Janne Kaisanlahdelle blogisi 10.3.2014

Teot puhukoon puoles

Häätyy sanoa,että sinulla on erittäin valikoiva muisti.
Olit itse junailemassa Majavan ym. kanssa 4 varapuheenjohtajaa kaupunginvaltuustoon, jotta olisitte saaneet Nivalan syrjäytettyä valtuuston puheenjohtajuudesta. Heikin, joka oli saanut eniten ääniä keskustassa.

Nyt taas olit Perälän Tarjan kanssa kierosti yrittämässä pullauttaa Heikki valtuuston puheenjohtajan paikalta, mutta sekin meni päin seiniä.

Kyllä kansa muistaa mitä kaikkea olet yrittänyt juonia.

Kukaan ei kuitenkaan ole virheetön, se anteeksi annettakoon.

79

803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenen leipää jne.

      tuleepas mieleen taannoinen kaupunginjohtajan venäjän "episodi", kaupungin luottokortinkäyttösotkuineen, johon herra tuumasi että: "....no kerrankos sitä venäjällä.....".
      Kumma että nyt "plokissa" Arhinmäen vastaava käytös herättää noin närkästystä?

    • Yks varavaltuutettu

      En ole mikään Janne Kaisanlahden fani mutta lukaisin tuon hänen bloginsa nyt ensi kertaa, kun sitä täällä mainostettiin.

      Puheenjohtajien valinnoista Janne kertoo asiat erittäin asiallisesti ja todenmukaisesti sekä johdonmukaisesti juuri siten kuin ne ovat olleetkin. Ja omasta käyttäytymisessään ja mielipiteistään vaalissa samoin hän kertoo erittäin asiallisesti ja avoimesti.

      En ymmärrä mikä täällä nyt mättää tämän asian tiimoilta.

      • Tervehdys,

        Monesti on sanottu, että nimimerkeille ei pitäisi vastata, mutta enpä taas malttanut :) Kommentoidaan siis muutamia edellä esitettyjä väitteitä.

        1. En ollut mukana syksyn 2012 vaalien jälkeen käydyissä luottamuspaikkaneuvotteluissa. Olin kyllä sillä kannalla, että koska enemmän kuin koskaan kaupungin historiassa vaaleissa tuli valituksi uusia valtuutettuja, eli kansa halusi muutosta, niin tämän olisi pitänyt näkyä myös ykköspuheenjohtajien valinnoissa. Arto Ojalasta tulikin kaupunginhallituksen puheenjohtaja. Valtuuston puheenjohtajaksi koetimme tuoda esiin useitakin eri uusia vaihtoehtoja Keskustasta, mutta erinäisten "takinkääntöjen" johdosta ei päästy sellaiseen tilanteeseen, että ketään heistä olisi voitu saada valituksi. Valtuuston varapuheenjohtajien määrän lisääminen ei vaikuttanut Heikki Nivalan asemaan. Hänet valittiin valtuuston puheenjohtajaksi selvällä ääntenenemmistöllä ja ne tahot, joiden ensisijainen tahto varapuheenjohtajien määrän lisääminen oli, tukivat ymmärtääkseni ainakin pääosin Nivalaa valtuuston puheenjohtajaksi.

        2. Olen useiden muiden valtuutettujen tavoin allekirjoittanut valtuustossa vuoden 2012 lopulla aloitteen, jonka seurauksena päätettiin, että valtuuston puheenjohtajaksi voidaan valita 1-4 varapuheenjohtajaa. Aikaisemmin oli aina kaksi varapuheenjohtajaa. Tähän päädyttiin siksi, että vaikeat neuvottelut saataisiin eteenpäin. Valtuusto on hyväksynyt päätöksen yksimielisesti. En ole koskaan kieltänyt, ettenkö tätä olisi allekirjoittanut. Blogissani jopa myönnän, että tämä oli virhe. Minulla on varaa reilusti myöntää, että virheitäkin olen tehnyt enkä aio niitä muuksi selitellä. Tosin nytkin olisi mahdollista valita vain kaksi varapuheenjohtajaa, ja se riittäisi meille oikein hyvin. Mutta poliittista tahtoa ei löydy nyt sen asian muuttamiseksi, kun jokainen näyttää varmistelevan omia paikkojaan.

        3. Ollaan minun ja Tarja Perälän mielipiteistä mitä tahansa mieltä, niin en jaksa toimintatapoja kovin kieroina pitää. Olen avoimesti, joskus varmaan liiankin avoimesti, kertonut poliittiset tavoitteeni ja näkemykseni eri henkilövalinnoista. Keskustan ryhmässä olen jättänyt tarvittaessa eriävät mielipiteet. Näistä sitten helposti loukkaannutaan, ymmärrän, että henkilövaalit nostavat enimmin tunteet pintaan. Sen, mitä mieltä olen ollut puheenjohtajiston valinnoista tällä valtuustokaudella, olen tuonut mielestäni aika selvästi esille.

        4. Kaupunginjohtajan irtisanomisasiasta totean, että suoritettu prosessi oli todella älytön ja suorastaan epäinhimillinen. Ja se olisi tullut veronmaksajille todennäköisesti hyvin kalliiksi. Alkaen siitä, paljonko asianajajan palkkaaminen "potkuvaliokunnan" sihteeriksi, mitä Nivala, Pikkarainen ja Soppela esittivät, olisi maksanut. Puhumattakaan korvaukset potkuista, kun esitetyt väitteet osoittautuivat osa liioitelluiksi ja osa täysin keksityiksi. Jos näkemykseni asiasta enemmälti kiinnostavat, niin kannattaa lukea blogini, jossa löytyy ko. asian tiimoilta aikanaan valtuustossa pitämäni puhe:

        http://jkaisanl.vuodatus.net/lue/2012/07/kaupunginvaltuuston-kokous-2-7-2012

        Toivoisin mieluusti muidenkin paikallispoliitikkojen kertovan enemmän näkemyksiään päätöksenteosta.

        Jos on lisää kysyttävää, niin ottakaa minuun omalla nimellä. Yhteystietoni löytyvät mm. kaupungin kotisivuilta.

        ystävällisin terveisin,
        Janne Kaisanlahti


      • k.n.
        janne_kaisanlahti kirjoitti:

        Tervehdys,

        Monesti on sanottu, että nimimerkeille ei pitäisi vastata, mutta enpä taas malttanut :) Kommentoidaan siis muutamia edellä esitettyjä väitteitä.

        1. En ollut mukana syksyn 2012 vaalien jälkeen käydyissä luottamuspaikkaneuvotteluissa. Olin kyllä sillä kannalla, että koska enemmän kuin koskaan kaupungin historiassa vaaleissa tuli valituksi uusia valtuutettuja, eli kansa halusi muutosta, niin tämän olisi pitänyt näkyä myös ykköspuheenjohtajien valinnoissa. Arto Ojalasta tulikin kaupunginhallituksen puheenjohtaja. Valtuuston puheenjohtajaksi koetimme tuoda esiin useitakin eri uusia vaihtoehtoja Keskustasta, mutta erinäisten "takinkääntöjen" johdosta ei päästy sellaiseen tilanteeseen, että ketään heistä olisi voitu saada valituksi. Valtuuston varapuheenjohtajien määrän lisääminen ei vaikuttanut Heikki Nivalan asemaan. Hänet valittiin valtuuston puheenjohtajaksi selvällä ääntenenemmistöllä ja ne tahot, joiden ensisijainen tahto varapuheenjohtajien määrän lisääminen oli, tukivat ymmärtääkseni ainakin pääosin Nivalaa valtuuston puheenjohtajaksi.

        2. Olen useiden muiden valtuutettujen tavoin allekirjoittanut valtuustossa vuoden 2012 lopulla aloitteen, jonka seurauksena päätettiin, että valtuuston puheenjohtajaksi voidaan valita 1-4 varapuheenjohtajaa. Aikaisemmin oli aina kaksi varapuheenjohtajaa. Tähän päädyttiin siksi, että vaikeat neuvottelut saataisiin eteenpäin. Valtuusto on hyväksynyt päätöksen yksimielisesti. En ole koskaan kieltänyt, ettenkö tätä olisi allekirjoittanut. Blogissani jopa myönnän, että tämä oli virhe. Minulla on varaa reilusti myöntää, että virheitäkin olen tehnyt enkä aio niitä muuksi selitellä. Tosin nytkin olisi mahdollista valita vain kaksi varapuheenjohtajaa, ja se riittäisi meille oikein hyvin. Mutta poliittista tahtoa ei löydy nyt sen asian muuttamiseksi, kun jokainen näyttää varmistelevan omia paikkojaan.

        3. Ollaan minun ja Tarja Perälän mielipiteistä mitä tahansa mieltä, niin en jaksa toimintatapoja kovin kieroina pitää. Olen avoimesti, joskus varmaan liiankin avoimesti, kertonut poliittiset tavoitteeni ja näkemykseni eri henkilövalinnoista. Keskustan ryhmässä olen jättänyt tarvittaessa eriävät mielipiteet. Näistä sitten helposti loukkaannutaan, ymmärrän, että henkilövaalit nostavat enimmin tunteet pintaan. Sen, mitä mieltä olen ollut puheenjohtajiston valinnoista tällä valtuustokaudella, olen tuonut mielestäni aika selvästi esille.

        4. Kaupunginjohtajan irtisanomisasiasta totean, että suoritettu prosessi oli todella älytön ja suorastaan epäinhimillinen. Ja se olisi tullut veronmaksajille todennäköisesti hyvin kalliiksi. Alkaen siitä, paljonko asianajajan palkkaaminen "potkuvaliokunnan" sihteeriksi, mitä Nivala, Pikkarainen ja Soppela esittivät, olisi maksanut. Puhumattakaan korvaukset potkuista, kun esitetyt väitteet osoittautuivat osa liioitelluiksi ja osa täysin keksityiksi. Jos näkemykseni asiasta enemmälti kiinnostavat, niin kannattaa lukea blogini, jossa löytyy ko. asian tiimoilta aikanaan valtuustossa pitämäni puhe:

        http://jkaisanl.vuodatus.net/lue/2012/07/kaupunginvaltuuston-kokous-2-7-2012

        Toivoisin mieluusti muidenkin paikallispoliitikkojen kertovan enemmän näkemyksiään päätöksenteosta.

        Jos on lisää kysyttävää, niin ottakaa minuun omalla nimellä. Yhteystietoni löytyvät mm. kaupungin kotisivuilta.

        ystävällisin terveisin,
        Janne Kaisanlahti

        Oikein Janne, jokainen tekee virheitä, -toivottavasti ei kahdesti samassa asaisssa?


    • Yksi virhe

      Janne Kaisanlahti on tehnyt Kemijärven poliittisessa elämässä vain yhden virheen, jonka takia häntä yritetään demonisoida: hän ei eduskuntavaaleissa tukenut Heikki Nivalaa vaan Eeva Maria Maijalaa.

      Kumma juttu, kun hänet pitäisi siitä teosta palkita.

      • Toinen virhe

        On olemassa toinen ehkä vielä suurempi virhe Jannen poliittisessa elämässä ja se on kanakoplan ja aapiskukon leiriin kritiikittä mukaan meneminen.


      • Kasalainen

        Ja paskat vain yhden virheen????????????????????????????


    • toivon orastus

      Kylläpä se tuo Janne Kaisanlahti pelottaa monia. Niin son aina ollu et viisaita ja järkeviä ja vieläpä nuoria politiikkoja yritetään paikallisessa kepussa ajaa nurkkaan. Mikähän siinä on ?

    • Hyvä Janne

      Oho, onpa täällä kieroja iänikuisia paikallispoliitiikkoja.
      Näkee sen kyllä jo naamoistakin, valta turmelee.

    • asiaa seuraava

      Kaisanlahtea on turha puolustaa. Hänhän on ylemmyyden tuntoinen nulikka. On niin maisteria. Keskustan valtuustoryhmässä vähemmistöön jäätyään ei osaa tyytyä enemmistönpäätöksiin, vaan kampittaa joka käänteessä. Erimieltä tietysti saa olla, mutta pitää olla avoin ja lojaali ryhmää kohtaan.
      Kemijärviläisistä nuorista saa 40% Jannen tasoisen, taikka paremman koulutuksen, turhaa hänen sillä on pylvästellä.
      Esim. tämä episodi valtuuston puheenjohtajavaalissa Perälän kanssa, se oli täysin typerää. Vuosi sitten nähtiin mihin se johtaa. Jouduttiin korjaamaan jälkikäteen. Minulla ei ole mitään syytä sympatiseerata Nivalaa, mutta kun keskusta on päättänyt hänet valita valtuuston puheenjohtajaksi, niin siinä asiassa pullikoiminen on asiatonta.

      • Mätäpaise

        Kemijärven keskustan kunnallisjärjestö on Kemijärven mätäpaise.


      • maisteri-asiaa

        Hävetäkö Kaisanlahden pitäisi koulutustaan? Samalla tavallahan vaikka Lea Soppela tuo esille mainoksissaan, että on filosofian maisteri. Eihän siinäkään ole mitään pahaa. Onhan valtuuston entinen puheenjohtajakin oikeustiedettä opiskellut. Nykyään hyvin monet ovat yliopiston käyneet, se on ihan normaalia, ei sitä tarvitse kadehtia kenenkään. Tuommoiset on niin maisteria kertovat omista katkeruuksista ja elämän epäonnistumisista. Ei kannata hautoa vihaa sisällä, se vaan myrkyttää mielen.


      • Takikääntäjien poppo
        maisteri-asiaa kirjoitti:

        Hävetäkö Kaisanlahden pitäisi koulutustaan? Samalla tavallahan vaikka Lea Soppela tuo esille mainoksissaan, että on filosofian maisteri. Eihän siinäkään ole mitään pahaa. Onhan valtuuston entinen puheenjohtajakin oikeustiedettä opiskellut. Nykyään hyvin monet ovat yliopiston käyneet, se on ihan normaalia, ei sitä tarvitse kadehtia kenenkään. Tuommoiset on niin maisteria kertovat omista katkeruuksista ja elämän epäonnistumisista. Ei kannata hautoa vihaa sisällä, se vaan myrkyttää mielen.

        Niin, virkamiehistäkin Tuula Kuvaja on koulutukseltaan ihan kemianopettaja... Kemiat Nivalan kanssa varmaan kunnossa? Hienosti tulkitsi Nivalan hyväksi lakikirjaa tuossa paljon julkisuutta saaneessa kokemuksessa, Kaisanlahti nyt vain sattui osaamaan kirjan paremmin ja oli lopulta oikeassa... Pelkäsikös Kepu että omat pettää suljetussa lippuäänestyksessä? Heh! Kepu pettää aina sanonnan mukaan ja niin olis voinut käydä täsäkin - siis olisi ehkä pettänyt omansakin, jos olisi äänestykset pidetty suljettuna.


    • Kokouksessa ollut

      Kunnallisjärjestö on demokraattisesti valittu ja ilman äänestyksiä.
      Kukaan ei mahda mitään,jos kukaan ei ehdota.

    • k.n.

      JANNE KAISANLAHTI, KOITA KESTÄÄ!
      -TÄLLAISTA LUOKKAYHTEISKUNNAN POLITIIKKA ON...

      En ole kesksutapuolueen kannattaja, mutta pidän monista näkökannoistasi, tarkoitan näistä maallisen kuntahallinnon asioisaa, -kuntalaisten hyväksi.
      -Tosin se toinen ulottuvuus, mikä perustuu fantasioihin, -en pätkääkään sitä puolta USKONNOTTOMANA tue, -mutta arvostan näkökantaasi ja rehellisyyttäsi, -terveisin Kaarlo Nurmkukpu, v. 1988 perustetun KTP: n, perustajajäsen.

      • tsemppiä Kaarlo

        Onhan Nurmikummullakin näitä avaruus/ufo-asioita, joita joku voi pitää fantasiana. Kuitenkin olen sitä mieltä, että hän, Nurmikumpu, on asiallinen keskustelija. Hän on kirjoittanut ennen paljon lehtiin. Ei enää niin paljon, mutta muistan hänen aikaisemmin kirjottaneen monista asiakysymyksistä mm. Koillis-Lappi nimiseen lehteen. Me monet olemme ei-kommunisteja, siis vastustamme Marxin, Leninin, Stalinin ym. opetuksia. Silti voimme hyväksyä, että Nurmikumpu edustaa näitä mielipiteitä. Hän käyttäytyy asiallisesti, keskusteluissa kaupungilla ja jakaessa Kommunistien puolueen lehteä. Ei huutele hävyttömyyksiä eikä vaadi "turpaa tukkoon".

        Siis mielestämme Nurmikummun pitää antaa puhua vapaasti ja toivomme reipasta mieltä hänelle, Nurmikummulle. Muut voisivat ottaa oppia näistä henkilöistä, jotka voivat iloisesti tervehtiä, vaikka on, erimielisyys ideologisissa kysymyksissä. Kuten marxilaisuus-kysymyksessä.


      • k.n.
        tsemppiä Kaarlo kirjoitti:

        Onhan Nurmikummullakin näitä avaruus/ufo-asioita, joita joku voi pitää fantasiana. Kuitenkin olen sitä mieltä, että hän, Nurmikumpu, on asiallinen keskustelija. Hän on kirjoittanut ennen paljon lehtiin. Ei enää niin paljon, mutta muistan hänen aikaisemmin kirjottaneen monista asiakysymyksistä mm. Koillis-Lappi nimiseen lehteen. Me monet olemme ei-kommunisteja, siis vastustamme Marxin, Leninin, Stalinin ym. opetuksia. Silti voimme hyväksyä, että Nurmikumpu edustaa näitä mielipiteitä. Hän käyttäytyy asiallisesti, keskusteluissa kaupungilla ja jakaessa Kommunistien puolueen lehteä. Ei huutele hävyttömyyksiä eikä vaadi "turpaa tukkoon".

        Siis mielestämme Nurmikummun pitää antaa puhua vapaasti ja toivomme reipasta mieltä hänelle, Nurmikummulle. Muut voisivat ottaa oppia näistä henkilöistä, jotka voivat iloisesti tervehtiä, vaikka on, erimielisyys ideologisissa kysymyksissä. Kuten marxilaisuus-kysymyksessä.

        KOULUTUS TEKEE MESTAREITA, - meinaan elämän koulutus, miksi kähisiin toisinajatteleville, silla totuuden nimsissä he pääasiassa kuuluva samaan yhteiskuntaluokkaan, -työväenluokkaan, johon kuuluu yli 90 prosenttia koko kansasta, tai talonpoikaisluokkaan, ns., väliluokkaan, - ja heitä on n, 9 prosenttia, joista valtaosa on pk:n luettavia, - siisi omalla työllään eläviä viljelijöitä ja yrittäjiä, - eipä kohdalleni ole tainnut sattua yhtään tosi äveriästä kapitalisti porvaria?

        Lähes kaikille sanon hyvää päivää, tai ajankohtaan sopiva tervehdyksen, kun tapaan raitilla,- ja lähes kaikki ovat iloisesti vastanneet, vaikka eivät ole KTP: n kommunisteja, - joka olen, -olin perustamassa toukokuussa 1988 KTP: a, - ei, en ollut perustamassa: -Kotkan Työväenpalloilijoita, vaan: Kommunuistista Työväenpuluetta - Rauhan ja sosialisiin asialla, r-p. -(KTP).

        Puolueen lehteä: Työkansan Sanomia olen jakannut, ennen elokuun 20 päivää 2013, kun sain sairasukohtauksen, - neljä tukosta sydämessä, ja Oulussa ohitusleikkaus 2.9.2013. Olen toipilaana.
        ... pian olen maratooni kunnossa, toivottavasti voisin osallsitua jo syyskesällä 2014,
        vitsi, - en siis ole mikään hampaat irvessä kommunikoja kanssanne, vaikka niitä tulee eri muoddossa erilasia... tunteen purkauksia,m mutat nimimerkki: Tsemppiä Kaarlo, oli hiensosti ajateltu.

        Hrutshevin halpmaisuus ilmeneen nyt toistaiseeksi monen takinkääntämiseen marxilasi-leniniläisen maailmankatsomuksen omanneen puolueen -KTP: n suunbtaan, ja puolueen edustajia aliarvioiden, - jopa, non niin.., tällasita se elämä luokakyhteiskunassa on... EI IKUIUSESTI, JOS EN EHTI NÄHDÄ KONKREETTISIA MUUTOKSIA, - OLENAHN JO VANHUS, PIAN 74 SYNTYMSÄSTÄ TUOSA SOPPELAN KYLÄN KANSAKOULUSSA.., 5.5.1940-.

        -ENNEN SAIRASTUMISTA KIRJOITELIN LEHTEEMME: TKS; N LÄHES JOKA NUMEROON, MUTTA NYT ON OLLUT HILJAISEMPAA LEHTIKIRJOITTELUSSA, JA - KAIKEN LISÄÄKSI, KUN SANON MAAILMANKATSOMUKSENI MUKAAN, ESIM KOTI-LAPPIIN, - NE LENTÄÄ ROSKAKORIIN... TSEMPPIÄ TARVITAAN JOKAINEN...
        -EN OSALLISTU EU-PARLAMENTTI VAALIIN TOUKOKUSSA 2014, BOIKOTOIN
        M - L-. SEN IDEOLOGIAN TYÖLÄISAATTEEN VUOKSI... MOI!


      • k.n.
        tsemppiä Kaarlo kirjoitti:

        Onhan Nurmikummullakin näitä avaruus/ufo-asioita, joita joku voi pitää fantasiana. Kuitenkin olen sitä mieltä, että hän, Nurmikumpu, on asiallinen keskustelija. Hän on kirjoittanut ennen paljon lehtiin. Ei enää niin paljon, mutta muistan hänen aikaisemmin kirjottaneen monista asiakysymyksistä mm. Koillis-Lappi nimiseen lehteen. Me monet olemme ei-kommunisteja, siis vastustamme Marxin, Leninin, Stalinin ym. opetuksia. Silti voimme hyväksyä, että Nurmikumpu edustaa näitä mielipiteitä. Hän käyttäytyy asiallisesti, keskusteluissa kaupungilla ja jakaessa Kommunistien puolueen lehteä. Ei huutele hävyttömyyksiä eikä vaadi "turpaa tukkoon".

        Siis mielestämme Nurmikummun pitää antaa puhua vapaasti ja toivomme reipasta mieltä hänelle, Nurmikummulle. Muut voisivat ottaa oppia näistä henkilöistä, jotka voivat iloisesti tervehtiä, vaikka on, erimielisyys ideologisissa kysymyksissä. Kuten marxilaisuus-kysymyksessä.

        Nimim. tsemppiä Kaarlo)...

        Lisään aiempaan kommentiin, - tähän ns. "ufo" osaan, joka jäi huomitta
        edellisessä kommentissani.

        Totta on, että hyvin, hyvin monet pitvät raportejani po. aiheesta mielikuvituksen eli fantasian tuotteena,. mutta siinä ovat väärässä, - todella hyvin, hyvin pahasti värässä.

        Raportoin kaikki raportit vain konkreettisten havaintojen- ja kokemusten mukaan, en niitä mielikuvituksessa luonnut, sillä niiden johdonmukainen raportointi olisi ollut siinä tapauksessa vaikeaa, - mahdotonta reilusti yli 20. vuoden ajalta, alkaen säännöllsiesti v. 1992 helmikuusta... - ne tosin edelleen jatku, vaan en enää raportoi, mutta tähän kommenttisi osioon näin vastaan kuitenkin.

        En kuitenkaan yhdistä tätä komentia mihinkään, puoluepolitiikan piirii, -sillää tämä aihe ei kuulu puoluepolitiikkaan, mutta on samalla kuitenkin kannanoto siihen , että maailmankaikkeudessa on äärettömästi erilaaista elämää, jopa tosi kehittynyttä älyllisten elämää, ja niitä on asuselemassa tällä Telluksella, - siis Maa: -pallola.

        Kerron raporteissa älyn omaavien erilaisista muotoista, yms. - vaan en julista niitä "uskonkapaleina", silti rapoertit ovat rehellisiä havaintoja ja kokemuksia, - ja toivon, -että jo tässä aikakaudesa ainakin osa lukijoista pohtii luottamuskella kirjoitukseni. raporteja,
        -Lukekaae Kemijärvi-Suomi24. - kemijärvii info, Kaarlo kokemusksia ...

        Kaarlo Nurmikumpu, 888 - Kemijärvi


    • lehterillä ollut

      Nurmikummun arvostus on , näen mä, erimieltä olemisessa. Sillä ei ole mitään tekemistä rehellisyyden kanssa.

      Te olette eri kaliiperin poliitikkoja. Kaarlo ei saa Jannesta hengenheimolaista.

      Politiikassa sikiää tämmöisiä "väyrysiä", jotka eivät ossa toimia yhteistyössä, vaan ovat minä, minä tiedän.

      • k.n.

        Huolimatta tuosta kommentista, arvostran paljon nuorta politiikko Jannea, odottamatta hänestä "hengenheimolaista"...
        -Luotin mm. presidenttiehtokkaana Väyryseen, ja äänestin ekakierroksella, tein kompromissin, kun ei KTP: lla ollut omaa ehdoaksta. Tokakierroksen "nukuin",
        ja niin myös EU-parlamentti vaalin aikaan, en äänestä ketään, enkä käy laittmasssa edes akuankka lappua, - tai jotain, no niin, - boikotoin.

        Lehterillä en ole ollut, pitäisikö joskus käydä valtuustokokousta katsomassa ja kuuntelemassa ja "ihmettelemässä"!?

        Tsemppiä Janne!


    • nou nivalisti

      Ihmettelen näitä kirjoituksia. Nivala pääsee julkisuuteen harvoin valtuuston puheenjohtajana, joka varmaan häntä kismittää. Ojala edustaa kaupunginhallintoa ja Salminen johtajaa. Mikä on Kaisanlahden tehtävä tässä kuviossa? Mennyttä, mikä mennyttä.

      • ääni Nurmikummulle

        Entä Nurmikummun? Ei päässyt edes valtuustoon "kulumaan"...


    • Penttiskä

      Janne Kaisanlahti ärsyttää osaamisellaan ja tekemisellään. Nuori älykäs kaveri, joka on tuohon ikään ehtinyt tehdä jo paljon enemmän kuin monet oppineemmat elinaikanaan koskaan ehtivät ja pystyvät.

      Ei ole uutta Kemijärvellä se, että kun joku kyky nostaa päätään, niin vanha kaarti ja heidän lakeijat aloittavat lynkkauksen. Tämä tuli jo tälläkin keskustelulla näkyviin. Kun uskaltaa olla eri mieltä hyväveli-järjestön kanssa, niin haukkuminen, parjaaminen ja nimittely otetaan käyttöön. Sama tilanne vasemmistossa Jarkon suhteen, tosin ei niin paha.

      Toisaalta on suuri järkytys, että erilaisissa kaupungin lautakunnissa, komiteoissa ja yhtiöiden hallituksissa istuu henkilöitä, jotka juuri ja juuri osaavat oman nimensä kirjoittaa, mutta eipä paljon muuta.

      Tämä on valitettavaa, koska näissä nuorissa osaajissa on Kemijärven tulevaisuus.

    • asiaa seuraava

      Mitä J Kaisanlahti on osannut taikka tehnyt?
      Ajautunut riitaan kaikissa elimissä missä on ollut mukana.

      • vaihdetaan kansa

        Kuinkas se meni kirkollisissa piireissä?
        Kuinka se meni kunnallispolitiikassa?
        Hän yksin on oikeassa ja kaikki muut väärässä.


      • Penttiskä
        vaihdetaan kansa kirjoitti:

        Kuinkas se meni kirkollisissa piireissä?
        Kuinka se meni kunnallispolitiikassa?
        Hän yksin on oikeassa ja kaikki muut väärässä.

        Näinkin se joskus, on kun vastapuolella on yksi henkilö, jonka mielipide ratkaisee suuren tyhmän joukon suunnan joko uhkailemalla tai lupaamalla esimerkiksi jollekin emännälle hallituspaikan.

        Janne itse sanoi, että hän on tehnyt ja tekee myös virheitä. Se, että sen tunnustaa jopa julkisesti tämän, on erittäin paljon. Ja toisaalta hän on sanonut, että enemmistö päättää ja siihen on tyytyminen. Voisiko paremmin olla?

        Erittäin paha asia on se, että ei haluta hyväksyä erimielisyyttä. Jos ei ole eri mielipiteitä, niin ei synny hedelmällistä keskustelua ja silloin ei synny kuin huonoja päätöksiä. Kemijärvellä tulokset ovat näkyvissä.


      • Kemijärven henkilöt
        vaihdetaan kansa kirjoitti:

        Kuinkas se meni kirkollisissa piireissä?
        Kuinka se meni kunnallispolitiikassa?
        Hän yksin on oikeassa ja kaikki muut väärässä.

        Kirkollisissa piireissä, miten on mennyt, ainakin niin, että hän, Kaisanlahti, oli koko Lapin ääniharava kirkollisvaaleissa, valittu myös valtak. kirkolliskokoukseen. Onko hän kuinka hyvä tai huono tyyppi, on asia erikseen, mutta luottamusta kuitenkin näissä on ollut. En sanoisi siis, hän yksin oikeassa ja muut väärässä. Monesti hänet on valittu yksimielisesti tehtäviin, myös monissa eri yhdistyksissä. Siis jos on väärässä, on muutkin väärässä, kun ovat häntä usein tukeneet.

        Ei eduskuntavaaleissa tai sellaisissa tietenkään ole Kaisanlahdella yhtä suuri kannatus ollut kuin Nivalalla, koska Kaisanlahti ei ole ollut koskaan ehdokkaana. Nivala on parempi ehdokas Kemijärvellä, koska hänellä on täällä niin paljon kannatusta. Silti on väärin sanoa, Kaisanlahti on yksin. Hänelläkin on täällä omat tukijansa.

        Kunnallispolitiikassa, onko ollut yhtäkään asiaa, että Kaisanlahti olisi jotain esittänyt ja jäänyt yksin. Onhan ainakin Perälä kaverina.

        Joskus politiikkahommeleissa on yksinkin oltava ja silti on mentävä asioissa eteenpäin. Kuten hän, Nurmikumpu, on ollut monesti yksin ehdokkaana. Silti, kuten aiemmissa viesteissä asiakokonaisuudessa on mainittu, hän on asiallinen ja korrekti henkilö. Sellainen asenne on hyvä olla, ettei heti ala henkilökohtaisuuksiin mennen haukkua toista, jos on eri mieltä. Täällä on kirjoitettu Nurmikumpuun (niin sanottu Nurmi-Kaarlo) viitaten, ettei hän huuda hävyttömyyksiä ihmisille. Tämän voin todistaa. Olen monesti nähnyt hän, Nurmikumpu, on ollut S-Market nimisen kaupan edustalla. Hän on siellä jakanut Työväenpuolueen julkaisuja ja tervehtii minua ja minun ystäviä ystävällisesti, vaikka olemme oikeistolais-henkisiä.

        Toivon Kaisanlahdelle, Nivalalle ja Nurmikummulle iloista mieltä.


    • jo vanha

      Minä olin Jannen hengenheimolainen. Kun olen seurannut Kaisanlahden toimintaa on tullut oma kouluaikani mieleen. Kansakoulussa minä olin samanlaisilla kujeilla varustettu, kuin hän on nyt, tietysti eri mittaluokan asioissa. Eli tuttua touhua. Opettaja otti lopputilin kesken lukuvuoden.
      Tänä päivänä, 50 vuoden jälkeen, arvioin Kaisanlahden toiminttaa luonnevikaisen kujeiksi. Se jatkunee, kunnes hän saa tehtäviä, jotka vaativat hänen koko kapasiteettiaan.

      • Penttiskä

        Jo vanha nimimerkki, kuulehan.

        Sinä olet hyvä esimerkki. Sinä itse kerrot ja annat ymmärtää, että olet ollut tai olet ehkä vieläkin luonnevikainen henkilö. Siitä huolimatta, tai juuri sen vuoksi, teet tuollaisia johtopäätöksiä jostain toisesta henkilöstä hänestä tehtyjen herjausviestien perusteella. Oi aikoja voi tapoja.

        Janne Kaisanlahti on kirjoittanut nuoreen ikäänsä mennessä jo muutaman kirjan, toiminut juristina ja lainopillisena neuvonantajana, johtanut kirkkovaltuustoa, johtanut keskustan nuorisojärjestöjä, työskentelee menestyneen kansanedustajan eduskunta-avustajana ja paljon muuta. Ja tietenkin on jo toista kautta Kemijärven valtuustossa.

        Janne liikkuu keskustalaisen politiikan huipulla. Hän on kuin kala vedessä valtakunnan ykkös-polittiikkojen seurassa ja tuntee suunnilleen heidät kaikki. Kukaan ei ole hänen työtään koskaan moittinut.

        Ja nyt hänet leimataan luonnevikaiseksi oltuaan vain eri mieltä Kemijärven keskustan johtohahmon kanssa asioista, joissa tämä henkilö on ollut väärässä ja Janne oikeassa.

        Hyvät ihmiset, ottakaa nyt järki käteen ja miettikää, selvittäkää, lukekaa ja olkaa ennakkoluulottomia ja älkääkä uskoko näitä tämän juorupalstan rienaajia. Lukekaa edes yksi tai kaksi Janne Kaisanlahden blogia ajatuksella, niin huomaatte kuinka analyyttinen hän on.

        Virheitä hän tekee ja hän voisi olla parempi diplomaatti, kuten hän itse sanoo, mutta niin kai olemme me kaikki. Mutta hänen tietopohjansa, tuottavuutensa ja osaamisensa ja varsinkin älykkyytensä on juuri sitä mitä Kemijärvellä tarvitaan.

        On kauhea asia huomata kuinka raadollista politiikka on. Jos et alistu, niin sinut alistetaan tai sitten alkaa täällä moneen kertaan esillä ollut rienauskampamja, jota ylläpitävät jotkut katkeroituneet reppanat.


    • jo vanha

      Älykkyys ja pahantahtoinen juonittelu onkin se yhdistelmä, joka tässä on ongelma. Väyrynenkin julkaisi 18:sen kirjansa, kuka ne on lukenu. Ei se kirjan teko ole kaikille vaikeaa, kun sitä saa tehdä esim. ministerin palkalla.

    • Miten lie?

      Onhan Janne saanut aikaiseksi näkyvällä kampanjalla sankarivainajien muistolaattojen kultaukset ja Honkakankaan hautausmaalle vessan, jota on vanhusten vaikea käyttää, koska jalka ei tahdo nousta kynnyksen yli, ennenkin pissa on housuissa.
      Kertovat, että sankarivainajien muistolaattojen kultaukset ovat kadonneet taivaan tuuliin.
      Toivon, että käytte tarkistamassa.

    • janne osaa

      Jannella taas hyvä kirjootus tän päivän Koti-lapissa. Antaka nyt Osuuskaupan rakentaa se marketti. Turhat jarruttelijat lopettakaa jo. Kemijärvi kaipaa pikaisestai investointeja ja työpaikkoja.

      • jäsenosakas

        En ainakaan kirjoituksen suhteen pidä Jannea kansantalosuteiteen tuntijana, mm. kauppamaailman pyörteissä.

        Mielestäni ei nyt ole aika millekään surmyymälän rakentamiselle, entisessä paikassa vielä voi kerätä voittija invetoitavaan pääomaa, ja maksuja omistajajäsenille osakekorkoja, -koska niitä maksaa ns, ko. yrittäjä?


    • jo vanha

      Janne on osuuskauppa miehiä.
      Kyllä kaupungin pitää valvoa minkälainen rakennus paikalle tehdään. Rakennuksen korkeus kiinnostaa. Ainakin pitäis estää vastaavanlaisen toteemin pystyttäminen, mikä on jo kirkontornia korkeampi, linjaautoasemalla.

    • jo vanha

      Myönnä, että luonnevikaisuuteni pyrkii pintaan, nyt kun kapasiteettiani ei enää muuhun tarvita.

    • ZUZUZUZU

      Entä mihin unohtui sähköjuna?

    • Muutamia kommentteja vielä tähän ketjuun:

      Sanottiin, että minua demonisoidaan Kemijärvellä sen takia, että tuin eduskuntavaaleissa Eeva-Maria Maijalaa enkä Heikki Nivalaa. Osittain yhdyn ajatukseen, mutta asialla on pidempi tausta. Kun tulin lukiolaisena mukaan poliittiseen toimintaan Kemijärvellä, minua alettiin hirveästi haukkua ja ns. dissata, kun en suostunut tukemaan vuoden 2003 vaaleissa Kemijärvelle juuri muuttanutta Pentti Raiviota. Uhkailtiin voimakkaasti ja suoraan mm. poliittisen urani katkaisemisella alkuunsa - vaikka tuin kuitenkin toista keskustalaista ehdokasta! Eräs konkaripoliitikko esitti motiivikseni sen, että en tue itälappilaista ehdokasta, koska haluan itse eduskuntaan 2007 ja siis "pöydän puhtaaksi" omalla alueella. En kuitenkaan pyrkinyt eduskuntaan v. 2007, vaan tuin silloin Paavo Väyrystä ja tein työtä myös Susanna Viitalalle (nyk. Junttila). Silloin oli sama huuto, että olen "oman pesän likaaja", kun en tue itälappilaista ehdokasta.

      Vuoden 2011 eduskuntavaaleissa sitten tuin itälappilaista ehdokasta, joka tuli vieläpä valituksi Keskustan ääniharavana. Tämäkään ei kuitenkaan ollut hyvä, vaan sama haukkuminen jatkui. Olisi pitänyt tukea toista itälappilaista ehdokasta. Katkerin palaute on tullut eräiltä oman alueen naishenkilöiltä, vaikka olin tekemässä ensimmäistä naiskansanedustajaa koko Itä-Lapin historiassa. Olen tyytyväinen suurella joukolla yhdessä tekemäämme työhön. En ole ehdokkaana myöskään 2015 eduskuntavaaleissa. Toivoisin keskustalaisten muistavan, että äänet menevät aina yhteiseen pottiin, tukipa ketä tahansa oman listan ehdokasta. Mutta yritykset pakottaa joku ihminen jonkun tukijaksi, harvoin kantavat hyvää hedelmää. Ensimmäinen eduskuntavaalikevääni v. 2003 oli todella masentava kokemus 18-vuotiaalle.

      Hautausmaiden osalta on totta, että hyvällä ja luotetulla yhteistyötoverillani Irma Kortelaisella sekä minulla on tekemämme aloitteen johdosta kenties jotain vaikutusta Honkakankaan yleisövessan pystyttämiseen. On kuulemma tuonut helpotusta monelle hautausmaakävijälle! Sankarihautausmaan kivien kultaaminen ei sen sijaan onnistunut, koska Museovirasto kielsi hankkeen väittäen sen pilaavan kivien alkuperäisen ulkoasun. Mielestäni kultaus olisi pitänyt toteuttaa, mutta ei seurakunta voi lähteä toteuttamaan sitä vastoin Museoviraston kantaa, vaikka ei ole mielestäni ensimmäinen huono päätös Museovirastolta. Kivet kuitenkin on puhdistettu huolellisesti, joten isänmaan vapauden tähden henkensä antaneiden ihmisten nimet näkyvät siitä edes vähän paremmin. Edelleenkään nimet eivät kyllä näy niin hyvin kuin pitäisi.

      Osuuskaupan osalta en ottanut kantaa, minkälainen yksikkö on osuuskaupan näkökulmasta kannattavin. En tunne Koillismaan Osuuskaupan toimintastrategiaa ja taloustilannetta riittävästi. Mutta sen tiedän, että jos Kemijärvelle on jokukaan yritys rakentamassa omalla yksityisellä rahalla jotakin ja siis sijoittaa kaupungin uuteen rakennuskantaan, niin sitä on syytä kaavaratkaisulla tukea eikä kaiken maailman "kommervenkeillä" vastustaa. Puhumattakaan, että Kemijärvelle odotettaisiin monikerroksisia liiketaloja, parkkihalleja kaupungintalon alle jne. ja tällaista odoteltaessa pistettäisiin uusi rakentaminen jäihin.

      Kaarlo Nurmikummulle kiitos kannustuksesta! Meillä on erilainen vakaumus niin yhteiskunnassa kuin hengellisellä puolella, mutta olemme ennenkin käyneet asiallisia keskusteluja hyvässä hengessä. Arvostan Kaarlon asiallista ja myös toisinajattelevia kunnioittavaa kommentointitapaa.

      tervehtien,
      Janne Kaisanlahti

      • ole lujana Janne

        Janne kirjoottaa taas asiaa. Kuulostaa siltä että ,täällä kepussa on sellainen juntti-mummo-junttaukko porukka joka ahistaa. ja painostaa. No se vie loputki nuoret "aivot" pois kepun paikallisesta politiikasta. Surkeaa katottavaa....


      • rivien välistä

        eipä vaadi edes kommenttia..heh!


      • k.n.

        Kiitos Janne. Silti sanon olevani eri mieltä juuri näissä oloissa uuden Koillismaan Osusukaupan rakennus investoinnista Kemijärvelle, -miksi se juuri nyt on tarpeen,
        eikö tässä toimivassa paikasa vielä voisi jakaa tavaratuotannon myyntitiä, kartuttaaksen osuuskunta voittoja?

        Kuluttava asiakaskunta ne oikeasti ostojen keinoin rahottaa, ja osakasjäsenille ei riitä korkoa osakepääomaan, miksi näin osuuskunta menettelee invedstoidessaan alati uuteen, ja uuteen. työn vuoksiko?
        -Jos kutsuvat halaptyövoimaa mahdollsesti rakennusrta rakentamaan?
        Kaikki lopulta kaatuu tavarain hintoihin, ja me kuluttaja-asiakkaat maksetaan tarpeettomatkin investoinnit.

        Entä osuskunnan palkaktyöläisten asema? Heidän työvoiman kulutuksesta voitto syntyy, ja se on riistomeentelmään perustuva voiton kerääminen, alati suuremmaksi lisäarvo osuudeksi, mikä jää osuuskunalle, ts. "yrittäjälle", josta investoi uusiin
        rakennuksiin. Miten se voi ola yrittäjän oma rahoitus, kun sen pääoman luo työläistet ja kuluttava asikka- ja jäsenkunta?

        Siitä huolimatta Janne, olen monessa asiassa samaa mieltä kanssasi, ja sanon semppiä poliittiseen kasvuun vielä jämäkämmäksi työläisten, pienituloisten ja
        vähävaraisten oikeuksien ja etujen puolustajaksi.., mukaan lukien pk- yrittäjien
        ja vastaavien maanviljelijöiden, niiden joitga nyt enää jäljellä on maakunassamme...

        -On minullakin ollut ennen nuoruudessa pikkupovarillinen maailmankatsomus hyvin poukkoileva sinne ja tänne, mutta elämänkoulu on opastanut vakamukseen, jonka kanssa siirryn, ns. sanotaan vaikka "Tarantille" ... =vitsikomppi.
        -Olen uskonnoton... mutta olen myös Osuuskaupan ostava jäsenasiakas.

        -Esitiin mielipiteeni avloimesti asiaan, ja pian alkaa tuomion pasunat soimaan...
        Janne ole vahva vakaumuksessa, - sillä aika tulee että luodaan erikoinen luokaliitto, ja silloin ehkä olemme samalla yhteistyön toiminnan linjalla, mutta ei se nyt ole ilmeisesti vielä mahdollinen, - kun Patekin sortui EU-meppipyrkyriksi, - en tosin äänestä yhtäkään, ketää meppipyrkyri, ideologisesta, aate syystä ja vakaumuksesta työn hyväksi.
        -Älä äänestä, -on KTP: n suositus, johon olen yhtynty, enkä äänestä...

        Tutustu Marxin Pääoma teokseen, - jos olet ennakkoluuloton itsesi monipuolinen kehittäjä, mutta toivon, että sanomme edelleen keskenämme kuulumiset, jos näkökannat riitele, - ei me, eihän!?

        Terveisin Kaarlo


    • üƒò

      Vielä kun muistamme että kepu pettää aina niin hyvin menee.

    • Kiinnost

      Kultaus on kyllä tehty Janne hyvä olisiko 4 vuotta sitten. Olen kyllä itse käynyt silloin paikalla.

      Onko kultaus jouduttu puhdistamaan museoviraston päätöksellä.

      Olisi hyvä saada tähän myös ystäväsi Irma Kortelaisen vastaus.

    • jo vanha

      Kun olen kritisoinut Kaisanlahden toimintaa, se ketä hän on kulloisissakin vaaleissa ollut tukemassa, ei ole minulle ollut merkitystä, eikä arvosteluni puhjaudu siihen.
      En ole huomannut, keskustan kentässä, mainittavaa Jannen poliittisen toiminnan vastustamista.
      Kysymyshän on siitä, että Janne vastustaa Keskustan enemmistön toimintaa. Selkeät enemmistöpäätökset eivät häntä tyydytä, vaan hän kampittaa niitä alvariinsa.
      Yhteistyön haluttomuus heijastuu hänen toiminnassaan.
      Väyrysen, Maijalan taikka Viitalan tukeminen on tietysti hänen asiansa.
      Joskin Väyrysen tukeminen, mielestäni osoittaa, että "luonnevikaa" on.

      • ykköstykkikö +++

        Jo vanhan kantsis muistaa et enemmistö ei oo aina oikeessa! Kriittinen keskustelu ja vaihtoehdot vievät eteen päin EI joo -joojottelu ja perässähiihto. Kemijärvi oli 10 v. sitten ainakin 12.000 asukkaan kaupunki. Nyt hädintuskin 8.000. Ketkä ovat olleet johdon "ytimessä" ?


      • käpykylä
        ykköstykkikö +++ kirjoitti:

        Jo vanhan kantsis muistaa et enemmistö ei oo aina oikeessa! Kriittinen keskustelu ja vaihtoehdot vievät eteen päin EI joo -joojottelu ja perässähiihto. Kemijärvi oli 10 v. sitten ainakin 12.000 asukkaan kaupunki. Nyt hädintuskin 8.000. Ketkä ovat olleet johdon "ytimessä" ?

        se että väki vähenee ei ole kunnallisten elimien eikä päättäjien hallinnassa.
        toimeen on silti tultava vaikka se lujille ottaakin, jämähtäminen sinne -70 luvun maailmaan on kemijärveläisten päättäjien suurin synti.


      • K.N.
        käpykylä kirjoitti:

        se että väki vähenee ei ole kunnallisten elimien eikä päättäjien hallinnassa.
        toimeen on silti tultava vaikka se lujille ottaakin, jämähtäminen sinne -70 luvun maailmaan on kemijärveläisten päättäjien suurin synti.

        Ei oo kunnallisten elimien päätettävissä, on totta. Perussyy on imperialistisessa monopolikapitalismissa, ja porvarilisessa hallinnossa.
        Kapitalistisesta järjesrtelmästä kaikki tämä johtuu, ja se rajusti syöksyi yhä syvemmälle, pääomien keskittymiseen, ja se johtaa väestön keskittymiseen, ja
        pääomien mukana väestö virtaa mm. Kemijärveltä posi, -kun liittivät päättäjät maamme ylikansalliseen, imperialistiseen EU: n, v. 1995 alussa.

        Suomen päättäjät hyväksyivät EU: n pääsyn ehtoina neljä "vapautta"!:
        -1. -Pääoman vapaa vienti, 2 ja 3: tavarain ja palvelujen vapaa vient, ja 4: työvoiman vapaa liikkuvuus, on johtanut siihen, että esim. Kemijärveltä saivat vapaasti viedä täältä kaksi toimivaa yhtiötä pois, jopa maasta pois, jäi niiden seurauksena huomattava määrä ihmisä työttömäksi, ja se tila sai lisävirikettä väestön pois muuttoon.
        Muuttoon lähti parhaassa työiässä olevia perheinene. Lapsisyntyvyys väheni, ja kuolleisuus lisääntyi, jopa erilaisesta varattomuutesta aiheuttamiin ongelmiin uupuneita, onhan oleva työttömyys tosi suurilukuinen ongelma, minkä korjaisi ns. täystyöllisyys ja kunnon toimeentulo. Mahdollisuuksia varsinaisesti esim., Kemijärven kaupungin päättäjillä ei ole näin merkittäviin uudistuksiin, sillä valtiovalta sysää yhä enemmän kuntien hahteille erilaisia valtiolle kuulviaa velvoitteita koulutuksessa, terveyen ja sairauden hoidossa työllisyyden hoidossa, siis sosiaalipuolella, ja pakotta nostamaan veroäyrin hintaa, sekä arvonlisä veroa, kiinteistö veroa, yms. maksuja,,,

        Tänne kasattuja pääomia vievät posi, mainitsen tunnetut Salcompin matkalaturitehtaan, ja Stora-Enson massatehtaan... Kunta (kaupunki) karsii säästön nimsisä työvoimaansa, joten valtiovalla suurpääoma ystävällinen EU - politiikka on syy kaikkeen tänhän-.-
        -jopa alentavat palkkoja tai ne jäädytetään - 0 _linjaan, väestöllä todellinen ostokyky heikkenee, ja varattomusu pakotta pois muuttamaan, jos saisi työn ja toimeentulon muualta?

        Voiko kunta, siis päättäjät oikeasti mitään vaikeisa yhteiskunnan keskittämishuumasa tehdä, muuta kuin avustaa matkailuyrittäjiä, ja leikkiä lumisotaa? Tai antaa katteettomasti suremmile yrityksille kannattavuuteen tueka...
        Yritysten yhteiskunnallisen tukien, ja yrityksen alullesaattamisen raha kun loppuu, on jälleen pettymys, työpaikat, ne välttämättömät aineelliset työpaikat katoaa kuin pieru Vilman kairaan...
        Kyllä kunnallisila päättäjillä on mahdollisuuksia jarruutta väestön pois muuttoa, mutta pilipali haaveisata ja tempuistaa on luovuttava,

        Irti EU: sta avaa paremman mahdollisuuden harjoittaa omassa maassa taloutta, jonka nurkkakiveksi palautetaan markka, -no se ei ole kunnan hallnnon rajoissa, mutta kansan boikoti EU-vaalia, ja palautetaan kansan itsenäisyys sekä valtion suverenisuus: -itsemääräämisoikeus, riippumnattomuus, jne, jne, ym. ja tässä luokkataistelussa voi kunta olla aktiivisemmin mukkan.

        KUNTIEN LUKUMÄÄRÄN VÄHENTÄMSIINTO ON ITASESTÄÄN PER...
        LOPULTA ON VAAIN YKSI KUTAA: -"SATAKUNTA", JA SUOMI ON VAIN EU: N MAKUNTA.
        -EU: N RIIPUVAISUUS ALISTAA LOPULTA TÄHÄN, JA SEN MATKAN PÄÄ ON LIITTOVALTIO, -NS. EUROOPAN "YHDYSVALALT"!?

        PIAN ON EU-VAALIT: - KTP VETOAA ÄÄNESTÄJIIN: -ÄLÄ ÄÄNESTÄ!


      • boikotti-tyhjä ääni
        K.N. kirjoitti:

        Ei oo kunnallisten elimien päätettävissä, on totta. Perussyy on imperialistisessa monopolikapitalismissa, ja porvarilisessa hallinnossa.
        Kapitalistisesta järjesrtelmästä kaikki tämä johtuu, ja se rajusti syöksyi yhä syvemmälle, pääomien keskittymiseen, ja se johtaa väestön keskittymiseen, ja
        pääomien mukana väestö virtaa mm. Kemijärveltä posi, -kun liittivät päättäjät maamme ylikansalliseen, imperialistiseen EU: n, v. 1995 alussa.

        Suomen päättäjät hyväksyivät EU: n pääsyn ehtoina neljä "vapautta"!:
        -1. -Pääoman vapaa vienti, 2 ja 3: tavarain ja palvelujen vapaa vient, ja 4: työvoiman vapaa liikkuvuus, on johtanut siihen, että esim. Kemijärveltä saivat vapaasti viedä täältä kaksi toimivaa yhtiötä pois, jopa maasta pois, jäi niiden seurauksena huomattava määrä ihmisä työttömäksi, ja se tila sai lisävirikettä väestön pois muuttoon.
        Muuttoon lähti parhaassa työiässä olevia perheinene. Lapsisyntyvyys väheni, ja kuolleisuus lisääntyi, jopa erilaisesta varattomuutesta aiheuttamiin ongelmiin uupuneita, onhan oleva työttömyys tosi suurilukuinen ongelma, minkä korjaisi ns. täystyöllisyys ja kunnon toimeentulo. Mahdollisuuksia varsinaisesti esim., Kemijärven kaupungin päättäjillä ei ole näin merkittäviin uudistuksiin, sillä valtiovalta sysää yhä enemmän kuntien hahteille erilaisia valtiolle kuulviaa velvoitteita koulutuksessa, terveyen ja sairauden hoidossa työllisyyden hoidossa, siis sosiaalipuolella, ja pakotta nostamaan veroäyrin hintaa, sekä arvonlisä veroa, kiinteistö veroa, yms. maksuja,,,

        Tänne kasattuja pääomia vievät posi, mainitsen tunnetut Salcompin matkalaturitehtaan, ja Stora-Enson massatehtaan... Kunta (kaupunki) karsii säästön nimsisä työvoimaansa, joten valtiovalla suurpääoma ystävällinen EU - politiikka on syy kaikkeen tänhän-.-
        -jopa alentavat palkkoja tai ne jäädytetään - 0 _linjaan, väestöllä todellinen ostokyky heikkenee, ja varattomusu pakotta pois muuttamaan, jos saisi työn ja toimeentulon muualta?

        Voiko kunta, siis päättäjät oikeasti mitään vaikeisa yhteiskunnan keskittämishuumasa tehdä, muuta kuin avustaa matkailuyrittäjiä, ja leikkiä lumisotaa? Tai antaa katteettomasti suremmile yrityksille kannattavuuteen tueka...
        Yritysten yhteiskunnallisen tukien, ja yrityksen alullesaattamisen raha kun loppuu, on jälleen pettymys, työpaikat, ne välttämättömät aineelliset työpaikat katoaa kuin pieru Vilman kairaan...
        Kyllä kunnallisila päättäjillä on mahdollisuuksia jarruutta väestön pois muuttoa, mutta pilipali haaveisata ja tempuistaa on luovuttava,

        Irti EU: sta avaa paremman mahdollisuuden harjoittaa omassa maassa taloutta, jonka nurkkakiveksi palautetaan markka, -no se ei ole kunnan hallnnon rajoissa, mutta kansan boikoti EU-vaalia, ja palautetaan kansan itsenäisyys sekä valtion suverenisuus: -itsemääräämisoikeus, riippumnattomuus, jne, jne, ym. ja tässä luokkataistelussa voi kunta olla aktiivisemmin mukkan.

        KUNTIEN LUKUMÄÄRÄN VÄHENTÄMSIINTO ON ITASESTÄÄN PER...
        LOPULTA ON VAAIN YKSI KUTAA: -"SATAKUNTA", JA SUOMI ON VAIN EU: N MAKUNTA.
        -EU: N RIIPUVAISUUS ALISTAA LOPULTA TÄHÄN, JA SEN MATKAN PÄÄ ON LIITTOVALTIO, -NS. EUROOPAN "YHDYSVALALT"!?

        PIAN ON EU-VAALIT: - KTP VETOAA ÄÄNESTÄJIIN: -ÄLÄ ÄÄNESTÄ!

        KTP:n boikottiasiaan huomautan, että sellainen on myös mahdollista, äänestää meppejä, jotka boikotoivat sitten EU:n parlamentissa.

        Esimerkiksi on EU-parlamentin jäseniä, jotka äänestävät melkein aina tyhjää. Se näkyy siellä ja jää äänestyspöytäkirjoihin, että tyhjä ääni.


      • En äänestä, K.N.
        boikotti-tyhjä ääni kirjoitti:

        KTP:n boikottiasiaan huomautan, että sellainen on myös mahdollista, äänestää meppejä, jotka boikotoivat sitten EU:n parlamentissa.

        Esimerkiksi on EU-parlamentin jäseniä, jotka äänestävät melkein aina tyhjää. Se näkyy siellä ja jää äänestyspöytäkirjoihin, että tyhjä ääni.

        boikotti-tyhjä ääni)... ilmeisesti on porvarillisen yhteiskunnan korkeasti oppinut,
        kun syöttää lukijoilleen käsitystä, että voi äänestää äänestäjänä EU-Suomessa meppiä, joka sitten valittuna EU-kulissiparlamenttiin, äänestää tyhjään.
        -Mitä se opetus ilmentää meille, ns. tavallislle äänestäjille?
        Sitä, että koko vaalipuuhastelu on vain näytös, jolla, ns. "demokraattisella" kilvellä suojataan po. EU: n todellnen luonne ja olemus, olla: -SUUREN RAHAN KOIOSSI, JOHON ERI KANSOJA SITOVAT NÄKYMÄTTÖMÄÄN LIEKARIIHMUUN KURJISTUMAAN.

        JÄTETÄÄN EU-PARLEMENTTIVAALISSA ÄÄNESTÄMÄTTÄ, -ON PAREMPI PROTESTI, SIIS BOIKOTOIDAAN EU-PARLAMENTTIVAALIA 2014, TOUKOKUUSSA...

        KTP SUOSITTAA: -ÄLÄ ÄÄNESTÄ.


      • boikotti-tyhjä ääni
        En äänestä, K.N. kirjoitti:

        boikotti-tyhjä ääni)... ilmeisesti on porvarillisen yhteiskunnan korkeasti oppinut,
        kun syöttää lukijoilleen käsitystä, että voi äänestää äänestäjänä EU-Suomessa meppiä, joka sitten valittuna EU-kulissiparlamenttiin, äänestää tyhjään.
        -Mitä se opetus ilmentää meille, ns. tavallislle äänestäjille?
        Sitä, että koko vaalipuuhastelu on vain näytös, jolla, ns. "demokraattisella" kilvellä suojataan po. EU: n todellnen luonne ja olemus, olla: -SUUREN RAHAN KOIOSSI, JOHON ERI KANSOJA SITOVAT NÄKYMÄTTÖMÄÄN LIEKARIIHMUUN KURJISTUMAAN.

        JÄTETÄÄN EU-PARLEMENTTIVAALISSA ÄÄNESTÄMÄTTÄ, -ON PAREMPI PROTESTI, SIIS BOIKOTOIDAAN EU-PARLAMENTTIVAALIA 2014, TOUKOKUUSSA...

        KTP SUOSITTAA: -ÄLÄ ÄÄNESTÄ.

        Huomautan hänelle, Nurmikummulle, että kyllä sitä voi niin tehdä. Siellä on nytkin paljon sellaisia meppejä, jotka äänestävät hyvin usein tyhjää. Ei se ole porvarillisen yhteiskunnan oppinutta tarvitseva asia, tavallinen ihminen sen voi tarkistaa. Siellä hyvin moni henkilö äänestää tyhjää, etenkin tämän Perussuomalaisten euro-ryhmän porukoista.


      • k.n. (Kaarlo)
        boikotti-tyhjä ääni kirjoitti:

        Huomautan hänelle, Nurmikummulle, että kyllä sitä voi niin tehdä. Siellä on nytkin paljon sellaisia meppejä, jotka äänestävät hyvin usein tyhjää. Ei se ole porvarillisen yhteiskunnan oppinutta tarvitseva asia, tavallinen ihminen sen voi tarkistaa. Siellä hyvin moni henkilö äänestää tyhjää, etenkin tämän Perussuomalaisten euro-ryhmän porukoista.

        Samoin esim. kunnanvaltusutossa, on niit valtutuettuja jotka ottavat kanta, äänestämällä tyhjää,siis ovat tyhjän puolesta valtuutettuja...
        Samalalisai haamuja esiintyy Edsukunassa, miksi heitö sinne valitaan, kuneivt osaa olla puolesta tai vastaan?

        Otan kantaa v. 2015 eduskuntavaalsisa, ja kanann otan nyt EU-parlamenttivaaalsisa, että en äänestä enkä köy piirtelemässä joulu-ukinkaan kuvia, on kannanotto suverensien Suomen puolesat, sillä työvänluoakn i´hmsienä tosin jo vanhhuseläökeläisenä ei ole mkinukla yhdentekevä Suomen suvereensusu, itsemääräämisoikeus ja riippumattomuus EU: sta, jonka todellinen lukavoima ovat monopolikapitalistit, - ja EU-PARLAMENTTI ON VAIN "DEMOKRATIAN" KULISSI!


    • Penttiskä

      Kemijärven keskustassa on erittäin vaikeata olla eri mieltä kuin Heikki Nivala. Yrittäkääpä, niin "turpiin" tulee heti. Tämä vaikeuttaa keskustelua ja, jos ei ole keskustelua, niin ei tule kuin huonoja päätöksiä. Ei Heikki Nivala tätä halua, vaan se on se muutaman rääväsuun joukko, joka tällä keskustelupalstalla riehuu ja levittää väärää tietoa.

      Kun seuraa esimerkiksi muutamia keskusteluketjuja, joita on käyty Janne Kaisanlahden tai Kaarina Soppelan tai Tarja Perälän ympärillä, ei voi kuin kauhistella ihmisten kielenkäyttöä. Kauheata herjaamista ja loan heittoa, haukkumista ja väärän tiedon levittämistä, joka ainoasta asiasta, jossa he ovat olleet mukana. Kuitenkaan nämä henkilöt eivät itse ole koskaan syyllistyneet samaan. He ovat vain kritisoineet erilaisia vääryyksiä tai vääriä päätöksiä ja siihen heillä on oikeus jopa velvollisuus.

      Jokin aika sitten täällä herjattiin Kaarina Soppelaa, vaikka hän ei ole enää ollut minkäänlaisessa tekemisissä Kemijärven poliittisen eliitin kanssa eikä julkisuudessa. Mitä pahaa Kaarina Soppela on tehnyt näille henkilöille, jotka täällä häntä rienaavat?

      "jo vanha" nimimerkille. Kirjoituksesi käsialasta päätellen kuulut Kemijärven Keskustan sisäpiiriin. Jos Keskustan enemmistö tekee virhepäätöksiä, niin eikö sellaista pidäkin vastustaa? Kemijärven Keskustan piirissä on aivan tarpeeksi niitä joo-joo miehiä ja naisia ja on hyvä, että joku uskaltaa kyseenalaistaa asioita.

      Suomessa on aika paljon luonnevikaisia, jos Väyrysen kannattajat lasketaan niihin. Paavo Väyrynen on ollut viimeisen 20 vuoden aikana Suomessa eniten oikeassa mitä tulee EU:n ongelmiin.

      • tyhjät tynnyrit

        höpöhöpö
        Änkyrät vain ovat tippuneet kun ihmisten silmät ovat auenneet näkemään näiden toilailut ja haitanteon.
        Ehkä keskustan sisällä on enemmän yhteishenkeä nyt kuin koskaan aiemmin ja se pelottaa näitä vastarannankiiskejä!


      • surettaa

        .. -mutta mielestäni selkärangaton on nyt Paavo, kun asettui EU-vaaliehdokkaaksi,
        surettaa... Paavon on asia, mutta en äänestä häntä, enkä toisiakaan eu-meppipyrkyreitä.


      • Alhanen on
        tyhjät tynnyrit kirjoitti:

        höpöhöpö
        Änkyrät vain ovat tippuneet kun ihmisten silmät ovat auenneet näkemään näiden toilailut ja haitanteon.
        Ehkä keskustan sisällä on enemmän yhteishenkeä nyt kuin koskaan aiemmin ja se pelottaa näitä vastarannankiiskejä!

        Höpöhöpöhöpö, keskustan yhteishenki on juuri nyt erittäin alhainen. Kulissien takana juonittelu jatkuu pahempana kuin ennen.


      • väyrysen klaani
        tyhjät tynnyrit kirjoitti:

        höpöhöpö
        Änkyrät vain ovat tippuneet kun ihmisten silmät ovat auenneet näkemään näiden toilailut ja haitanteon.
        Ehkä keskustan sisällä on enemmän yhteishenkeä nyt kuin koskaan aiemmin ja se pelottaa näitä vastarannankiiskejä!

        Tosi yhtenäinen näyttää olevan keskustan valtuustoryhmä ? Ei kanat ennää kotkottele. Kaikki ovat ruodussa ja talutusnuorassa. Kemppa on lähteny nousuu !


      • Hävetkää suunsoittaj
        väyrysen klaani kirjoitti:

        Tosi yhtenäinen näyttää olevan keskustan valtuustoryhmä ? Ei kanat ennää kotkottele. Kaikki ovat ruodussa ja talutusnuorassa. Kemppa on lähteny nousuu !

        Tuolla ylhäällä tuo Penttiskä kertoi koko totuuden, jonka sinä "väyrysen klaani" ja "tyhjät tynnyrit" erittäin pontevasti alleviivaatte ja vahvistatte. Juuri teidänlaisenne kirjoittelu on sitä repimistä, herjaamista ja rienaamista, suun soittamista ja puskista ampumista, kun ei julkisesti osata eikä uskalleta.


    • entinen äänestäjä

      Ensin Janne Kaisanlahti kumppaneineen käyttää tuntitolkulla valtuuston aikaa kun yrittää äänestää Tarja Perälää valtuuston puheenjohtajistoon tietäen että heidän äänimääränsä riittää saamaan Tarjan korkeintaan neljänneksi varapuheenjohtajaksi. Ja sitten kun se ei onnistu kirjoittaa blogissaan, että kolmas ja neljäs varapuheenjohtajuus ovat turhia ja tuottavat kaupungille vain kuluja kokouspalkkioiden muodossa. Missä on logiikka?

    • jo vanha

      "Peenttiskälle": MInä kuulun Kemijärven kunnan sisäpiiriin. Siksi katson kriittisesti mitä kaupungin hallinnossa tapahtuu.
      Keskustapuolueen vatuustoryhmä on tärkein poliittinen toimija, siksi on merkittävää miten se toimii. Mielestäni Nivala on varsin tavallinen äijän tuhvake, enkä usko hänellä olevan augtoriteettia ohjata ryhmän toimintaa, eikä ainakaan sanella. Nivalan vahvuus on siinä, että hän on samaa mieltä kuin enemmistö, taikka ainakin hyväksyy sen.
      Minä en ole sisäpiiriläinen keskustassa, enkä ole koskaan osllistunut sen valtuustoryhmän kokouksiin. Mielipiteeni muodostuu siitä miltä asiat ulkoa katsoen näyttävät.
      Sen voinen paljastaa, että minulla on vuosikymmenten kokemus konnallisista luottamustehtävistä. Nyt olen vapaa niistä.

      • muuan konna

        Uskon hyvin, että "konnallisia" luottamustehtäviä on tullut hoidettua!


    • de mukka

      Sattuipa kohdalleen, mitä tulee "jo vanhan" luottamustehtävien hoitoon.
      Omatuntoko siellä soimaa.

      • jo vanha

        No sattui noita "lyöntivirheitä" silloinkin. Joskus kannatin, jopa demarien esitystä.


    • Ensin oma koulu

      Minä olen ollut hyvin kaukana Kemijärven hyvä veli-piireistä. En tiennyt, että sellaisia on edes ollut olemassa. No, eräs tyyppi päätti tutustuttaa minut niihin, antaa kunnon "koulutuksen" niinkuin alamaailman piireissä sanotaan. Olin huono oppilas, en oppinut sitä, mitä oli tarkoitus opettaa. Sen sijaan näin ja opin sellaista, mikä ei ollut hyvä veli-kaverin tarkoitus.

      Näin käy joskus elämässä. Pitäisi ensin itse käydä koulua ennenkuin alkaa muita opettamaan.

    • dic valistus

      Onkohan mistään, niin turhasta asiasta, kuin Nurmikummun äänestämättäjättämispäätöksestä (pitkä sana) kirjoitettu niin paljon.
      Muutenkin hän vois "tukkia turpansa", siihen tulokseen tulee jo muutkin, kuin valistuneet demarit.

      • Nurmikummusta

        En ole samaa mieltä, vaikka Nurmikumpu onkin monia minunkin mielipiteitä ja näkemyksiä voimakkaasti täällä arvostellut. (Mm. hyvin voimakkaasti haukkunut entistä Neuvostoliiton pääsihteeri Hrustsevia.) Nurmikummulla on kuitenkin oikeus ottaa kantaa. Hän tekee sen kuitenkin asiallisesti eikä vaadi toisin ajattelevilta suuta tukkoon.

        Täällä on puhuttu siitä, että Nurmikumpu on esimerkillinen henkilö Kemijärven riitaisille poliitikoille. Niin se asia onkin. Moni on tavannut tämän herra Nurmikummun, kun hän jakaa kommunistipuolueen lehteä. Voin sanoa, että hän ei huuda ja kiroillen hauku ohikulkijoita. On asiallinen ja tervehtii kohteliaasti myös ns. porvareita.

        Lisäksi olen ymmärtänyt, että KTP puolue on kommunistinen puolue, joka rekisteröity. EU-vaalien boikotointi on kommunistien toimintaa ja jos eivät äänestä ja porvarien ääniosuus sitten tulee suuremmaksi, niin se on heidän valintansa. Kyse ei ole kai mistään Nurmikummun boikotista. Hänen puolueensa päätöksestä vain on kyse, siis koko liikkeen ja Nurmikumpu on yksi siellä. En tiedä, onko hän osallistunut miten päätöksentekoon, mutta ei Nurmikummun boikotti ole hänen boikotti vaan laajempi kysymys.

        Itse olen sitä mieltä, että älä boikotoi, vaan äänestä. Äänioikeus on arvokas asia.


      • k.n.

        Tanneriko heidät valsiti, työväenluokan petturina...?


      • k.n. (Kaarlo)
        Nurmikummusta kirjoitti:

        En ole samaa mieltä, vaikka Nurmikumpu onkin monia minunkin mielipiteitä ja näkemyksiä voimakkaasti täällä arvostellut. (Mm. hyvin voimakkaasti haukkunut entistä Neuvostoliiton pääsihteeri Hrustsevia.) Nurmikummulla on kuitenkin oikeus ottaa kantaa. Hän tekee sen kuitenkin asiallisesti eikä vaadi toisin ajattelevilta suuta tukkoon.

        Täällä on puhuttu siitä, että Nurmikumpu on esimerkillinen henkilö Kemijärven riitaisille poliitikoille. Niin se asia onkin. Moni on tavannut tämän herra Nurmikummun, kun hän jakaa kommunistipuolueen lehteä. Voin sanoa, että hän ei huuda ja kiroillen hauku ohikulkijoita. On asiallinen ja tervehtii kohteliaasti myös ns. porvareita.

        Lisäksi olen ymmärtänyt, että KTP puolue on kommunistinen puolue, joka rekisteröity. EU-vaalien boikotointi on kommunistien toimintaa ja jos eivät äänestä ja porvarien ääniosuus sitten tulee suuremmaksi, niin se on heidän valintansa. Kyse ei ole kai mistään Nurmikummun boikotista. Hänen puolueensa päätöksestä vain on kyse, siis koko liikkeen ja Nurmikumpu on yksi siellä. En tiedä, onko hän osallistunut miten päätöksentekoon, mutta ei Nurmikummun boikotti ole hänen boikotti vaan laajempi kysymys.

        Itse olen sitä mieltä, että älä boikotoi, vaan äänestä. Äänioikeus on arvokas asia.

        Suosittelen käymän eduskutavaalissa ensivunna (2015) äänestämässä, - tietenkin suosittelen KTP: n ehdokasta, - pyydän että eduskutnatavaalissa ääenstetään suurella joukolla.

        Oikeasa vaalissa, kuten eduskunta- ja kunnallisvaalssa on äänioikeus hyvä käyttää työn oikeuksien ja etujen puoleta oleville ehdokkaile, - mutta : -Älä äänestä meppiä Brysseliin, he ovat vain joutilaisuuden politikan korkean palkan tavottelijoita, nääs,
        näin tamperelaisittain, nääs!


    • dic valistus

      Nurmikumpu toiminnallaan tukee oikeistoa, kun vetoaa hengenheimolaisiinsa, että eivät äänestäisi.
      Siis toimii täysin päättömästi, aatteeseensa nähden.
      Koilliskunnan takaovella ei minua ole muutkaan haukkuneet, joten ei Kaarlo mitenkään poikkea edukseen.
      Toki ymmärrän "vanhan höppänän", että tämä politikointi on hänen elämän sisältönsä, siinä mielessä siedettävissä.

      • k.n.

        dic valistus)... -Miten niin tuen oikeisto, kun boikodoitaan KTP: ssa , -jota edustan ja olin toukokuussa 1988 yhtenä Lapista perustamassa...
        Oikeistolaiset JA MUUT PORVARIT JA OPPORTUNISTTI SEKÄ KRIITTISET, kun rIentävät ääenstämään, - mutta me KTP: n kommunistit emme käy, vaan boikotimme juuri marxilais-leniniläisen ideologamme, eli aatteen mukaan toimien tässä EU-parlamenttivaali asiassa.. - sitä ei esim. pikkuporvarillnen uusi SKP ja STP edes poukkoilussaan tajua, puhumatta demukat ja vasurri, - jotka uskollisina porvarilliseen hallntoon, - rientävät äänestämään.
        Viittaan KTP: n julistukseen, ja pyydän: -Älä äänestä, (25.5.2014 EU-vaalissa).

        Äänestetään suurella joukolla v. 2015 eduskutavaalissa, jota ei KTP boikotoi,
        enkä minä...

        Nimimrkillä ei ole vähäistäkään hajua aateemme velvoitetta työväenluokan luokkataistelussa porvari-kapitalismia ja myös sen nykyaikaista imperialistista monopolikapitalismia vastaan, jonka hallintoelin on EU-koneisto.

        KTP ei tee ideologian-, eli aatteen vastaisia kompromisseja suurpääoman ja sen porariston hyväksi, siksi boikotoimme po. vaaliaa, ja vetoamme työn ja kansan oikeuksien ja etuja, - sekä valtion suverenisuuden puolesta: -Älä äänestä!

        Nurmikumpu, Kaarlo, Kemijärvi


      • Pena vain
        k.n. kirjoitti:

        dic valistus)... -Miten niin tuen oikeisto, kun boikodoitaan KTP: ssa , -jota edustan ja olin toukokuussa 1988 yhtenä Lapista perustamassa...
        Oikeistolaiset JA MUUT PORVARIT JA OPPORTUNISTTI SEKÄ KRIITTISET, kun rIentävät ääenstämään, - mutta me KTP: n kommunistit emme käy, vaan boikotimme juuri marxilais-leniniläisen ideologamme, eli aatteen mukaan toimien tässä EU-parlamenttivaali asiassa.. - sitä ei esim. pikkuporvarillnen uusi SKP ja STP edes poukkoilussaan tajua, puhumatta demukat ja vasurri, - jotka uskollisina porvarilliseen hallntoon, - rientävät äänestämään.
        Viittaan KTP: n julistukseen, ja pyydän: -Älä äänestä, (25.5.2014 EU-vaalissa).

        Äänestetään suurella joukolla v. 2015 eduskutavaalissa, jota ei KTP boikotoi,
        enkä minä...

        Nimimrkillä ei ole vähäistäkään hajua aateemme velvoitetta työväenluokan luokkataistelussa porvari-kapitalismia ja myös sen nykyaikaista imperialistista monopolikapitalismia vastaan, jonka hallintoelin on EU-koneisto.

        KTP ei tee ideologian-, eli aatteen vastaisia kompromisseja suurpääoman ja sen porariston hyväksi, siksi boikotoimme po. vaaliaa, ja vetoamme työn ja kansan oikeuksien ja etuja, - sekä valtion suverenisuuden puolesta: -Älä äänestä!

        Nurmikumpu, Kaarlo, Kemijärvi

        Kunnioittaen huomautan, että voimme boikoida EUta vastaan myös äänestämällä Suomun keskuksen idean kehitellyttäjä kemiärviläistä yrittäjänaista O. Harjula 5 ehdokasnumero!


      • Suomu-asia?
        Pena vain kirjoitti:

        Kunnioittaen huomautan, että voimme boikoida EUta vastaan myös äänestämällä Suomun keskuksen idean kehitellyttäjä kemiärviläistä yrittäjänaista O. Harjula 5 ehdokasnumero!

        Miten tämä Suomu asia etenee? Onko yrittäjät ottaneet huomioon asiaa?

        Mitä kuuluu yrittäjätoimintaan? Valtuusto antoi tehtävät Kemijärven Yrittäjäjärjestölle, mitä teette!?


    • kepulointia?

      Maanantaiseen kaupunginhallituksen kokoukseen on tulossa taas kaksi hallinto-oikeuteen mennyttä valitusta, joiden takana on Janne Kaisanlahti. Toinen on kuitenkin tehty Tarja Perälän ja toinen Kaarina Soppelan nimissä. Eihän Kaarina Soppela ole edes valtuutettu, eikä ole ollut paikalla kokouksessa josta nyt valittaa samoin sanankääntein, jotka löytyvät myös Kaisanlahden blogisivuilta. On surkeaa, ettei Kaisanlahti kehtaa edes tulla esiin omalla nimellään, vaan antaa rouvien ottaa vastuun tekemisistään.

      • asiat asijoina!

        No jos Kaisanlahti kirjottaa blogissa jotaki omassa blogissa, niin kai on silloin tullut omalla nimellä sitte jo julki asiassa. Mikä vika siinä on? Antaa porvareidenki puhua, ei tukita turpaa. Oli jo leninil. periaate, dialogi, sananvaihto!Joku pitää blogia nykyaijan sananv. ilm.muoto. ja joku jakaa Työkansan sanomia. Ihmettelen vaan, ketjussa puhutaan EU-vaaliboikoteerauksesta. Mitä siihen liittyy Perälä, Soppela tai Kaisanlahti? He ovat keskustalaisia porvareita. Boikottia kannattaa Komm. Työväenpuolue. Kaisanlahti on "väyrysfani", siis tukee heitä, jotka eivät boikotoi. Ehkä Perälä ja Soppelakin? Jos äänestävät, mutta Kemijärvellä kannatetaan myöskin boikoteerauksia, kuten KTP Kommjnistinen Työv.puolue ja sitä edustaa Nurmi Kaarlo! Tsemppiä hänelle, ei ole mukava lukea, kun täällä on pilkattu Nurmikumpu a! Älä välitä arvostelijoista!


      • n.k.
        asiat asijoina! kirjoitti:

        No jos Kaisanlahti kirjottaa blogissa jotaki omassa blogissa, niin kai on silloin tullut omalla nimellä sitte jo julki asiassa. Mikä vika siinä on? Antaa porvareidenki puhua, ei tukita turpaa. Oli jo leninil. periaate, dialogi, sananvaihto!Joku pitää blogia nykyaijan sananv. ilm.muoto. ja joku jakaa Työkansan sanomia. Ihmettelen vaan, ketjussa puhutaan EU-vaaliboikoteerauksesta. Mitä siihen liittyy Perälä, Soppela tai Kaisanlahti? He ovat keskustalaisia porvareita. Boikottia kannattaa Komm. Työväenpuolue. Kaisanlahti on "väyrysfani", siis tukee heitä, jotka eivät boikotoi. Ehkä Perälä ja Soppelakin? Jos äänestävät, mutta Kemijärvellä kannatetaan myöskin boikoteerauksia, kuten KTP Kommjnistinen Työv.puolue ja sitä edustaa Nurmi Kaarlo! Tsemppiä hänelle, ei ole mukava lukea, kun täällä on pilkattu Nurmikumpu a! Älä välitä arvostelijoista!

        Niet, ni katka, ja niet lupit ani sikta.

        Paras vaihtoehto on boikotoida EU-vaalia, ja kehotan KTP.n vetoomukseen viitaten: -Älä äänestä 25.-5.2014... EU-vaalisa, -kyll eduskuntavaalissa 2015, "miekin tulen taas"...
        Pilkatkoon, olen senverran "harmiton höppänä" yksi kemijärviläinen eritellyt, joten en välitä pätkääkään, olenhan ns. tavallaan, myös "julkinen henkilö".
        -Terveisin Nurmikumpu, Kaarlo


      • lain nimessä...

        Kepulointa.. Luulekkko et em. rouvilla ei kynä pysy kädessä ? Molemmat ovat ansiotuneita kunnallispolitiikkoja. Koittavat pitää yllä sitä et ees nouvatettaisiin kunnalislakeja ko päätöksiä tehään. Jonku on pidettävä ohajaksia et ei polle laukkaa valtoimenaan ja perässähiihtäjätki alkas jotain itse tajuamaan.


      • blogiasiassa
        lain nimessä... kirjoitti:

        Kepulointa.. Luulekkko et em. rouvilla ei kynä pysy kädessä ? Molemmat ovat ansiotuneita kunnallispolitiikkoja. Koittavat pitää yllä sitä et ees nouvatettaisiin kunnalislakeja ko päätöksiä tehään. Jonku on pidettävä ohajaksia et ei polle laukkaa valtoimenaan ja perässähiihtäjätki alkas jotain itse tajuamaan.

        Ei kai niitä asioita voi monella tavalla sanoa jos Kaisanlahti blogissa sanonut miten kokous meni ja niin meni niin ei voi eri lailla kertoakaan. Lukekaa myös Nivalan vastine. Ei ole kuntalain vastoin mielestään johtanu, miksi sitten uusivat kokouksen? Hallitus päätti yksimielisesti ja Nivalan kaveritkin siis mukana äänesti samoin Soppela, Imporanta, Ruokamo tai ei siis edes äänestäneet kun yksimielisyys päätösasiassa. Kyllä on söhläystä ja asia etenee joskus hitaasti eikä ole kunnon valvontaa, kuten siinäkään Suomun aloitteen seurannassa.


      • ON ON sitä

        Ei Nivalakaan sotke käsiään paskaan vaan Mauri Pekkariselta oppimaansa tyyliin teettää likaiset hommat naisilla, eli ope-Soppelalla, ex päätoimittelija- Ruokamolla ja juusto- Aulikilla.


      • ON ON sitä kirjoitti:

        Ei Nivalakaan sotke käsiään paskaan vaan Mauri Pekkariselta oppimaansa tyyliin teettää likaiset hommat naisilla, eli ope-Soppelalla, ex päätoimittelija- Ruokamolla ja juusto- Aulikilla.

        Vielä keskustelussa esitettyihin kommentteihin:

        1.) Kaupunginhallitus on käsitellyt 24.3.2014 sekä Tarja Perälän että Kaarina Soppelan valituksia hallinto-oikeudelle. Valitukset on tehty aivan eri asioista. Perälän valituksessa on kyse siitä kaupunginvaltuuston kokouksesta, josta olen mm. blogissani kirjoittanut: http://jkaisanl.vuodatus.net/lue/2014/02/kaksi-jotka-pilasivat-kemijarven-maineen

        Perälän valitus on käytännössä jo tullut hyväksytyksi, kun kaupunginhallitus yksimielisesti joutui toteamaan, että valtuuston kokousta johdettiin väärin. Asia on siltä osin ok. Soppelan valitus puolestaan liittyi sähköyhtiön omistajapoliittisen työryhmän esityksen käsittelyyn.

        Aika vaikea kokouksen kulkua on kuvata muulla kuin yhdellä tavalla, jos haluaa totuudessa pysyä. Olen luonnollisesti keskustellut näistä asioista useita kertoja niin valtuustokollegani Tarja Perälän kuin entisten valtuutetun Kaarina Soppelan kanssa. Mutta voin vakuuttaa, että molemmat ovat sen verran vahvatahtoisia naisia, ettei minulla ole tarvetta eikä edes mahdollisuuksia käskeä heitä tekemään mitään.

        2.) Myös tässä ketjussa näkyy puhuttavan yhä tuo hautausmaa-asia. Sankarihautausmaan kiviä (tarkoitan tässä vuosina 1939-45 kaatuneiden sankarivainajien hautamuistomerkkejä) ei ole, toisin kuin joku väittää, kullattu minun toimiessani seurakunnan luottamushenkilönä. Museovirasto esti nimien kultaamisen sillä tekniikalla, jota olimme suunnitelleet. Kivet on perusteellisesti puhdistettu ja tekstit ovat kirkastuneet, mutta mitään maalia niihin ei ole käytetty. Tämän voi jokainen käydä sieltä tarkistamassa. Tapahtumankulun voi tarkistaa kirkkoherranvirastossa säilytettävistä asiakirjoista. Minulla ei ole niitä hallussani.

        parhain terveisin,
        Janne Kaisanlahti


      • mikä-tilanne

        ONKO sankarihaudat nyt missä kunnossa?

        Eivät ole punakaartin hautoja!


    • Tepsanaapa

      Sisäsiittoiset Kemijärveläiset! Kommentteja lukiessa väistämättä syntyy kuva
      koillisnurkan tallaajista,,pipo silmillä,,sielu syrjällään,,eteenpäin,,jonnekin,,vailla päämäärää,,päivästä toiseen,,noh,,ei niin harvinaista Suomen maassa! Teillä on kuitenkin mieletön omaisuus persiin alla, nature >Laplandia> jonka arvo pilaamattomana,,, on mittaamaton,,,Herätkää,,hölmöläiset

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe