Vuotava korva

mikä se on?

tällaista termiä usein käytetään, mutta minä en oikein ymmärrä mitä sillä tarkoitetaan? Tarkoitetaanko sillä sitä, että korvaeritettä on jatkuvasti ja korva tuntuu kostealta? Vai tarkoitetaanko sillä, että korvasta tulisi verta (ei tietenkään virraten, mutta eritteessä olisi verta)?

Itselläni ovat korvat jatkuvasti ongelmaiset. Ehkä johtuu siitä, että kielloista huolimatta kaivelen ja yritän vedellä puhdistaa, kun ne tuntuvat tukkoisilta koko ajan. Olen nyt viime aikoina käyttänyt Remo-Waxia kotioloissa, eli laitan pumpulituppoon Remo-Waxia ja annan vaikuttaa joskus muutaman tunnin, joskus yön yli, ja sitten sitä kumipalloa käyttäen huuhtelen. Tämä yleensä hetkeksi auttaa tuntemuksiin. Pumpulituppoon laitan Remo-Waxin sen vuoksi, että en yksin saa laitettua tippoja suoraan korvaan (ne valuisivat pitkin kaulaa) ja toisaalta, kun aineen ohjeessa sanotaan että kaksikymmentä tippaa, niin minun korvaani ei kyllä niin paljon edes mahtuisi, ja miten minä yksin laittaessani edes näen millaisia tippoja pullosta tulee... Pitäisi kai mitata ne kaksikymmentä pieneen astiaan ja kaataa aine siitä korvaan... Ja joskus aivan selvä klöntti vaikkua tulee huuhdellessa, joskus ei taas näy mitään, vaikka tuntemuksia on ollut...

Mutta mitä se vuotava korva tarkoittaa?

1

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korva rikki

      Enpä tuota tiedä. Minulle on vähän ajan sisällä ilmaantunut ihme oireita. Minulla on kuulolaite ja ilmeisesti se on hangannut korvakäytävää rikki. Pumpulipuikkoon tuli vähän verta ja korvakäytävä on arka. Mutta se ihme on se, että kun yöllä nukun mainittu korva tyynyssä kiinni, niin aamulla korva on ihan kostea ja lunksaa. Se kyllä aamun mittaan häviää ja olen paperipyyhkeellä kokeillut, ei sieltä tule verta eikä muutakaan märkää. Joskus päivällä työnnän taas pumpulipuikon varovasti ja vähän tulee siihen verta. Korvasta on joskus aikoja sitten leikattu otoskleroosi, en vain ymmärrä jos tuosta johtuisi. Aikaa on kuitenkin melkein 50 vuotta. Korva ei ole mitenkään kipeä, paitsi korvakäytävä, pumpulipuikon osuessa. Kuuloon ei ole vaikuttanut yhtään, korvakäytävä saattaa olla vähän turvoksissa. En ymmärrä mistä tuo kosteuden tunne aamuisin johtuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1957
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      10
      1691
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1638
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1527
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1485
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1400
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1377
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1271
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1213
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1168
    Aihe