Uskoontulo parannus ja kaste kuuluvatyhteen

Sananpaikkoja

Pari sananpaikkaa, parannusta saarnattiin

Matt. 3:2

ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".

Matt. 4:17

Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".

Mark. 1:15

ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

Mark. 6:12

Niin he lähtivät ja saarnasivat, että oli tehtävä parannus.

Jumala antaa armossaan uskoontulossa mielenmuutoksen josta seuraa parannus eli kääntyminen pois syntielämästä.
Tää kaikki on Jumalan työtä uskovassa.

Ap. t. 2:38

Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

20

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juu järjestys

      Ahaa järjestys oli selvä alussa.

      Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen nimeen.

      • Ei järjestys

        Ei siinä mistään rärjestyksestä puhuta. Kaste, usko, parannus, armo, kaikki kuuluvat yhteen.


      • mathetes
        Ei järjestys kirjoitti:

        Ei siinä mistään rärjestyksestä puhuta. Kaste, usko, parannus, armo, kaikki kuuluvat yhteen.

        On järjestys!

        >>>Ei siinä mistään rärjestyksestä puhuta. Kaste, usko, parannus, armo, kaikki kuuluvat yhteen.


      • oikea järjestys
        mathetes kirjoitti:

        On järjestys!

        >>>Ei siinä mistään rärjestyksestä puhuta. Kaste, usko, parannus, armo, kaikki kuuluvat yhteen.

        "Parannuksenteko / mielenmuutos" = (syntien tunnustaminen)!
        Uskon vastaanottaminen Jeesukseen ja sitten kaste!"


        Aamen juuri näin !


      • LKS5
        oikea järjestys kirjoitti:

        "Parannuksenteko / mielenmuutos" = (syntien tunnustaminen)!
        Uskon vastaanottaminen Jeesukseen ja sitten kaste!"


        Aamen juuri näin !

        "Uskon vastaanottaminen Jeesukseen ja sitten kaste!" ja sitten pelastettu AIVAN OIKEIN.


        16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.


      • LKS6
        LKS5 kirjoitti:

        "Uskon vastaanottaminen Jeesukseen ja sitten kaste!" ja sitten pelastettu AIVAN OIKEIN.


        16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Ei, vaan ensin kaste, sillä
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.


      • mnbvcf
        LKS6 kirjoitti:

        Ei, vaan ensin kaste, sillä
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.

        Ketä te palvelette!!!

        Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa:
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        Jeesuksen teot osoittavat raamatun ja sen tulkitsimiset eksytyksiksi:
        Mar 10:16
        Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko
        Usko tarkoittaa 1) tietoon perustumatonta käsitystä jostakin, luuloa, 2) luottamusta jonkin olemassaoloon, toteutumiseen, arvoon tai muuhun, 3) uskonnollista vakaumusta, uskontoa: ihmisen vakaumusta jumalan tai muun yli-inhimillisen mahdin olemassaolosta ja tähän turvautumista[1].

        Kaikki se, mitä raamatussa on, ei tule Jumalallisuutta omaavien IHMISTEN lukea:
        Markuksen evankeliumi:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

        olkaa rehellisiä...
        Olen tutkinut raamatun tarkoin ja tullut siihen tulokseen, ettei Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki ole määränneet ketään kastettavaksi satoja miljoonia ihmisiä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen. raiskanneen jne rikollisuuden seurakuntiin!
        Rikollisella kristinuskolla ei ole Jeesuksen perustamisa seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia.


      • mathetes
        LKS6 kirjoitti:

        Ei, vaan ensin kaste, sillä
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.

        Vastausta sinulle - LKS5

        Opetuslapsia tehdään Jumalan sanaa julistamalla ja joka tekee parannusta tykönään ja vastaanottaa sen uskon kautta, niin hänet kastetaan!

        Toistan tähän edellistä kirjoitustani uudelleen, ja juuri sinulle luettavaksi LKS!
        >>(Mark 1:15 Jeesus sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".)

        (Mark 16:15. "Ja hän sanoi heille:
        "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.")


        Raamatun sanahan on aivan selkeä! Vain uskoontulleet kastettiin, ei muita! Eli ensin parannuksenteko, =(mielenmuutos, uskoa evankeliumi Jeesuksesta), ja vasta sitten kaste syntien anteeksisaamiseksi, = Jeesukseen syntyneen uskon perusteella! Siis kastaa vain ne jotka ovat evankeliumin sanoman kautta tulleet Jeesukseen uskoviksi opetuslapsiksi! Näin se menee LKS!

        Tässä lisää todisteita ylläolevaan tekstiin!
        (Apt 2:40-42 / Apt 8:12 / Apt 18:8)!

        Jeesus sinulle runsaasti sanaansa valaiskoon!

        Terv, mathetes


      • LkS6
        mathetes kirjoitti:

        Vastausta sinulle - LKS5

        Opetuslapsia tehdään Jumalan sanaa julistamalla ja joka tekee parannusta tykönään ja vastaanottaa sen uskon kautta, niin hänet kastetaan!

        Toistan tähän edellistä kirjoitustani uudelleen, ja juuri sinulle luettavaksi LKS!
        >>(Mark 1:15 Jeesus sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".)

        (Mark 16:15. "Ja hän sanoi heille:
        "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.")


        Raamatun sanahan on aivan selkeä! Vain uskoontulleet kastettiin, ei muita! Eli ensin parannuksenteko, =(mielenmuutos, uskoa evankeliumi Jeesuksesta), ja vasta sitten kaste syntien anteeksisaamiseksi, = Jeesukseen syntyneen uskon perusteella! Siis kastaa vain ne jotka ovat evankeliumin sanoman kautta tulleet Jeesukseen uskoviksi opetuslapsiksi! Näin se menee LKS!

        Tässä lisää todisteita ylläolevaan tekstiin!
        (Apt 2:40-42 / Apt 8:12 / Apt 18:8)!

        Jeesus sinulle runsaasti sanaansa valaiskoon!

        Terv, mathetes

        Mathetes, opetuslapsia tehdään kastamalla ja opettamalla. Raamattu ei anna mitään järjestysohjetta tähän. Lasten kastaminen kuuluu asiaan tottakai, ja on kuulunut jo 2000 vuotta. Jo Raamatussa toimittiin näin kun perheen pään tuluta uskoon kastettiin koko perhe.

        Siunausta sinulle Mathetes! Kristus Sanaansa valaiskoon!


    • kaikki on sekaisn lu

      Juu sielläpäin varmaan pestään kasvotkin ja sitten vasta herätyskello soi !

      Niinkö teillä tehdään, meillä ei tehdä niin.

    • mnbgv

      Se että Pietarin väitetään opettaneen kasteesta on hänen oppia sillä
      EDELLEEN on niin, ettei Jeesus ole käskenyt kastaa ketään rikollisen kristinuskon uskovaiseksi, ei edes pikku lapsiakaan lapsiakin tappaneen rikollisuuden kasteelle.

    • ghjklö

      Jeesus kielsi uskomasta!

      Ketään, pikku lapsiakaan Jeesus ei käskenyt kastaa lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden toimesta ja sen jäsenyyteen!
      Joten yrität antaa saatanaa palvelevana väärää todistusta.

      Matt. 7:15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.

      Matteuksen evankeliumi 24:26 "Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

      Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

    • Tottakai aikuisen tulee tehdä parannus, uskoa evankeliumi ja ottaa kaste vastaan, syntien anteeksi saamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi. Heillähän on myös tekosyntejä. Pienokaiset saavat kasteen lahjan, koska Jeesuksen työ ristillä kuuluu heillekin, kuten Pietari opettaa apt.2-luvussa.

      apt.2:37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
      38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

    • Tämä Ukastajan kohta viittaa uudestikastajien oppeihin:

      Matt. 7:15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.


      20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'

      • tosi sairasta

        Totta. Noita vääriä profeettoja on esiintynyt kirkkohistoriassa aivan alusta lähtien ja yksi pahimmista oli vainoharhaisuudesta kärsivä Luther, joka näki riivaajia kaikki-
        alla ja tapatti armotta kaikki anabaptistit:

        Vähäkatekismuksen liitteet:

        Kasterukousten sanoista kuulet, kuinka monin valituksin ja kuinka vakavin mielin kristillinen kirkko kantaa lapsen esiin; vakain, varmoin sanoin se tunnustaa Jumalalle, että lapsi on joutunut Perkeleen valtaan, synnin ja vihan lapseksi, palavasti se rukoilee apua ja kasteen armoa, että hänestä tulisi Jumalan lapsi.

        Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan. Sen vuoksi on todella tarpeen, että koko sydämestä ja lujassa uskossa autamme lapsiparkaa ja pyydämme niin hartaasti kuin osaamme, että Jumala ei vain rukouksemme sanojen mukaisesti vapauttaisi lasta Perkeleen vallasta, vaan että hän myös vahvistaisi lasta, niin että tämä jaksaisi ritarin tavoin taistella Perkelettä vastaan koko elämän ajan ja vielä kuoleman hetkellä"

        Sairasta tekstiä!!!!


      • kjhgf

        Kuulut niihin vääriin profeettoihin!
        Makset kirkollisveroja murhia tilaajana.
        Taivaan Isän tahto on Hänen antamassa Laissa; "älä tapa."


    • En maksa kirkollisvero luopuneelle nimiluterilaiselle kansankirkollemme. En myöskään maksa kenellekään kirkkollisveroa.

      • sosiaalipummi?

        Elätkö yhteiskunnan siivellä, kun sinulla on aikaa kaiket päivät roikkua tällä palstalla?


    • olen kyllä yö töissä...

    • .,vcll,

      Onhan se totuuskin olemassa:

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
      Peseminen ei ole kaste:
      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

      Jeesus ei ole käskenyt kastaa, pestä ketään ihmistä, pieniä lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen, ryöstäneen jne rikollisuuden jäseniksi.
      Uskotko? ...jos niin ketä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe