E-Epa ja karnosiini paniikkihäiriöön?

Apuako_antavat?

Hei,

Käytättekö kyseisiä luontaistuotteita paniikkihäiriöön pelkästään vai lääkkeiden ohella? Millainen päiväannos olisi hyvä ja kuinka kauan menee, ennenkuin vaikutus alkaa näkymään?

23

3965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jklöä

      Eikö noissa yleensä ole se noin kuukausi, että pitäisi alkaa tuloksia näkymään.

      Itse olen saanut jonkinlaista apua magnesiumista (sitraatti, oksidit imeytyy huonosti).

    • itsellä

      E-Epaa 1g - 1,5g
      Karnosiinia 400 - 800mg

      Lääkityksen kanssa. En ole merkittävää apua havainnut, mutta aina kannattaa kokeilla. Karnosiini tosin maksaa turhan paljon.

    • 15+2

      Minä käytän karnosiinia, E-epaa, kromia ja mangesiumia lääkityksen kanssa. Kun aloin käyttää karnosiinia ja kromia huomasin vaikutuksen melkein heti. Nyt lääkitystä lasketaan ja olo on tasainen.

      • kokeilen lesitiiniä

        Lesitiinistä voisi kanssa olla apua


      • miusu

        Olis todella kiva kuulla lisää näitä kokemuksia lääkkeiden vaihdosta tryptofaaniin/karnosiiniin ym. Mikä lääkitys oli henkilöllä 15 2? Mikä nyt on tilanne? Millaisilla annoksilla aloitit ravinteet?


      • 15+2
        miusu kirjoitti:

        Olis todella kiva kuulla lisää näitä kokemuksia lääkkeiden vaihdosta tryptofaaniin/karnosiiniin ym. Mikä lääkitys oli henkilöllä 15 2? Mikä nyt on tilanne? Millaisilla annoksilla aloitit ravinteet?

        Syön lääkkeitä edelleen, mutta aloitin joulukuussa ravinteet, jolloin olo parani huomattavasti. E-Epaa otan normimäärän. Samoin karnosiinia. Kromia pikkuoisen suosituksesta enemmän. Mangesium normaali annos. Lääkkeistä syön cipralexia, Orfirilia, Lyricaa. Olen tässä kuussa pystynnyt laskemaan olotilan myötä lääkeannoksia ja kesää kohti alennetaan ja lopetetaan, jos kunto sallii.


    • Www. Hyyde

      Epa auttaa huonoon verenkiertoon ohentaen verta.
      Älkää sotkeko asiaa paniikkiin.
      Ph ei sinänsä ole sairaus vaan olotila samoin kuin korkeanpaikankammo

      • Nuori lääkäri

        Äläpä puhu packaa. Se on sairaus silloin kun se lamaa ihmisen täysin.


    • Kipinä

      Paniikkihäiriö on aika suoraan verrattavissa fobioihin ja korkeanpaikan kammoon.
      Paniikkohtaus on voimakas pelkotila missä ihminen oireiden takia lamaantuu usein täysin. Riippuu toki ihmisestä.

      Ihmisten oikeasti pitäisi käyttää googlea enemmän ja hakea ihan Paniikkihäiriöstä tietoa koska siellä on oikeasti aika oleellista tietoa itse asiasta.

      • Exembolikkko

        Niin kipinä puhuu asiaa.

        Ihmisten olsi hyvä netistä ottaa selvää asioista,vaika lääkäri kyllä sanoo ,ettei sinne nettiin saa mennä. Kyllä saa . Minunkin sairauteni diagnosoitiin ammattikunnan osalta paniikkihäiriösi.en tyytynyt diagnoosiin, vaan käytin nettiä entistä enemmän.
        Onneksi, muuten en olisi täällä enään. Lääkärit kyllä haukkuivat minua hulluksi, ,
        Tosin minäkin olen tehnyt oman päätelmäni heistä.
        Ja siksi vihdyn netissä edelleenkin.

        Minulla oli massiivinen keuhkoveritulppa eli EMBOLIA .

        Lääkäreiden mielestä tosiaan olin hullu . MINÄKÖ ???

        Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni. Pyörin täällä paniikki palstalla juuri tämän takia. Ei minulla ole paniikkia , eikä myöskään teillä.
        Vai onko, millä tutkimuksella se on todettu. Tuskin millään , vaan se on silä lääkärillä ,joka ei osaa tehdä oikeaa diagnoosia.

        Paniikki on juuri hetkellinen olotila,joka on verrattavissa korkenpaikankammoonn, voimakkaaseen pelkoon.yms.

        Ja e-epasta . se auttaa juuri verenkiertoon ohentaen verta, mutta vaikutus tulee hitaasti, ehkä 1-3kk kuluttua . Ja kalan syöminen on erittäin tärkeää .
        Siis rasvaisenkalan esim lohi ja vetäkää napaanne myös se rasva joka paistaessa irtoaa ,se on juuri sitä epaa.
        Nopeampi vaihtoehto testata sama asia ns paniikkikohtaukseen ottaa asperiini, pureskellen se. Jos siitä on apua ,on se merkki huonosta verenkierrosta.


      • önnönn
        Exembolikkko kirjoitti:

        Niin kipinä puhuu asiaa.

        Ihmisten olsi hyvä netistä ottaa selvää asioista,vaika lääkäri kyllä sanoo ,ettei sinne nettiin saa mennä. Kyllä saa . Minunkin sairauteni diagnosoitiin ammattikunnan osalta paniikkihäiriösi.en tyytynyt diagnoosiin, vaan käytin nettiä entistä enemmän.
        Onneksi, muuten en olisi täällä enään. Lääkärit kyllä haukkuivat minua hulluksi, ,
        Tosin minäkin olen tehnyt oman päätelmäni heistä.
        Ja siksi vihdyn netissä edelleenkin.

        Minulla oli massiivinen keuhkoveritulppa eli EMBOLIA .

        Lääkäreiden mielestä tosiaan olin hullu . MINÄKÖ ???

        Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni. Pyörin täällä paniikki palstalla juuri tämän takia. Ei minulla ole paniikkia , eikä myöskään teillä.
        Vai onko, millä tutkimuksella se on todettu. Tuskin millään , vaan se on silä lääkärillä ,joka ei osaa tehdä oikeaa diagnoosia.

        Paniikki on juuri hetkellinen olotila,joka on verrattavissa korkenpaikankammoonn, voimakkaaseen pelkoon.yms.

        Ja e-epasta . se auttaa juuri verenkiertoon ohentaen verta, mutta vaikutus tulee hitaasti, ehkä 1-3kk kuluttua . Ja kalan syöminen on erittäin tärkeää .
        Siis rasvaisenkalan esim lohi ja vetäkää napaanne myös se rasva joka paistaessa irtoaa ,se on juuri sitä epaa.
        Nopeampi vaihtoehto testata sama asia ns paniikkikohtaukseen ottaa asperiini, pureskellen se. Jos siitä on apua ,on se merkki huonosta verenkierrosta.

        Tosi kiva kertoa sellaisille joilla on paha paniikkihäiriö ja kuolemanpelko.
        Taidat pyöriä täällä ihan lietsoaksesi vielä enemmän paniikkia.

        Menkää ihmiset lääkäriin.


      • Lääkäri Lume

        Oleellista tietoa kylläkin, mutta se tieto ei ihmistä paranna. Mutta olen kyllä kanssasi samaa mieltä siinä, että sitten ei olisi niin paljon näitä kysymyksiä "mikä mun on", kun ensin googlattaisiin. Ihmettelen, jos näin ei todellakaan tapahdu. Ihmisistähän suurin osa tänä päivänä räplää jotain laitetta aina ja kaikkialla, jotainhan heidän täytyy siellä verkossa tehdä.


    • Kipinä

      Ihmettelen miksi ihmiset joilla on jo todettu se paniikkihäiriö ei käytä googlea, sieltä löytyy hyvää tietoa siitä mistä paniikkihäiriö johtuu, siihen vaikuttavista tekijöistä.
      Siihen altistavista tekijöistä. Mielestäni on tärkeä tietää miten paniikkihäiriö toimii, ennen sitä ei mielestäni voi kunnolla edes lähteä hoitamaan kyseistä vaivaa.
      Paniikkihäiriöstä on mahdollista kuntoitua täysin, helppoa se ei ole.

    • yrzylgyrmyl

      E-epa ja karnosiini auttavat huomattavasti lompakon kevenemiseen.
      Varsinkin, kun ostaa näitä T.T:n täällä markkinoimia tuotteita, ei rahahuolia enää ole.
      Terapia auttaa paniikkihäiriöön, e-epa ja karnosiini eivät.

      • 1+3

        Kannattaa vertailla tuotteita ja hintoja, esim. Tolosen suosittu magnesium on oksidia, eli se on silkkaa rahan haaskausta.

        iHerbistäkin voi vertailla ja jos tilaaminen kiinnostaa, niin helpoin toimitustapa on International Airmail. Ravintolisiä tilattaessa kannattaa jättää tilauksen yhteisarvo alle alle 35,70 €:n niin ei tarvitse maksaa alv:ta.

        Pari magnesiumesimerkkiä sieltä:

        http://eu.iherb.com/now-foods-magnesium-citrate-100-pure-powder-8-oz-227-g/1101?rcode=gsw705

        http://eu.iherb.com/Now-Foods-Magnesium-Citrate-120-Vcaps/698?rcode=gsw705


    • .10.

      Minusta E-EPA on enemmän masennukseen ja muuhun mielenterveyteen, siis kun ongelmana on matala-asteinen tulehdus.

      Ensisijaisesti kannattaa kokeilla magnesiumia. Itselläni vaikutus tuli 3 tunnissa kun ensimmäistä kertaa eläessäni otin kalsium-magnesium tabun.(eikä ollut todellakaan placeboa se...) Plussana myös lihaskrampit loppuivat kuin seinään, kropassa oli siis ollut selkeä vaje päällä. Magnesium on myös erittäin halpaa.

      Karnosiini on kalliimpaa ja sitä ei ihan ensimmäisenä kannata kokeilla.

      Se mikä lisäravinne tehoaa parhaiten tai ei tehoa ollenkaan riippuu tietysti yksilöllisestä tilanteesta, mikä on kropassa kemiallisesti vialla. Paniikkihäiriö ei ole mikään henkimaailman juttu vaan sillä on toiminnallinen tausta. Toki itsesiedätyksellä voi aina parantaa tilannetta, mutta välittäjäaineet on silti rikki.

    • artsi7

      Paniikki/ahdistuksessa on kyse jostain pelosta ja uhkasta. Elimistö on silloin ylivarautunut ja ylijännitystilassa. Syytä on joskus vaikea tiedostaa. Oireet ovat laidasta laitaan.

      Lieviin tapauksiin luontaistuotteet voivat auttaa, mutta vaikeisiin tapauksiin eivät kyllä riitä. Itse kokeilin kaikkee mahdollista tuloksetta. Venlafax ja apuna Opamox/Oxamin auttoi pahimman yli. Luonnonkeinoista hikiliikunta, jooga olivat tehokkaimmat. Ylipäätään rennompi, terveellisempi ja sosiaalisempi elämän tyyli on tärkeää näissä vaivoissa.

    • 04tj9843t4

      käytän karnosiinia ja tehoaa jonkin verran paniikkihäiriöön,ei sitä tohtori tolosen sikakallista,vaan beta-alaniini muodossa,puolen kilon purkki maksaa 20€ pk ja sitä kuluu kerrallaan 2grammaa joten tulee halvemmaksi ku pilleri.

      http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/beta-alanin-500-g

    • artsi7

      Välimeren ruokavalion käyttäjät eivät tarvitse mitään lisäravinteita. Aamulla syö kourallisen pähkinöitä, niin ei tarvitse edes magnesiumia.

      Kahvi ja limsat ja tupakka kannattaa vaihtaa teehen, josta saa teaniinia. Kaikki mikä rauhoittaa on hyvä ja mikä kiihdyttää on paha paniikkihäiriössä. Pelkästään parin tunnin oleskelu ulkoilmassa rauhoittaa kummasti. Joogalla ja hengitysharjoituksella pystyy rentouttamaan itsensä.

      Jos paniikki on paha, siihen tarvii luonnonkeinojen lisäksi lääkitystä. Itse olen parantunut paniikki-ahdistuksesta lähes kokonaan. Voi olla et pääsen siitä eroon kokonaan, kun kevätaurinko alkaa paisteleen ja luonto alkaa heräileen.

    • Artsi7

      Oon kokeillut lähes kaikki luontaistuotteet kahden vuoden aikana.

      Mäkikuisma on mun mielestä paras lievempään ahdistukseen. Kovaan ahdistukseen ei tehoa.

      • Ilmaista luonnosta

        Niin mäkikuismaa kasvaa kauniina keltaisena kukkana ympäri Suomea järvien lähellä. Sitä kannattaa itse kerätä ja kuivattaa puhtailta paikoilta.


    • CarnoMan

      Kyllä, käytän niitä SSRI-lääkityksen ohella ahdistuksen ja yleisen neurologisen herkkyyden hallintaan.

      Joka aamu kaksi kalaölykapselia ja yksi 125mg nappi karnosiinia. Näiden avulla sain ahdistukseni kuriin pari vuotta sitten, ja siitä asti olen käyttänyt. Pidän karnosiininappeja varalta mukana taskussa myös jos menen paikkoihin jotka ovat henkisesti kuormittavia: esimerkiksi lentokone, sukujuhlat, jne. 1-2 nappia naamaan, niin olo helpottuu tarvittaessa muutamassa minuutissa.

      Sekä kalaöljyn että karnosiinin pitkän tähtäimen vakauttavat vaikutukset alkoivat näkyä itselläni parin viikon käytön jälkeen. Suurin helpotus tuli todennäköisesti jo siitä tietämyksestä, että taskussa on mukana ainetta joilla kohtauksen voi tarvittaessa saada pysäytettyä.

      Kalaöljyn vaikutus on mielestäni melko lievä, pystyn juuri ja juuri havaitsemaan sen. Toisaalta kun kyse on terveellisestä ravintolisästä, niin miksipä en sitä nauttisi.

      Karnosiinin ainoa huono puoli on mielestäni, että sen puoliintumisaika kehossa on melko lyhyt, noin 5 tuntia. Käytännössä tuo tarkoittaa ainakin itselläni, että noin 4-6 tunnin kuluttua sen ottamisesta saattaa tulla hyvin lievä rebound-efekti jos on vähänkin kuormittavammassa ympäristössä. Tähän tietty auttaisi jos ottaa uudestaan karnosiinia.

      Sen vuoksi olen hiljattain alkanut käyttää päivittäin myös sertraliini-lääkitystä, pienellä 25mg annoksella. Sertraliinin puoliintumisaika on noin yksi vuorokausi. Sen avulla olo on stabiilimpi eikä reboundia käytännössä esiiny.

      Jos haluaisin vain maksimoida mieleni tasapainon, niin todennäköisesti luopuosin päivittäisestä karnosiinista ja siirtyisin kokonaan sertraliiniin hieman nykyistä isommalla annoksella.

      Toisaalta, tykkään ainakin toistaiseksi siitä että saan karosiinin avulla ikään kuin "pehmeän laskun" jokaiseen uuteen päivään, ja olo sitten hieman herkistyy kohti iltaa. Onhan karnosiinilla muitakin terveysvaikutuksia, toisin kuin sertraliinilla ja vastaavilla SSRI-lääkkeillä, joten sitä kannattanee syödä jo pelkästään siksi.

      Lisäksi syön aika usein lihaa, jossa karnosiinia on luonnostaan. Paketillinen jauhelihaa vie heikotuksen pois pitkäksi aikaa. Uskoisin että lihan etu karnosiininappeihin verrattuna on, että lihasta karnosiini imeytyy pidemmän ajan kuluessa, sitä mukaa kuin ruoka sulaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1829
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe