Voi että ku on mukava ajella. Hieno vekotin, pieni kulutus, hieno sisältä, tilava, webasto toimii kuin unelma, ratiokin on ihan jees, kivoja varusteita....tällä hinnalla, mitä maksaa uutena, saa hakea parempaa :) Kuulemma laatukin on jo huomattavasti kohdillaan...407 oli vähä rimpula. Kaveri tuumas, että hänen audi a4 kalpenee tään rinnalla, mutta hinta vaan on hurjasti kovee ja vikojakin paljon...esim multitronik takkuaa...Pösö on tosi laadukas nykyään...mukava fiilis :)
Peugeot 508 sw diesel
6
571
Vastaukset
- psa automobiles
Onnittelut hyvästä valinnasta, pikku vikoja voi olla
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=57993.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=68529.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=68099.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=58540.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=65865.0
"
Vs: 508 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #33 : 31.12.2013, 10:33:51 »
(Auto: 2011 508 2.0 HDI 140 Allure, 79tkm)
Autoa ostaessa kannattaa käydä vähän nurkkapyöritystä pidemmällä koeajolla...
HKPL 7 ei taida olla sopivin rengas auton alle, tai sitten 508 on melkoisen uraherkkä ja todella sivutuuliherkkä. Itse olen ajanut vain tätä omistamaani yksilöä. Koeajon kun suoritin oli kesärenkaat alla, ja muistelen kuitenkin auton olleen ihan hyvä ajaa. Autoa hakiessa oli vaihdettu talvinakit alle.
Tuulisella ja uraisella tiellä ajamiseen saa keskittyä ihan tosissaan, tai ajo näyttää kuin juopon horjahtelulta.
Länsiväylä Espoosta Helsinkiin on hyvä esimerkki. Urissa saa pitää ratista kiinni, mutta kun mereltä alkaa puhaltaa tuuli, niin auto suorastaan heilahtaa kun joutuu sivutuuleen ja yksi kaista ei meinaa riittää, vaikka ratti pysyy täysin suorassa.
Eniten kuitenkin ajettavuudessa hatuttaa "vaeltelu" tyynillä säällä ja tasaisellakin pinnalla. Ratti pysyy suorassa, mutta auto lipuu hiljaa kaistan välissä puolelta toiselle, jolloin aina toisella reunalla on pakko tehdä korjausliike ja auto tuntuu jäävän kaartamaan hitaasti siihen korjattuun suuntaan, vaikka ratti olisikin suorassa.
Liekkö sitten alustassa jotain väljää, mutta ei ainakaan huollon mukaan.
Mutta pieni pettymys tää 508 on ajettavuudeltaan ollut kun on autoon ehtinyt vähän tutustua kuukauden ja 3tkm aikana. Tähän päälle kun laskee sen, ettei auto ole toiminut päivääkään ilman vikoja, niin ei voi kovin vahvaa suositusta ostolle antaa.
Kesäkelejä ja seuraavaa takuukorjausta odotellessa, jos ei ala luotettavuus/ajettavuus parantua, niin jäänee itselläni tuttavuus ranskalaisiin kovin lyhyeksi."
onnittelut sulle jos toimii pösö, psa tehdas varmaan kiinnostuu: tehtiinkö jotain toimivaa...?, itte ajattelin että ei ranskikset pysty Simca 1000 mallia parempaa tekeen mutta olin väärässä- olet erehtynyt
Tuo teksti sopii Toyota Avensikseeni 100%
- ongelmiaaaa
hahahahah,älä odota liian pitkään, unohtuu kaikki ongelmat, niin pitkä lista.
- ex-ehkä tuleva pugi
Asiaa tarkemmin tuntematta sanoisin että tarkista rengaspaineet. Liikkeet eivät niitä yleensä katso ja vaikuttaa ajettavuuteen valtavasti. Oma kulkine meni kuin pakojänis reunasta reunaa syy renkaissa 1 bar liikaa painetta liikkeen jäljiltä.
- Reppurin räts
Tere! Oon ajanut 508 farkkudieselillä 186 000 tkm. Vikoja; kaksi ajovalopoltinta...ei muuta. Mulla on ollut laatuyksilö tai sitten auto on todellakin laadukas.
- TositarinaMuutes
Isäukolla oli hetken aikaa pösöö. joku oliko malliltaan neljä- vai viisnollajotain, en muista, 2000 luvun mallia kuitenkin. Oli suht edullinen ja sen mielestä mukava ajaa. itse en kyllä ollut samaa mieltä, aikamoisen tunnoton ohjaus ja hdi:n kanssa kaasua polkiessa kerkesi oikein miettiä, että koskahan tämä alkaa kiihtyä.
no, tuli jarruremontin aika ja takaa rummut auki.. näkymä oli aika lailla yhtä karu kun 15 vuotta vanhempaa Opel Asconaa hieman aiemmin ihmetellessä.. mutta eihän niin uuden auton pitäisi vielä olla umpi ruostunut.
Jarrukengät oli muuten ikävä vaihtaa, kun ne on kiinni semmoisilla tapeilla -o- muotoisessa reiässä. tämä reikä kun oli niin läpi ruostunut, että siinä mitään tappia enää saannut pysymään. No, porakone esille ja 10 millin reikää siihen, ja tämän Asconan jarrusarjasta yli jäännyt holkki tilalle, ja ruostevaurio korjattu.
Eli jos vaan löytyy korjausmieheltä luovuutta, niin jopa 10 vuotta vanhaa pösöötä pystyy korjaamaan. Ihan oikeasti!. No isäukko totesi, että tämä lähtee pikimmiten vaihtoon, ja seuraava auto ei ole ranskalainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta3085306Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2731545Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661446eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1231356Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1091308- 941275
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1301176Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä591116- 172938
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki15881