Uudet silmälasit ei käy

apuaapua

Voinko saada uudet linssit samaan hintaan? Tuntuu, että on liian heikot, koska en oikein näe. Jos silmä on rento, niin teksti on aika epäselvää, tuntuu, että pitää pinnistellä, että näkee. Olen pitänyt laseja jo kohta kuukauden, mutta ei näihin totu. On päänsärkyä ja huimausta, toista silmää tunnutaan "pakottavan" väärään asentoon, en näe kunnolla ja koko maailma vääntyy oudon kaarevaksi. Nyt siinä toisessa silmässä on sitten esiintynyt jo monta päivää elohiirtä ja koko toinen puoli päätä tuntuu olevan ihan jumissa, korvakin meni lukkoon.

Näöntarkastus kuitenkin tehty eri paikassa, mistä lasit ostettu. Voinko saada uudet linssit samalla hintaa, ei kai se ole minun vikani, jos en näe :< Ei oikeasti ole nuorella varaa uusiin laseihin

8

481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ndkdkdksal

      Minkälaiset voimakkuudet sulla on reseptissä? Oletko ostanut lasit netistä vai liikkeestä?

    • ehkä saat

      Nuorella ei ole myöskään varaa noihin sinun oireisiisi.

      Ensimmäisenä kannattaa ottaa yhteys sinne optikkoliikkeeseen, josta lasit hankit.
      Ehtoja on erilaisia. Itse hankin nykyiset lasini Synsamilta ja heillä oli turva kyseisiä tilanteita vastaan. En maksanut mitään, kun toinen linsseistä vaihdettiin.

      • Boxe

        Kannattaa käydä tarkistuttamassa onko linssit hiottu oikein kehyksiisi jos moisia vaivoja silmissä,,kokemuksesta tiedän mulle on just käynyt muutaman kerran näin kannattaa olla tiukkana liikkeessä,,väittivät että kaikki mitat ok,,kävin useammassa liikkessä ja aivan pieleen hiottu,,uudet linssit tilalle tai kaupan purku ja rahat takaisin,,,tahtovat nykyään olla optikkoliikkeetkin niin ahneita ettei myönnä virheitään jos lasit maksettu ja asiakas vaan ei tule laseillaan toimeen niin ei oteta enää kantaa ja laitetaan toinen myyjä selittelemään ey kyllä ne ihan mittojen mukaan tehty,,,


    • takuu

      Lasien tekniikasta ja asennuksista vastaa myyjä ja voimakkuuksien oikeellisuudesta tutkija tässä järjestyksessä.

      • Jskdodb

        Silmäasema hoitaa nämä tilanteet ainakin helvetin huonosti. Itselläni samaa vikaa, mutta seliteltiin vain täyttä paskaa. Vaihdoin liikettä suosiolla, en nimittäin jaksa taistella noin päivänselvistä asioista yhdenkään myyjän kanssa.


    • Heavy User

      Silmäasema käyttää eri linssejä kuin esim. Instru, tästäkin syystä voi johtua, että silmien tottuminen uudentyyppisiin linsseihin kestää hetken. Pitäisi kuitenki mennä viikossa parissa ohi.

      Elämäni aikana on ollut jo melko monet lasit, osa yksityisistä liikkeistä, useammat Instrusta ja nyt toiset lasit tekeillä Silmäasemalla. En ole löytänyt erityistä moitittavaa mistään myymälästä. Halvimmat kehykset ei kestä loputtomasti, maali alkaa irrota jne. Ne on valintoja. Linssit ollut hyviä kaikissa laseissa. Ja likinäöstä eli miinuslinsseistä kyse, yksiteho.

      Kannattaa muistaa, että eri myymälöissä on erilaista henkilökuntaa. Jos kemiat ei pelaa yhden myyjän/optikon kanssa, toisessa ketjun myymälässä palvelu voi olla todella erilaista. Kun mennään kokonaan toiselle paikkakunnalle, erot korostuvat entisestään. Jos on sitä mieltä, että lasit ei vastaa tilausta ja ei ole edes halukas selvittämään asiaa, niin sittenhän voi katsoa peiliin ja miettiä missä vika.

      • Jookdkd

        Itselläni vähän samaa vikaa, yli viikon jo mennyt näillä ja huonolta näyttää. Ehkä olen liian pessimistinen, mutta en jaksaisi kovin kauaa odotella turhaan tottuvani uusiin voimakkuuksiin, varsinkaan kun niin ei varmasti käy.


      • Bbbbbbejjeej
        Jookdkd kirjoitti:

        Itselläni vähän samaa vikaa, yli viikon jo mennyt näillä ja huonolta näyttää. Ehkä olen liian pessimistinen, mutta en jaksaisi kovin kauaa odotella turhaan tottuvani uusiin voimakkuuksiin, varsinkaan kun niin ei varmasti käy.

        Aloittaja, totta kai saat uudet ilman lisäkustannuksia. Tuskin ketään voidaan pakottaa käyttämään viallisia silmälaseja. Kannattanee ihan aluksi varata uusi näöntarkastusaika ja edetä homman kanssa sitä rataa. Näin ainakin itse menettelisin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe