väsynyt ja turhautunut....

sarre1981

hei!

sain diagnoosin kakssuuntasesta viime syksynä ja alotettiin heti Deprakine. sitä menee nyt 800mg/vrk. jossain vaiheessa meni 1000mg/vrk, mutta maksa-arvot nousi, joten pienennettiin annosta.
olen kokeillu Lamictalia, Seroquel prolongia ja nyt menee Risperidon. kaikista on tullu niin kauheat sivuoireet, että käyttö on pitänyt lopettaa. nytkin olo on kuin zombilla, joten myös tämän nykyisen saan heittää romukoppaan.
en ymmärrä millä voimilla ja kärsivällisyydellä jotkut jaksavat kokeilla kaikki lääkkeet läpi ja jaksavat edelleen uskoa, että löytyy joku lääke joka auttaa:/
olen todella kärsimätön yleisestikkin ja niin myös lääkkeiden kokeilussa:(
nyt olenki miettiny, että jos yrittäisin pärjätä Deparakinella ja terapialla, jossa kuljen viikottain. onko kellään kokemuksia terapian voimasta tätä pirullista sairautta vastaan?
ja jos jollakin on muuta, kuin lääkehoitoja tiedossa, joka vois auttaa, niin mielellään kuulen niistäkin. olen TODELLA väsynyt.....
toivon kaikille kakssuuntasille voimia ja onnea myös rakkaudessa, kun kaltaiseni kanssa voi olla melko hankalaa elää.

6

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalotoverisi

      Samaa mietin minäkin. Edellinen jakso kesti kuusi vuotta ja mikään lääke tai terapia ei parantanut kokonaan. Maniat pysy poissa mutta sekamuotoinen vain pysyi. Aika paransi. Tai sitten terapia mene ja tiedä mutta lääkkeet ei ainakaan,

      Nyt olen samassa jamassa ja lääkkeet vaan väsyttää ei auta, Terapiaan ehkä pääsen taas.

    • 4+2

      Ei kaksisuuntaisuus terapialla parane. :D

    • 6+2

      "Lääkkeillä" ainoastaan teet tilanteesi pahemmaksi niin kuin tuhannet muutkin. Jätä myrkyt narkkareille ja hakeudu asiantuntevaan terapiaan. Neuroleptien tarkoitus on lamata aivosi tunteettomuuteen, joten mitä niiltä sitten odotit??? Ei ilmeisesti psykiatri taaskaan kertonut mistä tässä "hoidossa" on kysymys. Risperidoni on vielä todella lobotomoiva neurolepti kaiken lisäksi.

      • mie20

        hei! itselläni kerkesi olla 10v diagnotoimasoton bibo ja sen jälkeen kun diagnoosin sain niin kävin melkin kaikki lääkket läpi, olin zombin a5v....en muista ajast paljoakaan mitään, paino nousi huimaa tahtia jne. Lopulta tajusin ttilanteen ja taistelin itseni lääkkiden pudotukseen, niitä lähti 10kpl, pelkkiä masennus, neurolepti, nukahtamislääkkeitä. Nykyään en koske neurolepteihin koskaan, koska ne tosiaan lamaavat. itselläni on nyt käytössä deprakine 300mg x3 ja toinen lääke sepram 10mg, ei ole olo kuin zompilla, eli eii lamaava. sinun kannataa ottaa yhteyttä lääkäriisi, etttä ssaat oikean lääityksen. Voin sanoa, että terapia auttaa biboon sekä myös lääkkeet, ilman lääkkeitä olo on tukala. olen kokillut olla ilman lääkkeitä itse. itselläni ei myöskään katsota verestä lääkepitoisuuksia, koska olen käynyt kunnon lääkärillä joka tietää nämä jutut ..hän sanoi, että jos itse tunnet voivasi hyvin, ota sen mukaan deprakine, eli sitä voi ottaa vähnmmänkin. Tietysti nuo lääkkeet alussa väsyttää, vie voimia, mutta, kun jaksaa sen alun vaikka kuinka pännisi niin kyllä se oikea lääke löytyy ja tietenkin terapia rinnalle. Ei lääkket ole myrkkyä niillejotka sitä todella tarvitsevat, biboja on eri muotoja, on 1, 2 ja3 tyypin bibo, jaksamista sinulle ja uskon, että elämäsi kääntyy vielä oikeaan suuntaan. itse kokeneena tiedän sen, ei kannta luovuttaaa vaikka raskasta on, itse taistelin 10v, se ei ollut helppoa aikaa, mutta tässä ollaan ny tasapainoisena kuin koskaan.


      • syö lääkkeesi

        Urpo!


    • sarre81

      nyt on taas käyty lääkärillä ja päädyttiin deprakinen nostoon.kävin uuden lääkärin tykönä. maksa-arvot nousivat kuulemma viimeksi Deprakinen ja Seroquelin yhteisvaikutuksesta. alotan siis Deparakinen 500mg aamuin illoin. toivotaan parasta:)
      en tosiaankaan aiemmassa kirjotuksessani tarkottanu, että terapia tai muukaan parantais tämän sairauden. tarkotin että terapiassa oppisi taitoja miten elää tämän kans niin että elämä ei ole aina taistelua.
      voimia kaikille:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe