liian tiukka äiti ?

äidin huolia...

Minulla on pian 13 vuotias tytär. Hänelläon kotiintulo aika noin kahdeksalta ja puhelin keittiönpyödälle puoli kymmeneltä. Kotitöitä on aika vähän mutta kumminkin. Ilman kypärää EI saa pyöräillä. Kymmeneltä nukkumaan. Kuulostaako aivan kamalalta ? Kertokaa miten itse toimitte (:

13

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Murkun äiti

      Ihan hyvät säännöt ei siinä mitään. Saat kyllä varautua, että kapinointia tulee olemaan kun ikää kertyy noin vuosi lisää.
      Tuntuu kyllä tyttäresi olevan aika kiltti jos ei vielä ole purnannut.

      • äidin huolia...

        On kyllä purnannut ja paljonkin. Jokailtaista tappelua ja menee pahoilla mielin nukkumaan... :/


    • Vitunvajaaherää

      Vittu jos sä olisit mun mutsi ni oisin jo tappanu itteni vuos sitte ei saatana!

    • boored

      No tuo kännykkä juttu on sinänsä aika typerä, koska itse ainakin lataan puhelimeni yöllä.

      • Sir addiktio

        Ei oo kotiintuloaikoja mulla, vaan PELIAJAT! XD


    • My opinion

      Itse olen 15-vuotias poika ja hengailen kohtuu usein kavereiden kanssa. Yleensä parhaat bileet vasta alkavat tuossa 8 maissa jos ny niin voi sanoa :D kannattaisi ainakin tunnilla myöhentää tuota kotiintuloaikaa, sillä se saattaa horjuttaa myös tytön suhdetta ystäviinsä jos joutuu aina ensimmäisenä lähtemään. Kännykkäsääntö on ihan ok, tosin voisi sitäkin edes puolella tunnilla siirtää. Et kuitenkaan ole mikään hirviöäiti :D

    • jormeli1

      ootko kokeillu

      • jormeli1

        joo


    • kurionkova

      Meillä on 10-vuotias lapsi, jonka kotiintuloaika on kavereilta kahdeksan. Sitten kännykkä pois ja puoli kymmeneltä nukkumaan.

    • fossiili äiti-67

      Minusta ok säännöt noi, mitä kerrot tuon ikäselle! Näin toimii vanhemmat, jotka välittää lapsistaan, älä huolehdi muitten säännöistä, niin en minäkään tee... pojat 13 ja 11v. Toisten tahtiin ei kantsi elää! Tsemppiä, olet fiksu vanhempi ja lapsesi sen joskus vielä ymmärtääkin!

    • 34 kahden lapsen äiti

      Hyvät säännöt on!!! Voit varautua kapinointiin, mutta se on normaalia. Muista myös, että jos tulee kotiin vaikka 20.10 niin älä sano mitään koska teini ikäisen kanssa kannattaa vähän joustaa:)

    • nipsukka1

      Aika nopeasti tuosta kypärän käytöstä tyttö keksii kohta pyöräilyn lopettamisen tai oletko varma että kun tyttö siitä valvovan silmänalta katoaa, onko se kypärä edes koko matkaa päässä. Monella näkee kun se tangolla roikkuu tai ei ole edes kiinni koko kiinnitys, niin mieti itse, kannattaako sitä sitten raahauttaa ympäriinsä turhaa.
      Mielestäni minuutilleen ei tarvitse olla heti kotona, jos sen 15 minuuttia vaikka myöhästyy, soittaa äidille että ihan kohta tulossa. Jos käy niin, että jotain tyhmyyksiä tekee, niin silloin aika heti minuutilleen. Itse kannatan sitä että soittelee sitten että tulisiko jo kotiin piakkoin. Soittamalla ja sopimalla voi tuntua vähän rennommalta ja ei kuulosta tytön korviin niin tiukkismaiselta :)

      • kerranlapsi ainalapsi

        Olen 14v poika täytän ja ylihuomenna 15v. Äitini pitää minua oikeasti ihan lapsena ja jos tulen kotiin tai jos en ole tullut kotiin niin ennen klo8 tulee hirveä paskanmyrsky..se puhuu mulle kuin oisin ala-asteella. Joo meillä sama homma et kännykkä pois yöksi. Koulussa menee sutkot hyvin ainakin omasta mielestäni mutta äidille se ei riitä, mulla eioo muita harrastuksia kuin skeittaus ja siitäkin tulee sanomista vaikka itse maksan oman harrastukseni. Äitini pitää mua ihan lapsena eikä osaa kunnioittaa mua:(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe