Häät Kreetalla?

RakastuneetJJ

Hei, olisimme kiinnostuneita kuulemaan muiden hääkokemuksista Kreetalla.
Minä ja mieheni haluaisimme mennä naimisiin nimenomaan Kreetalla, koska paikka on meille tärkeä, mutta olemme tietysti myös innostuneita kuulemaan muiden ylipäätänsä ulkomailla naimisiin menneiden rakkaustarinoita.
Kuulumme Evankelis luterilaiseen kirkkoon, olemme molemmat suomalaisia ja esteettömiä naimisiin menolle.

Päälimmäisiä kysymyksiä:
Mitä pitää tehdä, kehen pitää olla yhteydessä, saadakseen kaikki tarvittavat paperit?
Missä voi Kreetalla mennä naimisiin ja mistä pappi? Onko Kreetalla Evankelis luterilaista pappia/kirkkoa, jolla oikeudet vihkiä suomalaisia pariskuntia? Jos ei, onko silti mahdollista?
Mitä muuta hyvä ottaa huomioon?

Olemme suunnitelleet häitä Elokuun alkuun vuonna 2016. Kutsuisimme n. 14 vierasta. Olemme valmiit juhlimaan häitä lähes missä vain Kreetalla, mutta erityisesti Hanian lähipiiri kiinnostaa. :)

KIITOS jo etukäteen!

4

666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yapi

      Yassu. Suurin osa häistä näemmä pidetään Rethymnonissa.
      Vaihtoehdot ovat: 1. Ev.lut häät. Pappi tilattava Kossin saatelta, maksettava mm. matkat ja yöpyminen ja vihkiminen.
      2. Sivilivihkiminen. Ts. Tuomari vihkii. Retimnonissa kiva pieni kappeli, valitsemasi paikka tai vaikka hiekkarannalla. Syntymä ja esteettömyystodistukset oltava Kreikan kielellä. Meillä engl. mitkä käännettiin siellä( aikaa 5 vk ) ja Suomessa Kreikasta Suomeksi (oltava opetushallituksen hyväksymä kääntäjä )Tässä muutamma osote: Googleta: aulin ja jarin häät,Kreikan suurlähetystö, Civil weddins in Rethymno, weddings in rethymno. Olisi avuksi jos olisi Kreikan kielen taitoinen todistaja mukana ( kaikkiaan tarvitaan 2 ). Meidät piti vihkiä englanniksi mutta meni Kreikaksi. Perhetuttu
      Kreetalainen mukana. Todistuksiin Suomesta ja Suomeen tarvitaan APOSTILLE-leimat jotta ovat viralliset. Kreetalla myös suomalainen nainen järjestää häätilaisuuksia alusta loppuun, voin etsiä tiedot pyynnöstäsi, toki löytyy myös googlesta.
      Hauskaa hääjuhlaa toivottaa Jari ja Auli.

      • Anonyymi

        Kukahan tämä suomalainen järjestelijä on. Ei tahdo googlesta löytyä. Onkohan vielä toiminnassa.


    • mikäs siinä...

      Varmaan teille ihan kiva juttu tuo Kreetta. Mutta älkää odotelko häävieraita sinne. Mutta teillehän se hää on tarkoitettu eikä vieraille....

      • älä ihmeessä mene

        Kreeta!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe