Aallon ilmapiiri?

Ennakkoluuloja?

Näitä keskusteluja selatessa on tullut vähän sellainen olo, että aallossa on kova kilpailuhenki ja suuri osa opiskelijoista luulee itsestään liikoja tai muuten kuvittelee olevansa muita parempi.Onko totta että meininki aallossa on vähän leuhka ja ihmisiä arvotetaan materian/ulkonäön yms. perusteella? :D

Itseäni Helsinki kiinnostaa kovasti, mutta en silti kiellä etteikö hyvä ilmapiiri ja me-henki olis mulle tärkeitä juttuja. Olis kiva saada uusia ystäviä ja opiskella hyvässä hengessä, joten en tiedä kohtaavatko arvoni aalto yliopistoa :/

17

4478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fasaf

      yleensä hse opiskelevia kuvataan kusipäiksi. jos olet kusipää löydät varmasti me hengen koulusta

    • Don't feed the troll

      Kävin taannoin LUTin maisteriohjelman pääsykokeissa ja minuun teki hyvän vaikutuksen jo se, että henkilökunta kohteli hakijoita ihmisinä, ei pelkkänä hakijamassana. Toki sekin voi vaikuttaa, että Lappeenrantalaisia pidetään ystävällisinä ja rentoina ihmisinä muutenkin. Myös hakuprosessi on hyvä, on valintakokeet ja haastattelut, ihmiset valitaan ihmisenä, ei pelkkien paperien perusteella.

      Ja sanotaankon, että olen tosiaan aikuisopiskelija, enkä hakemassa ensimmäiseen opiskelupaikkaani. LUT vastaa omia arvoja, on opiskelijalähtöinen, moderni ja vihreä yliopisto.

    • Hei kaikille!
      Tein videon aiheesta mitä on tietotekniikka ja vastailin yleisimpiin kysymyksiin. Esimerkiksi millaista työtä se on? Palkkaus? ja työllisyys?
      Videon tarkoitus on avartaa opiskelijoille mihin ja mitä ne ovat menossa opiskelemaan!
      http://www.youtube.com/watch?v=pXrW3ArTT0M

    • Kylteri

      Aallossa on mielestäni hyvä yhteishenki. En tiedä millaista muissa kauppiksissa on, mutta esimerkiksi vaihdossa kilpailu oli paljon kovempaa kuin Helsingissä. Näen aallossa "kilpailun" sinä, että ihmiset ovat kunnianhimoisia ja heitä kiinnostaa mitä arvosanoja he saavat. Tämä on kaikkien kannalta hyvä asia, on todella epämotivoivaa jos ympärillä olevat ihmiset eivät ota opintojaan tosissaan.

    • Suomeksi

      Eli suomeksi aallossa on kova kilpailu eikä niinkä aloittajan kaipaama "Me" henki.

    • tuleva ekonomi

      Eiköhän se kerro jo aivan tarpeeksi ko. koulun yhteishengestä, että sitä vatvotaan niin paljon. Luonnollisesti ns. maakuntayliopistoissa henki on parempi.

      Valintaa tehdessä kannattaa ottaa toki huomioon Aallon status, jos sellainen kiinnostaa. Hyötyä siitä tuskin tulee olemaan, mutta kohottaapa ainakin omaa itsetuntoa.

      • LPRNTA

        Lappeenrannan pisterajat nousee aallon ohi tänä vuonna!


      • Lappeenkanta
        LPRNTA kirjoitti:

        Lappeenrannan pisterajat nousee aallon ohi tänä vuonna!

        Paljonkohan lappeenrannan maakuntayliopisto maksaa tästä surkeasta viraalimainonnasta. Lappeenrantaan päätyy ne Helsingin ja Espoon pappa betalar tyypit, joilla ei ole älliä eikä motivaatiota mennä HSE:lle, Tärkeintä on vain saada sanoa, että opiskelee "kauppakorkeakoulussa".


      • Juurikin Lpr
        Lappeenkanta kirjoitti:

        Paljonkohan lappeenrannan maakuntayliopisto maksaa tästä surkeasta viraalimainonnasta. Lappeenrantaan päätyy ne Helsingin ja Espoon pappa betalar tyypit, joilla ei ole älliä eikä motivaatiota mennä HSE:lle, Tärkeintä on vain saada sanoa, että opiskelee "kauppakorkeakoulussa".

        Ei tarvi Lappeenrannan maksaa mitään, word of mouth vaan on niin tehokas!


    • lranta??!!

      Aika hämmentävää tää jatkuva lappeenrannan hekumointi tällä keskustelupalstalla! :D Aihe voi olla ihan mikä vaan, mutta aina joku saa sen linkitettyä lappeenrannan ylivertaisuuteen. Oisin oikeesti melkein valmis maksamaan että saisin tietää kuinka monta ihmistä näitä viestejä lähettelee ja onko niissä mitään todellisuuspohjaa! ;)

    • The Troll

      Mun mielestä Aallon hekumointi on hämmentävää.

      • The Troll

        Ps. Lappeenranta on koettu omin pikku kokemuksin. Ihmiset on rentoja ja mukavia, täysin erilaisia kuin Helsingissä. Mitä tulee yliopistoon, niin hienot puitteet melko uudessa yliopistorakennuksessa. Modernit ja toimivat tilaratkaisut. Paljon ns. oleskelutiloja kohtaamisia varten. Koko energia on ihan erilainen. Ei vanhoissa yliopistorakennuksissa (kuten vanhat kauppiksen rakennukset Hkissä) ole yhtään samanlaista. Olen nimittäin kokenut kummatkin.

        Tuo aiemmin linkittämäni Junkkarisen ralli nyt vaan on hvyä! Hyväntuulinen kuten Laappeenrantalaiset.


      • Lisää vettä myllyyn

        Niin on, jos Aallon alumnia on uskominen.

        Se on nääs aika vaatimaton.


    • Aallosta moi

      Aika turhaa kysellä ihmisten mielipiteitä tällaisista asioista, kun monella kuitenkin on kokemusta vain yhdestä tai kahdesta kauppakorkeakoulusta ja silti vastataan kuin tiedettäisiin kaikista muista kouluista. Täälläkin moni yhdessä opiskeleva/opiskellut tuntuu huutelevan muiden puolesta. Se, että joku Lappeenrannassa koulujaan käyvä kertoo, että Aalto on sitä ja Aalto on tätä (ja tietenkin päinvastoin) ei tarkoita yhtään mitään. Se tulee ihan varmasti arvauspohjalta, jos ei ole molempia kouluja kokenut.

      Mutta asiaan: Aallossa on mielestäni erittäin hyvä me-henki, KY pitää kyllä siitä huolen. "Kilpailuhenki" on tosiaan pitkälti sitä, että ihmiset ovat hyvin motivoituneita ja välittävät kovasti omasta opintomenestyksestään. Se usein heijastuu muun muassa ryhmätöihin ym., eli ne tehdään hyvin, jos niillä on vaikkapa suuri paino kurssin arvosanasta. Se, että myös kanssaopiskelijat vaativat sinulta melko paljon, saattaa kuitenkin olla melko stressaavaa monelle. Ottaen huomioon, kuinka paljon ryhmätöitä ja caseja on, joissa toimitaan yhdessä muiden opiskelijoiden kanssa, kannattaa pitää tämä mielessä valintaa tehdessä.

      Joiltain Aallon ulkopuolisilta olen kuullut juurikin kuinka opiskelija ovat leuhkoja ja pinnallisia, mikä on mielestäni kummallista, koska en ole mielestäni sellaisiin opiskelijoihin itse törmännyt. Omat opiskelukaverit ovat ainakin suhteellisen jalat maassa -porukkaa. Aika harvalla varmaan on tarve nostaa itsetuntoaan elvistelemällä opiskelupaikallaan muille.

      Opetuksen taso on laadukasta Aallossa ja akkreditoinnit sekä erilaiset listasijoitukset puhuvat varmasti puolestaan. En kuitenkaan usko, että Suomessa on montaa "huonoa" kauppakorkeakoulua, jos opetuksen tasoa katsoo.

    • juuu1

      Suomessa kaikki kauppakorkeat ovat yhtä huonoja :D

      • troll

        Ja tästä pääsemmekin seuraavaan kysymykseen: johtuuko huono taso a)opettajista vai b)opiskelijoista?

        Omasta mielestäni opiskelijabileitä ei tarvitsisi järjestää, koska ne eivät edistä opiskelua millään tavalla, vaan ennemminkin haittaavat sitä.

        Ja opiskelukavereihin pystyy kyllä tutustumaan muutenkin kuin bilettämällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe