Työpaikkakiusaajien profilointia

mitä tunnusmerkkejä

Mitä "tunnusmerkkejä" olette huomanneet työpaikkakiusaajilla?

Hyvin raukkamaisia ainakin ovat. Kiusaavat usein porukalla, selän takana ja jatkavat "kasvottomina" netissä. Eivät useinkaan tunne hyvin ihmistä, jota kiusaavat, mutta ovat erittäin kiinnostuneita tämän tekemisistä ja yksityiselämästä. Ovat kyvyttömiä asettautumaan kiusatun asemaan ja miettimään kuinka itse reagoisin mikäli minua kohdeltaisiin näin ja yksityiselämän alueelleni tunkeudutaan luvatta. Jaksavat kiusata pitkäkestoisesti, joskus jopa vuosia. Kiusaajat uskovat vääriin myös oletusarvoihin, syyttävät kiusattua asioista, joihin tämä ei ole syyllistynyt.

64

4080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kynitty kana

      Kiusattu ei ole yhtä luuseri kuin kiusaaja.Se on ehkä suurin syy ts kateus.
      Kiusattu paremman näköinen, parempi tulevaisuus, parempi palkka, mukavampi, kiusatulla enemmän ystäviä.

      Kiusatulla paremmat eväät elämään ja ne on tuhottava.

      Peli on kovaa ja sitä jatketaan niin pitkälle kuin kiusattu sairastuu tai tekee itsemurhan.

      On tarkoitus saada vihattu ihminen kynittyä puhtaaksi hyvitä ominaisuuksista.
      Ne kun ovat kiusaajilta pois.

      Ihminen vailla egoa, itsetuntoa ja omaa tahtoa sopii kiusaajille paremmin kuin omanarvontuntoinen ja vahva, mikä tarkoittaa menestystä.

      Ihan kuka tahansa ja missä tahansa voi saada kiusaajan kimppuunsa.

      Suomalaiset ovat ilkeitä toisillee.

      Hyvä esimerkki oli, kun istuin bussissa.Edessäni istuin tummaihoinen mies.Matka jatkui ja bussi täyttyi.Tummaihoisen viereen istui toinen tummaihoinen.Mies tervehti vierustoveriaan.Eivät tunteneet toisiaan.
      Minun viereen istui suomalainen nainen ja alkoi vihanpito hänen puoleltaan.

      Siinä tajusin, kuinka hirveitä me olemme.
      Toinen tervehti ja toinen aloitti mökötyksen.

      Että sitä rataa.

      • ajatuksia

        Tuossa olet oikeassa, että suomalaisten perusluonteessa on kovuus ja tylyys ja tuo väistämättä seuraa ihmisten käyttäytymisessä työelämään. Toisilla on tarve vetää pinnallista roolia työpaikoilla, kun taas ne, ketkä eivät halua näytellä, joutuvat usein kiusaamisen kohteeksi? Jos olet aidosti sitä mitä olet mielipiteinesi, niin kiusaajat eivät kestä eri mieltä olevia.

        Kiusaajat kuuluvat samaan massaan mielipiteiltään ja muilta ominaisuuksiltaan. Kiusattu uskaltaa olla eri mieltä asioista ja tuoda julki ajatuksensa. Jos poikkeat kovin paljon massasta ulkoisilta tai sisäisiltä ominaisuuksiltasi, niin taatusti joudut kiusaamisen kohteeksi.

        Toisaalta myös niitä vihataan, jotka hoitavat hyvin työtehtävänsä, ovat hyvin perillä ammattialansa asioista ja jopa saavat siitä positiivista palautetta? (Kateus.)


      • Anonyymi

        kiusaajien taustoissa on hyvin usein edustettuna kaksi ammatiryhmää: psykiatrit ja sosionomit


    • kärvennetty

      Työpaikkakiusaaja on usein luonnehäiriöinen (narsistinen). Yksi yleisimmistä motiiveista luonnehäiriöisellä on kateus. Hän haluaa riistää kiusatulta jotakin, jota hänellä itsellään ei ole. Kiusaamiseen mukaan menevät katsovat hyötyvänsä kiusaamisesta. Myötäilijät ovat myös syyllisiä kiusaamiseen. Heitä ohjaa pelko.

      Siis pintaa syvemmältä kiusaajia voi profiloida ´kateus-hyöty-pelko´ tunnemaailmasta käsin.

      • Olihan episodi

        Tuo on aivan totta. Ainakin omalle kohdalle sattunut kiusaaja oli narsistinen, piti itseään sen työpaikan kaikkein pätevimpänä ja fiksuimpana työntekijänä. Hänellä oli jatkuva tarve osoittaa mulle, ett hän meistä kahdesta on se parempi joka tavalla. Jos oltais jouduttu olemaan työsuhteeni loppuun asti samassa työpisteessä, niin melko varmasti olisin lopullisesti räjähtänyt sille, olisin saattanut jopa vetää sitä oikeasti turpaan vaikka nainen olenkin. Kyllä mä ärähdinkin sille muutaman kerran ja annoin takaisinkin, kun tuli päälle. Ei kukaan täyspäinen tule fyysisesti päälle, eikä toisen tarvi alistua moiseen käytökseen hiljaa vaan pitää antaa samalla mitalla takaisin. Se työkaveri tökkäs täysillä käsivarteen pari kertaa, kun sitä ärsytti mun tapa vastata sen jatkuvaan höpinään mmmmm. Tein töitäni, enkä kuunnellut, ajattelin ett mmmm riittää vastaukseksi. Oli meillä ollut puhetta tuosta mun " pahasta" tavastani jo aiemmin ja silloin tämä työkaveri sanoi, ett hän voi nipistää mua joka kerta kun sanon mmmm, on hän koiriakin kouluttanut. Mä sanoin sille etten mä mikään koira ole, niin hän vastas, ett joo, et tietenkään ole. Kun se tosiaan tuli täysillä tökkäisemään käsivarteen, niin tökkäsin tietenkin takas, halusin sen lopettavan touhunsa. Meni vähän aikaa, kun sitten erehdyin uudestaan sanomaan mmmm, se tökkäs uudestaan. Mä latasin täysillä takas, se piteli käsivartaan ja sanoi auh. Mä sanoin sille ettei tule enää tökkimään mua ja se oikeasti sattuu ja käy kipeää. Älysi lopettaa tuon touhunsa. Pitäis kai olla onnellinen ettei ruvennut mua jollain teräaseella tökkimään, sen verran sairaasta henkilöstä oli kuitenkin, ett olis saattanut oikeasti tehdä senkin. Mä uskon ettei sen kaverit siellä työpaikassa oikein tajunneet millaisen henkilön kans olivat tekemisissä, mulle hän puhui niistä kavereistaan vähän alentuvasti selän takana. Mun mielestä hän käytti ihmisiä hyväkseen siellä, oikeasti hän ei sellaisten kans olis ollut missään tekemisissä ja tuskin enää onkaan, kun heistä ei ole hänelle mitään hyötyä. Muutenkin sen puheet oli niin outoja, ett rupesin ettei sillä taida kaikki olla kohdallaan. Ja sen käytös, naaman edessä käyttäytyi kuin ei olis mitään ongelmia meidän väleissä, mutt selän takana touhus ja puhui ihan muuta. Oli oikeasti helpotus, ett pääsin siitä työpisteestä pois ennenkuin tilanne olis ajautunut siihen, ett olisin fyysisesti ruvennut kouluttamaan sitä ihmisten tavoille. Ei tuollaiselle mitkään puheet tepsi, ei sen mieli ota niitä mitenkään vastaan,


      • .............
        Olihan episodi kirjoitti:

        Tuo on aivan totta. Ainakin omalle kohdalle sattunut kiusaaja oli narsistinen, piti itseään sen työpaikan kaikkein pätevimpänä ja fiksuimpana työntekijänä. Hänellä oli jatkuva tarve osoittaa mulle, ett hän meistä kahdesta on se parempi joka tavalla. Jos oltais jouduttu olemaan työsuhteeni loppuun asti samassa työpisteessä, niin melko varmasti olisin lopullisesti räjähtänyt sille, olisin saattanut jopa vetää sitä oikeasti turpaan vaikka nainen olenkin. Kyllä mä ärähdinkin sille muutaman kerran ja annoin takaisinkin, kun tuli päälle. Ei kukaan täyspäinen tule fyysisesti päälle, eikä toisen tarvi alistua moiseen käytökseen hiljaa vaan pitää antaa samalla mitalla takaisin. Se työkaveri tökkäs täysillä käsivarteen pari kertaa, kun sitä ärsytti mun tapa vastata sen jatkuvaan höpinään mmmmm. Tein töitäni, enkä kuunnellut, ajattelin ett mmmm riittää vastaukseksi. Oli meillä ollut puhetta tuosta mun " pahasta" tavastani jo aiemmin ja silloin tämä työkaveri sanoi, ett hän voi nipistää mua joka kerta kun sanon mmmm, on hän koiriakin kouluttanut. Mä sanoin sille etten mä mikään koira ole, niin hän vastas, ett joo, et tietenkään ole. Kun se tosiaan tuli täysillä tökkäisemään käsivarteen, niin tökkäsin tietenkin takas, halusin sen lopettavan touhunsa. Meni vähän aikaa, kun sitten erehdyin uudestaan sanomaan mmmm, se tökkäs uudestaan. Mä latasin täysillä takas, se piteli käsivartaan ja sanoi auh. Mä sanoin sille ettei tule enää tökkimään mua ja se oikeasti sattuu ja käy kipeää. Älysi lopettaa tuon touhunsa. Pitäis kai olla onnellinen ettei ruvennut mua jollain teräaseella tökkimään, sen verran sairaasta henkilöstä oli kuitenkin, ett olis saattanut oikeasti tehdä senkin. Mä uskon ettei sen kaverit siellä työpaikassa oikein tajunneet millaisen henkilön kans olivat tekemisissä, mulle hän puhui niistä kavereistaan vähän alentuvasti selän takana. Mun mielestä hän käytti ihmisiä hyväkseen siellä, oikeasti hän ei sellaisten kans olis ollut missään tekemisissä ja tuskin enää onkaan, kun heistä ei ole hänelle mitään hyötyä. Muutenkin sen puheet oli niin outoja, ett rupesin ettei sillä taida kaikki olla kohdallaan. Ja sen käytös, naaman edessä käyttäytyi kuin ei olis mitään ongelmia meidän väleissä, mutt selän takana touhus ja puhui ihan muuta. Oli oikeasti helpotus, ett pääsin siitä työpisteestä pois ennenkuin tilanne olis ajautunut siihen, ett olisin fyysisesti ruvennut kouluttamaan sitä ihmisten tavoille. Ei tuollaiselle mitkään puheet tepsi, ei sen mieli ota niitä mitenkään vastaan,

        Tuli kirjoitusvirhe, piti olla, että "rupesin ajattelemaan"......


      • Sivusta seurannut

        Ainakin on niin että useat selittämättömästi kiusatuiksi joutuvat selittävät pitkästi, analysoivat ja ymmärtävät. Sellainen ihminenhän on kuin nukkuva saalis. Kiusaajat eivät selitä mitään, korkeintaan että "sitähän on ihan pakko kiusata" että mitäs tässä. Toinen syy on kilpailu jostain tavoitteesta likaisin keinoin. Nämä ovat ehkä psyykkisen evoluution kehitysvaiheita. Pointtini on että on parempi kuitenkin olla kiusattu kuin kiusaaja, mielestäni. Joskus voi kannattaa mittailla takaisinkin.


      • köntsät housussa
        Sivusta seurannut kirjoitti:

        Ainakin on niin että useat selittämättömästi kiusatuiksi joutuvat selittävät pitkästi, analysoivat ja ymmärtävät. Sellainen ihminenhän on kuin nukkuva saalis. Kiusaajat eivät selitä mitään, korkeintaan että "sitähän on ihan pakko kiusata" että mitäs tässä. Toinen syy on kilpailu jostain tavoitteesta likaisin keinoin. Nämä ovat ehkä psyykkisen evoluution kehitysvaiheita. Pointtini on että on parempi kuitenkin olla kiusattu kuin kiusaaja, mielestäni. Joskus voi kannattaa mittailla takaisinkin.

        Kun kiusattu antaa takaisin, yleensä seurauksena on joukkohyökkäys vastaan. Ikävä kyllä. Kiusatulla on ei ole oikeuksia puolustautua. Vaikka asiallista tietä asiaa hoitaisitkin, niin kiusaajien mielenmaailma ei muutu mihinkään. Vahinko on jo tapahtunut.


      • Anonyymi

        Kiusaaja voi olla turhautunut, ahdistunut tai pettynyt joko omaan itseensä tai lähimmäisiinsä. Hän saattaa kärsiä huonosta itsetunnosta tai itseluottamisesta itseensä nähden toisiin, jota yrittää peittää kiusaamisella. Kiusaajaa on saatettu joskus aiemmin kiusata. Kiusaaja tarvitsee hoitoa omaan pahaan oloonsa. Terapiaa!


    • Päällepäsmäriys

      Pahimpia kiusaajia ovat ns. päällepäsmärit, jotka ovat erittäin kilpailuhenkisiä ihmisiä ja heillä on tarve päästä määräämään millainen persoonallisuus on juuri "meille" sopiva, muu ei käy.
      Päällepäsmärit osaavat julkisen nolaamisen ja ovat usein taitavia sosiaalisesti. Nykyisin on vallalla käsitys että, itseään pitää koko ajan tyrkyttää esille ja tosisesti monella työpaikalla tällä taktiikalla pärjää yllättävän hyvin.
      Väkisin jää hiljaisempi jalkoihin, kun ei kehtaa alkaa väittämään vastaan kun tietää että, eripura vaan kasvaa.
      Tähän soppaan vielä esimies, joka väittää ettei meillä ole työpaikkakiusaamista, hän jopa toivoo että, joku tulisi oikein ruoskimaan häntä että, hänkin tietäisi mistä puhutaan.

    • Toive voi toteutua

      Pyydä häneltä lupa näyttää oikein havainnollisesti kahden kesken, miten homma tapahtuu, ja anna sitten palaa. Kaikki tämä taiteen nimissä.

    • mattopesula

      erään pesulan työntekijä nimeltä arja sopii tähän keskustelu paikkaan

      • Anonyymi

        Tai eräs Pertti Lounais-Suomesta.


    • kärvennetty

      Lukekaa Raimo Mäkelän kirja Naamiona terve mieli, kuinka kohtaan luonnehäiriöisen. Siitä löytyy työpaikkakiusaajan profilointia asiantuntevasti.

    • Teflonvirtahepo?

      Ei tervehdi
      Ei hymyile ja on muutenkin ilmeetön
      Ei puhu uuden työntekijän kanssa
      Usean kuukauden jälkeen, kun ns. uusi työntekijä ottaa häneen kontaktia, hän haukkuu tämän maanrakoon.
      Hän kuulostaa ylimmältä johtajalta, ihan oikeasti, vaikka ei ole.
      Hän hoitaa oman työnsä suhteellisen hyvin, joskin kapea-alaisesti.
      Hän ei hyväksy joustavaa työskentelytapaa ja tietää ainoan oikean työtavan.
      Hän ei säästele sanojaan eikä äänensävyään, vaan on erittäin kireä ja tyly.
      Hän on johtajan suosiossa, joskin "hänet tunnetaan". Hän on vain hieman hmm. sitä ja tätä, mutta kaikki hyväksytään, hänellähän on oikeus omannäköiseensä persoonaan.
      Hän ei kaipaa eikä tarvitse uutta työntekijää, mutta vaanii tätä kuitenkin.
      Haukkuessaan uutta työntekijää mittavasti, kattavasti ja laajasti, hän ei huomaa että tämä on lopulta aivan vereslihalla ja on jo hilkulla, että ei enää ihmisenä kestä.
      Hän loukkaa uutta työntekijää niin rumasti, että tämä kaiken uhallakin miettii vaihtoehtoa lähteä työttömäksi, maksoi mitä maksoi.

      Ja tämä yksi sama tyyppi on jokaisella työpaikalla.

      • pelin henki

        Ilmeettömyyten sanoisin, että ivallinen ilme kiusaajan naamataulussa lienee yleisempi.


    • Teflonvirtahepo?

      Teflonvirtahevon uhri kysyy myös neuvoa. Olen taas uudella työpaikalla ja kimppuuni on käynyt teflonvirtahepo.

      Tarkoitukseni oli kääntyä esimiehen puoleen ja kysyä, mitä voisin tehdä paremmin ja oikeammin, kuten myös selittää näkökantani teflonvirtahevon syytöksiin. Muutin kuitenkin mieltäni. Teflonvirtahepo on niin paljon nuorempi kuitenkin kuin minä, että jätän hänen puheensa ja käytöksensä omaan arvoonsa. Luultavasti hän on jo haukkunut minut ylemmille esimiehillekin, ja nämä ovat varmasti ymmärtävällä kannalla häneen.

      Itse olen määräaikainen ja Teflonvirtahepo vakituinen ja ollut jo pitkään, että en kuitenkaan selviydy ehjin nahoin kamppailusta.

      Olen jopa miettinyt että alan opiskelemaan eläkkeelle päästyäni ja nostan Teflonvirtahvon pöydälle. Näin tämä kammottava ihmistyyppi pilaisi eläkevuotenikin, enkä pääsisi hänestä koskaan eroon.

      Tilanne on nyt kuitenkin akuutti itselläni joten pyydän neuvoa itselleni, miten toimia. Esimiehen puoleen kääntyminen on osoittautunut huonoksi kenoksi, määräaikainen aina menettää valittaessaan.

    • Teflonvirtahepo?

      Profilointia

      Ulkoisesti tämä nuori työpaikkakiusaaja muistuttaa virtahepoa, joten ilman muuta kiusaaminen kompensoi hänen seksuaalista puoltaan. Hän kokee voittavansa toisen kun kiusaa ja siirtää tämän omalle ansiolistalleen. Hän on vaaninut minua jo pitkään.

      Hän on idiootti. Muuta en voi sanoa hänestä.

      • kiusattuna myös ollu

        Toivotan sulle jaksamista sen kiusaajan kans. Kiusaajalle ei mikään kelpaa, ei auta vaikka heittäisit voltin silloin kun hän tahtoo. Sun kiusaajasi pelkää oman asemansa puolesta ja kokee sut uhkaksi itselleen. Koiratkin haukkuu, kun ne pelkäävät toisia koiria, haluavat osoittaa olevansa alueen johtajia. Jospa se sun kiusaajasi menee joku kerta liian pitkälle, silloin voivat ylemmätkin esimiehet puuttua tilanteeseen. Ei ne pomotkaan jaksa kovin kauan tuollaista touhua. Ehkä joku päivä tulee uusi pomo, joka ei pidäkään sun kiusaajaasi minkään arvoisena vaan pistää hänet järjestykseen. Jos asiattomasti haukkuu sua, niin voithan sanoa sille, ettei sun ole pakko häntä kuunnella ja lähdet kävelemään pois siitä tilanteesta.


    • ei se lopu ikinä

      Näissä työpaikkakiusaajissa on yksi yhteinen piirre ja se on laumasieluisuus.
      Vastuuta omasta käytöksestään ei oteta koskaan. Kiusatusta tehdään syntipukki ja syypää ja kiusaaja. Kiusattua voidaan kohdella kuinka väärin tahansa ja kaikki on oikeutettua kiusaajien omasta mielestä.

      http://www.narsistienuhrientuki.info/

      Lainaus: "Käsitteet ”rääkkääminen” ja ”management by perkele” kertovat, mistä työpaikoilla on kyse, kun työyhteisön sisäinen ilmapiiri ja toisen ihmisen epäasiallinen kohtelu johtavat työntekijän vakavaan sairastumiseen ja työkyvyn menettämiseen."

      http://narsistienuhrientuki.yhdistysavain.fi/@Bin/188611/työpaikkakiusaaminen.jpg

    • kiusaamiskulttuuri?

      Miten työpaikkakiusaaminen lopetetaan. Olemme monet jo joutuneet toteamaan käytännössä, että ohjeistaminen ja sanktioilla pelottelu ei auta yhtään? Viranomaisportaisiin vientikään ei auta, kun asia vanhennetaan siellä. Mikä auttaa?

      • Anonyymi

        Työpaikkakiusaamisesta pitäisi tehdä lakialoite eduskunnassa. Rikoksen alaiseksiteoksi, josta tulee saada rangaistus, joko sakkoja tai vankeutta. Kenelläkään ei ole oikeutta kohdentaa henkistä tai ruumiillista väkivaltaa toisen ihmisen henkeen ja terveyteen. Olla uhkaksi työyhteisössä. Henkinen väkivalta. Eiköhän loppuisi työpaikkakiusaaminen, kun siitä tulisi rikoksenalaiseksi teoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työpaikkakiusaamisesta pitäisi tehdä lakialoite eduskunnassa. Rikoksen alaiseksiteoksi, josta tulee saada rangaistus, joko sakkoja tai vankeutta. Kenelläkään ei ole oikeutta kohdentaa henkistä tai ruumiillista väkivaltaa toisen ihmisen henkeen ja terveyteen. Olla uhkaksi työyhteisössä. Henkinen väkivalta. Eiköhän loppuisi työpaikkakiusaaminen, kun siitä tulisi rikoksenalaiseksi teoksi.

        "Kiusaaminen" on rikoksista vähätellyin. Sillä on pirulliset ja usein elinikäiset seuraamukset uhrille sekä tämän läheisille. Olen kokenut työpaikkaväkivaltaa aikuisena, joten tiedän asiasta. Kammottaa ajatella, mitä seuraa lapsille, jotka joutuvat jo kouluaikanaan väkivallan uhreiksi.

        Kiusaamista ei käytännössä juuri koskaan käsitellä rikoksena, kuten pitäisi. Uhrit, olivatpa lapsia tai aikuisia, eivät saa oikeutta. Tekijöille löytyy aina puolustajia ja vieläpä auktoriteettiasemista, joiden tehtävä olisi huolehtia, ettei kiusaamista tapahdu.

        Kokemukseni mukaan johto asettuu tukemaan kiusaajaa, koska tämä on tehnyt itsestään korvaamattoman lähiesimiehille. Kiusaaja varmistaa selustansa palveluksilla, tiedoilla (=valheilla). Sanattoman ystävyys- ja avunantosopimuksen muotouduttua kiusaaja saa toimia, kuten tahtoo.

        Kiusaajaa ylistetään usein huipputyöntekijänä, hyvänä tyyppinä, tukipilarina, kaikkien kaverina ja ilopillerinä, joka on suuri persoona. Joskus myös pomon ryyppy- ja/tai panokaveri. Eihän sellainen ihminen voi olla toisten alta mattoa kiskova kateellinen paskakasa? Jos hän solvaa ja halventaa jotakuta, siihen on varmasti aihetta ?

        Kiusaajien toiminta noudattelee samoja, tunnettuja kaavoja. Tästä voi päätellä, että kiusaajat kärsivät tietystä psyykkisestä ongelmasta tai ominaisuudesta. Heidät olisi helppo poimia hoitoon. Ellei hoitaminen onnistu, heidät olisi vapautettava työelämästä. Koulun voisi hoitaa erikoisoppilaitoksessa. Tärkeintä olisi, ettei kiusaajatyypeille annettaisi mahdollisuutta tuhota kenenkään elämää. Sitä he ryhtyvät tekemään heti tilaisuuden tarjoutuessa.

        Psykologit, konsultit, jne. sanovat selvittelytilanteissa sen mitä, työnantaja toivoo eli kehuskelee kiusaajien upeita ominaisuuksia. Ehkäpä vielä kehottaa uhreja kasvamaan ihmisinä ja ottamaan kokemastaan opiksi. Mikäli joku asiantuntija bongaa yhteisön todellisen ongelman ja kertoo sen rehellisesti pomoille, nämä eivät tee asialle mitään.

        Ilmeisesti tarvitaan vielä useita vuosikymmeniä ennen kuin "kiusaamisen" tuhovoima myönnetään ja tätä rikollisuuden alaa aletaan käsitellä vakavasti.


    • Teflonvirtahepo?

      Ne kiusaajat on yleensä sellaisia persoonallisuushäiriöisiä, jotka tietävät minne suuntaan esitetään maireaa ja minne suuntaan pyllistetään, ettei pyllistämisestä saa sanktiota.

      Kiusaajat eivät lopeta kiusaamistaan vaan jatkavat hamaan loppuun saakka, eli kuolemaan tai eläkkeelle tai ehkä konkurssiin. Vakituinen työsuhde on sen suoja. Kiusaaja on yleensä pyörittänyt sen verran porukkaa puolelleen, että siihen on mahdotonta kenenkään puuttua.

      Omaatuntoa kiusaajalla ei ole.

      • ei ole ei

        Siinä se olennainen tulikin, teflonvirtahevon kirjoituksessa.
        Ei ole omaatuntoa ja moraalikin on pahasti vääristynyt.


      • Niinpä niin

        Tuo on totta. Mun kiusaaja kävi jatkuvasti puhelemassa esimiesten kanssa, esitti iloista ja reipasta heille. Yks samassa työpaikassa ollut työkaverinkin kehui ett kuinka mukava se mun työkaveri, siis se kiusaaja on, kun se aina nauraa niin paljon. Se veti roolia muitten kanssa, mun kans sitten oli oma itsensä, alentuva ja kettuileva ja nauroihan se mullekin, vähän vinosti. Mua taas ei pahemmin naurattanut, kun jouduin sen kans töitä tekemään. Vähän rupes keittään sekin yli, kun se rupes mua muka neuvomaan miten joku asia tehdään...perkele, mä meistä kahdesta olin tullut sinne jo kuukausia aiemmin töihin ja opastin sitä niissä hommissa alkuun. Sekin keitti yli kun pomotkin rupes suhtautumaan muhun kuin vajaaälyiseen idioottiin, sen jälkeen kun se mun työkaveri oli jatkuvasti käynyt valittamassa niille mun tekemästä työstä. Kumma kun eivät silloin ennen tuon kiusaajan tuloa sinne töihin millään tavalla antaneet ymmärtää että tekisin hommia väärin ja huonosti. Se mun työkaveri oli sitäkin mieltä etten mä muka hoitanut hommiani, just joo, kerran kun olin tullut lomalta ja se oli jäänyt lomalle, niin jouduin tekemään tuplasti töitä, kun tämä erinomainen työntekijä ei ollut hoitanut hommia mun loman aikana. Arvatkaa vain kummalle meistä jatkettiin työsopimusta...mulle ei todellakaan jatkettu, annettiin jopa ymmärtää etten ollut hoitanut töitäni niin kuin olis pitänyt, ihan vaan tuon kiusaajan musta pomoille luoman kuvan takia. Ihan sama vaikka en olis töitä tehnyt vaan juorunnut jatkuvasti työkavereiden kans ja istunut tietokoneen ääressä tuntikausia niin kuin tuo mun työkaveri teki. Varmaan olis valittanut tuostakin pomoille, jos noin olisin tehnyt. Se on kumma, ett juuri kiusaajat pärjäävät ja menestyvät työpaikoilla parhaiten ja heitä jopa palkitaan hyvin tehdystä työstä vaikka sen olis joku toinen joutunut tekemään heidän puolestaan. Mun kiusaajalle sen kaverit kävi jopa tekemässä töitä sen puolesta ja jättivät omat työnsä tekemättä ja heidän työkaverit joutuivat tekemään heidän työnsä. Aika järjetöntä touhua, esimiehet eivät,puuttuneet tuohonkaan millään tavalla, kun sillä mun työkaverillakaan tais olla sen verran tärkeitä suhteita, jotka hyödytti niitä pomoja. Jos mä olisin tehnyt niitä juttuja mitä se työkaveri teki tuolla työpaikassa, mut olis potkittu pois ennenkuin olisin kissaa ehtinyt sanomaan, hänen touhujaan pomot katsoivat sormien välistä. Sitä ihmettelin joskus kun se puuttui jopa pomojen tehtäviin, pomot vaan antoivat sen tapahtua, eivät millään tavalla reagoineet siihen. Tais sillä mun työlkaverilla olla aika vaikutusvaltaisia tuttavia. Onhan niitä mullakin, mä en vaan älynnyt mainostaa niitä, jos olisin maininnut niistä, niin mullekin olis varmasti jatkettu työsopimusta ;).


      • Ole teflonkiusattu
        Niinpä niin kirjoitti:

        Tuo on totta. Mun kiusaaja kävi jatkuvasti puhelemassa esimiesten kanssa, esitti iloista ja reipasta heille. Yks samassa työpaikassa ollut työkaverinkin kehui ett kuinka mukava se mun työkaveri, siis se kiusaaja on, kun se aina nauraa niin paljon. Se veti roolia muitten kanssa, mun kans sitten oli oma itsensä, alentuva ja kettuileva ja nauroihan se mullekin, vähän vinosti. Mua taas ei pahemmin naurattanut, kun jouduin sen kans töitä tekemään. Vähän rupes keittään sekin yli, kun se rupes mua muka neuvomaan miten joku asia tehdään...perkele, mä meistä kahdesta olin tullut sinne jo kuukausia aiemmin töihin ja opastin sitä niissä hommissa alkuun. Sekin keitti yli kun pomotkin rupes suhtautumaan muhun kuin vajaaälyiseen idioottiin, sen jälkeen kun se mun työkaveri oli jatkuvasti käynyt valittamassa niille mun tekemästä työstä. Kumma kun eivät silloin ennen tuon kiusaajan tuloa sinne töihin millään tavalla antaneet ymmärtää että tekisin hommia väärin ja huonosti. Se mun työkaveri oli sitäkin mieltä etten mä muka hoitanut hommiani, just joo, kerran kun olin tullut lomalta ja se oli jäänyt lomalle, niin jouduin tekemään tuplasti töitä, kun tämä erinomainen työntekijä ei ollut hoitanut hommia mun loman aikana. Arvatkaa vain kummalle meistä jatkettiin työsopimusta...mulle ei todellakaan jatkettu, annettiin jopa ymmärtää etten ollut hoitanut töitäni niin kuin olis pitänyt, ihan vaan tuon kiusaajan musta pomoille luoman kuvan takia. Ihan sama vaikka en olis töitä tehnyt vaan juorunnut jatkuvasti työkavereiden kans ja istunut tietokoneen ääressä tuntikausia niin kuin tuo mun työkaveri teki. Varmaan olis valittanut tuostakin pomoille, jos noin olisin tehnyt. Se on kumma, ett juuri kiusaajat pärjäävät ja menestyvät työpaikoilla parhaiten ja heitä jopa palkitaan hyvin tehdystä työstä vaikka sen olis joku toinen joutunut tekemään heidän puolestaan. Mun kiusaajalle sen kaverit kävi jopa tekemässä töitä sen puolesta ja jättivät omat työnsä tekemättä ja heidän työkaverit joutuivat tekemään heidän työnsä. Aika järjetöntä touhua, esimiehet eivät,puuttuneet tuohonkaan millään tavalla, kun sillä mun työkaverillakaan tais olla sen verran tärkeitä suhteita, jotka hyödytti niitä pomoja. Jos mä olisin tehnyt niitä juttuja mitä se työkaveri teki tuolla työpaikassa, mut olis potkittu pois ennenkuin olisin kissaa ehtinyt sanomaan, hänen touhujaan pomot katsoivat sormien välistä. Sitä ihmettelin joskus kun se puuttui jopa pomojen tehtäviin, pomot vaan antoivat sen tapahtua, eivät millään tavalla reagoineet siihen. Tais sillä mun työlkaverilla olla aika vaikutusvaltaisia tuttavia. Onhan niitä mullakin, mä en vaan älynnyt mainostaa niitä, jos olisin maininnut niistä, niin mullekin olis varmasti jatkettu työsopimusta ;).

        Jos on kyse pelkästään tyosuorituksen määrästä ja laadusta niin pidä päiväkirjaa. Sekä omista saavutuksistasi että kiusaajan virheistä ja lusmuilusta. Puhu negatiivisen ilmapiirin tuottavuutta vähentävästä vaikutuksesta. Mutta jos kiusaajan läsnäolo on firmalle suhteiden takia hyödyllisempää kuin työpanos tai jotenkin voi kiristää pomoa, niin sitten ei voi mitään. Siviilissä voisi sanoa että olet vain pskakiusaaja, mutta eihän sitä työelämässä, se suosii kieroja menettelytapoja.


    • Teflonvirtahepo?

      Minä taas olen ajatellut väheksyä työpaikkakiusaajani näkymättömäksi mitättömyydeksi.

      Lanka sytytetty ja.

      • kuin ilmaa vain

        Oikein, kuin ilmaa vain.


    • voiko muuta ajatella

      Sen näistä kiusaajaraukoista voi ainakin sanoa, että hyvin raukkamainen mies kiusaa naista. Eihän sellainen mikään MIES olekaan.
      Porukalla yhden ihmisen kiusaaminen se vasta raukkamaista onkin, kertoo millaisia pelkureita ja hiiriä siellä oikein onkaan.
      Selän takana kiusaaminen on yhtä halveksittavaa kuin porukallakin kiusaaminen.

      Sanotaanko näin, että jos olet mies, kiusaatte porukalla naista ja vieläpä tämän selän takana, niin RAUKKAMAISIA olette!

      Vai onko joku eri mieltä? Kyllä hävettäisi olla heidän kaltaisensa luuseri.

      • Anonyymi

        Mekot päälle! Ämmiä tuollaiset miehet ovat!


    • Teflonvirtahepo?

      Niin kuinka on? Oma kiusaajani on aina ollut nainen kuten minäkin. Koskaan ei ole ollut miestä. Kerran oli useampi nainen. Yleensä on vain yksi.

      • Anonyymi

        Minun kiusaajani oli vanhempi pubiruusu, joka innosti muita yhtymään kuoroon. Kyllä siinä jokunen ukkelikin oli mukana. Toteuttivat innokkaasti johtoeukon ideoimat likaiset tihutyöt. Jotkut noista miesoletetuista olisi vaikka juossut kilpaa sisälle palavaan taloon, mikäli eukko olisi sellaista heiltä toivonut.


    • sairastunut1

      On todella raukkamaista, kun mies kohtelee töissä väkivaltaisesti naista. Henkistä väkivaltaa vuosia ja jopa fyysisen väkivallan uhkaa. Hovi suojelee kiusaajaa, koska kiusaaja imartelee hoviaan ja hovi hyötyy kiusaajasta. Myötäilijät hiljaisesti hyväksyy väkivallan. Ala-arvoisia elukoita kaikki.

      • Anonyymi

        Totta. Ehkä nykymiehet ovat niin tasa-arvoisia, että ovat väkivaltaisia myös naisia kohtaan.


    • Anonyymi

      Tervehtimättä jättäminen, sosiaalinen eristäminen yhteisissä lounas-, kahvi- ja vapaa-ajan tilanteissa, tehtävien pois ottaminen ilman selityksiä, työn kannalta oleellisen tiedon pimittäminen, vahva puolueellisuus, täydellinen ignorointi (olen hänelle ilmaa), työntekoa häiritsevä, äänekäs käytös avokonttorissa johon hän tulee omasta huoneestaan, etuoikeutettu kun on.

    • Anonyymi

      Tämä kaikki kuulostaa siltä että kyseisissä työpaikoissa ei kukaan täysjärkinen ole töissä, vaan mielisairaimmat tyypit ovat sinne jääneet YT tuolileikeissä ja tämä kertoo myös hyvin millainen johto on kyseessä, eli ihan samaa sakkia kaikki.

      Kiertäkää hyvät ihmiset kaukaa tällaiset mielisairaat työpaikat, ei ole sen arvoista.

    • Anonyymi

      No esim. näitä:

      -Eivät perehdytä uutta työntekijää työhön eivätkä raportoi oleellisia asioita. Sitten naureskelevat tai haukkuvat selän takana, kun ei selviydy työstään.

      -Kyttäävät katseellaan häiritsevästi kiusaamisen kohteena olevaa ja jos kiusaajia on useampi, niin katsovat merkitsevästi toisiaan.

      -Yrittävät eristää kohteen porukasta. Hänestä luodaan huono mielikuva muille, niin että saadaan muutkin vedettyä kiusantekoon mukaan.

      -Annetaan ymmärtää mitättömissäkin asioissa, miten kohde on toiminut väärin, vaikka oikeasti kyse on vain erilaisesta tavasta toimia.

      -Yritetään urkkia yksityiselämän tietoa, mitä käytetään kiusattua henkilöä vastaan.

      -Kiusaaja voi olla yhtälailla avoimen öykkärimäinen ja vahva persoona, joka käyttäytyy röyhkeästi ja hyökkäävästi tai hän voi olla hiljaisen ja asiallisen oloinen, kuin susi lammasten vaatteissa. He ovat kieroja ja heidän seurassaan tulee kummallinen olo.

      -Jos kiusattu työntekijä vaihtaa työpaikkaa, niin mitään kiitosta tehdystä työstä on turha odottaa. Kun yksi kiusattu lähtee, niin pian otetaan toinen uhri tilalle ja kaava toistuu jatkuvasti.

      -Ivallinen hymy ja katse. Aivan kuin odottaisivat hetkeä, jolloin pääsevät pätemään ja päällepäsmäröimään. Käyttäytyvät ja elehtivät, kuin olisivat muiden yläpuolella. Normaalit säännöt eivät tunnu koskevan heitä. Nauttivat toisten nöyryyttämisestä ja naurunalaiseksi saattamisesta.

      -Jättävät jälkeensä erittäin huonoa oloa pitkäksi aikaa. Saavat uhrin epäilemään itseään ja ammattitaitoaan, jopa mielenterveyttään.

    • Anonyymi

      Laumahenkisyys ja itsereflektion puute on kaikkien kiusaajien yhteiset piirteet.

    • Anonyymi

      Kiusaaja on kehitysvammainen, sillä ei järki toimi eikä kusipäät yleisestikään käsitä asioita kun nuppi on sekaisin kuin seinäkello.

      Kiusaava pomo tai pikkupelle kiusaaja koulussa ovat samaa paskasakkia joilta puuttuu päästä osia joilla asioita voisi käsitellä, niillä on kehitysvamma ja pahaa aivosairautta nimeltään narsisimi.

      Sellaiset tyypit eivät ole edes ihmisiä ja kuuluisivat suuljettuun tilaan keskenään kiusaamaan toisaan, ja siten niistä kaikista päästäisiin eroon kun tappaisivat toisensa.

      • Anonyymi

        😂😂😂😂😂🙃 ne on kuin sarvikuonot kivellä


      • Anonyymi

        Terveydenhuollossa kiusaaminen on yleistä. Kiussaajina ovat yleensä lääkärit, ylihoitajat ja osastonhoitajat, jotka kiusaavat alaisiaan. Kuuluvatko hekin saamaan kastiin eli kehitysvammaisiin paskiaisiin? Narsisteihin!


    • Anonyymi

      Mulkoilu, puhumattomuus, taitavia ihmisten lukijoita. Puheet ja teot ei synkronoidu keskenään eli sanotaan olevansa jotain ihan toista luonteeltaan kuin ovat.
      Nälviminen, piikittely ja piilovittuilu jotka hän pukee suorasanaisuudeksi ja rehellisyydeksi. "En ole mikään selän takana paskanjauhaja"
      Ja sit kuitenkin käy ilmi.
      Saattaa suunnitella toisen työkaverin kanssa yhdessä, että mitä sanotaan sille kohteelle ja sit nälvästään naamat punasina asia tauluun.


      Mielistely eli vähän niinkuin "kaasuvalotusta"
      Toisena hetkenä seesteistä, yhtäkkiä saattaa paukahtaa ja lytätään. Jos kiusattu räjähtää tästä käytöksestä, koska on jo lopen uupunut, niin kyseenalaistetaan toisen mielenterveys tai spekuloidaan mahdollista yksityiselämää tietämättä totuutta.

      Yleensä työnjohdolliset ongelmat ja epäselvyys työnkuvasta pahentaa tilannetta. Ja saattaa olla jopa juurisyy räjähdykselle.

      Kiusaaja ei yleensä kestä mitään kritiikkiä. Ei anna toisen sanoa mitään ja kaikki mitä toinen sanoo puolustaakseen itseään on väärää. Korostetaan omaa hyvyyttä ja itsetuntemusta, vaikka olemus huokuu päinvastaista.

      Pahin se piilovittuilu ja tietyistä ihme asioista keskustelu toisen kuullen


      Syyttäminen asioista joita ei ole tehty tarkoituksella kiusaamistarkoituksessa. Eli jokin pikku moka käynyt ja sitten siitä syytetään, että se on tehty tahallaan.

      Esim ikkuna jäänyt auki ja toisella on raukalla aamulla kylmä. Hitsi, kun ne voi vahingossa jäädä!!

      Toisen omaisuuteen kajoaminen esimerkiksi kaatamalla litra vettä työvaatekaappiin. Kuten mulle kävi.

      Vaatii erityiskohtelua muilta ja painottaa kyllä mistä itse tykkää.

      Nauttii huomiosta ja keskipisteenä olemisesta.

      Saa uhrin näyttämään ammattitaidottomalta, laiskalta, hullulta, tyhmältä ja kaikenlaista.

      Terveisiä naiselta naiselle.

      Mietin vaan, että onko omassa suhteessa kotona asiat huonosti, kun miehiä mielistellään töissä ja melkein kaikille naisille ollaan ilkeitä. 🙂

      • Anonyymi

        Ja se että kiusatun puheet ja mielipiteet sivuutetaan täysin. Niihin ei saa vastakaikua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se että kiusatun puheet ja mielipiteet sivuutetaan täysin. Niihin ei saa vastakaikua.

        Eli tuokin kenestä puhun on oikeasti ilkeä, negatiivinen jne. On itse sanonut niin jopa itsestään. Toisena hetkenä näin ei olekaan ja jos joku toinen vaikka kiukuttelee töissä, niin sitten tietysti on vallan kauheaa, kun se on niin negatiivinen 😂
        Suorapuheinen mielestään = ilkeä mulkku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tuokin kenestä puhun on oikeasti ilkeä, negatiivinen jne. On itse sanonut niin jopa itsestään. Toisena hetkenä näin ei olekaan ja jos joku toinen vaikka kiukuttelee töissä, niin sitten tietysti on vallan kauheaa, kun se on niin negatiivinen 😂
        Suorapuheinen mielestään = ilkeä mulkku

        Nii. Rikkinäinen patteri= tahallaan ämmä käyny säätämässä et muilla on kylmä. Niin tota öö. Logiikka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii. Rikkinäinen patteri= tahallaan ämmä käyny säätämässä et muilla on kylmä. Niin tota öö. Logiikka?

        Jep. Varmaa tekee ite, et voi syyttää muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se että kiusatun puheet ja mielipiteet sivuutetaan täysin. Niihin ei saa vastakaikua.

        Ja jos kiusattu päättää olla puhumatta asioistaan, koska niitä vääristellään paskapuheiksi ja levitellä huumorina eteenpäin, aletaan valittaa, että "minä ahdistun, kun en tiedä tuosta ihmisestä mitään.. yhyyy".


    • Anonyymi

      No yksi tyyppi kiusaajasta on sellainen joka verisesti loukkaantuu yhdestä ainoasta konfliktista suhteettoman pitkäksi aikaa ja voi kokea ihan fyysisiä oireita, mutta kääntää sitten sen niin, että alkaa kiusata toista. Tosi fiksua hei.
      Kaikki tämä yhden ainoa pikkuisen riidan takia. Käännetään se oma osuus kokonaan pois saaden toinen näyttämään pahalta.

      Naisilla yleistä.

      Miehet kinastelee ja sit jatkaa taas kavereina. Tai on muuten välittämättä. Vois naiset miettiä tätä. Maailma ois parempi, kun naiset ei ois susia toisilleen.

      • Anonyymi

        Vois kuvitella, että aikuiset ei näin käyttäydy ja varsinkaan, jos on omia lapsia. Saa miettimään millainen vanhempi ja puoliso tuollainen hirviö voi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vois kuvitella, että aikuiset ei näin käyttäydy ja varsinkaan, jos on omia lapsia. Saa miettimään millainen vanhempi ja puoliso tuollainen hirviö voi olla.

        Niinhän sitä kuvitellaankin. On inhimillistä ajatella, että ihminen joka on äiti tai isä tai jopa isovanhempi, ei tarkoituksella tekisi pahaa kenellekään. Totuus vaan on toinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vois kuvitella, että aikuiset ei näin käyttäydy ja varsinkaan, jos on omia lapsia. Saa miettimään millainen vanhempi ja puoliso tuollainen hirviö voi olla.

        Kyllä noin käyttäytyvät aikuiset ihmiset. Äidit, isät, mummot ja ukit.


    • Anonyymi

      Työpaikkakiusaajat ajattelevat, että jotain erilaista persoonaa tai huonoa työntekijää saa kiusata.

      Kiusaaminen on syvällä tässä kulttuurissa. Narsistit kiusaa "heikompia". Sitten kun "heikko" puolustautuu niin sota syttyy työpaikalla. Näin se vain kokemuksesta menee.

      • Anonyymi

        Narsisti ei kiusaa heikompia vaan vahvempia. Narsisti on pohjimmiltaan kateellinen. Ei kukaan heikommalle tai huonommalle ole kateellinen.Narsistihan on itse pohjimmiltaan heikko, vain heikot kiusaa. Narsismihan johtuu huonosta itsetunnosta, jota sitten narsisti yrittää korjailla vääränlaisesti.


      • Anonyymi

        Tottakai erilaista persoonaa kiusataanä, koska se erilaisuus erottuu joukosta, useimmiten eduksi. Siis se erilainen on jossakin muita parempi, on kauniimpi, lahjakkaampi, pidetympi, on komeampi takki, on muodikkaimmat hiukset jne. Sellaisia yleensä kiusataan, jolla ajatellaan olevan jotain enemmän tai paremmin kuin ”minulla” ja se on ”minulta” pois. Enemmän sutinaa, enemmän rakkautta, enemmän seurustelukavereita, paremman näköinen vaimo, enemmän rahaa, parempi työpaikka, komeampi auto, ihan mitä tahansa, jota ”minulla” ei ole. Yleensä tämä lähtee jo sieltä lapsuuden hiekkalaatikolta: ”yhyy, tuolla on parempi hiekkalapio, minäkin haluan!” Koska kiusaajalla on heikko itsetunto niin sehän itsetunto ei suinkaan parane vaikka saisikin samanlaisen, yhtä hienon tai jopa hienomman heikkalapion vaan seuraavaksi taas löytää joltakulta jotain muuta, mitä sillä toisella on ja mitä itsellä ei ole.


    • Anonyymi

      ”Heikompi” voikin olla se viisaampi ja hiljaisesti vahvempi: sekös narsistia kismittää. Narsisti ei voi sietää lämmintä, lempeää ja empaattista työotetta, jota esim sosiaalialalla tarvitaan. Narsisti on tunteeton suorittaja - en voi tajuta, miten hän on valittu tehtäväänsä. No, tosin määräaikaiseen.

      Ja kyllä, mietin mikä hirviö vanhempi tämä ihminen on? Tuhoja on tullut.

      • Anonyymi

        Yleensä narsisti valitaan vakituiseksi ja se ei-narsisti määräaikaiseksi määräaikaisuuksien perään.


      • Anonyymi

        Asperger taas voi vaikuttaa ulkopuolisin silmin kiusaajalta tai jopa narsistilta, mutta sitä hän ei ole oikeasti vaan hänellä on luokattoman huonot ja kömpelöt ihmissuhdetaidot. Hän saattaa joissakin asioissa olla äärettömän lahjakas ja nero, mutta toisissa asioissa esim. laajojen asioiden ja syy-seuraussuhteiden ymmärtämisessä ja hahmottamisessa sekä tunne-ja ihmissuhdeasioissa äärettömän huono.


    • Anonyymi

      Aivan, ovat vielä yleensä alle 160 cm
      pituudeltaan.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe