Muonion Sähköosuuskunta, siirto laskutukseen puututtava.

Sähkö tarkastelu

Muonion Osuuskunta ilmoittaa seuraavaa: Toteutuksen kulutuksen mukaiset Muonion keskihinnat sähkön siirto 11,66 sent/kWh. Samoin yleissähkö 3x25A. vuosimaksu 108,73 e.Olen Muonion Osuuskunnan jäsen.
Porissa olen Porin Energia Sähköverkot Oy/ Omistaja osakas, omistus ei edellytä alennusta. Porissa, omakotitalon, huvilan ja osakehuoneiston sähkön siirto 6,86 snt/kWh, eli kaikkiin sama. Yleissähkö 3x25A 105,24 e, vuosi, ja ero siinäkin 3,49e.
Kiskooko Muonion Osuuskunta omilta omistajiltaan 4,80 snt/kWh, enemmän Porin siirtomaksuun verrattuna. (Huom: laskussa maininta)
Miten on mahdollista, että Muonion sähkö Osuuskunnassa on sähkön siirto paljon kalliimpaa, Porilaiseen sähkö yhtiöön verrattuna.
Ostat sähkön kulutuksen mistä tahansa, se ei vaikuta siirto maksuihin. Huom; Olkaa tarkkana, ettei energiasta veloiteta kahdessa yrityksessä, kun olet vaihtanut myyjä yrityksen. Voit erehtyä eri nimikkeinä samaa tarkoittavaan kulutukseen.

34

1807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • porinpollari

      Ei aukene,selitä paremmin.

    • Mökkiläisparka

      Muoniossa on vähän asiakkaita, pitkät linjat. Siis paljon linjaa per käyttäjä ja per kWh. Siinä se syy. Ja kunnan hallinnoima tehoton osuuskunta.

      • muoniolainen

        Muonion kunnala ei ole mitään tekemistä Osuuskunnan kanssa.
        Vain asiakaaana niin kuin me muutkin.
        Muoniossa on ollut sähkön siirtohinta suomen alhaisempia useita vuosia.
        Se että joku porilainen kallu kirjoittelee omia tutkielmia ettei siitä
        selviä yhtään mitään,ainoastaan toteamus "olkaa tarkkana" on hyvä
        ohje vertaillessanne eri sähköyhtiöitä ja porilaisen kirjoituksia.


      • caramba
        muoniolainen kirjoitti:

        Muonion kunnala ei ole mitään tekemistä Osuuskunnan kanssa.
        Vain asiakaaana niin kuin me muutkin.
        Muoniossa on ollut sähkön siirtohinta suomen alhaisempia useita vuosia.
        Se että joku porilainen kallu kirjoittelee omia tutkielmia ettei siitä
        selviä yhtään mitään,ainoastaan toteamus "olkaa tarkkana" on hyvä
        ohje vertaillessanne eri sähköyhtiöitä ja porilaisen kirjoituksia.

        Oli nyt sitten porilainen kallu tai muoniolainen....mikä tahansa niin siirtomaksu on yllättävän korkea. Onhan meillä oikeus vaatia selvitystä miksi näin on? Oikea vastaaja siihen on johtaja Pekonen.


      • höpöhöpö 6
        caramba kirjoitti:

        Oli nyt sitten porilainen kallu tai muoniolainen....mikä tahansa niin siirtomaksu on yllättävän korkea. Onhan meillä oikeus vaatia selvitystä miksi näin on? Oikea vastaaja siihen on johtaja Pekonen.

        Hinnastot löytyy netistä tehkää oma vertailu,ei tuo porilaisen selitys ole
        mikhään kivheen hakattu.


    • Asukas läheltä

      No tehoton osuuskunta ainaskin, kun ei ole selkeää isäntää ja omistajaa, työntekijät tekevät mitä lystää ja "johtaja" vikisee.

      • läheltä nähnyt

        Ei tosiaankkan ole hommat hallussa, jos työntekijöille maksetaan siitä ,että istuvat seolla. Paras tapaus voi selvitellä siellä asiota aamusta toista tuntiaki...onko järkee vai ei???


    • Alenusta sähkölle

      Tuota ihmettelin, että kallista on pitää huvilassa talvella sähkölämmitys Muoniossa. Minä olen tietoinen, että Porilaisista meistä sitten kolme omistaa huvilan Utkujärven rannalla. Tuota pollaria, en ole kertaakaan nähnyt. Muutama vuosi sitten poliisina itsenäisyys päivän tiaisuudessa on kaiketi ollut. Häntä en uskalla sotkea asiaan.

    • Siirto ja energia

      Eipä ihan kyllä pidä paikkaansa tuo siirtohinta! Taitaa olla energian hintakin siihen laskettu matkaan. Siirto maksetaan kyllä aina alueelliselle verkkoyhtiölle, mutta energian voi hankkia mistä yhtiöstä tahansa. Kannattaa kilpailuttaa, niissä hinnoissa sitä eroa onkin.

    • Asialaskusta selviää

      Porilaisen kannattais lukea sähkölasku kunnolla , toteutuneen kulutuksen mukaan tuleva siirtohinta riippuu kulutuksesta . ihan esimerkkinä oma vähällä kulutuksella tällä hetkellä oleva liittymä energian siirtohinta 111.92 snt/kwh. Sähkölaskut on hankalasti luettavia koska siinä on monen palvelun tarjoajan tuotteita . Siirto , energia , verot ( energiavero,huoltovarmuusmaksu ja kaikkien päälle ALV) . Todellinen siirtohinta tässä minun tapauksessa 2.23 snt/kwh 1,89snt/kwh huoltovarmuusmaksu 0,01 snt/kwh ja perusmaksu 3x25A 87,69€/a
      ( a tarkoittaa SI järjestelmässä vuotta)
      Lopputulema MSO 4,13 snt/kwh vastaan PORIN 6,86snt/kwh , että puutuppa sinne porin hintoihin osakkeen omistajana.

    • paakari....

      Mikäs porukka otethaan seuraavaksi haukunkohteeksi?

      • KRIITIKKO...

        KYLLÄHÄN KRITIIKKIÄ SAA JA PITÄÄKI ANTAA...HAUKKUMINEN ON ASIA ERIKSEEN, SIIHEN EI PIDÄ SORTUA-


      • yrit37
        KRIITIKKO... kirjoitti:

        KYLLÄHÄN KRITIIKKIÄ SAA JA PITÄÄKI ANTAA...HAUKKUMINEN ON ASIA ERIKSEEN, SIIHEN EI PIDÄ SORTUA-

        Mikäs ammattikunta on vielä kritisoimatta?


      • ihahhaa iihahhaa
        yrit37 kirjoitti:

        Mikäs ammattikunta on vielä kritisoimatta?

        Hevosmiehet.


    • Mistä johtuu?

      Minulta kysyttiin?. Mitä maksat sähkön siirrosta?. Minä maksan Porin Energia Oy:lle sähkön siirrosta, eri kiinteistöilleni 6,13c/kWh. Tämä on kaupungin omistama yhtiö ja olen ainoinaan maksanut liittymisenä kertamaksun. Muoniossa on niin kallista maksaa sähkön siirtoa huvilalleni, että lopetin sähkölämmityksen talvella. Yleensä Osuuskunnilla tulisi olla halvin sähkön siirto. Valtion, Osuuskunta avustuksien seuraamana. Osuuskunnan jäsenet ovat usein luottamushenkilöitä, eikä niille makseta kokous palkkioita. Muoniossa maksetaan minulle soitettuna, pelkästään hallituksen puheenjohtajalle aika isoa kuukausikorvausta. Tämän, kuulin vain Muoniolaisen minulle soittaessa, minä en arvostele palkkioita.
      Minulla on Porissa meren rannalle omakotitaloon pitempi siirto matka, mitä Muoniossa Utkujärven rannalle. Täällä siirto aina sama 6,13C/kWh, vaikka on pitkä matka.

      • utkuputku

        Tuomonen mies son tuo Kassu. Kirjottellee yleiselle palstale huhujen mukhaan "faktaa". Mitä tuo oikein osottaa miehen äö.stä hah hah haa.


    • Lasketaan

      Rautalangasta väännetään Muonion siirtohinta sis alv ja muut verot 5.13 C/kwh ja perusmaksu 3x25 A 108,73€/a vastaan Porilaisen lyhyen ja pitkän matkan siirtohinta 6,13 C/kwh ja perusmaksu 105,24 €/a. Näin suomeksi luettuna Muonion siirtohinta VOITTAA 1c/kwh ja HÄVIÄÄ 3,49€ perusmaksua vuodessa .
      Lasketaanpa vielä pelkillä siirroilla 15000 kwh/a . Muonio 15000x0,0513€/kwh=
      769,5€ 3,49€=773€/a PORI 15000 x0,0613=919,5€/a .
      TAAS MUONIO VOITTI 146,5€.
      Että eiköhän tämä ole tässä annetaan asioiden olla ketään haukkumatta

      • joskus käynyt

        porilaisela on mennyt jokut asiat sekaisian ja vielä
        jonku soiton mukaan tekee päätelmiä.
        Se että jos olet Muonion sähköosuuskunnan jäsen, saat osuuskunnan
        kokouspalkkiot ja hallituksen puheenjohtajan palkkion suuruudet tietoon.
        Tule yleiseen kokoukseen ja saat kuulla hinnat ja vaikuttaa kokouksen päätöksiin.
        Älä ala vain tyhjää jaarittelehmaan,selvät kysymykset laitat paperille ja
        kuuntelet mitä sanotaan.
        Olet ollu useasti yleisessäkokouksessa ja ihmettelenki sinun suhtautumista
        omiin päätöksiin,ne ovat kauaskantoisia.


    • Usein käynyt

      Minä kyselen sähkö hinnasta? Minun huvila on Utkujärven rannalla ja olen kiinnostunut sähkön hinnoitteluista. Minä olen tietoinen, että Kassu nimisellä on myös huvila, mutta en kertaakaan ole nähnyt siellä. Pitääkö minun laittaa jäljennös tähän 24. Verrattavaksi Muonion ja Porin sähkön siirto laskut, josta varmasti näkyy hinta erot ja Muonion kalleus.

      • EI PIDÄ

        Ei tartte johan tuo aikasemmilla laskennoilla todistettiin höpinäksi, kaikki hinnat löytyvät jakeluyhtiöiden sivuilta. Hieman laskutaitoa osaava voi sieltä tarkistella ,laskuissa oleva toteutuneen kulutuksen mukainen hinta voi olla pienillä kulutuksilla tähtitieteellinen.!!!!!


      • tyytyväinen

        Onko sulla sekottunnu siirtohinta ja energian hinta?
        Ei Muonio poikkea siirtohinnoissa kalleudensa takia,jos nyt ei
        satu olemaan halvin tai halvimmasta päästä.Energian saat ostaa vaikka porista.
        Ei näillä sivuilla saa asiaa hoidettua,vaikka joku laittaa luvut
        näkösälle niin sitä ei haluta uskoa.On vain niin mukavaa motkottaa.
        Kaikki on kallista ko on rahat vähissä.


    • KO ON VÄHÄ RAHHAA

      niin tuntuu kalhiilta

    • Oululainen

      Tyytyväinen, koita erottaa kaksi asiaa.
      Muonio Osuuskunta periin Helve..n kallista maksua Muoniossa sähkön siirrosta. Ostakaa sähkön kulutukseenne halvinta sähkö. Muonion Sähköosuuskunnan välittämä sähköyhtiö ei tarjoa, mitään halvimmasta päästä olevaan kulutus sähköä.

    • Porin Kassu

      Muonion sähkö on lämpimämpää ko Porissa. Poria lähempänä on Olkiluoto, joka valmistuu kun porilaiset saavat laskettua siirtohinnat. Pori on niin p---a paikka, että hyvä kun sähkön saavat edullisesti. Pori on oikea pettymys ja aatella kuinka lähellä Raumaa.
      Kat ny porilai: 5.13 C/kwh ja perusmaksu 3x25 A 108,73€/a vastaan Porilaisen lyhyen ja pitkän matkan siirtohinta 6,13 C/kwh ja perusmaksu 105,24 €/a. Näin suomeksi luettuna Muonion siirtohinta VOITTAA 1c/kwh ja HÄVIÄÄ 3,49€ perusmaksua vuodessa .
      Lasketaanpa vielä pelkillä siirroilla 15000 kwh/a . Muonio 15000x0,0513€/kwh=
      769,5€ 3,49€=773€/a PORI 15000 x0,0613=919,5€/a .
      TAAS MUONIO VOITTI 146,5€. 5.13 C/kwh ja perusmaksu 3x25 A 108,73€/a vastaan Porilaisen lyhyen ja pitkän matkan siirtohinta 6,13 C/kwh ja perusmaksu 105,24 €/a. Näin suomeksi luettuna Muonion siirtohinta VOITTAA 1c/kwh ja HÄVIÄÄ 3,49€ perusmaksua vuodessa .
      Lasketaanpa vielä pelkillä siirroilla 15000 kwh/a . Muonio 15000x0,0513€/kwh=
      769,5€ 3,49€=773€/a PORI 15000 x0,0613=919,5€/a .
      TAAS MUONIO VOITTI 146,5€.
      5.13 C/kwh ja perusmaksu 3x25 A 108,73€/a vastaan Porilaisen lyhyen ja pitkän matkan siirtohinta 6,13 C/kwh ja perusmaksu 105,24 €/a. Näin suomeksi luettuna Muonion siirtohinta VOITTAA 1c/kwh ja HÄVIÄÄ 3,49€ perusmaksua vuodessa .
      Lasketaanpa vielä pelkillä siirroilla 15000 kwh/a . Muonio 15000x0,0513€/kwh=
      769,5€ 3,49€=773€/a PORI 15000 x0,0613=919,5€/a .
      TAAS MUONIO VOITTI 146,5€. 5.13 C/kwh ja perusmaksu 3x25 A 108,73€/a vastaan Porilaisen lyhyen ja pitkän matkan siirtohinta 6,13 C/kwh ja perusmaksu 105,24 €/a. Näin suomeksi luettuna Muonion siirtohinta VOITTAA 1c/kwh ja HÄVIÄÄ 3,49€ perusmaksua vuodessa .
      Lasketaanpa vielä pelkillä siirroilla 15000 kwh/a . Muonio 15000x0,0513€/kwh=
      769,5€ 3,49€=773€/a PORI 15000 x0,0613=919,5€/a .
      TAAS MUONIO VOITTI 146,5€.

    • SÄHKÖÄ ALAS<<<<<

      PANKAA SE TYHJÄNTOIMITTAJA POIS SIELTÄ MUONION SÄHKÖ OSUUSKUNNASTA. NIIN VOITTE LASKE ASEN PALKAN EDESTÄ SÄHÖN HINTAA.

      • sähköä alas

        Kuasson? Panema tietekki poijes semmoset,eihän semmosia ole kunnalakhaan töissä yhthään.


    • TYÖ HIMOA

      JOS EIOO MUUTA TEKEMISTÄ KUN POSTIIIN KIRJHEEN VIENTI
      EI MONI PYSTY YRITTÄJÄ TUOLLAISTA TYÖNTEKIJÄÄ PITÄMHÄN
      KAIT SÄHKÖYHTIÖLLÄ MENNE NIIN HYVIN, ETTÄ TYHJÄNTOIMITTAJIAKIN
      TARVITHAN

    • itkun itku

      Sinun kyllä häätyy mennä paikanpääle ja sanoa asiasta. Täälähän son aivan sama mitä sie omassa päässä aamun yksinäisyyessä mietiskelet.

    • Faktaa peliin.

      "Työn himoa" Käy ihmeessä paikanpäällä kattoon onko pelkkää kirjeen viemistä postiin niin saattaa voida helpottaa epätietoisuus muiden töistä.

      • onsevain

        ei pelkkää kahvin juontia vaan turhaa rälläilyä ympäri maakuntaa...niinku maakunnaan kaveritki ihmettelee, että mikä se hänenki virka on....eikö vittu johdossa ole jämeryyttä.......plus moralismi......miettikää siellä hallituksessa..vaikka jäsen onki...Jokainen siihen pystyy...miten on työn teko??? ..t..minä


      • työtön
        onsevain kirjoitti:

        ei pelkkää kahvin juontia vaan turhaa rälläilyä ympäri maakuntaa...niinku maakunnaan kaveritki ihmettelee, että mikä se hänenki virka on....eikö vittu johdossa ole jämeryyttä.......plus moralismi......miettikää siellä hallituksessa..vaikka jäsen onki...Jokainen siihen pystyy...miten on työn teko??? ..t..minä

        Etkö sinäkään uskalla paikanpäällä käyvä kysyyn kun vaan täällä öisin mietiskelet? Sevyys tulis.


      • hattiwatti 40
        työtön kirjoitti:

        Etkö sinäkään uskalla paikanpäällä käyvä kysyyn kun vaan täällä öisin mietiskelet? Sevyys tulis.

        Sähkööseksi meni keskustelu,oikosulkua puuttuu.


    • LASKUN TARKITELU

      Entinen muoniolainen nyt avasi myös keskustelun sähköhinnoitteluista. Sähköä olen kulutuksiini ostanut yleensä pyytämilläni tarjouksilla edullisimman. Nyt en ole tietoinen, kenen Yrityksen myymää sähköä tarjoilee Muonion Sähkö Osuuskunta.
      Muonion osuuskunta laskuttaa minulle kiinteistöni sähkön siirrosta C /kwh. Yleensä Osuuskuntien sähkön siirron laskutus on edullista. ja perusmaksujani vertailin.
      Muonion laskuuni ja omaani kaupungin laskutukseen. Miksi Muoniolla on kallista sähkön siirtäminen? Kunhan vertailette, miten se laskutetaan. Eikö valtion avustuksillaan tueta sähkön siirto menoja Muonion Sähköosuuskunnalle. Ennen oli näkyvissä hyvinkin suuret avustukseen verokosto linjojen ja muuntajien rakentamisesta.
      Enhän enää tiedä Muonion Sähköosuuskunnan asioista ja olen vähän, jopa vanhaan palatessani esteellinen.
      Sähkön siirto hinnoittelut elävät ja tulisi seurata, katsomalla hinnoittelu muuntumia pitemmältä ajalta.
      Ei muuta kuin hyvää jatkoa Muonion Sähköosuuskunnalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3704
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      583
      3483
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3382
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2177
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2121
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      319
      1935
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      157
      1636
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1351
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe