Viiskymppisen vaatetus

rahaseeihaise

Olen tässä hiljan ruvennut katselemaan vastaantulevia ikäisiäni.
Kaikille on yhteistä se tietty tyyli.

Takit ja housut ja päähineet sitä samaa tyyliä,aina vaan.

Mutta ymmärrän syynkin.
Ei löydy mistään nättiä vaatetta tälle ikätyypille.

Voin käyttää itseäni esimerkkinä. Olen 160 cm pitkä ja painan noin 83 kiloa.
Kaikki myytävät vaatteet on vääränmallisia.

Housut pitää oitis lyhentää 20 cm jos vyötäröltä sattuu sopimaan.
Takeissa/paidoissa on hihoja vaikka naapurille jakaa ja silti kinnaa ja puristaa istuessa.

Kesäpaitoja löytyy isojakin,mutta miksi ihmeessä kaula-aukot on niin isoja,että kaikki näkyy???

Ja ne värit.
Mustaa,punaista,peesiä,tummansinistä....Tai sitten jotain ihme räikeitä ja oudonvärisiä...

Mistä löytää kaunista edullisesti ja väreissäkin löytyisi??

Itse tykkään vihreästä,ruskeasta ja violetista. En kuitenkaan mistään räikeistä,vaan tummahkoista.
Ja hameitakin pitäisin,mutta niiden pitäisi olla jotakin muuta kuin polvipituisia kotelohameita.
Salsahameita käytän kesällä,mutta monesti niitä joutuu lyhentämään kun ovat niin pitkiä...

Takeistakin on uupelo kun ovat kaikki kovin tiettyjä värejä ja kinttana-malleja.

En voi sietää liian tiukkoja vaatteita!!

Tällanen purkaus nyt pääsi kun taas kerran menin kauppoja katsastamaan ja nurkat on täynnä Seppälää ja Henkkamaukkaa...

Espoon keskustan alueella ei kukaan myy kivaa vaatetta kokoiselleni.
Eipä ole löytynyt myöskään mieleistä Sellosta,ei Omenasta...

Onko kauppiaiden mielestä todellakin niin,että vain teinivaate myy,ei vanhemmilla akoilla niin väliä...??

46

957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wanha gubbe

      Samanlaiset ja kokoiset Levikset kuin aina, siis viimeiset 40 vuotta. T-paita on nykyisin vaihtunut useimmiten villa- tai jopa kauluspaitaan.

      • ukkometso

        Hip,Hei.putosin heti kelkasta..Mikä on kotelohame..Tai mikä se oli..? Sen verran ymmärsin että vähän mundokkaamalle tytölle ei tahdo löytyä sopivaa vaatetta.On varmaan totta kun kaikkien pitäisi olla langanlaiha.Ongelma sinänsä ja tilaus olisi.Toivotaan että kauppa huomaa meidän ikäiset.Minulla on helppo löytää vaatteet kun olen tavallinen 182/86 Farkut ja paita.villatakki ja oikein mukavat kengät,yleensä kotimainen kenkä on hyvä..Farkuissa ei paljon väri vaihtoehtoja mut paitaa ja sukkia voi valita vähän värikkäänpiäkn..ja baanalle..


    • 38D

      "...että vain teinivaate myy,ei vanhemmilla akoilla niin väliä...??"

      Näin se on, valitettavasti;)

      Me vanhemmat emme juuri kysele hintaa jos sopivan/mieleisen löydämme, mutta kun sitä tapahtuu kauppiaiden mielestä ihan liian harvoin.

      Nuoret ostavat, pitävät muutavan kerran ja ostavat uutta;)

    • Laitappas kuvahakuun googleen viisikymppisen vaatetus

    • Suomiverkkarit

      http://www.cellbes.fi/

      Olen cellbesistä tilannut kun ei enään viitsi kierrellä kaupoissa.

      Nyt kun on alkanut vaihdevuosien esioireet niin vaatteiden pitää olla löysiä, mikään ei saa mistään kinnata. Ei kiristäviä liivejä, kaula-aukon pitää olla iso ja hiattomia paitoja. 100 prosenttinen viskoosi on parhain materiaali kuumissa alloissa.

      Jos vielä vaatteet epämukavat niin kaikki mättää, koko päivä on pilalla. Vaatteiden pitää joustaa kun välillä turpoo tai ainakin itsestä tuntuu turvottavalta olo.

      Olen aina inhonnut mustia vaatteita vaikka olis kuinka isokokoinen niin antaa näyttää siltä mutta mustissa säkeissä en aio kulkea. Ihminen mustissa vaatteissa on luontaantyöntävä ja mielikuvitukseton. Nykyään jo onneksi löytyy värikkäitä vaatteita isokokoisille ainakin cellbesistä enkä ole muuualta pariin vuoteen edes katsellu.

      • Rintava koko 38

        Vaikka on suht normaalikokoinenkin, kokoa 38-40, niin ei tahdo löytyä. Mallit on nuorille. Ja ihme kuoseja.
        Olen nyt suunnitellut että ratkon vanhan vaatteen saumoista kaavaksi ja leikkaan mieleisestä kankaasta uuden. Eiköhän tuo ompelu onnistu. Ei nuo kaupasta saatavat vaatteetkaan kovin kummoisilta näytä. Minulla ongelmana liian isot rinnat, joita nuorempana häpesin ja monesti miettinyt pienennysleikkausta.


      • Miespoikamainen
        Rintava koko 38 kirjoitti:

        Vaikka on suht normaalikokoinenkin, kokoa 38-40, niin ei tahdo löytyä. Mallit on nuorille. Ja ihme kuoseja.
        Olen nyt suunnitellut että ratkon vanhan vaatteen saumoista kaavaksi ja leikkaan mieleisestä kankaasta uuden. Eiköhän tuo ompelu onnistu. Ei nuo kaupasta saatavat vaatteetkaan kovin kummoisilta näytä. Minulla ongelmana liian isot rinnat, joita nuorempana häpesin ja monesti miettinyt pienennysleikkausta.

        Ei ne ole "liian" isot,korosta niitä kauniist.


      • nainen Jyväskylästä

        Suurkiitos sinulle kun laitoit linkkivihjeen, aivan ihanan näköisiä vaatteita, kun vain osaisi tilata oikean kokoiset.


      • Naistyttömäinen
        Miespoikamainen kirjoitti:

        Ei ne ole "liian" isot,korosta niitä kauniist.

        Niin nätisti kuin tämä onkin sanottu ja kauniisti ajateltu, niin ei kuitenkaan viisaasti ja järkevästi loppuun asti tiedetty.


    • Nainen 55 v.

      Minulla on taas ihan toisenlainen näkemys ja kokemus. Kauniita vaatteita on vaikka kuinka paljon, kaikenikäisille. Ikäiseni, ainakin ne joita tunnen, pukeutuvat kaikki hyvin persoonallisesti ja usein myös hyvin tyylikkäästi.

      Vaatteita löydän itselleni, usein ostan sovittamattakin ja silti sopii. Olen normaalikokoinen, kokoa M. Ja ilmeisesti hyvin perusmuotoinen koska vaatteet kyllä sopivat mallista riippuen hyvin päälle.

      On totta, että lihaville ei tahdo vaatteita löytyä ja tosiasia on, etteivät ne kovin hyviltä näytä päälläkään vaikka olisivat kuinka sopivankokoiset. Turha faktaa on miksikään muuttaa.

      • Nyfiken

        Hmmm, tuo oli sitten ihan oma ja ilkeäkin mielipiteesi, mikä lie sinuakin riepoo kun piti ilkeillä:

        "On totta, että lihaville ei tahdo vaatteita löytyä ja tosiasia on, etteivät ne kovin hyviltä näytä päälläkään vaikka olisivat kuinka sopivankokoiset."

        Olen nähnyt isokokoisia naisia jotka ovat kantaneet upeasti vaatteitaan yllään kunhan vain ilme on iloinen, tukka laitettu ja kasvot kauniisti ehostetut. Suora selkä ja hyvä ryhti on heilläkin tarpeen. Esim. Se Rakel Lignell oli hyvännäköinen ilmestys myös tukevana ollessaan ja on heitä muitakin.

        Voisin ilkeillä minäkin, että olen nähnyt hyvinkin hoikkia 50 ikäisiä kumarana, naama alaspäin ja tukka laittamattomana eikä sellaista ilmestystä kyllä pelasta kalliit merkkivaatteetkaan.

        Siinä olen samaa mieltä kanssasi että vaatteita, kauniitakin, löytyy 50 ikäisille jos vain uskaltaa erottua edukseen, sen hyvän ryhdin ja hoidetun olemuksen kera.


      • HMH.......
        Nyfiken kirjoitti:

        Hmmm, tuo oli sitten ihan oma ja ilkeäkin mielipiteesi, mikä lie sinuakin riepoo kun piti ilkeillä:

        "On totta, että lihaville ei tahdo vaatteita löytyä ja tosiasia on, etteivät ne kovin hyviltä näytä päälläkään vaikka olisivat kuinka sopivankokoiset."

        Olen nähnyt isokokoisia naisia jotka ovat kantaneet upeasti vaatteitaan yllään kunhan vain ilme on iloinen, tukka laitettu ja kasvot kauniisti ehostetut. Suora selkä ja hyvä ryhti on heilläkin tarpeen. Esim. Se Rakel Lignell oli hyvännäköinen ilmestys myös tukevana ollessaan ja on heitä muitakin.

        Voisin ilkeillä minäkin, että olen nähnyt hyvinkin hoikkia 50 ikäisiä kumarana, naama alaspäin ja tukka laittamattomana eikä sellaista ilmestystä kyllä pelasta kalliit merkkivaatteetkaan.

        Siinä olen samaa mieltä kanssasi että vaatteita, kauniitakin, löytyy 50 ikäisille jos vain uskaltaa erottua edukseen, sen hyvän ryhdin ja hoidetun olemuksen kera.

        "Olen nähnyt isokokoisia naisia jotka ovat kantaneet upeasti vaatteitaan yllään kunhan vain ilme on iloinen, tukka laitettu ja kasvot kauniisti ehostetu."

        Totta - mutta liikalihavuus on sen verran iso ongelma, että siitä pitäisi pystyä jo puhumaan ihan oikeasti ja aidosta vaikka kuin upeasti vaatteita kannatellaan. Raakelkin oli aikamoinen lihapulla eikä koskaan puhunut vartalostaan saatikka kiloistaa mutta entäs nyt. Oletko ollut viikkoakaan ilman Raakelannosta ja nimenomaan hän toitottaa vartaloaan ja laihtumistaan - totuus tulee ulos näin.

        Kauneus on katsojan silmissä ja tosi on, että jopa roikkuvaa ja hyllyvää laskia pidetään kauniina, tai jotkut pitävät. Mutta vaatteillahan se peitetaan...


    • jos muistatte.

      minulla ainakin on veryttelypuku, helppo hoitoinen, ei purista ja kiiristä mistään.

    • rahaa on niin paljon

      Typerät vaatevalmistajat ja kauppiaat.

      Tähän ikään ehtineillä meillä on jo tullut monenlaista muutosta vartaloomme. Emme enää kaikki ole 2-kymppisten kuosissa.
      Mihin on hukkunut vaikkapa mitoitustulos, jota muutama vuosi sitten tehtiin suomalaisnaisten vartaloista.
      Liekö vedetty vessasta alas?

      Meillä on nuoria enemmän varaa käyttää omaan vaatetukseemme, sun muuhun mukavaan.
      Tollot eivät osaa käyttää selvää markkinarakoa.
      .

    • Nyfiken
    • ...

      Kitsastele ja kiertelet vääriä kauppoja.

      Ite tosin olen tietenkin mies-keski-ikäinen. Ei mulle sittarista oikein löydy kuin sukkia, vaikka en nyt erityisen erikoisen kokoinen olekkaan. Valmisvaatekaupoissa myydään sesongin bulkkikamaa. Muunlaiset vaatteet löytyy vaatekaupoista. Siis oikeista.

      Ikinä en ole valmispukua saanut sopivaa suoraan räkistä. Takkeja sopivia löytyy, samaten housuja, pitääpi katella erikseen, jos ei kävele stokkalle.

      Ja koot aika iso tekijä. ei ns. "halpakaupoissa" ole kuin niitä kokoja, jotka myyvät. Mulla muuten kengänkoko 43,5 leveällä lestillä ja kauluksen koko 42,5, kun tytöt mittaa mittanauhalla. Ei tuollaisia myydä bulkkikamana.

      Suomessa lisäksi erlaiset mitat, kuin vaikkapa jossain japanissa. Kokomitoituksia tokikin tarkistetaan ajoittain, mutta kun ihmisiä kuitenkin eri ikäluokkia, ei minkään bulkkikaupan ostot voi keskittyä pitämään kaikkia mahdollisia kokoja myynnissä.

      Olemassa ihmisiä, jotka nyt ostaa paljon vaatteita mittatilauksena räätäliltä. Syynä just se, että varmasti on mieluisa, sopivan kokoinen ja sopivaa laatua. Kuulostaa kalliilta. No niin onkin. ei mullakaan ole kuin kaks mittapukua. Eikä ne tosiaan olleet mitenkään halpoja. Vaan, kun koko nyt ei ole muuttunut miksikään kymmeniin vuosiin muuten, kuin, että kengän lesti levenee ja outoa kyllä hartiat levenevät, ne pitkäikäisiä olleet. Mun ykköspuku muuten kakskymmentä vuotta vanha...

      Ihmisten pituus etenkin kasvaa jatkuvasti. Se erittäin tärkeä asia mitoituksissa.

      Niettä älä narise. Lopeta kituåiikkeily, osta harvemmin vaatteita, mutta sijoita sitten niihin sitten sitä paljon puhuttua rahaakin sitten kerralla enenpi. Köyhän ei kannata ostaa packaa.


      =DW=

      • keski-ikäinen 60v /:

        Olet ohittanut jo keski-iän, ellet huijaa ja kirjoittele väärillä palstoilla.


    • Itse olen mittasuhteiltani (155/48) kaukana suomalaisesta keskiarvosta ja silti löydän vaatteita helposti, koska olen ns. ajassa mukana. Minulla on tietty tyyli ja maku, joka kuitenkin mukautuu aikaan. Pakkohan se onkin, jos haluaa löytää kaupoista vaatteita.

      Tyylini suosii hyvinistuvia vartalonmyötäisiä vaatteita, koska liian väljät vaatteet näyttävät ylläni raskailta. Rakastan värejä, mutta myös mustaa, joten siinäkin mielessä valinnanvaraa löytyy.

      Taidan olla sielultani ranskalainen nainen. Hillityn yksinkertainen, ei yliampuva. Pätee myös pukeutumiseen, eikä vain luonteeseen. ;D

    • dinah__
    • Byro B

      Olen aloittajan numeroläheinen. Olen aina kaivannut värejä suomalaisten pukeutumiseen. Kilot ovat tossa vatsan tienoilla, joten nykyään kaipaan jotain vattan kätkevää. Kotosalla käytän lähinnä olovaatteita. Niissä en kyllä kauppaan lähde. Jos istumatyötä tekee, vyötärön pitää joustaa.
      Tulee sorruttua halpoihin rätteihin. Talvihametta etsin monta vuotta, nyt sellainenkin on. Otan sen mukaan ja vaihdan illaksi, kun käydään opiskelijoita katsomassa. Pitäisi kai laihtua muutama kilo..en vain saa sitäkään aikaseksi.

    • kotkotkoot

      anteeksi nyt vain mutta jos saisit painoa alas niin kyllä löytyy vaatetta. itse olen saman pituinen kuin sinä ja painan 58 kg. on ihanaa kuin voi ostaa vaatettaa mistä vain, ei tarvi lumppuja vaan ihan kivoja muodikkaita vaatteita 50 :lle

      • Byro B

        Juu, jos saisin painoa alas...jos...jos.! Eipä taida tapahtua. Olin painoisesi silloin, kun aloin esikoista odottaa. Mutten nyt kyllä ole etsimässä vaatteita, pärjään vaatekaapin sisällöllä aika pitkään. Pitäisköhän ostaa seuraavaksi mummouikkari? Ei ole kiinnostusta paljasteluun. Miksikäs nämä tiukat ja niukat vaatteet eivät olleet muodissa silloin 80-luvulla, kun oli jotain näytettävää, eikä kaikkea halunnut kätkeäkään?


      • alusvaatteista lähti
        Byro B kirjoitti:

        Juu, jos saisin painoa alas...jos...jos.! Eipä taida tapahtua. Olin painoisesi silloin, kun aloin esikoista odottaa. Mutten nyt kyllä ole etsimässä vaatteita, pärjään vaatekaapin sisällöllä aika pitkään. Pitäisköhän ostaa seuraavaksi mummouikkari? Ei ole kiinnostusta paljasteluun. Miksikäs nämä tiukat ja niukat vaatteet eivät olleet muodissa silloin 80-luvulla, kun oli jotain näytettävää, eikä kaikkea halunnut kätkeäkään?

        Kannattaa ostaa ensin kunnon alusvaatteet, muotoileva liivi tai body,
        kokoja löytyy. ja muotoilevat sukkahousut tai tukisukat.
        sen jälkeen on helpompi sovittaa vaattieta.


      • tissitön tiina
        alusvaatteista lähti kirjoitti:

        Kannattaa ostaa ensin kunnon alusvaatteet, muotoileva liivi tai body,
        kokoja löytyy. ja muotoilevat sukkahousut tai tukisukat.
        sen jälkeen on helpompi sovittaa vaattieta.

        Milläs ostat bodya, kun ei ole rintoja, mutta persus on.


      • Konstit on monet
        tissitön tiina kirjoitti:

        Milläs ostat bodya, kun ei ole rintoja, mutta persus on.

        Saahan sen peffankin piukemman oloiseksi vaikka hameliivillä vai mikä sen hepeneen nimi nyt onkaan, joka puetaan kapean hameen alle muotoilemaan vatsaa ja peppua parempaan kuosiin. Myös sukkahousuissa on sellaisia, jotka litistävät / 'puristavat' niistä paikoista soikemmaksi.

        Paras keino on ehkä kuitenkin kunnon jumppa sillekin alueelle.


    • Ulkonäkö tärkeä

      Olemme vähän samaa kalibeeria ja koen kyllä samanlaisia ongelmia. Ei ole niin helppoa saada painoa alas vaikka ketjussa siihen vihjataan ;) En asu Uudellamaalla joten en osaa neuvoa kauppoja siellä. Olen itse öytänyt pieniä vaatekauppoja joissa myydään vaatteita ikääntyville [ ikävä kyllä ;( ]Mutta vaatteiden leikkaukset ovat vähän tukevimmille ja lyhyemmille. Kivoja värejä ja sopivat hyvin minun makuuni. Kauniita myös :) Etsivä löytää ja toivottavasti sait apua ketjussa olevista nettilinkeistä. Nuorille ja hoikille Seppälät ym.

    • 60:nen Starbu

      Nää kledjut näis nyky lafkoissa on hirveitä lumppuja ,joita ei saa istuviks millään . Byysat on ommeltu samoista kappaleista siks ei prässejä saa duunattuu oikeiks ja laatu on sitä sun tätä . Italiaanot ei suostuis pukee näit päälle oleskaa. Tartee hakee lafkoja jos meinaa saada snygejä kledjuja ,hinta on sit kans hirvee eikä tekiästä saa oikee selvyyttä. Viimmeks oon tsöbannu kunnon byysat Kotkasta muotitalo Lehdosta ,siel on kyllä muutakin snygii kledjuu joka on hyvä laatusta ,käyn Kotkassa usein kun on gesismesta siellä suunnalla . Skjordia ja muita kledjuja on tullu tsöbattuu myös Italiasta silloin kun on oltu siellä . Sama on stifloissa ruskeita nahka talvikenkiä ei löytynyt mistään viimme talvena muuteski monet stiflat on jotain ihme muovisekotetta ja pohjat muovia tai muuta itsestään murenevaa kamaa jonka tarkotus on hajota itsestään . Nois markettien koukuissa roikkuvist kledjuista harva on kunnolista ja sit pesu 40 asteisessa vodassa ,ei niist lähde dunkkis veks ja sit jos tvettaat stydimmässä vodassa nii värit lähtee. Huonoks on menny kledjut .

      • aamun piristys

        heh, hauskasti raiskaat slangia ;)))


    • vaatteet on

      Reippaasti yli viisikymppinen,pienikokoinen,sopusuhtainen...ei ole niin helppoa löytää vaatteita,ainakaan sellaisia,mitä oikeesti haluaisi. On vaan tyydyttävä niihin,mitkä päälle sopii koon puolesta. Sama koskee kenkiä. Ei muuten,mutta on ihmisiä,jotka ovat kärkkäitä arvostelemaan toisten pukeutumistyyliä,tajuamatta lainkaan sitä,ettei vaatteiden valinta ole kaikille yhtä helppoa. Ja kun vielä rahakin ratkaisee!

      • valpurikm

        Aika typerästi sanottu, että laihduta niin löydät vaatteita. Eihän Se vartalo ole kaikilla saman muotoinen. Minä ainakin tunnen aika monta 50 naista, joiden vyötärö on hävinnyt jonnekin. Kuulun myös itse siihen ryhmään ja olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Marketeista ei löydy kunnollisia vaatteita, ihan lumppuja ovat. Netistä en halua tilata kun ne joutuu palauttamaan. Olenkin löytänyt muutaman hyvän kaupan (Stockmann, Moda Bronco ja Voglia), vaatteet ovat kalliimpia, mutta eipähän tarvitse lumpuissa kulkea. Niissä pystyy käymään masentumatta


    • Mini & maskara

      Kun menen vaatekauppaan, niin en etsi ikäluokiteltuja vaatteita, vaan sellaisia, jotka näyttävät minulta itseltäni. Valinta on paljon helpompaa ja mukavampaa. En ole myöskään enää käyttänyt tavaratalojen vaateosastoja vuosiin, vaan siirtynyt palveleviin pikkuliikkeisiin.

    • UFF on

      ihanaa

    • Kukkomies....

      Totta, liian tiukat vaatteet ovat epämiellyttävät ja eivät näytä hyvältä. Mutta eri asia on esim. vartalonmuötäiset mekot, joka päällä kaunisvartaloinen nainen on upea, niin upea. Ja 50 löytyy vielä niitäkin.

      Aikuiset naiset, ne jotka tunnen, pukeutuvat kyllä todella fiksusti ja usein naisellisesti, ovat siis vaatteita löytäneet. Suurin osa heistä on normaalivartaloisia, oisko siinä selitys.

      Ei tällainen pulleampi mieskään hyvinistuvia housuja tahdo löytää

    • ..........

      Saahan noita hakea että löytää mieleisiään.
      Nyt on tullut sellainenkin ongelma että kivut tuottavat liikerajoituksia, joten vaatteen pitäisi olla senverran väljä, helppo pukea. Kädet on aina ennenkin saatu selän taakse tämä yllätti.
      Pukeutumistyyliä on hankala muuttaa tässä iässä.

    • sopivia kaikille

      On myös pitkiä ja hoikkia 5-kymppisiä. Vaatteita on paljon helpompi lyhentää kuin pidentää. Mielestäni kaiken koikoisia ihmisiä pitäisi palvella kaupoissa ja valmisvaateteollisuudessa.

      Jospa laihduttaisit hieman, niin olisi helpompi löytää sopivia vaatteita ja oma hyvinvointi on lisääntyisi.

      • mmmm..

        Ompelin 6 paitaa tämän huhtikuun aikana, 3 pitkähihaista ja 3 lyhythihaista, lisäksi yhdet pitkät housut. 90-luvun hiukan väljä malli tuntui mukavalta.
        Otin ubikinonia ja virkistyin.


    • Ikäkysymyskö ?

      Mitä! En ole koskaan ikinä nähnyt vaatteissa sellaista lappua, missä kerrottaisiin ikäsuositus. Jos vaate kuin vaate näyttää päällä huonolta, lienee syytä pohtia, miten voisi muokata omaa kehoa, jotta vaatteet näyttäisivät paremmilta. Tähän juttuun liittyy myös selkeä terveysnäkökohta. Niin mielen kuin ruumiin.

      • vaatteet on

        Tässä on asiaa. Ei ikä ratkaise pukeutumista vaan oma vartalo.Jos kroppa on kunnossa,niin vaate kuin vaate näyttää hyvältä ,jos sen vaan omakseen tuntee ja tyylillä kantaa.
        Pitää uskoa itseensä.


    • anselmiina1

      Olen 52v ja vaatteita kyllä löytyy, ei ole mitään ongelmaa jos vaan paino pysyy kurissa 167/60 vaatteet sopii kun pitää huolen että paino pysyy kurissa. Minulla tärkein motiivi painonhallinnassa on kuitenkin terveyden ylläpitäminen. Säännöllinen liikunta, terveellinen ruoka ja riittävä liikunta, siinä eväät myös painonhallintaa ja sen kautta vaatteet mahtuu ja sopii päälle.

    • Miehellekin hankalaa. Kaikki säännöt on hajotettu aikaa sitten. Voisi tietty turvautua vanhaan pukumuotiin, mutta ei minunlaiselleni dropoutille kyllä se sovi. No sitten nuorekkaammin - ja tulee tunne että ei ole ihan oikein, koettaa esiintyä nuorena vaikka ei ole. No mitäs sitten..?

    • Tiivinen

      Itse olen löytänyt Lorellan! Olen aina luullut, että kauppa on vain ns. vanhoille 70 ikäisille mutta ei! Esimerkiksi Junarosella on aivan upeita vaatteita ja kivan hintaisia sekä pidän kovasti Ulla Popken merkistä. Ja jotain herkkuja ja laadukkaampia olen löytänyt Samoon merkiltä :)

    • 16-3

      Myyjä ottaa mitat ja tuo sopivat vaatteet, kallista mutta näin minulla.

    • iäkäs nainen

      Hankalaa pukeutua mieleisiinsä vaatteisiin. Näyttää, että vaatteita on vain nuorille ihmisille. Hävettää pukeutua liian nuorekkaasti.
      Jos olisi saanut elää muutama vuosikymmen sitten, minun ikäisilleni
      olisi ollut kauniita, tyylikkäitä vaatteita. Hyvät leikkaukset, materiaalit, silloin oli tarjolla kaikille ikäänsä sopivat vaatteet kun katsoo vanhoja valokuvia.

    • Irmeliina

      En tunnista mitään 50-vuotiaiden tyyliä. Itse käytän aivan samaa tyyliä kun viimeiset 30 vuotta. Farkut, t-paitoja, neuleita, neuletakkeja jne. Ostan farkut H&M:stä , koska edullisia 30-40€ ja kestäviä. Sama koko kun 17-vuotiaalla tyttärelläni 28/30. Sain melkoisesti huutia kun nappasin pyykkinarulta hänen farkut...Mökötti ainakin viikon, vaikka pesin ne heti illalla ja seuraavana päivänä neito sai omansa takaisin. Hameita ja mekkoja pidän vain harvoin, sillä en osaa olla naisellisesti jalat ristissä niissä ja jotenkin tunne epävarmaksi oloni. Olen lyhyt 160 cm, 64 kg. Lihoin viime talvena/kevään aikana kotihuolien vuoksi 5 kg ja ovatpa tiukassa lähtemään pois. Vasta kilo tippunut. Juhliin laitan kyllä kotelomekon, mutta niitä nyt on vain kerran vuodessa. Onneksi. Kengät ovat mukavat kävelykengät, jotain 4-6 cm korolla. Töissä on useita samanikäisiä naisia ja meillä on hyvin rento ja samantapainen tyyli. Farkut ja erilaiset yläosat. Miesten vaatetusta en hirveästi seuraa kun ei pahemmin kiinnosta. Jos olisi varaa kävisin rintojen piennennysleikkauksessa, G-kuppi tekee sen, että paitapuserot toimivat enempi jakkuina elikkä t-paita alle ja napit auki. Myöskään monet takit/bleiserit ovat ongelmana. No, en ole jaksanut mennä lääkärille ruikuttamaan, vaikka olkapäillä onkin sellaiset toista senttiä syvät painanteet liivien tekemänä kuoppina. Ehkä eläkeikäisenä kun ei oo enää työelämässä.

    • vaka vanha

      Pussisarkahousut ja pitkähihainen flanellipaita, näillä pärjää kelillä kuin kelillä.

    • neiti mansikka

      Olen 55v. Olen ajatellut, että vaatetuksen ei tarvitse muuttua vuosien myötä. Niinpä ostan vaatteeni ihan sen mukaan, mikä käy vartalolleni. Esim. olen yllättynyt H&M-vaatteiden kestävyydestä. Yhtäkin T-paitaa olen pitänyt jo monta kesää ja se on hyvässä kunnossa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe