Miten ihmiset saa bentsonsa?

20+9

Yksityiseltä lääkäriltäkö vai pitääkö olla niin hullu että joutuu suljetulle osastolle? Saako suljetulla osastolla bentsoja? Vai kadultako niitä ostatte?

34

2304

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+9

      Toisaalta eihän kukaan voi olla niin hullu että haluaa suljetulle osastolle vain saadakseen bentsoja.

      • lääkevalinta

        Kaiken lisäksi suljetulla ei ole tarjolla bentsoja, vaan ainoastaan neuroleptejä. Bentsot auttavat aivoja, neuroleptit tuhoavat aivot.


      • Murmur33
        lääkevalinta kirjoitti:

        Kaiken lisäksi suljetulla ei ole tarjolla bentsoja, vaan ainoastaan neuroleptejä. Bentsot auttavat aivoja, neuroleptit tuhoavat aivot.

        Paskapuhetta. Viimeksi kun kävin nopeasti pyörähtämässä paikallisen keskussairaalan suljetulla ni siel ne hullut kyl jonottivat tematsepaamijaan ja puhuivat diapamijensa toimivuudesta sun muuta.


    • helppoa1

      Ihan omalta terkkari lekurilta saan niitä jo 12 vuotta nyt.Kun on kipu johon ne on todettu auttavan eikä ole mitään huumepohjia rikosrekisterissa saan aina mitä haluan.

    • 20+9

      No itse en kyllä saa vaikka olen käynyt useilla eri lääkäreillä eikä ole minullakaan huumemerkintöjä rikosrekisterissä. Näköjään krooninen ahdistus ja vaikea sosiaalisten tilanteiden pelko eivät kelpaa syyksi.

    • ei vaik.saada

      Ihan yksityiseltä psykiatrilta jonka potilas olen ollut reilut 10 vuotta...Ja yl.ahdistuneisuush. on diagnoosina. Toki peruslääkityksenä aina ollut muu kuin bentzo.

    • xxvv

      Yksityiseltä. se maksaa mutta sillä nyt ei ole merkitystä jos pysyy kunnossa.

    • kuusessa kiitos puos

      Joo mutta entäpä Lahdesta?Eräs puoskari kirjoitteli bentsoja paniikkihäiriöön ja ahdistunesuihäiriöön.
      Sitten tuli tk muutos eli ylilääkäri vaihtui.Käskevät menemään A-klinikalle jossa ihan kaheli yksi lekuri.Valehtelivat terkussa että sinnne pääsee takaisin.Mutta ei.Kukaan ei ota vastuuta.
      Jos joku on syönyt bentsoja pitkään(ennen ei tiedotettu niiden vaaroista)pitäisi joka lekurin tietää että hengenvaarallista lopettaa seinään.KIELLETTY.
      Täällä vielä sellainen linja jos on saanut pvk kipulääkkeitä kipuun,niin ajetaan bentsot alas ja pistetään subutex k-hoitoon!!!!!
      Bentso ei ole toksinen ja subutex on.
      Jossain vaiheessa määräsivät kaikille lyyrikaa(viime vuona 23 kuollutta).
      Pitäisikö tämä mielivaltaisuus lopettaa ja kuunnella asiakasta.

      • Yht. viranom.

        Oletko valittanut kokemastasi potilasasiamiehelle ja eduskunnan oikeusasiamiehelle tuosta kahelista lekurista? Tosiaan bentsoja ei saa lopettaa seinään, vaikka muutama vuosi sitten "neurologiaan erikoistumassa oleva" Porissa määräsi minua lopettamaan Rivatrilin seinään. En suostunut, koska tiesin tämän riskin asialliselta lääkäriltä muutamaa vuotta aikaisemmin.

        Bentso on vaaraton, Subutexista minulla ei ole kokemusta.
        Luultavasti käyttävät Lyricaa yliannosteltuna. Taitavat Helsingin neurologit tietää parhaiten oikean annoskoon. Todellakin kuuluisi kuunnella asiakasta!


      • 20+9

        Tuon täytyy olla jo rikos lopettaa seinään bentsojen määrääminen. Kai siitä nyt voi tehdä valituksen jollekkin potilasasiamiehelle? Vai lieneekö sekin vain ajanhukkaa alkaa tekemään valituksia jonkun lääkärin toiminnasta? Tosin voi olla vaikee kun itse tappelee kuolettavien vieroitusoireiden kanssa eikä itsellä ole ketään läheistä joka voisi tehdä asiasta valituksen.


      • 11+9
        20+9 kirjoitti:

        Tuon täytyy olla jo rikos lopettaa seinään bentsojen määrääminen. Kai siitä nyt voi tehdä valituksen jollekkin potilasasiamiehelle? Vai lieneekö sekin vain ajanhukkaa alkaa tekemään valituksia jonkun lääkärin toiminnasta? Tosin voi olla vaikee kun itse tappelee kuolettavien vieroitusoireiden kanssa eikä itsellä ole ketään läheistä joka voisi tehdä asiasta valituksen.

        Itse kun olen vielä nuori, 25-vuotias mieshenkilö niin voiko siihenkään luottaa että minulle aina tullaan määräämään bentsoja vaikka olenkin kerran saanut yksityiseltä xanor-reseptin? Ei varmaan tietenkään voi luottaa kun lääkäri voi vaihtua koska vain.

        Miten sitten jotkut nuoret lääkärit mahtaa yksityisellä puolella toimia. Saavatko he enää määrätä bentsoja lainkaan? Pahoin pelkään sitä että tulevaisuudessa yksityiselläkin puolella ollaan siirtymässä siihen käytäntöön että bentsot ovat täysin kiellettyjen lääkkeiden listalla.

        Itse en onnekseni ole riippuvainen bentsoista kun olen niitä käyttänyt vain todella harvakseltaan. Pahempi juttu olisi jos tulisi pahasti riippuvaiseksi eikä saisi niitä enää mistään.


      • Sos-pelkoinen 25v
        Yht. viranom. kirjoitti:

        Oletko valittanut kokemastasi potilasasiamiehelle ja eduskunnan oikeusasiamiehelle tuosta kahelista lekurista? Tosiaan bentsoja ei saa lopettaa seinään, vaikka muutama vuosi sitten "neurologiaan erikoistumassa oleva" Porissa määräsi minua lopettamaan Rivatrilin seinään. En suostunut, koska tiesin tämän riskin asialliselta lääkäriltä muutamaa vuotta aikaisemmin.

        Bentso on vaaraton, Subutexista minulla ei ole kokemusta.
        Luultavasti käyttävät Lyricaa yliannosteltuna. Taitavat Helsingin neurologit tietää parhaiten oikean annoskoon. Todellakin kuuluisi kuunnella asiakasta!

        Julkisella puolella nyt ei ainakaan kuunnella potilaita pätkääkään. Siellä lääkärit vain esittävät kiivaasti omat näkökantansa jotka ovat "ainoa oikea totuus." joka potilaan tulee purematta niellä. Kyseenalaistamista ei sallita ollenkaan tai muuten saa hankalan potilaan leiman.


      • LL.....
        11+9 kirjoitti:

        Itse kun olen vielä nuori, 25-vuotias mieshenkilö niin voiko siihenkään luottaa että minulle aina tullaan määräämään bentsoja vaikka olenkin kerran saanut yksityiseltä xanor-reseptin? Ei varmaan tietenkään voi luottaa kun lääkäri voi vaihtua koska vain.

        Miten sitten jotkut nuoret lääkärit mahtaa yksityisellä puolella toimia. Saavatko he enää määrätä bentsoja lainkaan? Pahoin pelkään sitä että tulevaisuudessa yksityiselläkin puolella ollaan siirtymässä siihen käytäntöön että bentsot ovat täysin kiellettyjen lääkkeiden listalla.

        Itse en onnekseni ole riippuvainen bentsoista kun olen niitä käyttänyt vain todella harvakseltaan. Pahempi juttu olisi jos tulisi pahasti riippuvaiseksi eikä saisi niitä enää mistään.

        No ei lääkäreiden reseptinkirj.oikeutta turhaan rajata. Jos mokailee niin voidaan asettaa rajoja, esim.ei saa kirjoittaa PKV lääkkeitä tai reseptinkirj.oikeus viedään kokonaan.


      • twiikeri1

        asun iissä ja täällä sama juttu. ylilääkäri vaihtui ja nykyään kellekään ei kirj. bentsoja tai pkv-kipulääkkeitä. mulla on ollut opiaatit kipuun 12v alkaen (lantiorangan torsio ja ahtauma) ja menin suosiolla korvaushoitoon kun ei muuten opiaatteja saa. helvetin vastuullista lääkäreiltä, ensin koukuttavat mut lapsesta asti opiaatteihin, sitten lyödään hanat kiinni.


      • Sos-pelkoinen 25v kirjoitti:

        Julkisella puolella nyt ei ainakaan kuunnella potilaita pätkääkään. Siellä lääkärit vain esittävät kiivaasti omat näkökantansa jotka ovat "ainoa oikea totuus." joka potilaan tulee purematta niellä. Kyseenalaistamista ei sallita ollenkaan tai muuten saa hankalan potilaan leiman.

        Olet ihan oikeassa , että eivät edes ole kuulevinaan potilasta julkisellapuolella.
        Täällä lapissa pikku paikkkakunnalla, lääkäri alkoi väittämään, että myyn panacod
        lääkkeitä. Tein kantelun ja kysyin johtavaltalääkäriltä, milloin olin ylittänyt annostus ohjeen. ja miksi ei asiaa oltu puutututtu. Vastauksessa hän ilmoitti, että edellä mainitettua ei ole tapahtunut Kolarin terveyskeskusessa. Tällöin tk:on lääkärin
        syytöksellä ei ollut perusteita, mutta ei hänelle tullut mitään sanktioita..


      • Anonyymi
        seppäpuu kirjoitti:

        Olet ihan oikeassa , että eivät edes ole kuulevinaan potilasta julkisellapuolella.
        Täällä lapissa pikku paikkkakunnalla, lääkäri alkoi väittämään, että myyn panacod
        lääkkeitä. Tein kantelun ja kysyin johtavaltalääkäriltä, milloin olin ylittänyt annostus ohjeen. ja miksi ei asiaa oltu puutututtu. Vastauksessa hän ilmoitti, että edellä mainitettua ei ole tapahtunut Kolarin terveyskeskusessa. Tällöin tk:on lääkärin
        syytöksellä ei ollut perusteita, mutta ei hänelle tullut mitään sanktioita..

        K8larin lääkärit,esim maija hult on täysin epäpätevä lääkäri.pentsovastainen.määrää mielellään neurolepteja joka vaivaan.samoin kolarin johtava ylilääkäri.määrää ketipinoria univaivoihin,ahdistukseen.on yleisesti fakta tietoa.selkokielellä sanotaan että missään nimessä neurolepteja ei saa määrätä unettomuuteen eikä ahdistuneisuuteen .aiheesta voi lukea myös netistä.maija hult pois kolarin tk sta....täysin hullu empstiakyvytön tunne vammainen.....neuroleptit tuhoaa aivoja ja suuremmat haittavaikutukset kuin hyöty.aivoille haitallisempi kuin yksikään bentso. Minäkin tiedän lääkkeistä enemmän mitä kolarin tk lääkärit.ainoa asiansa osaava on ksi konki kolarin tk saa..


    • 11+9

      Siitäkö tässä sitten onkin kysymys, että kaikki lääkärit jotka eivät kirjoita bentsoja ovat tehneet liikaa virheitä?

      • huoh....

        No ei ole siitä kyse.


      • magge2

        Ei vaan jos kirjoittavat bentsoja ja sitten se jätkä onki hetken päässä katkasuhoidossa ni aletaan syynäämään sen lääkärin reseptikirjottamishistoriaa ja jos sieltä löytyy jotain kavereille kirjoteltua pirtua, bentsoja, tai muuta epämäärästä, tai ylipäätänsä jotain mikä ei kestä päivänvaloa, niin lääkärin oikeuksia rajoitetaan.

        Toinen syy lienee juuri tuo vieroitushoitojen hinta veronmaksajille.

        Lääkärit ovat tosi kranttuja kirjottamaan bentsoja nykyään. Jos oot erehtyny sanoo ryypännees paljon nuorena, ni se on melkei automaattine stigma ettet niitä tuu saamaa, koska ne toki olettaa, että dokannu = tulee helposti riippuvaiseks.

        Eli ainut tapa varmistaa bentsojen saanti:
        1. Älä koskaan juo viinaa, tai ainakaan myönnä juoneesi
        2. Älä koskaan polta tupakkaa, tai myönnä polttaneesi
        3. Älä koskaa käytä huumeita... jne
        4. Mene yksityiselle

        Itse olen sekä farmaseuttien ja lääkäreiden jatkuvassa syynissä, koska minulle on kirjoitettu nukahtamislääkettä, joka ei ole bentso, mutta vaikuttaa bentsodiatsepiinireseptoriin. On se hulluks menny maailma. Kaiken maailman valelääkärit sun muut pistäny Valviran ja Aluehallintoviraston huohottaa lääkäreide niskaa nii pahasti, että ne ei uskalla mitää nk. "tujumpaa" kirjottaa kellekkää.


    • normaalikäyttäjä

      Saan niitä yksityiseltä silloinku vanhat loppuu tai menee vanhoiksi. Sama lääkäri ollut kauan, ja en syös siis huvikseni.. paria eri betsoa tulee kumpaakin 100kpl erä. Pamit ja xanorit..

    • Tissu5

      Käyn yksityisellä ja samalla lääkärillä jo vuosia. Ei ongelmaa.

    • eli3

      Yksityiseltä psykiatrilta olen saanut Oxaminia ja Rivatrilia sadan tabletin erissä.Olen sanonut, etten selviä työelämässä ilman niitä, ja minulla on lisäksi myös kaksi masennuslääkettä ja kaksi tasaavaa lääkettä.

      Myöskään unet eivät ole hyvät ilman bentsoja. Työterveyslääkäri on myös niitä määrännyt, kun olen kertonut käyväni psykiatrilla, ja kuinka kallista on uusia reseptejä heidän kauttaan.

      Eli jos todellakin tarvit niitä, niin kyllä niitä pitäisi saada helpostikin.

      • ei jaksa

        Tarviin todellakin nyt niin huonossa kunnossa että haluan sen korvaushoidon Lahdessa ja nyt kyseinen puoskari kielsi sen.Maksusitoumuksia ei anneta kuin piikkihumeiden käyttäjille eli äkkiäkös sellaiseksi tulen.


        Lahden päihdehuoltto on syvältä perseestä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Ensin n luvataan ja na.yt jätetään 2 stesolidin varaan kun on ensin koukutettu niiden omasta toimesta.

        Selvääkin selvempää että kesää en näe noitten ns.hoidolla.
        En halua kuolla mutta tappavat.
        Neuvokaa kehen viranomaiseen otan yhteyttä kusetuksesta.


      • Erde
        ei jaksa kirjoitti:

        Tarviin todellakin nyt niin huonossa kunnossa että haluan sen korvaushoidon Lahdessa ja nyt kyseinen puoskari kielsi sen.Maksusitoumuksia ei anneta kuin piikkihumeiden käyttäjille eli äkkiäkös sellaiseksi tulen.


        Lahden päihdehuoltto on syvältä perseestä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Ensin n luvataan ja na.yt jätetään 2 stesolidin varaan kun on ensin koukutettu niiden omasta toimesta.

        Selvääkin selvempää että kesää en näe noitten ns.hoidolla.
        En halua kuolla mutta tappavat.
        Neuvokaa kehen viranomaiseen otan yhteyttä kusetuksesta.

        Potilasasiamieheen. Sen saat tosin itse selvittää kumpaan. PHSOTEY:n vai Lahden Kaupungin. Riippuen tietysti missä yksikössä tuota asiaa on käsitelty. Erikoissairaanhoidossa vai perusterveydenhuollossa.


    • 18+5

      Ei kannata luottaa siihen, että bentsoja saisi enää mistään. Lääkärit, jotka kirjoittelevat paljon bentsodiatsepiinejä, joutuvat ennen pitkää syyniin. Bentsodiatsepiinien pakkausselosteissa lukee selvällä suomella, ettei niitä tulisi koskaan käyttää pitkiä aikoja putkeen, koska niistä tulee vakavasti riippuvaiseksi. Bentsodiatsepiinien käytössä on myös se ongelma, että 99% käyttäjistä pilaa 1%:n maineen. Todellisuushan on, että suurin osa käyttäjistä käyttää ikävä kyllä muitakin aineita ja jopa huumeita tai usein ainakin taipumus tulla kyseisistä lääkkeistä helposti riippuvaiseksi.

      Lääkärit kasvatetaan nykyään siihen, ettei tuollaisia lääkityksiä pitäisi aloittaa kenellekään. Toiset eivät hyväksy kyseisiä lääkkeitä lainkaan. Sen vuoksi ei kannata laskea sen varaan, että jos saa jostain säännöllisesti lääkkeensä, saisi ne myös jatkossa. Lääkäri voi vaihtua milloin tahansa.

    • bentsoja saa lekuril

      lääkäriltä rivatril 6 päivässä 0,5 mg ja diapam 10 mg kolmesti päivässä koska on oikea tarve ja olen oikeasti vakavasti sairas, henkisesti.mutta joudun minäkin nyt päihdekonsultaatioon ja kai vähennetää annostuksia mutta mun tapauksessa tuskin NEVER without.....mulla on aina varmaan joku bentso, ja sanoinkin lääkärille"kumpi on parempi, bentsojen haittavaikutukset ja niiden kans elo, vai bentsoitta elo ja linnoittautuminen neljän seinän sisälle" eli mulla HAITAT LOPETTAMISESTA suuremmat kuin hyödyt pitämisestä niin tuskin niitä koskaan kokonaan lakataan.yksityisetkin kirjoittaa joo usein ja helposti ja jos multa aiotaankin ottaa pois meen yksityiselle...koska mä tartten kun en voi poistuu lääkäriin edes ilman mun 2 kpl aamu rivatril.

    • betsoja saa lekuril

      paljonko yksityinen lääkäri muuten maksaa noin suunnilleen jos se kirjoittaa lääkkeitä? meneekö yksityiseltä tieto kunnalliselle lääkärille? kirjoittaa edellinen kirjoittaja, jäi teksti kesken :D

      • luovutusvoitto

        Perus riippuvaisen selittelyä.


      • Kuoleman pelko

        50€ 15-20 minuutin aika riippumatta siitä kirjoittaako reseptin vai ei.


      • loppuun asti käytän
        luovutusvoitto kirjoitti:

        Perus riippuvaisen selittelyä.

        Sanompa sulle xanor pelasti yhdessä sepramin kanssa paniikkimiehen elon noutaja
        olisi muuten vienyt.Enkä ole koskaan käyttänyt oikeita huumeita vaan käytän ohjeiden
        mukaan,juu riippuvainen olen sairaus valitsi en itse.


    • Nappinaama

      Mummolta! Uskokaa tai älkää! Se ottaa vain vain puolikkaan Opamoxin silloin tällöin ja jäähän niitä meille juopoille sukulaisille krapulalääkkeiksi. Äitini, enoni, mummon veli, enon vaimo ja tämän ystävä sekä minä olemme saaneet. Vähän kun valittaa darraa niin johan purkki aukeaa!!!
      Kutsumme tätä Mummon katkaisuksi...

    • pilleristikö?

      Mulla menee pameja, venlafaxinia, lyricaa, norspaneja jne. Kyl on olossa pitelemistä, että äly pelais ees joten kuten. Melkoinen määrä lääkkeitä, mut pakko käyttää sairauksien vuoksi. Usein jää ottamattakin, jos meinaa jonnekin päästä lähtemään ja liikaa kertyy jatkuvasti kaappiin niitä sen takia. Noh, eihän ne siellä homehdu, otanpahan sitten enemmän, kun pystyn ja kun on pakko ottaa. Nyt otan vain sen verran, että siedettävästi pystyn liikkumaan. Tsemppiä vaan kaikille!!!!!

    • jännittäjä

      Ihan omalta psykiatrialta olen saanut Bentsoja.
      Ei mitään puhetta edes suljetulta oastolta...
      Bentsot vaan auttaa mua erilaisisissa tilanteiteissa,esim.julkisissa esiintymissä tai vaikka kahvikutsuilla.
      Monta vuotta jo niitä käyttänyt.

      • jännittäjä

        P.S.
        Nykyään en enää tarvitse psykiatrian hoitoa,sanovat...
        Eli terveyskeskus lääkäreiltä saan bentso resptit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe