Elämä on ihan pilalla, miksi näin? (APUA)

Apuatarvitsenelämäss

Hei. Tarvitsen apua, joka voi muuttaa koko elämäni. Toivottavasti jaksatte lukea, tai edes yksi ihminen joka haluaa auttaa minua. Okei, tästä alkaa elämäni seikkailu:

Eli elämä oli ihanaa, viime keväänä. Mutta rakastuin, ja tämä poika pahoitti mieleni, joten kesällä aloin viillellä joka oli tosi iso virhe. Sitten kesän lopussa kaverini pyysi minut ulos, ja kertoi että siellä on vähän poikia myös. No sitten kun tulin autolla sinne, ettisin tätä mun kaveria ja siellä oli tutut pojat. No sitten iltaan asti me kaikki oltiin ulkona ja kaverini lähti kotiin. Sitten nämä pojat sanoivat että olen kaunis ja hauska. Kun tulin kotiin yksi niistä (mua 1v. vanhempi) poika joka oli myös ulkona, kysyi multa alax facessa (tiiän että on noloa kysyä netissä.) No sanoin etten ole valmis suhteisiin koska olin rakastunut siihen poikaan joka keväällä silloin teki mulle pahasti. No sitten mä ja ne pojat joka pv. oltiin ulkona ja meillä oli hauskaa. Sitten mä tutustuin vielä yhteen tyttöön ja sen kanssa oltiin parhaat kaverit. Kun meni aikaa, sen mun parhaan kaverin isosisko meni mun ja sen alax-pojan väliin. Tää isosisko oli sairaan suosittu ja me oltiin tosi hyviä ystäviä. Sitten lähdin pojista yhden yökylään, ja sen iskä oli sillon sairaan kännissä. Olin ihmeissään koska eihän kun kaverit tulee yökylään vanhemmat voi juoda ittensä känniin. No sit ku me nukuttii niin se iskä tulee kännissä mun luokse, ja esitin nukkuvaani. Tää känni iskä tulee hiplimään mua, ja ottaa rintaliivit pois, ja alkaa hieroo mun rintoja. SItten mä nousin ylös ja kysyin et "mitä sä teet?!" No sit se sano "etkö sä tykkääkkään musta?" no olin sillee et "no mä haluun nukkuu..." sit se sano et okei ja lähti pois. VANNON ETTÄ tää on totta, ja muutenkin ihminen voi tehdä mitä vaan kun on kännissä. No sitten sen jälkeen kerroin tämän tapahtuman mun kavereilleni, ja ne eivät uskoneet. No sitten se alax-poika alkoi jotenkin vihaa mua, ja en tiiä miksi. No sitten mun parhaan kaverin äiti sai tietää että viiltelin, ja ei se enää saanu olla mun kaveri. No sitten kaikki alko vihaa mua ja en ollu enää niitten kaveri. Sitten aloin olla luokkalaisten kanssa. Sitten vähän ajan päästä sain tietää että monet alko vihaa mua. Kaikki yhtäkkii koulus haukkuu viiltelijäksi. Ja koko kaupunki kattoo mua ihan murhaavasti. Sitten sain tietää että alax-poika kerto kaikille mun viiltelystä. Entisen parhaan kaverin sisko väittää että haukuin sen perhettä vaikka en oo. Se alaxpoika kerto myös kaikille "feimeille" että olis mua vastaa. Ja tadaa. Koko kaupunki vihaa mua. Aina bussissa kaikki kattoo murhaavasti. En viiti mennä edes ulos kun kaikki alkaa haukkuu. Oon miettiny itsemurhaa jo kauan, oon yrittäny hirittää ittensä muttei mikään onnistunut. Vedin vaan haavat ranteeseen. Mitä teen, mitä pitää tehdä nytten? Tarvitsen apua, muuten en pärjää tässä elämässä...

KIITOS JOS AUTATTE :(

42

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jepjep212

      Ei oo kokemust mut näi ulkopuolisen voin sanoo et yritä vaa kestää ja pääset koht mahd. lukioon tai amikseen jos oot viel ylä asteel. aika kuses oot, en voi muuta sanoo.

      • Apuatarvitsenelämäss

        Heihei, en ole niin onnekas. Oon ala-asteella viellä. 6lk ja kohta ylä-asteelle minne juuri pelkään mennä.


    • Apuatarvitsenelämäss

      Pliis auttakaa! Tarvitsen apua elämääni! EN HALUA ENÄÄN TÄTÄ!

    • sos-kriisikeskus vastaa:

      Hei,

      Hyvä että päätit kirjoittaa tilanteestasi tänne. Joskus jo pelkkä ajatusten kirjoittaminen voi helpottaa oloa. Toivottomalta tuntuvan elämäntilanteen pohtiminen yksin on kuitenkin raskasta. Tällaisessa tilanteessa ulkopuolinen tuki on tärkeä voimavara. Asioista keskusteleminen auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja tarjoaa uusia näkökulmia, mikä usein helpottaa jaksamista.

      Jos haluat keskustella tilanteestasi puhelimitse, voit aina soittaa Valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Puhelun voi soittaa nimettömänä ja se maksaa operaattorin veloittaman puhelumaksun verran. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-06, lauantaisin ja juhlapyhinä 15-06, sunnuntaisin 15-22.

      Jos taas haluat jutella kasvotusten, ympäri Suomea toimii kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päälle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät osoitteesta:

      http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset.
      Käynnit eivät maksa mitään.

      Jos haluat mielummin kertoa ajatuksistasi ja tuntemuksistasi lisää kirjoittamalla, voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net). Tukinetissä pääset keskustelemaan kahdenkesken tukihenkilön kanssa. Tukinet -live päivystää joka arkipäivä 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, jotka ymmärtävät tilannettasi oman kokemuksensa kautta.

      Kiireellisessä tilanteessa voit ottaa yhteyttä paikkakuntasi psykiatriseen päivystykseen. Lähimmän psykiatrinen poliklinikan yhteystiedot löydät etsimällä netistä hakusanalla "psykiatrinen päivystys paikkakuntasi" tai "psykiatrinen poliklinikka paikkakuntasi".

      Itsemurhayrityksen jälkeen keskustelutukea kannattaa hakea heti.
      SOS-kriisikeskus Helsingissä tarjoaa tukea itsemurhaa yrittäneille selviytymisen tueksi ja uuden itsemurhayrityksen ehkäisemiseksi.
      Keskustelut ovat maksuttomia. Ajan varaaminen LINITY-asiakasvastaanotolle puhelimitse: 0800 98 030 (ma–pe klo 9–17)
      Lisätietoja: www.mielenterveysseura.fi/linity


      sos-kriisikeskus / pekka

    • asd1235456

      Pärjäile, kyllä kaikki vielä hyväks muuttuu. Ja tuli hymy huulelle kun näin tuon ylemmän viestin.. :)

    • egettaja

      Näytä toi sun viestis vanhemmille ja pyydä et muuttaisitte pois siitä kaupungista, tollanen ämpärillinen paskaa sun niskaas kaadettu niin en usko että ne jaksaa olla vihasii.

    • ressuthebaron

      Jos tarinasi on totta - en tiedä onko, mutta oletan nyt tietenkin että on, koska vastaan - niin se on yksi todiste siitä mitä olen miettinyt aika pitkään itsekin. Lapset ja nuoret ovat ihan hemmetin julmia ja tyhmiä ihmisiä. Mitä tekisivät terveet ihmiset kuullessaan että heidän kaverinsa viiltelee? Kysyisivät että miksi tämä viiltelee, olisivat huolissaan - eivätkä nyt ainakaan jättäisi yksin ja alkaisi vihata! Joskus en oikeasti käsitä ihmisiä, en etenkään oman ikäisiäni (olen ylä-asteella).

      Ja tuo kaverisi isä - en voi käsittää että tuollaisia ihmisiä on! Sinä olet siis kuutosella nyt, niinkö? Tuollainen on alaikäisen seksuaalista ahdistelua, enkä voi käsittää että mitä helvettiä tuolla äijällä on pyörinyt päässä.

      Mikä susta nyt tuntuu pahimmalta ongelmalta? Ja millasta apua sä eniten haluaisit? Voimia sulle!

      • Apuatarvitsenelämäss

        Hei! Kiitos sulle JA MUILLE TOKI että jaksaitte lukea ja auttaa!

        Mielestäni pahin ongelma on se että kaikki vihaa mua. En oikeen uskalla käydä missään paikassa kun heti aletaan haukkumaan. Avusta en oikeen tiedä, ehkäpä se muuttaminen toiseen kaupunkiin jotenkin saisi helpotettua elämäni. Mutta jotain tekee tästä paikasta semmoisen joka ei päästä mua minnekkään tästä kaupungista...


      • ressuthebaron
        Apuatarvitsenelämäss kirjoitti:

        Hei! Kiitos sulle JA MUILLE TOKI että jaksaitte lukea ja auttaa!

        Mielestäni pahin ongelma on se että kaikki vihaa mua. En oikeen uskalla käydä missään paikassa kun heti aletaan haukkumaan. Avusta en oikeen tiedä, ehkäpä se muuttaminen toiseen kaupunkiin jotenkin saisi helpotettua elämäni. Mutta jotain tekee tästä paikasta semmoisen joka ei päästä mua minnekkään tästä kaupungista...

        Mä en tosiaankaan joskus käsitä oman ikäisiäni. Minkä ihmeen takia sua pitää vihata? Niin hei viilteletkö sä muuten edelleen? Onko sulla mitään hajua mistä tuo johtuu? Johtu se mistä hyvästä tahansa, niin oikein se ei ole...sun tilantees kuulostaa jonkin verran multa. Mäkin muutan pois, kauas, heti kun mahdollista.


      • Apuatarvitsenelämäss
        ressuthebaron kirjoitti:

        Mä en tosiaankaan joskus käsitä oman ikäisiäni. Minkä ihmeen takia sua pitää vihata? Niin hei viilteletkö sä muuten edelleen? Onko sulla mitään hajua mistä tuo johtuu? Johtu se mistä hyvästä tahansa, niin oikein se ei ole...sun tilantees kuulostaa jonkin verran multa. Mäkin muutan pois, kauas, heti kun mahdollista.

        Niin, en kyllä itsekkään ymmärrä. Mitä pahaa olen muille tehnyt? Ei se viiltely ihmistä muuta!

        En enään viiltele, tekee mieli, mutta tiedän että tulen katumaan sitä. Ja oon kyllä lähiaikoina pari kertaa pari haavaa vetäny..


      • ressuthebaron
        Apuatarvitsenelämäss kirjoitti:

        Niin, en kyllä itsekkään ymmärrä. Mitä pahaa olen muille tehnyt? Ei se viiltely ihmistä muuta!

        En enään viiltele, tekee mieli, mutta tiedän että tulen katumaan sitä. Ja oon kyllä lähiaikoina pari kertaa pari haavaa vetäny..

        Niinpä! Kiusaamisen kohteeksi joutuu monesti tosi mukavat ihmiset :( Mutta tosi hienoa ettet enää viiltele, älä enää ikinä! Siitä ei oo kuin haittaa sulle!

        Hei, onko sulla ketään jolle sä voisit puhua tuosta? Siis ketään oikeasti luotettavaa? Koska jo puhuminenkin voi helpottaa oloa vaikkei ongelmia ratkaisiiskaan!


      • Apuatarvitsenelämäss
        ressuthebaron kirjoitti:

        Niinpä! Kiusaamisen kohteeksi joutuu monesti tosi mukavat ihmiset :( Mutta tosi hienoa ettet enää viiltele, älä enää ikinä! Siitä ei oo kuin haittaa sulle!

        Hei, onko sulla ketään jolle sä voisit puhua tuosta? Siis ketään oikeasti luotettavaa? Koska jo puhuminenkin voi helpottaa oloa vaikkei ongelmia ratkaisiiskaan!

        No oikeastaan ei ole. En nyt pysty luottaa kenenkään, juuri siksi kirjoitin tämän viestin tänne että jotkut osaisi auttaa minua! En luota enää edes vanhempiin tämän tapahtuman jälkeen..


      • Päähänpotkittupoika
        Apuatarvitsenelämäss kirjoitti:

        No oikeastaan ei ole. En nyt pysty luottaa kenenkään, juuri siksi kirjoitin tämän viestin tänne että jotkut osaisi auttaa minua! En luota enää edes vanhempiin tämän tapahtuman jälkeen..

        Minulla sama juttu mutta olen jo vanhempi kuin sinä. Kaikki syrjivät ja vihaavat minua enkä edes tiedä syytä. En luota kehenkään ja itsemurhaa haudottu jo monta vuotta. Yritä jaksaa koska niin yritän minäkin vaikka hulluksi olen tulossa.


    • No, millaista apua haluaisit ja olisit valmis ottamaan vastaan?

      Minusta tuo kaikki kuulostaa niin hankalalta, että tätä ei voi enää selvittää lasten tai nuorten kesken, vaan jonkun aikuisen pitää saada tietää ja ottaa vastuuta.

      Niinpä mielipiteeni ja vahva suositukseni on, että mieti kenelle aikuiselle haluat kertoa jutun. Sitten kun olet tehnyt valinnan, kerrot. Kerrot samalla tavalla kuin tuossa viestissä ja sanot, että elämä on sotkussa etkä nyt pärjää.

      • Apuatarvitsenelämäss

        En tiedä että pystyykö enään auttaa, kuten itsevarmuutta ei enään ole. Miten tossa viimeisessä viestissä sanoinkin etten luota kenenkään paitsi nettiin kunhan kukaan ei tiedä kuka olen. Olisimpa joku taikuri ja osaisin parantaa kaiken taikasauvalla mutta ei.. :'/


      • Apuatarvitsenelämäss kirjoitti:

        En tiedä että pystyykö enään auttaa, kuten itsevarmuutta ei enään ole. Miten tossa viimeisessä viestissä sanoinkin etten luota kenenkään paitsi nettiin kunhan kukaan ei tiedä kuka olen. Olisimpa joku taikuri ja osaisin parantaa kaiken taikasauvalla mutta ei.. :'/

        Häpeät itseäsi ihan suotta. Et ole mokannut mitään. Kuitenkin nyt pitäisi löytää oikeasta elämästä joku aikuinen, johon luotat. Miksi et luota vanhempiin?

        Jos et luota vanhempiisi, mieti kavereidesi vanhempia, opettajia ja sukulaisia. Onko heissä kenessäkään ketään, johon luotat? Muista, että opettajilla on viran puolesta tiettyjä velvollisuuksia, joten he eivät voi jättää sinua pulaan, jos päätät uskoutua opettajalle. Opettaja ei myöskään kerro asioitasi pitkin kyliä.


      • Apuatarvitsenelämäss
        nasse_seta kirjoitti:

        Häpeät itseäsi ihan suotta. Et ole mokannut mitään. Kuitenkin nyt pitäisi löytää oikeasta elämästä joku aikuinen, johon luotat. Miksi et luota vanhempiin?

        Jos et luota vanhempiisi, mieti kavereidesi vanhempia, opettajia ja sukulaisia. Onko heissä kenessäkään ketään, johon luotat? Muista, että opettajilla on viran puolesta tiettyjä velvollisuuksia, joten he eivät voi jättää sinua pulaan, jos päätät uskoutua opettajalle. Opettaja ei myöskään kerro asioitasi pitkin kyliä.

        No on mulla yksi oikea ystävä jolle voin avautua. Mutten viiti ihan kaikkia ongelmiani kertoa ettei se luule mua hulluks..


      • ressuthebaron
        Apuatarvitsenelämäss kirjoitti:

        No on mulla yksi oikea ystävä jolle voin avautua. Mutten viiti ihan kaikkia ongelmiani kertoa ettei se luule mua hulluks..

        Muista ettei tää ole millään lailla sinun syytäsi! Noilla ei oo mitään oikeutta olla sulle ilkeitä tai mitään! Se yläasteko sua vissiin pelottaa paljon vai?


      • Apuatarvitsenelämäss kirjoitti:

        No on mulla yksi oikea ystävä jolle voin avautua. Mutten viiti ihan kaikkia ongelmiani kertoa ettei se luule mua hulluks..

        Minkäs takia muuten välillä valvot melkein yhteen asti, vaikka olet vasta kuudennella luokalla? Eivätkö vanhempasi käske sinua nukkumaan aiemmin?

        En voi sanoa enää mitään, mitä en jo olisi sanonut. Et oikein vastaa siihen mitä kysyn eikä tämä keskustelu etene oikein mihinkään. Ikävää, koska haluaisin tehdä voitavani tilanteessa, jossa joku on oikeasti pulassa.

        Välillä täällä on ns. trolleja, jotka kertovat kokeensa kauheita ja pyytävät apua. Se on todella ikävää, tunnolliset ja empaattiset ihmiset sitten turhaan neuvovat ja auttavat - eli tottuvat siihen, että avun pyytäjä ei ehkä olekaan tosissaan.

        Sinun pitää suostua ottamaan apu myös vastaan. Jos kertomuksesi on totta, olet rikoksen uhri ja tarvitset muutenkin nopeasti apua. Olen jo sanonut sinulle, että sinun pitää kertoa jollekulle aikuiselle.

        Tämä on kaikki, mitä netissä voidaan tuntemattomien kesken tehdä.


      • ressuthebaron
        nasse_seta kirjoitti:

        Minkäs takia muuten välillä valvot melkein yhteen asti, vaikka olet vasta kuudennella luokalla? Eivätkö vanhempasi käske sinua nukkumaan aiemmin?

        En voi sanoa enää mitään, mitä en jo olisi sanonut. Et oikein vastaa siihen mitä kysyn eikä tämä keskustelu etene oikein mihinkään. Ikävää, koska haluaisin tehdä voitavani tilanteessa, jossa joku on oikeasti pulassa.

        Välillä täällä on ns. trolleja, jotka kertovat kokeensa kauheita ja pyytävät apua. Se on todella ikävää, tunnolliset ja empaattiset ihmiset sitten turhaan neuvovat ja auttavat - eli tottuvat siihen, että avun pyytäjä ei ehkä olekaan tosissaan.

        Sinun pitää suostua ottamaan apu myös vastaan. Jos kertomuksesi on totta, olet rikoksen uhri ja tarvitset muutenkin nopeasti apua. Olen jo sanonut sinulle, että sinun pitää kertoa jollekulle aikuiselle.

        Tämä on kaikki, mitä netissä voidaan tuntemattomien kesken tehdä.

        Juuh, se on totta että nuo trollit ovat perseestä. Jos minulta kysytään, trollaamisessa itsessään ei ole mitään pahaa - silloin kun se pysyy kohtuuden rajoissa ja tapahtuu sellaisessa keskustelussa, ettei se aiheuta pahaa tai harmia. Täällä se nimen omaan aiheuttaa. En kuitenkaan epäile tätä aloittajaa trolliksi.

        Ja se on ihan totta että sä olet joutunut rikoksen uhriksi! Sillä känni-isällä ei ollut MITÄÄN OIKEUTTA tehdä noin! Eikä noilla muilla ole mitään oikeutta olla sulle ilkeitä tollasen takia...kuule, koeta olla syyttämättä itseäs sillä se on turhaa. Niin, millaista apua sä haluaisit itse?


      • Apuatarvitsenelämäss
        ressuthebaron kirjoitti:

        Juuh, se on totta että nuo trollit ovat perseestä. Jos minulta kysytään, trollaamisessa itsessään ei ole mitään pahaa - silloin kun se pysyy kohtuuden rajoissa ja tapahtuu sellaisessa keskustelussa, ettei se aiheuta pahaa tai harmia. Täällä se nimen omaan aiheuttaa. En kuitenkaan epäile tätä aloittajaa trolliksi.

        Ja se on ihan totta että sä olet joutunut rikoksen uhriksi! Sillä känni-isällä ei ollut MITÄÄN OIKEUTTA tehdä noin! Eikä noilla muilla ole mitään oikeutta olla sulle ilkeitä tollasen takia...kuule, koeta olla syyttämättä itseäs sillä se on turhaa. Niin, millaista apua sä haluaisit itse?

        En tiedä millaista apua tarvitsen, tarviin apua mutten tiedä millaista apua tähän olisi! Siitä mä tarviinkin apuu et voisitte auttaa mua!

        Mitä itse tekisit tilanteessani?

        En ole trolli, miksi nauraisin tämmöisille asioille?


      • ressuthebaron
        Apuatarvitsenelämäss kirjoitti:

        En tiedä millaista apua tarvitsen, tarviin apua mutten tiedä millaista apua tähän olisi! Siitä mä tarviinkin apuu et voisitte auttaa mua!

        Mitä itse tekisit tilanteessani?

        En ole trolli, miksi nauraisin tämmöisille asioille?

        En epäilekään sua trolliksi, mut kun täällä Suomi24:ssa niitä trolleja vaan sattuu olemaan ihan liikaa.

        Hei, niin mikset sä luota sun vanhempiin? Koska sulle ois tosi hyvä jos pystysit oikeasti puhumaan jonkun kanssa noista! Jos sä oikeasti miettisit sitä paikkakunnan vaihtoa?


      • Apuatarvitsenelämäss
        ressuthebaron kirjoitti:

        En epäilekään sua trolliksi, mut kun täällä Suomi24:ssa niitä trolleja vaan sattuu olemaan ihan liikaa.

        Hei, niin mikset sä luota sun vanhempiin? Koska sulle ois tosi hyvä jos pystysit oikeasti puhumaan jonkun kanssa noista! Jos sä oikeasti miettisit sitä paikkakunnan vaihtoa?

        No aina kun olen puhunut vanhempien kanssa ongelmista, niin sain vaan huonoja vinkkejä niiltä. Kaikki meni päin persettä aina, ja sitten ymmärsin ettei kannatakkaan pyytää vanhemmilt apua.

        Ehkäpä se muutto onkin hyvä idea, mutta jos en saa toiselta paikkakunnalta mitään kavereita?


      • ressuthebaron
        Apuatarvitsenelämäss kirjoitti:

        No aina kun olen puhunut vanhempien kanssa ongelmista, niin sain vaan huonoja vinkkejä niiltä. Kaikki meni päin persettä aina, ja sitten ymmärsin ettei kannatakkaan pyytää vanhemmilt apua.

        Ehkäpä se muutto onkin hyvä idea, mutta jos en saa toiselta paikkakunnalta mitään kavereita?

        Se on aina riskinä kun muuttaa, mutta tällä paikkakunnallahan sinua kiusataan? Olisi hienoa jos saisit kiusaamisen loppumaan (tai joku saisi!) mutta jos se ei lopu, niin eikö ole parempi vaihtaa paikkakuntaa kuin olla koko nuoruutensa kiusattu? Mutta olet oikeassa, muutossa on tietysti se riski että jää sitten uudessa paikassakin yksin :(

        Mutta meinasin että vaikka ei saisikaan mitään vinkkejä, niin voi parantaa oloa jos saa vaan purkaa jollekin pahaa oloa puhumalla! Ja muista ettet sä ole nyt tehnyt väärin, eikä sun tarvi syyttää itteäs!

        Muakin on kiusattu, muttei enää, nykyisin yläasteella olen.


      • ressuthebaron
        ressuthebaron kirjoitti:

        Se on aina riskinä kun muuttaa, mutta tällä paikkakunnallahan sinua kiusataan? Olisi hienoa jos saisit kiusaamisen loppumaan (tai joku saisi!) mutta jos se ei lopu, niin eikö ole parempi vaihtaa paikkakuntaa kuin olla koko nuoruutensa kiusattu? Mutta olet oikeassa, muutossa on tietysti se riski että jää sitten uudessa paikassakin yksin :(

        Mutta meinasin että vaikka ei saisikaan mitään vinkkejä, niin voi parantaa oloa jos saa vaan purkaa jollekin pahaa oloa puhumalla! Ja muista ettet sä ole nyt tehnyt väärin, eikä sun tarvi syyttää itteäs!

        Muakin on kiusattu, muttei enää, nykyisin yläasteella olen.

        Tahtoisin kovasti auttaa sinua, toivon että keksisin jotain :)


      • Apuatarvitsenelämäss kirjoitti:

        En tiedä millaista apua tarvitsen, tarviin apua mutten tiedä millaista apua tähän olisi! Siitä mä tarviinkin apuu et voisitte auttaa mua!

        Mitä itse tekisit tilanteessani?

        En ole trolli, miksi nauraisin tämmöisille asioille?

        Ihanko oikeasti vanhempasi antavat 12-vuotiaan mennä pojan luokse yöksi?

        Ei tässä tarvita mitään vanhempien vinkkejä, vaan vanhempien huoltajuutta. Tarvitset vanhempiesi apua, kun olet joutunut rikoksen uhriksi. 12-vuotiaat eivät myöskään yksin muuta toiselle paikkakunnalle.

        Minun apuni on se, että kerron sinulle mikä on ainoa oikea vaihtoehto: kerro jollekin aikuiselle. Muita vaihtoehtoja ei ole. Jotkut ongelmat ovat niin pahoja, ettei niistä kannata alaikäisenä juuttua keskustelemaan netissä tuntemattomien kanssa. Sinun tilanteesi on juuri tämä.

        Tässä on kyllä sama kaava kuin trollausjutuissa: kysytään ja kysytään samaa asiaa, mutta mikään vastaus ei riitä. Kun apua tarjotaan, ei käy. Pitäisi olla jokin toisenlainen apu. Et vastannut ollenkaan sos-kriisikeskuksen viestiin etkä ilmeisesti valinnut ainuttakaan heidän tarjoamaansa apukeinoa. Muidenkaan tarjoamat keinot eivät käy.

        Olet joko trolli, tai sitten vanhempasi eivät huolehdi sinusta ollenkaan ja olet tottunut tekemään kaiken oman pääsi mukaan. Olen nyt kertonut mikä on oikea vaihtoehto. Olet hyväksikäytön uhri ja olet helppo saalis nettipervoille, jos toivot, että joku alkaa nettitutustumisen kautta selvitellä tätä.

        Joku 14-vuotiaana tyttönä esiintyvä voi kirjoittaa sinulle, että joo mulla on ollu tommosta ja mä autan - ja oikeasti kirjoittaja onkin 52-vuotias pedofiili. En tarkoita tällä ressua, vaan puhun periaatetasolla. Näitä vaan ei selvitetä tuntemattomien kanssa, se on vaarallista.

        Jos et kerro vanhemmillesi, kerrot maantaina jollekulle aikuiselle koulussa. Oman turvallisuutesi ja tulevaisuutesi tähden. En voi pakottaa tottelemaan, mutta mikä tahansa muu toiminta on sekä tyhmää että vaarallista.

        Tämä ei korjaannu netissä tsättäämällä. Valitan.


    • jabbadoo

      Oot aika tyhmä ku viiltelit joten oma on ongelmas mut älä tee itsemurhaa vaa viltele vaik sit lisää jos se o kivaa ku yritetää saada suomen vuosittainen itsemurhaluku alemmas ku se vähä o korkeella viel

      • ressuthebaron

        Jabbadoon viestiä vilkaistuani tuli taas se hetki jolloin hävettää helvetisti...no, hävettää tuollaisten ihmisten puolesta.

        Ja juu, nasse-setä on oikeassa, sun on nyt pakko puhua tosta joidenkin aikusten kaa, mieluiten sun vanhempien! Ja juu ei, en ole mikään ''nettipervo''.
        Aloittaja, sun ei oo pakko kestää tommoista, kyllä tuollanen täytyy saada loppumaan. Ja toi mitä sen pojan isä teki sulle on niiku oon jo sanonutkin rikos!


      • Apuatarvitsenelämäss
        ressuthebaron kirjoitti:

        Jabbadoon viestiä vilkaistuani tuli taas se hetki jolloin hävettää helvetisti...no, hävettää tuollaisten ihmisten puolesta.

        Ja juu, nasse-setä on oikeassa, sun on nyt pakko puhua tosta joidenkin aikusten kaa, mieluiten sun vanhempien! Ja juu ei, en ole mikään ''nettipervo''.
        Aloittaja, sun ei oo pakko kestää tommoista, kyllä tuollanen täytyy saada loppumaan. Ja toi mitä sen pojan isä teki sulle on niiku oon jo sanonutkin rikos!

        Olet oikeassa. Puhun äitini kanssa huomenna.

        Ja niinhän se on rikos, muttei kukaan usko että sen pojan isä teki niin!

        Jabbadoo, kiitos vinkistäsi.


      • ressuthebaron
        Apuatarvitsenelämäss kirjoitti:

        Olet oikeassa. Puhun äitini kanssa huomenna.

        Ja niinhän se on rikos, muttei kukaan usko että sen pojan isä teki niin!

        Jabbadoo, kiitos vinkistäsi.

        Älä nyt viiltele itseäs enää, sanoi jabbadoo mitä hyvänsä. Älä tee itsemurhaa äläkä viiltele! Mutta kyllä, puhu äitis kanssa! :) Voimia sulle :)


      • Apuatarvitsenelämäss
        ressuthebaron kirjoitti:

        Älä nyt viiltele itseäs enää, sanoi jabbadoo mitä hyvänsä. Älä tee itsemurhaa äläkä viiltele! Mutta kyllä, puhu äitis kanssa! :) Voimia sulle :)

        Kiitti paljon sulle


      • Apuatarvitsenelämäss kirjoitti:

        Kiitti paljon sulle

        Tsemppiä ja voimia. Paras toimintatapa ei ole useinkaan se kivoin tai helpoin toimintatapa. Ei kai ole kivaa mennä kertomaan, mutta se nyt vaan on niin että täytyy.

        Kyllä se siitä.


      • ressuthebaron
        Apuatarvitsenelämäss kirjoitti:

        Kiitti paljon sulle

        Eipä kestä, mutta paljon voimia sulle :) Kyllä sä pärjäät! :)


      • Poika 16v
        ressuthebaron kirjoitti:

        Eipä kestä, mutta paljon voimia sulle :) Kyllä sä pärjäät! :)

        Mun on pakko kyseenalaistaa noi teidän neuvot.
        Tytöllä on varmaankin se kourivan isän poika todistajana tapahruneesta, ja myös halukas todistamaan isäänsä vaataan.

        Jos ei ole, saattaa tyttö itsensä melkoiseen kuseen, johonka te olette häntä puoluväkisin viemässä.

        Miettikääpäs nyt Nasset ja kumppanit mihin ripaskaan olette 12v tyttöä viemässä.
        Varsinkin, kun tyttökään ei tunnu olevan niin vakuuttunut tapahtuneesta.
        Ilmiannot vaatii aina näyttöä, jos näyttöä ei ole, voi ilmiantaja joutua todella suuriin taloudellisiin korvauksiin.
        Eli jäitä hattuun nyt, kun mitään katastrofaalista ei vielä ole tapahtunut.

        Miksi tyttö itsensä tappaisi, kun hänessä ei ole mitään syytä.
        Viiltelyille löytyy varmasti syynsä, mutta tämä se ei voi olla, miksi olisi.


      • ressuthebaron
        Poika 16v kirjoitti:

        Mun on pakko kyseenalaistaa noi teidän neuvot.
        Tytöllä on varmaankin se kourivan isän poika todistajana tapahruneesta, ja myös halukas todistamaan isäänsä vaataan.

        Jos ei ole, saattaa tyttö itsensä melkoiseen kuseen, johonka te olette häntä puoluväkisin viemässä.

        Miettikääpäs nyt Nasset ja kumppanit mihin ripaskaan olette 12v tyttöä viemässä.
        Varsinkin, kun tyttökään ei tunnu olevan niin vakuuttunut tapahtuneesta.
        Ilmiannot vaatii aina näyttöä, jos näyttöä ei ole, voi ilmiantaja joutua todella suuriin taloudellisiin korvauksiin.
        Eli jäitä hattuun nyt, kun mitään katastrofaalista ei vielä ole tapahtunut.

        Miksi tyttö itsensä tappaisi, kun hänessä ei ole mitään syytä.
        Viiltelyille löytyy varmasti syynsä, mutta tämä se ei voi olla, miksi olisi.

        En minä kehottanut häntä viemään tuota asiaa oikeuteen, vaikka se kyllä pitäisi. Vai väitätkö että alaikäisen seksuaalinen ahdistelu ei muka kuuluisi oikeuteen??? Mutta olet oikeassa, ongelmia siitä voisi seurata. Nasse taisi kylläkin vain kehottaa tyttöä puhumaan vanhempiensa kanssa. Mitä väärää siinä on?

        Ja mikä sinä olet sanomaan mikä on 12-vuotiaan mielestä katastrofaalista ja mikä ei? Uskaltaisin väittää että 12-vuotiaalle tuollainen voi hyvinkin olla, mikä ei tarkoita etteikö siitä selviäisi jos saa apua!


      • Poika 16v kirjoitti:

        Mun on pakko kyseenalaistaa noi teidän neuvot.
        Tytöllä on varmaankin se kourivan isän poika todistajana tapahruneesta, ja myös halukas todistamaan isäänsä vaataan.

        Jos ei ole, saattaa tyttö itsensä melkoiseen kuseen, johonka te olette häntä puoluväkisin viemässä.

        Miettikääpäs nyt Nasset ja kumppanit mihin ripaskaan olette 12v tyttöä viemässä.
        Varsinkin, kun tyttökään ei tunnu olevan niin vakuuttunut tapahtuneesta.
        Ilmiannot vaatii aina näyttöä, jos näyttöä ei ole, voi ilmiantaja joutua todella suuriin taloudellisiin korvauksiin.
        Eli jäitä hattuun nyt, kun mitään katastrofaalista ei vielä ole tapahtunut.

        Miksi tyttö itsensä tappaisi, kun hänessä ei ole mitään syytä.
        Viiltelyille löytyy varmasti syynsä, mutta tämä se ei voi olla, miksi olisi.

        Mun on pakko kyseenalaistaa sun lukutaito. Mun ainoa neuvo on se, että tytön pitää kertoa jollekin aikuiselle. 12-vuotiaan vanhemmat ovat huoltajia, ja he tykönään päättävät, mitä tekevät.

        Missään en ole sanonut, että hänen pitäisi tehdä rikosilmoitus. Toisekseen, vaikka tutkintapyyntö päätettäisiinkin tehdä, se ei johda suoraan taloudellisiin vaikeuksiin. Järkevä aikuinen kun osaa kysyä oikeusaputoimistosta neuvoa ensin.


    • Seksuaalinen ahdistus

      Ihanaa, että jollakin on "suunnilleen" sama tilanne ko mulla! Olen 6lk ja ikää on 12. Minä olen viillellyt, vasenta kättäni pahasti. Minulla on ollut verisuoni tulehdus. Jouduin sairaalaan, vanhempani olivat matkassa. No minua oli ahdisteltu seksuaalisesti. Jos en suostunut seksiin....sain aina vain lisää uusia nimiä :(En ottanut asiaa vakavasti, koska en suostunut seksiin näin nuorena D:< Pojat kiusasivat minua henkisesti, mutta myös vähän fyysisesti! Minut on kerran pahoinpidelty, tosin en kokenut sitä vaarallisena...

      Nyt kun kiusaus on pidemmällä, seksuaalinen ahdistus on vallannut minut :/
      Aina kun joku poika kävelee vastaan, en ota katse kontaktia, vaan katson maaha..
      Keep it up girl!!!
      Sä selviät kyllä :)Maailmassa on monta ihmistä, joilla on sama tilanne!
      Mä luotan suhun, itekki pahkn on menny jo ohi :)
      Ja tiedän vaikka tekee mieli viillellä, koska siihen on tottunut...
      mutta oikeasti se on kamala tapa D: Itse en ole vielä lopettanut kokonaan viiltelyä!
      Pahin on jo kuitenkin ohi :))

      • tpoam

        Jos sua on ahdisteltu seksuaalisesti, asia on rikos ja sun pitää puhua siitä aikusen kanssa! Ja koeta lopettaa viiltely, jooko? Voimia sekä sulle että aloittajalle :)


    • Paha virhe :'(

      Kamala tapa viillellä, mutta ittellä ois eräs asia! Älä viiltele, mulle tuli pakkomielle erääseen asiaan :'( Eli olin 8 luokalla ja joo olen poika :D No aloin katsomaan....tiedätte :( Jäin koukkuun ja 2n voinut lopettaa katselua D: Se tunne kun halusi lopettaa, mutta en voinut ):Aina kun olin katsonut ajattelin "Miksi tein sen TAAS?" Olen lopettanut ja se kuuluu elämään :)Haluan auttaa sua, että et koe samaa kun mä, mutta eri asiassa :( Toi viiltely on kamala tapa! Mun serkku on saanut tulehduksen sen takia :(

    • vahvaksi kasvanut

      Elämä ei ole aina niin hauskaa, mutta ei se ole niin tylsääkään, että pitäisi mielensä pahoittaa. Nuoruus on kasvun aikaa. Nosta vain pääsi pystyyn ja anna muiden ajatella itsestäsi mitä haluavat, sillä sinä tiedät kuka olet ja olet tosi arvokas.
      Etsi itsellesi kiva harrastus, sellainen josta tosissaan pidät ja sitä kautta saat uusia ystäviä, sellaisia saman mielisiä.
      Jokaisella on joskus vaikeaa, voit ottaa yhteyttä koulupsykologiin tai terveyskeskukseen, jos siltä tuntuu. Keskustelu toisen kanssa antaa perspektiiviä ja auttaa ongelmista. Suhteuta ongelmaasi maailman laajuisesti, toisilla ei ole ruokaa, on sotia, maanjäristyksiä jne. Meillä on kaikki aika hyvin.
      Älä jää yksin vatvomaan ongelmaasi, se vain kasvaa ja kasvaa.
      Toivon sinulle kaikkea hyvää jatkoon!

    • kokenut...
      • Joo..

        Ompa outoa että kun joku viiltelee ja kaikki tietää siitä ja se häiritsee selvästi kaikkia, niin tuskin se viiltely vähenee syrjimällä.
        Mutta en ymmärrä miksi helvetissä viiltelet? haetko sillä huomiota vai iha muute vaa?
        Ja itse murha.. oletko miettinyt että kun teet itse murhan et jää enää näkemään sitä kun kaikki ympärilläs suree sua ja saisit paljon tukea?
        Niin tai jos teet itse murhan ymmärrätkö minkä tuskan luot läheisillesi? Jos saisit poistettua oman tuskasi itse murhalla loisit ainakin kymmen kertausen määrän tuskaa ympärillesi, joka ois aika helvetin itsekästä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe