Paljonko maksaa uusi ulkoverhoilu ja vanhan purku ?

mietiskelijä.....

Osaisitteko antaa mitään hinta-arviota että paljonkohan noin suurinpiirtein tulisi maksamaan kun vanhasta 50-luvulla rakennetusta 60-neliöisestä rintamiestalosta puretaan pois ulkoseinistä vanhat mineriittilaatat ja tilalle laitetaan lautaverhoilu ? Työ on ajateltu tettää jollekkin rakennusfirmalle. ( Maalauksen voisimme kyllä suorittaa itsekkin ) Talo sijaitsee Kanta-Hämeessä.

20

10075

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähellä ollaan

      Meillä kävi noin kuukausi sitten arvioija joka mittasi ympärysmitan ja korkeuden sekä laski ikkunoiden lukumäärän ja kylmäneteisen mitat. Talo on rintamamies talo ja neliöitä on kolmessa kerroksessa n.200. Tuo 200 neliötäon vakuutusyhtiön miehen mittausten tulos. Ulkoverhoilun poisto tuulensuojalevyt pohjamaalattu ulkoverhoilu = 24000€ eli ei ole halpaa lystiä rintamamies talon ylläpito.

      • Lähellä ollaan

        niin ja tuon puretun ulkoverhoilun hävittämisen saa hoitaa itse


      • Häme vai ei?-rajalla

        Kymppi - katto kävi meillä tekemässä tarjouksen vastaavasta hommasta ja samoissa hinnoissa oli tarjous.


    • Tuttava uusi juuri vähän isomman (kaksi kerrosta maan päällä) rintsikan vastaavan verhoilun PK-seudulla. Maksoi muistaakseni 14 000. Sitä en tiedä, minne jätteet päätyivät ja kenen toimesta.

      Työlle tulee kummasti lisää hintaa, jos otat firman joka ottaa asbestin tosissaan. Pikkufirmoissa ei välttämättä ole niin tarkkaa.

    • -.-.-.-.-.-.

      pohjamaalattu ja kerran tehdas maalattu asiakkaan pyytämään väriin n,17-20000€.
      Vanhan purku kuuluu hintaan

    • Lähellä ollaan

      Näillä hinta-arvioilla tunnen tulleeni kusetus yrityksen kohteeksi. Ei meidän rintamamies talo voi olla isompi kuin muutkaan vastaavat. Kellari on maan alla, mutta yläkerran huoneet ovat täyskorkeat.

    • Nuuka

      Purku ja tuulensuoja levyjen laitto on niin helppo homma,että sen voi tehdä itsekin.Ainakin purku työt.HHinta halpenee,jonkun verran.

    • ei mainos

      vinyyliverhousta vaan pintaan..

    • suomi poeka

      huom.ottakaa paikallisia timpureita hommiin nyt on remontin tekiöitä vapaana ympäri suomen tulee huomattavasti halvemaksi tai antakaa paikalliselle pienyritykselle EI KANNATA ANTAA JOLLEKIN MARKINOINTI YRITYKSELLE JOKA KUORII KERMAT PÄÄLTÄ firmojen nimiä en viitsi mainita.

      • häme

        Vaakaan halvinta ja ripaverhoilu kalleinta


      • rak.ins.
        häme kirjoitti:

        Vaakaan halvinta ja ripaverhoilu kalleinta

        moro nimim. häme

        Kerro mikä on ripaverhoilu. Ei ole tullut opinnoissa esillä.


    • mikkos1

      Vanhan purku, ja uusi lauta.verhoilu.
      Materiaalit hoitaa työntilaaja, samoin kuin vanhan purkujätteen poisvienti.
      Teemme työn 9000e. ei muita kuluja..

      [email protected]

      • xdfbdfbdf

        Koljosella on ihan sama hinta työn osuudella kuin muillakin.


    • ei Kankkulan kaivoon

      Tässä työssä pääsee tosi palkoille jos tekee itse. Onnistuu jos vasara ei ole ihan keskellä kämmentä. Nämä ovat ihan perustöitä, pitäisi kyllä onnistua. Kannattaa vaikka kysellä tuttavilta sopivaa tekijää. Työ on niin yksinkertainen, että on vaikea saada sutta aikaan.

    • asbestia 79alkaen

      Suosittelen että jos mahdollista puratte talkoilla mineriittilevyt pois ja viette kaatikselle jossa hautaavat koska levyt sisältävät asbestia ja sen käsittely ei ulkotiloissa ole NS.vaarallista joten siitä saatte kohtuullisen säästön. Pohjat ovat valmiit urakoitsijalle jos muutoksia esim. lämpöeristykselle ette halua niin projekti tulee varmasti edulliseksi.
      Jos mineriittilevyjen purkamisesta tulee pakokauhu palstalla olisi erittäin hyvä että kommentoija esittäisi myös faktaa ulkotiloissa purettevan asbestipitoisen materiaalin käsittelystä ilman työstöä sisältyvää terveydellistä vaaraa aiheutuvaa koskevaa faktatietoa! Itse en ole koskaan saanut työsuojeluviranomaisilta toimenpidemääräyksiä ko tehtävää varten kun se suoritetaan vapaassa ilmatilassa ilman materiaalin koneellista leikkausta eli rälläkän käyttöä.

    • kunto nousee

      Puutalon verhoilun uusimisen materiaalikustannukset rintamamiestalon koossa on luokkaa 4 000 €. Pääsee hyville palkoille jos tekee itse. Jos työ maksaa 10 000 niin pitää ensin itse tienata n. 15 000 euroa.

    • A1 timpuri

      Ennen vuotta 1979 tehdyt mineriittilevyt sisältää 20% asbestia.Joten mahdollisimman ehjinä irroitus viisasta.
      !979 jälkeen valmistetuissa mineriitti levyissä ei ole asbestia.

    • 100 € tunti

      Jos joku maksaa 20 000 € niin täytyy olla ökyrikas tai muuten hölmö. Ei voi olla totta.

    • Teen itse

      Teen itse. Kolme seinää viime syksynä, viimeistä seinää aloitan kohta. Taloni on v.1947 rakennettu 70m2 rintamamiestalo. Mineriitit purin itse. Kaatiksella niistä perittiin aika pieni summa ( n.100e ). Usein, kuten talossani, alajuoksut sokkelin päällä, niissä on kuivalahoa aika paljon. Kannattaa korjata. Avasin seinät metrin korkeudelta, laitoin uudet alajuoksut ( sokkelin päälle bitumikaista ) ja pystytolppien alapäät ( n. 30 cm ). Ikkunan aluset kannattaa avata kokonaan, koska puru laskeutunut, ellei sitten ole ikkunoiden vaihdon yhteydessä avattu sisäpuolelta ja laitettu villaa ).Sitten umpeen uudella laudalla. Laitoin 2 x 12mm tuulensuojalevyn ( siis kaksi kerrosta ), siihen pystyrimoitus, ja sitten vaakaan 120mm pohjamaalattu paneeli. 2 x maalaus päällle. KOlmen seinä materiaali yhteensä 3500e, eli koko talon verhous n. 5000e.

      Aloitan 19.05.2014 viimeisen seinän ( päätyseinän ) työt. Tule katsomaan. Talo Nastolan Villähteellä, Koritie 7 ( soita, jos tulet: 040 3569092 / Hannu ). Voin myös tehdä toisille, koska minulla on toiminimi ( yhden miehen puusepän yritys ), ja edullisesti, kun olen eläkkeellä. Pientä korvausta vastaan annan ohjeita ja neuvoja vaikka paikan päällä Päijät-Hämeessä.

    • tuunari18

      jaa, hakee kaupasta pahvilaatikoita, jotka avaa levyiks, ja naulaa pahvinaulalla limittäen saumat, päälle lateksi.. hyvä ja halppa korjaus..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe