Miksi nuoret ja dynaamiset ihmiset eivät valitse Toyotaa?

Matti A.

Niin, miksi nuoret uuden auton ostajat eivät valitse autokseen Toyotaa? Ostavat kuitenkin samanhintaisia tai kalliimpia. Toyotan ostajien keski-ikähän on Suomessa jo yli 60 vuotta.

48

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Premium nuoriso

      Nuoret ovat koulutetumpia kuin koskaan eikä meitä kiinnosta Toyota. Premiumit menevät sen sijaan hyvin kaupaksi ja onhan se ajettavuuskin ihan eri luokkaa kuten myös auton design.

    • vanhat muistelevat

      Nuo vanhat muistelevat vielä aikaa, jolloin Toyota oli kestävämpi, kuin kilpailijansa. Nuorilla ei ole tuota painolastia, vaan he valitsevat puhtaalta pöydältä nykytiedon valossa.

    • Kaikkimulleheti

      Nuoret eivät ajattele autonsa käyttötarvetta moneksi vuodeksi eteenpäin, riittää kunhan pari vuotta, jos sitäkään kestäisi, joten bimmeri tms voisi ehkä kelvata. Elämäntilanne sanelee säännöt.
      Velaksi eläminen on hyvin yleistä ja näyttämisen halu näyttelee suurta roolia. Isältä pojalle mentaliteettia ei näe pahemmin enää, joka on sinänsä sääli.

      • Sija 77

        Mites se AutoBildin 100 000 km testi taas menikään. Kaksi BMW:n mallia surittanut testin ilman yhtäkään vikaa tai ongelmaa ja kaiken kaikkiaan siihen on pystynyt kolme automallia ja yksi vielä oli Mazda 6.
        Toyota Avensis oli sijalla 77 ja lähes kaikki mitä voi hajota niin hajosi.


      • kysyn kysyn

        Jos ostaa 30 k€ Audin tai 30 k€ tojon niin kummasta on enemmän velkaa ?
        Kysyn ihan sillä kun teron mielestä laadukkaammasta tulee enemmän velkaa.
        Mitäs jos ostaa käteisellä ? Joutuuko premiumin ostaja maksamaan lisäksi jotain kynnysrahaa että voi ostaa laatua ? Eikö tuo rahamäärä ole samansuuruinen on sillä ostettu oikea auto tai sitten tojo ?


    • 12 vuotias

      Yksi idiootti kysyy enemmän mihin 10 viisasta ei kerkiä vastata.

    • vm. -67

      Nykynuoret ovat fiksuja. Farkkumallisia autoja ostavat paljon, Golfia, Focusta, Mondeota, Octaviaa. Sopii lastenvaunut ja liikuntavarusteet.
      Uusi auto ostetaan nuorempana kuin koskaan. Samoin rakentavat talot alle kolmikymppisinä. Hyvin näkyyvät pärjäävän.

    • Ei pysty

      Toyotan omistajat keski-iältään kohtalaisen vanhoja ja aikoinaan, kun Lada häipyi valikoimista niin vastaavilla ominaisuuksilla korvaava auto löytyi Toyotasta.

      Nuoret lukevat vertailuja ja luotettavuustestejä ja näillä kriteereillä paljon huoltoa vaativa vanhalla saastuttavalla tekniikalla oleva Toyota ei ole vaihtoehto. Lisäksi Toyotan rasitteena on huonot ajo-ominaisuudet ja ruoste.

      Maaseudulta löytyy vielä jonkin verran peräkammarinpoikia lippalakki päässä ja he laahustavat isänsä jalanjäljessä lähimpään Toyota myymälään luottomyyjän kusetettavaksi.

      • kotimaan_talebanit

        ˆ täyttä asiaa.

        Lisähaittana, minkä vuoksi kukaan sivistynyt ihminen ei voi tollolootaa valita, ovat hurmokselliset tojoterot mallia corollapappa. Ikinä ei mitään vikaa ole vaikka sentään 8 tkm vuodessa ajetaan ja vaikka olisikin, niin vika on huonolaatuisssa osissa, ei tojossa. Ja seuraavaksi 30 minuuttia pajatusta euroräppänöiden vioista (vaikka tojopappa ei ikinä tällaisella olekaan ajanut). Ehkä nämä ovat vain pieni vähemmistö, mutten silti halua tällaiseen ryhmään samaistua. Hurmoksellinen ylistys & sokea usko ovat sitä luokkaa, että näistä tulee mielee lähinnä talebanit tai kotimaisempana versiona lastenraiskaajalestat.

        "yllättäen" tolloloota tuntuu olevan uskisten suosiossa... ja uskiksethan ovat tutkitusti keskimäräistä tyhmempiä. Vain idiootti ostaa tohjon ja vielä mainostaa tyhmyyttään tämän päälle (kalankuva takaluukussa).


      • Tsooma

        Kovin oli oma tekstisi kiihkotonta ja kylmän viileää analyysia ja vailla minkäänlaista ennakkoasennetta ja yleistämistä?


      • pivilinnanpelle

        Ei tartte ihmetellä jos on Suomi kusessa korviaan myöten. Tämä rupusakki saa taatusti kärsän vielä painumaan pinnan alle. Käsittämätön idiootti. Toivotavasti nuo eivät lisäänny.


    • se on sillai

      että sentinvenyttäjät ostaa Tojoja ja muita riisipusseja, elämästä nauttivat muita merkkejä ja elävät muutenkin ihan erilaista elämää.

      • Totuus esiin

        Käy ostamassa lisää clerasiliä että finnisi kuivuisivat ja haavemaailmasi
        alkaisi muuttumaan realistisemmaksi. Todennäköisesti olet leikkinyt omilla
        ulosteillasi hiekkalaatikossa kun Lada ja Toyota olivat suomen yleisimmät
        merkit. Kumpikaan merkki ei tullut kummankaan tilalle. Neuvostoliiton
        nuoleskelijat eli vasurit ostivat Ladan ja Oikeistolaiset ajeli Toyotalla ja
        muilla länsiautoilla. Skoda itäautona tuli ladisteille kuin taivaan lahjana
        pelastamaan heidän aatekulkineensa ,ettei ihan kokonaan menetetty kasvoja.
        Audiskodamiehet taas todellisuudessa ajavat Skodalla joka on Audi
        nimeltään, joskin vikaisempi ja kalliimpi. Volkkaristit taas ovat näitä
        natsisaksan ihailijoita jotka eivät vieläkään tajua että siitä pitää
        maksaa kalliisti. Ainakin silloin kun jakopää kilahtaa ja DSG porsii.
        Ranskanpatongeilla suhaavat eivät tajua että ranskalaisia
        ostetaan grillistä. Italiasta tulee Fiat ja viat. AutoBild valitsi Toyotan
        luotettavimmaksi automerkiksi viime vuonna. Ei mikään ihme että
        on maailman myydyin merkki.


      • mieti tuota tero
        Totuus esiin kirjoitti:

        Käy ostamassa lisää clerasiliä että finnisi kuivuisivat ja haavemaailmasi
        alkaisi muuttumaan realistisemmaksi. Todennäköisesti olet leikkinyt omilla
        ulosteillasi hiekkalaatikossa kun Lada ja Toyota olivat suomen yleisimmät
        merkit. Kumpikaan merkki ei tullut kummankaan tilalle. Neuvostoliiton
        nuoleskelijat eli vasurit ostivat Ladan ja Oikeistolaiset ajeli Toyotalla ja
        muilla länsiautoilla. Skoda itäautona tuli ladisteille kuin taivaan lahjana
        pelastamaan heidän aatekulkineensa ,ettei ihan kokonaan menetetty kasvoja.
        Audiskodamiehet taas todellisuudessa ajavat Skodalla joka on Audi
        nimeltään, joskin vikaisempi ja kalliimpi. Volkkaristit taas ovat näitä
        natsisaksan ihailijoita jotka eivät vieläkään tajua että siitä pitää
        maksaa kalliisti. Ainakin silloin kun jakopää kilahtaa ja DSG porsii.
        Ranskanpatongeilla suhaavat eivät tajua että ranskalaisia
        ostetaan grillistä. Italiasta tulee Fiat ja viat. AutoBild valitsi Toyotan
        luotettavimmaksi automerkiksi viime vuonna. Ei mikään ihme että
        on maailman myydyin merkki.

        http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/08/09/toyota-tiesi-kuolemiin-johtaneesta-kaasupolkimesta/201311041/304

        eiköhän tuo riitä


      • se on sillai
        Totuus esiin kirjoitti:

        Käy ostamassa lisää clerasiliä että finnisi kuivuisivat ja haavemaailmasi
        alkaisi muuttumaan realistisemmaksi. Todennäköisesti olet leikkinyt omilla
        ulosteillasi hiekkalaatikossa kun Lada ja Toyota olivat suomen yleisimmät
        merkit. Kumpikaan merkki ei tullut kummankaan tilalle. Neuvostoliiton
        nuoleskelijat eli vasurit ostivat Ladan ja Oikeistolaiset ajeli Toyotalla ja
        muilla länsiautoilla. Skoda itäautona tuli ladisteille kuin taivaan lahjana
        pelastamaan heidän aatekulkineensa ,ettei ihan kokonaan menetetty kasvoja.
        Audiskodamiehet taas todellisuudessa ajavat Skodalla joka on Audi
        nimeltään, joskin vikaisempi ja kalliimpi. Volkkaristit taas ovat näitä
        natsisaksan ihailijoita jotka eivät vieläkään tajua että siitä pitää
        maksaa kalliisti. Ainakin silloin kun jakopää kilahtaa ja DSG porsii.
        Ranskanpatongeilla suhaavat eivät tajua että ranskalaisia
        ostetaan grillistä. Italiasta tulee Fiat ja viat. AutoBild valitsi Toyotan
        luotettavimmaksi automerkiksi viime vuonna. Ei mikään ihme että
        on maailman myydyin merkki.

        Meitä on moneen junaan. Toiset haluavat ottaa riskejä ja uusia haasteita, vaihtaa työpaikkaa tilaisuuden tullen ja kokeilla erilaisia asioita jopa autojakin. Toiset taas pelkäävät, että jokin asia elämässä muuttuu, tasapaino järkkyy, joutuu vaihtamaan työtä ja työpaikkaa yms. Taitaa olla joukossamme niitäkin, jotka pelkäävät pahinta eli rakkaan autonsa hajoavan seuraavan 5 vuoden aikana.


      • Riittäähän tuo

      • Toyota Plus
        Totuus esiin kirjoitti:

        Käy ostamassa lisää clerasiliä että finnisi kuivuisivat ja haavemaailmasi
        alkaisi muuttumaan realistisemmaksi. Todennäköisesti olet leikkinyt omilla
        ulosteillasi hiekkalaatikossa kun Lada ja Toyota olivat suomen yleisimmät
        merkit. Kumpikaan merkki ei tullut kummankaan tilalle. Neuvostoliiton
        nuoleskelijat eli vasurit ostivat Ladan ja Oikeistolaiset ajeli Toyotalla ja
        muilla länsiautoilla. Skoda itäautona tuli ladisteille kuin taivaan lahjana
        pelastamaan heidän aatekulkineensa ,ettei ihan kokonaan menetetty kasvoja.
        Audiskodamiehet taas todellisuudessa ajavat Skodalla joka on Audi
        nimeltään, joskin vikaisempi ja kalliimpi. Volkkaristit taas ovat näitä
        natsisaksan ihailijoita jotka eivät vieläkään tajua että siitä pitää
        maksaa kalliisti. Ainakin silloin kun jakopää kilahtaa ja DSG porsii.
        Ranskanpatongeilla suhaavat eivät tajua että ranskalaisia
        ostetaan grillistä. Italiasta tulee Fiat ja viat. AutoBild valitsi Toyotan
        luotettavimmaksi automerkiksi viime vuonna. Ei mikään ihme että
        on maailman myydyin merkki.

        Missä se totuustuli esiin? Teron uskomuksia ja luottomyyjän kusetuksen tuomaa uhoa. Toyotra on tunnettu vikojen pimittelystä joista ihmishenget joutuivat maksamaan.
        Laitahan lippalakki kireämmälle niin sama ajatuksenvirta jatkuu ja jatkuu.


      • hupunpuppu
        Riittäähän tuo kirjoitti:

        Tuo Tero oli Kiala Viulu, lapsonen tai lapsen asteelle jäänyt reppana jonka näppäimistöstä ei vielä toden sanaa ole tullut.
        Tuntuu kyrsivän Tojon myynnin romahdus helmikuussa ja nuo laatuongelmat. Työtön kun on niin lukisi vaikka historiaa ja maantietoa kun tuntuu olevan niistäkin tiedot aivan päin seiniä.

        Jälleen kerran,ties jo kuinka monennen,arvailusi kirjoittajasta meni
        täysin metsään. Anteeksi kamalasti jos totuus harmittaa. Jos olet työtön
        niin lue sitä historiaa,poliittista historiaa ja mantietoa niin ei tarvi autoista
        esittää arvailuja.


      • riittääse

      • Faktaa tässä
        riittääse kirjoitti:

        Silti se on maailman myydyin merkki ,ei se miettimällä muutu!
        Niin ja luotettavin AutoBildinkin mukaan. Niin ja Merkkien merkki
        Suomessa. Ihan meinasi unohtua,sori

        Autobild on autolehtien Aku Ankka ja tutkimus vielä naurettavampaa tasoa. Merkkien merkki -tutkimus yhtä hupaisa. Luotettavuustestejä tai -tutkimuksia löytyy joka lähtöön samoin kuin Merkkien merkki tutkimuksia eri maista.
        Ford on maailman myydyin auto mutta tuskin kukaan Ford-kuski siitä hyötyy tai viitsii päivittäin mainita.


      • vaarallisia

    • 14+22

      Suomi muuttuu koko ajan länsimaisemmaksi eikä Tojo mene enää kaupaksi ennen. Vielä entiset ladistit ja heidän jälkeläisensä ostavat kuin myös kaikenlaiset peräkammarin vanhat pojat.

      Nuoriso tuntuu olevan pääpiirteittäin fiksua ja ostaa eurooppalaista laatua. Eivät halua kärvistellä minkään Tojon ratissa vaan osaavat nauttia elämästä.

      • fiksu tai ei

        Ostin kotimaassa kasatun saksanseisojan, uuden A-sarjan Mersun. Jäihän siitä Suomeen vähän muutakin kuin Vehon (Aminoffien) osuus. Tojofanien mielestä taatusti tyhmä ostos, veikkaan.


      • Meseman...
        fiksu tai ei kirjoitti:

        Ostin kotimaassa kasatun saksanseisojan, uuden A-sarjan Mersun. Jäihän siitä Suomeen vähän muutakin kuin Vehon (Aminoffien) osuus. Tojofanien mielestä taatusti tyhmä ostos, veikkaan.

        Onnittelut tenavatähti-valinnastasi. On siinä aivan yhtä hankala sähköinen
        käsijarru kuin Tojossakin ja vielä karvan verran syvemmällä. Aitoa mersua
        ei siitä saa pesemälläkään. Saitko vielä Rellun koneen kaupan tekijäisiksi?
        Pystyssä taitaa jo sentään kurvissa pysyä?? Edellinen malli kun meni
        testissä nurin,aika noloa! Työllisyyttä ajatellen on tosin loistava valinta.
        Aika näyttää muun onnistumisen.


      • fiksu vai ei
        Meseman... kirjoitti:

        Onnittelut tenavatähti-valinnastasi. On siinä aivan yhtä hankala sähköinen
        käsijarru kuin Tojossakin ja vielä karvan verran syvemmällä. Aitoa mersua
        ei siitä saa pesemälläkään. Saitko vielä Rellun koneen kaupan tekijäisiksi?
        Pystyssä taitaa jo sentään kurvissa pysyä?? Edellinen malli kun meni
        testissä nurin,aika noloa! Työllisyyttä ajatellen on tosin loistava valinta.
        Aika näyttää muun onnistumisen.

        Tuleehan sitä ylistystä :) Ei ole Rellun kone, ihan vaan 180 bensa. Käsijarrua en paljon ole koskaan käyttänyt sitten takavetoautojen. Tasaisella auto pysyy paikallaan pelkällä vaihteellakin. Mikä kaatumispelkoosi tulee, eiköhän jokin Yaris tai Verso mene helpommin nurin kuin minun Mersuni.


    • MArtti B

      Koska ne on nuoria eivätkö omaa vieklä elämän kokemusta ,siksi.
      Nuorena tehdään niitä virheitä paljon mutta ei i juurikaan vanhempana esim 60v.

      • eix ole upeeta

        Olla yli 60 vuotias ja eikä tee enää virheitä? Mahtavaa rikasta elämää, mitä nyt eturauhanen vaivaa ja lonkat ihan loppu mutta onhan autona se luotettava maailman paras eli Tojo.


      • eiautomyyjä
        eix ole upeeta kirjoitti:

        Olla yli 60 vuotias ja eikä tee enää virheitä? Mahtavaa rikasta elämää, mitä nyt eturauhanen vaivaa ja lonkat ihan loppu mutta onhan autona se luotettava maailman paras eli Tojo.

        Kun on yli neljäkymmentä vuotta autoillut niin tietää enemmän
        kuin luulee. Junnut vaan kuvittelevat jotain tietävänsä mutta pettymysten
        ja virheiden kautta kuitenkin opitaan. Kaikki ei opi koskaan. Toyotalla
        on Suomessa ajettu jo paljon ennen kuin tämä nykyinen räkänokka ja
        pullamössösukupolvi on edes syntynyt. Nyt nämä finninaamat kuvittelevat
        tietävänsä kaikesta kaiken vaikka kokemusta ei ole oikeastaan mistään.
        Vain täysidiootti alkaa länkyttämään vielä jostain lonkista ja
        eturauhasista. Hullu saa olla mutta ei tyhmä.


      • Onko noin
        eiautomyyjä kirjoitti:

        Kun on yli neljäkymmentä vuotta autoillut niin tietää enemmän
        kuin luulee. Junnut vaan kuvittelevat jotain tietävänsä mutta pettymysten
        ja virheiden kautta kuitenkin opitaan. Kaikki ei opi koskaan. Toyotalla
        on Suomessa ajettu jo paljon ennen kuin tämä nykyinen räkänokka ja
        pullamössösukupolvi on edes syntynyt. Nyt nämä finninaamat kuvittelevat
        tietävänsä kaikesta kaiken vaikka kokemusta ei ole oikeastaan mistään.
        Vain täysidiootti alkaa länkyttämään vielä jostain lonkista ja
        eturauhasista. Hullu saa olla mutta ei tyhmä.

        Voi olla myös niin, että autoilee yli 40 vuotta ajamatta kertaakaan kunnon autolla.


      • Bmw-premium
        eiautomyyjä kirjoitti:

        Kun on yli neljäkymmentä vuotta autoillut niin tietää enemmän
        kuin luulee. Junnut vaan kuvittelevat jotain tietävänsä mutta pettymysten
        ja virheiden kautta kuitenkin opitaan. Kaikki ei opi koskaan. Toyotalla
        on Suomessa ajettu jo paljon ennen kuin tämä nykyinen räkänokka ja
        pullamössösukupolvi on edes syntynyt. Nyt nämä finninaamat kuvittelevat
        tietävänsä kaikesta kaiken vaikka kokemusta ei ole oikeastaan mistään.
        Vain täysidiootti alkaa länkyttämään vielä jostain lonkista ja
        eturauhasista. Hullu saa olla mutta ei tyhmä.

        Noniin papparainen, luuletko tietäväsi vai tiedätkö luulevasi?


      • ????????????????????
        Onko noin kirjoitti:

        Voi olla myös niin, että autoilee yli 40 vuotta ajamatta kertaakaan kunnon autolla.

        Näin voi olla ja sinun vaan pitää luulla ja arvailla ,onko niin??
        Siinä ei clerasilikään auta,aika iso ongelma


      • moninkertainen_isoisä
        eiautomyyjä kirjoitti:

        Kun on yli neljäkymmentä vuotta autoillut niin tietää enemmän
        kuin luulee. Junnut vaan kuvittelevat jotain tietävänsä mutta pettymysten
        ja virheiden kautta kuitenkin opitaan. Kaikki ei opi koskaan. Toyotalla
        on Suomessa ajettu jo paljon ennen kuin tämä nykyinen räkänokka ja
        pullamössösukupolvi on edes syntynyt. Nyt nämä finninaamat kuvittelevat
        tietävänsä kaikesta kaiken vaikka kokemusta ei ole oikeastaan mistään.
        Vain täysidiootti alkaa länkyttämään vielä jostain lonkista ja
        eturauhasista. Hullu saa olla mutta ei tyhmä.

        Ajelin minäkin aikoinaan myös Toyotilla, mutta nyt eläkkellä olen mieltynyt C5:iin. Nyt on jo toinen ajossa, eikä Avensis päässyt tälläkään kertaa koeajoa pidemmälle. Kun vanhoja muistelee, voin vakuuttaa, että valitset sitten minkä merkkisen auton tahansa, ovat kaikki luotettavampia, kuin Corolla 70-luvulla. Muut olivat tosin silloin paljon epäluotetavampia.


    • EI tojoa enää koskaa

      Nuoret ovat kielitaitoisia ja osaavat ottaa selvää asioista. Tojo jää silloin kauppaan.

    • Parempi edellä

      Vedin Toyotalla pikku-Bemun ojasta maantielle vinssillä ja sen jälkeen hinasin Sipooseen. Bemaristin vaimo autoni kyydissä ihmetteli, että miksi ajan Toyotalla, kun auto maksoi varmaan sen minkä heidän autonsakin. En siinä keksinyt muuta, kuin että onhan tämä narun etupäässä.

      Jäin miettimään Bemarin maastoautossa olevaa vinssiä?

    • Bemaristi

      Toyotalla ajava on hieman katkeroitunut ja sulkeutunut, mutta ei uskalla homouttaan julkisesti näyttää. Tojolippiksen tilalle kuuluisi propellihattu ja käteen sateenkaariviiri.

      Tojotero onkin siis hinttero!

    • Seniori1

      Matti A. :lle

      Mistä tiedät minkä ikäisiä Toyota kuskit ovat? Toyotaa on Suomessa paljon myyty ja täytyisi olla käytössä vallan ihmeelliset tilastot, jotta voisi sanoa heidän keski-ikänsä.
      Olen liikenteessä havainnut myös nuoria Toyota kuskeja, joten kyllä ainakin jotkut nuoret sillä ajavat. Tällä hetkellä Suomessa on lainaraha halpaa, ja ihmiset ostavat silloin autoja joihin heillä ei normaalitaloustilanteessa ole varaa. Ajattelepa nuoripari jolla on asuntolainaa 150000 €, niin normaalitilanteessa korkoprosentti voisi olla 4 tai jopa 5%. Mikäli he vielä ostaisivat lisälainalla 40000€ hintaisen Audin tai Bemarin ja korko olisi sama. Täytyisi olla melko hyvätuloinen. Luulen, että siinä tilanteessa monet havahtuisivat ja huomaisivat, että vähän vanhempi hyväkuntoinen Toyota voisikin olla hyvä valinta. Katsopa sinä, joka olet ainakin puheistasi päätellen vielä teini-ikäinen, ihminen tarvitsee elämässä muutakin kuin bemareita ja audeja.

      • seniori myös

        Ei kai kuskien keski-ikää voi kukaan tietää, mutta omistajien voi. Autorekisterikeskuksella on tieto omistajista ja tätä aineistoa on käytetty tutkittaessa eri merkkisten autojen omistajien ikäjakaumaa. Toyotilla on selvästi vanhimmat omistajat. En muista tähän hätään tutkimuksen nimeä tai tekijää, mutta varmasti joku palstalaisista muistaa.
        Omat havainnot liikenteessä tukevat myös tutkimustietoa. Yleensä Toyotan kuljettajana istuu reilusti yli 5-kymppinen henkilö.


      • Muistan tutkimuksen
        seniori myös kirjoitti:

        Ei kai kuskien keski-ikää voi kukaan tietää, mutta omistajien voi. Autorekisterikeskuksella on tieto omistajista ja tätä aineistoa on käytetty tutkittaessa eri merkkisten autojen omistajien ikäjakaumaa. Toyotilla on selvästi vanhimmat omistajat. En muista tähän hätään tutkimuksen nimeä tai tekijää, mutta varmasti joku palstalaisista muistaa.
        Omat havainnot liikenteessä tukevat myös tutkimustietoa. Yleensä Toyotan kuljettajana istuu reilusti yli 5-kymppinen henkilö.

        Keski-ikä oli 61 vuotta kun tämä Auriksen uudempi malli tuli markkinoille. Tällä pyrittiin kosiskelemaan nuorempia ostajia mutta ei oikein onnistunut.


      • Seniori1
        seniori myös kirjoitti:

        Ei kai kuskien keski-ikää voi kukaan tietää, mutta omistajien voi. Autorekisterikeskuksella on tieto omistajista ja tätä aineistoa on käytetty tutkittaessa eri merkkisten autojen omistajien ikäjakaumaa. Toyotilla on selvästi vanhimmat omistajat. En muista tähän hätään tutkimuksen nimeä tai tekijää, mutta varmasti joku palstalaisista muistaa.
        Omat havainnot liikenteessä tukevat myös tutkimustietoa. Yleensä Toyotan kuljettajana istuu reilusti yli 5-kymppinen henkilö.

        Vielä ikäasiasta.

        Jos Audi- ja Bemarikuskit ovat nyt kolmekymppisiä, niin minkä merkkisillä autoilla he ajavat kolmenkymmenen vuoden kuluttua? Minkä johtopäätöksen tästä tekee silloin se, joka kyylää silloisia tilastoja? Sinänsä ihmettelen tätä ikäkeskustelua. Kuka viitsii tutkia minkä ikäisiä kuljettajia eri automerkeissä on. Ketä tällainen tieto palvelee? Mainosmiehiä kenties? Eikö ihmeessä ole muuta tekemistä. Lukekaa mieluimmin vaikka Kauppalehteä ja miettikää kuinka tästä taloustilanteesta päästäisiin eroon ja mitä puoluetta kannattaa äänestää seuraavissa eduskuntavaaleissa, mutta älkää hyvät ihmiset tutkiko tällaisia typeriä tilastoja. Auto on kautta aikojen sekoittanut ihmisten päitä ainakin täällä suomenmaassa. Näin oli jo vuosia sitten, ja niin näyttää vielä tälläkin hetkellä olevan. Ennen autoja omistivat vain aikuiset. Nykyisin elintason noustua osa autoista on kakaroitten omistuksessa, jota ei voi olla huomaamatta tämänkin palstan kirjoituksista. Osa autoilijoista ei mitenkään voi tajuta, että auto on vain helkutin kallis kulkuväline eikä mitään muuta. Ainoa, joka siitä todella hyötyy on verottaja. Mikäli olisi olemassa joku muu tapa liikkua, niin autolla nykymuodossaan voisi pyyhkiä tiettyä ruumiinosaa.


      • pappojaovat
        Muistan tutkimuksen kirjoitti:

        Keski-ikä oli 61 vuotta kun tämä Auriksen uudempi malli tuli markkinoille. Tällä pyrittiin kosiskelemaan nuorempia ostajia mutta ei oikein onnistunut.

        Tainnut keski-ikä vain nousta.


    • Rohkeastieteenpäin

      Tämä on aivan selvä juttu. Toyotalla ei ole mitään tarjottavaa dynamiselle ihmiselle. Ajo-ominaisuudet ovat mitä sattuu ja Toyotan omistaminen lähettää ympäristölle viestin vainoharhaisesta ihmisestä joka uskoo että kaikki muut autot hajoavat vähänväliä.
      Mulla on teille teroille järisyttäviä uutisia. Olen ajnut eurooppalaisilla autoilla kohta 40 vuotta ilman mitään ongelmia. Samoin kenellekään mun tutulle ei ole sattunut mitään isoa autoremppaa. Toyota uskovaisuus ja vikojen pelkääminen on maailmanlopun odottajien touhua. Tässä ilmainen neuvo. kokeilkaa rohkeasti jotain sellaista jolla on kiva ajaa. Ei elämän tarvitse olla pelkkää pelkäämistä.

      • kahtaenvaihda

        Olen ajanut ja omistanut eurooppalaisia ja japanilaisia autoja melkein kohta 50 vuotta joten on jo jotain muutakin kuin kokeilua. Sinullahan oli kokemusta vain eurooppalaisista! Vertailun tuloksia sinulle on turha kertoa, ei se kuitenkaan paranna asennevammaa.


      • kateuskalvaasisuksia
        kahtaenvaihda kirjoitti:

        Olen ajanut ja omistanut eurooppalaisia ja japanilaisia autoja melkein kohta 50 vuotta joten on jo jotain muutakin kuin kokeilua. Sinullahan oli kokemusta vain eurooppalaisista! Vertailun tuloksia sinulle on turha kertoa, ei se kuitenkaan paranna asennevammaa.

        En epäile yhtään sitä että myös japanialaiset autot kestävät. Sanoin vain että on totaalista harhaa ettei eurooppalaiset autot kestäisi.
        Toyotakuskeilla on vahva mielipide myös muiden autojen kestävyydestä. Sitä ei muiden merkkien kuskeista juurikaan löydy. Voi miettiä miksi...


      • nipponkippon
        kateuskalvaasisuksia kirjoitti:

        En epäile yhtään sitä että myös japanialaiset autot kestävät. Sanoin vain että on totaalista harhaa ettei eurooppalaiset autot kestäisi.
        Toyotakuskeilla on vahva mielipide myös muiden autojen kestävyydestä. Sitä ei muiden merkkien kuskeista juurikaan löydy. Voi miettiä miksi...

        En aja Toyotalla, vaan toisella japsimerkillä.
        Viimeiset 2 euroopassa valmistettua xxxx-merkkistä autoani oli aivan romuja. Heti uutena alkoi korjausrumba.
        Sitä en voi kieltää etteikö ajettavuus olisi parempi euro-autolla silloin kun se on kunnossa, eikä alusta ihan viturallaan.


      • Kateuskalvaasisuksia

        "En aja Toyotalla, vaan toisella japsimerkillä. "
        Ok. Honda tekee todella hyviä moottoreita ja Subarun ajettavuus on erittäin hyvällä tasolla. Samoin Nissanin Qashqai on hyvä peli. Arvostan.


    • rollaattori

      Trendipelleille brändi on tärkeämpi kuin itse auto. Ovat kai samoja neropatteja joilla teini-ikäisenä oli tonnin autossa kahden tonnin pyörät ja vielä kalliimmat stereot.

      Toki on suositeltavaa kokeilla eri merkkejä mutta vanhemmiten alkaa pitää olennaisena sitä että auto on huoletonta omistaa.

      • Tarkkamarkka

        "Toki on suositeltavaa kokeilla eri merkkejä mutta vanhemmiten alkaa pitää olennaisena sitä että auto on huoletonta omistaa."

        Juuri näin. Eläkeläisellä ei ole varaa ylimääräisiin kuluihin. Saksalainen kansanauto ja perusmalli ilman mitään ylimääräisiä härpäkkeitä. Tarkanmarkan talous pitää tiellä.


      • nipponkippon

        Eikä aina ole kysymys pelkistä kuluista mitä romun korjaamiseen menee.
        Myös aikaa kuluu ja vaivaa tulee. Parempaakin tekemistä on kuin rampata pajalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe