Kallista kahvia?

K. kake

Kyllä kahvinjuonti tulee kalliiksi, jos huoltoasemalla juo. Ja vielä kalliimmaksi tulee jos kahvin juo pullan kera. Nyt juon kahvit kotona. Ostin kahvipaketin alle kolmella eurolla. Montakohan kupillista yhdestä kahvipaketista tulee kahvia?

223

4068

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paljonko

      kuppi kahvia huoltiksella maksaa, ja mikä hinta pullan kanssa?

      • Veikkausjokaviikko

        3.50 - 4 euroa veikkaisin. Kahvi 1.70 - 2.00.


      • K.kake
        Veikkausjokaviikko kirjoitti:

        3.50 - 4 euroa veikkaisin. Kahvi 1.70 - 2.00.

        Hyvin veikkasit, kahvi ja kuorutettu berliininmunkki, sisällä vadelmahilloo maksoi 3.50 euroo. Juhlamokkakahvipaketin ostin tarjouksesta alle kolmella eurolla.


      • K.kake kirjoitti:

        Hyvin veikkasit, kahvi ja kuorutettu berliininmunkki, sisällä vadelmahilloo maksoi 3.50 euroo. Juhlamokkakahvipaketin ostin tarjouksesta alle kolmella eurolla.

        Pulla ja berliininmunkki ovat hieman eri asiat. Berliininmunkki maksaa kaupassakin n. 1,50 euroa.


      • sisko-lisko
        okaro kirjoitti:

        Pulla ja berliininmunkki ovat hieman eri asiat. Berliininmunkki maksaa kaupassakin n. 1,50 euroa.

        Itselleni kaupunkikulttuurissa mukavinta on olleet just kahvittelut kaverien kans ulkona syömiset (kaikkien kulttuurijuttujen ohella). Nyt vaan niistä, just niistä on joutunut tinkimään. Kun on siis opiskelija ja "köyhä", jostain on tingittävä.

        Onneks en oo koskaan ollut varsinainen shoppailija ja kaupungilla aikaansa viettävä hengaaja, jolloin rahaa olis palaakseen just juomisiin ja syömisiin moninverroin enemmän.

        Nykysisin tulee pyydettyä ystäviä kylään tai mentyä itse jonkun luo ennemminkin kuin sopimaan tapaamisia kpngille jonnekin kahvilaan tai ravintolaan. Ja hyvä niin sikäli, et siinä säästää myös rahaa!


      • K. kake
        okaro kirjoitti:

        Pulla ja berliininmunkki ovat hieman eri asiat. Berliininmunkki maksaa kaupassakin n. 1,50 euroa.

        Pulla ja kahvi kuuluvat yhteen. Mutta jos kahvi maksaa 1,50 euroo, niin kahvipaketista, jos keittää 50 kupillista kahvia tulee kahvipaketille hintaa 75 euroo. Tällä laskuopilla juomme kahviloissa ja huoltoasemilla tosi kallista kahvia. Kahvi on paljon kallimpaa kuin bensa. Jos jättää kahvin juomatta ja tankkaa autoon bensaa, niin sitä saa lähes litran, mutta kahvia vai kaksi desiä.


      • K. kake kirjoitti:

        Pulla ja kahvi kuuluvat yhteen. Mutta jos kahvi maksaa 1,50 euroo, niin kahvipaketista, jos keittää 50 kupillista kahvia tulee kahvipaketille hintaa 75 euroo. Tällä laskuopilla juomme kahviloissa ja huoltoasemilla tosi kallista kahvia. Kahvi on paljon kallimpaa kuin bensa. Jos jättää kahvin juomatta ja tankkaa autoon bensaa, niin sitä saa lähes litran, mutta kahvia vai kaksi desiä.

        Etkö ymmärrä, että ostaessasi kupin kahvia maksat itseasiassa aivan muusta kuin kahvista. Maksat henkilökunnan työstä ja tilan vuokrasta. Kahvin hinnalla ei ole mitään tekemistä kahvikupin hinnan kanssa.

        Luuleeko joku tosiaan, että jossain kahvilassa tienattaisiin aivan sikaliksoja?


      • K. kake
        okaro kirjoitti:

        Etkö ymmärrä, että ostaessasi kupin kahvia maksat itseasiassa aivan muusta kuin kahvista. Maksat henkilökunnan työstä ja tilan vuokrasta. Kahvin hinnalla ei ole mitään tekemistä kahvikupin hinnan kanssa.

        Luuleeko joku tosiaan, että jossain kahvilassa tienattaisiin aivan sikaliksoja?

        No joo, ymmärränhän minä, kun näitä kommentteja luen, ttä kahvin hinta muodostuu monista mainitsemistasi tekijöistä, siis kuluista, työ, vuokra.jne... Tuskinpa mitään sikaliksoja missään kahvilassa kahvista tienataan.


      • Hahhh
        K.kake kirjoitti:

        Hyvin veikkasit, kahvi ja kuorutettu berliininmunkki, sisällä vadelmahilloo maksoi 3.50 euroo. Juhlamokkakahvipaketin ostin tarjouksesta alle kolmella eurolla.

        "Kuorrutettu berliininmunkki" :D Haluaisin nähdä kuorruttamattoman berliininmunkin.


      • K. kake
        Hahhh kirjoitti:

        "Kuorrutettu berliininmunkki" :D Haluaisin nähdä kuorruttamattoman berliininmunkin.

        Ota munkista kuoruke pois. Käytä veistä, vaikka perunankuorinta veistä. Kuorit munkista kuorukkeen kuorimaveitsellä, ikään kuin kuvittelisit kuorivasi omenaa, vaikka todellisuudessa kuoritkin berliininmunkkia. Kuorukkeen alta paljastuu entinen berliininmunkki, tavallinen munkki.


      • Vähempi on parempi
        K. kake kirjoitti:

        Pulla ja kahvi kuuluvat yhteen. Mutta jos kahvi maksaa 1,50 euroo, niin kahvipaketista, jos keittää 50 kupillista kahvia tulee kahvipaketille hintaa 75 euroo. Tällä laskuopilla juomme kahviloissa ja huoltoasemilla tosi kallista kahvia. Kahvi on paljon kallimpaa kuin bensa. Jos jättää kahvin juomatta ja tankkaa autoon bensaa, niin sitä saa lähes litran, mutta kahvia vai kaksi desiä.

        Moni pienipalkkainen käy rituaalit läpi joka päivä ja käy huoltoasemalla ostamassa päivän lehden tai lehdet juo sen kahvin pullan kera.
        Istuu valittamassa kuinka bensan hinta nousi taas sen 2-3 senttiä.
        Kyllä se on vääryys.
        Ja kun tämä normi ihminen tekee sen joka arki päivä niin kyllä siinä jo täytyy valittaa siitä bensan hinnasta.
        Miettisi vaan paljon sitä rahaa meni niihin lehtiin mitkä selataan äkkiä läpi ja heitetään menemään.
        Tosiasia on että iltalehti ja iltasanomat ei ole muuta kuin juorulehti minkä sisältö on jo lööpissä nähtävissä mutta kun ihmisen pitää olla utelias että mitä tosta ja tostakin ihmisestä kirjoitetaan.
        Eikä ole mitään väliä sillä asialla että onko ne lööpit edes totta!
        Sitten siellä huoltoasemalla juorutaan seuraavana päivänä ja valitellaan hinnoista.
        Ja otetaan kuppi kahvia pullan ja lehden kera.
        Mitä maksaa tämä lysti kerrottuna 12 kuukaudella?!
        Ja kun se bensa on niin kallista.....


    • ........

      Mene töihin niin ei tarvi valittaa kaiken kalleudesta.

      • --------------------

        Kyllä noi hinnat on kalliita vaikka olis töissäki.


      • K. kake

        Töihin? Työ on rasite. Mukavempi on nukkua aamulla pitkään, ei tarvitse herätä herätyskellon pärinään.

        Kahvi on kallista, vaikka olisi työssä. Omat kahvit omaan termospulloon, siinäkin säästää.


      • .............
        K. kake kirjoitti:

        Töihin? Työ on rasite. Mukavempi on nukkua aamulla pitkään, ei tarvitse herätä herätyskellon pärinään.

        Kahvi on kallista, vaikka olisi työssä. Omat kahvit omaan termospulloon, siinäkin säästää.

        Arvasin että olet loinen. Perseaukisille kaikki on kallista.


      • Köyhät öyhöttää

        Niinpä. Itse lähden tästä pian työpaikalle. Sinne päästyäni nappaan mukin työpöydältäni, kävelen kahvihuoneeseen, täytän mukin höyryävällä kahvilla ja nautin. Hinta: 0 euroa. Automaattimme käyttää Presidentti-kahvipapuja, vaikka siltikään ei ole ihan yhtä hyvää kuin kotona raikkaammasta vedestä laitettu Brazil-kahvi. Hinta-laatu -suhde kuitenkin on varsin hyvä.


      • Toinen Kake
        K. kake kirjoitti:

        Töihin? Työ on rasite. Mukavempi on nukkua aamulla pitkään, ei tarvitse herätä herätyskellon pärinään.

        Kahvi on kallista, vaikka olisi työssä. Omat kahvit omaan termospulloon, siinäkin säästää.

        Mulla on vielä parempi systeemi. Lähden herättyäni ( 10 maissa ) moikkailemaan tuttujani kaupungille. Kiertelen erilaisia ruokakauppoja, syön kaikissa mahdolisissa paikoissa konsulenttien maistiaisia ja juon ilmaista kahvia ja joskus jopa pullan kanssa. Pitää vaan olla ajan tasalla, koska liikkeet täyttävät vuosia jne ja tarjoavat pullakahvit. Sitten olen silmä tarkkana ilmaislehden ilmoituksista missä on ilmaista soppaa tarjolla soppatykistä. Tällaisia on ainakin kerran viikossa lähistöllä, rautakauppojen pihoilla ym... Hyviä pitovaatteita saan mm Pelastusarmeijasta tai kirppareilta. Kännykkä Pre-Paid liittymä maksoi 3,90, siinä jopa puheaikaa! En juuri itse soita kenellekään, vaan minulle soitetaan. Asuminen ei maksa juuri mitään. Rakensin itselleni kaupungin liepeille perintömaalleni pienen mökin, polttopuut ovat ilmaisia eikä ole asuntolainoja tai yhtiövastikkeita. Veden saan lähteestä. Ja pyörällä pääsen minne tarvitseekin. En harrasta muuta kuin lukemista ja liikuntaa, pyöräilen paljon. Työttömyysrahani sijoitan rahastoihin ja mulla onkin jo aika sievoinen summa kertynyt. Sen verran joskus käyn tukitöissä, että pysyn päivärahoilla. Ja olen tyytyväinen elämääni. Olen vapaa tekemään mitä vaan ja lähtemään minne vaan, rahan puute ei ole esteenä, vaikka töitä suorastaan vieroksunkin. Tulen pärjäämään eläkkeelläni, sitten kun se aika tulee. Sähkölaskuni ovat olemattomat, lähinnä liittymä maksaa, mutta marjat ja muut luonnon antimet säilytän hyvässä maakellarissani, joka on monin verroin parempi kuin mikään jääkaappi! Olen "elämäntapaintiaani", luonnon lapsi ja moni kadehtii elämäntapaani! Tämä on oma valintani. En juo enkä polta, joten rahaa ei kulu siihenkään. Ihan sama mitä kahvi maksaa, kunhan se ei maksa minulle :)


      • ____________-___
        ............. kirjoitti:

        Arvasin että olet loinen. Perseaukisille kaikki on kallista.

        Saman ne veloittaa vaikka olisit miljonääri. Ero on vain siinä että miljonäärille jää enempi jäljelle.


      • ie3
        K. kake kirjoitti:

        Töihin? Työ on rasite. Mukavempi on nukkua aamulla pitkään, ei tarvitse herätä herätyskellon pärinään.

        Kahvi on kallista, vaikka olisi työssä. Omat kahvit omaan termospulloon, siinäkin säästää.

        Kake juo sukkamehua. kahvi termospullossa säilyy yhtä hyvin, kun kala pakasteessa. Kake juopi sukkamehua, Kake juopi sukkamehua, sossun laskuun.


      • laki ajoi pois

        Ei aina se raha ole este. Kävimme ennen tupakkalakia ystävien kanssa kahvilla n. 2-3 krt viikossa. Sen lisäksi kävin lukemassa lehdet päivittäin kahviloissa.

        Kun tupakkalaki astui voimaan, niin loppui kahviloissa käynti. Ei ole mitään mieltä käydä enää kahviloissa. Onneksi ystävällä on iso Jugend-asunto, jossa on paljon kuutioita. Käymme siellä viikottain nautiskelemassa kahvit, sherryt ja savukkeet.


      • laki ajoi pois
        laki ajoi pois kirjoitti:

        Ei aina se raha ole este. Kävimme ennen tupakkalakia ystävien kanssa kahvilla n. 2-3 krt viikossa. Sen lisäksi kävin lukemassa lehdet päivittäin kahviloissa.

        Kun tupakkalaki astui voimaan, niin loppui kahviloissa käynti. Ei ole mitään mieltä käydä enää kahviloissa. Onneksi ystävällä on iso Jugend-asunto, jossa on paljon kuutioita. Käymme siellä viikottain nautiskelemassa kahvit, sherryt ja savukkeet.

        Unohdin veilä mainita, että jo Tallinnassa on ihania kahviloita ja niissä sikarisalonkeja joissa voi tupakoida.

        Samoin tulee käytyä usein Saksassa ja Itävällan kahviloissa ja ravintoloissa. Sinne tuodaan meille aina tuhkakuppi, vaikka en tiedä onko tupakointi enää niissä sallittua.

        Ihanaa kevättä kaikille nautiskelijoille.


      • Samaa paskaa molemma
        Toinen Kake kirjoitti:

        Mulla on vielä parempi systeemi. Lähden herättyäni ( 10 maissa ) moikkailemaan tuttujani kaupungille. Kiertelen erilaisia ruokakauppoja, syön kaikissa mahdolisissa paikoissa konsulenttien maistiaisia ja juon ilmaista kahvia ja joskus jopa pullan kanssa. Pitää vaan olla ajan tasalla, koska liikkeet täyttävät vuosia jne ja tarjoavat pullakahvit. Sitten olen silmä tarkkana ilmaislehden ilmoituksista missä on ilmaista soppaa tarjolla soppatykistä. Tällaisia on ainakin kerran viikossa lähistöllä, rautakauppojen pihoilla ym... Hyviä pitovaatteita saan mm Pelastusarmeijasta tai kirppareilta. Kännykkä Pre-Paid liittymä maksoi 3,90, siinä jopa puheaikaa! En juuri itse soita kenellekään, vaan minulle soitetaan. Asuminen ei maksa juuri mitään. Rakensin itselleni kaupungin liepeille perintömaalleni pienen mökin, polttopuut ovat ilmaisia eikä ole asuntolainoja tai yhtiövastikkeita. Veden saan lähteestä. Ja pyörällä pääsen minne tarvitseekin. En harrasta muuta kuin lukemista ja liikuntaa, pyöräilen paljon. Työttömyysrahani sijoitan rahastoihin ja mulla onkin jo aika sievoinen summa kertynyt. Sen verran joskus käyn tukitöissä, että pysyn päivärahoilla. Ja olen tyytyväinen elämääni. Olen vapaa tekemään mitä vaan ja lähtemään minne vaan, rahan puute ei ole esteenä, vaikka töitä suorastaan vieroksunkin. Tulen pärjäämään eläkkeelläni, sitten kun se aika tulee. Sähkölaskuni ovat olemattomat, lähinnä liittymä maksaa, mutta marjat ja muut luonnon antimet säilytän hyvässä maakellarissani, joka on monin verroin parempi kuin mikään jääkaappi! Olen "elämäntapaintiaani", luonnon lapsi ja moni kadehtii elämäntapaani! Tämä on oma valintani. En juo enkä polta, joten rahaa ei kulu siihenkään. Ihan sama mitä kahvi maksaa, kunhan se ei maksa minulle :)

        Tuo kuulostaa tylsältä, ja niin kuulostaa sekin että tekee työtä ja makselee pankkilainaa kalliista asunnosta.

        Moni "loinen" ei sentään elä miinuksella kuten pankin orjuuttamat työläis loiset elävät.

        Itselleni ainoa syy tehdä töitä on lapset, jos niitä ei olisi en tekisi, koska en itse mistään nauti mitä ylimääräisellä rahalla saa.

        Todella lapsellisia ihmisiä ovat rikkaat sinkut jotka paiskivat töitä itselleen jotta saisivat leikkiä omilla rahoillaan.


      • Entäpä jos
        -------------------- kirjoitti:

        Kyllä noi hinnat on kalliita vaikka olis töissäki.

        Eurooppaveroa eli Alv:ia ei olisikaan?-Hmm.-Kauppa kävisi kuin siima niin koti-kuin ulkomaan kaupassakin ja ihmiset olisivat palkkoihinsakin keskimäärin tyytyväisempiä kuin nykyisin eikä tarvetta niiden korottamiseenkaan vuosiin olisi.-Hmm.- Ja kahviakin kulutusta köyhäkin täten tuplatakin voisi.


      • Varakas sinkku
        Samaa paskaa molemma kirjoitti:

        Tuo kuulostaa tylsältä, ja niin kuulostaa sekin että tekee työtä ja makselee pankkilainaa kalliista asunnosta.

        Moni "loinen" ei sentään elä miinuksella kuten pankin orjuuttamat työläis loiset elävät.

        Itselleni ainoa syy tehdä töitä on lapset, jos niitä ei olisi en tekisi, koska en itse mistään nauti mitä ylimääräisellä rahalla saa.

        Todella lapsellisia ihmisiä ovat rikkaat sinkut jotka paiskivat töitä itselleen jotta saisivat leikkiä omilla rahoillaan.

        Ohoh, jopas kolahti köyhään! Minä todellakin olen varakas sinkku ja nautin täysillä elämästäni. Kaksi lastani ovat molemmat saaneet korkeakouluopintonsa päätökseen ja nyt kummallakin loistavat työpaikat ja hyvä palkka. Samoin itselläni on hyvä palkka, vapaa työ ja maksan aika suurta omaeläkeosuutta ja voin jäädä eläkkeelle parin vuoden päästä viiskymppisenä! Repikää valittajat siitä ja pyrkikää edes samaan! Harrastan itämaista tanssia, moottoripyöräilyä ja purjelentoa sekä laskuvarjohyppyjä. Elämästä pitää osata nauttia!!!
        Ps. joka väittää ettei eläkkeelle voi päästä viiskymppisenä, niin annan tarvittaessa ohjeita kuinka se on mahdollista! Pitää vaan alkaa eläkesäästäminen nuorena ( minä 26-vuotiaana) ja laittaa tarpeeksi suuria summia niin eläkekin on ihan kunnollinen!


      • Sisar hento
        laki ajoi pois kirjoitti:

        Unohdin veilä mainita, että jo Tallinnassa on ihania kahviloita ja niissä sikarisalonkeja joissa voi tupakoida.

        Samoin tulee käytyä usein Saksassa ja Itävällan kahviloissa ja ravintoloissa. Sinne tuodaan meille aina tuhkakuppi, vaikka en tiedä onko tupakointi enää niissä sallittua.

        Ihanaa kevättä kaikille nautiskelijoille.

        Kyllä raitis nautiskelija aina tupakoivan nautiskelijan voittaa! Minä aion käydä näissä kahviloissa vielä vuosia senkin jälkeen, kun te tupakoitsijat makaatte henkitoreissanne terveyskeskuksessa ja ruinaatte hoitajia kääntelemään itseänne ja antamaan lisähappea! Vaikka teitä saatan hoitaakin, niin mitään sääliä en tunne keuhkoahtauma- ja keuhkosyöpäpotilaita kohtaan! Lomamatkalle lähtiessäni ilmoitan kohteliaasti teille, että " lähdenpä tästä lomamatkalle Kreetalle, loma edessä" Te tulette saamaan aina heikompaa hoitoa kuin monet muut sairaat, koska olette sairautenne itse aiheuttaneet. Ja se on aivan oikein. Eikä ainakaan meikäläistä soimaa omatunto, teen vain teille pakolliset hoitotoimet, en mitään muuta. " Kalliit on laulujen lunnaat" .... Saattaa kuullostaa, että olen väärässä ammatissa, mutta en ole, sillä näin alitajunnassaan kaikki hoitoalalla ajattelevat. En ole vielä koskaan nähnyt niin tuskaisia ihmisiä kuin keuhkosyöpään kuolevat ovat! Heidän ( ja siis kohta teidänkin ) helvetti todella on maan päällä.


      • Lapsellinesinkkuolet
        Varakas sinkku kirjoitti:

        Ohoh, jopas kolahti köyhään! Minä todellakin olen varakas sinkku ja nautin täysillä elämästäni. Kaksi lastani ovat molemmat saaneet korkeakouluopintonsa päätökseen ja nyt kummallakin loistavat työpaikat ja hyvä palkka. Samoin itselläni on hyvä palkka, vapaa työ ja maksan aika suurta omaeläkeosuutta ja voin jäädä eläkkeelle parin vuoden päästä viiskymppisenä! Repikää valittajat siitä ja pyrkikää edes samaan! Harrastan itämaista tanssia, moottoripyöräilyä ja purjelentoa sekä laskuvarjohyppyjä. Elämästä pitää osata nauttia!!!
        Ps. joka väittää ettei eläkkeelle voi päästä viiskymppisenä, niin annan tarvittaessa ohjeita kuinka se on mahdollista! Pitää vaan alkaa eläkesäästäminen nuorena ( minä 26-vuotiaana) ja laittaa tarpeeksi suuria summia niin eläkekin on ihan kunnollinen!

        Oletkin tuollainen perus kuluttaja toope. Olet niitä jotka ovat lapsesta asti kysyneet mitä pitää tehdä, ja joku ylempi taho antaa sinulle neuvon mikä on kivaa.

        Se taho joka sinulle kertoo mikä on kivaa, on yksinkertainen mainostajien luoma maailma jossa näyttelijöillä on niin älyttömän kivaa että naurattaa 24/7, olo kuin eilensyntyneellä, uudessa maailmassa, ja toope mukautuu siihen touhuun, ja ostaa mitä hulluimpia asioita, ja sitten myös toopea naurattaa.

        En ole mikään murjottaja metsäläinen, mutta jätän kyllä tuon lapsellisen kulutusleikin täysin erilleen omasta elämästäni.


      • ei niin kalkkis
        -------------------- kirjoitti:

        Kyllä noi hinnat on kalliita vaikka olis töissäki.

        No ollaanpa sitä tiukilla jos 1600€ nettotulot ei riitä pariin 2€ kahvikuppiin kuukaudessa

        Itse kun alkanut kasvamaan aikuisikään on huomannut että ei asiat olekaan niin kalliita mitä vanhat kalkkikset antavat ymmärtää. Ajoneuvovero 150€ / vuosi? Itse kuvittelin puheiden perusteella tuon olevan 1000€ vuositasoa.


      • sisar saatanallinen
        Sisar hento kirjoitti:

        Kyllä raitis nautiskelija aina tupakoivan nautiskelijan voittaa! Minä aion käydä näissä kahviloissa vielä vuosia senkin jälkeen, kun te tupakoitsijat makaatte henkitoreissanne terveyskeskuksessa ja ruinaatte hoitajia kääntelemään itseänne ja antamaan lisähappea! Vaikka teitä saatan hoitaakin, niin mitään sääliä en tunne keuhkoahtauma- ja keuhkosyöpäpotilaita kohtaan! Lomamatkalle lähtiessäni ilmoitan kohteliaasti teille, että " lähdenpä tästä lomamatkalle Kreetalle, loma edessä" Te tulette saamaan aina heikompaa hoitoa kuin monet muut sairaat, koska olette sairautenne itse aiheuttaneet. Ja se on aivan oikein. Eikä ainakaan meikäläistä soimaa omatunto, teen vain teille pakolliset hoitotoimet, en mitään muuta. " Kalliit on laulujen lunnaat" .... Saattaa kuullostaa, että olen väärässä ammatissa, mutta en ole, sillä näin alitajunnassaan kaikki hoitoalalla ajattelevat. En ole vielä koskaan nähnyt niin tuskaisia ihmisiä kuin keuhkosyöpään kuolevat ovat! Heidän ( ja siis kohta teidänkin ) helvetti todella on maan päällä.

        Hoitaja et todellakaan ole, koska hoitajaksi ei tuollaisella misantropistiasenteella pääse ja mikäli on päässyt niin katkeroituu. Kaikista ei tarvitse pitää, mutta empatia- ja vuorovaikutustaitoja tulee olla ja kaikki tulee hoitaa saman arvoisesti. Se on tämän ammatin perusta.

        Mikäli oikeasti olet hoitaja, toivon todella että jäät kiinni laaduntarkkailussa.


      • Makuasioita
        Köyhät öyhöttää kirjoitti:

        Niinpä. Itse lähden tästä pian työpaikalle. Sinne päästyäni nappaan mukin työpöydältäni, kävelen kahvihuoneeseen, täytän mukin höyryävällä kahvilla ja nautin. Hinta: 0 euroa. Automaattimme käyttää Presidentti-kahvipapuja, vaikka siltikään ei ole ihan yhtä hyvää kuin kotona raikkaammasta vedestä laitettu Brazil-kahvi. Hinta-laatu -suhde kuitenkin on varsin hyvä.

        Miksi muuten työstä pitää ihmiselle maksaa? Kyllä haudassa keretään levätä.

        Vakavasti tälläinen ajatus tuli mieleeni kun olin yli vuoden työttömänä ja tajusin että tämä on yksinkertaisesti tylsää, ei varmasti suurin osa ihmisistä KYKENE olemaan työttömänä. Raha on tekosyy.

        Joten jos kaikki saisivat automaattisesti hyvää palkkaa siitä etteivät tee mitään, ja jos työntekemiseen laitettaisiin jokin hinta minkä saa maksaa siitä että on töissä, niin varmasti todella monet ja tosiaankin TODELLA MONET maksaisivat siitä että saavat tehdä jotain eikä vain olla.

        Ja niinhän se menee että kysyntä määrää tarjonnan, eli jos ihmiset alkaisivat maksamaan työnteosta, niin pian tuo koko järjestely kääntyisi päinvastoin.


      • Entäpä jos kirjoitti:

        Eurooppaveroa eli Alv:ia ei olisikaan?-Hmm.-Kauppa kävisi kuin siima niin koti-kuin ulkomaan kaupassakin ja ihmiset olisivat palkkoihinsakin keskimäärin tyytyväisempiä kuin nykyisin eikä tarvetta niiden korottamiseenkaan vuosiin olisi.-Hmm.- Ja kahviakin kulutusta köyhäkin täten tuplatakin voisi.

        Ennen arvonlisäveroa oli liikevaihtovero.


      • OLET...
        Toinen Kake kirjoitti:

        Mulla on vielä parempi systeemi. Lähden herättyäni ( 10 maissa ) moikkailemaan tuttujani kaupungille. Kiertelen erilaisia ruokakauppoja, syön kaikissa mahdolisissa paikoissa konsulenttien maistiaisia ja juon ilmaista kahvia ja joskus jopa pullan kanssa. Pitää vaan olla ajan tasalla, koska liikkeet täyttävät vuosia jne ja tarjoavat pullakahvit. Sitten olen silmä tarkkana ilmaislehden ilmoituksista missä on ilmaista soppaa tarjolla soppatykistä. Tällaisia on ainakin kerran viikossa lähistöllä, rautakauppojen pihoilla ym... Hyviä pitovaatteita saan mm Pelastusarmeijasta tai kirppareilta. Kännykkä Pre-Paid liittymä maksoi 3,90, siinä jopa puheaikaa! En juuri itse soita kenellekään, vaan minulle soitetaan. Asuminen ei maksa juuri mitään. Rakensin itselleni kaupungin liepeille perintömaalleni pienen mökin, polttopuut ovat ilmaisia eikä ole asuntolainoja tai yhtiövastikkeita. Veden saan lähteestä. Ja pyörällä pääsen minne tarvitseekin. En harrasta muuta kuin lukemista ja liikuntaa, pyöräilen paljon. Työttömyysrahani sijoitan rahastoihin ja mulla onkin jo aika sievoinen summa kertynyt. Sen verran joskus käyn tukitöissä, että pysyn päivärahoilla. Ja olen tyytyväinen elämääni. Olen vapaa tekemään mitä vaan ja lähtemään minne vaan, rahan puute ei ole esteenä, vaikka töitä suorastaan vieroksunkin. Tulen pärjäämään eläkkeelläni, sitten kun se aika tulee. Sähkölaskuni ovat olemattomat, lähinnä liittymä maksaa, mutta marjat ja muut luonnon antimet säilytän hyvässä maakellarissani, joka on monin verroin parempi kuin mikään jääkaappi! Olen "elämäntapaintiaani", luonnon lapsi ja moni kadehtii elämäntapaani! Tämä on oma valintani. En juo enkä polta, joten rahaa ei kulu siihenkään. Ihan sama mitä kahvi maksaa, kunhan se ei maksa minulle :)

        PUMMI!


      • Iloa elämään
        Sisar hento kirjoitti:

        Kyllä raitis nautiskelija aina tupakoivan nautiskelijan voittaa! Minä aion käydä näissä kahviloissa vielä vuosia senkin jälkeen, kun te tupakoitsijat makaatte henkitoreissanne terveyskeskuksessa ja ruinaatte hoitajia kääntelemään itseänne ja antamaan lisähappea! Vaikka teitä saatan hoitaakin, niin mitään sääliä en tunne keuhkoahtauma- ja keuhkosyöpäpotilaita kohtaan! Lomamatkalle lähtiessäni ilmoitan kohteliaasti teille, että " lähdenpä tästä lomamatkalle Kreetalle, loma edessä" Te tulette saamaan aina heikompaa hoitoa kuin monet muut sairaat, koska olette sairautenne itse aiheuttaneet. Ja se on aivan oikein. Eikä ainakaan meikäläistä soimaa omatunto, teen vain teille pakolliset hoitotoimet, en mitään muuta. " Kalliit on laulujen lunnaat" .... Saattaa kuullostaa, että olen väärässä ammatissa, mutta en ole, sillä näin alitajunnassaan kaikki hoitoalalla ajattelevat. En ole vielä koskaan nähnyt niin tuskaisia ihmisiä kuin keuhkosyöpään kuolevat ovat! Heidän ( ja siis kohta teidänkin ) helvetti todella on maan päällä.

        Olipahan tuskainen viesti. Niin siinä epäsopivassa ammatissa katkeroituu...

        Ota illalla pari kuppia hyvää kahvia, päälle pari konjakkia ja sitten hyvä sikari. Sitten voi kysyä ukolta, että anna iso hali. Kyllä siinä mieliala nousee.

        Mielummin paljon pieniä iloja kuin jatkuvaa murjotusta, vaikka sitten lyhempäänkin.

        ps. miksi mennä Kreetalle, kun on paljon parempiakin paikkoja?


      • Voi se ollakkin
        sisar saatanallinen kirjoitti:

        Hoitaja et todellakaan ole, koska hoitajaksi ei tuollaisella misantropistiasenteella pääse ja mikäli on päässyt niin katkeroituu. Kaikista ei tarvitse pitää, mutta empatia- ja vuorovaikutustaitoja tulee olla ja kaikki tulee hoitaa saman arvoisesti. Se on tämän ammatin perusta.

        Mikäli oikeasti olet hoitaja, toivon todella että jäät kiinni laaduntarkkailussa.

        Tuollaisia ne on ja varsinkin hoitaja opiskelijat. Aivan sairaita juttuja kuulee hoitajilta jotka työnharjotteluidensa aikana esimerkiksi vanhuksien peniksiä arvioivat kun heidän perseitään pesevät, nuo samat sisar hentoiset myös lapsia hoitavat.


      • oho1
        Varakas sinkku kirjoitti:

        Ohoh, jopas kolahti köyhään! Minä todellakin olen varakas sinkku ja nautin täysillä elämästäni. Kaksi lastani ovat molemmat saaneet korkeakouluopintonsa päätökseen ja nyt kummallakin loistavat työpaikat ja hyvä palkka. Samoin itselläni on hyvä palkka, vapaa työ ja maksan aika suurta omaeläkeosuutta ja voin jäädä eläkkeelle parin vuoden päästä viiskymppisenä! Repikää valittajat siitä ja pyrkikää edes samaan! Harrastan itämaista tanssia, moottoripyöräilyä ja purjelentoa sekä laskuvarjohyppyjä. Elämästä pitää osata nauttia!!!
        Ps. joka väittää ettei eläkkeelle voi päästä viiskymppisenä, niin annan tarvittaessa ohjeita kuinka se on mahdollista! Pitää vaan alkaa eläkesäästäminen nuorena ( minä 26-vuotiaana) ja laittaa tarpeeksi suuria summia niin eläkekin on ihan kunnollinen!

        Aha sinkulla lapsia .


      • en tuhlaa.
        ............. kirjoitti:

        Arvasin että olet loinen. Perseaukisille kaikki on kallista.

        Saatanan porvari vaikka minulla on rahaa niin otan huoltikselle omat pullat taskuun.


      • Varakas sinkku
        Lapsellinesinkkuolet kirjoitti:

        Oletkin tuollainen perus kuluttaja toope. Olet niitä jotka ovat lapsesta asti kysyneet mitä pitää tehdä, ja joku ylempi taho antaa sinulle neuvon mikä on kivaa.

        Se taho joka sinulle kertoo mikä on kivaa, on yksinkertainen mainostajien luoma maailma jossa näyttelijöillä on niin älyttömän kivaa että naurattaa 24/7, olo kuin eilensyntyneellä, uudessa maailmassa, ja toope mukautuu siihen touhuun, ja ostaa mitä hulluimpia asioita, ja sitten myös toopea naurattaa.

        En ole mikään murjottaja metsäläinen, mutta jätän kyllä tuon lapsellisen kulutusleikin täysin erilleen omasta elämästäni.

        Mikä on toopen määritelmä ? Nuo kaikki väitteesi on helppo kumota. Oletko jotenkin paniikissa, kun et mitään parempaa keksi? Minulle ei mikään tai kukaan sano mitä minun PITÄÄ tehdä, vaan minulla on VARAA tehdä mitä haluan:) Ja en todellakaan tee sellaisia asioita, jotka ovat jonkun MUUN mielestä kivoja. Elleivät sitten satu olevan omasta mielestänikin kivoja asioita.
        Huumorintajuani en ala sinulle esittelmään, koska se on meillä niin eri tasolla, sen kyllä huomaa kirjoituksestasi. Olisinkohan suorittanut korkeakoulututkintoa, jos kovin toope olisin? Tai sitten en ymmärrä mitä tuo sana "toope" teillä päin tarkoittaa.

        Senkin väitteesi kumoan, että harrastaisin jotain kulutusleikkiä, vaikka harrastukseni kalliita ovatkin. Enemmän harrastukseni ovat kuitenkin henkisiä, kuten klassinen musiikki, saksofonin soitto ja mieskuorolaulu, mutta näistä lienee sinun tasoisellesi ihmiselle turha kertoa. Koeta nyt ensin hieman korottaa sivistystasoasi ja jutellaan sitten lisää.
        Nyt alkaa haukotuttaa todella tyhmät kommenttisi. Vaikka - tämän palstan kirjoittajien tason moni pitää varmaan sinua fiksuna ja minua ärsyttävänä. Toivottavasti saan jostain hieman fiksummasta ihmisestä edes jonkinlaisen vastuksen !!! :)


      • Varakas sinkku
        oho1 kirjoitti:

        Aha sinkulla lapsia .

        En liene läheskään ainoa sinkku, jolla on lapsia....???


      • rikas mutta taukki??
        Varakas sinkku kirjoitti:

        Ohoh, jopas kolahti köyhään! Minä todellakin olen varakas sinkku ja nautin täysillä elämästäni. Kaksi lastani ovat molemmat saaneet korkeakouluopintonsa päätökseen ja nyt kummallakin loistavat työpaikat ja hyvä palkka. Samoin itselläni on hyvä palkka, vapaa työ ja maksan aika suurta omaeläkeosuutta ja voin jäädä eläkkeelle parin vuoden päästä viiskymppisenä! Repikää valittajat siitä ja pyrkikää edes samaan! Harrastan itämaista tanssia, moottoripyöräilyä ja purjelentoa sekä laskuvarjohyppyjä. Elämästä pitää osata nauttia!!!
        Ps. joka väittää ettei eläkkeelle voi päästä viiskymppisenä, niin annan tarvittaessa ohjeita kuinka se on mahdollista! Pitää vaan alkaa eläkesäästäminen nuorena ( minä 26-vuotiaana) ja laittaa tarpeeksi suuria summia niin eläkekin on ihan kunnollinen!

        Aloita Norjan luolasukeltaminen mahdollisimman nopeasti niin pääsemme sinusta eroon nopeasti.


      • Sisar hento
        sisar saatanallinen kirjoitti:

        Hoitaja et todellakaan ole, koska hoitajaksi ei tuollaisella misantropistiasenteella pääse ja mikäli on päässyt niin katkeroituu. Kaikista ei tarvitse pitää, mutta empatia- ja vuorovaikutustaitoja tulee olla ja kaikki tulee hoitaa saman arvoisesti. Se on tämän ammatin perusta.

        Mikäli oikeasti olet hoitaja, toivon todella että jäät kiinni laaduntarkkailussa.

        Olen oikeasti lähihoitajaksi kouluttautunut ja nyt opiskelen työni ohella ammattikorkeakoulussa sairaanhoitajaksi. Olet siinä oikeassa, että olen ihmisvihaaja siinä mielessä, että vihaan tupakoitsijoita ja sen takia en tunne minkäänlaista sympatiaa enkä edes empatiaa heitä kohtaan. Melkein väitän, että olet itsekin tupakoitsija, kun olet noin katkera kirjoituksestani.
        Juuri sen takia aloin jatkokouluttaa itseäni, että saan parempia työtehtäviä eikä tarvitse katsella räkiviä ja kuolevia keuhkotautisia tupakoitsijoita!! Olen mukana työpaikkani laatupiirissä ja kellään ei ole ollut koskaan mitään moitittavaa töissäni. Tosin, en kyllä työmaalla ala tupakoivia moittimaan, mutta en myöskään mitenkään ala heitä paijaamaan. Olen sitä mieltä, että niin makaa kuin petaa! Haluan tulevina vuosina jhoitaa sellaisia ihmisiä, jotka ovat hoitonsa ansainneet!
        Maailma on muutenkin menossa siihen suuntaan, että, kun yhteiskunnan varat hupenevät, niin hoidetaan vain sellaiset ihmiset, jotka vielä voivat hyödyttää yhteikuntaa. Ja sellaisia ei tulla hoitamaan ollenkaan, jotka ovat sairaina täysin omasta syystään, kuten juuri juopot ja tupakoitsijat. Näin se vain menee, sanoo siihen kuka hyvänsä mitä hyvänsä!
        MInä en aio ammatissani katkeroitua, vaan olla mukana toteuttamassa koko yhteiskuntaa hyödyttävää ihmisten hoitoa!!! Tulikohan sanottua tarpeeksi selvästi??


      • Lapsi mikä lapsi
        Varakas sinkku kirjoitti:

        Mikä on toopen määritelmä ? Nuo kaikki väitteesi on helppo kumota. Oletko jotenkin paniikissa, kun et mitään parempaa keksi? Minulle ei mikään tai kukaan sano mitä minun PITÄÄ tehdä, vaan minulla on VARAA tehdä mitä haluan:) Ja en todellakaan tee sellaisia asioita, jotka ovat jonkun MUUN mielestä kivoja. Elleivät sitten satu olevan omasta mielestänikin kivoja asioita.
        Huumorintajuani en ala sinulle esittelmään, koska se on meillä niin eri tasolla, sen kyllä huomaa kirjoituksestasi. Olisinkohan suorittanut korkeakoulututkintoa, jos kovin toope olisin? Tai sitten en ymmärrä mitä tuo sana "toope" teillä päin tarkoittaa.

        Senkin väitteesi kumoan, että harrastaisin jotain kulutusleikkiä, vaikka harrastukseni kalliita ovatkin. Enemmän harrastukseni ovat kuitenkin henkisiä, kuten klassinen musiikki, saksofonin soitto ja mieskuorolaulu, mutta näistä lienee sinun tasoisellesi ihmiselle turha kertoa. Koeta nyt ensin hieman korottaa sivistystasoasi ja jutellaan sitten lisää.
        Nyt alkaa haukotuttaa todella tyhmät kommenttisi. Vaikka - tämän palstan kirjoittajien tason moni pitää varmaan sinua fiksuna ja minua ärsyttävänä. Toivottavasti saan jostain hieman fiksummasta ihmisestä edes jonkinlaisen vastuksen !!! :)

        Fiksu kun olet niin ymmärrät kai ettei tämä keskustelu ole mitään kilpailua, jossa nokitetaan, kumotaan, ollaan vuoroin paniikissa, vuoroin rauhallisena voittajana.

        Mitä siellä korkeakoulussa oikein opetetaan?

        Ei ainakaan sitä että internetissä yritetään kumota muiden kommentteja, sulkea kone, ja huutaa jes! Voitin....jonkun tyypin. Itse en sitä ainakaan täällä tee.

        Olin kyllä täysin oikeassa lapsellisuudestasi ja sinä todistat sitä kokoajan vain lisää omalla keskustelukyvylläsi.


      • Varakas sinkku
        Lapsi mikä lapsi kirjoitti:

        Fiksu kun olet niin ymmärrät kai ettei tämä keskustelu ole mitään kilpailua, jossa nokitetaan, kumotaan, ollaan vuoroin paniikissa, vuoroin rauhallisena voittajana.

        Mitä siellä korkeakoulussa oikein opetetaan?

        Ei ainakaan sitä että internetissä yritetään kumota muiden kommentteja, sulkea kone, ja huutaa jes! Voitin....jonkun tyypin. Itse en sitä ainakaan täällä tee.

        Olin kyllä täysin oikeassa lapsellisuudestasi ja sinä todistat sitä kokoajan vain lisää omalla keskustelukyvylläsi.

        Ymmärrän hyvin, että sinua harmittaa, kun jäät toiseksi tällaisissa keskusteluissa, joissa pärjätäkseen pitäisi omata edes hiven analyyttistä ajattelua! Ei mikään ole sen helpompaa kuin todeta noin vain toisesta ihmisestä, että tämä on lapsellinen. Mitä taas keskustelukykyyni tulee, niin emmehän me sinun kanssasi mitään keskustelua ole käyneet. Korkeintaan ilmoista ja kevään tulosta voisin kuvitella sinun kanssasi juttelevani.... Et tunnu kovin älyn jättiläiseltä, joten, jos olet tyytyväinen omiin mielipiteisiisi minusta, ja niistä tulet onnelliseksi, niin mikäs siinä. Voisin toki iskeä takaisin sanan säilälläni oikein kunnolla, kuten joskus teen Jari Tervon kanssa ( siitä kaverista saan kunnon vastuksen minäkin! ), mutta enempää en viitsi sinuun haaskata aikaani. Koeta keksiä jotain hieman älykkäämpää seuraavalla kerralla jonkun muun kanssa!


      • Vauras sinkku
        rikas mutta taukki?? kirjoitti:

        Aloita Norjan luolasukeltaminen mahdollisimman nopeasti niin pääsemme sinusta eroon nopeasti.

        Ette päässeet eroon, kävin nimittäin viime kesänä sukeltelemassa Norjan rannikolla parissa luolassa. Sukelteaminen on vain yksi monista harrastuksistani eikä ykkönen ollenkaan, joten ehkä on viisainta, että pidät vaan näppisi erossa meikäläisen kommenteista.
        Pääset helpommalla, kun tuo äly ei näytä tuon pidemmälle riittävän! :) Huvittava tyyppi kuitenkin olet. Sinunlaisiakin tarvitaan, mutta olet nyt kyllä ihan väärässä osastossa. Eipä silti: niin olen minäkin. Täällä ei juuri muita ole kuin kateellisia. Enkä minäkään salaile vaurauttani ja tyytyväisyyttäni elämään, minulla on kaikkea mitä tarvitsen ja ehkä jopa enemmänkin.
        Mutta- kuten sanottu: kateus on ansaittava ja sen kyllä näkee naapureistanikin. Olen sitä mieltä, että vauraus saa näkyä ulos päin, samoin muukin menestys. Itse olen vaurauteni ja menestykseni saavuttanut kovalla työllä ja älykkyydelläni, olkoot sitten muut vaikka kuinka kateellisia, ei haittaa minua.


      • varakas sinkku
        OLET... kirjoitti:

        PUMMI!

        Ei mulla mitään rahaa ole, yritin vain lannistaa näitä älykääpiöitä jotka täällä meuhkaavat.


      • MISTÄ NÄITÄ
        Iloa elämään kirjoitti:

        Olipahan tuskainen viesti. Niin siinä epäsopivassa ammatissa katkeroituu...

        Ota illalla pari kuppia hyvää kahvia, päälle pari konjakkia ja sitten hyvä sikari. Sitten voi kysyä ukolta, että anna iso hali. Kyllä siinä mieliala nousee.

        Mielummin paljon pieniä iloja kuin jatkuvaa murjotusta, vaikka sitten lyhempäänkin.

        ps. miksi mennä Kreetalle, kun on paljon parempiakin paikkoja?

        Typeriä ämmiä piisaa, taas joku typerä ämmä alkoi hölisemään hoitoalasta kun aiheena on kahvi ja sen hinta.


      • CALLE CLOCKAN
        MISTÄ NÄITÄ kirjoitti:

        Typeriä ämmiä piisaa, taas joku typerä ämmä alkoi hölisemään hoitoalasta kun aiheena on kahvi ja sen hinta.

        No tietysti siksi kun hoitoalalla on niin usein se kahvitauko, niin liittyyhän se jotenkin aiheeseen.


      • Varakas sinkku
        varakas sinkku kirjoitti:

        Ei mulla mitään rahaa ole, yritin vain lannistaa näitä älykääpiöitä jotka täällä meuhkaavat.

        Jaahas, täällä joku yrittää apinoida minua! Epäonnistuit vaan pahasti, kun järki ei riitä erottamaan isoa kirjainta pienestä...heh hee... sinä köyhä "varakas sinkku" Minä taas olen oikeasti varakas " Varakas sinkku" ... :)) Näin se tyhmyys aina paljastuu., kun tyhmä yrittää fiksumpaansa apinoida!!


      • sisar hewnto
        Iloa elämään kirjoitti:

        Olipahan tuskainen viesti. Niin siinä epäsopivassa ammatissa katkeroituu...

        Ota illalla pari kuppia hyvää kahvia, päälle pari konjakkia ja sitten hyvä sikari. Sitten voi kysyä ukolta, että anna iso hali. Kyllä siinä mieliala nousee.

        Mielummin paljon pieniä iloja kuin jatkuvaa murjotusta, vaikka sitten lyhempäänkin.

        ps. miksi mennä Kreetalle, kun on paljon parempiakin paikkoja?

        Vai "tuskainen viesti"! ?? Olipas typerä johtopäätös. JOpa näyttää minun Kreetan reissunikin olevan tälle ihmiselle liikaa. Voi voi sentään, jos minä pidän Kreetasta, niin minulle se on paras paikka. Mene sinä Ikaalisten kylpylään, sekin on hyvä eikä maksa niin paljoa!!! Tai ehkä kuitenkin olisi parempi pysyä kotona ja lueskella Sjuomi24 keskustelupalstoja.. :)


      • Varakas sinkku
        Varakas sinkku kirjoitti:

        Jaahas, täällä joku yrittää apinoida minua! Epäonnistuit vaan pahasti, kun järki ei riitä erottamaan isoa kirjainta pienestä...heh hee... sinä köyhä "varakas sinkku" Minä taas olen oikeasti varakas " Varakas sinkku" ... :)) Näin se tyhmyys aina paljastuu., kun tyhmä yrittää fiksumpaansa apinoida!!

        Minä olen rahaton runk ka ri ja suuri pas kapää


      • ---------
        Sisar hento kirjoitti:

        Olen oikeasti lähihoitajaksi kouluttautunut ja nyt opiskelen työni ohella ammattikorkeakoulussa sairaanhoitajaksi. Olet siinä oikeassa, että olen ihmisvihaaja siinä mielessä, että vihaan tupakoitsijoita ja sen takia en tunne minkäänlaista sympatiaa enkä edes empatiaa heitä kohtaan. Melkein väitän, että olet itsekin tupakoitsija, kun olet noin katkera kirjoituksestani.
        Juuri sen takia aloin jatkokouluttaa itseäni, että saan parempia työtehtäviä eikä tarvitse katsella räkiviä ja kuolevia keuhkotautisia tupakoitsijoita!! Olen mukana työpaikkani laatupiirissä ja kellään ei ole ollut koskaan mitään moitittavaa töissäni. Tosin, en kyllä työmaalla ala tupakoivia moittimaan, mutta en myöskään mitenkään ala heitä paijaamaan. Olen sitä mieltä, että niin makaa kuin petaa! Haluan tulevina vuosina jhoitaa sellaisia ihmisiä, jotka ovat hoitonsa ansainneet!
        Maailma on muutenkin menossa siihen suuntaan, että, kun yhteiskunnan varat hupenevät, niin hoidetaan vain sellaiset ihmiset, jotka vielä voivat hyödyttää yhteikuntaa. Ja sellaisia ei tulla hoitamaan ollenkaan, jotka ovat sairaina täysin omasta syystään, kuten juuri juopot ja tupakoitsijat. Näin se vain menee, sanoo siihen kuka hyvänsä mitä hyvänsä!
        MInä en aio ammatissani katkeroitua, vaan olla mukana toteuttamassa koko yhteiskuntaa hyödyttävää ihmisten hoitoa!!! Tulikohan sanottua tarpeeksi selvästi??

        Töitä ei ole mahdollista valikoida, tietäisit jos todella olisit hoitaja.


      • kerro tok
        okaro kirjoitti:

        Ennen arvonlisäveroa oli liikevaihtovero.

        Jokos olet saanut valot vilkkumaan musiikin tahtiin (noin 20.000 kertaa sekunnissa) aikaa ollut tehdä tuo kytkentä noin 10 vuotta


      • skördä
        kerro tok kirjoitti:

        Jokos olet saanut valot vilkkumaan musiikin tahtiin (noin 20.000 kertaa sekunnissa) aikaa ollut tehdä tuo kytkentä noin 10 vuotta

        80-luvulla kahvi oli halvempaa ja pannussa keitettynä oikein maukasta, mutta se olikin sitä vanhaa hyvää aikaa sitä markka-aikaa.


      • KALLE KELLO
        skördä kirjoitti:

        80-luvulla kahvi oli halvempaa ja pannussa keitettynä oikein maukasta, mutta se olikin sitä vanhaa hyvää aikaa sitä markka-aikaa.

        Samaa mieltä skördän kanssa, euroaikana on kaikki asiat menneet huonompaan suuntaan ja hinnat nousseet pilviin. Onneksi kahvi on edelleenkin hyvää.


      • KALLE KELLO kirjoitti:

        Samaa mieltä skördän kanssa, euroaikana on kaikki asiat menneet huonompaan suuntaan ja hinnat nousseet pilviin. Onneksi kahvi on edelleenkin hyvää.

        Euroaikana hintojen nousu on ollut pienintä vuosikymmeniin. Toki vuodesta 2008 hinnat ovat nousseet, kun palkkoja on nostettu ilman tuottavuuden kasvua,. Seuraus on selvä. Silti ollaan kaukana 1970- ja 1980-lukujen inflaatiosta.


      • skördä
        skördä kirjoitti:

        80-luvulla kahvi oli halvempaa ja pannussa keitettynä oikein maukasta, mutta se olikin sitä vanhaa hyvää aikaa sitä markka-aikaa.

        "80-luvulla kahvi oli halvempaa ja pannussa keitettynä oikein maukasta, mutta se olikin sitä vanhaa hyvää aikaa sitä markka-aikaa."

        Hehe! nyt nämä markka-pässit varastelee nimimerkkejä..suht epätoivoista


      • @okaro
        skördä kirjoitti:

        "80-luvulla kahvi oli halvempaa ja pannussa keitettynä oikein maukasta, mutta se olikin sitä vanhaa hyvää aikaa sitä markka-aikaa."

        Hehe! nyt nämä markka-pässit varastelee nimimerkkejä..suht epätoivoista

        Haista sinä skördä widdu


      • KALLE AITOKELLO
        @okaro kirjoitti:

        Haista sinä skördä widdu

        Kerro nyt okaro, oletko saanut valot vilkkumaan musiikin tahtiin ? kerro tok nimimerkki sitä tuolla kovin tiedustelee.


      • rewfewr few
        KALLE AITOKELLO kirjoitti:

        Kerro nyt okaro, oletko saanut valot vilkkumaan musiikin tahtiin ? kerro tok nimimerkki sitä tuolla kovin tiedustelee.

        Ainakin 2004 hän osasi kertoa kytkennän millä saa valot vilkkumaan musiikin tahtiin (noin 20.000 kertaa sekunnissa)

        ongelma on van se, että edes 50 kertaa sekunnissa tapahtuvaa vilkkumista ei meinaa nähdä


      • hahaaaa
        Varakas sinkku kirjoitti:

        Ymmärrän hyvin, että sinua harmittaa, kun jäät toiseksi tällaisissa keskusteluissa, joissa pärjätäkseen pitäisi omata edes hiven analyyttistä ajattelua! Ei mikään ole sen helpompaa kuin todeta noin vain toisesta ihmisestä, että tämä on lapsellinen. Mitä taas keskustelukykyyni tulee, niin emmehän me sinun kanssasi mitään keskustelua ole käyneet. Korkeintaan ilmoista ja kevään tulosta voisin kuvitella sinun kanssasi juttelevani.... Et tunnu kovin älyn jättiläiseltä, joten, jos olet tyytyväinen omiin mielipiteisiisi minusta, ja niistä tulet onnelliseksi, niin mikäs siinä. Voisin toki iskeä takaisin sanan säilälläni oikein kunnolla, kuten joskus teen Jari Tervon kanssa ( siitä kaverista saan kunnon vastuksen minäkin! ), mutta enempää en viitsi sinuun haaskata aikaani. Koeta keksiä jotain hieman älykkäämpää seuraavalla kerralla jonkun muun kanssa!

        Hirveetä elvistelyä ja luuletko että tekee ihmisestä jotenki paremman jos on paljon rahaa???Ja haukut vielä toista.Oon aina sanonut että mitä rikkaampi sen kusipäisempi ihminen!Ja näyttää pitävän sinunki kohalla paikkansa.Tunnen toki ihmisiä joilla miljoona bisnekset ja löytyy sieltä oikeesti ihmisiä mutta ei ne leuhki rahoillaan.Sellasta tekee vaan typerys jolla on kusi vaihtanu suuntaa.Muistappa tämä että kyllä se jossain kohtaa kolahtaa kun turhaa leuhottaa.Kyllä elämä pistää tommoset elvistelijät nöyräksi jossain vaiheessa.Sitä rahaa on muillaki ja enemmän ku sulla!!Voi harmi koita keksiä jotaki että saat sitä vielä lisää.


      • haa haaa
        Vauras sinkku kirjoitti:

        Ette päässeet eroon, kävin nimittäin viime kesänä sukeltelemassa Norjan rannikolla parissa luolassa. Sukelteaminen on vain yksi monista harrastuksistani eikä ykkönen ollenkaan, joten ehkä on viisainta, että pidät vaan näppisi erossa meikäläisen kommenteista.
        Pääset helpommalla, kun tuo äly ei näytä tuon pidemmälle riittävän! :) Huvittava tyyppi kuitenkin olet. Sinunlaisiakin tarvitaan, mutta olet nyt kyllä ihan väärässä osastossa. Eipä silti: niin olen minäkin. Täällä ei juuri muita ole kuin kateellisia. Enkä minäkään salaile vaurauttani ja tyytyväisyyttäni elämään, minulla on kaikkea mitä tarvitsen ja ehkä jopa enemmänkin.
        Mutta- kuten sanottu: kateus on ansaittava ja sen kyllä näkee naapureistanikin. Olen sitä mieltä, että vauraus saa näkyä ulos päin, samoin muukin menestys. Itse olen vaurauteni ja menestykseni saavuttanut kovalla työllä ja älykkyydelläni, olkoot sitten muut vaikka kuinka kateellisia, ei haittaa minua.

        Onneksi vahikoja sattuu :D ja niin en muuten ihmettele että oot sinkku :D


      • haa haaa
        Varakas sinkku kirjoitti:

        Jaahas, täällä joku yrittää apinoida minua! Epäonnistuit vaan pahasti, kun järki ei riitä erottamaan isoa kirjainta pienestä...heh hee... sinä köyhä "varakas sinkku" Minä taas olen oikeasti varakas " Varakas sinkku" ... :)) Näin se tyhmyys aina paljastuu., kun tyhmä yrittää fiksumpaansa apinoida!!

        Kovat sulla on kyllä luulot itestäs.Huh huh.Aivan samala kalkkiviivalla ku muutki että ei kannata turhaa yrittää itteensä kovin nostattaa.Eikä tommosta kannata kovin korkeelle noteerata.


      • haa haaa
        Varakas sinkku kirjoitti:

        Jaahas, täällä joku yrittää apinoida minua! Epäonnistuit vaan pahasti, kun järki ei riitä erottamaan isoa kirjainta pienestä...heh hee... sinä köyhä "varakas sinkku" Minä taas olen oikeasti varakas " Varakas sinkku" ... :)) Näin se tyhmyys aina paljastuu., kun tyhmä yrittää fiksumpaansa apinoida!!

        On mullaki rahaa mutta en oo kusipää.Mulla se tulee ulos eikä nouse ylös niin ku sulla näköjään.Kaikki ei jaksa olla kaikesta turhasta kateellisia.Kyllä se on kuitenkin ihmisen luonne joka määrittää muiden silmissä ootko surkee vai mahtava tyyppi.Ja tuosta älystä vielä sen verran että eipä näy sinunkaan korvien väliin paljon pesineen :D


    • :?)

      On kallista mietin vain , että mistä huoltoasemien kahvin hinta tulee.
      Ruoka on vielä kohtuullista ja ei tule voittoa jos ei sitä jostain saa.

    • kahvionkallista

      Kahvissa on varmaan parhaat katteet ikinä kun vertaa mitä kupillinen kahvilassa maksaa. Tuollainen 2,5 € on aika usein pyydetty hinta kupilisesta.

    • Synnöve

      Kahvipaketista tulee 50 kupillista kahvia laadusta riippuen minkä makuista.Olen valmistanut tuolla reseptillä tuhansia litroja. Sen kahvikupin katteella on minun elettävä ja elätettävä perheeni. Voit kokeilla!

      • sumppi=kymppi

        Turha heittäytyä marttyyriksi! Kahvissa on paras kate, sen kaikki tietää. On sitten toinen asia millä liikepaikalla yrittää ja millaiset kiinteät kulut on rasitteena. Ts. kahvi pahvimukista taivasalla tai teltassa jossain kesätapahtumassa .... mistä muka nettoaa paremmin!


      • Kallis kahvipaketti

        50 x 2,5 = 150

        Miinustetaan kahvipaketti, vaikka juhla mokka noin 2,5€ tarjouksessa. Eli kahvipaketilla tienataan 147,5€ ei paha!


      • Päivän aikana..
        Kallis kahvipaketti kirjoitti:

        50 x 2,5 = 150

        Miinustetaan kahvipaketti, vaikka juhla mokka noin 2,5€ tarjouksessa. Eli kahvipaketilla tienataan 147,5€ ei paha!

        sitä kahvia menee myös aika paljon viemäristä alas, harva pannullinen menee kokonaan kaupaksi.


      • VL87
        Päivän aikana.. kirjoitti:

        sitä kahvia menee myös aika paljon viemäristä alas, harva pannullinen menee kokonaan kaupaksi.

        Missä noin typerää kahvin tuhlausta on?
        Useimmissa kaupoissa missä minä olen ollut töissä niin ne kahvit joiden pakkaus on mennyt pehmeäksi tai kahvi muuten vanhentumassa menevät henkilökunnan juotavaksi työpaikan taukohuoneeseen.

        Kotona jos käy jostakin syystä jo keitettyä kahvia jää yli, niin sitä yli jäänyttä keitettyä kahvia ei tarvitse kaataa viemäriin. Vaan keitetyn ylijäämä kahvin voi hyvin sekoittaa kukkien kasteluveden joukkoon ja kaataa kukille.

        Kotona käytettyä suodatinpussiakaan ei välttämättä tarvitse heittää roskiin, vaan käytetystä suodatinpussista kahvipurut voi kaataa biojätteeseen. Sitten jättää suodatinpussin kuivumaan päiväksi tai kahdeksi. Kuivuneen käytetyn suodatinpussin voi polttaa pois esim. leivinuunissa. Vaihtoehtoisesti voi käytetyt kahvinpurut biojätteeseen kaatamisen sijasta sekoittaa yhteen pihan joidenkin kasvien mullan joukkoon.


      • .....
        Kallis kahvipaketti kirjoitti:

        50 x 2,5 = 150

        Miinustetaan kahvipaketti, vaikka juhla mokka noin 2,5€ tarjouksessa. Eli kahvipaketilla tienataan 147,5€ ei paha!

        Kahvin keittämiseen tarvitaan myös vettä ja sähköä. Tarjoillessa tulee likaisia astioita jotka pitää tiskata, joten menee vettä, sähköä ja tiskiainetta. Myös kahvilan liiketilasta pitää maksaa sekä esim. valaistuksesta ja lämmityksestä. Joten ei voitto noin suuri ole.


      • .....
        VL87 kirjoitti:

        Missä noin typerää kahvin tuhlausta on?
        Useimmissa kaupoissa missä minä olen ollut töissä niin ne kahvit joiden pakkaus on mennyt pehmeäksi tai kahvi muuten vanhentumassa menevät henkilökunnan juotavaksi työpaikan taukohuoneeseen.

        Kotona jos käy jostakin syystä jo keitettyä kahvia jää yli, niin sitä yli jäänyttä keitettyä kahvia ei tarvitse kaataa viemäriin. Vaan keitetyn ylijäämä kahvin voi hyvin sekoittaa kukkien kasteluveden joukkoon ja kaataa kukille.

        Kotona käytettyä suodatinpussiakaan ei välttämättä tarvitse heittää roskiin, vaan käytetystä suodatinpussista kahvipurut voi kaataa biojätteeseen. Sitten jättää suodatinpussin kuivumaan päiväksi tai kahdeksi. Kuivuneen käytetyn suodatinpussin voi polttaa pois esim. leivinuunissa. Vaihtoehtoisesti voi käytetyt kahvinpurut biojätteeseen kaatamisen sijasta sekoittaa yhteen pihan joidenkin kasvien mullan joukkoon.

        Ehdin jo luulla, että käytät suodatinpussit moneen kertaa.


      • sumppi=kymppi kirjoitti:

        Turha heittäytyä marttyyriksi! Kahvissa on paras kate, sen kaikki tietää. On sitten toinen asia millä liikepaikalla yrittää ja millaiset kiinteät kulut on rasitteena. Ts. kahvi pahvimukista taivasalla tai teltassa jossain kesätapahtumassa .... mistä muka nettoaa paremmin!

        "Kahvissa on paras kate, sen kaikki tietää."

        Sanoisin kyllä teen olevan vielä parempi katteeltaan. Vesi ei maksa juuri mitään ja teepussitkin ovat halpaa sarjaa. Veden lämmityskin tuskin sähkömittaria pahemmin rasittaa.


    • Kahvi mestari

      Minua enempi harmittaa kahvin laatu kahviloissa. Lähes poikkeuksetta kahvi maistuu aivan hirveälle liemelle ja on pettymys. Itse keitän kotona aina pannukahvia näin kahviin jää kahvin oma rasva eikä suodatu pois, kahvista tulee näin pehmeämpi. Kahviloilla on tietenkin kiire tehdä bisnestä kustannustehokkaasti joten laatu kärsii. Lisään myös kuohukermaa jota ei myöskään ole tarjolla kahviloissa. Usein ainoastaan kevyt kermaa tai maitoa. Sitten tuollaisesta kevyt kuraliemestä pyydetään yli 2€. Hinta laatusuhde ei ole kohillaan.

      • Militantti Antti

        Etkö tiedä, että pannukahvissa on runsaasti karsinogeenejä eli syöpää aiheuttavia aineita? Sitä paitsi miksi käydä sellaisissa baareissa, missä aamulla keitetään kahvi seisomaan keittimeen ja sitä sitten vielä tarjotaan iltapäivälläkin? Kyllä monista oikeista kahviloista saa huippulaatuista kahvia ja hyvässä seurassa nautittuna hyvän leivoksen kera pääsee oikeaan tunnelmaan. Kahilaan mennaan tapaamaan ystäviä ja tuttuja, juttelemaan ja todellakin nauttimaan tunnelmasta. Ja takuulla saa tunnelman pilalle, jos alkaa mankumaan jostain kallissta kahvista! Kyllä kai minäkin saan kotonani litkiä kahvia noin 5 senttiä / kupillinen, mutta ennemmin menen joskus kunnon kahvilaan ja maksan vaikka 7...8 euroa kunnon kahvista ja leivoksesta ja parannan ystävieni kanssa maailmaa. Suomalaiset ovat perinteistä kahvinjuojakansaa ja siksi nämä valitusvirretkin kahvin laadusta ja hinnasta ovat tapetilla. Sitä paitsi: kyllä kahviloissa on tarjolla kuohukermaa ja vaikka mitä erilaisia kahvilaatuja. Onkohan vaan "Kahvimestari" käynyt jossain kälyisessä huoltoasemaan baarissa? Koetapas mennä johonkin kunnon kahvilaan, niin olen varma, että oma kahvisi on sen jälkeen sitä kuralientä!! Tulee "Kahvimestarin" kirjoitelmasta sellainenkin vaikutelma, että hän ei liene kovin sosiaalinen ihminen? Tasokkaassa kahvilassa on sekin suuri nautinto, kun viehättävä tarjoilija tuo kahvin pöytään kauniin hymyn kera. Tai vaikkei toisikaan pöytään, niin kassallakin kaunis hymy lämmittää. On se ihan toista kuin jossain kaljabaarissa tympeä tarjoilija jyystää purkkaa ja kysyy tympeänä: "tuleeks muuta ? " Viina on Suomessa aina hintansa väärrti, mutta kahvin hinnasta ja laadusta jaksetaan valittaa vuoesta toiseen...!


      • Tunarit.
        Militantti Antti kirjoitti:

        Etkö tiedä, että pannukahvissa on runsaasti karsinogeenejä eli syöpää aiheuttavia aineita? Sitä paitsi miksi käydä sellaisissa baareissa, missä aamulla keitetään kahvi seisomaan keittimeen ja sitä sitten vielä tarjotaan iltapäivälläkin? Kyllä monista oikeista kahviloista saa huippulaatuista kahvia ja hyvässä seurassa nautittuna hyvän leivoksen kera pääsee oikeaan tunnelmaan. Kahilaan mennaan tapaamaan ystäviä ja tuttuja, juttelemaan ja todellakin nauttimaan tunnelmasta. Ja takuulla saa tunnelman pilalle, jos alkaa mankumaan jostain kallissta kahvista! Kyllä kai minäkin saan kotonani litkiä kahvia noin 5 senttiä / kupillinen, mutta ennemmin menen joskus kunnon kahvilaan ja maksan vaikka 7...8 euroa kunnon kahvista ja leivoksesta ja parannan ystävieni kanssa maailmaa. Suomalaiset ovat perinteistä kahvinjuojakansaa ja siksi nämä valitusvirretkin kahvin laadusta ja hinnasta ovat tapetilla. Sitä paitsi: kyllä kahviloissa on tarjolla kuohukermaa ja vaikka mitä erilaisia kahvilaatuja. Onkohan vaan "Kahvimestari" käynyt jossain kälyisessä huoltoasemaan baarissa? Koetapas mennä johonkin kunnon kahvilaan, niin olen varma, että oma kahvisi on sen jälkeen sitä kuralientä!! Tulee "Kahvimestarin" kirjoitelmasta sellainenkin vaikutelma, että hän ei liene kovin sosiaalinen ihminen? Tasokkaassa kahvilassa on sekin suuri nautinto, kun viehättävä tarjoilija tuo kahvin pöytään kauniin hymyn kera. Tai vaikkei toisikaan pöytään, niin kassallakin kaunis hymy lämmittää. On se ihan toista kuin jossain kaljabaarissa tympeä tarjoilija jyystää purkkaa ja kysyy tympeänä: "tuleeks muuta ? " Viina on Suomessa aina hintansa väärrti, mutta kahvin hinnasta ja laadusta jaksetaan valittaa vuoesta toiseen...!

        Maistat vaan sen tyyriin hinnan. Mitä kalliimpi sen paremmalta maistuu eiks niin hei? Sitten voi olla se hieno paikka kans mikä saa kaiken maistumaan paremmalta. Voisin myydä sulle samaa litkua mitä itse juon kotona siellä kahvilassa, etkä huomais yhtikäs mitään.


      • Militantti Antti
        Tunarit. kirjoitti:

        Maistat vaan sen tyyriin hinnan. Mitä kalliimpi sen paremmalta maistuu eiks niin hei? Sitten voi olla se hieno paikka kans mikä saa kaiken maistumaan paremmalta. Voisin myydä sulle samaa litkua mitä itse juon kotona siellä kahvilassa, etkä huomais yhtikäs mitään.

        Riittää , kun näen sinut, se vie kyllä pois kaiken nautinnon! Onneksi voin itse valita missä juon kahvini ja kenenkä haluan minua palvelevan. Tunarit on selvästi juntti pahimmasta päästä! Oikeassa olet vain siinä, että paikan tunnelma vaikuttaa makuelämykseen, joten älä ikinä tule pilaamaan sitä samaan paikkaan kuin missä minä kahvittelen! Tosin- sinut erottaa jo kaukaa ulko-ovelta ja voin pyytää järjestysmiehen saattamaan takaisin ulos!


      • 4.2%

        Papujen rasvat ym. pintamyrkyt on saatava, lyön vaikka vetoa että käytät rasvatonta maitoa jokaisessa asiassa.

        Laita täysmaitoa niin ei tule vihertävänruskeaa myrkkyä.


      • ...

        Melko harva juo kahviaan kuohukerman kanssa, varmaan lähinnä vain osa eläkeläisistä. Joten turha sitä on olla kahvilassa tarjolla.


    • 6+20

      Kolmella eurolla ei kyllä mitään juomakelpoista kahvia saa, pelkkää kitkerää ja hapanta vaaleapaahtoista kuralientä.

    • autmot

      kahvipaketista tulee 50 kupillista kahvia,joten hyvä kate huoltomoille,

    • ei saa nauttia omia

      Omat eväät ja termospullo ehkä jopa taskumatti mukaan..matkaan.

    • kurlp...

      entäs kalja, kyllä sitä on vara vetää ja pelata pelejä paarissa, kotona jääkaappi tyhjänä ja pyykit pesemätä, kannattas vilikasta peiliin ennen kuin valittaa!

    • Kyllä elämä on helppoa ja halpaa ku ei juo ollenkaan kahvia....

      • kahvin ystävä

        Kahvin määrään vaikuttaa suoraan paahtoaste, joka on 1-5 (merkitty paketin taakse). Tarjouskahvit ovat lähes aina vaaleaa paahtoa 2, tai jopa 1.
        Vaaleat paahdot tulivat myyntiin toisen maailmansodan jälkeen kalliin energian vuoksi. Paahto 2 on edullista, mutta paketista saa vain noin 40-50 kupillista kahvia. Paketin hinta noin 3,00 EUR.
        Paahtoasteen ollessa 4, kahvia saadaan jo noin 100 kupillista. Täyden paahdon 5 kahvilla saadaan noin 150 kupillista ja eritoten vahvaa kahvia (ei väkevää, ei kitkerää). Paketin hinta noin 10,00 EUR.
        Hinta ja maku tulee suoraan tuosta paahtoasteesta.

        Meillä ei voida käyttää lainkaan paahtoa 2 ja puhumattakaan paahtoa 1. Vaimolla tulee noista erittäin huono olo ja usein joutuu myös oksentamaan. Tämän vuoksi emme voi käydä juomassa huoltoasemalla.

        Me olemme päätyneet jo yli 20 vuotta sitten ostamaan aina paahtoa 5 (hätätapauksessa 4). Viisi on täyspaahto ja antaa sen oikean alkuperäisen maun. Nuo kaikki muut alemmat paahdot ovat energian säästämistä maun kustannuksella antaen valmistajalle paremman katteen. Näillä asiakkailta saadaan eniten rahaa.

        Monien mielestä tämä on huijaamista.


      • T-mies

        Aivan samaa mieltä koska olen tee-män tänä vuonna juonu yhden jupin keittämää kahvia, kyllä kalja on parempaa...Olkaa siivosti töissä ja huoltsikalla...


      • kaikkea..:))))
        kahvin ystävä kirjoitti:

        Kahvin määrään vaikuttaa suoraan paahtoaste, joka on 1-5 (merkitty paketin taakse). Tarjouskahvit ovat lähes aina vaaleaa paahtoa 2, tai jopa 1.
        Vaaleat paahdot tulivat myyntiin toisen maailmansodan jälkeen kalliin energian vuoksi. Paahto 2 on edullista, mutta paketista saa vain noin 40-50 kupillista kahvia. Paketin hinta noin 3,00 EUR.
        Paahtoasteen ollessa 4, kahvia saadaan jo noin 100 kupillista. Täyden paahdon 5 kahvilla saadaan noin 150 kupillista ja eritoten vahvaa kahvia (ei väkevää, ei kitkerää). Paketin hinta noin 10,00 EUR.
        Hinta ja maku tulee suoraan tuosta paahtoasteesta.

        Meillä ei voida käyttää lainkaan paahtoa 2 ja puhumattakaan paahtoa 1. Vaimolla tulee noista erittäin huono olo ja usein joutuu myös oksentamaan. Tämän vuoksi emme voi käydä juomassa huoltoasemalla.

        Me olemme päätyneet jo yli 20 vuotta sitten ostamaan aina paahtoa 5 (hätätapauksessa 4). Viisi on täyspaahto ja antaa sen oikean alkuperäisen maun. Nuo kaikki muut alemmat paahdot ovat energian säästämistä maun kustannuksella antaen valmistajalle paremman katteen. Näillä asiakkailta saadaan eniten rahaa.

        Monien mielestä tämä on huijaamista.

        Juon aina Brazil-kahvia, hinta n. 4 e paketti. Paahtoaste 2.Suomalaiset pitävät vaaleapaahtoisesta kahvista, siksi myynnissä on vähemmän voimakkaammin paahdettuja .

        Kahvin ystävän" juttu on aivan höpölöpöä ,puhuu aivan ristiin, hänhän juuri kertoo kuinka paljon enemmän "täyden paahdon kahista saa valmista kahvia "tä'yden 5 paahdon kahvilla saadaan n. 150 kupillista,hinta n. 10 euroa".Jos paahdolla 2 saadaan hänen mukaansa n. 40-50 kupillista , niin halvemmaksihan tuo "kalliimpi 5 asteen paahto tuee yrittäjille, miksi ihmeessä he eivät siis käytä paahtoa 5???!!!

        Koska suurin osa ihmisitä ei näitä 5paahdon myrkkyjä suostu juomaan, vaan juovat mieluummin vaaleampaa paahtoa, vaikka" vaimosi saakin niistä päänsäryn, ja alkaa oksentaa"::::)))

        Monelle on varmasti varaa maksaa kahvipaketistaan tuo 10 euroa, mutta maku on niin kitkerä noissa tummapaahdoissa, että niitä vain harvat viitsivät juoda, vaikka onhan se varmaan "kahvin ystävän" mielestä hienoa juoda hieman kalliimpaa kahvia, mikä sitten kuitenkin tulee halvemmaksi kuin vaalea paahto, kun siitä saakin 150kupillista 40-50 sijaan..:::)))))))))))9


      • kofeinisti
        kaikkea..:)))) kirjoitti:

        Juon aina Brazil-kahvia, hinta n. 4 e paketti. Paahtoaste 2.Suomalaiset pitävät vaaleapaahtoisesta kahvista, siksi myynnissä on vähemmän voimakkaammin paahdettuja .

        Kahvin ystävän" juttu on aivan höpölöpöä ,puhuu aivan ristiin, hänhän juuri kertoo kuinka paljon enemmän "täyden paahdon kahista saa valmista kahvia "tä'yden 5 paahdon kahvilla saadaan n. 150 kupillista,hinta n. 10 euroa".Jos paahdolla 2 saadaan hänen mukaansa n. 40-50 kupillista , niin halvemmaksihan tuo "kalliimpi 5 asteen paahto tuee yrittäjille, miksi ihmeessä he eivät siis käytä paahtoa 5???!!!

        Koska suurin osa ihmisitä ei näitä 5paahdon myrkkyjä suostu juomaan, vaan juovat mieluummin vaaleampaa paahtoa, vaikka" vaimosi saakin niistä päänsäryn, ja alkaa oksentaa"::::)))

        Monelle on varmasti varaa maksaa kahvipaketistaan tuo 10 euroa, mutta maku on niin kitkerä noissa tummapaahdoissa, että niitä vain harvat viitsivät juoda, vaikka onhan se varmaan "kahvin ystävän" mielestä hienoa juoda hieman kalliimpaa kahvia, mikä sitten kuitenkin tulee halvemmaksi kuin vaalea paahto, kun siitä saakin 150kupillista 40-50 sijaan..:::)))))))))))9

        Minä olen myös siirtynyt käyttämään voimakkaampaa paahtoa kun tämä paahtoaste minulle valkeni.
        Käytän paahtoa nro 4. Ennen halvinta, eli 1.

        Tuolla 4:lla saan edullisemmin useamman kupin ja kahvi maistuu enemmän oikealta kahvilta. Nyt paremminkin noissa vaaleapaahtoisissa on outoja sivumakuja.
        Voisin kokeilla tuota nro 5, mutta eihän sitä marketeista löydy.
        Meidän kylällä ei ole oikeita kahvikauppoja.


      • Kahvin ystävä
        kahvin ystävä kirjoitti:

        Kahvin määrään vaikuttaa suoraan paahtoaste, joka on 1-5 (merkitty paketin taakse). Tarjouskahvit ovat lähes aina vaaleaa paahtoa 2, tai jopa 1.
        Vaaleat paahdot tulivat myyntiin toisen maailmansodan jälkeen kalliin energian vuoksi. Paahto 2 on edullista, mutta paketista saa vain noin 40-50 kupillista kahvia. Paketin hinta noin 3,00 EUR.
        Paahtoasteen ollessa 4, kahvia saadaan jo noin 100 kupillista. Täyden paahdon 5 kahvilla saadaan noin 150 kupillista ja eritoten vahvaa kahvia (ei väkevää, ei kitkerää). Paketin hinta noin 10,00 EUR.
        Hinta ja maku tulee suoraan tuosta paahtoasteesta.

        Meillä ei voida käyttää lainkaan paahtoa 2 ja puhumattakaan paahtoa 1. Vaimolla tulee noista erittäin huono olo ja usein joutuu myös oksentamaan. Tämän vuoksi emme voi käydä juomassa huoltoasemalla.

        Me olemme päätyneet jo yli 20 vuotta sitten ostamaan aina paahtoa 5 (hätätapauksessa 4). Viisi on täyspaahto ja antaa sen oikean alkuperäisen maun. Nuo kaikki muut alemmat paahdot ovat energian säästämistä maun kustannuksella antaen valmistajalle paremman katteen. Näillä asiakkailta saadaan eniten rahaa.

        Monien mielestä tämä on huijaamista.

        Pannukahvi on muuten parempaa kuin suodatinjauhettu.
        Mutta tuosta paahtoasteesta..Sehän on makuasia.
        Itse juon mieluiten vaaleampia, 2-aste on sopivin ja 3-taso aikalailla maksimi. Mun suuhun nuo tummapaahdot ovat vähän liian kärvähtäneen makuisia ja ehkä muutenkin hieman liian voimakasta maultaan(parin kahvimerkin 4-astetta lukuunottamatta, jotka ovat todella hyviä).
        Mutta toisekseen, kahvimerkeissä on eroja. Se puolestaan taas kyllä johtuu täysin poroihin käytetyistä kahvilajikkeista ja siitä, missä suhteessa niitä on tietyn merkin kahvissa.
        Juuri esimerkiksi että onko kahvi täysin afrikkalaisista kahvilajikkeista tehty, täysin Etelä-Amerikan lajikkeista vai onko niitä sekoitettu keskenään. Ja onko sekoitussuhde 50/50, 30/70..
        Moni väittää vastaan, mutta itse ainakin huomaan saman paahtoasteen kahveissakin eron juuri tuon asian suhteen. Eli onko kahvi väsätty suurimmaksi osaksi/kokonaan jomman kumman tuotantoalueen pavuista.
        Tosin eipä kait sillä suuremmin väliä ole, niin kauan ainakaan kunhan vatsa kestää juoda kahvia ja se herättelee aamusta piristää päivän mittaan, kuten pitääkin.


    • Syvä uni

      Jos kahvi keksittäisiin nyt, sen käyttö kiellettäisiin.

      Kahvi on erittäin voimakas keskushermostomyrkky, joka alkuperäinen kutsumanimensä mukaan "Vie unen" häiritsee vakavasti ihmisen henkistä tasapainoa.

      Ensimmäiset oireet on kykenemättömyys vaipua syvään uneen, jonka aikana terve ihminen yleensä käsittelee mielessään vaikeitakin asioita, ja samaan aikaan keho palautuu päivän rasituksista.

      Kahvinjuojat eivät ikinä koe, millaista on herätä todella syvästä unesta, uudistuneena ja pirteänä aloittamaan uuden päivän uusin voimin, vaan kahvinjuojat tarvitsevat ensimmäiseksi kupillisen kahvia "käynnistämään" tokkuraisen päivänsä.

      Pitkällisen kahvinjuonnin aiheuttamat psyykkiset oireet voidaan lukea suoraa unettomuus/univaikeudet otsikon alta.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Unettomuus

      -Unettomuus aiheuttaa alivireyttä, ärtymystä, keskittymisvaikeuksia, muistin pätkimistä, tinnitusta ja oppimisvaikeuksia.

      Krooninen unettomuus onkin yhteydessä huonontuneeseen elämänlaatuun ja sosiaalisiin suhteisiin. Unettomuus altistaa myös sekä somaattisille että psyykkisille sairauksille.

      Sekä unettomuus että unettomuuden hoitoon käytettävät hypnoottiset ja sedatiiviset lääkkeet voivat aiheuttaa kognitiivisia häiriöitä, jotka lisäävät liikenneonnettomuusriskiä

      Unihäiriöiden esiintyminen suurentaa keskivartalolihavuuden riskin suomalaisessa väestössä 1,2–2,3-kertaiseksi.

      Kroonisesta unettomuudesta voidaan puhua, jos tuntee jatkuvasti, ettei ole nukkunut tarpeeksi.

      Kofeiiniriippuvaiset tekevät enemmän väkivallantekoja kuin alkoholi- ja huumeriippuvaiset, syystä että kofeinistejä on huomattavasti enemmän.

      http://www.tietoaunettomuudesta.fi/uni-ja-unettomuus/unettomuuden-vaikutukset


      Unettomuuden vaikutukset

      Hyvänlaatuinen uni on ihmiselle tärkeää muutenkin kuin pelkän levon kannalta. Uni voidaan jakaa kahteen perustyyppiin, REM-uneen ja NREM-uneen. Näiden vaiheiden kesto ja laatu vaihtelevat yksilöllisistä ominaisuuksista, unihuollosta ja elämäntavoista riippuen.

      REM-uni (Rapid-Eye-Movements) eli vilkeuni on vaihe, jossa nähdään unia. REM-uni vaikuttaa psykologiseen lepotilaan ja pitkäaikaiseen tunnepohjaiseen hyvinvointiin. Se stimuloi aivoja ja vahvistaa muistia.

      NREM-uni (Non-Rapid-Eye-Movements) eli perusuni käsittää siirtymävaiheen valveillaolon ja unennäön välillä sekä syvän unen, jossa elimistön fyysinen ja psyykkinen aktiivisuus on hyvin pientä. NREM-uni on rasituksista palauttavaa, fyysisesti elvyttävää ja se vahvistaa myös immuunijärjestelmää.

      Unettomuus vaikuttaa elämään hyvin kokonaisvaltaisesti. Fyysisten ja psyykkisten vaikutusten lisäksi unettomuus aiheuttaa monille sosiaalisia haittoja. On myös todettu, että pelkkä nukkuminen ei riitä, vaan unen on oltava laadultaan hyvää. Syvän unen aikana aivot ovat lepotilassa, minkä seurauksena ihminen tuntee olonsa levänneeksi ja virkeäksi. Syvä uni auttaa elimistön puolustusjärjestelmää pysymään kunnossa ja vaikuttaa siten ruumiilliseen ja henkiseen hyvinvointiin.

      • Kiva olla terve

        Kahvinjuojien psyyke ja fysiikka joutuu kovalle koetukselle vuosikymmeniä jatkuneesta piristeen käytöstä, ja ylikierroksilla käynyt keho, joka ei yölläkään saa rauhaa palautuakseen, alkaa jo viisikymppisillä rapistua pahasti.

        Sydän pettää ensimmäisinä, ja kofeinisteillä onkin sydänkohtauksia, sydämen tykytystä ja yleistä ruumiin heikkoutta, sekä alhaista mielen vireyttä. 6-kymppisillä on jo nitrot taskussa.

        Terveen ihmisen sydän lyö vielä tasaisesti ja rauhallisesti.


      • RT..

        Siksi kahvia ei kannata juoda klo 18.00 jälkeen ellei siihen ole hyvää syytä. Näin ei tule uni ongelmia.


    • Kupponen omaa kahvia

      Olen kirjoittajan kanssa samalla linjalla. En mene kahville edes ystävän kanssa joka tarjoaisi kahvit koska olen sitä mieltä että hinnat kahville ovat ihan ryöstöhintoja. Oikein joskus naurattaa kun jossakin mainos että kahvi ja munkki 3,50€ ja se pitäisi muka olla tarjous. Itse kun pidemmälle mene otan kahvit termariin ja vielä voileivät
      kylkijäisiksi. Vanha ystäväni kerran sanoi että ei ne suuret tulot vaan pienet menot
      joka on tässäkin asiassa mielestäni kysymys.

      • Vauras nautiskelija

        Kyllä oli taas oikein pers'aukisen kirjoitus! Tai sitten sinisen nuukan. 3,50 euroa kahvista ja munkista on ihan sopiva hinta. Kyllä mahtaa olla kirjoittajan elämä melko köyhää, jos pitää ottaa omat eväät reissuille mukaan. Toki joskus on ihan kiva tehdä piknikkejä luontoon, ottaa omat eväät mukaan, mutta itse olen jo pitkään noudattanut sitä elämän viisautta, että "mieluummin suuret tulot ja suuret menot kuin pienet tulot ja pienet menot" Minä en todellakaan vaivaudu miettimään mitä maksaa kahvikupillinen tai edes lounas baarissa. Ei kukaan voi olla niin köyhä, että ei ole varaa maksaa kunnon kahvista ja kunnon pullasta vaikkapa 7 euroa! Ja lounaasta 15 euroa. Se on aivan itsestä kiinni millaiset ansiot haluaa, minä olen halunnut isot tulot itselleni :) En kyllä käsitä onko tämä Suomi24 joku köyhälistön valitus- ja ruinauspaikka, kun täälä tuntuu olevan vähän yhdellä sun toisella asiat pielessä, varsinkin raha-asiat! JOKAINEN pystyy tienaamaan suomessa juuri niin paljon kuin itse haluaa, tämä on vapaa maa. Ei kenenkään tarvitse oll aalle 5.000 euron kuukausituloilla, jos vaan vähän viitsii yrittää. Siitä 1.500 veroja pois, niin voi lipittää kahvia niin paljon kuin maha kestää:) Eikä lompakko paljoa edes vaju! Menkää muualle valittamaan, niin minäkin menen. Tuskin tänne enää tulee ikävä pers'aukisten ja valittajien joukkoon!!1


      • ei kannetavaa liikaa
        Vauras nautiskelija kirjoitti:

        Kyllä oli taas oikein pers'aukisen kirjoitus! Tai sitten sinisen nuukan. 3,50 euroa kahvista ja munkista on ihan sopiva hinta. Kyllä mahtaa olla kirjoittajan elämä melko köyhää, jos pitää ottaa omat eväät reissuille mukaan. Toki joskus on ihan kiva tehdä piknikkejä luontoon, ottaa omat eväät mukaan, mutta itse olen jo pitkään noudattanut sitä elämän viisautta, että "mieluummin suuret tulot ja suuret menot kuin pienet tulot ja pienet menot" Minä en todellakaan vaivaudu miettimään mitä maksaa kahvikupillinen tai edes lounas baarissa. Ei kukaan voi olla niin köyhä, että ei ole varaa maksaa kunnon kahvista ja kunnon pullasta vaikkapa 7 euroa! Ja lounaasta 15 euroa. Se on aivan itsestä kiinni millaiset ansiot haluaa, minä olen halunnut isot tulot itselleni :) En kyllä käsitä onko tämä Suomi24 joku köyhälistön valitus- ja ruinauspaikka, kun täälä tuntuu olevan vähän yhdellä sun toisella asiat pielessä, varsinkin raha-asiat! JOKAINEN pystyy tienaamaan suomessa juuri niin paljon kuin itse haluaa, tämä on vapaa maa. Ei kenenkään tarvitse oll aalle 5.000 euron kuukausituloilla, jos vaan vähän viitsii yrittää. Siitä 1.500 veroja pois, niin voi lipittää kahvia niin paljon kuin maha kestää:) Eikä lompakko paljoa edes vaju! Menkää muualle valittamaan, niin minäkin menen. Tuskin tänne enää tulee ikävä pers'aukisten ja valittajien joukkoon!!1

        Ahaa.Kirjoittaman et kuitenkaan ole oppinut "suurista" tuloistasi huolimatta suollat kaiken yhteen osaamatta jaksottaa tekstejäsi...:.)))


        Ja kuitenkin köyhyys-palstaa seuraat, miten lie tosiasiassa varallisuuden laita..:))


        Kenekään ei tarvitse maksaa kahvistaan yhtään enempää kuin sopivaksi katsoo.

        .En ole köyhä, käyn keski-palkkaisessa työssä käyn, sekä lainat maksettu, mutta vain harvoin käyn kahvilla missään, ja jos käyn vain pelkkä kahvi.Jo painonhallintasyistä, ei mitään pullaa saati muuta kahvileipää.

        Niin hyvää pullaa ei olekaan että seitsemän euroa kahvin kanssa siitä maksaisin!!!!


      • Vauras nautiskelija
        ei kannetavaa liikaa kirjoitti:

        Ahaa.Kirjoittaman et kuitenkaan ole oppinut "suurista" tuloistasi huolimatta suollat kaiken yhteen osaamatta jaksottaa tekstejäsi...:.)))


        Ja kuitenkin köyhyys-palstaa seuraat, miten lie tosiasiassa varallisuuden laita..:))


        Kenekään ei tarvitse maksaa kahvistaan yhtään enempää kuin sopivaksi katsoo.

        .En ole köyhä, käyn keski-palkkaisessa työssä käyn, sekä lainat maksettu, mutta vain harvoin käyn kahvilla missään, ja jos käyn vain pelkkä kahvi.Jo painonhallintasyistä, ei mitään pullaa saati muuta kahvileipää.

        Niin hyvää pullaa ei olekaan että seitsemän euroa kahvin kanssa siitä maksaisin!!!!

        Heh hee sentään! Kolahtiko pahastikin? Et ole kyllä mikään kielinero, koska peruskoulupohjallakin pitäisi erottaa, että todellakin JAKSOTIN tekstini ihan kohtuullisesti, mutta KAPPALEJAKOA en laittanut sen takia, että tähän asti kaikki muut ovat saaneet kirjoituksistani selvän.
        Enkä laita tähänkään tämän kummempaa kappalejakoa, yritä saada selvää :)) Pikkusieluisia ihmisiä täällä kyllä riittää! Ja suomalainen kateus tulee oikein korostetusti tällaisilla keskustelupalstoilla ilmi. Et ole ensimmäinen, joka takertuu kirjoituksieni kieliasuun. Jos olen kirjoittanut joskus aika ärsyttäviäkin asioita, joihin jotkut eivät ole pystyneet mitenkään vastaamaan, niin sitten on takerruttu vaikkapa yhteen pilkkuun, joka on unohtunut pois. Tai siihen, että lause on liian pitkä ( kuten kai edellinen oli? ) tai sitten siihen, että olen aloittanut lauseen "tai"-sanalla ( kuten äsken ).

        Kirjoitan todellakin näin aivan tahallani, en vahingossa, koska tämä ei ole mitään virallista tekstiä, sitä saan kyllä kirjoittaa työni puolesta aivan tarpeeksi.

        Varallisuudestani kommentoisin sen verran, että toteamuksesi lienee ollut aiheellinen: Ei tuolla minun palkallani VOI olla kovin varakas, mutta ainakin omasta mielestäni minut tekee varakkaaksi omistamani kiinteistöt ja asunto-osakkeet. Silti rahamiehet ovat aivan toisaalla, se on pakko myöntää.

        Miksi sitten käyn täällä aina silloin tällöin? Ihan vaan sen vuoksi, että näin lomalla on kiva käydä kurkkimassa tällaisiakin palstoja! Sitä paitsi tämä pitää kiinni osaltaan todellisessa elämässä. Täällä kuulee aikamoisia elämäntarinoita. En kyllä käsitä, miksi lähes kaikilla on noin paljon vaikeuksia, useimmat rahahuolia! Niin paljon kuin löysää rahaa on liikkeeellä Suomessakin, se vain pitää korjata talteen!

        Huomaatko: ihan mieliksesi päätin näyttää sinulle, että osaan tämän KAPPALEJAON! Voin keskustella enemmänkin kanssasi suomen kielestä, kieliopista ja kielenhuollostakin, sattumalta suoritin siitäkin aikoinani yliopistoarvosanan, mutta myönnän, että minun pitäisi päivittää tietojani eli juuri sitä "kielenhuoltoa" vaadittaisiin minun kohdallani. Mutta- juosi nä halpaa kahvia, minä lähden tästä kahvilaan :)))


    • tyhjänpäivänen

      No jo on taas valittu kirjotukselle aihe...............

    • hintansa väärti

      HALOO... Tuntuuhan tuo kovalle hinnalle, lasketaanpa kumminkin jotain faktaa.
      30 paikkainen kahvila puolityhjässä keskustassa, vuokra 4000e/kk, jos vaikka yksi palkattu työntekijä, verot, vakuutukset, sähköt, vedet ja muut juoksevat kulut ja vielä pitää jostain ostaa se kahvi ym raaka-aineet.
      Laskee sitte siitä monennenko kupillisen jälkeen alkaa saada palkkaa itsellekin.

      • Ei kahvilan vika

        Juu puhut asiaa. Ainoa ryöstäjä tässä maassa on hallitus!


    • Mikrossa lämmitän

      Kotona keitetyn kahvin halpuuden maksimointi.

      Minusta kahvia kannattaa keittää niin paljon kuin päivällä suunnilleen menee. ja sitten vain ottaa kupillisen kylmää kahvia ja lämmittää mikrossa. (Huom ei kiehauttaa)
      Näin saat kahvin aina nopeasti ja on tasalaatuista. keittäessäsi tasmä määrän kahvia jauhoja menee suhteessa paljon enemmän kuin suurempaan määrään keittäessä.

      Itse en ainakaan huomaa eroa lämmitetyt ja vastakeitetyn maussa tai kai olen tottunut siihen. Parasta jos aamullakin pääsee lämmitetyllä kähvilla liikeelle säästetyn ajan takia.

    • mies70v

      boikotoikaa edes sillä,että ette vie kuppia keräyskärryyn
      aikoinaan itsepalvelua perusteltiin sillä, että näin voidaan alentaa kahvin hintaa,kun asiakas osallistuu keittiötöihin

      kansan muisti on pitkä

      • Nainen30

        Mies 70, voit jättää kuppisi vaikka lattialle ja jokainen isänmaata kunnioittava penikka sen on sinulle velkaa nostaa ja siivota tiskiin. Minä olen sitä mieltä.


    • orjatyöluokka

      Viimeksi kun olin töissä niin en saanut pitää kahvitaukoja. Pomo tuli siitä sopivasti ilmoittamaan oman taukonsa jälkeen henkilökohtaisesti.

      Tuon jälkeen kyllä tuplasin ruokatauon ja jos pomo sattui yllättämään niin tultiin puheiden mukaan vasta ruokatunnille. Mikäs siellä oli katsellessa kännykällä Netflixiä.

      Sitten keksin alkaa juomaan teetä ja liittouduin taukotilaporukoiden kanssa ja eipä tullut pomo nauskuttamaan kun olisin ilmoittanut työsuojelurikoksesta todistajien kera.

    • Inhoan kahvia. Miksi kukaan normaalijärkinen hyypiö sitä litkua viitsii litkiä ? Ja tuskin koskaan missään mikään kahvilaatu maksaa noin vähän, paitsi, jos on joku erikois-tarjous juuri siitä ja siitä kahvipussista.........tai joku toooooooooosi huonolaatuinen kahvilaatu, jota on ihmiset pakotettu tekemään huonoissa olosuhteissa huumeiden yms keskellä...........ties, vaikka niihinkin kahvilaatuihin on Joku hullu sekoittanut ties mitä huumeita yms.......

      • Blondiko?

        Vanhat missit on yleensä tätä mieltä... :D


    • tunturipuron Raikka

      parasta kohvia on aito saamelainen nuotijolla paistettu porokahvee kuksasta nautittuna..eräillä ei oikein toi maku tai aistit oo vaan nii kehittyny juovat ja syövät roskaa ja pitävät sitä hyvänä sekä kalliina?
      Veikkaisin et ku aistit ja vaistot surkastuu immeisellä tätämukaa nii hän on aika onneton lopulta?
      Ei ne teeskentelyllä ainakaan paremmaksi kehity makuasiat joista ei kinastella.

    • Kahvia pitää saada

      Mikä pakko se on kallista kahvilakahvia juoda. Me käymme harvakseltaan kahviloissa,mutta silloin kun käydään ei hintaan tuijoteta,se kuuluu kaupunkireissun perinteeseen että räämipullakahvit juodaan,ei ne omaisuuksia kuitenkaan maksa. Monessa kahvipaikassa on kahvi pulla 2e minusta se ei ole paljon,vaikkakin presidenttipaketin saa alle 4 eurolla.
      Kotona keitetään kahvit aamulla ja päivällä 6 kuppia molemmilla kerroilla.

    • jopas jotakin

      ei se työssäkäynti vaikuta kahvin hintaan millään tavalla

      • ....

        Mutta työssäkäynti vaikuttaa käytettävissä oleviin rahoihin.


    • liikaa juova kai jo.

      No ns. kahvi huoltiksella tai jossain muualla on enempi sosiaalista tapaa, jos ei jotain kioskilta haettuja lento-pahvimukikahveja vain kun ei ole juonut. Jos rahallisesti miettisi, niin tietysti olisi järkevää juoda vain omia mutta kun työt, sivutyöt ja harrasteet ovat vähän sellaisia että ei sitä jumalatonta päänsärkyä viitsi ottaa olemalla kokonaan ilman ja säästettyä kotiin. Joskus kun menee muutamiakin päiviä tien päällä ja ei mahdollisuutta roudata omia mukana. Aika moni taitaa juoda kahvia juuri muualla siksi, että ei ole muita vaihtoehtoja. Jos sosiaalisuuden pudottaa pois motiivina ja "se on tapa", niin minkäs tekee jos aamulla lähtee ja illalla tulee ja mahdollisesti vasta monen päivän päästäkin joskus..

    • Kahvi piristää

      Nää jutut tarttee osaa hoitaa oiken niin ilo ja hyvä kohtaa. Tää on sitä eläkeläisen onnee. Lähden kohta menee yhteen kämppään jossa odottaa itseäni huomattavasti nuorempi nainen , hänen miehensä on lähtenyt työmatkalle ja meillä nautinto ja riemu alkaa. Nainen suorittaa minulle patukankiillotuksen josta nautin suunnattomasti ,hän myös tuntiessaan kuuman kaluni sisällään. Railakkaan riemun jälkeen juodaan tietty Presidentti kahvit juhlan päätteeksi . Niin se oikea pressakin tekee nuoren vaimonsa kanssa. Hyvin mielin poistun asunnosta onnellisena ja pirteänä hyvin vietetyn ilmaisen kahvihetken jälkeen. Voi näitä eläkepäiviä .

      • Lolloolollooo

        On jäänyt teinipojalta saamatta niin kahvit kun munkitkin.


    • kahvin ryystäjä

      Kyllähän sitä huoltsikkakahvia silloin tällöin kupposen hörppää automatkalla paikasta A paikkaan B. Kahvilassa on kiva käydä istuskelemassa ja nauttimassa joku hieman erikoisempi, mutta harvakseltaan sitäkin tulee tehtyä. Kallista on, mutta onneksi kotona saa hyvät sumpit!

    • Kahvi ja palvelu

      Maksat siitä kahvista 10 senttiä ja palvelusta sekä tilasta loput 3€. Etelä-Euroopassa asia on helpompi ymmärtää, kun siellä mukaan otettu kupillinen on paljon halvempi kuin kuppilassa nautittu.

    • muuttakaa markoiksi

      Jos kahvi ja pulla maksaa 4 e, nii sehän on 24 markkaa.

      Kuinka moni ihminen olisi markka aikana ostanut kupin kahvia pullan kanssa 24 markalla??? Euroaikan on niin helppo kyniä.

      Kyllä se silloin maksoi 2mk 50 penniä kahvi ja pulla.

      Eli euroissa 0,42 senttiä!

      Huomattava nousu.. vaikka Sanottiin ettei euroon siirtyminen vaikuta hintoihin. Niin on räjähdysmäisesti hinnat nousseet ja suomen köyhyys lisääntynyt huimasti.

      Eurolla rahastetaan ja ylihinnoitellaan kaikki.

      En juo ikinä kkahvia kahvilassa enää, ja aina muutan markoiksi hinnat, muuten ei voi tietää mitä mikin maksaa. Pakko muutta.

      • Helppo hinnannousu

        ei tarvinnut laskeskella uutta hintaa, kunhan muisti vaihtaa sen mk merkimmän €;ksi.


      • En ymmärrä miksi kukaan laskee vielä markoissa. Toiseksi olet täysin väärässä tuosta hinnasta. Tyypillinen hinta kahville oli 5-7 markkaa. Tajuat kai, että kahvilatoiminta on työvoimavaltaista. Nimellispalkat ovat nousseet 50 % vuodesta 2001. Yleinen hintatason kehitys ei tarkoita, että jokainen hinta nousee samalla tavalla. Yövoimavaltaisten palveluiden hinnat nousevat suunnilleen ansiotason mukaan. Toisaalta teollisuustuotteet voivat jopa halventua.

        Minä en muuta mitään markoiksi ja silti tiedn, mitä mikäkin maksaa. Minä olen käyttänyt rahaa 1970-luvun alusta, enkä koskaan muuttanut rahoja johonkin aikaisempaan. Periaatteessa vuonna 1980 olisi pitänyt muuttaa jokainen kolme markkaa yhdeksi vuoden 1970 markaksi, jos olisi toiminut niin kuin toimit..

        Tässä on inflaatio yli vuosikymmenien:

        1960-1970 62 %
        1970-1980 192 %
        1980-1990 92 %
        1990-2000 20 %
        2000-2010 17 %

        Vuodesta 2000 vuoteen 2010 hinnat nousivat vähiten, vaikka tuolloin siirryttiin euroon. Pelkästään vuodesta 1973 vuoteen 1974 hinnat nousivat enemmän kuin vuodesta 2000 vuoteen 2010. Ennen oli pako kokoajanpäivittä hintatietouttaan. Nykyinen pieni inflaatio on tehnyt edes jotenkin mielekkääksi verrata 13 vuoden takaisiin hintoihin. Tavallaan ironista, että juuri inflaation pienuus on mahdollistanut tällaiset vertailut, joilla sitten päivitellään hintojen nousua.


    • on tääkin yks turhin jutun aihe !, itsellä ei ole ollut niin rahan pula et olis miettinyt et kuinka kallista se kahvi on .

      • itse en maksaisi

        Kannattaisko miettiä? Miksi maksaa ylihintaa ihan normaalitavaroista, eihän siinä hyödy kuin se kauppias... Saman tuotteet saat muualta halvemmalla... kaupan katteet on jo nyt niin suuret, että tyhmä niistä maksaa, kyllähän se viisas pyytää...


      • .........

        Ei ole, ajatelkaas ettei kaikkia ihmisiä uskalla päästää kotiinsa ja on tarpeellista silti keskustella, mikä muu sopii paremmin kuin kahvila?


    • Remo

      kyllä se on niin, että tunnelmasta minä maksan, kun käyn kahvilassa kahvilla. Ja onneksi on sen verran rahaa, että ei hinnat haittaa. On se kurjaa, jos ei pysty juomaan kupillista muualla, kuin kotona.

    • Hmmm....

      Kyllähän siinä säästää vuodessa ihan mukavan summan, jos ei käy kahvilla huoltamoissa tai kahviloissa. Ja jos ei käy baarissa kaljalla, niin vielä parempi. Eikös tuopillinen olutta maksa jo ainakin viitosen? Kahden kaljan hinnalla saa jo hyvän lounaan ravintolassa tai huoltsikalla (ja sen kahvin jälkiruuaksi).

      Onneksi ei ole enää tarvetta käydä yöelämässä, koska kumppani löytyi jo. Olutta tulee juotua harvakseltaan, ja sekin on itse pantua. Kahvit juon kotona. Itse asiassa voisin kokonaan luopua mainituista nautintoaineista.

      • nautiskellen

        Mikään ei voita kotona keitetyn aamukahvin tuoksua ja tunnelmaa. Teen itselleni pari voileipää niillä päällisillä mitä milloinkin kotoa löytyy, kaadan kuppiin höyryävän kahvin, ripaus sokeria ja vähän maitoa, sitten tietokoneen ääneen ja verkkolehteä lukemaan. Ja verhon takana valkenee taas uusi päivä!

        Elämästä pitää osata nauttia!


      • Suomimunkki
        nautiskellen kirjoitti:

        Mikään ei voita kotona keitetyn aamukahvin tuoksua ja tunnelmaa. Teen itselleni pari voileipää niillä päällisillä mitä milloinkin kotoa löytyy, kaadan kuppiin höyryävän kahvin, ripaus sokeria ja vähän maitoa, sitten tietokoneen ääneen ja verkkolehteä lukemaan. Ja verhon takana valkenee taas uusi päivä!

        Elämästä pitää osata nauttia!

        Mikään ei voita sitä vapinaa, joka seuraa kun kofeiinitasot rysähtää alas, sitä pitää tasapainottaa sitten syömällä lisää epäterveellisiä viljatuotteita, verisuonet tukkivaa voita yms. Vaihtoehtona on rynnätä työntämään naamaansa kilon verran noutopöytäsapuskaa työpaikkamättölästä ja piereskellä take-away kahvia kanniskellessaan kohti kullinsurkastuttavaa toimistokoppia.

        Jep. siellä verhon takana oli joskus elämää.


    • hepskukkuu33

      Tottakai sen valinnan jokainen joka päivä tekee, että kuinka paljon osallistuu kaupankäyntiin ja palvelujen ostoon ja tuottamiseen.

      Koen että olemme itse valinneet tällaisen kauppaan perustuvan yhteiskuntamuodon jossa ostellaan ja tuotetaan hyvää/hauskaa/tarpeellista.

      Kyllä itsekin säästän - ihan oman talouteni vuoksi leipomalla ja juomalla kahvia kotona mutta yritän myös ylläpitää palveluita ostamalla aina jotain joskus.

      Kaikkien palveluiden ja jalosteiden hinta kerrotaan noin 2.75 eli katteeksi yritetään saada 60-80% itse tekeminen on sikäli erittäinkin hyvä valinta. Lisäksi on tuotteita joiden kateprosentti on vieläkin suurempi jolla esim katetaan jonkun toisen tuotteen pienempää katetta (esim suuren hävikin vuoksi). Hämmästyttävän kalliita on nuo esim kahvikoneet iso kone huitelee hinnaltaan luullakseni siellä 15000e tienoilla joten monta kupillista sillä täytyy päivässä keitellä.

    • häikäilemätönverotta

      Huoltoasemilla kahvilla ja pullalla yritetään pitää paikka pystyssä kun bensiinistä ei jää juuri mitään käteen, verottaja hyötyy eniten bensiinilitran hinnassa. Ainakin 90-luvulla kerrottiin bensiinin litrahinnassa 75% olevan veroa. Jo 50% on silkkaa ryöstämistä.

    • Suomessa verottaja nauttii sinun kahvinjuonnista kahvilassa.

    • Hjgjghghghgh

      Eise kahvi itsestään siitä paketista juomaksi mukiin muutu. Tulee siihen kuluja sen valmistamisesta (palkkakulut tai vastaavasti sinun aikaa), sähkö, vesi, suodatinpaperi, kahvinkeittimen kulumine jne. Ei voi suoraan verrata kahvipaketin hintaa ja valmiin kahvin hintaa.

    • hohohohohoho

      mikäs sen "trendikkäämpää" kuin mennä kahvilaan ostaa 5€ kafe latte ja päivittää sosiaalista mediaa siinä samalla. Vaikka olisi kuinka P*rsaukinen niin mitä sitten, kunhan vaan on "trendikästä"

    • Kotona mukavampi

      Onhan kahvin juominen kotona yksin tai yhdessä hyvien ystävien/läheisten kanssa myös mukavampaa kuin kahvilassa tuntemattomien seurassa.

      Huoltoasemalla tai kahviloissa voi tetenkin poiketa, jos on vaikka automatkalla, mutta ei sillä hinnalla silloin ole merkitystä, kun muutaman kerran vuodessa on reissussa.

    • Ajattelua.

      Olen sitä mieltä että se joka pyytää ei ole tyhmä, tyhmä on se joka maksaa.

      Kupillisesta kahvia voisi pyytää vaikka 10 euroa, luultavasti on tyhmiä jotka maksaisivat senkin että saavat juoda kahvia muualla kuin kotona.

      Omasta mielestä tuo on vaan vouhotusta ja halutaan tuoda esille sitä että on rahaa tuhlattavaksi mutta ei valitettavasti järkeä.

      Myös baarit ja ravintolat ovat sairasta kiskurointia, vaikka olisin rikas en siltikään menisi niihin sillä ei voi tietää mitä ruoalle on kiireessä ja stressissä tehty, ja omatekoinen on aina parempaa kun osaa googlettaa hyviä reseptejä.

    • Risto55553

      kahvi on riippuvuutta aiheuttava myrkky. suurempi riippuvuus kun kannabiksessa josta nyt niin paljon puhutaan. ja sitten on ne sydän ja verisuoni sairaudet! karsinogeenit paksuolensyöpä maha haava ... ja kansa juo kun on tottunut juomaan suomalaiset nyt se pää pois perseestä

    • Kahvimaisteri

      Kuppillinen kahvia maksaa kahvilassa 1,70 - 3,00 euroa.
      Kahvipaketti maksaa kaupassa 2 - 3,50 euroa, jos ei ota erikoispaahtoja.

      Kahvilan kahvikupin hinnalla saa kaupan kahvipaketin. Jos paketista saa 50 kuppia kahvia, kahvilan kuppihinnoilla saa kahvipaketista esim. 2 € x 50 eli 100 €. Siitä sitten pois kahvipaketin hinta esim. 3 €, niin käteen jää 97 €.

      • K. kake

        Kiitos vastauksesta. Ja laskutoimituksesta.


    • sääääääästöööööö

      50 kupillista tulee paketista....jopa termospullo ja muki kannattaa hankkia ja kulettaa kahvit työpv mukana

    • kahvilat jees

      Minä juon kahvia kotona, kahvilassa ja ravintolassa. Kallista se on, mutta elämähän on kallista. Pienipalkkaisena joudun tekemään jatkuvast valintoja, mihin euroni laitan. Olen kuitenkin valmis maksamaan siitä elämyksestä, että voin nauttia kahvin, ja joskus myös pullan, viihtyisässä ympäristössä, vaikka se kupillinen maksaisikin samn verran kuin puolen kilon paketti. Niin se yhteistuoksu, mikä tulee tuoreesta oullasta ja vastakeitetystä kahvista, se kruunaa nautinnon.

    • coffeeshop

      Olemme kahviporukan kanssa vakioasiakkaita parissa kaupungimme kahvilassa. Itse olen ollut noin 30 vuotta saman kuppilan asiakas. Tiedän ihan tarkkaan sen kuppilan kulurakenteen, siitä on puhuttu paljon. Jos takoitukseni olisi vain hörpätä kupillinen kahvia kahvinhimooni, keittäisin sen kotona, mutta kahvihetki vakiokuppilassa on sosiaalinen tilaisuus. Kahvilan pitäjän tulee saada siitä kupillisesta sen verran, että toiminta jatkuu. Itse ostan kupillisen päivässä, mutta vietän siellä tunnin-pari jutellen kavereiden kanssa. Kohtuus tietenkin siinä hinnoittelussa ja sellaiset 3-4 euroa kupillisesta, mitä jossakin näkee, on ihan törkeää.

    • Starbucks

      En omista kahvinkeitintä, joten päivittäin juon ulkona huoltoasemilla, kahviloissa ja Starbucksissa kahvini tai latten. En ole vararikkoon vielä joutunut.

    • vaihda ulkolaisiin t

      Minä en juo kahviani koskaan kuppiloissa, en käytä S- enkä K marketteja ostosteni tekemiseen. En osta suomalaisia tuotteita, enkä laita rahojani koskaan mihinkään keräykseen.

      Noilla teoilla vois säästää hirveän paljon jokapäiväisissä menoissa.

      Suomalaiset tuotteet on hinnoiteltu ylihintaiseksi, siksi ostan vaan ulkolaista ruokaa ja ulkolaisia vaatteita.

      Hinnoissa on niin paljon ilmaa että käydessäni yrityskurssin, siellä sanottiin että kaupan hinoissa on 70 % kaupan omaa katetta... uskomatonta...kylä pyytää voi mutta valveutunut asiakas kyllä osaa hahmottaa mistä mistäkin tuotteesta on valmis maksamaan. Onko tuote hintansa arvoinen, useinpa ei. Ei ainakaan eruohinnoissa.

      • ei suomiriistolle

        Tuossa oon kanssas kyllä samaa mieltä, että kotimaista ryöstötyötä, keinottelua, valehtelemista ja muuta huijaamista on täysin turhaa tukea.

        Itse ostan myös vaatteeni ulkomailta ja saan paremman (usasta tulee postipaketti nopeammin suomeen, kuin monesta kotimaisesta nettikaupasta!) asiakaspalvelun ja edullisemman hintatason lisäksi kotimaista kummajais"muotia" edustavaa krääsää parempilaatuista päällepuettavaa. Täällä kaupan hyllyillä on muotituotteina kaikki se, mikä muualla maailmassa oli viime tai edellisvuonna muotia. Saavat varmaan tukut niitä haalittua kun eivät enää mene kaupaksi ulkomailla, sitten vaan täällä hirveä hintalappu hihaan killumaan ja tadaa, tyhmä ostaa.

        Kahvista sen verran, etten pidä sen mausta, enkä hajusta, joten aika sama, mitä se maksaa.


    • knffnnfffklfkfjfdlöf

      Kahvinjuonti on tekniikkalaji! Itse Prisman Pressossa menen joka kerta tiskille kupin kanssa ja kysyn paljonko santsikuppi maksaa. Kuuntelen hinnan ja sanon selkeästi "yksi kuppi" ja osoitan edessäni olevaa täysin puhdasta kuppia ja annan kaksieuroisen myyjälle. Jokainen on veloittanut tähän mennessä santsikupin hinnan 70 snt. Enkä minä ole kenellekään mitään valehdellut.

    • En käytä.

      Kahvia enkä teetä, joten hinnalla ei ole merkitystä.

    • Ita_ra

      Säästän, en käy kahviloissa ja olen opetellut pie'remään sisäänpäin.

    • Kokeile rainbowin tummapaahtoista kahvia. Maksaa 1,99 e. H/L-suhde on hyvä.
      Minä en myöskään juo kahvia esim. huoltamoissa. Ne tienaa enemmän kahvin,
      kun bensan myynnillä.

      • no bullshit

        Kokeile klorittia, saa eurolla purkki ja vielä nopeemman myrkytystilan.


    • urts

      Ei ole pakko ostaa.

    • nmbvxdfesra

      Aloittajan viestistä tulee sellainen olo, ettei hän ole koskaan keittänyt itse kahvia, kun ihmettelee, montako kupillista saa kahvipaketista. onko kyse uusavuttomuudesta vai jostain muusta?
      Eihän siellä huoltsikalla tai kahvilassa ole pakko käydä jos hinnat ovat niin kalliit.

      miehen kanssa sunnuntain aamulenkillä aina vitsaillaan, että taas ne miehet menee huoltsikalle aamukahville kun ei ole muija kotona keittänyt. Monelle kahvittelu tutussa porukassa (esim. siellä huoltsikalla johonkin tiettyyn kellonaikaan) on kuitenkin vain opittu tapa, eikä se kahvin hinta ole se tärkein asia. varmasti kotona saisi edullisemmat kahvit, mutta siellä ei kuulekkaan viikon tärkeimpiä uutisia, kuka on ostanut uuden auton, tai vaihtanut eukkoa tmv. ehkä siitä sitten tulee jotenkin äijämäinen olo, kun miesporukassa ryystetään pullakahveja ja jutustellaan mukavia. saattaa myös olla, että se eukko laihduttaa, eikä anna miehenkään syödä sitä pullaa kotona, jolloin mies käy "salaa" syömässä sen siellä huoltsikalla.

      Varmasti kaikkien tiedossa on kahvipaketin hinta, noin suurin piirtein, ja että sen paketin hinnalla saa vain pari kupillista kahvia jos käy "ulkona" juomassa. kahvi ei kyllä aina ole herkkua siellä huoltsikoilla tai kahviloissakaan, harvassa on niin hyvää, että viitsii santsikuppia edes harkita. parhainta on jos pääsee juuri valuneelle pannulliselle, mitä vajaampi pannu, sen karmeampaa kahvikin on.

      Itse juon usein kahvikupillisen uintireissun jälkeen uimahallin kahvilassa, maksaa 1,50ja on aikas iso kupillinen. automaattikahviakin siellä saa, ja se on vähän edullisempaa, mutta kyllä maussa sen eron sitten huomaa. kahviloissa muuten tulee käytyä tosi harvoin, huoltoasemista puhumattakaan, melkeimpä jos jossain reissun päällä ollaan niin silloin, ja ystäviäni tapaan joskus kahvilassa, yleensä kuitenkin jonkun kotona kahvitellen.

      Meillä ostetaan kahvipaketit useimmiten tarjoushintaan, ja silloinkin haetaan sitten reilumpi satsi kerralla, ei viitsitä kantaa yhtä pakettia kotiin. Joskus on kaapissa ollut toistakymmentäkin kahvipakettia. Olemme ihan tavallisesti toimeentulevia, mutta silti saatamme ostaa Pirkan costaricaa (maksaa n. 2e paketti, aika usein saa 2,50e 2pkt) tai sitten vallan presidenttiä, yleensä kultakatriinaa ja juhlamokkaa. Olemme kovia juomaan kahvia, ja siksi kahvilaatuja eri valmistajien välillä on hyvä vaihdella, näin ei kyllästy yhteen ja samaan makuun, koska esim. juhlamokka alkaa maistua kamalalle, jos sitä juo paketti toisensa perään. jos välillä juo paketillisen tai toisenkin jotain muita makuja, niin maistuu taas juhlamokkakin hyvälle.
      Mies käy työpaikan kahviossa kahvilla, maksaa minkä maksaa, luulisin, että euron per kuppi, plus kahvileivän hinta. minun entisessä työpaikassa oli tapana, että työntekijä vei kahvipaketin joka toinen kuukausi, jos halusi juoda kahvia, talo tarjosi suodatinpaperit, minusta sekään ei ollut mitenkään kohtuuton hinta siitä kahvista, vaikka oli sielläkin näitä "köyhiä" jotka jättivät pakettinsa tuomatta useasti vaikka joivat kuitenkin kahvia saman verran tai jopa enemmänkin kuin muut.

      • K. kake

        Olenhan minä kahvia keittänyt, mutta aika harvoin, eeikä siten ole tullut laskeneeksi, montako kupillista kahvipaketista voi kahvia keittää. Kahvinjuonti huoltoasemilla littyy sosiaaliseen käyttäytymiseen. Kahvi ja jutustelu sopivat hyvin yhteen. Siinähän se kallis kahvinhinta unohtuu, tai sillä ei ole suurta merkitystä, varsinkaan jos harvemmin kahvinsa juo huoltoasemalla tai kahvilassa.


    • raha liikkuu ja käy

      Kahviloissa kahvi en maksa juuri mitään, mutta he veloittavat atioista, niiden pesemisestä, pöydästä, tuolista, oven avaamisesta, tiskaamisesta, pöytäliinasta, sevetistä. wc paperista, hymystä, lehdistä, ikkunanpesusta...

      näin on sanottu, että itse tuote ei jurikaan maksa, mutta ne lsiätarvikkeet.

      • no bullshit

        Mutta kuinka paljon rahaa menikään sinun peruskouluusi veronmaksajien pussista ja vieläkään et osaa kirjoittaa... Ikävää.


      • bnkm,löå'

        no se nyt on selvä, että myytävien tuotteiden hintaan kuuluu myös sitä ylimääräistä, mitä kaikki ihmiset eivät vain osaa ajatella. Joka on ollut palvelutyössä, tietää tämän, mutta harva oikeasti ajattelee, että jonkun se kahvi on keitettävä, pullat ja piiraat leivottava, siivottava asiakkaiden jäljet, tiskattava kahvikupit ym. oletetaan että kaikki hoituu itsellään ja sitten vaan kassan takana oleva ihminen sammuttaa sen kahvinkeittimen, sulkee oven ja lähtee kotiin, ja että siellä rahapussissa kilisee kaikki ne eurot mitä se on kehdannut kahvista veloittaa päivän aikana. Jos kahvila tai huoltamon kahvio on vuokratilassa, niin myös vuokrakulut sisällytetään niihin "näkymättömiin" kuluihin, eli mikä määrittelee tuotteen hinnan.

        aloittaja lienee patalaiska siivellä elävä työtön, joka ei jaksa omaa napaa pidemmälle ajatella, kaikki pitäisi saada ilmaiseksi, ja suoraan nenän eteen, mielellään. olen itsekin tällä hetkellä työtön, mutta sentään tiedän, mihin hinnoittelu perustuu, ja kuinka paljon sellaista työtä tehdään, mikä on sitä ns. näkymätöntä muille. osaan siis arvostaa heitä jotka työtä tekevät, enkä valita, että kahvikupillinen maksaa sen 1,50, osaan keittää ne kahvit itse itselleni , mutta osaan myös arvostaa jos voin käydä sen kupillisen silloin tällöin juomassa valmiiksi keitettynä.


      • K. kake
        bnkm,löå' kirjoitti:

        no se nyt on selvä, että myytävien tuotteiden hintaan kuuluu myös sitä ylimääräistä, mitä kaikki ihmiset eivät vain osaa ajatella. Joka on ollut palvelutyössä, tietää tämän, mutta harva oikeasti ajattelee, että jonkun se kahvi on keitettävä, pullat ja piiraat leivottava, siivottava asiakkaiden jäljet, tiskattava kahvikupit ym. oletetaan että kaikki hoituu itsellään ja sitten vaan kassan takana oleva ihminen sammuttaa sen kahvinkeittimen, sulkee oven ja lähtee kotiin, ja että siellä rahapussissa kilisee kaikki ne eurot mitä se on kehdannut kahvista veloittaa päivän aikana. Jos kahvila tai huoltamon kahvio on vuokratilassa, niin myös vuokrakulut sisällytetään niihin "näkymättömiin" kuluihin, eli mikä määrittelee tuotteen hinnan.

        aloittaja lienee patalaiska siivellä elävä työtön, joka ei jaksa omaa napaa pidemmälle ajatella, kaikki pitäisi saada ilmaiseksi, ja suoraan nenän eteen, mielellään. olen itsekin tällä hetkellä työtön, mutta sentään tiedän, mihin hinnoittelu perustuu, ja kuinka paljon sellaista työtä tehdään, mikä on sitä ns. näkymätöntä muille. osaan siis arvostaa heitä jotka työtä tekevät, enkä valita, että kahvikupillinen maksaa sen 1,50, osaan keittää ne kahvit itse itselleni , mutta osaan myös arvostaa jos voin käydä sen kupillisen silloin tällöin juomassa valmiiksi keitettynä.

        Olipa sinulta viisas kommentti. Nyt ymmärräm minäkin, mihin kahvin hinnoittelu perustuu. Ja ymmärrän senkin, että kahviloita Suomessa tarvitaan, kun kahvinjuoja kansaa kun olemme.


    • Kahvia!

      50 kupillista pitäis tulla paketillisestä sanottiin jos juhlia järjestää esim.

    • Kahvi maksaa

      jotain 20 euroa /paketti, ja kestää noin 2 viikkoa. Automaattikeitin jauhaa kupillisen suoraan pavuista.

      Viime aikoina olen tosin ostanut vähän parempaa laatua, joka maksoi 60 euroa /paketti.... Eikä sekään kestänyt kuin parisen viikkoa...

      • men hittolainen!

        Sinäpä hauska veikko olet. Kehuskelet vielä sillä, että maksat enemmän itsesi myrkyttämisestä, kuin toiset. Mahtaa tuntua hauskalta olla noin saakelin tyhmä. :D


      • Terveellistä kahvia
        men hittolainen! kirjoitti:

        Sinäpä hauska veikko olet. Kehuskelet vielä sillä, että maksat enemmän itsesi myrkyttämisestä, kuin toiset. Mahtaa tuntua hauskalta olla noin saakelin tyhmä. :D

        Kahvi, ja mm. suklaa on monissa tieteellisissä tutkimuksissa terveelliseksi todettu.

        Osta, ja maista sinäkin puhtaita luomuviljeltyjä papuja, jauha, ja väännä niistä kahvit.

        Huomaat kyllä eron heti.

        Tästä syystä en juo kahvia huoltoasemilla tms....


    • En osta itsekään käytännössä ikinä kahvia mistään huoltoasemalta tms. Tosin heidänkin on pakko jostain repiä katetta - yrittäjälle kun mikään ei tiettävästi ole ilmaista. Ja tokihan verottajakin vielä ottaa omansa.

      Muutamalla hugella saa Lidlistä tai muualtakin kahvia, jolla keittelee melkosen monta kupillista kahvia - ja juuri sellaisen vahvaa kuin itse haluan :)

    • Ihmetyskummastus

      Kahviin kasvatuksessa käytetään maailmassa enemmän myrkkyjä, kuin minkään muun kasvin kasvatuksessa. Raskaat määrät jäämiä on jokaisessa kahvissa, myös luomukahveissa. Pikakahvit kaikkein pahimpia. Se aiheuttaa yhtä sun toista terveysongelmaa. Väsymys, nivelkivut, ennenaikainen vanheneminen, hormonaaliset ongelmat, mielialojen ja vireystason vuoristoradan vain muutaman mainitakseni. Lisäksi kahvi on todella kamalan makuista ja järjettömän kallista. Kysymys vain herää, että miksi ihmeessä juotte kahvia yleensäkään? Tai mitään muutakaan kofeiinipitoista juotavaa?

    • Kotona köyhänä

      Hyvähän se on että vielä on huoltoasemia ja baarejakin elossa. Onhan se kahvi kallista joo. Mutta pakkohan se on jotenkin esim. huoltoasemienkin elettävä.
      Kahvi on hyvä bisnes vielä Suomessa. Juomme maailmassa eniten kahvia henkeä kohden. Rajansa tietenkin niissä hinnoissakin. Ahneella on paskanen loppu.
      Onneksi kaikki eivät ole nuukia. Pysyy joitain palvelujakin pystyssä.
      Onhan se mukava piipahtaa väliillä kahvilla muuallakin kuin kotona.

      Eurot muuttuivat heti aikoinaan markoiksi kun ne tulivat voimaan. Kupillisen kahvia sai jokin aika sitten 2-3 markalla. Monessa paikassa pullankin samaan hintaan. Että semmosta.

    • Kotona useimmiten

      Onhan tuo hinnoittelu karannut käsistä näissä huoltsikoilla. Ja menepä jonnekin oikein kahvi-kahvilaan, ei tarvitse olla kovinkaan kummoinen kupponen kofeiinipitoista, kun hinta on heti vitosen. Siihen lisäksi joku vehnäinen, niin hinta on äkkiä liki kymppiäkin jopa.
      Turussa on M-plus niminen huoltsikka, mistä saa munkkikahvit 2€ ja munkit on tuoreita isoja vadelmahillolla viritettyjä jytkyjä, mutta taitaa tuon hintaiset herkuttelupaikat olla jo tosi harvinaisuus.
      Kyllä yhdestä paketista pitäisi tulla sellaiset 50-60kupillista sumppia, jos poroja laittaa noin 7grammaa/kupillinen. Ja tosiaan tämän hetken hinnoilla hyvääkin kahvia (Saludo, Juhla Mokka) saa 2,50-3€/pkt, niin voihan siitä laskea, paljonko paketille tulee hintaeroa.
      Tosin onhan Shellin baarissa oma tunnelmansa;)

      • paikat kuntoon

        Kyllähän sitä tunnelmaa huoltoasemilta löytyy. Kahvi ja pulla ja päivänlukuhetki sanomalehden ääressä, vaikka kerran viikossa.


    • Hmmm....

      Jos ei hinta miellytä, äänestäkää jaloillanne. Kenenkään ei ole pakko juoda kahvia kahvilassa tai huoltoasemalla. Kahvin voi keittää kotona ja laittaa reissulle termariin. Itse asiassa ihminen pärjää kokonaan hyvin ilman kahvia.

      Ja jos munkkia tai pullaa tekee mieli, voi leipoa itse.

      Jos huoltamoiden talous on niin huonolla pohjalla, että kate pitää ottaa jostain kahvista, ne joutavatkin mennä nurin. Loppuupahan öljyyn pohjautuva talousjärjestelmä nopeammin. Meitä on jo riittävän pitkään kiusattu öljyriippuvuudella.

    • ....

      Halpaa. Kerralla koko keitin, termoskannuun, myöhemmin mikrotetaan.
      Joka pisara juodaan.

    • Pillerit reissuun

      Eipä tule mieleenkään juoda kahvia kuppiloissa päivittäin. On se sen verran kalliiksi hinnoiteltu. Tietysti hätätilanteissa reissuilla, jottei pää kipeytyisi. Hätävaraksi kannattaa ostaa apteekista kofeiinipillereitä.

    • Exxon Valdez

      Sais maksaa vaikka satasen paketti tommonen sonta,vain idiootit litkivät tollasta kuravettä!

      • dffdfddf

        Käys ny hakee se päivän Koffi-kura-annoksesi paikallisesta marketista. Silloin ei olla köyhiä ja kipeitä, kun kaljaa saa.


    • Itse varastan kepulaisilta kaiken. Pärjään hyvin.

    • C_NT

      Onhan niitä muitakin juomia.Vaikka olen kyllä itsekin sitä mieltä,että hinnat ovat todella kallistuneet,myös ruuan hinta..

    • Puoli ilmaista

      Ei ole kahvi kallista. Vesi maksaa lähes jokapaikassa euron ja kahvi 2 euroa.

      Melkein yhtä halpaa kuin vesi on kahvi.

    • bfvc.

      Kusen kuppiinne!

    • työllisyyttä

      Kyllä se yksittäisen ihmisen näkökulmasta kalliiksi tuleekin, mutta jos ajattelemme laajemmalla perspektiivillä, niin työllistämme ihmisiä jo sillä, jos käymme vaikka jokainen suomalainen kerran kuukaudessa ulkona kahvilla. Ja sitähän Suomi kaipaa.

    • elena1

      Eipä kannattaisi kahvia muualla juodakaan kuin kotona. Huoltoasemilla (paikasta riippuen) kuppi maksaa vähintään 1,30€ ja pullan kanssa ei varmaan saa juurikaan alle 4€:n. ABC-asemilla S-etukorttitarjous voi olla jotain 3,20-3,40.
      Paketista kahvia keittää n. 50 kupillista. Joten aika hyvä kate kahvilla "ulkona". Keittämisen vaiva jää tietysti pois, kun menee valmiille. Mutta melkein mieluummin kestää sen hetken, kunnes on kotona ja oman kahvinkeittimen ääressä.

    • Ai ai kun säästän!

      Ketkä oikeesti viitsivät alati kitata huoltoasemien kalliita ja pahoja myrkkyjä? Ei siis mitään järkeä maksaa jostakin kitkeränmakuisesta seisoneesta kahvista 2e?? ihan käsittämättömän sairaaksi menny tää hinnoittelu? Itse kun liikun prätkällä kesäisin niin ajan hienosti abc asemalle ja kaivan sivulaukusta termarin ja alan nautiskella maittavasta ja lähes ilmaisesta kahvihetkestä :) ja usein on pullaa myös matkassa, ai ai mitä säästöä kertyy ja senkin kertyneen säästön tankkaan pyörääni ja jatkan matkaa kesäisessä maisemassa :)

    • Kolotus

      2,29 € kaffepakettitarjous torstaista alkaen. Retkelle termari kehiin...

      • K. kake

        Itse osti tarjouksesta kahvipaketin. Oli vähän yli pari euroa. Kyllä sillä jo keittää monta kupposta kahvia itselle ja naapureille, miksei myös vaikka koko kylälle.


      • K. kake

        Kahvi aina maistuu retkellä. Maistuu ulkona paremmin kuin sisätiloissa.


    • K. kake

      Hyvää laskiais tiistaita! Laskiaspulla ja kahvi? Mitähän ovat maksaneet? Halvin ja kallein laskiaispulla ja kahvi? Työnantaja tarjosi ilmaiset laskiaispullat ja kahvit koko työyhteisölle. Siksi en lähtenyt katsastelemaan hintoja kahviloihin tai huoltoasemalle. Työnantaja muisti työntekijöitään kahdella laskiaispullalla työntekijää kohden.

      • K. kake

        Kahvinhinta kauhistuttaa, jos vertaa markka-aikaan, kuten täällä joku totesi, että kahvin ja pullan sai aikanaa 2-3:lla markalla. Huima on korotus kahvilla, jos sen kahvilassa tai huoltoasemalla nauttii.


    • K. kake

      Kahvikupponen pari euroa ja vesi euron. Ennenkuulumatonta, että vedestäkin pitää maksaa kahvin ohella euron. Ei ole kohdalleni sattunut, muuta kuin, että junassa joutuu vedestä maksamaan, jos janottaa.

      • elena1

        Kake hei! Etkös tiennyt sitä ennen, että useimmissa kahvipaikoissa vesi tulee ilmaiseksi maksaville asiakkaille?!? Elikkä jos menet kuppilaan kahville ja otat vesilasin, niin silloin ei vedestä veloiteta. Minun ei ainakaan ole tarvinnut maksaa. Tosin hyvä jos 2 kertaa vuodessa käyn "ulkona" kahvilla :D


    • K kake

      Kun käyn päiväkahveilla, talon naisilla, vien termarin mukana. Minulla on niin pieni.

      • K kake

        Jäi vajaaksi, pieni toimeentulotuki. Mutta pärjään, kun säästän, ja valitan, Jokaisesta hinnasta, kallista kaikki.


    • osmoosi-69

      Kahvilayrittäjänä huljuttelen aina välillä takahuoneessa sladdistani pannussa. Muutaman kerran on pokka meinannut sen jälkeen tiskillä pettää. Että jos joskus ihmettelette miksi tervehdin niin iloisella ilmeellä asiakkaitani.

      • elena1

        Et kai nyt puhu (kirjoittele) puuta heinää.... ??!!?? Jos kirjoittamasi teksti on totta, niin en taatusti enää avaa yhdenkään kuppilan ovea. Tai jos avaan, niin haen kylmähyllystä "sinetöidyn" limun tai mehun.
        Tietysti tiskin takana on kivempi katsella hymyilevää asiakaspalvelijaa kuin sellaista, jonka suupielet ovat alaspäin!


    • huijarimies

      Niinpä. Keksitäänköhän julkisilla paikoilla alkaa kohta periä maksuja myös maidosta, kermasta, sokerista, makeutusaineesta, lusikan käytöstä sekä pöydän ääressä vietetystä ajasta?

      Toistaiseksi näistä lisukkeista ei sentään tarvitse maksaa pennin jeniä.

    • välistävetokahvi

      Kahvin hinta nyky Suomessaon ihan nappinäpertelijöitten kauppaa verrattuna asuntojen hintoihin tai ruokakauppiaan hintoihin..
      joillain paikoilla niin paljon niissä ompi ilmaa ja muuta huu-haa välistäveto rahaa
      vielläpä velaksi alhasella korolla. Kyse onkin oletusarvosta ansijotonta arvoa joka
      perustuu muka suureen kysyntään eikä mihinkään muuhun huijaukseen.
      Siten selitellään että. hintaa on nostettava kun kaikkien palkat ovat muka nousseet?
      Melko lapsellinen tekovale selitys melkein samaa luokkaa kun suunnileen rikoksen
      tunnusmerkistöt täyttävää rötöstä Suomessa selitellään sillä lailla että, semmoinen
      on "maantapa".
      Mikään ei ehkä tunnu kalliilta eräistä joilla on suuri palkka muttei kumminkaan oikeasti rahaa maksaa kaikkea sitä mitä heillä on edes teoriassa muuten kun
      valheellisella järjestelmällä joka ei ehkä edes tuota mitään näkyvää oikeasti.
      Semmoista se on kun markalla ostaa ja usealla eurolla myypi.
      Liikaa perustuu ali tai ylipalkkaukseen suhteessa oikeisin tekemisiinsä tai töitten oikeaan tarvittavuuteen/hyödyllisyyteen ylipäänsä järkevyyteen missään..ainakaan oletusarvoisessa
      budjetissa.
      Kuinka tyhmäksi ihminen voikaan oikeasti ollakkaan aivopes...koulutettu?
      Hänhän maksaa ihan mitä vaan mistä tahansa jos..? Ei hinnalla niin..

    • KiitoksiaSuomi

      Olen siirtynyt kokonaan kahvista pakuriteehen. En tarvitse enää kahvia. Ja teetä voi tehdä ilmaiseksi myös vaikkapa mustikanlehdistä, puunlehdistä, marjoista, kääpäsienistä, vaikka mistä. Eikä maksa oikeastaan kuin vaivan kerätä metsästä.

    • Laskettu on

      Yhdestä puolen kilon kahvipaketista tulee noin 60 kupisllista vahvaa kahvia.

    • Varakas sinkku

      Minä olen rahaton runk ka ri ja suuri pas kapää.

    • Satku
      • Satku käteen

        Ja perpää kyrseeseen, vai haluatko imeä kumeata pilliä junan muurista.


    • ei kiitos

      ei enää kahviloiden kahvia

    • sumppia

      itte nautin sumppini myös kotona,mutta noin vaihtelun vuoksi on mukava välillä käydä pienessä kahvilassa kupillisella,lukea vaikka päivän lehti

    • maksa heti

      _____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$________________
      ___________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$______________
      ________$$$$___$$$$$$$$$$$$$$$___$$$____________
      ______$$$$______$$$$$$$$$$$$______$$$$__________
      ____$$$$$________$$$$$$$$$$________$$$$_________
      ___$$$$$__________$$$$$$$$___________$$$$_______
      __$$$$$____________$$$$$$____________$$$$$______
      _$$$$$$____________$$$$$$$____________$$$$$_____
      _$$$$$$___________$$$$$$$$$___________$$$$$$____
      _$$$$$$$_________$$$_$$$_$$$_________$$$$$$$____
      _$$$$$$$$______$$$$___$___$$$$______$$$$$$$$____
      _$$$$$$$$$$$$$$$$$___$$$___$$$$$$$$$$$$$$$$$____
      _$$$_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_o$$____
      _$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$____
      __$$$__$'$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$__o$$$_____
      __'$$o__$$__$$'$$$$$$$$$$$$$$'$$__$$_____o$$______
      ____$$o$____$$__'$$'$$'$$'__$$______$___o$$________
      _____$$$o$__$____$$___$$___$$_____$$__o$________
      ______'$$$$O$____$$____$$___$$ ____o$$$__________
      _________'$$o$$___$$___$$___$$___o$$$____________
      ___________'$$$$o$o$o$o$o$o$o$o$$$$'______________

    • Paina nappia

      ▒▒▒▒▒█▓▒▒▓█▓▓▓▓▓▓▓█▓▒▒▓█
      ▒▒▒▒▒█▓▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▓█
      ▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒▒▒█▓▓█▓▓▓▓▓▓█▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒▒▒█▓▓██▓▓▓▓▓██▓▓█
      ▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒█▓█▒▒▓▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒█▓▓▒▒▓▒▒███▒▒▓▒▒▓▓█
      ▒▒▒▒▒█▓▓▒▒▓▒▒▒█▒▒▒▓▒▒▓▓█
      ▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓███▓▓▓▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓█
      ▒▒▒▒█▓▓▓█▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓█▓▓▓█
      ▒▒██▓▓▓█▓▒▒▒██▒██▒▒▒▓█▓▓▓██
      ▒█▓▓▓▓█▓▓▒▒█▓▓█▓▓█▒▒▓▓█▓▓▓▓█
      █▓██▓▓█▓▒▒▒█▓▓▓▓▓█▒▒▒▓█▓▓██▓█
      █▓▓▓▓█▓▓▒▒▒▒█▓▓▓█▒▒▒▒▓▓█▓▓▓▓█
      ▒█▓▓▓█▓▓▒▒▒▒▒█▓█▒▒▒▒▒▓▓█▓▓▓█
      ▒▒████▓▓▒▒▒▒▒▒█▒▒▒▒▒▒▓▓████
      ▒▒▒▒▒█▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓█▓█▓▓▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓█▓▓▓▓▓█
      ▒▒▒▒▒████▓▓▓▓▓█▓▓▓▓▓████
      ▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓█▓▓▓▓▓▓▓▓▓█

    • beace

      ☮☮☮☮☮☮☮☮

    • PÖÖLÖ

      ____________________________sssss$$$$$sss______$$_ _____________
      ________________________________$$$$$$ssssss____$$ _____________
      ________________________________,_____.ss$$$$$$$$$ $s,__________
      ________________________________$._s$$$$$$$$$$$$$$ `$$Ss_______
      ________________________________"$$$$$$$$$$$$$$$$$ $o$$$_______,
      _______________________________s$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$$$s,__,s__
      ______________________________s$$$$$$$$$"$$$$$$""" "$$$$$$"$$$$$,_
      ______________________________s$$$$$$$$$$s""$$$$ss ssss"$$$$$$$$"_
      _____________________________s$$$$$$$$$$'_________ `"""ss"$"$s""____
      _____________________________s$$$$$$$$$$,_________ _____`"""""$__.s$$s
      _____________________________s$$$$$$$$$$$$s,...___ ____________`s$$'__`
      _________________________`ssss$$$$$$$$$$$$$$$$$$$# ###s._____.$$"$.___,_s-
      ___________________________`""""$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$#####$$$$$$"_____$
      _________________________________"$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$$####s""_____.$$$|
      __________________________________"$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$##s____.$$"_$
      ___________________________________$$""$$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$$$$$$$$"_
      __________________________________$$"__"$"$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$$S""""'
      _____________________________,___,"_____'__$$$$$$$ $$$$$$$$$####s
      _____________________________$.__________.s$$$$$$$ $$$$$$$$$$####"
      _________________,___________"$s.___..ssS$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$####"
      _________________$___________.$$$S$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$$$#####"
      _________________Ss_____..sS$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$######""
      __________________"$$sS$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$## ######"
      ___________,______s$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$######### ""'
      ___________$____s$$$$$$$$$$$$$$$$$$$#######""'____ s'_______,
      ___________$$..$$$$$$$$$$$$$$$$######"'_______.... ,$$....____,$
      ____________"$$$$$$$$$$$$$######"'_,_____.sS$$$$$$ $$$$$$$$$$s$$
      ______________$$$$$$$$$$#####"_____$,_.s$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$$$$s.
      ___)__________$$$$$$$$$#####'______`$$$$$$$$$##### ######$$$$$$$$$
      __((__________$$$$$$$$$#####_______$$$$$$$$###"___ ____"####$$$$$$$$$
      _(__)__)_______,$S$$$$$$$$$$$$######.$$##'________ ________.###$$$$$$$$$$
      _)_(__(_\._______"$$$$$$$$$$$$$##########_________ ______..####$$$$$$$$$
      (___)$_)________,___$$$$$$$$$$$$$$$$############## ######$$$$$$$$$$$"
      (___($$__(_\____ÖÖ"__"$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$$$S$$,ss
      _)__)$$$s_)_)__.____.__`$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$"sss$$S
      __(___$$$Ss/__.$,__.$,,s$$$$$$##S$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$SSSSS SS________'
      ____\)_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$##"__$$________`$$.___ _____`$$.
      ________`"S$$$$$$$$$$$$$$$#"______$__________`$___ _______`$

    • S-marketista ostin 2 pakkaa Kulta Katriinaa, 550g erikoismallia, maksoi 2,49€ kpl ,.
      se oli jo kohtalaisen hyvä tarjous.

    • ryystö

      Mielestäni kannattaa ottaa mielummin ottaa lounas kuin kahvi.
      Usein lounaan nauttijalle kahvikuppi kuuluu jälkkäriksi.

    • vesi juomista paras

      Kyllä on tullut paljon säästettyä elämän aikana rahaa, kun ei ole alunperinkään opetellut juomaan kahvia saati viettämään päiväkahvihetkiä oheispullineen ym. (saati oluella istumista).

      Millainen mahtaa olla merkitys työpaikoilla vietettävillä päivittäisillä kahvihetkillä kansantaloudelle menetettyinä työtunteina? Ei sillä, etteikö töistä pitäisi taukoja välillä pitää, mutta kahvitunnit tuppaavat useimmilla venymään pitkiksi...

      • kaikilla

        Kerro paheesi myös, sillä paheiden summa on vakio.


    • Hei haloo

      Jotain kuraa mitä roskasakki ja köyhät juo voi saada alle 3 euron..Mutta
      kahvia se ei ole.

    • Aaamukaffet kotona, jess:))

      • KÄDÄ VETEEN

        Ruutanan sankkari, hoton vimu ja narpakyymä


    • K. kake

      Kahvit aamulla, päivällä tai illalla, ulkona, voi että maistuu, Menee monta kupposta, Varsinkin ulkona. Miksi kahvi ulkona maistuu paremmin kuin sisällä nautittuna.?

    • fwref f
    • Reetta Pee
      • K. kake.

        Kahvit ja kahvila tunnelman vuoksi? Hyvä ajatus olisi kahvilalta luoda se tunnelma kahvilassa kahvia juoden yhteisöön. Laadukkaat kahvit, hyvä ympäristö, hyvä palvelu ja laadukkaat tuotteet. Kahvila, jossa on tunnelmaa, ei se tarkoita kynttilänvaloja vaan hyvää fiilistä. Mikä sen sytyttää, nyt en tiedä.


    • skördä

      Ennenvanhaan kahvi oli paljon halvempaa, siis silloin kun markoilla maksettiin.

      • SufeeMeister

        Joo, markan aikaan kahvi halpaa ja pahan makuista. Nykyään kallista ja pirun hyvää.


      • skördä

        "Ennenvanhaan kahvi oli paljon halvempaa, siis silloin kun markoilla maksettiin."

        Nämä markka-dementikot on hauskoja, elellään Kekkosen ajassa ja käytetään toisten nimimerkkejä.

        Nyt viimeistään kantsii hankkia se dikipoksi että uutiset näkkyy, valuutta on vaihtunut eikä Arvi enää lue uutisia...ja lisäksi tv:ssä on värit.


      • K. kake
        skördä kirjoitti:

        "Ennenvanhaan kahvi oli paljon halvempaa, siis silloin kun markoilla maksettiin."

        Nämä markka-dementikot on hauskoja, elellään Kekkosen ajassa ja käytetään toisten nimimerkkejä.

        Nyt viimeistään kantsii hankkia se dikipoksi että uutiset näkkyy, valuutta on vaihtunut eikä Arvi enää lue uutisia...ja lisäksi tv:ssä on värit.

        Toisten nimimerkkien käyttö on harvinaista. Olen siihen törmännyt omalta kohdaltani, että nimimerkkiäni käytetään. Toisaalta, valuutta on vaihtunut, mutta hinnat nousivat valuutan vaihtumisen myötä. Harmi, että Arvi ei enää lue uutisia. Arvi oli, kuin perheenjäsen, suosittu, meille monille. Istui, kuin kanssamme olohuoneessa uutisia lukien. Onneksi meille sentään jäi värit televisioon, vaikka Arvi lähti.


    • NAINEN 49.V

      Tuo skördä ja okaro on suomen kovimpia runk ka rei ta, tulisivat tänne niin minä annan heti pil lu a .

      • skördä

        En voi tulla kun munani ei seiso, ja muutenkin tykkään pojista.


      • skördä

        Kukaan ei halua sinun pil luasi.


    • skördä

      Minä olen skördä ja minulla on paha ongelma, sillä en muista kaikkea mitä olen kännissä kirjoittanut. Nyt sitten en tiedä kirjoitinko vai en, ehkä joku muu kirjoitti.

      • K. kake

        Pitääkö aina olla kännissä? Sekö mukamas on hauskaa? Kännääjän mielestä se on hauskaa, mutta ei ulkopuolisten mielestä, jotka joutuvat seuraamaan toisten kännäämistä. Minä suosittelen kahvinjuontia. Kahvit juon kotona. Tulee halvemmaksi, eikä siitä tule känniin, siis kahvista.


    • Kahjoli

      Kahvilla on monesti suurin kate baareissa.

      • K. kake

        Niin on, kahvilla suurin kate baareissa ja kahviloissa. Jos kahvilla olisi vähäänkään alhaisempi kate baareissa tai kahviloissa niin voisin juoda kahvit muuallakin, eikä vain kotona.


      • 1.80€
        K. kake kirjoitti:

        Niin on, kahvilla suurin kate baareissa ja kahviloissa. Jos kahvilla olisi vähäänkään alhaisempi kate baareissa tai kahviloissa niin voisin juoda kahvit muuallakin, eikä vain kotona.

        Nykyisn varsinkin, kahvin hinnan noustessa, näemmä kahvilat laimentaa kahvia, niin kuin entisajan maatiloilla tehtiin kun kahvia tarjottiin työntekijöille.

        Aivan härskiä toimintaa kun tarjoillaan muka kahvia mistä päivä paistaa läpi.

        Sellainen huijaus menee kerran läpi mutta virheistä opitaan.


    • eikö tuo kahvinryökäle suostuisi kasvamaan Suomessa, jos kehitettäisiin pienempi kahvipensas ja sille sitten suuret tuotantolaitokset jossa lämmintä ympäri vuoden ,.

      • K. kake

        Hyvä idea. Kokeilemisen arvoinen asia, kahvin kasvattaminen Suomessa.


      • K. kake kirjoitti:

        Hyvä idea. Kokeilemisen arvoinen asia, kahvin kasvattaminen Suomessa.

        tänään vihdoinkin ratkaisin ongelman. On risteytettävä pihjala ja kahvi keskenään ,.
        tuloksena iso puu joka tuottaa kahvia ihan helkutisti eikä vaadi hoitoa.
        Risteytys on vielä suorittamatta, mutta ajattelin aluksi kokeilla laittaa ne kahdestaan pussauskoppiin ,.


    • Kahvijemmari

      Raakakahvin hinnalla se olisi kannattavaakin puuhilua.
      Siittä vaan kasvihuoneet pystyyn ja lämpöhanat kaakkoon.

    • K. kake

      Kallista kahvia? En ollut uskoakseni, siellä missä kahvit munkkirinkilän kera join. Juon huomenna uudestaa kahvin ja syön munkkirinkilän. sitten näen mitä se todellisuudessa maksaa, siinä samassa paikassa.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe