Isotretinoin actavis ja e-pillerit

She26

Hei!
Onko täällä jollain kokemusta kuinka iho reagoi e-pillereiden lopettamisen jälkeen? Teillä siis jotka olette syöneet Roa kuurin? Itellä aikoinaan alkoi akne kun lopetin e-pilsut. Nyt pelottaa suunnattomasti kuinka käy kun aikanaan lopetan pillerit kun Roa kuuri ohi.. :/ onko jollain kokemusta kuinka iho reagoinut.. Ottaa niin päähän tuo e-pilleri pakko tämän lääkkeen kanssa, aikuinen ihminen kuitenkin osaa jo huolehtia ehkäisystään!

5

2166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • She26

      Eikö oikeesi kellää kokemusta.... :/

    • Aknelainen

      Hej!

      Minulla oli suunympärys akena nuorena ja söin lyhyen kuurin Roaccutania. Se auttoi, mutta ei kuitenkaan täydellisesti tai lopullisesti. Aloitin syömään e-pillereitä ja niistä Diane Novaa, sillä sen pitäisi auttaa iho-ongelmiin. Iho olikin sitten lähes täydellisessä kunnossa koko aika.
      Lopetin niiden syönnin juhannuksena 2013 ja iho meni hieman huonompaan tilaan, mutta oli kuitenkin hyvä. Muutaman kuukauden päästä kun ahmin enemmän suklaata, meni iho taas huonoon kuntoon ja näin se on pysynytkin, Olen yrittänyt hoitaa ihoani hyvin eri tuotteilla mutta mikään ei auta.
      Nyt aloitin Isotretinoin Actavis kuurin, joka on Roaccutanista halvempi versio.

      VIime iholääkäri sanoi, että osa ihotaudeista on niin huonoja että ei auta kuin lääkitys tai pillerit. Suosittelen käymään Ihopisttellä (löytyy Helsingissä, Tampereella ja Rovaniemellä). Hän ei kuitenkaan maininnut että on pakko syödä e-pilleriä Roan kanssa, vaan sanoi vain jos itse niin haluan.

      Tsemppiä ihon hoitoon!

    • u67io9789i

      Minkä ihmeen takia kaikki tällä palstalla kutsuvat Isotretinoin Actavista Roaccutaniksi??

    • Aknelainen

      Roaccutan on alkuperäinen lääke, Isotretinoin Actavia on siitä halvempi ja uudempi versio.

    • Sano ei pillereille

      Hei!

      Ajattelinpa vastailla, vaikka on vähän vanhempi viestiketju. Ehkä olisi tästä apua niille muille, jotka harkitsevat pillereistä luopumista.

      Itse lopetin e-pillereiden syömisen noin puoli vuotta sitten. Olin syönyt niitä parisen vuotta ja sitten tein päätöksen niiden lopettamisesta, vaikka avomies sitä harmistelikin kovasti kun tiesi että tilalle tulisi sitten ne inhottavat kortsut... Jos nyt kiinnostaa, niin päätin luopua hormonaalisesta ehkäisystä rajujen mielialan vaihteluiden takia. Saatoin yhtenä päivänä/hetkenä olla onneni kukkuloilla ja sitten äkisti itkeä vollottaa milloin mistäkin "maata järisyttävästä" asiasta, vaikkapa keskellä ruuhkaista kauppaa.

      Joitakin viikkoja lopettamisen jälkeen aloin huomata muutosta ihossa; iho alkoi rasvottua enemmän ja finnejä alkoi putkahdella leukaperiin, poskiin, korvan taakse. Sellaisia todella kipeitä, aristavia ja muhkeita patteja. Todella kiusallisia. Itse kärsin silloin varhaisteininä suhteellisen pahasta aknesta (ei kumminkaan ehkä pahin mahdollinen), mutta silti jäi arpia, sekä näkyviä että näkymättömiä. Roaccutan -kuurin sain ja söin kiltisti. Jos muistan nyt oikein, vai tekeekö muisti tepposet, että mitään muita huomattavia sivuvaikutuksia ei ollut kuin vaan huulien järjetön kuivaminen ja ehkä silmien myös. Vaikea muistaa, kun olen yrittänyt kylvää pois kaikki muistinjyväset siltä karmaisevalta ajalta!

      Anyways! Roaccutan (tai tarkemmin sanottuna sen rinnakkaisvalmiste) auttoi, voisiko sanoa 99,9 prosenttisesti. Sen jälkeen randomisti on näppy jos toinenkin sinne tänne puhjennut, mutta ne on kitketty pois aina nopeasti ja kivuttomasti! Nyt näyttäisi siltä, että joudun taas turvautumaan samaan lääkkeeseen. Uusien arpien pelossa ja naaman taas villiintyessä kävin hakemassa tetrasykliini -kuurin, koska en lämmennyt heti ajatukselle uudesta Roa -kuurista ja e-pillereiden syönnin uudelleen aloittamisesta. Kohta on 8 viikkoa niitä popsittu eikä mitään parannusta, ainoastaan pahennusta. Lääkärikin sanoi että kyllä 8 viikon sisällä pitäis tilanteen rauhottua.

      Eli tässä sitä nyt eletään sitä samaa helvettiä taas uudestaan! Ne jotka haluaisivat lopettaa e-pillerit, kannattaa miettiä mitä sitten tekee jos/kun naama alkaa kukkimaan kuin kukkaketo. Ja jos et ole vielä edes e-pillereitä aloittanut, niin mieti tarkkaan tarvitsetko nimenomaan ihmisen normaalia hormoonitoimintaa sekoittavaa ehkäisykeinoa! Mielestäni e-pillerit ovat ihan sama asia kuin jos mies pumppaa itsensä täyteen testoa joka päivä. Molemmista päätyy vaan ennen aikaseen hautaan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe