Pitääkö työpaikalla tervehtiä?

alks3

THL ja moni työhyvinvointia käsittelevä ohjeistus kehoittaa tevehtimään työtovereitaan! Mutta meneekö oikeassa elämässä niin?

Itse olen työpaikalla, jossa ehkä on nelisenkymmentä työtekijää, joista aika moni jättää huomenet ja muut tervehdykset sanomatta, ellen sano ensin heille, eikä sekään takaa, että vastausta tulisi tai se on hyvin vasten tahtoinen.
Nykyisin tervehdin lähinnä niitä, joita on luonteva tervehtiä tai tulee muulloinkin puhuttua. Muuten ei ole juuri motivaatiota sanoa muille mitään, vaikka se voisikin olla hyvinen tapojen mukaista. Mutta eipä heilläkään näytä niitä tapoja olevan...

Näin meillä. Entäs teillä?

11

476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keski-ikäinen

      Menettelen jotakuinkin samalla tavoin kuin sinäkin. Ohitan tervehtimättä ne, joille tuntuu tervehtiminen tuottavan hankaluuksia. Itse olen nainen ja käytöstapoihin kuulunee että miehet tervehtivät ensin. Mutta näyttää moni nuori mies ajattelevan, että varsinkaan vanhempia naisihmisiä ei kuulu tervehtiä.

      • 1303

        Höpö höpö. Kaikkia tervehditään, ei ole olemassa mitään marssijärjestystä sukupuolten välillä. Itse vanhempana tätinä voit antaa esimerkkiä niille nuorille miehille ja tervehtiä iloisesti. Kyllä se siitä lähtee.


      • kalkkis.
        1303 kirjoitti:

        Höpö höpö. Kaikkia tervehditään, ei ole olemassa mitään marssijärjestystä sukupuolten välillä. Itse vanhempana tätinä voit antaa esimerkkiä niille nuorille miehille ja tervehtiä iloisesti. Kyllä se siitä lähtee.

        Eipä kiinnosta alkaa opettamaan jollekin itsekeskeiselle mulkerolle käytöstapoja. Tulee mieleen noista tervehtimättömistä mulkvisteista, että niiden mielestä ei kannata ketään sellaista tervehtiä, jonka kanssa ei voi ajatella harrastavansa seksiä. :P


      • 1303
        kalkkis. kirjoitti:

        Eipä kiinnosta alkaa opettamaan jollekin itsekeskeiselle mulkerolle käytöstapoja. Tulee mieleen noista tervehtimättömistä mulkvisteista, että niiden mielestä ei kannata ketään sellaista tervehtiä, jonka kanssa ei voi ajatella harrastavansa seksiä. :P

        Tekisi mieli tuntea sääliä, mutta et sitä taida ansaita. Paha asennevamma sulla nyt joka tapauksessa on. Usein nuoruuteen liittyy tietynlaista juroutta, kaikki eivät (kuten et näköjään sinäkään) ole saaneet kunnon kotikasvatusta.
        Onnea vaan työurallesi, olet varmaan työpaikkasi suosituimpia tyyppejä.


    • mieläinen

      itse tervehdin aina naapuriani, joka ei koskaan tervehdi minua. ensin tämä alkoi tuntua oudolta, mutta sittemmin siitä on tullut hauskaa, koska tuon naapurin reaktiot ovat niin kummallisia.

      mielestäni edellä mainittu miehet ennen naisia on vanhanaikaista, vaikka mieluummin niin kuin toisin päin. mutta ainoa sellainen ehdoton järjestys mielestäni on se, että asiakaspalvelussa tervehditään asiakasta aina ensin. jos yriätät myydä tuotteita toisille ja palvella heitä, niin kyl silloin on syy on erityisen kohtelias.

    • Mä, mä ja mä

      Missään nimessä ei pidä tervehtiä! Et kai sä mikään juntti oo!? Paras laittaa iPodin kuulokkeet korviin, niin voi olla omissa oloissaan ja olla niinkuin ei huomaiskaan, jos joku vanha käpy tulee mutiseen jotain huomenia.

    • pnuolija
    • hehheheee

      Kun aloitin uudessa työpaikassa (olen nuorin), osa porukasta oli sellaista jurojukka-tyyppistä. Näitä juroja on kiva kiusata tervehtimällä TODELLA sydämellisesti ja ILOISESTI, enkä piittaa murhaavsita katseista. Osa on jopa alkaneet tervehtimään ihan itsestään kun tulen aamulla töihin ;). Ehkä ne pelkää että vielä alan jutteleen mukavia....

    • joka_lähtöön

      Meillä tuotantopäällikkö (firman osakas) sanoi, kun kysyin häneltä tervehtimättömyydestä, että hänellä on täällä muutakin tekemistä kuin tervehtiä joka jamppaa. Hänellä ei aika riitä ohikulkiessa hyvää huomenta sanoa.

      • adios amigo

        USAssa lentaa tervehtimattomat juntit pellolle. Ei tule ylennyksia eika palkankorotuksia jos peruskaytostavat puuttuvat.


    • Jurpo

      alks3; IHAN sama !

      Miten aiheesi liittyy ruokaan ja juomaan ?!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe