ikä

bbb1

Täytän kesällä 40 vuotta ja haaveilen vielä neljännestä lapsesta. Mihin ikään asti teidän mielestänne kannattaa haaveilla vauvasta? Minkä ikäisiä odottajia ja pienten lasten äitejä täällä palstalla on?

15

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lycka till

      Sehän on jokaisen oma asia kuinka monta lasta tekee ja haluaa ei muille kuulu. Joten jos haluat ja miehesi myös ei kuin yritystä päälle.

      • harvainvalta2014

        Oletko valmis takaamaan monilapsisuutta kannattavalle kiinalaiselle turvapaikaoikeuden Suomesta ?


    • hullu haave

      Vanha koppelo eikö nykyään mikään riitä Haluatko varmasti saada vammaisen kersan

      • Omaa kokemusta?

        Hmmm, sinun äitisi oli varmaankin yli 50 vuotias?


    • Koppelo

      Olen saanut kaksi nuorinta lastani yli 40-vuotiaana (41 ja 43).
      Nyt olen 46 ja odotan vauvaa. Tämä jäänee viimeiseksi.

      • vm.-65

        "olen 46 ja odotan vauvaa". Varmaan olet tätäkin miettinyt. Olet 61 kun lapsi pahimmassa murrosiässä, miten rahkeet riittää, itselläni tuskin riittäisi. Olet 64 jos lapsi lähtee kotoa 18 vuotiaana, yleensä menee hiukan pitempään, opiskelu, armeija jne.

        Itse en halua että lapsia pyörii kotona eläkeikään asti. Täytän kesällä 49 ja "odotan" jo aikaa kun nuorimmainen tyttö (12v) lähtee kotoa. Nuoruus on eletty, vanhemmuus ja lapsia kotona aika menossa, isovanhemmuus ja tietynlainen "vapaus" tulossa.

        Toki omia lapsia on kuusi, joten en moiti jos iso lapsilauma haaveissa. Ehkäpä kun 24 vuotiaana alkaa tämä vanhemmuus, niin ajattelee eri lailla kuin lapsettomina keski-ikään eläneet.


      • Koppelo
        vm.-65 kirjoitti:

        "olen 46 ja odotan vauvaa". Varmaan olet tätäkin miettinyt. Olet 61 kun lapsi pahimmassa murrosiässä, miten rahkeet riittää, itselläni tuskin riittäisi. Olet 64 jos lapsi lähtee kotoa 18 vuotiaana, yleensä menee hiukan pitempään, opiskelu, armeija jne.

        Itse en halua että lapsia pyörii kotona eläkeikään asti. Täytän kesällä 49 ja "odotan" jo aikaa kun nuorimmainen tyttö (12v) lähtee kotoa. Nuoruus on eletty, vanhemmuus ja lapsia kotona aika menossa, isovanhemmuus ja tietynlainen "vapaus" tulossa.

        Toki omia lapsia on kuusi, joten en moiti jos iso lapsilauma haaveissa. Ehkäpä kun 24 vuotiaana alkaa tämä vanhemmuus, niin ajattelee eri lailla kuin lapsettomina keski-ikään eläneet.

        Minä sain ensimmäisen lapseni alle 20-vuotiaana eli en kuulu niihin lapsettomina keski-ikään eläneisiin.
        Ja kyllä. Tämäkin lapsistamme on harkittu, toivottu ja odotettu.
        Ymmärrän hyvin, että sinä haluat elää omalla tavallasi ja kunnioitan oikeuttasi siihen.. Itse tahdon elää toisin ja nautin suunnattomasti elämästäni meidän neljän polven suurpehressämme.


      • vm.-65
        Koppelo kirjoitti:

        Minä sain ensimmäisen lapseni alle 20-vuotiaana eli en kuulu niihin lapsettomina keski-ikään eläneisiin.
        Ja kyllä. Tämäkin lapsistamme on harkittu, toivottu ja odotettu.
        Ymmärrän hyvin, että sinä haluat elää omalla tavallasi ja kunnioitan oikeuttasi siihen.. Itse tahdon elää toisin ja nautin suunnattomasti elämästäni meidän neljän polven suurpehressämme.

        "Ja kyllä. Tämäkin lapsistamme on har..."
        Niin, olenko muuta väittänyt? Kyllä meilläkin kaikki kuusi lasta on toivottuja. Tarkoitukseni ei ollut väittää valintaasi huonommaksi kuin omani. Kirjoitimpa vain ajatuksiani keski-ikäisenä lapsen saamisen "vaikutuksista". Moniko tulee ajatelleeksi vauvakuumeessa vauvaikää pitemmälle. Toki kaikki on yksilöllistä mutta vanhimman tytön kanssa kaksivuotinen helvetti, erittäin vaikean murtosiän takia, antoi varmuuden valintani sopivuudesta itselleni. Ei todellakaan kiinnosta kuuskymppisenä enää käydä moista "taistelua".

        Jokaisella on vapaus valita elämäntyylinsä, samoin kuin on vapaus kirjoittaa mielipiteensä. Varsinkaan kun ei sitä ainoaksi totuudeksi väitä.


      • vm.-65
        Koppelo kirjoitti:

        Minä sain ensimmäisen lapseni alle 20-vuotiaana eli en kuulu niihin lapsettomina keski-ikään eläneisiin.
        Ja kyllä. Tämäkin lapsistamme on harkittu, toivottu ja odotettu.
        Ymmärrän hyvin, että sinä haluat elää omalla tavallasi ja kunnioitan oikeuttasi siihen.. Itse tahdon elää toisin ja nautin suunnattomasti elämästäni meidän neljän polven suurpehressämme.

        Tulipa sitten vilkaistua tätäkin ketjua ja kyllä huvittaa. Miinusta pukkaa kun en ollut koppelon kanssa samaa mieltä. Ei liene yllätys, että koppelolle pukkaa plussaa. Oli toki arvattavissa, että lestadiolais palstalla näin käy jos ei hehkuta lastentekoa läpi elämän.

        Olette kyllä säälittäviä ja rajoittuneita omaan "totuuteen". Mielestäni kirjoitukseni olivat ihan asiallisia, omia mielipiteitäni, ketään haukkumatta, ketään "nostamatta". Ei muuta kun nyt kaikki joukolla miinustaan :-) ja hyvää pääsiäistä, lapsilukuun (syntyneisiin ja syntymättömiin) katsomatta.


      • vm.-60
        vm.-65 kirjoitti:

        Tulipa sitten vilkaistua tätäkin ketjua ja kyllä huvittaa. Miinusta pukkaa kun en ollut koppelon kanssa samaa mieltä. Ei liene yllätys, että koppelolle pukkaa plussaa. Oli toki arvattavissa, että lestadiolais palstalla näin käy jos ei hehkuta lastentekoa läpi elämän.

        Olette kyllä säälittäviä ja rajoittuneita omaan "totuuteen". Mielestäni kirjoitukseni olivat ihan asiallisia, omia mielipiteitäni, ketään haukkumatta, ketään "nostamatta". Ei muuta kun nyt kaikki joukolla miinustaan :-) ja hyvää pääsiäistä, lapsilukuun (syntyneisiin ja syntymättömiin) katsomatta.

        Miinustin siksi, että aloitit lapsenteon lähes kakarana ja tehtailit niitä kuusi. :(
        Et tosiaan ole mikään arvostelemaan muiden lapsihaaveita. Tehköön joku vaikka ainokaisensa 46-vuotiaana, niin entäs sitten.

        Minä tein lapseni 29, 32 ja 34-vuotiaana ja tämä setti riitti minulle. Miinustele jos huvittaa. Olin 53-vuotias, kun nuorimmaiseni muutti kotoa ja lähti opiskelemaan. Rajoitu sinä nyt "omaan totuuteesi". :D


      • vm.-65
        vm.-60 kirjoitti:

        Miinustin siksi, että aloitit lapsenteon lähes kakarana ja tehtailit niitä kuusi. :(
        Et tosiaan ole mikään arvostelemaan muiden lapsihaaveita. Tehköön joku vaikka ainokaisensa 46-vuotiaana, niin entäs sitten.

        Minä tein lapseni 29, 32 ja 34-vuotiaana ja tämä setti riitti minulle. Miinustele jos huvittaa. Olin 53-vuotias, kun nuorimmaiseni muutti kotoa ja lähti opiskelemaan. Rajoitu sinä nyt "omaan totuuteesi". :D

        Näyttää täällä myös tuo luetun ymmärtäminenkin olevan hakusessa. luehan uudestaan nuo aiemmat viestini. Mistä löydät arvostelua?

        "Tarkoitukseni ei ollut väittää valintaasi huonommaksi kuin omani. Kirjoitimpa vain ajatuksiani keski-ikäisenä lapsen saamisen "vaikutuksista"....

        Ymmärrätkö tuon lauseen sanomaa? Osoittaa arvostelua?

        Kyllä, olen edelleen sitä mieltä, että minulle paras ratkaisu oli tehdä lapset "kakarana". Jaksan myös sen kuudennen itse hoitaa täysi-ikäiseksi.


    • ei voi enää...

      Tee ihmeessä lapsi, jos vähänkin siltä tuntuu!

      Itse olen pian 46-vuotias, 22- vuotiaan äiti ja minulle iski vauvakuume vasta nyt. Mutta nyt on jo liian myöhäistä :(

      • ................

        Miksi on liian myöhäistä? Onko sinulle tullut menopaussi poikkeuksellisen aikaisin?


      • syöpäkasvain
        ................ kirjoitti:

        Miksi on liian myöhäistä? Onko sinulle tullut menopaussi poikkeuksellisen aikaisin?

        Ei ole kohtua enään.


      • ...............
        syöpäkasvain kirjoitti:

        Ei ole kohtua enään.

        Pieni oppitunti: Enää, ei saa sanoa enään. :(
        Otan osaa, toivottavasti paranit täysin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      66
      3193
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      548
      3026
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2295
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1992
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1815
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      305
      1805
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1592
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      102
      1302
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1218
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1205
    Aihe