Penkki 9kk

Jöbö

Paljonko on mahdollista saada penkkiin lisää painoa 9kuukaudessa? Nyt maksimi on noin 100kg,niin paljonko ens joulu aattona saa laittaa rautaa tankoon?? 110kg vai pääseekö 120kg asti?

29

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raw

      Riippuu monesta asiasta... Mutta kyllä 10-20 kg on ihan realistinen:) voi nousta enemmänkin tai sit voi junnata paikallaan. Mut jos tekniikka, reeni ohjelmat, ruokavalio, lepo ja motivaatio on kunnosta, ni en näe esteitä kehitykselle:)

      • Jöbö

        Ok. Eli vuodessa voi saada 20kg lisää maksimiin....


      • Täyttä asiaa! Pari tuntemaani esimerkkiä valottanee asiaa.

        Heppu, joka 15v pankkasi 120kg päätyi aikuisena 140kg:n tasoon.
        On nyt 4-kymppinen.

        Toinen, 63v tuore eläkeläinen, raksan laattamies, joka valmistautuessaan eläköitymiseen, alkoi kerta viikossa asemesta käymään salilla 5krt/viikko, on päätynyt merkkipenkissä 130:een kiloon.
        Ukko penkkaa suunnilleen kerran viikossa aikaisemman pari kertaa kuukaudessa asemesta.
        Suunnilleen vuodessa on tullut lisää 30kg.
        Pääpaino ukolla on mavessa ja kyykyssä. Vetelee myös raakoja rinnalle.
        Vatsaa en ole äijän nähnyt tekevän kertaakaan mutta voihan se treenata kotonaan.

        Itsensä tuntemus ja oikeiden johtopäätösten vetäminen tuntemuksistaan on tärkeää!


    • pahasanoo

      Riippuu niiiiin monesta asiasta: ikä, treenitausta eli alottelija vai jo pidempään treenannu, ruumiinrakenne ja ominaisuudet, treeniohjelma, palautumiskyky, muu elämä.......jne....
      Mut noilla tiedoilla mitä on ni sanoisin et joukuluussa vois nousta 110 - 150 kg.

      • Jöbö

        Ok valotetaan vähän taustaa. Ikä 26v,paino 70kg,pituus 170cm. Oon aiemmin nuorempana treenannu,amiksessa,intissä,sitte oli monta vuotta taukoo. Nyt aloin viime kesänä/syksynä uudestaan treenaamaan,silloin tais maksimissa nousta joku 80kg penkistä.. Penkkiä oon tehny 2 kertaa viikossa,tollasta 5*5 oon alkanu tekee nyt enemmän. Ja välillä 2-3 toistoja.. Ja tietysti reenaan muutakin,kyykkyä 2kertaa viikkoon ja muu ylä kroppa ja jalat... Mutta penkkiin tarvis lisää tehoa...


      • pahasanoo
        Jöbö kirjoitti:

        Ok valotetaan vähän taustaa. Ikä 26v,paino 70kg,pituus 170cm. Oon aiemmin nuorempana treenannu,amiksessa,intissä,sitte oli monta vuotta taukoo. Nyt aloin viime kesänä/syksynä uudestaan treenaamaan,silloin tais maksimissa nousta joku 80kg penkistä.. Penkkiä oon tehny 2 kertaa viikossa,tollasta 5*5 oon alkanu tekee nyt enemmän. Ja välillä 2-3 toistoja.. Ja tietysti reenaan muutakin,kyykkyä 2kertaa viikkoon ja muu ylä kroppa ja jalat... Mutta penkkiin tarvis lisää tehoa...

        Edelleen veikkaisin haarukkaa 110 - 150 kg. Suosittelisin että jos sulla ei ole mahdollisuutta livenä kysellä kokeneemmilta niin pakkotoiston voimailuosiissa on paljon pätevää asiaa penkinkin parantamiseen. Täällä ei niinkään, vaikka tää ketju on jo nyt pysyny yllättävän pitkään asiallisena.


    • cvjhncvn

      Hyvällä voimapainotteisella ohjelmalla tyyliin madcows tai ss tulos voi nousta 140 kiloon. Tekniikan on oltava kunnossa ja kaari täytyy osata tehdä oikein, näiden avulla saa jopa 20 kiloa lisää penkkiin.

      • Jöbö

        Nyt kun oon nostanu tommisia 5 sarjoja 90kg.lla,niin kannattaako laittaa lisää rautaa tankoon ja nostaa,esim 95kg.lla 2 toistoja ja monta sarjaa näitä sitte olis hyvä tehä? 5vai enemmä??


    • miekkonen7401

      GooglaaWendler 5-3-1. Toimii aika hyvin. Löytyy valmiita Exceleitäkin netistä joilla saa omat ohjelmat.

      • Jöbö

        80kg meni 11 kertaa tänään


    • .....

      Mulla nousi 120 kiloa tiukasti, kun sain kymmenen toistoa satasella.

    • Jaska.

      "Riippuu niiiiin monesta asiasta: ikä, treenitausta eli alottelija vai jo pidempään treenannu, ruumiinrakenne ja ominaisuudet, treeniohjelma, palautumiskyky, muu elämä.......jne...."

      Ikä ei merkkaa mitään.
      Eikä se onko aloittelija vai pidempään tehnyt.

      "Tekniikan on oltava kunnossa ja kaari täytyy osata tehdä oikein, näiden avulla saa jopa 20 kiloa lisää penkkiin. "

      joo eli tekniikan kustannuksella et saa p*skaakaan, et ainakaan voimaa.

      "GooglaaWendler 5-3-1. Toimii aika hyvin. Löytyy valmiita Exceleitäkin netistä joilla saa omat ohjelmat. "

      Turhaa. Pili-palia lukemalla ei asia parane.
      Tekemällä oppii.

      • viiskymppinen

        "Ikä ei merkkaa mitään.
        Eikä se onko aloittelija vai pidempään tehnyt. "

        Kyllä se ikä vaan merkkaa, jos oot vielä nuori niin et ehkä usko mutta ootahan kun oot tämmönen viiskymppinen. Samoin aloittelija voi aluksi kehittyä hyvinkin rivakkaan jos ominaisuudet hyvät ja treenit kohdillaan. Myöhemmin kehitys jo hitaampaa.


    • Itkrkr

      Itse saan penkkiin muutamassa sekunnissa vaikka 20kg lisää. Toiselle puolelle kävely kestää pari sekkaa ja toisen levyn nosto paikalleen muutaman sekunnin. Joten 9kk aikana saa laitettua laiskempikin mies tangon täyteen kiekkoja. Voi vähän huilatakkin puolessa välissä.

    • Jaska.

      Minä taas saan tankoon sen 20kg lisää. Penkkiin on turha laittaa kiekkoja, sillä niiden päälle ei viitsi mennä makaamaan.

    • Jaska.

      "Kyllä se ikä vaan merkkaa, jos oot vielä nuori niin et ehkä usko mutta ootahan kun oot tämmönen viiskymppinen. Samoin aloittelija voi aluksi kehittyä hyvinkin rivakkaan jos ominaisuudet hyvät ja treenit kohdillaan. Myöhemmin kehitys jo hitaampaa. "


      Eipäs merkkaa. Se ei merkkaa yhtään mitään.
      Viisikymppinen ei ole lähellekään ikäloppu, sulla vaan k*see omat treenit. Minua ei 50 vuoden ikä hetkauta mitään, senkun paranee vaan entisestä.
      Kehityksen hitautta on myös hyvin vaikea mittailla, kun se menee niin että aloittajalla se perus 3kk on nopeaa mutta sen jälkeen loppu on päästä kiinni ja siitä miten syö, lepää, treenaa..
      Liian nuorella kalorien kulutuskin on liian huimaa saadakseen kunnon kehittymistä. Huipputasolla pikkupojat syö hormoneita, siksi ne pärjää.

      • Jaska.

        Jos kerta 50 vuoden ikä merkkaisi jotain hidastumista niin miksi sitten esim. Jaakko Pessinen vetelee yli parin sadan kilon tukkeja ilman aineita? Miten se jaksaa?

        ehkä se ei ole vaan niin vässykkä mitä joku suomi24 neitimies?

        https://www.youtube.com/watch?v=HrK40dYFXsA

        Mies on yli viisikymppinen ja pennut ei perässä pysy mitenkään.


      • viiskymppinen
        Jaska. kirjoitti:

        Jos kerta 50 vuoden ikä merkkaisi jotain hidastumista niin miksi sitten esim. Jaakko Pessinen vetelee yli parin sadan kilon tukkeja ilman aineita? Miten se jaksaa?

        ehkä se ei ole vaan niin vässykkä mitä joku suomi24 neitimies?

        https://www.youtube.com/watch?v=HrK40dYFXsA

        Mies on yli viisikymppinen ja pennut ei perässä pysy mitenkään.

        Sulla on niin kummat jutut ettei noita voi edes kommentoida.


      • 7-kybää
        Jaska. kirjoitti:

        Jos kerta 50 vuoden ikä merkkaisi jotain hidastumista niin miksi sitten esim. Jaakko Pessinen vetelee yli parin sadan kilon tukkeja ilman aineita? Miten se jaksaa?

        ehkä se ei ole vaan niin vässykkä mitä joku suomi24 neitimies?

        https://www.youtube.com/watch?v=HrK40dYFXsA

        Mies on yli viisikymppinen ja pennut ei perässä pysy mitenkään.

        Ikä ja hidastuminen? Logiikkasi mukaan esiemrkiksi 100m:n maailmaennätykset syntyvät 5-kymppisten tekeminä.
        Varmaan 6-kymppiset ovat pikamatkojen olumpiavoittajia.

        Liikkuvuus ja kimmoisuus. Telinevoimistelijoiden huiput 7-kymppisiä?

        Missä ovat 9-kyppisten tekemät painonnoston yleisen sarjan maailmanennätykset?

        Voi herran jestas tuota ajatteluvapaan lapsellista uhoa!


    • Ismo Laitela.

      Sinun tapauksessaasi korkeintaan 110kg. Hyvinhän on tulosta tullut.

    • Jaska.

      "Sulla on niin kummat jutut ettei noita voi edes kommentoida. "

      Hah, mitä v*ttua? Laitoin ihan selvän linkin aidosta asiasta, niin mitä outoa muka siinä on? Onko vaikeaa myöntää olevansa siis väärässä?
      Taisi käydä niin että kissa vei kielen? hahahah.

      • ahaaaaaaaaaaaaaaaaaa

        Voiko olla....hmmmmm.....Apinako se siellä?


    • Jaska.

      "Ikä ja hidastuminen? Logiikkasi mukaan esiemrkiksi 100m:n maailmaennätykset syntyvät 5-kymppisten tekeminä."

      No mistä etsit faktat etteivät ne voisi olla heidän tekemiään? Jos nyt logiikkasi perustuu siihen, että ne ovat nuorempien tekemiä, niin yleensä ihminen ehtii kiinnostua urheilusta jo melko nuorena.
      En silti väitä etteikö viiskymppinen pärjäisi yhtä hyvin.
      Kuinkas moni 20 vuotias huippu-urheilija jaksaa kävellä satoja metrejä 180kg säkki mukanaan kuten Pessinen?

      "Liikkuvuus ja kimmoisuus. Telinevoimistelijoiden huiput 7-kymppisiä?"

      Edelleen vetoan aiempaan selitykseeni. Moni aloittaa nuorena, kun ei malta odottaa ja miksi pitäisikään.
      En silti väitä etteikö 70 vuotias olisi yhtä kimmoisa ja liikkuvainen.
      Yleisin syy on vain se että asia ei kiinnosta niin syytetään muita seikkoja.
      Olen nähnyt varsinkin kimmoisia ja liikkuvaisia 70 vuotiaitakin.

      "Missä ovat 9-kyppisten tekemät painonnoston yleisen sarjan maailmanennätykset?"

      Ei tässä 9 kymppisistä ole puhuttukaan sen enempää kuin 100 vuotiaistakaan.
      Ihmisten elintavat vievät monet ennenaikaiseen hautaan ikävä kyllä.

      "Voi herran jestas tuota ajatteluvapaan lapsellista uhoa! "

      Eihän se mitään lapsellista uhoa ole, vaan rehtiä ajattelua mihin ihmisestä oikeasti on.

    • Ikä ja hidastuminen.

      Kun olen jo mummu iässä , eli 61 tulee täyteen tällä viikolla ja vertaan tämän päivän toimintojani liikunnassa kaikenkaikkiaan entiseen niin enhän missään tapauksessa ole yhtä vetreässä kunnossa/vireessä kuin nuorena/nuorempana.
      Pikku hiljaa on tapahtunut hidastumista ja heikentymistä tähän päivään asti ja jatkuu edelleen.

      Kaikesta huolimatta olen erittäin hyvässä kunnossa/vedossa kaikenkaikkaan nykyään verrattuna suurimpaan osaan ikäisiäni naisia.

    • Jaska.

      "Kun olen jo mummu iässä , eli 61 tulee täyteen tällä viikolla ja vertaan tämän päivän toimintojani liikunnassa kaikenkaikkiaan entiseen niin enhän missään tapauksessa ole yhtä vetreässä kunnossa/vireessä kuin nuorena/nuorempana."


      Eihän noin nyt itsestään sovi puhua. Mummu on mummu, jos on lapsenlapsia. Pelkkä ikä ei tee mummua. OIkeastaan 61v on vielä liian nuori mummuksi.
      Ja miksi et olisi yhtä vetreässä kunnossa? Mistä tiedät varmaksi? Miten sen mittaat? Jokin laskutoimitus?

      "Pikku hiljaa on tapahtunut hidastumista ja heikentymistä tähän päivään asti ja jatkuu edelleen."

      Nöyristelyä nöyristelyä.... elämän tarkoitus ei ole antaa nuoremmille etusijaa vaan taistella vastaan, aina ja ikuisesti. Mitä vanhempi sitä parempi.

      "Kaikesta huolimatta olen erittäin hyvässä kunnossa/vedossa kaikenkaikkaan nykyään verrattuna suurimpaan osaan ikäisiäni naisia. "

      Suhteuttaminen on yksi nöyristelyn osapuolista.

      • terapeutti

        Hankkiudu hoitoon!


      • Jaska kirjoitit näin: "elämän tarkoitus ei ole antaa nuoremmille etusijaa vaan taistella vastaan aina ja ikuisesti"

        Turhaa on "taistella" olemattomia uhkia vastaan joita tulee vastaan milloin missäkin.....turhaa menettää mielenrauhaansa.


    • jalkoja EI treenata

      sustalla ja decalla tulos helposti 220 kiloon

    • nikosamuli

      No se riippu kaikista eniten siitä mitä teet Rintalihasten eteen ja mitä jätät tekemättä?
      20kg nousuun ei pelkkä penkki minun mielestäni riitä :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1585
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1315
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1198
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe