MBK:n kohdalta aamulla Suvarniburin kentälle ?

Toista kertaa reiss

Pääseekö helposti "SKY trainilla" tai vastaavalla aamulla 09.00 lähtevälle Finnairin lennolle.
Vai menenkö taksilla ?

Onko noilla paikkeilla nyt rauhallista ?

Kiitollisena neuvoja odottaen.

28

458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nopein

      taksilla

      • Jonossa

        Älä hitossa taksia ota. Sky Trainilla Phaya Thaille ja siitä Airport Linkillä lentosemalle. Muistaakseni Sky Train (BTS) aloittaa liikennöinnin klo 05:00. Vrma tapa eikä jumitu ruuhkiin.


    • Bangkok ibis

      Juuri kyseisellä lennolla saapuneena, ja mbk:n viereisestä hotellista tulleena käytimme taksia. Emme tosin tajunneet heti sopia hinnasta kentälle, ja niin taksikuski pyysi kentällä 30min ajomatkasta 2000bahtia. Onneksi hieman sai laskettua hintaa, mutta kuitenkin. Sanoi vain että matka oli yli 100km (ei ollut lähellekään) ja tietulli maksoi 250bahtia. (Oikeasti 25) ole siis tuossa tarkkana. :) Aiemmat taksit kun hankittiin kentältä, ja maksu suoritettiin heti sinne, niin unohtui tuossa sopia heti hinnasta..

      • suosittelen'

        2000 baht taitaa olla kovin kusetus mitä olen kuullut. Täysin mahdollista Saattavat rukata mittariakin näyttämään noita virtuaalihintoja. Oikea hinta jää alle 500 tietulleineen. Itse varaan aina hotellin kyydin etukäteen Viime syksynä 850 baht Honda CRV katumaasturilla ja kuski kantoi laukut autoon ja otti ulos kentällä.

        Tietullit pyyhitään etälukimella omasta puomista ei tartte jäädä kassalle jonottamaan.


      • olhwaoirehy3aiopruyi

        160 TBH skytrainilla Makkasanille ja siitä kentälle. Mistä teit urpoja riittää taksikuskien kusetettavaksi? No, riittäähän kokoomuksellekin äänestäjiä joten tyhmyys lienee ehtymätön luonnonvara...


      • vaimitä

        Ensi kerran kun saavut, niin hae olut, polta tupakki ja hengähdä hetki. Sitten alat katsomaan takseja jotka tuovat matkustajia kentälle. Yleensä heillä on paluu tyhjällä autolla takaisin ja kysyt vaan meteriä reippaasti. 90% natsaa ja hinta Bkk:n 230- 350 thb riippuen ruuhkasta ja alueesta. Kaikille hyviä reissuja ja älkää antako thaikkujen kusettaa!


      • amaran

        Vain idiootti maksaa tuosta matkasta 2000 bahtia. Itse olen aina tilanut hotellin respasta taksin ja ikinä ei ole maksanut 450 bahtia enempää, vaikka nouto olisi jo kello 5 aamuyöllä.


      • Kommenttia

        Taksin ottaessa kannattaa aina varmistaa, että kuski laittaa mittarin päälle. Tai sitten sopii etukäteen hinnan. Tämä pätee muuhunkin kuin vain lentokentälle menoon.

        Osassa takseista on etäluku, jolloin ajavat vain läpi, osa maksaa käteisellä (tällöin tosiaan lisätään tullimaksu mittarin lukemaan, itse olen maksanut tuon tullin kuskin kautta ja saanut vaihtorahat heti takaisin).

        Lentokentällä saapuessa on pimeitä ja sitten niitä julkisia takseja. Kun kävelee viralliselle taksitolpalle, aina siellä joku yrittää kusettaa umpikkoa tarjoamalla taksia. Kannattaa pitää pää kylmänä ja kävellä vain sinne viralliselle tiskille. Taitaa maksaa muutaman bahtin se palvelu tiskillä ennen taksiin astumista (eli käteistä tarvii jo tuolloin), mutta virkailijat kirjoittavat taksin numeron ylös, tarkistavat että kuski ymmärtää kohteen ja nuo kuskit laittavat mittarin päälle eivätkä kuseta.

        Hotellilta lentokentälle ei yleensä vastaavaa varmistusta ole taksien laadun suhteen, ainoastaan paremmissta hotelleissa henkilökunta saattaa varmistaa vastaavasti taksin numeron ja vastaavat ennen kuin päästävät asiakkaansa taksiin.


      • huh huh

        2000 pääsee jo Hua hiniin jonne on 230 km...Bangkokiin on n. 30 km.


      • Takuulla näin
        suosittelen' kirjoitti:

        2000 baht taitaa olla kovin kusetus mitä olen kuullut. Täysin mahdollista Saattavat rukata mittariakin näyttämään noita virtuaalihintoja. Oikea hinta jää alle 500 tietulleineen. Itse varaan aina hotellin kyydin etukäteen Viime syksynä 850 baht Honda CRV katumaasturilla ja kuski kantoi laukut autoon ja otti ulos kentällä.

        Tietullit pyyhitään etälukimella omasta puomista ei tartte jäädä kassalle jonottamaan.

        Bangkikissa ei ole CRV autoja takseina eli sinun taksi on ollut pimeä. Ja ei tietulleissa ole jonoja juurikaan ja sama jono se on myös sille missä pääsee etälukijalla. Ja Thaimaassa palvelu pelaa meni minne vaan eli ei tarvitse laukkuja itse kantaa. Ja asiakas ei maksa tietullia vaan taksi.


      • minätaas
        Takuulla näin kirjoitti:

        Bangkikissa ei ole CRV autoja takseina eli sinun taksi on ollut pimeä. Ja ei tietulleissa ole jonoja juurikaan ja sama jono se on myös sille missä pääsee etälukijalla. Ja Thaimaassa palvelu pelaa meni minne vaan eli ei tarvitse laukkuja itse kantaa. Ja asiakas ei maksa tietullia vaan taksi.

        Tilasin HOTELLIN kyydin ja HOTELLILLA oli uudet Honda CRV:t ajoneuvoina.
        Pimeetä tuntuu olevan eräiden vintillä tai sitten eivät ole oppineet lukemaan.

        Ymmärrän kuitenkin ettei torakkahotelleissa ole omia ajoneuvoja asiakkaille tarjota.


    • Mahasarakham1

      Helppo myös sky trainilla
      Ensin Siamin asemalta 2 pysäkin väliä Mo Chitin suuntaan.Siinä vaihto lentokentälle menevään Airport rail link.
      Helppoa kuin riisin puinti.

      • Mahasarakham1

        Niin sen aseman nimi on Phaya Thai,mistä Airport rail linkit lähtee.


    • kihnau

      Ja yleensäkkään ei kannata suosia kuin pakosta näitä hotellien edessä kyyttääviä limutakseja kun mittaritaksinkin helposti saa,jos ei laita mittaria päälle niin rohkeasti auto seis ja ulos autosta ja seuraavaan vapaaseen. Ja hotellista kun tilaa voi siinä tilatessa vaatia mittaritaksin joka laitetaan heti päälle ,yleensä ilmoittavat taksille tilatessa tai taksin tullessa niin kuski sitten itse päättää laittaako mittarin vai ei,mutta aina se pitää sopia hinta jos ei ole mittaria käytössä ,tämä koskee kaikkia maita ,myös suomea,pöljä se on joka maksaa ,ei se joka pyytää!

      • hoh hoijaa

        kyyti taksilla maksaa n. 500 eli ihan sama minkä ottaa. Jotenkin tuo että Thaimaassa tekee jotain toisin kun se maksaa meidän rahassa pierun vertaa.


    • Toista kertaa reiss

      Kiitos ohjeista

    • jahh1

      pöljä ja pöljä

    • molemmilla pääsee

      Pääsee helposti sky trainilla ja airport linkillä. Airport link menee Phaya Thailta kentälle 25 minuuttia ja maksaa 45 bahtia. Kun lähtee MBK:n liepeiltä 6.30, niin ehtii hyvin.

      Taksilla kannattaa lähtee jo 6 aikaan, niin ehtii ennen aamuruuhkaa. Menee yleensä n 45-50 minuuttia ilman ruhkaa, mutta ruuhkassa voi mennä kolmekin tuntia. Ehdottomasti pitää vaatia mittari päälle, matka maksaa mittarin kanssa noin 250 bahtia.

      Itse menen yleensä taksilla, jos on paljon matkatavaraa ja julkisilla jos on vain yksi laukku.

      • Syksyllä..

        Tällainen vastaus palvellee varmasti monia.
        Meitä pohjoisen pöljiäkin-


    • köyhät reissussa

      huvittavaa kun perseaukisille taksikin on liikaa.

      • Junalla töihin

        Jos on 3 henkeä, niin taksi maksaa saman kuin BTS Aiport link. Silti Airport link on nopeampi ja sillä ehtii varmasti ajoissa. Mm. lentohenkilökunta näyttää suosivan Airport linkkiä. En usko että lentäjät kovin perseaukisia olisi ...


    • minni5

      Aina löytyy näitä näsäviisaita kommentoimaan, jotka itse eivät ole suomen rajojen ulkopuolella ilmeisemmin käynytkään.

    • kätevä menopeli

      Me ollaan menty aina taxilla kun sen hinnan jakaa usealle niin ei se paljon ole. 2000b on kyllä kusetus

    • Metertaksi

      Just tultiin taksilla mbk kohdalta kentälle lähdettiin 'varmuuden vuoksi' 6 aikaan niin oltiin kentällä noin 6.30 hyvin jäi aikaa kun oltiin tehty chek in jo edellisenä iltana valmiiksi. Bag drop pisteessä oli paljon lyhympi jono.
      niin hinta oli taksilla mittari päällä 260 bath. tiemaksu= 300 annettin kuskille

    • Bangkikissa on mainio yleinen liikenne verkosto.Emme käytä juuri koskaan taksia.Linja karttoja saa ilmaiseksi Sky Train asemilta.
      Tosin vaimoni on Thaimaalainen ja tuntee BKK:n

    • Junallavaa

      Viimeksi vuonna 2009 mennyt taksilla lentokentälle, sen jälkeen puolisen tusinaa reissua City line junalla. Makkasanilta ensimmäinen juna lähtee 5:56 ja on perillä lentoasemalla 6:18, maksaa 35 bathia. Helpommalla kentälle ei voi päästä.

      • kukinTyylillään

        Paitsi että roudaat matkalaukkua.


    • Kaasulla

      Ei se taksi paljon maksa mutta jos on esim 3 laukkua niin moneen taksiin ei mahdu kun niillä on se kaasusäiliö siellä paksissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe