Olen järkyttynyt, siitä kuinka huonosti uuden Skodan törmäystesti meni kun testi tehtiin valvotuissa olosuhteissa:
http://www.youtube.com/watch?v=ydOaxOwOrc0
Uskaltaisitteko tarjota perheenjäsenillenne moista kyytiä Skodalla?
Skodan törmäystesti katastrofi
39
1356
Vastaukset
- Voi kauhia sentäs!
Niin, jokainen auto on joskus ollut UUSI. Papalla oli tuollainen Skoda ihan uutena ostettuna ja muistaakseni mallivuosi oli 1984. Silloin tuollaisia vielä nippanappa sai.
Ja lantaloortin kampanja sen kuin jatkuu. Hauskoja juttuja, kun niitä huumorilla lukee.- Euro NCAP
40 vuoden takaisilla Taunuksilla, Corolloilla, Escorteilla, Ladoilla, Fiateilla ja mitä niitä onkaan, jälki olisi samaa. Uutenakin. Voi päätellä jo sen ajan autojen painosta että vahvistuksia korissa ei ole harrastettu. Joku Volvo tai Saab voipi olla poikkeus.
Törmäystestille perheen kanssa ei ole tarvetta mutta muuten kyllä uskalsin ja uskaltaisin edelleen ajella noilla vanhoillakin autoilla perheen kanssa. Pidetään vaan turvavälit riittävinä niin ei tartte autoa alkaa kasaan puristamaan! Se on lopulta tärkein turvallisuustekijä, antaa aikaa harkita.
- menetetty poika?
"lantaloordi" on melkoisen tyhmä ja nolopoika.
Taitaa elämä pyöriä pelkästään trollaamisen parissa ja se on säälitävää ja perin onnetonta hän tulevaisuutensa kannalta.- Volvo ja Saab
Yllä puhutaan täyttä totta. Joskus 1970 - 1980 -luvulla Volvojen ja Saabien turvallisuus oli omaa luokkaansa ja paljon parempi kuin muiden. Syy oli se, että pieninä valmistajina ne tekivät kaikki peruskorit USA:n silloisten vaatimusten mukaisiksi. Toinen syy oli ruotsalaisten huolenpitoyhteiskunta.
Isoja sarjoja valmistaneet merkit tekivät erilaiset korit. Esim. eräässä tunnetussa saksalaismerkissä takakontti oli vain kevyt peltikotelo, johon puskuri oli kiinnitetty silmänlumeeksi. Kun saman auton osti suomalaisesta autoliikkestä verottomana muuttoautona ennen USA:han lähtöä, sen peräkontin koko pituudella oli paksut pitkittäispalkit pitämässä puskuria paikallaan. Se ero näkyi kun avasi peräkontin luukun. Toinen ero oli ainakin ovien sisällä olleet pitkittäispalkit, jotka oli ainakin kaikissa Saabeissa riippumatta siitä mihin ne myytiin, mutta isot valmistajat jättivät ne pois Eurooppaan myydyistä malleista säästääkseen. - landlord
Niin, no mikä tuossa avauksessa oli väärin?
- gyykkenböller
landlord kirjoitti:
Niin, no mikä tuossa avauksessa oli väärin?
Tuolla skodalla ei pystynyt kyykyttämään ketään. Nyyh !!
- DKW
landlord kirjoitti:
Niin, no mikä tuossa avauksessa oli väärin?
Kyseessä ei ole uuden Skoda-mallin testi. Se meni väärin.
Muutenhan lanttiloortin postaukset on aina täyttä tavaraa, etten sanoisi shaissea... - landlord
DKW kirjoitti:
Kyseessä ei ole uuden Skoda-mallin testi. Se meni väärin.
Muutenhan lanttiloortin postaukset on aina täyttä tavaraa, etten sanoisi shaissea...Kyllä se testiä tehdessä on ollut uuden Skodan testi. Testattavat autot ovat aina uusia, jotta testit olisivat vertailukelpoisia.
- SEpi.
Volvo ja Saab kirjoitti:
Yllä puhutaan täyttä totta. Joskus 1970 - 1980 -luvulla Volvojen ja Saabien turvallisuus oli omaa luokkaansa ja paljon parempi kuin muiden. Syy oli se, että pieninä valmistajina ne tekivät kaikki peruskorit USA:n silloisten vaatimusten mukaisiksi. Toinen syy oli ruotsalaisten huolenpitoyhteiskunta.
Isoja sarjoja valmistaneet merkit tekivät erilaiset korit. Esim. eräässä tunnetussa saksalaismerkissä takakontti oli vain kevyt peltikotelo, johon puskuri oli kiinnitetty silmänlumeeksi. Kun saman auton osti suomalaisesta autoliikkestä verottomana muuttoautona ennen USA:han lähtöä, sen peräkontin koko pituudella oli paksut pitkittäispalkit pitämässä puskuria paikallaan. Se ero näkyi kun avasi peräkontin luukun. Toinen ero oli ainakin ovien sisällä olleet pitkittäispalkit, jotka oli ainakin kaikissa Saabeissa riippumatta siitä mihin ne myytiin, mutta isot valmistajat jättivät ne pois Eurooppaan myydyistä malleista säästääkseen.http://www.euroncap.com/tests/saab_900_1997/2.aspx
Mielikuva on usein muuta kuin totuus. - lord of the flies
landlord kirjoitti:
Kyllä se testiä tehdessä on ollut uuden Skodan testi. Testattavat autot ovat aina uusia, jotta testit olisivat vertailukelpoisia.
Jo vain. Se on tärkeää "vähän käytetetyn vaihtoauton" ostajalle tietää, miten pelti rytisi 80-luvulla. Kun sulla on selvästi aikaa, niin kaiva esiin esim. Saab 96, Opel Ascona ja BMW 316 testit. Kyllä varmasti löydät, jos kommarilootastakin. Laita sitten linkkiä ko. automerkkien kakkosnelos-palstalle.
- parooni.
Lordi on aatelisarvo, mutta tämä meidän lordi on kyllä täys katastrofi.
- skeida tul pers....
Täällä puhutaan lintta bemarista onko tämä lintta Skoda?
http://naurunappula.com/459392/ishealrite.jpg - Dinkg donkg
Tämä lantaloordi on aikamoinen vitsi. Yrittää olla viisas ja tyhmä samaan aikaan.
- Trabantin luokkaa
Tottahan tuo kaikki on.Skoda kestää melkein yhtä hyvin kolarin kuin kestää Keskon Pirkka tuotemerkin tonnikalapurkki kun sitä riski mies pamauttaa täysillä lekan kanssa yhden kerran !
- Bussikuskin poika
Muistaako kukaan, millaiset puskurit olivat niissä ruotsalaisissa autoissa? Ei paljo haitannu, jos parkkihallissa sattu pieni pusu. Joku muu auto olis ollu, niin peltiseppää olis tarvittu.
Isävainaalla oli Skoda 105, 1980-luvun alussa. Sen jälkeen hän osti sen Skoda 120:n, mikä oli se Skodan 80-vuotis juhlamalli.
Skodia ennen hän päristele menee kolmella eri Wartburg 353:lla.
Ne Skodat olivat ihan pikkasen edullisempia ostaa kuin esim. Turbo Saab.- Touring Sport
60-luvulla valmistettiin Skoda 1000 MB mallista autoa ja niiden omistajat olivat niin kovin polleita kun he kehuivat että se vastaa tuhatta Mersua.
Ehkä tuossa on kuitenkin pikkuisen liioittelua 1 - Skoda lumous
Touring Sport kirjoitti:
60-luvulla valmistettiin Skoda 1000 MB mallista autoa ja niiden omistajat olivat niin kovin polleita kun he kehuivat että se vastaa tuhatta Mersua.
Ehkä tuossa on kuitenkin pikkuisen liioittelua 1Samoinhan ne elvistelee tänäkin päivänä...
- perikunnalle
Perikunnalle ei jäänyt kuin loppu-Skodan lapioiminen kaatopaikalle ja raadon hautaaminen.
- Skoda Paratiisi
Mahtavaa kuvamateriaalia skodatehtaalta. Hauskoja tosi-TV pätkiä.
Miksi nämä eivät pyöri nonstoppina Helkaman myyntihallissa?
Saisivat retkuunmenijät puolueetonta tietoa siltä unelmiensa kehdosta. - Maaherra¨
Kuule sie lantloorti, vastaapa sellaiseen kysymykseen, että olitko edes syntynyt silloin kun tämänmallisia autoja oli liikenteessä?
- landlord
Muistan ajan kun valomerkki tuli puoli yhdeltä yökerhoissa :)
- lanttiloora
landlord kirjoitti:
Muistan ajan kun valomerkki tuli puoli yhdeltä yökerhoissa :)
... ja lähdit sieltä Skodalla kännissä kotia kohti. Kärähdit ratista ja Skoda 120-trauma seuraa sinua ikuisesti, ellet saa ammattiapua. Näin.
- landlord
lanttiloora kirjoitti:
... ja lähdit sieltä Skodalla kännissä kotia kohti. Kärähdit ratista ja Skoda 120-trauma seuraa sinua ikuisesti, ellet saa ammattiapua. Näin.
En koske itäautoihin. En silloin, enkä edelleenkään.
- Trollille kyytiä
landlord kirjoitti:
En koske itäautoihin. En silloin, enkä edelleenkään.
Omapahan on tyhmyytesi. Onko nykyisin itäautoja edes?
- landlord
Trollille kyytiä kirjoitti:
Omapahan on tyhmyytesi. Onko nykyisin itäautoja edes?
Totta kai on, kaikki edesmenneen rautaesiripun takaa ovat. Samoja työntekijöitä siellä on, jotka ovat turvallisuuspommiksi luokiteltua Skodaa ovat suunnitelleet.
- siehän sälli oot
landlord kirjoitti:
Totta kai on, kaikki edesmenneen rautaesiripun takaa ovat. Samoja työntekijöitä siellä on, jotka ovat turvallisuuspommiksi luokiteltua Skodaa ovat suunnitelleet.
Turvallisuspommi????? Kaikki sen aikaiset autot olivat yhtä turvattomia.
Uusimmat mallit sen sijaan läpäisevät törmäystestit ilman moitteen sijaa. - EnTe-expertti
landlord kirjoitti:
Totta kai on, kaikki edesmenneen rautaesiripun takaa ovat. Samoja työntekijöitä siellä on, jotka ovat turvallisuuspommiksi luokiteltua Skodaa ovat suunnitelleet.
Automaatit siellä Skodaa kasaa tehtaissa ja suunnittelijat on sen verra pätevää sakkia että Tsekeissä on koko Volkswagen-konsernin yhteinen R&D-keskus. Eikä tietotaito kadonnut sosialismin aikana, isoveli vaan kahlitsi tekemisiä. Ei kannata vähätellä sitä osaamista sillä Skoda tekee tänäkin päivänä komponentteja ydinvoimaloihin ja Suomenkin voimaloissa pyörii Skodan erittäin luotettaviksi osoittautuneita turbiineja, reilusti ennen kommunismin kaatumista hankittuja.
- Iiro Curtain
Ei rautaesirippu minnekään ole mennyt vaan se on museoitu.
Päähäsi. - :-D
Kyllä niitä itäautoja yhä on...
Kuvia löytyy netistä. Saattaapa joku keräilijän Lada tulla pari kertaa vuodessa - ihan siis tiellä - tulla vastaan. Ei voi olla huomaamatta. - pornstarter
Saman konsernin kestosuosikki Klongswagen: http://www.youtube.com/watch?v=Ukq-UUQAcZs
- mikään ei muutu
Silloin kun kyseistä skodaa myytiin oli myös olemassa länsi-autoja.
Skodalla ajoivat vähäosaiset ja vasemmistolaiset.
Eikä siitä niin kauan ole...- landlord
Skoda on itäauto.
- parooni.
landlord kirjoitti:
Skoda on itäauto.
Mersu on itäauto.
- skeida on vitsi.
parooni. kirjoitti:
Mersu on itäauto.
Skeida on vitsi.
- Eräs Mönkijämies
Et varmaankaan huomannut että kyseinen ruoska on melekeen40 vuotta vanha ja ei sillon edes tiedetty mitään pelastavista turvavöistä tai turvatyynyistä. Tosin jos tommosessa autonritsassa olis turvavyöt nii se olis ihan sama miten ne henkselit pukee kun auto on mallia paavo nurmi
- jorma skoda
Silloin 40v sitten jo tiedettiin että skoda on itäblokista.
Mikään ei ole muuttunut. - landlord
jorma skoda kirjoitti:
Silloin 40v sitten jo tiedettiin että skoda on itäblokista.
Mikään ei ole muuttunut.Sen ajan Skodissa oli toimivat vaihteistot ja moottorit, itäblokissa kehitys tarkoittaa myös huonompaa laatua:
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat/
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/11/16/volkswagenin-piina-dsg-vaihteiston-vialliset-vuodet/201315962/304
Skodalla menee hyvin??
- Heh, heh!
Kovinpa on ajankohtainen hankinta Sinulla mielessä, Škoda 120!
- Ei oo tätä päivää
Tohon aloitukseen olisi voinut yhtä hyvin laittaa kuvaa Ford T-mallista, ja alkaa valittamaan heikoista ajovaloista ja huonosta sisätilan lämmittimestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1902084Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin681712Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä811524En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1461416- 481364
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1221096- 173997
Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke214967Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja44791Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60784