Toisten koirien ohitus

17+5

Voiko siinä apuna käyttää esim. lelua? En mielelläni käyttäisi makupaloja ettei liho, ja kaikki makupalat ei tuolle kelpaa.

16

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+4

      Toki voi, mutta pakko ei ole. Mikä tahansa keino millä saat koiran huomion pois vastaantulijasta on sallittu.

    • Barack

      Meillä lelu toimi hyvin. Koira kiihtyi kierroksille nähdessään toisen koiran, ja lelu oli hyvä kohde. Aluksi sai retuuttaa sitä koko ohituksen ajan, nyt pidetään kontakti ja ohituksen jälkeen saa retuuttaa lelua hetken.

    • Mittelin emäntä

      Sekin on aika erikoista, että toisten koirien kohdalla ohitus menee kuin liukuhihnaa pitkin, oli sitten kumpi sukupuoli tahansa.
      Meillä tyttö koira jos tulee toinen tyttö saattaa rähistä, yleensä ei aloita mutta jos toinen rähisee aloittaa.
      Minä olen käyttänyt juttelua ohituksessa, kun ohitus on sujunut mallikkaasta kehun miten hyvin meni, se yleensä riittää.

    • seropisakemanni

      Miten muuten tuon ohittamisen saisi sujumaan hiljaa? Itselläni -08 ja -09 syntyneet narttu koirat. Yhdessä ja erikseen pitää haukkua ja murista vastaan tuleville koirille. Kaikki keinot jo kokeiltu (komennot: ohi ja anna olla, makupaloista ei väliteta, tuskin lelustakaan), mutta tuloksetta. Yhdessä ovat vielä pahempia kuin erikseen. ASIALLISIA neuvoja kaivattaisiin!

      • Oletko kokeillut

        sordiinoa, eli kuonokoppaa? Siinä on paha haukkumalla vastaantulijaa provota.


      • seropisakemanni
        Oletko kokeillut kirjoitti:

        sordiinoa, eli kuonokoppaa? Siinä on paha haukkumalla vastaantulijaa provota.

        Ja minähän en koirilleni kuonokoppaa ulos laita! Se on vissi ja varma asia! Sama kuin laittas sinulle se kuonokoppa, ettet vaan missään nimessä voi sanoa kenellekkään mitään! Joten ei en ole kokeillut, enkä kokeile!


      • Sehän on sitten
        seropisakemanni kirjoitti:

        Ja minähän en koirilleni kuonokoppaa ulos laita! Se on vissi ja varma asia! Sama kuin laittas sinulle se kuonokoppa, ettet vaan missään nimessä voi sanoa kenellekkään mitään! Joten ei en ole kokeillut, enkä kokeile!

        oma vikasi. Ratkaisu on nenän edessä tarjoiltuna, eikä kelpaa? o_O

        No, sitten vaan anna rähinän jatkua....


      • seropisakemanni
        Sehän on sitten kirjoitti:

        oma vikasi. Ratkaisu on nenän edessä tarjoiltuna, eikä kelpaa? o_O

        No, sitten vaan anna rähinän jatkua....

        Kuonokoppa EI ole mikään ratkaisu rähinän lopettamiseen! Vaan KOULUTUS jota OLEN tehnyt VANHIMMAN kanssa KOHTA 6-vuotta ja NUORIMMAN kanssa KOHTA 5-vuotta! Ja JATKUU! KYSYIN vain ONKO MUITA VAIHTOEHTOJA!


      • Rauha maahan
        seropisakemanni kirjoitti:

        Kuonokoppa EI ole mikään ratkaisu rähinän lopettamiseen! Vaan KOULUTUS jota OLEN tehnyt VANHIMMAN kanssa KOHTA 6-vuotta ja NUORIMMAN kanssa KOHTA 5-vuotta! Ja JATKUU! KYSYIN vain ONKO MUITA VAIHTOEHTOJA!

        Seropisaku sekosi taas..... Vooooiiii eiiii.....


      • seropisakemanni
        Rauha maahan kirjoitti:

        Seropisaku sekosi taas..... Vooooiiii eiiii.....

        En seonnut. Kerroin vain ettei kuonokoppa ole oikea ratkaisu räyhäämiseen. Ja laittakoot ihminen itse itsellensä kuonokopan, niin tietää miltä tuntuu.


      • Paljon on
        seropisakemanni kirjoitti:

        En seonnut. Kerroin vain ettei kuonokoppa ole oikea ratkaisu räyhäämiseen. Ja laittakoot ihminen itse itsellensä kuonokopan, niin tietää miltä tuntuu.

        koulutuksesta ollutkin apua jos koirat on 5 ja 6 eikä merkkiäkään laantumisesta. Sordiinolla saisit ne kuitenkin hiljaiseksi. Näin vastaantulijat ei provosoidu ja kun omat sitten näkee vastaantulijoiden kulkevan rauhassa, myös ne rauhoittuvat. Onko sinulla ne paljon puhutut putkiaivot? Ja toinen pää putkesta tukossa?


      • seropisakemanni
        Paljon on kirjoitti:

        koulutuksesta ollutkin apua jos koirat on 5 ja 6 eikä merkkiäkään laantumisesta. Sordiinolla saisit ne kuitenkin hiljaiseksi. Näin vastaantulijat ei provosoidu ja kun omat sitten näkee vastaantulijoiden kulkevan rauhassa, myös ne rauhoittuvat. Onko sinulla ne paljon puhutut putkiaivot? Ja toinen pää putkesta tukossa?

        En tiedä missä mättää, kun oppi ei ole mennyt perille. Molemmat ovat kuitenkin jääräpäisiä, varsinkin seropi. Seropia aloin kouluttamaan jo pennusta asti, samoin sakemannia. Ja ei ei minulla ole putkiaivoja, eivätkä putken päät ole tukossa. Ja jos täällä kysyy asiallisesti neuvoa, niin sitä päätä on kenenkään turha tulla aukomaan. Jos osaat kouluttaa koiria, niin ole hyvä ja tule kouluttamaan minunkin. Tuskin tiedät koirista yhtään mitään. Pitää vain yrittää päteä. Älä huutele netissä. Tule sanomaan asiasi kasvotusten.


      • Jästipäät
        seropisakemanni kirjoitti:

        En tiedä missä mättää, kun oppi ei ole mennyt perille. Molemmat ovat kuitenkin jääräpäisiä, varsinkin seropi. Seropia aloin kouluttamaan jo pennusta asti, samoin sakemannia. Ja ei ei minulla ole putkiaivoja, eivätkä putken päät ole tukossa. Ja jos täällä kysyy asiallisesti neuvoa, niin sitä päätä on kenenkään turha tulla aukomaan. Jos osaat kouluttaa koiria, niin ole hyvä ja tule kouluttamaan minunkin. Tuskin tiedät koirista yhtään mitään. Pitää vain yrittää päteä. Älä huutele netissä. Tule sanomaan asiasi kasvotusten.

        Tunnustais siltä, että johtajuudessa mättää. Koirat teillä päättää, miten vastaantulijoihin suhtaudutaan. Räyhääminen on koirasta niin siistiä, ne palkkautuvat siitä. Ei teitä auta kuin pevi-linjan koulutus, jossa opettelet itse komentamaan koiriasi uskottavasti. Ellet halua olla koiriesi johtaja niin voi voi. Jatka hyödytöntä puuhasteluasi lenkeillä ja nolostele koiriesi käytöstä.


      • seropisakemanni
        Jästipäät kirjoitti:

        Tunnustais siltä, että johtajuudessa mättää. Koirat teillä päättää, miten vastaantulijoihin suhtaudutaan. Räyhääminen on koirasta niin siistiä, ne palkkautuvat siitä. Ei teitä auta kuin pevi-linjan koulutus, jossa opettelet itse komentamaan koiriasi uskottavasti. Ellet halua olla koiriesi johtaja niin voi voi. Jatka hyödytöntä puuhasteluasi lenkeillä ja nolostele koiriesi käytöstä.

        Ja sinähän sen tiedät miten minä koiriani koulutan! Koirani eivät todellakaan päätä miten vastaantulijoihin suhtaudutaan, vaan minä sekä mieheni! Kovaa kuria olen pitänyt pennusta asti ja sitä pidetään edelleen! Ja ei en tarkoita tällä mitään väkivaltaa! Koiriani en ole koskaan kouluttanut väkivallalla, enkä niitä jatkossakaan kouluta! Ja enpähän ole ainut jolla koira tai koirat haukkuu vastaantuleville! Täällä päin missä asun on monta monta kymmentä koiraa, jotka haukkuvat vastaan tuleville koirille! Joten.... Koiriani olen itse komentanut (seropia kohta 6-vuotta ja sakemanni kohta 5-vuotta)! Ja ei se ole hyödytöntä! Älä puhu sellaisia asioita mistä et mitään tiedä! Äläkä myöskään vääristele asioita!


      • Ölymapinat
        seropisakemanni kirjoitti:

        Ja sinähän sen tiedät miten minä koiriani koulutan! Koirani eivät todellakaan päätä miten vastaantulijoihin suhtaudutaan, vaan minä sekä mieheni! Kovaa kuria olen pitänyt pennusta asti ja sitä pidetään edelleen! Ja ei en tarkoita tällä mitään väkivaltaa! Koiriani en ole koskaan kouluttanut väkivallalla, enkä niitä jatkossakaan kouluta! Ja enpähän ole ainut jolla koira tai koirat haukkuu vastaantuleville! Täällä päin missä asun on monta monta kymmentä koiraa, jotka haukkuvat vastaan tuleville koirille! Joten.... Koiriani olen itse komentanut (seropia kohta 6-vuotta ja sakemanni kohta 5-vuotta)! Ja ei se ole hyödytöntä! Älä puhu sellaisia asioita mistä et mitään tiedä! Äläkä myöskään vääristele asioita!

        Ai jaa. Vai niin. Siis sinä ja miehesi päätätte, että koirien on hyvä räyhätä hihnassa. Mikäs siinä. Mihinkäs sinä sitten neuvoja tarvitset? Jos rupee tuntumaan liian äänekkäiltä koirat niin päätätte vaan että nyt hiljaa. Ja kouluttaminenhan on hauska harrastus, vaikkei tuloksia tulisikaan.


      • seropisakemannni
        Ölymapinat kirjoitti:

        Ai jaa. Vai niin. Siis sinä ja miehesi päätätte, että koirien on hyvä räyhätä hihnassa. Mikäs siinä. Mihinkäs sinä sitten neuvoja tarvitset? Jos rupee tuntumaan liian äänekkäiltä koirat niin päätätte vaan että nyt hiljaa. Ja kouluttaminenhan on hauska harrastus, vaikkei tuloksia tulisikaan.

        Koitappa opetella lukemaan. Tuossa tarkoitan että minä ja meiheni päätetään miten hihnassa käyttäydytään. Ja siihen tehdään koko ajan kovalla työllä töitä, jotta sen saa kokonaan pois. Jos minä päätän että koirat ovat hihnassa hiljaa, niin eipä ole tulosta juurikaan näkynyt. Sama kun mies päättää että koirat on hiljaa hihnassa, niin eipä tuota tulosta juurikaan näy. Ei se päättäminen niin helppoa ole. Ei näille kahdelle jääräpäiselle ainakaan.

        Toinen on vinkuminen. Eli kun me olemme mieheni kanssa lähdössä jonnekin (pois kotootamme), tai pakkaamme tai olemme lähdössä juoksuttamaan koiria, niin tämä vanhempi koira alkaa vinkumaan. Miten sen saisi kitkettyä pois? Autossa sama juttu. Kaikki tehdään kotona rauhallisesti, emme juttele ollenkaan tai juttelemme keskenämme. Ei auta. Autossa kun päästään puolen välin matkaa, niin alkaa kauhea vinkuminen. Autosta nousen minä, sitten mieheni, sitten aukaisen takaoven (muuten vinkuminen jatkuu) ja kun koirat ovat rauhoittuneet, niin autosta pääsee ensin nuorimmainen ja vanhempi viimeisenä. Miten tämän vinkumisen saisi kitkettyä pois, niin ettei sitä enään koskaan ole? Menee hermot kun mihinkään ei pääse ilman, että koirat vinkuu. Vanhempi siis aloittaa ja nuorempi yhtyy mukaan, kun ollaan melkein perillä. Adaptil suihketta kokeiltu tuloksetta. Joten tähän haluan ehdottomasti hyviä neuvoja!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe