaksut pysyvät pienempinä.

      Ja sitten tilaajat, jotka tietävät maksavansa ehkä ylihintaa. Saavat parhaat koneet ja ammattitaitoisimmat kuljettajat ja voivat olla vaativimpienkin nostojen kanssa melko varmoja siitä, että mikään ei mene pieleen. Tärkeitä asioita, mm. nosturin kaatumisen aiheuttamat kerrannaisvaikutukset esimerkiksi kohteen valmistumisajankohdan suhteen voivat yllättää.

      Usein miettinyt, että miten homman saisi toimimaan myös kuljetusalalla..?? Paras kalusto, parhaat miehet, uskomaton toimitusvarmuus ja liki virheetön kuljetusketju. Ei tietenkään halvalla, mutta asiakkaille, jotka olisivat siitä valmiita maksamaan.

      R.I.P Janne Niska

    • Käyty o

      Nosturipuolen kirjapalkkaa maksaa.Kts rakennusliitto.Alle AKT.n.Koneet taas 250 h alkaen koosta riippuen.kyttäysmeinikiä.paljon esimiehiä.valvontakameroita. lestafirma paljon pohjanmaalaisia.ei muutu mikskään.

    • Kapitalistiriistäjä

      Pitäisikö omassakin firmassa maksaa juoksemisesta liksaa? Tienaisi kuski kioskille(n.300m) juostessaan enemmän kuin minä maksan sille kokopäivästä. Se jos joku motivoi!

      • saksanseisojavoimaa

        kukaan ei sitte ainutkaan yritys maksa parempaa taksaa sen takia ,että koneet kiiltää ja miehet juoksee maratonia.

        Tilaaja ei sitte varmasti ota ylihintaista tarjousta ,vaikka kullilla kiillotat sen nosturis ja juoksisit käsilläs maratonin.

        Kaikki löysä on pois ja ajat vain vielä kovenee ja palkat tulee pysymään tällä nykyisellä ylihintaisella tasolla,kuten kaikki muukin ylihinnoittelu.Suunta on alas päin.

        Aivan höpö höpö puhetta ,että joku maksaisi jollekin paljo paremmin,kuin muille,siitä ,että vehkeet kiiltää ja mies urheilee.

        Kaikkea sitä saa lukea.


      • Kapitalistiriistäjä
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        kukaan ei sitte ainutkaan yritys maksa parempaa taksaa sen takia ,että koneet kiiltää ja miehet juoksee maratonia.

        Tilaaja ei sitte varmasti ota ylihintaista tarjousta ,vaikka kullilla kiillotat sen nosturis ja juoksisit käsilläs maratonin.

        Kaikki löysä on pois ja ajat vain vielä kovenee ja palkat tulee pysymään tällä nykyisellä ylihintaisella tasolla,kuten kaikki muukin ylihinnoittelu.Suunta on alas päin.

        Aivan höpö höpö puhetta ,että joku maksaisi jollekin paljo paremmin,kuin muille,siitä ,että vehkeet kiiltää ja mies urheilee.

        Kaikkea sitä saa lukea.

        Kuka on väittänyt maksavansa paremmin? Minä vaan totesin että jos kuski saa kioskille kilomerin juostuaan Euron "kuntoilurahaa" niin se tienaa kilsan juostuaan enemmän kuin minun töissä koko päivänä. Niin hyvää palkkaa minä pystyn maksamaan. Tratat kun pyörii ja kauppalehti "mainostaa" firmaani viikottain.


    • Kuljetuspatruuna

      Kuskipenojen palkat on karanneet ihan käsistö, ajat sitten jo. Mitä dokaava ja äheltävä ruitti palkalla ylipäänsä tekee?? Fyffe kuuluu meille, eliitin edustajille!

      • Saksanseisojavoimaa

        Minä olen kuullut että sulla vouti vei kaluston kun kassanpohja alkoi loistamaan tavallistakin selvemmin. Muijasi lähti karvaisimman kuskin mukaan ja ajojärjestelijä kolhi 200D-Mersusi pahasti. Et sitten osannut firmaasi pyörittää!!? Mikset?


      • Kuljetuspatruuna
        Saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        Minä olen kuullut että sulla vouti vei kaluston kun kassanpohja alkoi loistamaan tavallistakin selvemmin. Muijasi lähti karvaisimman kuskin mukaan ja ajojärjestelijä kolhi 200D-Mersusi pahasti. Et sitten osannut firmaasi pyörittää!!? Mikset?

        Minulla kuule firma pyörii ja hienosti. Älä murehdi, pidä vaan ne ylipalkatut haisunäädät hommissa, minä ajatan halvemmilla. Ja käärin mukavat tuohet. Paas poika mieleesi tämäkin!


      • saksanseisojavoimaa
        Kuljetuspatruuna kirjoitti:

        Minulla kuule firma pyörii ja hienosti. Älä murehdi, pidä vaan ne ylipalkatut haisunäädät hommissa, minä ajatan halvemmilla. Ja käärin mukavat tuohet. Paas poika mieleesi tämäkin!

        kommenttini oli tarkoitettu niille jotka luulee ,että näissä hommissa maksetaan ylihintaa maratonin juoksemisista ja erikoismaalauksista ,taas joku onneton kompostiläjä kirjoittelee minun lukuuni.

        30 vuotta kuljetusyrittäjänä ,kaikki muu nähty,paitsi Jumala ,sekin vissiin totesi ,ettei teidän hommista mitään tuu .Kivahan se on ,että pojaksi vielä kehutaan.


      • Iso Fyrkka
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        kommenttini oli tarkoitettu niille jotka luulee ,että näissä hommissa maksetaan ylihintaa maratonin juoksemisista ja erikoismaalauksista ,taas joku onneton kompostiläjä kirjoittelee minun lukuuni.

        30 vuotta kuljetusyrittäjänä ,kaikki muu nähty,paitsi Jumala ,sekin vissiin totesi ,ettei teidän hommista mitään tuu .Kivahan se on ,että pojaksi vielä kehutaan.

        Niin sinullahan noita nimimerkkejä on vuosien kuluessa ollut useita. Eniten kirjoittelet Kapitalistiriistäjänä. Saksanseisojavomaa-nimimerkki ehkä toiseksi eniten käyttämäsi. Kuljetuspatruuna ja Kalle Kapitaali myös käytössäsi joskin harvemmin. Sitten ihmettelet miksi joku muu käyttää nimimerkkiäsi kun samat typerät jutut samoista aiheista pyörii sinun levylläsi. Mikset ressukka uskalla rekisteröidä nimimerkkejäsi niin kukaan ei voi kirjoittaa niceilläsi??? Turha itkeä siis.


    • Kuljetuspatruuna

      Kuntoileva rattipena!!!! Anna mun kaikki kestää....!! Ruittin AINUT kuntoilu on se kun kömpii kuskinjakkaralta punkalle, sieltä aamulla renkaalle kusemaan ja sitten baariin juomaan musta sumppi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe