supistuksista

miltä tuntuu

Minulla on kohta raskausviikko 33 täynnä. Kohtu on alkanut supistelemaan aiempaa enemmän. Supistukset eivät ole kivuliaita mutta ovat hyvin epämiellyttäviä. Minut on määrätty lepoon välttääkseni verenvuotoja (joita supistelut voivat aiheuttaa). Miten erotan "harjoitussupistuksen" oikeasta? Onko "oikea" supistus aina polttava/kivulias?

3

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omakokemus

      Omat kokemukseni supistuksista:
      Harjoitussupistukset tuntuivat inhottavilta ja maha meni ihan kovaksi. Eivät olleet kivuliaita nämä supistukset.
      Oikeat supistukset ovat kivuliaita. Ensimmäiset sellaiset supistukset olivat minulla samana päivänä kuin synnytin. Aluksi tuntui pitkin päivää pientä nipistelyä masussa. Kun vedet meni ja synnytys eteni, niin alkoivat supistukset olemaan entistä kivuliaampia. Vähän sama kuin kuukautiskivut, mutta supistukset sattuivat enemmän.
      Noita harjoitussupistuksia mulla oli päivittäin jostain 20 viikosta lähtien, joten helposti oppi tunnistamaan ne ja erottamaan oikeista supistuksista.. Ja tosiaan ensimmäiset oikeat supistukset olivat vasta samana päivänä kuin synnytin. Joillakin noita kivuliaitakin supistuksia tulee jo paljon aikaisemmin.

      • mltä tuntuu

        Onkohan se ihan normaalia, että nyt jo tulee tosi usein noita ilmeisestikin harjoitussupistuksia...erityisesti jos yritän tehdä jotain esim kävellä vaikka vaan asunnossa. On tosi raskasta olla, kun vatsa on jo niin iso ja raskas ja sitten vielä supistelee vähän väliä. Onneksi olen sairaslomalla raskauden takia. En ikipäivinä kykenisi tekemään töitä näiden supistusten kanssa...verta ei onneksi ole nyt tullut.


      • Hgjh
        mltä tuntuu kirjoitti:

        Onkohan se ihan normaalia, että nyt jo tulee tosi usein noita ilmeisestikin harjoitussupistuksia...erityisesti jos yritän tehdä jotain esim kävellä vaikka vaan asunnossa. On tosi raskasta olla, kun vatsa on jo niin iso ja raskas ja sitten vielä supistelee vähän väliä. Onneksi olen sairaslomalla raskauden takia. En ikipäivinä kykenisi tekemään töitä näiden supistusten kanssa...verta ei onneksi ole nyt tullut.

        Suurimmalla osalla harjoitussupistukset eivät aiheuta paikkojen avautumista. Joillakin aiheuttavat. Tämä selviää lääkärin tekemässä sisätutkimuksessa.

        Ja nyt vinkki: juo vettä, todella paljon. Kun keho on hyvin nesteytetty, laimenee myös supistuksia aiheuttavien hormonien pitoisuus veressä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe