Hiustensiirto Turkissa - kokemuksia?

Kaljupää69

Onko kukaan käynyt teettämässä hiustensiirtoa Turkissa. Sieltä tarjotaan kohtuulliseen hintaan FUE tekniikalla toteutettavaa siirtoa. Siellä on varmasti käynyt suomalaisiakin. Nyt kiinnostaisivat kokemukset tästä. Oikeastaan kiinnostaa vain sellaiset kokemukset, jotka on todellisia ja itsekoettuja.

11

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaljupää69

      No ei sitten tullut jukisesti kerrottavaa. Nyt mulla on itselläni siitä aivan omakohtaista kokemusta..... mutta enpä kerro enempää....

    • karpaloph

      Kyllä minua ainakin kiinnostaa, harkitsen vaihtoehtoja, Tallinna tai Istanbul.
      Istanbulissa taitaa olla noin 40 klinikkaa, jotka FUE-siirtoja tekevät. Hinnat eurosta kahteen ja puoleen euroon per siirre.
      Kirjoita ihmeessä kokemuksistasi, uskon että monia muitakin kiinnostaa. Älä välitä noista luusereista jotka mollaa kaikkea.

      • Kaljupää69

        Nojoo. Jos osaat kieliä ja ymmärrät mitä olet tekemässä, voit teettää FUE:n vaikka Turkissa. En halua rohkaista ketään, joka ei itse tiedä mitä on hakemassa, miten ja millä hinnalla. Päätin käydä katsomassa, kuinka homma tomii Turkissa. Olin varautunut tulemaan pois ilman operaatiota, jos se olisi ollut jotenkin liian epäilyttävää. Mitään neuvoa en saanut keneltäkään. Palvelun tarjoajat luonnollisesti "kusettavat" aina kun voivat. Ehkä minuakin. Ilmeisesti maksoin vähän enemmän kuin tapaamani asiakas, joka oli etnisesti lähempänä turkkilaisia. Meillä oli hieman eri pakettikin. Yksityissairaala teki sen minkä lupasi. Englantia ja saksaa siellä puhuttiin asiakkaalle, eikä kovin perusteellisesti selitetty tapahtumia, toisin kuin varmasti Suomessa olisi tehty. Siitä saattaisi joku säikähtää. Kaikesta näki kuitenkin sen, ettei ne olleet ekaa kertaa näitä tekemässä. Järjestelyiden pikku säädöt kuuluu noiden maiden tomintatapaan ja sen en antanut häiritä. Kaikki meni hyvin ja niin kuin olivat luvanneet. Paraneminen kesti juuri niin kauan, kuin oli luvattukin ennakkoon. Ennakoiva antibioottikuuri piti huolen ettei tullut minkäänlaista tulehdusta. Kaikki siirteet alkoivat kasvaa. Tulos oli juuri se, mitä olivat luvanneet. Olen erittäin tyytyväinen. Ei arpia luovutusalueella ja istutusalue on hyvin luonnollisen näköinen. Lopullinen tulos on nähtävissä sitten lähempänä vuoden täyttymistä. Ei tämä ihan elastisen tasoinen ole, mutta sille onkin tehty näitä vähintään kaksi tai kolme kertaa. Ihan oma arvioni asiasta. Kiiltävä kaljuni on nyt tukkapää. Suomalaiset ihotauteihin erikoistuneet sairaanhoitajat/kosmetologit tms. osaavat neuvoa, jos osaat oikealta ammattilaiselta kysyä. Tapasin sellaisen operaation jälkeen. Samat neuvot kuin sain kliniikaltakin. Tämä suomihoitsu oli nähnyt myös suomalaisen virtuoosihiustensiirtäjän klinikalla tehtyä jälkeä ja sanoi minulle tehtyä työtä erittäin onnistuneeksi. Hinta-arvion perusteella maksoin noin viideososa Suomityön hinnasta. Alalla on kuulemma tieto, että Turkissa ja Thaimaassa nämä osataan. Muualla ei niinkään hyvin, vaikka edullisesti tekevät. Enää en ole kalju enkä sellaiseksi alakkaan. Siirrettävää riittää takaraivolla ja saatanpa käydä toisenkin reissun. Nuorentaa ainakin noin 10 vuotta per kerta. Naisenikin on tyytyväinen tulokseen. Kliniikan nimeä en kerro. Ihan vain siksi, ettei siitä minulle makseta. Toisaalta siksi, etten halua sinne ruuhkaa Suomesta. Kolmanneksi en suosittele tätä kenellekään urpolle. Minulla on vain kokemusta ykdestä paikasta, joka löytyy netistä helposti. Mitä vähemmän maksukykyiset urpot tätä harrastaa, sitä arvokkaampaa on olla hiuksilla varustettu. Kaikenkaikkiaan pidin koko hommaa tatuointiin verrattavana hommana. Onhan se tietenkin vähän vaativampaa, hieman kivuliaampaa, verisempää ja operaatio kestää vähän kauemmin, mutta kaikenkaikkiaan helppo keikka. Itse lähdin Suomesta sunnuntaina ja palasin keskiviikkona tukka päässä. Jenkit kehittää kohta koneen fueen, joten hinta tulee tippumaan. Arvostan kuitenkin käsityötä luonnollisen jäljen tekemisessä. Se on varmaa että: päälakikaljuus on vain rahakysymys. Rooneyn Wäinö on hyvä esimerkki. Ihan palkansaajan rahalla tehtävissä. Siispä: En suosittele kenellekään. Kohtuuhintaista ja kohtalaisen helppoa. Täydellisyyteen pyrkivää varmuutta haluavan on mentävä Norbsgtrömille. Eipä sen vaatima raha ole perusteeton, kun varmasti paapovat ja voit luottaa Suomalaiseen laatutyöhön - ehkä olet suojassa monenlaisilta taudeiltakin vähän paremmin. Hinta on vähän suhteessa riskiin. Jos käyt Tallinnassa, niin kerro täällä tuloksista. Olisihan se lähempänäkin. Suosittelen kuitenkin Turkkia. Kaikilla ei ole päälaki Turkista.


      • Kaljupää69 kirjoitti:

        Nojoo. Jos osaat kieliä ja ymmärrät mitä olet tekemässä, voit teettää FUE:n vaikka Turkissa. En halua rohkaista ketään, joka ei itse tiedä mitä on hakemassa, miten ja millä hinnalla. Päätin käydä katsomassa, kuinka homma tomii Turkissa. Olin varautunut tulemaan pois ilman operaatiota, jos se olisi ollut jotenkin liian epäilyttävää. Mitään neuvoa en saanut keneltäkään. Palvelun tarjoajat luonnollisesti "kusettavat" aina kun voivat. Ehkä minuakin. Ilmeisesti maksoin vähän enemmän kuin tapaamani asiakas, joka oli etnisesti lähempänä turkkilaisia. Meillä oli hieman eri pakettikin. Yksityissairaala teki sen minkä lupasi. Englantia ja saksaa siellä puhuttiin asiakkaalle, eikä kovin perusteellisesti selitetty tapahtumia, toisin kuin varmasti Suomessa olisi tehty. Siitä saattaisi joku säikähtää. Kaikesta näki kuitenkin sen, ettei ne olleet ekaa kertaa näitä tekemässä. Järjestelyiden pikku säädöt kuuluu noiden maiden tomintatapaan ja sen en antanut häiritä. Kaikki meni hyvin ja niin kuin olivat luvanneet. Paraneminen kesti juuri niin kauan, kuin oli luvattukin ennakkoon. Ennakoiva antibioottikuuri piti huolen ettei tullut minkäänlaista tulehdusta. Kaikki siirteet alkoivat kasvaa. Tulos oli juuri se, mitä olivat luvanneet. Olen erittäin tyytyväinen. Ei arpia luovutusalueella ja istutusalue on hyvin luonnollisen näköinen. Lopullinen tulos on nähtävissä sitten lähempänä vuoden täyttymistä. Ei tämä ihan elastisen tasoinen ole, mutta sille onkin tehty näitä vähintään kaksi tai kolme kertaa. Ihan oma arvioni asiasta. Kiiltävä kaljuni on nyt tukkapää. Suomalaiset ihotauteihin erikoistuneet sairaanhoitajat/kosmetologit tms. osaavat neuvoa, jos osaat oikealta ammattilaiselta kysyä. Tapasin sellaisen operaation jälkeen. Samat neuvot kuin sain kliniikaltakin. Tämä suomihoitsu oli nähnyt myös suomalaisen virtuoosihiustensiirtäjän klinikalla tehtyä jälkeä ja sanoi minulle tehtyä työtä erittäin onnistuneeksi. Hinta-arvion perusteella maksoin noin viideososa Suomityön hinnasta. Alalla on kuulemma tieto, että Turkissa ja Thaimaassa nämä osataan. Muualla ei niinkään hyvin, vaikka edullisesti tekevät. Enää en ole kalju enkä sellaiseksi alakkaan. Siirrettävää riittää takaraivolla ja saatanpa käydä toisenkin reissun. Nuorentaa ainakin noin 10 vuotta per kerta. Naisenikin on tyytyväinen tulokseen. Kliniikan nimeä en kerro. Ihan vain siksi, ettei siitä minulle makseta. Toisaalta siksi, etten halua sinne ruuhkaa Suomesta. Kolmanneksi en suosittele tätä kenellekään urpolle. Minulla on vain kokemusta ykdestä paikasta, joka löytyy netistä helposti. Mitä vähemmän maksukykyiset urpot tätä harrastaa, sitä arvokkaampaa on olla hiuksilla varustettu. Kaikenkaikkiaan pidin koko hommaa tatuointiin verrattavana hommana. Onhan se tietenkin vähän vaativampaa, hieman kivuliaampaa, verisempää ja operaatio kestää vähän kauemmin, mutta kaikenkaikkiaan helppo keikka. Itse lähdin Suomesta sunnuntaina ja palasin keskiviikkona tukka päässä. Jenkit kehittää kohta koneen fueen, joten hinta tulee tippumaan. Arvostan kuitenkin käsityötä luonnollisen jäljen tekemisessä. Se on varmaa että: päälakikaljuus on vain rahakysymys. Rooneyn Wäinö on hyvä esimerkki. Ihan palkansaajan rahalla tehtävissä. Siispä: En suosittele kenellekään. Kohtuuhintaista ja kohtalaisen helppoa. Täydellisyyteen pyrkivää varmuutta haluavan on mentävä Norbsgtrömille. Eipä sen vaatima raha ole perusteeton, kun varmasti paapovat ja voit luottaa Suomalaiseen laatutyöhön - ehkä olet suojassa monenlaisilta taudeiltakin vähän paremmin. Hinta on vähän suhteessa riskiin. Jos käyt Tallinnassa, niin kerro täällä tuloksista. Olisihan se lähempänäkin. Suosittelen kuitenkin Turkkia. Kaikilla ei ole päälaki Turkista.

        Hei !!

        Kiitos viestistäsi, olen menossa Istanbuliin lokakuun lopulla. Klinikka on valittu pitkän pohdinnan/selvitysten perusteella.
        Harkitsin myös Tallinnaa, mutta siellä leikkaava lääkäri ei ole plastiikkakirurgi vaan entinen nukutuslääkäri ja kokemusta FUE:esta ei ole tarpeeksi.
        Turkissa operaatiot ovat päivittäisiä ja tiimi toimii ennakoidusti.
        Hinnat ovat noin 25 % suomen tasosta ja laatu paljon parempaa.
        FUT eli Strip-leikkaus jota suomessa itsepäisesti käytetään jättää arven sekä monelle lopun iäksi eriasteisia kiristys- ja kiputiloja pään alueelle.
        Suomessa mittasuhteet koko kauneuskirurgiaan ovat aivan lapsenkengissä.
        Turkissa lääketieteen taso on aivan kokonaisvaltaisestikin ajateltuna maailman huippua.


    • kaljupää69

      Vastuullinen lääkäri ei kovin paljon osallistu toimenpiteeseen. En nähnyt lääkäriä neuvottelun jälkeen - en nähnyt kovin paljon muutakaan. Ennenkaikkea toimenpiteessä hoitajat tekevät työtä suurimmaksi osaksi takaapäin ja siirteiden istittamisen aikaan vähän aikaa edestäpäin. Fue vaikuttaa tekniikkana aika yksinkertaiselta. Siitä minulla ei ole mitään käsitystä, mitä siirteiden irrottamisen jälkeen näille siirteille tehdään. Sen näin, että niitä ainakin järjestellään, mahdollisesti jonkinlaisen laadun ja koon perusteella. Todennäköisesti niiden sijoittelu on suunnitelmallista, jolla lopullinen tulos saadaan aikaan. Panisin huomiota tuolle toteuttavan tiimin rutiinille. Istuttaminen on täyttä käsityötä ja siihen osallistuu aika monta henkilöä. Minun tapauksessani ymmärsin, että porukka vaihtoi jatkuvasti uutta istuttajaa ja siten osa tekijöistä saattoi levätä välilä. Ehkä jotkut olivat erikoistuneet esim. hiusrajan viimeistelyyn. Kuulin että eräs kotimainen toetuttaja käyttää kosmetologeja istuttamisen työvaiheseen - ei sairaanhoidollista koulutusta. En epäile heidän pätevyyttään tai ammattitaitoaan, mutta kovasti sairaanhoidollista ja sellaisena luotettavaa kuvaa se murentaa. Ehkäpä kosmetologit ovat hieman "halvempia käsiä". Toimenpiteestä ja anestesiasta vastaavat ovat todennäköisesti sairaanhoidollisen koulutuksen saaneita kaikkialla.

      Toimenpiteestä on muistettava myös se, ettei se ole leikkaussalia vaativa toimenpide. Minun toimenpiteessäni se oli hieman yllättävä seikka. Vertaisin paikkaa hammaslääkärin vastaanottotilaan, suomalaisittain vaatimattomaan sellaiseen. Operaatio ei ole varsinainen leikkaus, eikä siksi vaadi leikkaussaliolosuhteita. Siitä ei siten paikanpäällä kannata säikähtää. Kysymyksiin sairaalabakteereista ei minulle annettu minkäänlaista vastausta. En sitten alkanut vastausta vaatimaankaan, koska ymmärrettävästi he eivät takuuta sellaisen tapauksen varalle anna. Voi sitten itse miettiä käykö toimenpiteeseen vai ei.

      Turvotus jatkui monta kuukautta ja siirtokohta tuntui saman aikaan puiselta. Sen oikeastaan huomasikin vasta sitten, kun turvotus on laskenut ja normaalitunto palannut istutusalueelle. Nyt noin 7 kuukautta operaatiosta on päänahan tunto mielestäni normaali. Herkkyyttä ja kiristävää tunnetta oli hieman, sekä luovutusalueen kutinaa. Huolellinen hoito-ohjeiden noudattaminen operaation jälkeen on ehdottoman tärkeää. Myös tulehdukset ehkäisevä laajakirjoinen antibioottikuuri välittömästi siirron jälkeen on syytä tehdä huolellisesti. Siirron jälkeiset n.5 yötä ovat hieman hankalat, kun luovutusalueeseen ei voi nojata kuten normaalisti nukkuessa. Sellaiset ennakkojännitykset, mitä ensimmäisellä kerralla oli, olisivat nyt hyvin vähiä. Menisin toisen kerran hyvin luottavaisilla mielin, vaikka toiselle klinikallekin.

      Yleisesti: Kannattaa olla mahdollisimman tasapainoisessa kunnossa, kun lähtee fue hiustensiirtoon. Siirron jälkeen fiilis nousee koko paranemisen ajan ja vaikka siirteistä lähteekin hiukset, ne palaavat ja tulos alkaa hahmottua. Sen vielä sanon, että suosikaa kotimaista. Itse otin tietoisen riskin, koska kotimaiseen hiustensiirtoon ei olisi ollut varaa. Varmasti laadukas tulos ja mahdollisimman pieni riski tulehduksille tulee kotimaisilta toimijoilta.

      • Kuinka suuri määrä sinulle laitettiin. Minulle on kaavailtu "vain" 1500 graftia.
        Yllättävän pitkä toipumisaika sinulla, FUE:tahan on kehuttu juuri siitä, että toipuminen olisi FUT;tia huomattavasti nopeampaa.
        Olen kerran käynyt, Nordströmillä, ja laatu ei vastannut luvattua.
        Silloin puutumista/ tunnottomuutta ilmeni jopa vuosia.
        Toisen reissun tein Köpikseen jossa laitettiin pieni määrä ja samoin lopputuloksin.
        Niskan kiristyksestä/arvesta olen kärsinyt näihin päiviin asti. Siksi päädyin nyt FUE- menetelmään.
        Vaihtoehtoisia paikkoja on paljon, ja vertailu sen vuoksi hankalaa/mahdotonta.
        Lähinnä tiimin kokemusvuosilla lienee eniten merkitystä. Kokenut tiimi antaa ehkä parhaiten luottamusta klinikan valintaan. Tuo homma opitaan vain toistojen kautta.
        Toinen asia minulla on raha, jos Nordström tai Medousa veloittaa samasta määrästä hiuksia 10000,00 euroa ja Istanbulissa selviää 2000,00 eurolla, niin tuskinpa laadussa on viisinkertainen ero. Tai jos onkin, niin se voi olla vielä halvemman toimijan eduksi. Samalla voi nauttia kaupunkilomasta, kun menee kaupunkiin pari päivää aikaisemmin.
        Operaatio ei jännitä, hammaslääkäriä pelkään enemmäön.
        Pitää pyytää vaan esilääkitys, niin paikallispuudutusta ei edes huomaa.


    • Kaljupää69

      Minulle tehtiin noin 3000 graftin siirto. Tulos on ollut sitä mitä luvattiinkin. Olen nyvin tyytyväinen FUE:een. Toimenpiteessä nipisteli hieman ja sitten aina lisättiin puudutusta. Tietysti pieniä kipuja oli ensimmäisinä päivinä siirron jälkeen, mutta tokihan sellainen on asiaan kuuluvaa. Hoitui ihan buranalla. Antibioottikuuri aloitettiin heti operaatiosta ja kesti 10 päivää. Ei pienintäkään tulehdusta. Puoli-istuviltaan nukkuminen oli ehkä hankalinta toipumisessa, mitä kesti jonkun 5 päivää. Minkäänlaisia arpia ei ole 7 kuukauden jälkeen näkyvissä, vaikka hiukset ovat todella lyhyet luovutusalueella. Aluksi se punotti hieman, kuin päänahka olisi ollut "normaalisti ärtynyt", milaisia näkee monesti. Kaikki tunto on palautunut normaaliksi, mutta se palautuminen toki kesti näihin päiviin asti hieman puisevana. En huolestunut asiasta ja se parani koko ajan, joten arvelin kaiken palaavan täysin normaaliksi. Kiiltävä kalju on hyvin peitossa ja kaikki siirteet kasvavat. Tulos on hyvin luonnollinen ja normaalipituisena (johon vielä 2-3 cm) varmasti jopa näyttävä. Saatan teettää toisen, vahvistavan, siirron koska kokemukseni oli niin hyvä. Sitten olisi nimittäin erittäin vankka tukka ja luovutusalueeltani sellaisen voi tehdä. En tiennyt tiimin kokemuksesta oikeastaan mitään. Valitsin klinikan netin perusteella ja ostin tarjouksen. Se oli vähän niin kuin eka, mikä netistä tuli. Kokemusta näillä oli. Lääkärit olivat tuosta itäisestä milljoonakaupunigista tästä läheätä. Kävin välimerellisessä Turkissa, uskon että siellä osataan se kaikissa paikoissa. Toisella kerralla en kyselisi senkään vertaa, vaan toivottelisin tiimille työintoa ja sanoisin että tehkää parhaanne. En viitsi kertoa paikkaa, kun en periaatteestakaan suosittele mitään kenellekään.Eikä siitä minulle makseta. En myöskään halua sinne jonoja, jos joskus vaikka itse menen uudestaan. Minulle puhuttiin englantia ja saksaa. Kaikki toimi sovitusti. Kaikki ennakkojännitys osoittautui turhaksi. Omilla toimilla ei ollut merkitystä juuri mihinkään. Operaatiota edeltäneenä iltana suosittelivat kuitenkin, ettei pitäisi juoda lainkaan viiniä. Muutaman lasin kyllä join.

      • Palasin juuri Istanbulista, kerroin jo kokemuksia tällä samalla palstalla : Hiustensiirto Turkissa, kohdassa nimimerkki lähtiskö ( numero 4 )
        Vertailin puoli vuotta eri klinikoita ja lähetin kaikille useita kysymyksiä. Vierailin myös ruotsalaisilla, ranskalaisilla ja espanjalaisilla sivustoilla. Päädyin valitsemaan Istanbulissa sijaitsevan plastiikkakirurgisen sairaalan nimeltään Royal Estethic.
        Kaikki toimi siellä hyvin ohjelmoidusti.
        Hotelli oli varattu, kuljetukset (yllättäen) toimivat aikataulun mukaisesti, samoin sairaalassa, ennakkoon annetut ajat piti. Tiimi oli 4-henkinen plus avustavat hoitajat.
        Toiminta vaikutti hyvin ammattimaiselta ja kertoivat olleensa jo vuosia samalla kokoonpanolla. He tekevät leikkauksia päivittäin. Sairaalassa oli omat osastot ( kerrokset) eri operaatioille.
        Juttelin monien asiakkaiden kanssa, joita oli lähinnä euroopan suurista maista.
        He kaikki olivat sitä mieltä, että turkissa on edottomasti paras laatutaso, kyseessä on kuitenkin aika yksinkertainen toimenpide jolloin toistojen määrä tuo tarvittavaa rutiinia ja takaa hyvän tuloksen.
        Turkin hintataso on erittäin vertailukelpoinen, suorastaan järkyttävän halpa kun vertaa suomalisiin klinikoihin. Eikä tarvitse kantaa takaraivossa kiristävää arpea lopun ikäänsä.
        Minulla sellainen on joka nyt loistaa takaraivolla kuin Naantalin valot.
        Sen teki aikoinaan Rolf Nordström, joka istutti harvoja tupsuja päälaelle.
        Sinne menoa saan katua lopun ikääni.


    • kalju käy hyvin

      No jos aivan pakko niin peruukki riittää kunhan ostaa hyvän.

    • Kannataa

      Kyllä minä olen käynyt , 19.01.2016 nyt on vajaa 6kk ja olen todella tyytyväinen , palvellu on täydellinen, majoitus ja saato ja palautus kuuluu paketin hinta oli 2200€ 4500kpl
      Fuel systemi kivuton ja ihanat tulokset , kyllä suosittelen osoite on
      [email protected]

    • uusitukka

      Minulle tehtiin -14 Turkin Antaliassa hiustensiirto. Kalju alue oli todella suuri, joten niskasta siirrännäiset eivät olisi peittäneet tarpeeksi kaljua alaa. Paikallisen tavan mukaan siirränäisiä otettiin 1/3 häpykarvoitusta. Aika kivasti sai paikallinen Mengele lomitettua eri karkeudet keskenään. Lopputulos on todella juhlavan näköinen. Karkea karvoitus tukee ja pöyhkeyttää hiuskuontaloa tehden siitä todellista tuuheamman näköisen.
      Lysti maksoi matkoineen silloin 3500 ekeä. Tyytyväinen olen tulokseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe