Vesi vs Henki

IsoP.

Vesikaste on rituaali liittymisessä ihmisten seurakuntaan. Jonka merkiksi saa nimen "seurakunnan" rekisteriin.

Pyhän Hengen kaste on liittymistä Jeesuksen ruumiiseen ja taivasten valtakuntaan, jossa saa nimensä Karitsan elämänkirjaan.

Vesikaste on uskonnollisuutta, joka ei pelasta tai tee paremmaksi ketään. Uudestisyntyminen ylhäältä Hengessä on tulemista Jumalan lapseksi.

Vesikaste puhdistaa ulkoisesti, mutta Pyhän Hengen kaste sisäisesti. Vesikaste on ulkokultaisuutta, mutta Pyhän Hengen kasteessa saamme Jumalan mielen mukaisen sydämmen.

Hedelmistä kaste tunnetaan. Vesikastettu "pakottaa" muita vesikasteelle. Pyhällä Hengellä kastettu haluaa rakastaa muita.

Johannes kastoi vedellä parannukseen, mutta se ei saanut ketään pelastetuksi. Sillä vesikaste oli esikuva siitä suuremmasta kasteesta joka pelastaa - Pyhän Hengen kasteesta. Kumpaakin kasteeseen liittyy synti. Vesikasteessa se on luoteeltaan "Joo, okei, mä tein syntiä". Pyhän Hengen kasteessa tunnemme vastenmielisyyttä syntiä kohtaan, emmekä todellakaan halua tehdä sitä. Siinä on suuri ERO.

Vesikaste on vanhan liiton kaste ja Pyhän Hengen kaste on uuden liiton kaste.

Haluatko olla kastettu veteen vai kastettu Kristukseen?
Haluatko pukea yllesi ulkokultaisuuden vai Kristuksen?

116

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjhgfds
      • Ja sana 0n yhdistävä, eikä erottava. Jeesus itse sanoo Raamatussa näin:

        (Joh.3:5-6) Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki."

        Kaste Vedestä ja Hengestä uudessa liitossa, on siis kaikille kansoille tarkoitettu, joiden seassa myös pieniälapsia 0n:

        Matt.28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"


      • korjataampa taas
        weha kirjoitti:

        Ja sana 0n yhdistävä, eikä erottava. Jeesus itse sanoo Raamatussa näin:

        (Joh.3:5-6) Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki."

        Kaste Vedestä ja Hengestä uudessa liitossa, on siis kaikille kansoille tarkoitettu, joiden seassa myös pieniälapsia 0n:

        Matt.28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

        Taas Wehan sisälukutaidossa on puutteita:

        "Matt.28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

        Keitähän tuossa käsketään kastaa??

        Vauvojako??

        EI, VAAN OPETUSLAPSIA!!! "kastamalla heitä.."


      • korjataampa oikein
        korjataampa taas kirjoitti:

        Taas Wehan sisälukutaidossa on puutteita:

        "Matt.28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

        Keitähän tuossa käsketään kastaa??

        Vauvojako??

        EI, VAAN OPETUSLAPSIA!!! "kastamalla heitä.."

        "Keitähän tuossa käsketään kastaa??"
        Kaikki kansat. Kaikkia kansoja käsketään kastaa ja opettaa.

        "Vauvojako??"
        Kyllä, myös vauvoja. Hehän kuuluvat kaikkiin kasnoihin.

        "EI, VAAN OPETUSLAPSIA!!!"
        Ei vaan opetuslapsiksi TEHDÄÄN kastamalla ja opettamalla. Alkutekstissä ei ole sanaa "opetuslapsi" johon voisi viitata, vaan Jeesus kehoittaa opetuslapseuttamaan kastamalla ja opettamalla.

        Tämä kohta on uudestikastajille ongelmallinen, ja he siksi yrittävän väärentä tätä kohtaa. Mutta eipä onnistu! :-)


      • hbgvcfdxs
        weha kirjoitti:

        Ja sana 0n yhdistävä, eikä erottava. Jeesus itse sanoo Raamatussa näin:

        (Joh.3:5-6) Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki."

        Kaste Vedestä ja Hengestä uudessa liitossa, on siis kaikille kansoille tarkoitettu, joiden seassa myös pieniälapsia 0n:

        Matt.28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

        weha;
        sinun ja herrasi mukaan Jeesus lapsia siunatessaan antoi väärää oppia!:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11533689
        "weha
        4.7.2013 07:36
        Siunaamalla ei pääse taivaaseen,.."

        Olisko mahdollista, että lapsiakin tappanut, tapattanut, raiskannut jne rikollisuus olisi kumminkin saatanaa palvaleva?
        Tukki hiukan raamattua, sieltä voit löytää Lain joka kieltää tappamisetkin!


      • hgytfre
        korjataampa taas kirjoitti:

        Taas Wehan sisälukutaidossa on puutteita:

        "Matt.28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

        Keitähän tuossa käsketään kastaa??

        Vauvojako??

        EI, VAAN OPETUSLAPSIA!!! "kastamalla heitä.."

        No korjataampa tämä asia!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        Siis Jeesus tarkoittai "kaste" sanamksi väärennettyä sanalla "PESTÄ" JA TEOILLAAN SEN MYÖS OSOITTI:
        Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa:
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        MISSÄÄN KOHTAA EVANKELIUMIA JEESUS EI KÄSKE KASTAA KETÄÄN, LAPSIAKAAN, LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUDEN JÄSENYYTEEN JA UHRIKSI!
        Joka toisin opettaa, on eksytetty saatanaa palvelevaksi valehtelijaksi väärennetyn raamatun ja rikollisen kristinuskon opeista.


    • ihan nyt jo jännittä

      No nyt on varmaan sitten saatavissa tässä selitys miksi kukaan Apostoli ei noudattanut tuota teidän opetustanne !?

      Ei sanallakaan puhu siitä ei minkäänlaista vaarin ottoa ole asianne puolesta nähtävissä ei luettavissa heiltä !!

      Miksi näin kertokaa nyt jo vihdoinkin !

      • hölmöä hommaa

        Ja siellä on aloittaja yhdessä tuon wehan myötä taas sepustamassa omaa pöljää tuubaansa kuten tavallista.

        Milloin lakkaatte vääristelmästä kirkasta tietä ?

        kumpikaan ei ole koskaan uudestisyntynyt ei osaa edes unta nähdä mitä se todella tarkoittaa, mutta pajatus on kova siitä huolimatta.

        No ei se oppimestarinnekaan sitä ollut jos se lohduttaa hiukan.

        vai kuka uskaltaa väitttää että uudestisyntynyt toimii sellaisen vihan vallassa kuin hää oli suhteessa uskoviinja juutalaisiin ja ties mihin !


      • muaki kohta

        "No nyt on varmaan sitten saatavissa tässä selitys miksi kukaan Apostoli ei noudattanut tuota teidän opetustanne !"
        Apostolithan noudattivat sitä. He kastoivat ja opettivat niin kuin Jeesus käski. Eikä ole meidän opetus, vaan Raamatun opetus.

        En ymmärrä miten tuo vaari liittyy tähän keskusteluun


      • ngwgernw
        hölmöä hommaa kirjoitti:

        Ja siellä on aloittaja yhdessä tuon wehan myötä taas sepustamassa omaa pöljää tuubaansa kuten tavallista.

        Milloin lakkaatte vääristelmästä kirkasta tietä ?

        kumpikaan ei ole koskaan uudestisyntynyt ei osaa edes unta nähdä mitä se todella tarkoittaa, mutta pajatus on kova siitä huolimatta.

        No ei se oppimestarinnekaan sitä ollut jos se lohduttaa hiukan.

        vai kuka uskaltaa väitttää että uudestisyntynyt toimii sellaisen vihan vallassa kuin hää oli suhteessa uskoviinja juutalaisiin ja ties mihin !

        "kumpikaan ei ole koskaan uudestisyntynyt ei osaa edes unta nähdä mitä se todella tarkoittaa, mutta pajatus on kova siitä huolimatta."

        No ja varmasti olen uudestisyntynyt vedstä ja Hengestä. Olen kastettu ja uskon Jeesukseen. Ei kukaan uudestisynnytä itseään vaan sen tekee Jumala, kasteeen kautta.


      • kjhgftr
        muaki kohta kirjoitti:

        "No nyt on varmaan sitten saatavissa tässä selitys miksi kukaan Apostoli ei noudattanut tuota teidän opetustanne !"
        Apostolithan noudattivat sitä. He kastoivat ja opettivat niin kuin Jeesus käski. Eikä ole meidän opetus, vaan Raamatun opetus.

        En ymmärrä miten tuo vaari liittyy tähän keskusteluun

        Halooooo!!!

        Paavali miekka sivistyksen tultua pakotti / käännytti kristilliset, Jeesuksen opetuslapsat rikollisen kristinuskon palvelukseen. He, jotka eivät suostuneet tapaettiin, kuuluisin heistä, Paavalia vastaan kilpaileva tässä:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        Kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä.
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia
        Kristilliset = Jeesuksen seurakuntalaisia

        Väität apostoleiden olevan Jeesuksen opetuslapsia mutta niin ei ole!

        Monilla on sellainen käsitys, että Jeesuksen opetuslapsia ovat kaikki satojen vuosien aikana kastetut MUTTA missä he ovat???

        Jeesuksen opetuslapsilleen antama käsky:
        Matt. 10:8
        Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.

        Opetuslasten tunnusmerkit:
        Markuksen evankeliumi:
        16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
        Luukkaan evankeliumi:
        10:19 Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.

        Valehtelijoille:
        Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


    • IsoP.

      Kukaan ei synny uudestaan "vedestä ja hengestä". Uudesti synnytään vain ylhäältä.

      Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".

      Kun synnytään uudesti se tarkoittaa, että on jo synnytty kerran aikaisemmin ja se syntyminen on tapahtunut lihasta, kuten kyseinen Raamatun kohta kertoo. Uudesti syntyminen on syntymistä toisen kerran, mutta silloin synnytään Hengen vaikutuksesta. Tämä syntyminen tapahtuu ylhäältä eikä sitä tee ihminen vesiensä kanssa, vaikka kuinka paljon kuvittelee tekevänsä.


      Matt 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

      Matt 28:19 kohta kertoo Pyhän Hengen kasteesta. Meidän tulee saattaa kaikki kansat evankeliumin piiriin että he voivat tulla uudestisyntyneiksi. Uudestisyntyminen on osa Pyhän Hengen kasteen vaikutusta.


      Matt 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      Matt 28:20 kohta kertoo mitä on tehtävä, jotta ihmiset voisivat uudestisyntyä.

      Jeesus sanoo: luuk4:43. Mutta hän sanoi heille: "Minun tulee muillekin kaupungeille julistaa Jumalan valtakunnan evankeliumia, sillä sitä varten minä olen lähetetty".

      Paavali sanoo: 1 Kor 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

      Meidät on lähetetty julistamaan evankeliumia eikä "kastamaan". Kastamisen hoitaa Jeesus, kun Hän on mennyt ylös ja näin me nyt voimme syntyä uudesti - ylhäältä.

      Jeesus sanoo: Apt 1:5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."

      Vesileikit on loppunut Jeesuksen sovitus työhön ja nyt uudenliiton aikana Jeesus hoitaa kasteen Pyhällä Hengellä, kun ensiksi olemme kylväneet sanaa otolliseen maaperään.

      • hgfdsyr

        No tuo Paavalin sanoma onkin taas saatanaa palvalleen rikollisen oppia, ainakin Paavalin itsensä mielestä raamatun mukaan!


    • Jeesus itse opettaa, kuinka lihasta syntyneen ihmisen, siis vauvan myös, tulee syntyä uudelleen ylhäältä, kasteessa vedestä ja Hengestä. Opetus on selkeä Raamatussa, sekä kirkon perimätiedonkin mukaan:


      Joh.3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
      4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
      5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

      • janoinen!

        Pitääkö sitä kastevettä myös juoda:

        " Joh 4:14
        Mutta joka juo sitä vettä , jota minä hänelle annan, se ei ikinä isoa eikä ikinä janoa,
        vaan se vesi tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."


      • fk ketxsw

        Siis missä kohtaa raamattuasi Jeesus opettaa, että vauvoja pitää kastaa lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuteen?
        Laita esiin sekin raamatun kohta!
        Ellei sitä vielä ole väärennetty raamattuun Jumalan ja Jeesuksen Omalla Sanalla niin olisko mahdollista, että opetat saatanaa palvelevien oppeja?


      • .jhgfd
        fk ketxsw kirjoitti:

        Siis missä kohtaa raamattuasi Jeesus opettaa, että vauvoja pitää kastaa lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuteen?
        Laita esiin sekin raamatun kohta!
        Ellei sitä vielä ole väärennetty raamattuun Jumalan ja Jeesuksen Omalla Sanalla niin olisko mahdollista, että opetat saatanaa palvelevien oppeja?

        ei weha vastaa
        tunnusti herransa
        vaikka johan se oli tiedossa tunnustamattakin!


      • ypoiuyr

        VARMA selvyys kasteenkin suhteen on siinä, että:
        JEESUS EI OLE KÄSKENYT KASTAA KETÄÄN, PIKKU LAPSIAKAAN, IHMSIÄ HEIDÄN LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUDEN JÄSENYYTEEN UHRI-USKOVAISIKSI.

        Mistään kohtaa evankeliumi ette löydä käsky jossa ihmisen lapsi pitää hengellisesti lapsikasteessa tappaa (tapetun merkki (risti) lapsen otsaa) joten joitte sukeltaa helevettiinne valehteleen saatanallisuuden oppejanne.


    • Pitääkö sitä kastevettä myös juoda:

      " Joh 4:14
      Mutta joka juo sitä vettä , jota minä hänelle annan, se ei ikinä isoa eikä ikinä janoa,
      vaan se vesi tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."

      weha: "kastevesi on hengellistä juomista".

      • sirkustemppu

        Weha yrittää taas sumuttaa!

        Kastevesi on materialistien tapa koettaa mitätöidä Pyhän Hengen näkymätöntä työtä.

        Vauva ei juo hengellisesti eikä tajua tuosta seremoniasta yhtään mitään. Se on
        sirkusta parhaimmillaan.


    • Uk: Vauva ei juo hengellisesti eikä tajua tuosta seremoniasta yhtään mitään. Se on
      sirkusta parhaimmillaan.

      weha: "Jumala ainakin tajuaa, sillä: "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet." (gal.3:27).

      • pipo riittää?

        Weha on siis samaa mieltä, että "Kristus puetaan päälle henkilökohtaisestai" eikä
        vanhempien ratkaisulla!
        Ja tuo puku peittää koko ruumiin eikä vain päälakea.

        Vai tarkoittaako Weha sitä, että tuo pukukin pitäisi juosa?


    • Uskon kautta, Kasteessa puetaan Kristus yllemme, niin kuin kohta kertoo. Silloin ollaan Aabrahamin siementä perillisiä, niin kuin kasteen lupaus kertoo. Tämä puku on siis päällämme hengellisesti, kuten kohta kertoo.

      • IsoP.

        weha:

        Ihan hyvä, mutta mihin sitä vettä tarvitaan kun Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä. Henki meidät yhdistää Jeesukseen eikä vesi. Me olemme kastettu Pyhällä Hengellä Kristukseen eli "pukeneet" Kristuksen päällemme. Kun ymmärrämme "kaste" sanan oikean merkityksen "upottaa". Silloin gal 3:27 saa oikean merkityksen "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen upotettu, olette Kristuksen päällenne pukeneet."

        Tämän Kristus ruumiin pää on Jeesus ja me ollaan sen muita jäseniä.

        Puheistasi päätellen olet pukenut vettä päällesi?


      • lkjhgtfr
        IsoP. kirjoitti:

        weha:

        Ihan hyvä, mutta mihin sitä vettä tarvitaan kun Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä. Henki meidät yhdistää Jeesukseen eikä vesi. Me olemme kastettu Pyhällä Hengellä Kristukseen eli "pukeneet" Kristuksen päällemme. Kun ymmärrämme "kaste" sanan oikean merkityksen "upottaa". Silloin gal 3:27 saa oikean merkityksen "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen upotettu, olette Kristuksen päällenne pukeneet."

        Tämän Kristus ruumiin pää on Jeesus ja me ollaan sen muita jäseniä.

        Puheistasi päätellen olet pukenut vettä päällesi?

        *nauraa*
        Ei oo sinuakaan ymmärryksellä herrasi valistanut!:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        Tuollaiseksi ei kukaan synny, vaan tuollaiseksi aivopestään...


      • lkoijhu

        Vaalehtelet!
        YLÖSNOUSSEELLA KRISTUKSELLA EI OLE RUUMISTA VAAN KEHO!
        pilkkaat Jeesus saatanallisuuden torvees soitellen
        HÄPEÄ!


    • IsoP.

      Nainen kaivolla kohtasi Jeesuksen. Naisella oli jano, siksi hän oli tullut kaivolle. Hän janosi myös sydämmessään, niinkuin me kaikki olemme.

      Jeesus sanoi: kaivon vesi ei voi poistaa janoa. Samoin ei vesikaste voi poistaa meistä syntiä ja likaa. Niinkuin eläin uhrit eivät voineet sovittaa meitä täydellisesti Jumalan kanssa.

      Jeesus sanoi: Minä voin antaa elävää vettä. Hän puhui Pyhästä Hengestä. Jeesus voi antaa Pyhän Hengen sydämmeemme, niin että sydämmemme jano sammuu, koska olemme saaneet sen mikä meiltä on puuttunut - yhteyden Jumalaan. Kaikki uskovat olemme saaneet juoda samaa Henkeä ja olemme saaneet levon, emmekä enää etsi jotain mikä meiltä puuttuu. Uskolla me puhdistamme sydämmemme jossa Pyhä Henki vaikuttaa uudistaen. Tähän Pyhän Hengen osallisuuteen me olemme tulleet osallisiksi Jeesuksen kertakaikkisella uhrilla.

      Jeesus lupasi antaa meille elävää vettä eli kastaa Pyhällä Hengellä. Miksi Jeesus ei puhunut naiselle vesikasteesta kaivolla, vaikka Jeesus oli hetki sitten tullut opetuslasten kanssa kastamasta? Koska Jeesus tiesi, että pian kaikki muuttuu vesikaste jää ja sidokset rukous paikkoihin katkeaa. Kaikki uskonnolliset suoritukset käyvät tarpeettomiksi. Kun uskomme ja synnymme uudesti ylhäältä tulemme kastetuksi Pyhällä Hengellä, emme enää tarvitse uskonnollista temppeliä rukoillaksemme. Sillä me olemme temppeli ja me rukoilemme hengessä. Olemme vapaita paikoista ja kirkollisista kaavoista ja tavoista ja perinteistä.

      Haluatko juoda vettä vai haluatko juoda elävää vettä?
      Haluatko olla perinnäissääntöjen vanki vai vapaa Hengessä?

    • hvfrkl

      Jeesus teroittaa vedestä ja Hengestä syntymistä (Joh. 3:5). Siis sekä vesi että Henki ovat tarpeellisia.

      • näin se menee

        Ja mielestäsi vesi tuossa pitää ymmärtää kirjaimellisesti? Kun Jeesus Sykarin kaivolla puhuessaan sanoi: "joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan...." niin onkos tuossakin kirjaimellista vettä?

        Vesi on tätä luomakuntaa joka ei kyllä kykenen ketään uudestisynnytämään ja kyse tuossa Joh 3:5 kohdassa puhuttaessa vedestä tulee ymmärtää näin: "joka ei synny Sanasta ja Hengestä, niin silloin se pitää yhtä muun Raamatun ilmoituksen kanssa. 1. Piet 1:23 "te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta."


      • näinsetodellamenee
        näin se menee kirjoitti:

        Ja mielestäsi vesi tuossa pitää ymmärtää kirjaimellisesti? Kun Jeesus Sykarin kaivolla puhuessaan sanoi: "joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan...." niin onkos tuossakin kirjaimellista vettä?

        Vesi on tätä luomakuntaa joka ei kyllä kykenen ketään uudestisynnytämään ja kyse tuossa Joh 3:5 kohdassa puhuttaessa vedestä tulee ymmärtää näin: "joka ei synny Sanasta ja Hengestä, niin silloin se pitää yhtä muun Raamatun ilmoituksen kanssa. 1. Piet 1:23 "te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta."

        Jeesuksen sanoihin voimme luottaa. Jeesus ei sanonut Sanasta ja Hengestä, vaan vedestä je Hengestä. Kukaan selväjärkinen ei puhu niin että toinen sana olisi vertaus ja toinen ei, joten jos sana "vesi" ymmärretään vertauksena niin myös sanan "Henki" pitäisi olla vertauskuva. Ja mitähän se olisi??

        Uudestikastajat haluavat korjailla Jeesusta ja muutella Hänen selviä sanojaan. Kristus vahvistaa, että uudestisyntyminen tapahtuu kasteessa, jossa Jumalan Sana toimii. Tämä on myös sopusoinnussa muun Raamatun ilmoituksen kanssa.


      • näin se menee
        näinsetodellamenee kirjoitti:

        Jeesuksen sanoihin voimme luottaa. Jeesus ei sanonut Sanasta ja Hengestä, vaan vedestä je Hengestä. Kukaan selväjärkinen ei puhu niin että toinen sana olisi vertaus ja toinen ei, joten jos sana "vesi" ymmärretään vertauksena niin myös sanan "Henki" pitäisi olla vertauskuva. Ja mitähän se olisi??

        Uudestikastajat haluavat korjailla Jeesusta ja muutella Hänen selviä sanojaan. Kristus vahvistaa, että uudestisyntyminen tapahtuu kasteessa, jossa Jumalan Sana toimii. Tämä on myös sopusoinnussa muun Raamatun ilmoituksen kanssa.

        No miks se uudestisyntyminen ei näy kenenkään luterilaisen elämässä? Ei kuule uudestisyntyneet sillälailla elä riettaasti niinkuin kirkolliset elää, papitkin rikkoo avion moneen kertaan, homot ja lesbot ovat kirkkoherroina, tavalliset riviluterilaiset könttää umpipäissään pitkin ojanpohjia jne. Joten on tainnut olla saastunutta vettä kaikkien luterilaisten kastevesi, kun ei ole kyennyt synnyttämään uutta elämää niissä kastetuissa.

        Äläkä syytä uskonpuutteesta vanhempia tai kummeja tai ketään muitakaan. Jos kerran vesi synnyttää udesti ylhäältä niin kyllä se näkyisi käytännön elämässä, mutta kun ei näy!


      • tarvitaan ruokaa!
        näin se menee kirjoitti:

        No miks se uudestisyntyminen ei näy kenenkään luterilaisen elämässä? Ei kuule uudestisyntyneet sillälailla elä riettaasti niinkuin kirkolliset elää, papitkin rikkoo avion moneen kertaan, homot ja lesbot ovat kirkkoherroina, tavalliset riviluterilaiset könttää umpipäissään pitkin ojanpohjia jne. Joten on tainnut olla saastunutta vettä kaikkien luterilaisten kastevesi, kun ei ole kyennyt synnyttämään uutta elämää niissä kastetuissa.

        Äläkä syytä uskonpuutteesta vanhempia tai kummeja tai ketään muitakaan. Jos kerran vesi synnyttää udesti ylhäältä niin kyllä se näkyisi käytännön elämässä, mutta kun ei näy!

        Ymmärrät kai, että lapsi voi jopa kuolla jos ei saa ruokaa, riittävän hyvää sellaista!

        Monet luterilaisen kirkon Jumalan lapset eivät saa hyvää hengellistä ruokaa, mitä heille voi jopa tapahtua ... ?


      • Simelius viisain
        näin se menee kirjoitti:

        No miks se uudestisyntyminen ei näy kenenkään luterilaisen elämässä? Ei kuule uudestisyntyneet sillälailla elä riettaasti niinkuin kirkolliset elää, papitkin rikkoo avion moneen kertaan, homot ja lesbot ovat kirkkoherroina, tavalliset riviluterilaiset könttää umpipäissään pitkin ojanpohjia jne. Joten on tainnut olla saastunutta vettä kaikkien luterilaisten kastevesi, kun ei ole kyennyt synnyttämään uutta elämää niissä kastetuissa.

        Äläkä syytä uskonpuutteesta vanhempia tai kummeja tai ketään muitakaan. Jos kerran vesi synnyttää udesti ylhäältä niin kyllä se näkyisi käytännön elämässä, mutta kun ei näy!

        Tätä uudestikastajat usein väittävät: Jos lapsi uudestisyntyy kasteessa, niin miksi valtaosa kirkon jäsenistä ja lapsena kastetuista ei usko

        Kysymys on aivan onneton. Ensiksikin kasteen ja uudestisyntymisen välillä ei tarvita jos -sanaa, kun Herra itse on Sanassaan luvannut uudestisynnyttää kasteessa. Toiseksi, ei Raamattu opeta että uudestisyntymisen jälkeen ihmiset ovat erossa seurakunnasta ja kaikki on näin Ok, vaan uskon tie alkaa kasteesta ja uudestisyntymisestä, ja mukana tarvitaan henklökohtainen sunde Jumalaan, Sanan lukemista, ehoollisella käyntiä, elävä seurakuntayhteys, jne. Ihminen, joka ei ole kasteen jälkeen saanut opetusta, tai ei ole ollut seurakuntayhteydessä, ei voi pysyä kristillisessä uskossa.

        Eihän tuhlaajapojan tapauksessakaan kukaan kysy että onkohan hän varmasti Isänsä poika kuin noin käyttäytyy ja käyttää rahansa typerästi. Ei se vie häntä isän, siis Jumalan, lapsesta pois, mutta tämä lapseus siis kasteessa saatu Kristus ja Jumalan lapseus pysyvät sinänsä voimassa, vaikka kastettu onkin lähtenyt maailmaan.


      • mietittävää
        Simelius viisain kirjoitti:

        Tätä uudestikastajat usein väittävät: Jos lapsi uudestisyntyy kasteessa, niin miksi valtaosa kirkon jäsenistä ja lapsena kastetuista ei usko

        Kysymys on aivan onneton. Ensiksikin kasteen ja uudestisyntymisen välillä ei tarvita jos -sanaa, kun Herra itse on Sanassaan luvannut uudestisynnyttää kasteessa. Toiseksi, ei Raamattu opeta että uudestisyntymisen jälkeen ihmiset ovat erossa seurakunnasta ja kaikki on näin Ok, vaan uskon tie alkaa kasteesta ja uudestisyntymisestä, ja mukana tarvitaan henklökohtainen sunde Jumalaan, Sanan lukemista, ehoollisella käyntiä, elävä seurakuntayhteys, jne. Ihminen, joka ei ole kasteen jälkeen saanut opetusta, tai ei ole ollut seurakuntayhteydessä, ei voi pysyä kristillisessä uskossa.

        Eihän tuhlaajapojan tapauksessakaan kukaan kysy että onkohan hän varmasti Isänsä poika kuin noin käyttäytyy ja käyttää rahansa typerästi. Ei se vie häntä isän, siis Jumalan, lapsesta pois, mutta tämä lapseus siis kasteessa saatu Kristus ja Jumalan lapseus pysyvät sinänsä voimassa, vaikka kastettu onkin lähtenyt maailmaan.

        Olisikohan vika siinä, että kirkko ei ala opettamaan heti kastettua vauvaa, vaan odottaa
        tuonne rippikoulu-ikään asti?
        Eiväthän vauvat käy edes ehtoollisella eivätkä lue Sanaa.
        Käsketäänkö Raamatussa odottamaan, kunnes vauva tulee ymmärtävään ikään ennenkuin häntä voidaan opettaa?
        Eikö Jumalan sana tehoakkaan vauvaan?

        Alkuseurakunnassa kaikki kastetut saivat opetusta heti kasteensa jälkeen:
        "Ja he pysyivät apostolien opetuksessa, leivän murtamisessa ja rukouksessa". Ap 2:42


      • aerwghwerh
        mietittävää kirjoitti:

        Olisikohan vika siinä, että kirkko ei ala opettamaan heti kastettua vauvaa, vaan odottaa
        tuonne rippikoulu-ikään asti?
        Eiväthän vauvat käy edes ehtoollisella eivätkä lue Sanaa.
        Käsketäänkö Raamatussa odottamaan, kunnes vauva tulee ymmärtävään ikään ennenkuin häntä voidaan opettaa?
        Eikö Jumalan sana tehoakkaan vauvaan?

        Alkuseurakunnassa kaikki kastetut saivat opetusta heti kasteensa jälkeen:
        "Ja he pysyivät apostolien opetuksessa, leivän murtamisessa ja rukouksessa". Ap 2:42

        NOOOOOOOOOOOOOOOOOUUUUUUUUUUUUUUUUUU!

        Sairas omia lapsiaan raiskaava ja kristittyjä vihaava saatananpalvoja miekkalähetystolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa on palannut! Hän on niin sairas!!

        Kauanpa hän malttoi pysyä pois tältä palstalta. Sairasta on hänen touhunsa.


      • kswgkrthw
        aerwghwerh kirjoitti:

        NOOOOOOOOOOOOOOOOOUUUUUUUUUUUUUUUUUU!

        Sairas omia lapsiaan raiskaava ja kristittyjä vihaava saatananpalvoja miekkalähetystolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa on palannut! Hän on niin sairas!!

        Kauanpa hän malttoi pysyä pois tältä palstalta. Sairasta on hänen touhunsa.

        Höhööö! Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa palvoo myös neitsyn Mariaa, älkää unohtako sitä. Höhööö!!


      • Simelius viisain
        mietittävää kirjoitti:

        Olisikohan vika siinä, että kirkko ei ala opettamaan heti kastettua vauvaa, vaan odottaa
        tuonne rippikoulu-ikään asti?
        Eiväthän vauvat käy edes ehtoollisella eivätkä lue Sanaa.
        Käsketäänkö Raamatussa odottamaan, kunnes vauva tulee ymmärtävään ikään ennenkuin häntä voidaan opettaa?
        Eikö Jumalan sana tehoakkaan vauvaan?

        Alkuseurakunnassa kaikki kastetut saivat opetusta heti kasteensa jälkeen:
        "Ja he pysyivät apostolien opetuksessa, leivän murtamisessa ja rukouksessa". Ap 2:42

        Älä kysy typeriä, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.

        Opettaminen alkaa heti kun lapsi ymmärtää jotakin ja jatkuu koko ajan ja muuttuu sitä mukaan konkreettisemmaksi kun lapsen ymmärrys kasvaa. Tuon yhden jakeen perusteella on täydellisen idioottimaista tehdä mitään johtopäätöstä, että kaikki saivat heit opteusta. Vauvojen kohdalla toki toimittiin toisin, ei sitä tarvitse erikseen mainita. Alkuseurakunta otti jo pienet vauvatkin joukkoon, ei olisi tullut kuulonkaan, etä lapset olisi jätetty seurakunnan ulkopuoellle, sillä heillekin armo Kristuksessa kuuluu.

        Jos perusteet lapsikastetta vastaan ovat tällä tasolla, niin ne saa minut huvittumaan, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa. :-)


      • viisaampi Simelius
        Simelius viisain kirjoitti:

        Älä kysy typeriä, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.

        Opettaminen alkaa heti kun lapsi ymmärtää jotakin ja jatkuu koko ajan ja muuttuu sitä mukaan konkreettisemmaksi kun lapsen ymmärrys kasvaa. Tuon yhden jakeen perusteella on täydellisen idioottimaista tehdä mitään johtopäätöstä, että kaikki saivat heit opteusta. Vauvojen kohdalla toki toimittiin toisin, ei sitä tarvitse erikseen mainita. Alkuseurakunta otti jo pienet vauvatkin joukkoon, ei olisi tullut kuulonkaan, etä lapset olisi jätetty seurakunnan ulkopuoellle, sillä heillekin armo Kristuksessa kuuluu.

        Jos perusteet lapsikastetta vastaan ovat tällä tasolla, niin ne saa minut huvittumaan, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa. :-)

        Jospa kuitenkin alottaisi sen vauvan opettamisen heti vaikkapa jo seuraavana päivänä kastamisesta niin ei tärveltyis arvokasta aikaa hukkaan. Jos ne vauvat ymmärtää uskoa niin eikös ne silloin ymmärrä opetustakin. ja lauletaanhan virressäkin: "jok ainut hyödytön hetkistäs on hukkaan heitetty leiviskäs" joten kipin kapin opettamaan niitä vauveleita.


      • vauvakoulu
        viisaampi Simelius kirjoitti:

        Jospa kuitenkin alottaisi sen vauvan opettamisen heti vaikkapa jo seuraavana päivänä kastamisesta niin ei tärveltyis arvokasta aikaa hukkaan. Jos ne vauvat ymmärtää uskoa niin eikös ne silloin ymmärrä opetustakin. ja lauletaanhan virressäkin: "jok ainut hyödytön hetkistäs on hukkaan heitetty leiviskäs" joten kipin kapin opettamaan niitä vauveleita.

        Mutta miksi se opetus jätetään ihmisten tehtäväksi?
        Eikö Jumala, joka kastaa vauvan, voisi myös opettaa tätä? Jos kerran Jumala voi vaikuttaa vauvassa uskoa niin eikö Hän voisi vaikuttaa vauvassa myös oppimista?

        Ymmärrystähän näissä asioissa ei kuulemma tarvita.

        Säästyisi paljon vaivaa ja rahaa. Rippikoulut voitaisiin lopettaa ja säästyneet varat voisi käyttää vaikkapa sateenkaarimessujen jä'rjestämiseen.


      • Simelius viisain
        vauvakoulu kirjoitti:

        Mutta miksi se opetus jätetään ihmisten tehtäväksi?
        Eikö Jumala, joka kastaa vauvan, voisi myös opettaa tätä? Jos kerran Jumala voi vaikuttaa vauvassa uskoa niin eikö Hän voisi vaikuttaa vauvassa myös oppimista?

        Ymmärrystähän näissä asioissa ei kuulemma tarvita.

        Säästyisi paljon vaivaa ja rahaa. Rippikoulut voitaisiin lopettaa ja säästyneet varat voisi käyttää vaikkapa sateenkaarimessujen jä'rjestämiseen.

        "Mutta miksi se opetus jätetään ihmisten tehtäväksi?"

        Koska Jumala on näin säätänyt ja käskenyt meidät opettamaan. Voit kysyä asiaa suoraan Jumalalta.

        "Jumala voi vaikuttaa vauvassa uskoa niin eikö Hän voisi vaikuttaa vauvassa myös oppimista?"
        Kyllä voi halutessaan, mutta Jumala toimii haluamallaan tavalla

        Sinä ja muut typerät uudestikastajat voivat spekuloida sillä mitä Jumala voi ja ei voi tehdä, mutta me kristityt keskitymme noudattamaan Jumalan Sanaa ja tekemään kuten Hän on käskenyt.


      • Simelius viisain
        viisaampi Simelius kirjoitti:

        Jospa kuitenkin alottaisi sen vauvan opettamisen heti vaikkapa jo seuraavana päivänä kastamisesta niin ei tärveltyis arvokasta aikaa hukkaan. Jos ne vauvat ymmärtää uskoa niin eikös ne silloin ymmärrä opetustakin. ja lauletaanhan virressäkin: "jok ainut hyödytön hetkistäs on hukkaan heitetty leiviskäs" joten kipin kapin opettamaan niitä vauveleita.

        "Jos ne vauvat ymmärtää uskoa niin eikös ne silloin ymmärrä opetustakin"

        Vauva ei ymmärrä uskoa, vaan hän uskoo, sillä Jumala tämän uskon lahjoittaa. Vauva ei kykyjensä puolesta ymmärrä opetusta eikä ymmärrä uskovansa, mutta onneksi pelastus ja Jumalan lahjoittama usko ei jää kiinni ihmisen kehittymättömyydestä, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.


      • eitpa
        vauvakoulu kirjoitti:

        Mutta miksi se opetus jätetään ihmisten tehtäväksi?
        Eikö Jumala, joka kastaa vauvan, voisi myös opettaa tätä? Jos kerran Jumala voi vaikuttaa vauvassa uskoa niin eikö Hän voisi vaikuttaa vauvassa myös oppimista?

        Ymmärrystähän näissä asioissa ei kuulemma tarvita.

        Säästyisi paljon vaivaa ja rahaa. Rippikoulut voitaisiin lopettaa ja säästyneet varat voisi käyttää vaikkapa sateenkaarimessujen jä'rjestämiseen.

        Jaahas, ystävät! Sairas kristityjä vihaava trolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa on taas palannut apajilleen. Siis eksyttämään meitä Kristuksen omia. Hän ei malta pysyä pois tältä palstalta, sillä hänen vihansa kristittyjä kohtaan on niin valtava. Hänen väitteensä on jo osoitettu kestämättömiksi, mikä tietysti lisää hänen katkeruuttaan.

        Hänen puheensa taikavedestä on tarkoitushakuista Kristuksen asettaman kasteen pilkkaamista. Jumala kyllä tuomitsee pilkkaajat, meidän ei tarvitse siihen ryhtyä. Mies itse ei välitä Raamatun Sanasta pätkän vertaan, sen huomaa siitä että hän haluaa järjestää sateenkaarimessuja. Hän kyselee koko ajan aivan käsittämättöän typeriä kysymyksiä, koska ei osaa erottaa Jumalan lakia ja evankeliumia, siis armoa Kristuksessa, toisistaan

        Sana varoittaa: "Maailmassa on nyt liikkeellä monia (uudestikastaja-inttäjä-)eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, (uudestikastaja-inttääjä-)eksyttäjä" (2. Joh. 1:7)


      • gharwg
        eitpa kirjoitti:

        Jaahas, ystävät! Sairas kristityjä vihaava trolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa on taas palannut apajilleen. Siis eksyttämään meitä Kristuksen omia. Hän ei malta pysyä pois tältä palstalta, sillä hänen vihansa kristittyjä kohtaan on niin valtava. Hänen väitteensä on jo osoitettu kestämättömiksi, mikä tietysti lisää hänen katkeruuttaan.

        Hänen puheensa taikavedestä on tarkoitushakuista Kristuksen asettaman kasteen pilkkaamista. Jumala kyllä tuomitsee pilkkaajat, meidän ei tarvitse siihen ryhtyä. Mies itse ei välitä Raamatun Sanasta pätkän vertaan, sen huomaa siitä että hän haluaa järjestää sateenkaarimessuja. Hän kyselee koko ajan aivan käsittämättöän typeriä kysymyksiä, koska ei osaa erottaa Jumalan lakia ja evankeliumia, siis armoa Kristuksessa, toisistaan

        Sana varoittaa: "Maailmassa on nyt liikkeellä monia (uudestikastaja-inttäjä-)eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, (uudestikastaja-inttääjä-)eksyttäjä" (2. Joh. 1:7)

        Puhut eitpa asiaa! Tuo Mariaa palvova uudestikastaja-trolli on väsyttävä eksyttäjä taikavesijuttuineen.


      • voi pimeyttä
        eitpa kirjoitti:

        Jaahas, ystävät! Sairas kristityjä vihaava trolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa on taas palannut apajilleen. Siis eksyttämään meitä Kristuksen omia. Hän ei malta pysyä pois tältä palstalta, sillä hänen vihansa kristittyjä kohtaan on niin valtava. Hänen väitteensä on jo osoitettu kestämättömiksi, mikä tietysti lisää hänen katkeruuttaan.

        Hänen puheensa taikavedestä on tarkoitushakuista Kristuksen asettaman kasteen pilkkaamista. Jumala kyllä tuomitsee pilkkaajat, meidän ei tarvitse siihen ryhtyä. Mies itse ei välitä Raamatun Sanasta pätkän vertaan, sen huomaa siitä että hän haluaa järjestää sateenkaarimessuja. Hän kyselee koko ajan aivan käsittämättöän typeriä kysymyksiä, koska ei osaa erottaa Jumalan lakia ja evankeliumia, siis armoa Kristuksessa, toisistaan

        Sana varoittaa: "Maailmassa on nyt liikkeellä monia (uudestikastaja-inttäjä-)eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, (uudestikastaja-inttääjä-)eksyttäjä" (2. Joh. 1:7)

        Trollikuoro taas liikkeellä. Te vedestä syntyneet taidatte keskittyä vain haukkumiseen.
        Ette ilmeisesti kykene pohtimaan oppinne onttoutta.

        Eiköhän ole niin, että nuo vedestä syntyneet niitä sateenkaarimessuja järjestävät.
        Pitikö taas turvautua valheeseen?
        Mutta sen kyllä ymmärtää, kun katsoo mitä tuloksia tuo taikavesi saa aikaan.

        Ihme, ettei se pakollinen vauvakaste ole vielä ilmestynyt Raamattuun. Kyllä tuollaisella
        haukkumisella se pitäisi jo näkyä.

        Hauskaa seurata, minkälaista hedelmää teidän kasteenne saa aikaan:
        "! Sairas kristityjä vihaava trolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä"
        "! Sinä ja muut typerät uudestikastajat"

        Toivottavasti Jumala tuomitsee tuollaiset pilkkaajat.


      • eitpa
        voi pimeyttä kirjoitti:

        Trollikuoro taas liikkeellä. Te vedestä syntyneet taidatte keskittyä vain haukkumiseen.
        Ette ilmeisesti kykene pohtimaan oppinne onttoutta.

        Eiköhän ole niin, että nuo vedestä syntyneet niitä sateenkaarimessuja järjestävät.
        Pitikö taas turvautua valheeseen?
        Mutta sen kyllä ymmärtää, kun katsoo mitä tuloksia tuo taikavesi saa aikaan.

        Ihme, ettei se pakollinen vauvakaste ole vielä ilmestynyt Raamattuun. Kyllä tuollaisella
        haukkumisella se pitäisi jo näkyä.

        Hauskaa seurata, minkälaista hedelmää teidän kasteenne saa aikaan:
        "! Sairas kristityjä vihaava trolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä"
        "! Sinä ja muut typerät uudestikastajat"

        Toivottavasti Jumala tuomitsee tuollaiset pilkkaajat.

        Taas on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa liikkeellä

        Kaikki ihmiset ovat vedestä synyneitä, lapsivedestä, joten tuo väitteeesi sateenkaarimessujen järkkäämisestä pitää täysin paikkaansa. Mutta miten sateenkaarimessut liittyvät mihinkään?? Sen sijaan me kristityt olemme syntyneet vedestä ja Hengestä. Sinulla on jokin sairas kiinytymys johonkin taikaveteen kun sitä koko ajan hoet.

        Ihme kun tuolla taikavesihokemisella opettamasi uudestikaste ei ilmesty Raamattuun. Luulisi se tuopllaisella hinduksi ja sadikstiksi haukkumisella ja Marian palvonnan kehuskelemisella jo sinne ilmestyä,m utta ei vieläkään.

        Ei ole minun vikani että olet sairas kristittyjä vihaava trolli, itse sinä käytökselläsi olet sen osoittanut. Jeesusta ja Hänen omiaan täällä pilkkaat.

        Tiedät että siuna harmittaa suuresti uudestikastajaoppisi onttous ja se ettei se saa tukea Raamatusta. Olet katkera kristityille jotka Jeesusta seuraavat. Mutta omapa on asiasi.


      • hsrhewhh
        voi pimeyttä kirjoitti:

        Trollikuoro taas liikkeellä. Te vedestä syntyneet taidatte keskittyä vain haukkumiseen.
        Ette ilmeisesti kykene pohtimaan oppinne onttoutta.

        Eiköhän ole niin, että nuo vedestä syntyneet niitä sateenkaarimessuja järjestävät.
        Pitikö taas turvautua valheeseen?
        Mutta sen kyllä ymmärtää, kun katsoo mitä tuloksia tuo taikavesi saa aikaan.

        Ihme, ettei se pakollinen vauvakaste ole vielä ilmestynyt Raamattuun. Kyllä tuollaisella
        haukkumisella se pitäisi jo näkyä.

        Hauskaa seurata, minkälaista hedelmää teidän kasteenne saa aikaan:
        "! Sairas kristityjä vihaava trolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä"
        "! Sinä ja muut typerät uudestikastajat"

        Toivottavasti Jumala tuomitsee tuollaiset pilkkaajat.

        Sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa käyttää aina samoja haukkumanimia kuten "trollikuoro" ja "taikavesi" ja "vedestä syntynyt" ja "vauvakastefanaatikko". Ilmeisesti hän on saanut nämä haukkumanimet palvomaltaan neitsyt Marialta, sillä kukaan kristitty ei käytä noita eivätkä muutkaan uudestikastajat käytä noita. Tällä trollilla on ihan oma kieli. Viha muita kohtaa on hänessä hirvittävä

        Sairasta.


      • kjhugyft

        Johanneksen evankeliumi:
        3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. "

        Miten ne uskovaiset syntyvät?
        Ihmiset syntyvät äidin lapsivedessä Jumalan Valtakunnan kaltaisina, synnittöminä ja perisynnittöminä, seelaista ei Jumalan Valtakunnassa ole.

        Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa:
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        Satoja miljoonia ihmisiä, tappaneella, tapattaneella ja mm lapsiakin raiskanneella rikollisella kristinuskolla ei ole Jumala ja Jeesus eikä Pyhä Henki vaan saatanaa palvelevien herra jumala eksyttäjänä epäjumalineen:
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)


      • viisaampi Simelius
        Simelius viisain kirjoitti:

        "Jos ne vauvat ymmärtää uskoa niin eikös ne silloin ymmärrä opetustakin"

        Vauva ei ymmärrä uskoa, vaan hän uskoo, sillä Jumala tämän uskon lahjoittaa. Vauva ei kykyjensä puolesta ymmärrä opetusta eikä ymmärrä uskovansa, mutta onneksi pelastus ja Jumalan lahjoittama usko ei jää kiinni ihmisen kehittymättömyydestä, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.

        On se ihmeellistä tuo luterilaisuus, kun ei tartte ymmärtää, ei tartte tietää jne ja kuitenkin uskoo?
        Ettei vaan olisi jo ymmärtävään ikään tulleiden luulottelua? Ja sitähän se onkin!!!


      • oi8u7y6
        viisaampi Simelius kirjoitti:

        On se ihmeellistä tuo luterilaisuus, kun ei tartte ymmärtää, ei tartte tietää jne ja kuitenkin uskoo?
        Ettei vaan olisi jo ymmärtävään ikään tulleiden luulottelua? Ja sitähän se onkin!!!

        sellaisia kai he ovat, tunnustuksensa kaltaisia...:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        Tuollaiseksi ei kukaan synny, vaan tuollaiseksi aivopestään...


      • voi pimeyttä
        viisaampi Simelius kirjoitti:

        On se ihmeellistä tuo luterilaisuus, kun ei tartte ymmärtää, ei tartte tietää jne ja kuitenkin uskoo?
        Ettei vaan olisi jo ymmärtävään ikään tulleiden luulottelua? Ja sitähän se onkin!!!

        Niinhän se todella on.

        Ja nuo ressukat kuvittelevat, että kun oikein kovasti haukkuu toista ja valehtelee toisen
        sanomaksi asioita, joita itse tekee, niin sillä saisi hyvät perusteet vauvakasteelle. Heillä on ilmeisesti jonkinlainen kilpailu siitä, kuka osaa keksiä rumimmat haukkumasanat.

        Sairastahan tuollainen panettelu on, mutta eivät nämä ressukat sitä tajua. Kelaavat samaa sopaa veden ihmeellisestä taikavoimasta.


      • Simelius viisain
        viisaampi Simelius kirjoitti:

        On se ihmeellistä tuo luterilaisuus, kun ei tartte ymmärtää, ei tartte tietää jne ja kuitenkin uskoo?
        Ettei vaan olisi jo ymmärtävään ikään tulleiden luulottelua? Ja sitähän se onkin!!!

        Usko on Jumalan lahja, jonka tiellä ei ole ihmisen puuttelliset kyvyt. Uudestikastajille kun usko on oma ansio, niin tottakai puhutaan sillon aivan eri asioista. Aikuinen ihminen, jolla on ymmärrys, on usko silloin ymmärryksen uskoa. Pieni lapsi, jolla Herra uskon lahjoittaa ja joka ei ymmärrä, uskoo sitten ilman ymmärrystä. Usko on täysin Jumalan teko.


      • U-k-i-e n R:lle
        voi pimeyttä kirjoitti:

        Niinhän se todella on.

        Ja nuo ressukat kuvittelevat, että kun oikein kovasti haukkuu toista ja valehtelee toisen
        sanomaksi asioita, joita itse tekee, niin sillä saisi hyvät perusteet vauvakasteelle. Heillä on ilmeisesti jonkinlainen kilpailu siitä, kuka osaa keksiä rumimmat haukkumasanat.

        Sairastahan tuollainen panettelu on, mutta eivät nämä ressukat sitä tajua. Kelaavat samaa sopaa veden ihmeellisestä taikavoimasta.

        Säälittävät on tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa. Hän kuvittelee, että kristittyjä, Jeesusta ja Hänen tekojaan pilkkaamalla uudestikasta ilmestyy Raamattuun. Ei vaan ilmesty. Vaikka kuinka haukkuu muita alias erroreiksi, sadisteiksi ja hinduiksi, vauvakastefaneista puhumattakaan, ei uudestikastetta silti Raamatusta löydy. Tämä taas aiheuttaa tässä henkilössa katkeruutta.

        Kukaan ei voi sille mitään että olet sairas ja puhut muista pahaa, opetat Raamatulle vieraita oppeja ja intät samoja fraaseja

        Olet sairas kristittyjä vihaava trolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa. Eikä kyse ole haukkumisesta vaan tosiaioisden sanomisesta. Valitettavasti

        Voi pimeyttä, näin se vaan on sinun kohdallasi.


      • Armo, ei ratkaisu
        Simelius viisain kirjoitti:

        Usko on Jumalan lahja, jonka tiellä ei ole ihmisen puuttelliset kyvyt. Uudestikastajille kun usko on oma ansio, niin tottakai puhutaan sillon aivan eri asioista. Aikuinen ihminen, jolla on ymmärrys, on usko silloin ymmärryksen uskoa. Pieni lapsi, jolla Herra uskon lahjoittaa ja joka ei ymmärrä, uskoo sitten ilman ymmärrystä. Usko on täysin Jumalan teko.

        -- Usko on Jumalan lahja, jonka tiellä ei ole ihmisen puuttelliset kyvyt.

        Näin on.


      • doordoor
        voi pimeyttä kirjoitti:

        Niinhän se todella on.

        Ja nuo ressukat kuvittelevat, että kun oikein kovasti haukkuu toista ja valehtelee toisen
        sanomaksi asioita, joita itse tekee, niin sillä saisi hyvät perusteet vauvakasteelle. Heillä on ilmeisesti jonkinlainen kilpailu siitä, kuka osaa keksiä rumimmat haukkumasanat.

        Sairastahan tuollainen panettelu on, mutta eivät nämä ressukat sitä tajua. Kelaavat samaa sopaa veden ihmeellisestä taikavoimasta.

        Jos sinusta, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Ramaatusa, tuntuu että sinua haukutaan niin pysy poissa tältä pasltalta. Ei kukaan pakota sinua täällä olemaan. Kuten huomaat, kukaan ei sinua täällä kaipaa. Se ei johdu näkemyksistäsi, vaan siitä ettet osaa keskustella asiallisesti ja muita haukkumatta, ja kun jäät alakynteen niin alat rienaamaan muita.

        Sitä niittää mitä kylvää, uudestikastaja-inttääj-eksyttäjä näin Raamatussa.


      • voi pimeyttä
        U-k-i-e n R:lle kirjoitti:

        Säälittävät on tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa. Hän kuvittelee, että kristittyjä, Jeesusta ja Hänen tekojaan pilkkaamalla uudestikasta ilmestyy Raamattuun. Ei vaan ilmesty. Vaikka kuinka haukkuu muita alias erroreiksi, sadisteiksi ja hinduiksi, vauvakastefaneista puhumattakaan, ei uudestikastetta silti Raamatusta löydy. Tämä taas aiheuttaa tässä henkilössa katkeruutta.

        Kukaan ei voi sille mitään että olet sairas ja puhut muista pahaa, opetat Raamatulle vieraita oppeja ja intät samoja fraaseja

        Olet sairas kristittyjä vihaava trolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa. Eikä kyse ole haukkumisesta vaan tosiaioisden sanomisesta. Valitettavasti

        Voi pimeyttä, näin se vaan on sinun kohdallasi.

        Tämäkö ei ole haukkumista:
        "Olet sairas kristittyjä vihaava trolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa"

        Jos totuus ei sinua kinnosta, niin pysy poissa tältä palstalta. Ei sinua kukaan kaipaa
        tänne panettelemaan!
        Ei se pakollinen vauvakaste ilmesty Raamattuun panettelemalla ja väärentämällä Jumalan Sanaa!


      • viisaampi Simelius
        doordoor kirjoitti:

        Jos sinusta, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Ramaatusa, tuntuu että sinua haukutaan niin pysy poissa tältä pasltalta. Ei kukaan pakota sinua täällä olemaan. Kuten huomaat, kukaan ei sinua täällä kaipaa. Se ei johdu näkemyksistäsi, vaan siitä ettet osaa keskustella asiallisesti ja muita haukkumatta, ja kun jäät alakynteen niin alat rienaamaan muita.

        Sitä niittää mitä kylvää, uudestikastaja-inttääj-eksyttäjä näin Raamatussa.

        Missäs kohtaa Raamatussa tuo edelläoleva rakkaudellinen teksti on kirjoitettuna?


      • U-k-i-e n R:lle
        voi pimeyttä kirjoitti:

        Tämäkö ei ole haukkumista:
        "Olet sairas kristittyjä vihaava trolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa"

        Jos totuus ei sinua kinnosta, niin pysy poissa tältä palstalta. Ei sinua kukaan kaipaa
        tänne panettelemaan!
        Ei se pakollinen vauvakaste ilmesty Raamattuun panettelemalla ja väärentämällä Jumalan Sanaa!

        "Tämäkö ei ole haukkumista"

        Ei, se on tosiasioiden sanomista. Totuus tekee sinulle kipeää, tiedän sen. Minua totuus kiinnostaa ja siksi olen täällä. Ja totuus on Kristus. Sinua ei tunnu totuus kiinnostavan, vaan enemmän muiden haukkuminen ja neitsyt Marian palvonta. Vauvakaste ei ilmesty Raamattuun kun se on jo siellä, eikä sitä saa sieltä yksikään uudestikastaja pois.

        Uudestikaste ei ilmesty Raamattuun vaikka kuinka tääläl solvaat muita.


      • lkjhgfr
        Simelius viisain kirjoitti:

        Usko on Jumalan lahja, jonka tiellä ei ole ihmisen puuttelliset kyvyt. Uudestikastajille kun usko on oma ansio, niin tottakai puhutaan sillon aivan eri asioista. Aikuinen ihminen, jolla on ymmärrys, on usko silloin ymmärryksen uskoa. Pieni lapsi, jolla Herra uskon lahjoittaa ja joka ei ymmärrä, uskoo sitten ilman ymmärrystä. Usko on täysin Jumalan teko.

        "Usko" sanalla on useita merkityksiä.
        Jeesuksen käyttämänä se tarkoittaa "tottelemista" sekä "noudattamista" mutta rikollisen kristinuskon lahkoissa se on herra jumalan oppeihin uskomista. Siitä todisteena on historia jonka mukaan esimerkiksi Jumalan ja Jeesuksen Lain "älä tapa" käsky muuttuu herraa uskoville "älä ole tappamatta kun herra käskee" käskyksi.

        Muutenkin usko on ilmaisu tietämättömyydestä, ja sehän tulee esiin myös uskontunnustuksen kaltaisuutena uskovaisten joukoissa.:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko
        "Usko tarkoittaa 1) tietoon perustumatonta käsitystä jostakin, luuloa, 2) luottamusta jonkin olemassaoloon, toteutumiseen, arvoon tai muuhun, 3) uskonnollista vakaumusta, uskontoa: ihmisen vakaumusta jumalan tai muun yli-inhimillisen mahdin olemassaolosta ja tähän turvautumista[1].

        Siis uskovaisten pilkkaamista ei ole kutsua heitä luulovaisiksi / luulevaisiksi.


      • kjhugytfr
        Simelius viisain kirjoitti:

        Usko on Jumalan lahja, jonka tiellä ei ole ihmisen puuttelliset kyvyt. Uudestikastajille kun usko on oma ansio, niin tottakai puhutaan sillon aivan eri asioista. Aikuinen ihminen, jolla on ymmärrys, on usko silloin ymmärryksen uskoa. Pieni lapsi, jolla Herra uskon lahjoittaa ja joka ei ymmärrä, uskoo sitten ilman ymmärrystä. Usko on täysin Jumalan teko.

        Usko on epäjumalan opin lahja uskovaisilleen!

        Jumalan Valtakunnassa ei uskota vaan siellä on edelleen Jumalallisuuden tietous eikä mihinkään luuleminen tai edes uskominen.


      • jhgvf
        doordoor kirjoitti:

        Jos sinusta, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Ramaatusa, tuntuu että sinua haukutaan niin pysy poissa tältä pasltalta. Ei kukaan pakota sinua täällä olemaan. Kuten huomaat, kukaan ei sinua täällä kaipaa. Se ei johdu näkemyksistäsi, vaan siitä ettet osaa keskustella asiallisesti ja muita haukkumatta, ja kun jäät alakynteen niin alat rienaamaan muita.

        Sitä niittää mitä kylvää, uudestikastaja-inttääj-eksyttäjä näin Raamatussa.

        "uudestikastaminen" ei ole Jumalaa ja Jeesusta palvelevien oppia! Tutkippa joskus sen opin taustat niin mahdollisesti opit tietämään ketä palvelet.

        Eikä tämä ole kerran kastettujen keskustelu paikka vaan kaikkien kasteesta keskustelevien paikka joten niität väärää todistusta antavien satoa!


      • jhugytfr

        Rikollisella kristinuskolla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia.
        Rikollisella kristinuskolla ei ole Jeesuksen opetuslapsia opettajina.

        Rikollisella kristinuskolla ei ole Jumalaa ja Jeesusta vaan herra jumal(i)a.

        Ilman Pyhää Isää ja Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        Rikollisella kristinuskolle on kaikki saatanallisuus pyhää:
        -pyhä eerik
        -pyhä väärennetty raamattu
        -pyhä kirkkoherra
        -pyhä rikollisuus
        kaikki mikä saatanaa miellyttää on rikolliselle kristinuskolle pyhää kuten....
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)


      • voi pimeyttä
        U-k-i-e n R:lle kirjoitti:

        "Tämäkö ei ole haukkumista"

        Ei, se on tosiasioiden sanomista. Totuus tekee sinulle kipeää, tiedän sen. Minua totuus kiinnostaa ja siksi olen täällä. Ja totuus on Kristus. Sinua ei tunnu totuus kiinnostavan, vaan enemmän muiden haukkuminen ja neitsyt Marian palvonta. Vauvakaste ei ilmesty Raamattuun kun se on jo siellä, eikä sitä saa sieltä yksikään uudestikastaja pois.

        Uudestikaste ei ilmesty Raamattuun vaikka kuinka tääläl solvaat muita.

        Mistähän sinä olet omaksunut tuon Marian-palvonta teeman?
        Katolisethan palvovat Neitsyt Mariaa, mutta tietääkseni luterilaiset eivät. Saatan olla
        väärässäkin. Sinustahan koskaan ei tiedä, mitä taikoja sinä harrastat.

        Yleensä sinun juttusi keskittyvät haukkimiseen enkä ole nähnyt sinun juuri siteeraavan
        Raamattua. No, sinullehan ovat Lutherin sepustukset tärkeämpiä kuin Jumalan
        Sana.
        Tuosta uudestikastamisesta olemme samaa mieltä. Hätäkaste,eli uudestikaste ,joka papin pitää vah-
        vistaa eli uusia, on tosiaan kaamea harha-oppi. Vesi ei tehoakkaan, ellei pappi saa näppejään väliin.


      • kjhg22
        U-k-i-e n R:lle kirjoitti:

        "Tämäkö ei ole haukkumista"

        Ei, se on tosiasioiden sanomista. Totuus tekee sinulle kipeää, tiedän sen. Minua totuus kiinnostaa ja siksi olen täällä. Ja totuus on Kristus. Sinua ei tunnu totuus kiinnostavan, vaan enemmän muiden haukkuminen ja neitsyt Marian palvonta. Vauvakaste ei ilmesty Raamattuun kun se on jo siellä, eikä sitä saa sieltä yksikään uudestikastaja pois.

        Uudestikaste ei ilmesty Raamattuun vaikka kuinka tääläl solvaat muita.

        Todistit itse jo eksytetyksi eksyttäjäksi, siis Jeesusta vihaavaksi uskovaiseksi:
        Matteuksen evankeliumi:
        24:5 "Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta."


      • fjhw
        eitpa kirjoitti:

        Jaahas, ystävät! Sairas kristityjä vihaava trolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa on taas palannut apajilleen. Siis eksyttämään meitä Kristuksen omia. Hän ei malta pysyä pois tältä palstalta, sillä hänen vihansa kristittyjä kohtaan on niin valtava. Hänen väitteensä on jo osoitettu kestämättömiksi, mikä tietysti lisää hänen katkeruuttaan.

        Hänen puheensa taikavedestä on tarkoitushakuista Kristuksen asettaman kasteen pilkkaamista. Jumala kyllä tuomitsee pilkkaajat, meidän ei tarvitse siihen ryhtyä. Mies itse ei välitä Raamatun Sanasta pätkän vertaan, sen huomaa siitä että hän haluaa järjestää sateenkaarimessuja. Hän kyselee koko ajan aivan käsittämättöän typeriä kysymyksiä, koska ei osaa erottaa Jumalan lakia ja evankeliumia, siis armoa Kristuksessa, toisistaan

        Sana varoittaa: "Maailmassa on nyt liikkeellä monia (uudestikastaja-inttäjä-)eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, (uudestikastaja-inttääjä-)eksyttäjä" (2. Joh. 1:7)

        -- Jumala kyllä tuomitsee pilkkaajat, meidän ei tarvitse siihen ryhtyä.

        Pyhän Hengen toimintaa ei tule pilkata.


      • U-k-i-e n R:lle
        voi pimeyttä kirjoitti:

        Mistähän sinä olet omaksunut tuon Marian-palvonta teeman?
        Katolisethan palvovat Neitsyt Mariaa, mutta tietääkseni luterilaiset eivät. Saatan olla
        väärässäkin. Sinustahan koskaan ei tiedä, mitä taikoja sinä harrastat.

        Yleensä sinun juttusi keskittyvät haukkimiseen enkä ole nähnyt sinun juuri siteeraavan
        Raamattua. No, sinullehan ovat Lutherin sepustukset tärkeämpiä kuin Jumalan
        Sana.
        Tuosta uudestikastamisesta olemme samaa mieltä. Hätäkaste,eli uudestikaste ,joka papin pitää vah-
        vistaa eli uusia, on tosiaan kaamea harha-oppi. Vesi ei tehoakkaan, ellei pappi saa näppejään väliin.

        "Mistähän sinä olet omaksunut tuon Marian-palvonta teeman?"

        Sinähän siitä täällä ylpeilet. En tiedä mistä SINÄ olet sen keksinyt ja miksi sellaista harrastat. Mikään kristitty ryhmä ei palvo Mariaa. Katoliset rukoilevat häntä, mutta eivät palvo. Kannttaisikohan siis sinunkin lopettaa se??

        " Saatan olla väärässäkin"
        Olet lähes kaikessa väärässä, hyvä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.

        En ole itsekään nähnyt sinun siteeravan Raamattua muuta kuin joitakin yksittäisiä Apostolien tekojen jakeita, jotka selität väärin.

        Hätäkaste on eri asia kuin uudestikaste. Hätäkaste on kaste ja siis raamatullinen. Uudestikastetta ei Raamattu tunne. Kasteen vahvistaminen ei ole sama asia kuin kastaminen. Vesi tehoaa kun on kyse Jumalan Sanasta.


      • Höhöööö!
        viisaampi Simelius kirjoitti:

        Missäs kohtaa Raamatussa tuo edelläoleva rakkaudellinen teksti on kirjoitettuna?

        Yritpäs viisaampi simelius, oikealta nimeltään miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa, hakea se itse. Äläkä pyydä neitsyt Marialta apua!


      • voi pimeyttä
        U-k-i-e n R:lle kirjoitti:

        "Mistähän sinä olet omaksunut tuon Marian-palvonta teeman?"

        Sinähän siitä täällä ylpeilet. En tiedä mistä SINÄ olet sen keksinyt ja miksi sellaista harrastat. Mikään kristitty ryhmä ei palvo Mariaa. Katoliset rukoilevat häntä, mutta eivät palvo. Kannttaisikohan siis sinunkin lopettaa se??

        " Saatan olla väärässäkin"
        Olet lähes kaikessa väärässä, hyvä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.

        En ole itsekään nähnyt sinun siteeravan Raamattua muuta kuin joitakin yksittäisiä Apostolien tekojen jakeita, jotka selität väärin.

        Hätäkaste on eri asia kuin uudestikaste. Hätäkaste on kaste ja siis raamatullinen. Uudestikastetta ei Raamattu tunne. Kasteen vahvistaminen ei ole sama asia kuin kastaminen. Vesi tehoaa kun on kyse Jumalan Sanasta.

        Missä kohtaa Raamatussa käsketään vahvistaa kaste???

        Se on sillälailla, että kun keksitään oma harha-oppi (hätäkaste), niin sen haittapuolia
        joudutaan paikkaamaan uudella harha-opilla.

        Olet oikeassa siinä, että hätäkastetta eli uudestikastetta Raamattu ei tunne.
        Kuten ei myöskään pakollista vauvakastetta.


      • U-k-i-e n R:lle
        voi pimeyttä kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamatussa käsketään vahvistaa kaste???

        Se on sillälailla, että kun keksitään oma harha-oppi (hätäkaste), niin sen haittapuolia
        joudutaan paikkaamaan uudella harha-opilla.

        Olet oikeassa siinä, että hätäkastetta eli uudestikastetta Raamattu ei tunne.
        Kuten ei myöskään pakollista vauvakastetta.

        "Missä kohtaa Raamatussa käsketään vahvistaa kaste???"

        Koitahan etsiä se sieltä ihan itse. Perehdy Sanaan!

        Hätäkasteessa ei ole mitään ihmisen keksimää, vaan se on kaste, joka toimitetaan tavallista pikaisemmalla aikatalulla, jos ihminen on vaarassa menehtyä. Jos ihminen on synnin tilassa ja ainoa apu on Kristus, niin eikö ole aika selvää että kristityt vanhemmat haluavat lapsen Jeesuksen luokse. Jä tämä tapahtuu kasteessa.

        Raamattu tuntee vauvakasteen ja hätäkasteen, mutta ei uudestikastetta.


      • brgbr
        voi pimeyttä kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamatussa käsketään vahvistaa kaste???

        Se on sillälailla, että kun keksitään oma harha-oppi (hätäkaste), niin sen haittapuolia
        joudutaan paikkaamaan uudella harha-opilla.

        Olet oikeassa siinä, että hätäkastetta eli uudestikastetta Raamattu ei tunne.
        Kuten ei myöskään pakollista vauvakastetta.

        Onkohan sairas kristittyjä vihaava miekkalöhetystrolli saanut nämä uudet terminsä palvomaltaan neitsyt Marialta?? Käyttääköhän Maria termejä "pakollinen vauvakaste" ja "taikavesi"??

        Samoja mantroja se inttää. Sairasta.


    • kijuhyt

      Kasteesta jauhavat yrittävät todistaa Jeesuksen olleen uskovaisten kaltainen rikollinen!

      Jeesus otti, ei uskossa olleen, kastamattoman ryövärin Paratiisiin!
      SEN VUOKSIKKO JEESUKSEN TAAS VIETTE VIRITUAALI RISTILLE RIKOKSISTA JOITA ITSE TEETTE?

      Jeesus siunasi lapsia, JA toisin lapsia kohteleville antoi myllynkivien käyttö ohjeet!

      Mar 10:16
      Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

      Tosin lapsia kohteleville Jeesus ilmoitti:
      Luukkaan evankeliumi:
      17:2 "Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
      Matteuksen evankeliumi:
      18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
      Markuksen evankeliumi:
      9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen."

      Kertokaas, olisko myllynkivi opetuksellaan tarkoittanut tällaisia luterilais-lestadiolais rikollisia myllynkivien käyttäjiksi?:

      Lainattua tekstiä:
      "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)

      http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/

      jne...

      • elmo45

        Pitäisikö minun ruveta varkaaksi, koska ryöväri pääsi paratiisiin?


      • lkjhg
        elmo45 kirjoitti:

        Pitäisikö minun ruveta varkaaksi, koska ryöväri pääsi paratiisiin?

        Ei sinänsä huono ajatus... mutta tulitko ajatelleeksi että ryöväri taisi tehdä rikoksensa ennen uuden liiton ehtoja!

        En yllytä kokeilemaan...


    • Kyllä ihmisen täytyy olla ihan pihalla, kun ottaa uuden kasteen. Aivan kun voisi korjailla Jumalan tekemää pelastusta kasteessa (room.6:3), ja ottaa omavanhurskaiden uuden kasteen. Kaste on Raamatussa merkitykseltään uskoon tulevien kaste (apt.2:38-39; kol.2:12; apt.22:16; Gal.3:27; Ef.5:25-27; joh.3:5), eikä koskaan mitään muuta, sillä kaste ei muuta merkitystään.

      • kljbwb

        Kyllä näin on, että ainakin tilanteessa (Apt. 2:38-41) kyse oli siitä, että kastettiin ihmisiä, jotka olivat vielä uudestisyntymättömiä, ja sitten kastettuina he olivat uudestisyntyneitä eli vedestä ja Hengestä syntyneitä.


      • näin Raamatussa

        Weha on oikeassa.
        Raamattuhan ei puhu mitään uudestikastamisesta, joka oli Lutherin keksimä haukkumanimi anabaptisteista.

        Mutta kun ihminen tulee uskoon kuultuaan evankeliumia niin hän antaa mielellään kastaa itsensä, kuten UT:n uskovat tekivät. Riippumatta siitä, minkälaisia seremonioita
        heille oli vauvana tehty.
        Tuo vauvana tehty pakollinen vesiseremoniahan on vain kirkkoon liittämisen riitti, eikä
        raamatullinen kaste. Se on tavallaan "uskoon tulemattomien kaste", sillä valta-osa
        heistä ei tule koskaan uskoon.

        Raamatun tie on selvä.
        Ap 8:12
        "Kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja
        Jeesuksen Kristuksen nimestä, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset."


      • eitpa
        näin Raamatussa kirjoitti:

        Weha on oikeassa.
        Raamattuhan ei puhu mitään uudestikastamisesta, joka oli Lutherin keksimä haukkumanimi anabaptisteista.

        Mutta kun ihminen tulee uskoon kuultuaan evankeliumia niin hän antaa mielellään kastaa itsensä, kuten UT:n uskovat tekivät. Riippumatta siitä, minkälaisia seremonioita
        heille oli vauvana tehty.
        Tuo vauvana tehty pakollinen vesiseremoniahan on vain kirkkoon liittämisen riitti, eikä
        raamatullinen kaste. Se on tavallaan "uskoon tulemattomien kaste", sillä valta-osa
        heistä ei tule koskaan uskoon.

        Raamatun tie on selvä.
        Ap 8:12
        "Kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja
        Jeesuksen Kristuksen nimestä, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset."

        KATOSKAA!!! Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa käyttää omaa nimimerkkiään! Uskomatonta!ea uudestikastamista. Uudestikastaminen on vakava harha, koska siinä hylätään ensimmäinen kaste eli Jumalan armo.

        Raamatullinen kaste ei perustu ihmisen uskoon, vaan Kristuksen sovitustyöhön ja ylösnousemukseen. Väite että vauvan kaste ei ole raamatullinen, on täysin tuulesta temmattu, koska kaste on Jumalan työ. Uudestikastajille kaste on ihmisen uskosta syntyvä kuuliaisuuden teko.. Luterilaiselle ja muille perinteisille kristityille kaste on Jumalan armoteko, joka kuuluu myös lapsille.

        Kaste liittää kirkoon, mutta ennen kaikkea Kristuksen ruumiiseen, eli kristilliseen seurakuntaan. Se, että monet lapsena kastetut eivät aikuisiällä koskaan usko, ei vie kasteelta pois mitään; se ei siis ole kasteen vika. Itse tiedän lukemattomia lapsena kastettuja uskovia kristittyjä, jotka ovat olleet aina uskossa, eivätkä ole millään uudestikastasereonialla turhaan käyneet.

        Ennen kun keskustellaan siitä, ketä voidaan kastaa, on syytä keskustella siitä, mikä kaste on ja mitä se hyödyttää. Miksi ylipäätään kaste on olemassa ja miksi Raamattu liittää sen pelastuksen yhteyteen? Miksi naiset voivat mennä ehtoolliselle vaikka Raamatussa tällaista tapausta ei ole? Ja niin edelleen.


      • näin Raamatussa
        eitpa kirjoitti:

        KATOSKAA!!! Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa käyttää omaa nimimerkkiään! Uskomatonta!ea uudestikastamista. Uudestikastaminen on vakava harha, koska siinä hylätään ensimmäinen kaste eli Jumalan armo.

        Raamatullinen kaste ei perustu ihmisen uskoon, vaan Kristuksen sovitustyöhön ja ylösnousemukseen. Väite että vauvan kaste ei ole raamatullinen, on täysin tuulesta temmattu, koska kaste on Jumalan työ. Uudestikastajille kaste on ihmisen uskosta syntyvä kuuliaisuuden teko.. Luterilaiselle ja muille perinteisille kristityille kaste on Jumalan armoteko, joka kuuluu myös lapsille.

        Kaste liittää kirkoon, mutta ennen kaikkea Kristuksen ruumiiseen, eli kristilliseen seurakuntaan. Se, että monet lapsena kastetut eivät aikuisiällä koskaan usko, ei vie kasteelta pois mitään; se ei siis ole kasteen vika. Itse tiedän lukemattomia lapsena kastettuja uskovia kristittyjä, jotka ovat olleet aina uskossa, eivätkä ole millään uudestikastasereonialla turhaan käyneet.

        Ennen kun keskustellaan siitä, ketä voidaan kastaa, on syytä keskustella siitä, mikä kaste on ja mitä se hyödyttää. Miksi ylipäätään kaste on olemassa ja miksi Raamattu liittää sen pelastuksen yhteyteen? Miksi naiset voivat mennä ehtoolliselle vaikka Raamatussa tällaista tapausta ei ole? Ja niin edelleen.

        Ai sinä olet tavoillesi uskollinen ja muutat taas mielipidettäsi.
        Aikaisemmin kirjoitit:
        "eitpa:
        " Tuollainen pakollinen vauvan kasteseremonia ei saa tukea Raamatusta, ja on uudestikastajien keksintöä korvata kaste"

        En ymmärrä sinun vaahtomisestasi "uudestikastajasta".
        Minua ei ole vauvana viety väkisn kastettavaksi, vaan annoin uskoontultuani "kastaa itseni", kuten Paavali teki.
        Miksihän Jumala ei kastanut minua vauvana, kuten väität toisille tapahtuneen?
        Minä en ole hylännyt mitään epäraamatullista kasteen armoa, joten mistähän sinä minua syytät seuraavaksi?

        Kuvitteletko, että keksimällä haukkumasanan "uudestikastaja", se toisi pakollisen
        vauvakasteen Raamattuun ja tekisi siitä jotenkin siedettävämmän harha-opin?
        Keksit itsellesi olkinuken, jota vastaan yrität epätoivoisesti taistella. Taistelet
        tuulimyllyjä vastaan kuten Don Quijote.

        No, siinähän sinulla riittää tekemistä.


      • eitpa
        näin Raamatussa kirjoitti:

        Ai sinä olet tavoillesi uskollinen ja muutat taas mielipidettäsi.
        Aikaisemmin kirjoitit:
        "eitpa:
        " Tuollainen pakollinen vauvan kasteseremonia ei saa tukea Raamatusta, ja on uudestikastajien keksintöä korvata kaste"

        En ymmärrä sinun vaahtomisestasi "uudestikastajasta".
        Minua ei ole vauvana viety väkisn kastettavaksi, vaan annoin uskoontultuani "kastaa itseni", kuten Paavali teki.
        Miksihän Jumala ei kastanut minua vauvana, kuten väität toisille tapahtuneen?
        Minä en ole hylännyt mitään epäraamatullista kasteen armoa, joten mistähän sinä minua syytät seuraavaksi?

        Kuvitteletko, että keksimällä haukkumasanan "uudestikastaja", se toisi pakollisen
        vauvakasteen Raamattuun ja tekisi siitä jotenkin siedettävämmän harha-opin?
        Keksit itsellesi olkinuken, jota vastaan yrität epätoivoisesti taistella. Taistelet
        tuulimyllyjä vastaan kuten Don Quijote.

        No, siinähän sinulla riittää tekemistä.

        En ole muuttanut mielipidettäni tässä asiassa.

        "Miksihän Jumala ei kastanut minua vauvana, kuten väität toisille tapahtuneen?"
        Sitä minäkin ihmettelen miksi sinua ei kastetu jo pienenä. Hyvä että kuitenkin olet kasteen saanut, se on tärkeintä. Onneksi luterilaiset saavat kasteen jo vauvana, ainakin suurin osa.

        "Minä en ole hylännyt mitään epäraamatullista kasteen armoa, joten mistähän sinä minua syytät seuraavaksi?"
        Olet hylännyt sen armon, jonka sait itsellesi kun sinut kastettiin. Siinä Jumala palvelee ihmistä. Mutta jos pidät omaa kastettasi vain kuuliaisuuden tekona, niin silloin hylkäät sen, mitä Jumlala on luvannut kasteessa tehdä, tai torjut sen epäuskolla

        Lapsikaste on Raamatussa ja siellä pysyy. Sana "uudestikastaja" näyttää olevan sinulle kiusallinen, mutta en voi mitään että tuet uudestikastetta. Termiin kuuluu myös se, että ei pidetä kastetta Jumalan pelastustyönä.

        Takerrutaanpa vielä tuohon väitteeseen "lapsikaste ei ole kaste". Kun Jeesuken luo tuotiin lapsia siunattavaksi, Jeesus antoi heille siunauksen. Lapset tuotiin väkisin, heidän lupaansa ei kysytty ja silti Jeesus heidät siunasi. Jos ajatellaan, että uskossa oleva aikuinen haluaa siunauksen, hän päättä mennä seurakunnan paimenen luo että saisi siunauksen, mikä on oikein suotavaa. Kysymys kuuluu: Mitä ero on sillä siunauksella, jonka sai ymmärtämätön lapsi, joka vietiin sinne väkisin ilman lupaa ja sillä siunauksella jonka sai ymmärtävä ihminen omasta tahdostaa? Vastaus: Ei mitään! Sana siunaus se on.

        Kaste ei ole sama asia kuin siunaus, mutta sama pätee kasteeseen. Sekä siunauksessa että kasteessa saadaan jotain Jumalalta. Ei kasteen arvo riipu siitä tuodaanko pieni vauva kasteelle, vai onko kasteen kohteena ymmärtävä aikuinen joka on tullut uskoon. Kaste on sama ja pätevä kummassakin tapauksessa. Jos joku on jo kastettu, nin on aivan turhaa ja suorastaa armoa halventavaa alkaa kastamaan uudestaan, koska kaste on yksi.


      • näin Raamatussa
        eitpa kirjoitti:

        En ole muuttanut mielipidettäni tässä asiassa.

        "Miksihän Jumala ei kastanut minua vauvana, kuten väität toisille tapahtuneen?"
        Sitä minäkin ihmettelen miksi sinua ei kastetu jo pienenä. Hyvä että kuitenkin olet kasteen saanut, se on tärkeintä. Onneksi luterilaiset saavat kasteen jo vauvana, ainakin suurin osa.

        "Minä en ole hylännyt mitään epäraamatullista kasteen armoa, joten mistähän sinä minua syytät seuraavaksi?"
        Olet hylännyt sen armon, jonka sait itsellesi kun sinut kastettiin. Siinä Jumala palvelee ihmistä. Mutta jos pidät omaa kastettasi vain kuuliaisuuden tekona, niin silloin hylkäät sen, mitä Jumlala on luvannut kasteessa tehdä, tai torjut sen epäuskolla

        Lapsikaste on Raamatussa ja siellä pysyy. Sana "uudestikastaja" näyttää olevan sinulle kiusallinen, mutta en voi mitään että tuet uudestikastetta. Termiin kuuluu myös se, että ei pidetä kastetta Jumalan pelastustyönä.

        Takerrutaanpa vielä tuohon väitteeseen "lapsikaste ei ole kaste". Kun Jeesuken luo tuotiin lapsia siunattavaksi, Jeesus antoi heille siunauksen. Lapset tuotiin väkisin, heidän lupaansa ei kysytty ja silti Jeesus heidät siunasi. Jos ajatellaan, että uskossa oleva aikuinen haluaa siunauksen, hän päättä mennä seurakunnan paimenen luo että saisi siunauksen, mikä on oikein suotavaa. Kysymys kuuluu: Mitä ero on sillä siunauksella, jonka sai ymmärtämätön lapsi, joka vietiin sinne väkisin ilman lupaa ja sillä siunauksella jonka sai ymmärtävä ihminen omasta tahdostaa? Vastaus: Ei mitään! Sana siunaus se on.

        Kaste ei ole sama asia kuin siunaus, mutta sama pätee kasteeseen. Sekä siunauksessa että kasteessa saadaan jotain Jumalalta. Ei kasteen arvo riipu siitä tuodaanko pieni vauva kasteelle, vai onko kasteen kohteena ymmärtävä aikuinen joka on tullut uskoon. Kaste on sama ja pätevä kummassakin tapauksessa. Jos joku on jo kastettu, nin on aivan turhaa ja suorastaa armoa halventavaa alkaa kastamaan uudestaan, koska kaste on yksi.

        Tarkoitatko, että aikaisemmin sinä valehtelit, kun kirjoitit:
        "eitpa:
        " Tuollainen pakollinen vauvan kasteseremonia ei saa tukea Raamatusta, ja on uudestikastajien keksintöä korvata kaste"

        Mistähän sinä keksit näitä juttujasi:
        "Olet hylännyt sen armon, jonka sait itsellesi kun sinut kastettiin"

        Minä koin Jumalan armon JO ENNEN KASTETTANI, joten en minä ole sitä vieläkään hyljännyt. Miksi valehtelet?
        Jos sellainen ei sovi sinun harha-oppiisi, niin älä rupea keksimään omiasi. Jumalan
        armo tarjotaan meille Jeesuksessa Kristuksessa ja se omistetaan USKON KAUTTA, eikä kasteessa. Tuo armo on otettava henkilökohtaisesti vastaan. Eivät vanhemmat voi
        sitä väkisin ympätä vauvaansa:
        "Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä VASTAANOTTAMAAN JUMALAN ARMON, niin ettei se jää turhaksi." 2. Kor 6:1

        Siksi kasteessa ei anneta mitään pakko- armoa, vaikka niin oletatkin, joten mitään
        kasteen armoa ei ole olemassa. Sekin on yksi keksimistänne harhoista.
        Tuo pakollinen vauvakaste on on irvikuva Jumalan armosta. Armo ei riipu vanhempien teoista.

        Kasteella on monta eri funktiota ja yksi sellainen liittyy kuuliaisuuteen, mutta sinä
        yrität vääntää sitäkin kieroon. Olet omien ennakko-asenteisi vanki:
        "Joka TAHTOO minun perässäni kulkea, hän ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua..."

        Mutta kun Luther keksi tuon teille niin rakkaan harha-opin, että ihminen ei itse voi tehdä mitään pelastuakseen, vaan vanhemmat hoitavat kaiken, niin siksi olet vah-
        vasti harhassa oppisi kanssa.

        Kyllä nuo lapset tulivat Jeesuksen luo VAPAAEHTOISESTI, kun Jeesus kutsui heidät luokseen. Tokihan vanhemmat toivat lapsiaan Jeesuksen läheisyyteen.
        Et varmaan ole vielä lukenut Raamatusta, että siellä kehoitetaan siunaamaan myös vihamiehiä. Ei siunaamiseen tarvita toisen lupaa, mutta ketään EI KASTETTU ILMAN HÄNEN SUOSTUMUSTAAN:
        "Antakaa kastaa ITSENNE." Ei vauvojanne!!
        "Ottakoon kukin teistä kasteen.."

        Eihän ehtoollisellekaan ketään viedä väkisin!

        On sinulla vielä paljon oppimista!


      • Kyllä Weha tietää

        Weha kirjoittaa:
        "Kyllä ihmisen täytyy olla ihan pihalla, kun ottaa uuden kasteen."

        Varmaan efesolaisetkin olivat aivan pihalla, kun ottivat uuden kasteen, vaika heidät oli
        kastettu Johanneksen kasteella Ap 19:15
        "Sen kuulutuaan HE OTTIVAT KASTEEN Herran Jeesuksen nimeen."

        Kyllä Weha tietää paremmin!


      • eitpa kirjoitti:

        En ole muuttanut mielipidettäni tässä asiassa.

        "Miksihän Jumala ei kastanut minua vauvana, kuten väität toisille tapahtuneen?"
        Sitä minäkin ihmettelen miksi sinua ei kastetu jo pienenä. Hyvä että kuitenkin olet kasteen saanut, se on tärkeintä. Onneksi luterilaiset saavat kasteen jo vauvana, ainakin suurin osa.

        "Minä en ole hylännyt mitään epäraamatullista kasteen armoa, joten mistähän sinä minua syytät seuraavaksi?"
        Olet hylännyt sen armon, jonka sait itsellesi kun sinut kastettiin. Siinä Jumala palvelee ihmistä. Mutta jos pidät omaa kastettasi vain kuuliaisuuden tekona, niin silloin hylkäät sen, mitä Jumlala on luvannut kasteessa tehdä, tai torjut sen epäuskolla

        Lapsikaste on Raamatussa ja siellä pysyy. Sana "uudestikastaja" näyttää olevan sinulle kiusallinen, mutta en voi mitään että tuet uudestikastetta. Termiin kuuluu myös se, että ei pidetä kastetta Jumalan pelastustyönä.

        Takerrutaanpa vielä tuohon väitteeseen "lapsikaste ei ole kaste". Kun Jeesuken luo tuotiin lapsia siunattavaksi, Jeesus antoi heille siunauksen. Lapset tuotiin väkisin, heidän lupaansa ei kysytty ja silti Jeesus heidät siunasi. Jos ajatellaan, että uskossa oleva aikuinen haluaa siunauksen, hän päättä mennä seurakunnan paimenen luo että saisi siunauksen, mikä on oikein suotavaa. Kysymys kuuluu: Mitä ero on sillä siunauksella, jonka sai ymmärtämätön lapsi, joka vietiin sinne väkisin ilman lupaa ja sillä siunauksella jonka sai ymmärtävä ihminen omasta tahdostaa? Vastaus: Ei mitään! Sana siunaus se on.

        Kaste ei ole sama asia kuin siunaus, mutta sama pätee kasteeseen. Sekä siunauksessa että kasteessa saadaan jotain Jumalalta. Ei kasteen arvo riipu siitä tuodaanko pieni vauva kasteelle, vai onko kasteen kohteena ymmärtävä aikuinen joka on tullut uskoon. Kaste on sama ja pätevä kummassakin tapauksessa. Jos joku on jo kastettu, nin on aivan turhaa ja suorastaa armoa halventavaa alkaa kastamaan uudestaan, koska kaste on yksi.

        -- Sitä minäkin ihmettelen miksi sinua ei kastetu jo pienenä.

        Ehkäpä tuo henkilö, jonka lapsena kastamattomuutta tuossa ihmettelet, on ollut baptististisessa yhteisössä lapsena eikä ole ollut lapsena uskossa Jeesukseen. Jos hän olisi ollut lapsena uskossa Jeesukseen, kaipa hän olisi tullut jo lapsena kastetuksi.

        http://www.opetuksia.net/


      • -awffc
        näin Raamatussa kirjoitti:

        Tarkoitatko, että aikaisemmin sinä valehtelit, kun kirjoitit:
        "eitpa:
        " Tuollainen pakollinen vauvan kasteseremonia ei saa tukea Raamatusta, ja on uudestikastajien keksintöä korvata kaste"

        Mistähän sinä keksit näitä juttujasi:
        "Olet hylännyt sen armon, jonka sait itsellesi kun sinut kastettiin"

        Minä koin Jumalan armon JO ENNEN KASTETTANI, joten en minä ole sitä vieläkään hyljännyt. Miksi valehtelet?
        Jos sellainen ei sovi sinun harha-oppiisi, niin älä rupea keksimään omiasi. Jumalan
        armo tarjotaan meille Jeesuksessa Kristuksessa ja se omistetaan USKON KAUTTA, eikä kasteessa. Tuo armo on otettava henkilökohtaisesti vastaan. Eivät vanhemmat voi
        sitä väkisin ympätä vauvaansa:
        "Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä VASTAANOTTAMAAN JUMALAN ARMON, niin ettei se jää turhaksi." 2. Kor 6:1

        Siksi kasteessa ei anneta mitään pakko- armoa, vaikka niin oletatkin, joten mitään
        kasteen armoa ei ole olemassa. Sekin on yksi keksimistänne harhoista.
        Tuo pakollinen vauvakaste on on irvikuva Jumalan armosta. Armo ei riipu vanhempien teoista.

        Kasteella on monta eri funktiota ja yksi sellainen liittyy kuuliaisuuteen, mutta sinä
        yrität vääntää sitäkin kieroon. Olet omien ennakko-asenteisi vanki:
        "Joka TAHTOO minun perässäni kulkea, hän ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua..."

        Mutta kun Luther keksi tuon teille niin rakkaan harha-opin, että ihminen ei itse voi tehdä mitään pelastuakseen, vaan vanhemmat hoitavat kaiken, niin siksi olet vah-
        vasti harhassa oppisi kanssa.

        Kyllä nuo lapset tulivat Jeesuksen luo VAPAAEHTOISESTI, kun Jeesus kutsui heidät luokseen. Tokihan vanhemmat toivat lapsiaan Jeesuksen läheisyyteen.
        Et varmaan ole vielä lukenut Raamatusta, että siellä kehoitetaan siunaamaan myös vihamiehiä. Ei siunaamiseen tarvita toisen lupaa, mutta ketään EI KASTETTU ILMAN HÄNEN SUOSTUMUSTAAN:
        "Antakaa kastaa ITSENNE." Ei vauvojanne!!
        "Ottakoon kukin teistä kasteen.."

        Eihän ehtoollisellekaan ketään viedä väkisin!

        On sinulla vielä paljon oppimista!

        Mutta paukutteletko henkseleitä, että " minäpä se tässä käyn ehtoollisella"


      • eitpa
        näin Raamatussa kirjoitti:

        Tarkoitatko, että aikaisemmin sinä valehtelit, kun kirjoitit:
        "eitpa:
        " Tuollainen pakollinen vauvan kasteseremonia ei saa tukea Raamatusta, ja on uudestikastajien keksintöä korvata kaste"

        Mistähän sinä keksit näitä juttujasi:
        "Olet hylännyt sen armon, jonka sait itsellesi kun sinut kastettiin"

        Minä koin Jumalan armon JO ENNEN KASTETTANI, joten en minä ole sitä vieläkään hyljännyt. Miksi valehtelet?
        Jos sellainen ei sovi sinun harha-oppiisi, niin älä rupea keksimään omiasi. Jumalan
        armo tarjotaan meille Jeesuksessa Kristuksessa ja se omistetaan USKON KAUTTA, eikä kasteessa. Tuo armo on otettava henkilökohtaisesti vastaan. Eivät vanhemmat voi
        sitä väkisin ympätä vauvaansa:
        "Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä VASTAANOTTAMAAN JUMALAN ARMON, niin ettei se jää turhaksi." 2. Kor 6:1

        Siksi kasteessa ei anneta mitään pakko- armoa, vaikka niin oletatkin, joten mitään
        kasteen armoa ei ole olemassa. Sekin on yksi keksimistänne harhoista.
        Tuo pakollinen vauvakaste on on irvikuva Jumalan armosta. Armo ei riipu vanhempien teoista.

        Kasteella on monta eri funktiota ja yksi sellainen liittyy kuuliaisuuteen, mutta sinä
        yrität vääntää sitäkin kieroon. Olet omien ennakko-asenteisi vanki:
        "Joka TAHTOO minun perässäni kulkea, hän ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua..."

        Mutta kun Luther keksi tuon teille niin rakkaan harha-opin, että ihminen ei itse voi tehdä mitään pelastuakseen, vaan vanhemmat hoitavat kaiken, niin siksi olet vah-
        vasti harhassa oppisi kanssa.

        Kyllä nuo lapset tulivat Jeesuksen luo VAPAAEHTOISESTI, kun Jeesus kutsui heidät luokseen. Tokihan vanhemmat toivat lapsiaan Jeesuksen läheisyyteen.
        Et varmaan ole vielä lukenut Raamatusta, että siellä kehoitetaan siunaamaan myös vihamiehiä. Ei siunaamiseen tarvita toisen lupaa, mutta ketään EI KASTETTU ILMAN HÄNEN SUOSTUMUSTAAN:
        "Antakaa kastaa ITSENNE." Ei vauvojanne!!
        "Ottakoon kukin teistä kasteen.."

        Eihän ehtoollisellekaan ketään viedä väkisin!

        On sinulla vielä paljon oppimista!

        "Minä koin Jumalan armon JO ENNEN KASTETTANI"

        Varmasti koit, mutta armon sait itsellesi henkilökohtaisesti Kristuksen muodossa kasteessa. Ei kaste tuo uskoon mitään lisää tai vie siitä pois. Moni on kokenut armon ennen kastettaan. Mutta Raamatun mukaan kasteessa meidät liitetään Kristukseen ja se on se armoteko. Sinun eikä kenenkään kokemus voi mennä Jumalan Sanan edelle.

        Armo todella omistetaan uskon kautta, ja se saadaan kasteessa. Usko ja kaste kuuluvat erottamattomasti yhteen. Niissä on armo.

        Kuten tiedät, lapsikaste on ollut seurakunnan käytössä aina, eikä sitä ole tarvinnut kenenkään keksiä. Miten voit käyttää termiä "armon irvikuva" kun kasteessa lapsi ilman mitään omaa ansiota saa Kristusken omakseen. Sehän jos mikä on suurta, erittäin suurta armoa!! Uudestikaste on armottomuutta kun ihmsien pitää omilla teoilla koittaa miellyttää Jumalaa ja muita.

        "Kasteella on monta eri funktiota ja yksi sellainen liittyy kuuliaisuuteen, mutta sinä
        yrität vääntää sitäkin kieroon"
        Kasteella on monta funktiota, mutta SE EI OLE kuuliaisuuden askel!! Eikä koskaan sole sitä ollut. Kasteen funktiot ovat Jumalan armoteko, jossa pelastutaan, saadaan synnit anteeksi, Pyhän Hengen lahja. Kasteessa meidät liitetään Kristukseen ja saamme Jumalan lapseuden. Ei siinä mitään kuuliaisuusfunktiota ole. Se on sinun itse keksimääsi, sillä Raamattu ei sellaista opeta. Et ole hirveäst kasteen funktiosta puhunut kun intät vaan että vauvoja ei saa kastaa :D Laitat kärryt hevosen edelle nyt.

        "Mutta kun Luther keksi tuon teille niin rakkaan harha-opin, että ihminen ei itse voi tehdä mitään pelastuakseen"

        Ai Lutherko sen keksi??? Sanotko sinä että sinä voit itse tehdä jotakin pelastuksesi eteen?? Sano nyt ihmeesäs mitä se on. Oppisi on kaukana raamatullisesta kristillisyydestä. Koko kristinuskon sisin on se, että ihminen ei VOI tehdä mitään ja siksi Kristus tuli tekemään sen mitä ihminen ei voi tehdä.

        "Kyllä nuo lapset tulivat Jeesuksen luo VAPAAEHTOISESTI, kun Jeesus kutsui heidät luokseen"
        Ei kyllä heidät KANNETTIIN ainakin minun Raamatussani. He olivat vielä aivan pieniä.

        "ketään EI KASTETTU ILMAN HÄNEN SUOSTUMUSTAAN"
        Pelkkä oletus tämä. Kaste ei ole ihmisen kontrolloima kuuliaisuuden teko, vaan kaikille kuuluva suuri lahja. Tuo "ottakoon kukin teistä kasteen", eli oikeinkäännettynä "tulkoon kukin teistä kastetuiksi" (passiivimuoto alkukielessä), kertoo jo että se koskee kaikkia iästä riippumatta. Ei tarvinnut erikseen mainita kaikkia ihmisryhmiä. Huomaa että yleisen kastekäskyn kohdalla tai missään päin Raamattua ei ole mitään ohjetta siitä keitä ei saa kastaa.

        Et osannut sanoa mitä eroa on kahden eri mainitsemani tapauaksen siunaamisella. Ehkä et uskalla sitä ääneen sanoa. Etkä ole näyttänyt Raamatusta kohtaa, jossa nainen käy ehtoollisella.

        Sinulla on vielä paljon, paljon oppimista!


      • yks vaan
        eitpa kirjoitti:

        "Minä koin Jumalan armon JO ENNEN KASTETTANI"

        Varmasti koit, mutta armon sait itsellesi henkilökohtaisesti Kristuksen muodossa kasteessa. Ei kaste tuo uskoon mitään lisää tai vie siitä pois. Moni on kokenut armon ennen kastettaan. Mutta Raamatun mukaan kasteessa meidät liitetään Kristukseen ja se on se armoteko. Sinun eikä kenenkään kokemus voi mennä Jumalan Sanan edelle.

        Armo todella omistetaan uskon kautta, ja se saadaan kasteessa. Usko ja kaste kuuluvat erottamattomasti yhteen. Niissä on armo.

        Kuten tiedät, lapsikaste on ollut seurakunnan käytössä aina, eikä sitä ole tarvinnut kenenkään keksiä. Miten voit käyttää termiä "armon irvikuva" kun kasteessa lapsi ilman mitään omaa ansiota saa Kristusken omakseen. Sehän jos mikä on suurta, erittäin suurta armoa!! Uudestikaste on armottomuutta kun ihmsien pitää omilla teoilla koittaa miellyttää Jumalaa ja muita.

        "Kasteella on monta eri funktiota ja yksi sellainen liittyy kuuliaisuuteen, mutta sinä
        yrität vääntää sitäkin kieroon"
        Kasteella on monta funktiota, mutta SE EI OLE kuuliaisuuden askel!! Eikä koskaan sole sitä ollut. Kasteen funktiot ovat Jumalan armoteko, jossa pelastutaan, saadaan synnit anteeksi, Pyhän Hengen lahja. Kasteessa meidät liitetään Kristukseen ja saamme Jumalan lapseuden. Ei siinä mitään kuuliaisuusfunktiota ole. Se on sinun itse keksimääsi, sillä Raamattu ei sellaista opeta. Et ole hirveäst kasteen funktiosta puhunut kun intät vaan että vauvoja ei saa kastaa :D Laitat kärryt hevosen edelle nyt.

        "Mutta kun Luther keksi tuon teille niin rakkaan harha-opin, että ihminen ei itse voi tehdä mitään pelastuakseen"

        Ai Lutherko sen keksi??? Sanotko sinä että sinä voit itse tehdä jotakin pelastuksesi eteen?? Sano nyt ihmeesäs mitä se on. Oppisi on kaukana raamatullisesta kristillisyydestä. Koko kristinuskon sisin on se, että ihminen ei VOI tehdä mitään ja siksi Kristus tuli tekemään sen mitä ihminen ei voi tehdä.

        "Kyllä nuo lapset tulivat Jeesuksen luo VAPAAEHTOISESTI, kun Jeesus kutsui heidät luokseen"
        Ei kyllä heidät KANNETTIIN ainakin minun Raamatussani. He olivat vielä aivan pieniä.

        "ketään EI KASTETTU ILMAN HÄNEN SUOSTUMUSTAAN"
        Pelkkä oletus tämä. Kaste ei ole ihmisen kontrolloima kuuliaisuuden teko, vaan kaikille kuuluva suuri lahja. Tuo "ottakoon kukin teistä kasteen", eli oikeinkäännettynä "tulkoon kukin teistä kastetuiksi" (passiivimuoto alkukielessä), kertoo jo että se koskee kaikkia iästä riippumatta. Ei tarvinnut erikseen mainita kaikkia ihmisryhmiä. Huomaa että yleisen kastekäskyn kohdalla tai missään päin Raamattua ei ole mitään ohjetta siitä keitä ei saa kastaa.

        Et osannut sanoa mitä eroa on kahden eri mainitsemani tapauaksen siunaamisella. Ehkä et uskalla sitä ääneen sanoa. Etkä ole näyttänyt Raamatusta kohtaa, jossa nainen käy ehtoollisella.

        Sinulla on vielä paljon, paljon oppimista!

        " lapsikaste on ollut seurakunnan käytössä aina, eikä sitä ole tarvinnut kenenkään keksiä."

        Miks kummassa yksikään UT:n kirjoittajista ei ole sitä maininnut jos se on ollut käytössä? Kaikki maininnat on uskoontulleiden kasteita.


      • eitpa
        yks vaan kirjoitti:

        " lapsikaste on ollut seurakunnan käytössä aina, eikä sitä ole tarvinnut kenenkään keksiä."

        Miks kummassa yksikään UT:n kirjoittajista ei ole sitä maininnut jos se on ollut käytössä? Kaikki maininnat on uskoontulleiden kasteita.

        "Miks kummassa yksikään UT:n kirjoittajista ei ole sitä maininnut jos se on ollut käytössä?"

        Siksi, että ei ole tarvinnut erikseen mainita sitä, että myös lapsia voi kastaa; asia on ollut päivän selvä melkein 1000 vuotta. Vasta myöhemmin on tullut ämä uudestikasteen harha, joka kietää tämän.

        Miksei UT:n kirjoittajista kukaan ole maninnut naisten ehtoollist?


      • näin Raamatussa
        eitpa kirjoitti:

        "Minä koin Jumalan armon JO ENNEN KASTETTANI"

        Varmasti koit, mutta armon sait itsellesi henkilökohtaisesti Kristuksen muodossa kasteessa. Ei kaste tuo uskoon mitään lisää tai vie siitä pois. Moni on kokenut armon ennen kastettaan. Mutta Raamatun mukaan kasteessa meidät liitetään Kristukseen ja se on se armoteko. Sinun eikä kenenkään kokemus voi mennä Jumalan Sanan edelle.

        Armo todella omistetaan uskon kautta, ja se saadaan kasteessa. Usko ja kaste kuuluvat erottamattomasti yhteen. Niissä on armo.

        Kuten tiedät, lapsikaste on ollut seurakunnan käytössä aina, eikä sitä ole tarvinnut kenenkään keksiä. Miten voit käyttää termiä "armon irvikuva" kun kasteessa lapsi ilman mitään omaa ansiota saa Kristusken omakseen. Sehän jos mikä on suurta, erittäin suurta armoa!! Uudestikaste on armottomuutta kun ihmsien pitää omilla teoilla koittaa miellyttää Jumalaa ja muita.

        "Kasteella on monta eri funktiota ja yksi sellainen liittyy kuuliaisuuteen, mutta sinä
        yrität vääntää sitäkin kieroon"
        Kasteella on monta funktiota, mutta SE EI OLE kuuliaisuuden askel!! Eikä koskaan sole sitä ollut. Kasteen funktiot ovat Jumalan armoteko, jossa pelastutaan, saadaan synnit anteeksi, Pyhän Hengen lahja. Kasteessa meidät liitetään Kristukseen ja saamme Jumalan lapseuden. Ei siinä mitään kuuliaisuusfunktiota ole. Se on sinun itse keksimääsi, sillä Raamattu ei sellaista opeta. Et ole hirveäst kasteen funktiosta puhunut kun intät vaan että vauvoja ei saa kastaa :D Laitat kärryt hevosen edelle nyt.

        "Mutta kun Luther keksi tuon teille niin rakkaan harha-opin, että ihminen ei itse voi tehdä mitään pelastuakseen"

        Ai Lutherko sen keksi??? Sanotko sinä että sinä voit itse tehdä jotakin pelastuksesi eteen?? Sano nyt ihmeesäs mitä se on. Oppisi on kaukana raamatullisesta kristillisyydestä. Koko kristinuskon sisin on se, että ihminen ei VOI tehdä mitään ja siksi Kristus tuli tekemään sen mitä ihminen ei voi tehdä.

        "Kyllä nuo lapset tulivat Jeesuksen luo VAPAAEHTOISESTI, kun Jeesus kutsui heidät luokseen"
        Ei kyllä heidät KANNETTIIN ainakin minun Raamatussani. He olivat vielä aivan pieniä.

        "ketään EI KASTETTU ILMAN HÄNEN SUOSTUMUSTAAN"
        Pelkkä oletus tämä. Kaste ei ole ihmisen kontrolloima kuuliaisuuden teko, vaan kaikille kuuluva suuri lahja. Tuo "ottakoon kukin teistä kasteen", eli oikeinkäännettynä "tulkoon kukin teistä kastetuiksi" (passiivimuoto alkukielessä), kertoo jo että se koskee kaikkia iästä riippumatta. Ei tarvinnut erikseen mainita kaikkia ihmisryhmiä. Huomaa että yleisen kastekäskyn kohdalla tai missään päin Raamattua ei ole mitään ohjetta siitä keitä ei saa kastaa.

        Et osannut sanoa mitä eroa on kahden eri mainitsemani tapauaksen siunaamisella. Ehkä et uskalla sitä ääneen sanoa. Etkä ole näyttänyt Raamatusta kohtaa, jossa nainen käy ehtoollisella.

        Sinulla on vielä paljon, paljon oppimista!

        Kelaat valitettavasti noita samoja päähänpinttymiä.
        Sinulle vesi on jonkinlainen epäjumala, kun kaikki hengellisyytesi liittyy kasteeseen.
        Sitä palvot ja ihannoit ja Kristus jää sivuun. Mihin sinä Jeesusta tarvitset?
        Armokin on sinulle riippuvaista vedestä, samoin Pyhän Hengen lahjat.

        En voi muuta kuin valittaa sinun sokeuttasi. Jos rehellisesti lukisit Raamattua ja
        unohtaisit nuo vauvakastesilmälasit, niin näkisit, että Jumalan armo on niin ylenpalttinen jokaista katuvaa syntistä kohtaan, että vesi tai sen puute ei tee armoa
        tyhjäksi.

        "Sillä armosta te olette pelastetut, uskon kautta, ETTE TEKOJENNE (tai vanhempien tekojen kautta tai kasteen kautta)), kautta, ettei kukaan kerskaisi.

        Yrität mitöidä minunkin kokemukseni armosta, koska se ei sovi harha-oppiisi. Ku-
        vitteletko olevasi Jumala? Minun kokemukseni on samanlainen kuin Korneliuksen, joka koko Jumalan armon ja Pyhän Hengen ennen kastettaan. Yritätkö mitätöidä
        hänekin kokemuksen?

        Tuossa olet väärässä, kun sanot:
        " että myös lapsia voi kastaa; asia on ollut päivän selvä melkein 1000 vuotta."

        Kyllähän kirkon keksimä pakollinen vauvakaste on ollut kirkon käytössä yli 1700
        vuotta, jolloin yleinen luopumus alkoi.

        Uskovien kaste on ollut käytössä alkuseurakunnasta asti, eikä sitä ole tarvinnut
        muuttaa kirkkojen keksinnöistä ja selittelyistä huolimatta:
        "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."

        Jotenkin ihmettelen sinun sokeuttasi, kun kirjoitat:
        "? Sanotko sinä että sinä voit itse tehdä jotakin pelastuksesi eteen?? Sano nyt ihmeesäs mitä se on"

        Miten se vanhempien teko olisi jotenkin hengellisempää? Vauvakastehan on alusta
        alkaen ihmistekoa. Vanhemmat, kummit ja pappi touhuavat ja yrittävät pelastaa
        pientä, viatonta vauvaa.

        Miksi Jumalan sana kehoittaa VALITSEMANN, ellei ihminen voi tehdä valintaa. Pe-
        lastus on Jumalan teko mutta Jumala ei pelasta ketään väkisin, Kristus valmisti meille täydellisen pelastuksen, mutta sitäkään eivät vanhemmat voi pakottaa lapseensa, kuten vauvakasteessa yritetään tehdä, vaan tuo pelastus on otettava vastaan henkilökohtaisesti.
        Tätä sinä et valitettavasti HALUA uskoa.
        "Sillä kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi,
        NIILLE JOTKA USKOVAT HÄNEN NIMEENSÄ" Joh 1:8

        Ei sanota, että "niille, jotka kastetaan vauvana"!!!

        Aiotko esittää kerran taivaan portilla kastetodistuksen, jotta pääsisit sisälle?
        Jännää nähdä, miten sinun käy.

        Raamatun mukaan sinne pääsevät vain ne, jotka ovat valkaisseet vaatteensa Karitsan veressä eli uskoneet Jeesuksen uhrikuoleman omalle kohdalleen, eivätkä
        vauvojensa kohdalle.
        Ilm 7:14


      • jhgfd
        Kyllä Weha tietää kirjoitti:

        Weha kirjoittaa:
        "Kyllä ihmisen täytyy olla ihan pihalla, kun ottaa uuden kasteen."

        Varmaan efesolaisetkin olivat aivan pihalla, kun ottivat uuden kasteen, vaika heidät oli
        kastettu Johanneksen kasteella Ap 19:15
        "Sen kuulutuaan HE OTTIVAT KASTEEN Herran Jeesuksen nimeen."

        Kyllä Weha tietää paremmin!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        sinä haiset jos et käy pesulla!!!

        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.


      • jhgf
        näin Raamatussa kirjoitti:

        Weha on oikeassa.
        Raamattuhan ei puhu mitään uudestikastamisesta, joka oli Lutherin keksimä haukkumanimi anabaptisteista.

        Mutta kun ihminen tulee uskoon kuultuaan evankeliumia niin hän antaa mielellään kastaa itsensä, kuten UT:n uskovat tekivät. Riippumatta siitä, minkälaisia seremonioita
        heille oli vauvana tehty.
        Tuo vauvana tehty pakollinen vesiseremoniahan on vain kirkkoon liittämisen riitti, eikä
        raamatullinen kaste. Se on tavallaan "uskoon tulemattomien kaste", sillä valta-osa
        heistä ei tule koskaan uskoon.

        Raamatun tie on selvä.
        Ap 8:12
        "Kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja
        Jeesuksen Kristuksen nimestä, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset."

        Kaikki kasteet ovat aivopesu perkeleen rituaaleja!

        ainoa oikea on tässä ja siinä on kysymys peseytymisestä jota tulee suorittaa tarvittaessa useasti päivässä:
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        SIIS kreikan kielen "KASTE" merkitsee myös "PESTÄ" niinkuin Jeesus oppinsa teoillaan vahvisti ja kieltämällä Jeesuksen teot kieltää myös Jeesuksen.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."


      • ujyhtg
        Kyllä Weha tietää kirjoitti:

        Weha kirjoittaa:
        "Kyllä ihmisen täytyy olla ihan pihalla, kun ottaa uuden kasteen."

        Varmaan efesolaisetkin olivat aivan pihalla, kun ottivat uuden kasteen, vaika heidät oli
        kastettu Johanneksen kasteella Ap 19:15
        "Sen kuulutuaan HE OTTIVAT KASTEEN Herran Jeesuksen nimeen."

        Kyllä Weha tietää paremmin!

        joo, wehasta äänestetään eksytettyjen valtakuntaan syntipukiksi,
        eihän Jumalaa ja Jeesusta tule uskovaisten palvella, Heitä palvelee vain Jumalallisuuden tietoudessa olevat ihmiset.


      • asia selvis
        eitpa kirjoitti:

        "Miks kummassa yksikään UT:n kirjoittajista ei ole sitä maininnut jos se on ollut käytössä?"

        Siksi, että ei ole tarvinnut erikseen mainita sitä, että myös lapsia voi kastaa; asia on ollut päivän selvä melkein 1000 vuotta. Vasta myöhemmin on tullut ämä uudestikasteen harha, joka kietää tämän.

        Miksei UT:n kirjoittajista kukaan ole maninnut naisten ehtoollist?

        Sinähän sen sanoit, että miksi UT:ssa ei mainita vauvakastetta. Koska vauvakaste on ollut päivänselvä vasta 1000v ja UT:nkirjoitukset ovat syntyneet 2000v sitten joten jälestäpäinhän tuo vauvakaste on keksitty.


      • uskallatko?
        eitpa kirjoitti:

        "Minä koin Jumalan armon JO ENNEN KASTETTANI"

        Varmasti koit, mutta armon sait itsellesi henkilökohtaisesti Kristuksen muodossa kasteessa. Ei kaste tuo uskoon mitään lisää tai vie siitä pois. Moni on kokenut armon ennen kastettaan. Mutta Raamatun mukaan kasteessa meidät liitetään Kristukseen ja se on se armoteko. Sinun eikä kenenkään kokemus voi mennä Jumalan Sanan edelle.

        Armo todella omistetaan uskon kautta, ja se saadaan kasteessa. Usko ja kaste kuuluvat erottamattomasti yhteen. Niissä on armo.

        Kuten tiedät, lapsikaste on ollut seurakunnan käytössä aina, eikä sitä ole tarvinnut kenenkään keksiä. Miten voit käyttää termiä "armon irvikuva" kun kasteessa lapsi ilman mitään omaa ansiota saa Kristusken omakseen. Sehän jos mikä on suurta, erittäin suurta armoa!! Uudestikaste on armottomuutta kun ihmsien pitää omilla teoilla koittaa miellyttää Jumalaa ja muita.

        "Kasteella on monta eri funktiota ja yksi sellainen liittyy kuuliaisuuteen, mutta sinä
        yrität vääntää sitäkin kieroon"
        Kasteella on monta funktiota, mutta SE EI OLE kuuliaisuuden askel!! Eikä koskaan sole sitä ollut. Kasteen funktiot ovat Jumalan armoteko, jossa pelastutaan, saadaan synnit anteeksi, Pyhän Hengen lahja. Kasteessa meidät liitetään Kristukseen ja saamme Jumalan lapseuden. Ei siinä mitään kuuliaisuusfunktiota ole. Se on sinun itse keksimääsi, sillä Raamattu ei sellaista opeta. Et ole hirveäst kasteen funktiosta puhunut kun intät vaan että vauvoja ei saa kastaa :D Laitat kärryt hevosen edelle nyt.

        "Mutta kun Luther keksi tuon teille niin rakkaan harha-opin, että ihminen ei itse voi tehdä mitään pelastuakseen"

        Ai Lutherko sen keksi??? Sanotko sinä että sinä voit itse tehdä jotakin pelastuksesi eteen?? Sano nyt ihmeesäs mitä se on. Oppisi on kaukana raamatullisesta kristillisyydestä. Koko kristinuskon sisin on se, että ihminen ei VOI tehdä mitään ja siksi Kristus tuli tekemään sen mitä ihminen ei voi tehdä.

        "Kyllä nuo lapset tulivat Jeesuksen luo VAPAAEHTOISESTI, kun Jeesus kutsui heidät luokseen"
        Ei kyllä heidät KANNETTIIN ainakin minun Raamatussani. He olivat vielä aivan pieniä.

        "ketään EI KASTETTU ILMAN HÄNEN SUOSTUMUSTAAN"
        Pelkkä oletus tämä. Kaste ei ole ihmisen kontrolloima kuuliaisuuden teko, vaan kaikille kuuluva suuri lahja. Tuo "ottakoon kukin teistä kasteen", eli oikeinkäännettynä "tulkoon kukin teistä kastetuiksi" (passiivimuoto alkukielessä), kertoo jo että se koskee kaikkia iästä riippumatta. Ei tarvinnut erikseen mainita kaikkia ihmisryhmiä. Huomaa että yleisen kastekäskyn kohdalla tai missään päin Raamattua ei ole mitään ohjetta siitä keitä ei saa kastaa.

        Et osannut sanoa mitä eroa on kahden eri mainitsemani tapauaksen siunaamisella. Ehkä et uskalla sitä ääneen sanoa. Etkä ole näyttänyt Raamatusta kohtaa, jossa nainen käy ehtoollisella.

        Sinulla on vielä paljon, paljon oppimista!

        Eitpa kirjoittaa:
        "Ei kyllä heidät KANNETTIIN ainakin minun Raamatussani. He olivat vielä aivan pieniä"

        Voisitko näyttää Raamatusta sen kohdan, jossa lapsia kannettiin Jeesuksen luo?
        Muutoin olet VALEHTELIJA!!!

        Minun Raamatussani sanotaan:
        "Ja he toivat lapsia Jeesuksen tykö." Matt 19:13, Mark 10:13

        Matt 18:2
        "Ja Hän KUTSUI tykönsä lapsen..."
        Lapsi oli sen ikäinen , ETTÄ YMMÄRSI VASTATA JEESUKSEN KUTSUUN!!!


      • eitpa
        näin Raamatussa kirjoitti:

        Kelaat valitettavasti noita samoja päähänpinttymiä.
        Sinulle vesi on jonkinlainen epäjumala, kun kaikki hengellisyytesi liittyy kasteeseen.
        Sitä palvot ja ihannoit ja Kristus jää sivuun. Mihin sinä Jeesusta tarvitset?
        Armokin on sinulle riippuvaista vedestä, samoin Pyhän Hengen lahjat.

        En voi muuta kuin valittaa sinun sokeuttasi. Jos rehellisesti lukisit Raamattua ja
        unohtaisit nuo vauvakastesilmälasit, niin näkisit, että Jumalan armo on niin ylenpalttinen jokaista katuvaa syntistä kohtaan, että vesi tai sen puute ei tee armoa
        tyhjäksi.

        "Sillä armosta te olette pelastetut, uskon kautta, ETTE TEKOJENNE (tai vanhempien tekojen kautta tai kasteen kautta)), kautta, ettei kukaan kerskaisi.

        Yrität mitöidä minunkin kokemukseni armosta, koska se ei sovi harha-oppiisi. Ku-
        vitteletko olevasi Jumala? Minun kokemukseni on samanlainen kuin Korneliuksen, joka koko Jumalan armon ja Pyhän Hengen ennen kastettaan. Yritätkö mitätöidä
        hänekin kokemuksen?

        Tuossa olet väärässä, kun sanot:
        " että myös lapsia voi kastaa; asia on ollut päivän selvä melkein 1000 vuotta."

        Kyllähän kirkon keksimä pakollinen vauvakaste on ollut kirkon käytössä yli 1700
        vuotta, jolloin yleinen luopumus alkoi.

        Uskovien kaste on ollut käytössä alkuseurakunnasta asti, eikä sitä ole tarvinnut
        muuttaa kirkkojen keksinnöistä ja selittelyistä huolimatta:
        "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."

        Jotenkin ihmettelen sinun sokeuttasi, kun kirjoitat:
        "? Sanotko sinä että sinä voit itse tehdä jotakin pelastuksesi eteen?? Sano nyt ihmeesäs mitä se on"

        Miten se vanhempien teko olisi jotenkin hengellisempää? Vauvakastehan on alusta
        alkaen ihmistekoa. Vanhemmat, kummit ja pappi touhuavat ja yrittävät pelastaa
        pientä, viatonta vauvaa.

        Miksi Jumalan sana kehoittaa VALITSEMANN, ellei ihminen voi tehdä valintaa. Pe-
        lastus on Jumalan teko mutta Jumala ei pelasta ketään väkisin, Kristus valmisti meille täydellisen pelastuksen, mutta sitäkään eivät vanhemmat voi pakottaa lapseensa, kuten vauvakasteessa yritetään tehdä, vaan tuo pelastus on otettava vastaan henkilökohtaisesti.
        Tätä sinä et valitettavasti HALUA uskoa.
        "Sillä kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi,
        NIILLE JOTKA USKOVAT HÄNEN NIMEENSÄ" Joh 1:8

        Ei sanota, että "niille, jotka kastetaan vauvana"!!!

        Aiotko esittää kerran taivaan portilla kastetodistuksen, jotta pääsisit sisälle?
        Jännää nähdä, miten sinun käy.

        Raamatun mukaan sinne pääsevät vain ne, jotka ovat valkaisseet vaatteensa Karitsan veressä eli uskoneet Jeesuksen uhrikuoleman omalle kohdalleen, eivätkä
        vauvojensa kohdalle.
        Ilm 7:14

        Tunnut inttävän samoja asioita koko ajan ilman että perehdyt itse Sanaan.

        "Sinulle vesi on jonkinlainen epäjumala, kun kaikki hengellisyytesi liittyy kasteeseen"
        Tässä on ongelmasi! Erotat Kristuksen ja kasteen! Minulle kaste on Jumalan teko, jossa sain Kristuksen, eli ei ole Kristusta ilman kastetta eikä kastetta ilman Kristusta. Kun laitat kasteen ja Kristusken erilleen niin tuhoat koko Raamatun kasteopin.

        "Sitä palvot ja ihannoit ja Kristus jää sivuun"
        Tämä on niitä sinun idioottimaisia letkautuksiasi kun et tunne Kristusta etkä kastetta. Kukaan ei palvo ketään muuta kuin Jumala. Sana vakuuttaa että Kristus annetaan kasteessa ja että kasteessa meidät liitetään Jumalan lapseksi, eikä tämä vie Kristukselta mitään pois. Krustis itse kastaa! Siksihän puhutaan kasteen armosta, kun siinä Jumalan tekee meille jotakin ilman että sen itse ansaitsemme.

        Sinun "uskosi" jotka ei nähtävästi ole Pyhän Hengen uskoa on todella kokemus. Kun komus menee Raamatun edelle niin silloin ollaan kyllä harhassa.
        Kornelius ja moet KOKIVAT armon ja heidät kasteettiin, JOLLOIN he saivat tämän amrmon itselleen henkilökohtaisesti.

        "Kyllähän kirkon keksimä pakollinen vauvakaste on ollut kirkon käytössä yli 1700
        vuotta, jolloin yleinen luopumus alkoi"
        Ei vaan se on ollut käytössä jo 2000 vuotta. Väite, jonka mukaan lapsikaste alkoi vasta myöhemmin on täysin tuulesta temmattu. Haluat vain uskotella itsellesi niin sen enempää asiaan perehtymättä. Sitä paitsi Raamattu ei puhu, että jokin "täydellinen luopumus" alkaisi heti Kristuksen jälkeen, vaan se puhuu että Kristuksen seurakunta on ja pysyy ja lopunaikoina on tuleva harhaoppeja, joita uudestikastajuus edustaa. Luopumusta kyllä on tapahtunut, mutta Jumalan teot eivät luopumuksen keskellä menetä merkitystään. Kaste on ja puysy oikeana aina riippumatta siitä kuka on kasteen kohde.

        "Uskovien kaste on ollut käytössä alkuseurakunnasta asti"
        Mitään uskovien kastetta ei Raamattua tunne. Apostolien teoissa esitetyt kastetapaukset liittyvät uskonnonvaihtoon, ei mihinkään uudestikasteeseen tai uskovien kasteeseen. Koko termikin on uudestikastajien keksimä.

        Hoet koko ajan tuota kastetta ihmisen tekoja mutta et perustele sitä Raamatulla. Lapsikaste, kuten kaste aina, on sellaisenaan täysin Jumalan teko. Seurakunta kastaa ja opettaa kuten sille on tehtäväksi annettu, mutta Jumala toimii näiden kautta kuten on luvannut. Et sanonut mitä itse teet oman pelastuksesi eteen, olisi äärimmäisen mielenkiintoista kuulla tämä!

        Pieni vauva on viaton mutta ei synnitön. Hänkin tarvitsee Kristusta kuten kaikki.

        Tottakai Raamattu kehoittaa valitsemaan, uskomaan, tekemään parannuksen, kääntymään, jne. jne. Raamattu kehoittaa myös pinnistelemään pelastuksen eteen. Sinä et osaa erottaa lakia ja evankeliumia toisistaan, vaan sekoitat ne keskenään täydellisesti. Ihminen ei itse voi tehdä valintaa, ei uskoa, ei tulla Jumalan luo, eikä kääntyä, vaan Pyhä Henki tekee sen. PEeastuksessa ei ole kyse siitä, ketkä sattuvat "valitsemaan oikein" Sehän se vasta armottomuutta olisikin.

        "Aiotko esittää kerran taivaan portilla kastetodistuksen, jotta pääsisit sisälle?"
        Ei minunn tarvitse sitä näyttää, sillä Jumala kyllä tietää kenet on kastettu ja kuka uskoo. Aioitko sinä pröystäillä omilla ratkaisuilla ja teoilla taivaan portilla? Jännä nähdä miten uudestikastajille siellä käy.

        Kerropas nyt mikä ero on kahden mainitsemani siunaustapauksen siunauksella. Et ole siihen vastannut mitään. Etkä myöskään kerro mikä on kasteen funktio. Yhtään Raamattun kohtaa, joka kertoisi sen olevan kuuliaisuutta, et ole antanut. Minä taas voin antaa toista kymmentä kohtaa joka kertoo kasteen olevan Jumalan armoteko. Tästä käy jo ilmi kellä on Raamattu puolellaan.


      • asia on selvä
        asia selvis kirjoitti:

        Sinähän sen sanoit, että miksi UT:ssa ei mainita vauvakastetta. Koska vauvakaste on ollut päivänselvä vasta 1000v ja UT:nkirjoitukset ovat syntyneet 2000v sitten joten jälestäpäinhän tuo vauvakaste on keksitty.

        Lapsikaste on ollut selvä 1000 vuotta ENNEN KUIN uudestikastajat sen kyseenalaistivat. Oikeaoppiset kristityt ovat harjoittaneet sitä apostolien ajoista asti. Uudestikaste on keksitty vasta 1000 vuotta sitten.


      • näin Raamatussa
        eitpa kirjoitti:

        Tunnut inttävän samoja asioita koko ajan ilman että perehdyt itse Sanaan.

        "Sinulle vesi on jonkinlainen epäjumala, kun kaikki hengellisyytesi liittyy kasteeseen"
        Tässä on ongelmasi! Erotat Kristuksen ja kasteen! Minulle kaste on Jumalan teko, jossa sain Kristuksen, eli ei ole Kristusta ilman kastetta eikä kastetta ilman Kristusta. Kun laitat kasteen ja Kristusken erilleen niin tuhoat koko Raamatun kasteopin.

        "Sitä palvot ja ihannoit ja Kristus jää sivuun"
        Tämä on niitä sinun idioottimaisia letkautuksiasi kun et tunne Kristusta etkä kastetta. Kukaan ei palvo ketään muuta kuin Jumala. Sana vakuuttaa että Kristus annetaan kasteessa ja että kasteessa meidät liitetään Jumalan lapseksi, eikä tämä vie Kristukselta mitään pois. Krustis itse kastaa! Siksihän puhutaan kasteen armosta, kun siinä Jumalan tekee meille jotakin ilman että sen itse ansaitsemme.

        Sinun "uskosi" jotka ei nähtävästi ole Pyhän Hengen uskoa on todella kokemus. Kun komus menee Raamatun edelle niin silloin ollaan kyllä harhassa.
        Kornelius ja moet KOKIVAT armon ja heidät kasteettiin, JOLLOIN he saivat tämän amrmon itselleen henkilökohtaisesti.

        "Kyllähän kirkon keksimä pakollinen vauvakaste on ollut kirkon käytössä yli 1700
        vuotta, jolloin yleinen luopumus alkoi"
        Ei vaan se on ollut käytössä jo 2000 vuotta. Väite, jonka mukaan lapsikaste alkoi vasta myöhemmin on täysin tuulesta temmattu. Haluat vain uskotella itsellesi niin sen enempää asiaan perehtymättä. Sitä paitsi Raamattu ei puhu, että jokin "täydellinen luopumus" alkaisi heti Kristuksen jälkeen, vaan se puhuu että Kristuksen seurakunta on ja pysyy ja lopunaikoina on tuleva harhaoppeja, joita uudestikastajuus edustaa. Luopumusta kyllä on tapahtunut, mutta Jumalan teot eivät luopumuksen keskellä menetä merkitystään. Kaste on ja puysy oikeana aina riippumatta siitä kuka on kasteen kohde.

        "Uskovien kaste on ollut käytössä alkuseurakunnasta asti"
        Mitään uskovien kastetta ei Raamattua tunne. Apostolien teoissa esitetyt kastetapaukset liittyvät uskonnonvaihtoon, ei mihinkään uudestikasteeseen tai uskovien kasteeseen. Koko termikin on uudestikastajien keksimä.

        Hoet koko ajan tuota kastetta ihmisen tekoja mutta et perustele sitä Raamatulla. Lapsikaste, kuten kaste aina, on sellaisenaan täysin Jumalan teko. Seurakunta kastaa ja opettaa kuten sille on tehtäväksi annettu, mutta Jumala toimii näiden kautta kuten on luvannut. Et sanonut mitä itse teet oman pelastuksesi eteen, olisi äärimmäisen mielenkiintoista kuulla tämä!

        Pieni vauva on viaton mutta ei synnitön. Hänkin tarvitsee Kristusta kuten kaikki.

        Tottakai Raamattu kehoittaa valitsemaan, uskomaan, tekemään parannuksen, kääntymään, jne. jne. Raamattu kehoittaa myös pinnistelemään pelastuksen eteen. Sinä et osaa erottaa lakia ja evankeliumia toisistaan, vaan sekoitat ne keskenään täydellisesti. Ihminen ei itse voi tehdä valintaa, ei uskoa, ei tulla Jumalan luo, eikä kääntyä, vaan Pyhä Henki tekee sen. PEeastuksessa ei ole kyse siitä, ketkä sattuvat "valitsemaan oikein" Sehän se vasta armottomuutta olisikin.

        "Aiotko esittää kerran taivaan portilla kastetodistuksen, jotta pääsisit sisälle?"
        Ei minunn tarvitse sitä näyttää, sillä Jumala kyllä tietää kenet on kastettu ja kuka uskoo. Aioitko sinä pröystäillä omilla ratkaisuilla ja teoilla taivaan portilla? Jännä nähdä miten uudestikastajille siellä käy.

        Kerropas nyt mikä ero on kahden mainitsemani siunaustapauksen siunauksella. Et ole siihen vastannut mitään. Etkä myöskään kerro mikä on kasteen funktio. Yhtään Raamattun kohtaa, joka kertoisi sen olevan kuuliaisuutta, et ole antanut. Minä taas voin antaa toista kymmentä kohtaa joka kertoo kasteen olevan Jumalan armoteko. Tästä käy jo ilmi kellä on Raamattu puolellaan.

        Tuossa alhaalla joku pyytää sinua näyttämään Raamatusta kohdan, jossa "lapset
        kannettiin Jeesuksen tykö.".

        Vastaan sitten sinun pitkään vuodatukseesi heti, kun näytät nuo Raamatun kohdat.
        Muutoinhan kaikki muutkin kirjoituksesi ovat valhetta, kuten tuo. Sinulla kun on
        taipumus lisätä omiasi Jumalan Sanaan.

        Sinulla on merkillinen taipumus muuttaa ja kiistää kirjoituksiasi. Taidat olla varsinainen hölöttäjä, joka kirjoittaa kaikkea, mitä mieleen juolahtaa ja kadut sitä
        heti perään:

        1."eitpa:
        " Tuollainen pakollinen vauvan kasteseremonia ei saa tukea Raamatusta, ja on uudestikastajien keksintöä korvata kaste"

        2.Siksi, että ei ole tarvinnut erikseen mainita sitä, että myös lapsia voi kastaa; asia on ollut päivän selvä melkein 1000 vuotta. "

        3. Kornelius ja moet KOKIVAT armon ja heidät kasteettiin, JOLLOIN he saivat tämän amrmon itselleen henkilökohtaisesti."

        Ilmaiset asiasi hieman sekavasti. Mutta Korneliushan koki Jumalan armon ENNEN kastettaan!
        Etkö osaa lukea?

        4. " Seurakunta kastaa ja.."
        Aikaisemmin vaahtosit, että Jumala kastaa!

        5. Tottakai Raamattu kehoittaa valitsemaan, uskomaan, tekemään parannuksen,"
        Edellä vaahtosit, että ". Koko kristinuskon sisin on se, että ihminen ei VOI tehdä mitään"

        Melkoisen sekavaa ja epäjohdonmukaista on sinun kirjoituksesi.

        En oikein tiedä, mitä sinä tarkoitat tuolla "siunauskysymykselläsi?"

        Kun Jumalan sana kehoittaa meitä siunaamaan KAIKKIA, myös vihamiehiä, tahtoivatpa nämä tai ei. Mutta ei
        se sitä tarkoita, että tuo siunattava pelastuu sen siunauksen ansiosta. Siunaataanhan kirkkorakennuksia, hautausmaita jne. Tuskin ne pelastuvat.

        Mutta jatketaan sitten, kun olet näyttänyt nuo Raamatunkohdat, missä lapset "kannettiin" Jeesuksen luo.
        Jään odottamaan.


      • eitpa
        näin Raamatussa kirjoitti:

        Tuossa alhaalla joku pyytää sinua näyttämään Raamatusta kohdan, jossa "lapset
        kannettiin Jeesuksen tykö.".

        Vastaan sitten sinun pitkään vuodatukseesi heti, kun näytät nuo Raamatun kohdat.
        Muutoinhan kaikki muutkin kirjoituksesi ovat valhetta, kuten tuo. Sinulla kun on
        taipumus lisätä omiasi Jumalan Sanaan.

        Sinulla on merkillinen taipumus muuttaa ja kiistää kirjoituksiasi. Taidat olla varsinainen hölöttäjä, joka kirjoittaa kaikkea, mitä mieleen juolahtaa ja kadut sitä
        heti perään:

        1."eitpa:
        " Tuollainen pakollinen vauvan kasteseremonia ei saa tukea Raamatusta, ja on uudestikastajien keksintöä korvata kaste"

        2.Siksi, että ei ole tarvinnut erikseen mainita sitä, että myös lapsia voi kastaa; asia on ollut päivän selvä melkein 1000 vuotta. "

        3. Kornelius ja moet KOKIVAT armon ja heidät kasteettiin, JOLLOIN he saivat tämän amrmon itselleen henkilökohtaisesti."

        Ilmaiset asiasi hieman sekavasti. Mutta Korneliushan koki Jumalan armon ENNEN kastettaan!
        Etkö osaa lukea?

        4. " Seurakunta kastaa ja.."
        Aikaisemmin vaahtosit, että Jumala kastaa!

        5. Tottakai Raamattu kehoittaa valitsemaan, uskomaan, tekemään parannuksen,"
        Edellä vaahtosit, että ". Koko kristinuskon sisin on se, että ihminen ei VOI tehdä mitään"

        Melkoisen sekavaa ja epäjohdonmukaista on sinun kirjoituksesi.

        En oikein tiedä, mitä sinä tarkoitat tuolla "siunauskysymykselläsi?"

        Kun Jumalan sana kehoittaa meitä siunaamaan KAIKKIA, myös vihamiehiä, tahtoivatpa nämä tai ei. Mutta ei
        se sitä tarkoita, että tuo siunattava pelastuu sen siunauksen ansiosta. Siunaataanhan kirkkorakennuksia, hautausmaita jne. Tuskin ne pelastuvat.

        Mutta jatketaan sitten, kun olet näyttänyt nuo Raamatunkohdat, missä lapset "kannettiin" Jeesuksen luo.
        Jään odottamaan.

        "Tuossa alhaalla joku pyytää sinua näyttämään Raamatusta kohdan, jossa "lapset
        kannettiin Jeesuksen tykö."

        Ettei vain tuo joku olisi uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa itse :D Siinhään sanottiin että heidät TUOTIIN, mikä merkitsee pienten lasten kohdalla kantamista, koska he eivät vielä osaa kävellä. Mikä tässä on niin vaikeaa sinulle? Miksi noin selvästä asiasta pitää tehdä numero? Pointti on se, että lapse eivät ITSE tulleet vaan heidät tuotiin, eli kannettiin tai taluttetiin.

        Sinulla on merkillinen taipumus muuttaa mielipiteitäsi. Olet koko ajan paasannut että Raamattu ei tunne uudstikastetta, mutta kuitenkin koko ajan olet uudestikasteen kannalla.

        Et osaa erottaa lakia ja evankeliumia toisistana, siksi Ramaatun tekstit tuntuvat sinusta ritiriitaiselta. Raamattu kehoittaa uskomaan, mutta silti usko tulee muualta kuin ihmisen valinnasta. Seurakunta kastaa, mutta kaste on SILTI Jumalan teko eli käytännössä Jumala kastaa. Kornelius KOKI armon ennen kastettaan, mutta SAI armon kasteessa. Lapsia on kastettu 2000 vuotta, JOISTA 1000 ENSIMMÄISTÄ vuotta olivat yksimielisesti lapsikastetta puoltavia. Kun haluaa toisen sanoja vääristellä nini sinulta se onnistuu.

        "En oikein tiedä, mitä sinä tarkoitat tuolla "siunauskysymykselläsi?""
        Et näytä tietävän kun et vastaa! Kysymys kuuluu: mikä ero on pienen ymmärtämättömän lapsen siunauksella ja itse siunaukselle hakeutuvan ymmärtävän aikuisen siunaksuella. Voisitko nyt vastata tähän. Vai uskallatoko? Vaikuttaako siunaukseen siis se ymmärtääkö ihminen siunauksen vai ei? Onko turhaa siunata vaikkapa kehitysvammaista, jos tämä ei ymmärrä mitä tapahtuu?

        "Kun Jumalan sana kehoittaa meitä siunaamaan KAIKKIA, myös vihamiehiä, tahtoivatpa nämä tai ei. Mutta ei
        se sitä tarkoita, että tuo siunattava pelastuu sen siunauksen ansiosta"

        Juuri näin! Siunaaminen ei pelasta. Meille on annettu Jumalan Sana joka pelastaa uskon ja kasteen muodossa. Siunaus ei pelasta, kaste pelastaa.

        Jatketaan sitten keskustelua kun olet vastannut tuohon siuanaus-kysymykseen, sekä siihen mitä tekoja voit tehdä että voisit vaikuttaa pelastumiseesi

        Jään odottelemaan erittäin suurella mielenkiinnolla!


      • ghrwwh
        näin Raamatussa kirjoitti:

        Tuossa alhaalla joku pyytää sinua näyttämään Raamatusta kohdan, jossa "lapset
        kannettiin Jeesuksen tykö.".

        Vastaan sitten sinun pitkään vuodatukseesi heti, kun näytät nuo Raamatun kohdat.
        Muutoinhan kaikki muutkin kirjoituksesi ovat valhetta, kuten tuo. Sinulla kun on
        taipumus lisätä omiasi Jumalan Sanaan.

        Sinulla on merkillinen taipumus muuttaa ja kiistää kirjoituksiasi. Taidat olla varsinainen hölöttäjä, joka kirjoittaa kaikkea, mitä mieleen juolahtaa ja kadut sitä
        heti perään:

        1."eitpa:
        " Tuollainen pakollinen vauvan kasteseremonia ei saa tukea Raamatusta, ja on uudestikastajien keksintöä korvata kaste"

        2.Siksi, että ei ole tarvinnut erikseen mainita sitä, että myös lapsia voi kastaa; asia on ollut päivän selvä melkein 1000 vuotta. "

        3. Kornelius ja moet KOKIVAT armon ja heidät kasteettiin, JOLLOIN he saivat tämän amrmon itselleen henkilökohtaisesti."

        Ilmaiset asiasi hieman sekavasti. Mutta Korneliushan koki Jumalan armon ENNEN kastettaan!
        Etkö osaa lukea?

        4. " Seurakunta kastaa ja.."
        Aikaisemmin vaahtosit, että Jumala kastaa!

        5. Tottakai Raamattu kehoittaa valitsemaan, uskomaan, tekemään parannuksen,"
        Edellä vaahtosit, että ". Koko kristinuskon sisin on se, että ihminen ei VOI tehdä mitään"

        Melkoisen sekavaa ja epäjohdonmukaista on sinun kirjoituksesi.

        En oikein tiedä, mitä sinä tarkoitat tuolla "siunauskysymykselläsi?"

        Kun Jumalan sana kehoittaa meitä siunaamaan KAIKKIA, myös vihamiehiä, tahtoivatpa nämä tai ei. Mutta ei
        se sitä tarkoita, että tuo siunattava pelastuu sen siunauksen ansiosta. Siunaataanhan kirkkorakennuksia, hautausmaita jne. Tuskin ne pelastuvat.

        Mutta jatketaan sitten, kun olet näyttänyt nuo Raamatunkohdat, missä lapset "kannettiin" Jeesuksen luo.
        Jään odottamaan.

        Eitpa ei tuo sairas uudestikastajapelle osaa vastata sinun hyviin kysymyksiisi. Tai jos osaa niin ei pysty sillä se veisi pohjan hänen harhaopeiltaan

        Kyllä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa voi mennää trollaamaan sen Marian kanssa vaan! Palvomaan häntä ja vaikka taikavettä. Jospa se katkeruus siitä häipyisi...

        Tämä perustelu on aivan omassa luokassaan:
        "Muutoinhan kaikki muutkin kirjoituksesi ovat valhetta"

        Sairasta on tuon uudestikastajan marmatukset!


      • hteh
        uskallatko? kirjoitti:

        Eitpa kirjoittaa:
        "Ei kyllä heidät KANNETTIIN ainakin minun Raamatussani. He olivat vielä aivan pieniä"

        Voisitko näyttää Raamatusta sen kohdan, jossa lapsia kannettiin Jeesuksen luo?
        Muutoin olet VALEHTELIJA!!!

        Minun Raamatussani sanotaan:
        "Ja he toivat lapsia Jeesuksen tykö." Matt 19:13, Mark 10:13

        Matt 18:2
        "Ja Hän KUTSUI tykönsä lapsen..."
        Lapsi oli sen ikäinen , ETTÄ YMMÄRSI VASTATA JEESUKSEN KUTSUUN!!!

        Sairas miekkalähetystrolli on taas vaihtanut tässä nimimerkkiä. Sitten hän sanoo "tuossa alhaalla joku pyysi sinua näyttämään"

        Sairasta!!


      • näin Raamatussa
        eitpa kirjoitti:

        "Tuossa alhaalla joku pyytää sinua näyttämään Raamatusta kohdan, jossa "lapset
        kannettiin Jeesuksen tykö."

        Ettei vain tuo joku olisi uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa itse :D Siinhään sanottiin että heidät TUOTIIN, mikä merkitsee pienten lasten kohdalla kantamista, koska he eivät vielä osaa kävellä. Mikä tässä on niin vaikeaa sinulle? Miksi noin selvästä asiasta pitää tehdä numero? Pointti on se, että lapse eivät ITSE tulleet vaan heidät tuotiin, eli kannettiin tai taluttetiin.

        Sinulla on merkillinen taipumus muuttaa mielipiteitäsi. Olet koko ajan paasannut että Raamattu ei tunne uudstikastetta, mutta kuitenkin koko ajan olet uudestikasteen kannalla.

        Et osaa erottaa lakia ja evankeliumia toisistana, siksi Ramaatun tekstit tuntuvat sinusta ritiriitaiselta. Raamattu kehoittaa uskomaan, mutta silti usko tulee muualta kuin ihmisen valinnasta. Seurakunta kastaa, mutta kaste on SILTI Jumalan teko eli käytännössä Jumala kastaa. Kornelius KOKI armon ennen kastettaan, mutta SAI armon kasteessa. Lapsia on kastettu 2000 vuotta, JOISTA 1000 ENSIMMÄISTÄ vuotta olivat yksimielisesti lapsikastetta puoltavia. Kun haluaa toisen sanoja vääristellä nini sinulta se onnistuu.

        "En oikein tiedä, mitä sinä tarkoitat tuolla "siunauskysymykselläsi?""
        Et näytä tietävän kun et vastaa! Kysymys kuuluu: mikä ero on pienen ymmärtämättömän lapsen siunauksella ja itse siunaukselle hakeutuvan ymmärtävän aikuisen siunaksuella. Voisitko nyt vastata tähän. Vai uskallatoko? Vaikuttaako siunaukseen siis se ymmärtääkö ihminen siunauksen vai ei? Onko turhaa siunata vaikkapa kehitysvammaista, jos tämä ei ymmärrä mitä tapahtuu?

        "Kun Jumalan sana kehoittaa meitä siunaamaan KAIKKIA, myös vihamiehiä, tahtoivatpa nämä tai ei. Mutta ei
        se sitä tarkoita, että tuo siunattava pelastuu sen siunauksen ansiosta"

        Juuri näin! Siunaaminen ei pelasta. Meille on annettu Jumalan Sana joka pelastaa uskon ja kasteen muodossa. Siunaus ei pelasta, kaste pelastaa.

        Jatketaan sitten keskustelua kun olet vastannut tuohon siuanaus-kysymykseen, sekä siihen mitä tekoja voit tehdä että voisit vaikuttaa pelastumiseesi

        Jään odottelemaan erittäin suurella mielenkiinnolla!

        Et siis pystynyt tunnustamaan, että VALEHTELIT tuossa "lasten kantamisessa".
        Se olikin vain sinun omia olettamuksiasi kuten kaikki sinun teoriasi vauvojen kastamisesta.

        Tuollainen on raukkamaista, ja vielä kehtaat esiintyä uskovana!!

        Perustat oppisi VALHEELLE!!!

        Kun minä tuon autoni korjattavaksi, ei se merkitse sitä, että minä kantaisin autoani.

        Minulla ei ole tapana keskutella valehtelijoiden kanssa, koska nämä muuttavat
        jatkuvasti mielipiteitään, joten jätän sinut nyt leikkimään sen vesi-oppisi kanssa.
        Toivotaan, että et tule pettymään kerran taivaan portilla. Mutta toisaalta vesi
        on hyvin taprpeellista siellä kuumassa paikassa.


      • herää epäilys
        hteh kirjoitti:

        Sairas miekkalähetystrolli on taas vaihtanut tässä nimimerkkiä. Sitten hän sanoo "tuossa alhaalla joku pyysi sinua näyttämään"

        Sairasta!!

        Jännä ilmiö tällä palstalla.

        Aina kun eitpa kirjoittaa jotain päätöntä, niin sama trollikuoro myötäilee ja
        kehuu hänen telekeitään ja haukkuu toisia.
        Ettei vain eitpa itse olisi asialla?


      • eitpa
        näin Raamatussa kirjoitti:

        Et siis pystynyt tunnustamaan, että VALEHTELIT tuossa "lasten kantamisessa".
        Se olikin vain sinun omia olettamuksiasi kuten kaikki sinun teoriasi vauvojen kastamisesta.

        Tuollainen on raukkamaista, ja vielä kehtaat esiintyä uskovana!!

        Perustat oppisi VALHEELLE!!!

        Kun minä tuon autoni korjattavaksi, ei se merkitse sitä, että minä kantaisin autoani.

        Minulla ei ole tapana keskutella valehtelijoiden kanssa, koska nämä muuttavat
        jatkuvasti mielipiteitään, joten jätän sinut nyt leikkimään sen vesi-oppisi kanssa.
        Toivotaan, että et tule pettymään kerran taivaan portilla. Mutta toisaalta vesi
        on hyvin taprpeellista siellä kuumassa paikassa.

        "Et siis pystynyt tunnustamaan, että VALEHTELIT tuossa "lasten kantamisessa""

        En valehdellut. Alkuielestä tiedämme että kyse oli pienistä lapsista, jolloin selvä päätelmä on että heidät kannettiin. Jos olivat oppineet kävelemään ,vanhemmat taluttivat. Se ei ole oleellista; oleellista on se, että Jeesus otti heidät luokseen, vaikka se ei ollut lapsen oma ratkaisu

        Minulla ei ole mitään teorioita, vaan selviä Raamatun oppeja, joilla on takanaan 2000 vuoden traditio. Sinä taas opetat uudestikasteoppjea, joilla ei ole mitään tekemistä Raamatun kanssa, ja jotka on tulleet lahkojen käyttöön paljon apostolien ajan jälkeen. Mitään todisteita opeillesi ei ole Raamatussa tai apostolien ajoilta jääneissä kirjoituksissa.

        Sinun ei tarvitse eikä pidä minun kanssani keskustella, ei todellakaan. Valehtelijaksi sanominen on halpamainen temppu ja sopiva "tekosyy" jättää keskustelu tähän, koska et kyennyt/halunnut/uskaltanut vastata esittämiini kysmyksiin. Vähähn aikaa asioita pohteiessansi huomasit miten oppisi on täysin vailla raamatullista pohjaa. Sitten on pakko kasvojen sääsätämiseksi lopettaa keskustelu. Mutta älä huoli, niin paljon on aiheetontakin sontaa tullut niskaasi, että voin sanoa että maineesi uskovana kristittynä on mennyt jo ajat sitten.

        "Toivotaan, että et tule pettymään kerran taivaan portilla."
        Sitä toivotaan. Minulla ei ole hätää, koska Kristus on minut sovittanut, mutta ihmisille, jotka luottavat omiin suorituksiin, ei välttämättä ole tilaa Jumalan valtakunnassa. Pidämme siis peukkuja sinun puolestasi. Vakuutan että olet yhä rukousaiheenani

        Mutta päätetään keskustelu tähän, kaikki nämä viestit lukeneet näkevät kumman oppi pohjautuu Raamattuun ja apostoliselle perustalle ja kumman ei.


      • eitpa
        herää epäilys kirjoitti:

        Jännä ilmiö tällä palstalla.

        Aina kun eitpa kirjoittaa jotain päätöntä, niin sama trollikuoro myötäilee ja
        kehuu hänen telekeitään ja haukkuu toisia.
        Ettei vain eitpa itse olisi asialla?

        Jännä ilmiö tällä palstalla että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa on taas vaihtanut nimimerkkiä. Minun ei tarvitse selviä Raamatun totuuksia puolustella asiatomilla hyökkäyksillä. Jätän sen sinulle, sinä tottavie tarvitset sitä kun et pysty kirjoituksiani Raamatulla kumoamaan kovasta yrityksestä ja itsekeksittyjen haukkumasanojen viljelystä huolimatta.


      • gwevsw
        herää epäilys kirjoitti:

        Jännä ilmiö tällä palstalla.

        Aina kun eitpa kirjoittaa jotain päätöntä, niin sama trollikuoro myötäilee ja
        kehuu hänen telekeitään ja haukkuu toisia.
        Ettei vain eitpa itse olisi asialla?

        No nyt tämä sairas uudestikastaja luulee minua eitpaksi!! Aiemmin hän on luullut minua alias erroriksi! Enkö ole enää error vaan nytkö olen eitpa? Okohan tämä vainoharhaisuus Marian palvonnasta johtuvaa? Se saa näköjään trollin täysin sekaisin. Voiko epäraamatulista uudestikastamista selittää sillä?

        Täysin sairasta!


      • sdfhw
        gwevsw kirjoitti:

        No nyt tämä sairas uudestikastaja luulee minua eitpaksi!! Aiemmin hän on luullut minua alias erroriksi! Enkö ole enää error vaan nytkö olen eitpa? Okohan tämä vainoharhaisuus Marian palvonnasta johtuvaa? Se saa näköjään trollin täysin sekaisin. Voiko epäraamatulista uudestikastamista selittää sillä?

        Täysin sairasta!

        Onko uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä Marian palvoja?


      • zdfbdb
        sdfhw kirjoitti:

        Onko uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä Marian palvoja?

        On! Sama sairas miekkalähetystrolli palvoo Mariaa. Hänet tunnetaan nimellä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa. Varokaa tätä sairasta eksyttäjää!


      • onko näin
        zdfbdb kirjoitti:

        On! Sama sairas miekkalähetystrolli palvoo Mariaa. Hänet tunnetaan nimellä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa. Varokaa tätä sairasta eksyttäjää!

        Käyttääkö hän nimimerkkiä: "eitpa"?


      • uhygtre
        zdfbdb kirjoitti:

        On! Sama sairas miekkalähetystrolli palvoo Mariaa. Hänet tunnetaan nimellä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa. Varokaa tätä sairasta eksyttäjää!

        Mistä te keskustelette, kasteesta, trollista vai Mariasta???
        TÄMÄ PALSTA ON KASTEESTA KESKUSTELU PAIKKA EIKÄ saatanaa palvelevien miekka sivistyksen oppien lantala!

        Jos teille ei JEESUKSEN EVANKELIUMIEN TIEDOT KELPAA
        NIIN
        PALVELKAA herraa ja sen herra jumalia niiden omissa nimissä!

        Jeesus ei ole käskynyt kastaa KETÄÄN, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen ja rikollisuuden uskonnolliseen järjestöön RIKOLLISEKSI KOULUTETTAVAKSI TAI JOPA USKOVAISTEN LAUMA PEDOFIILIEN RAISKATTAVAKSI RIKOLLISUUDEN UHREINA!
        Sivistykää Laille kuuliaisiksi jos järkenne siihen vielä riittää!
        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/

        Suomen Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."
        EI EDES luterilais-lestadiolsuuden uhreiksi!
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'


      • gwrgwgrw
        onko näin kirjoitti:

        Käyttääkö hän nimimerkkiä: "eitpa"?

        Ei käytä, Eitpa on toinen nimimerkki ja hän on oikeaoppinen kristitty. Tämä sairas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa käyttää nimimerkkejä:

        näin Raamatussa
        ropleema?
        koeta vielä
        etkö tiedä?
        saas nähdä
        auttakaa jumalaa
        tosi pimeää
        ristiriitaista
        korjataampa taas
        ompa sekavaa
        selkenevää
        näin se on
        sama neuvo
        hyvä neuvo3
        sekoilua?
        tosi raitista
        tosi julmaa
        tosi sairasta
        Järki hoi!
        oleppas tarkempi!
        raamatullisest
        olet tuuliviiri
        huolestuttavaa
        ristin sana
        ompa erikoista
        voi pimeyttä
        oikea oppi
        turha yritys
        mieti sitä
        olet julmuri
        mikä totuus?
        sydämen asenne
        ristiriitaista
        poikkeustapauksia???
        aivan oikein
        "antakaa.."
        "ottakoon..."
        perin outoa
        oppitunti
        hauka oppi
        tosi julmaa
        tosi sekavaa
        "Krapulaako"?
        tosi hauskaa
        valitettavasti
        ikuinen sana
        on se vaikeaa
        se siitä
        vauvateolokiaa
        aivan oikein
        samaa mieltä
        voi pimeyttä
        tosi sekavaa
        On se vaikeaa
        hyvä eitpa
        en ymmärrä
        montako?
        perk... ulos
        kieku ja kaiku?
        manaamista
        kovasti ihmeellistä
        juuri näin
        älä selittele
        hyvä vits
        naurakaamme
        olet toivoton tapaus
        rauhoitu jo
        hyvä näin
        ota rauhallisesti
        apuvaaa!!!
        solmussa on
        olet satusetä
        hyvä, hyvä
        jatketaan yhdessä
        päätetty
        yksi kaste!
        johtopäätöksiä
        armotonta!
        mistä saatu?
        voi teitä
        erittäin sekavaa
        se pieni ero
        valitettavaa
        tervetuloa
        onnittelen
        outo juttu
        lapsenmielinen
        hyvä bisnes
        korjaus!
        tosi simppeliä
        temppuilua
        herää epäilys
        vastaan vain
        taas korjataan
        sijaisuskoa?
        erilainen opp
        taikuutta
        hau, hau
        valitan
        vesi todistaa
        oikea selitys
        viisas neuvo
        paras neuvo
        yritä uudestaan
        vesi-riippuvuuttako?
        kuis on?
        näin valitettavasti
        helpottaako?
        raamatun oppi
        hölmöä hommaa
        sirkustemppu
        mietittävää
        viisaampi Simelius
        ihmisen työtä
        älä oleta!
        oliko vaikeaa?
        oliko helppoa?
        sekoilusi jatkuu
        kyllä se siitä
        on pimeää
        huvittavaa
        no panic!
        outoa?

        Hän on sairas ja katkera trolli. Varkokaa hänen eksytystään!!!!!


      • miksi???
        gwrgwgrw kirjoitti:

        Ei käytä, Eitpa on toinen nimimerkki ja hän on oikeaoppinen kristitty. Tämä sairas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa käyttää nimimerkkejä:

        näin Raamatussa
        ropleema?
        koeta vielä
        etkö tiedä?
        saas nähdä
        auttakaa jumalaa
        tosi pimeää
        ristiriitaista
        korjataampa taas
        ompa sekavaa
        selkenevää
        näin se on
        sama neuvo
        hyvä neuvo3
        sekoilua?
        tosi raitista
        tosi julmaa
        tosi sairasta
        Järki hoi!
        oleppas tarkempi!
        raamatullisest
        olet tuuliviiri
        huolestuttavaa
        ristin sana
        ompa erikoista
        voi pimeyttä
        oikea oppi
        turha yritys
        mieti sitä
        olet julmuri
        mikä totuus?
        sydämen asenne
        ristiriitaista
        poikkeustapauksia???
        aivan oikein
        "antakaa.."
        "ottakoon..."
        perin outoa
        oppitunti
        hauka oppi
        tosi julmaa
        tosi sekavaa
        "Krapulaako"?
        tosi hauskaa
        valitettavasti
        ikuinen sana
        on se vaikeaa
        se siitä
        vauvateolokiaa
        aivan oikein
        samaa mieltä
        voi pimeyttä
        tosi sekavaa
        On se vaikeaa
        hyvä eitpa
        en ymmärrä
        montako?
        perk... ulos
        kieku ja kaiku?
        manaamista
        kovasti ihmeellistä
        juuri näin
        älä selittele
        hyvä vits
        naurakaamme
        olet toivoton tapaus
        rauhoitu jo
        hyvä näin
        ota rauhallisesti
        apuvaaa!!!
        solmussa on
        olet satusetä
        hyvä, hyvä
        jatketaan yhdessä
        päätetty
        yksi kaste!
        johtopäätöksiä
        armotonta!
        mistä saatu?
        voi teitä
        erittäin sekavaa
        se pieni ero
        valitettavaa
        tervetuloa
        onnittelen
        outo juttu
        lapsenmielinen
        hyvä bisnes
        korjaus!
        tosi simppeliä
        temppuilua
        herää epäilys
        vastaan vain
        taas korjataan
        sijaisuskoa?
        erilainen opp
        taikuutta
        hau, hau
        valitan
        vesi todistaa
        oikea selitys
        viisas neuvo
        paras neuvo
        yritä uudestaan
        vesi-riippuvuuttako?
        kuis on?
        näin valitettavasti
        helpottaako?
        raamatun oppi
        hölmöä hommaa
        sirkustemppu
        mietittävää
        viisaampi Simelius
        ihmisen työtä
        älä oleta!
        oliko vaikeaa?
        oliko helppoa?
        sekoilusi jatkuu
        kyllä se siitä
        on pimeää
        huvittavaa
        no panic!
        outoa?

        Hän on sairas ja katkera trolli. Varkokaa hänen eksytystään!!!!!

        Onko se hän, joka puolustaa käsityksiään Raamatunkohdilla?
        Miksi te ette laita näkyviin R-kohtia?


      • siksi!!!
        miksi??? kirjoitti:

        Onko se hän, joka puolustaa käsityksiään Raamatunkohdilla?
        Miksi te ette laita näkyviin R-kohtia?

        Ei, hän on se joka puolustaa harhaoppejaan haukkumalla muita ja muiden käsityksiä. Tunnistat hänet termeistä "pakollinen vauvakaste", "taikavesi" ja "vauvakastefani"

        Varokaa häntä!!!


      • hän se on
        siksi!!! kirjoitti:

        Ei, hän on se joka puolustaa harhaoppejaan haukkumalla muita ja muiden käsityksiä. Tunnistat hänet termeistä "pakollinen vauvakaste", "taikavesi" ja "vauvakastefani"

        Varokaa häntä!!!

        Hän on siis se, joka käyttää totuuden puolesta puhuvista sanontaa:

        "Sama sairas miekkalähetystrolli palvoo Mariaa. Hänet tunnetaan nimellä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa."


      • bsfbsbsf
        hän se on kirjoitti:

        Hän on siis se, joka käyttää totuuden puolesta puhuvista sanontaa:

        "Sama sairas miekkalähetystrolli palvoo Mariaa. Hänet tunnetaan nimellä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa."

        Varokaa!!!! Nimimerkki "hän se on" on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa!!

        Hän ei käytä itsestään tuota nimeä, sitä käyttävän totuutta puhuvat.


    • Johanneksen kaste kuului vain juutalaisille (apt.13:24). Jeesus asetti kristillisen uudenliiton kasteen, kaikille kansoille, vasta ylösnousemuksensa jälkeen (Matt.28:18-20). Ennen tuota, Jeesus ei ollut tehnyt perustusta kasteelle(Room.6:3).

      Helluntailaiset ja kaikki uudesti kastajat ovat siis kaikki aivan ulkona kasteesta Kristukseen. Raamattu ei siis tunne kahta kastetta, vaan kysymys oli erimerkkisistä kasteista, eli Johanneksen kaste ja kristillinen uudenliiton kaste, johon kuuluu Pyhä Henki olennaisena osana, jo Jeesuksen asetussanoissa. Raamattu puhuu siis hengellisenä yhteytenä yhtä kastetta ja kasteen liitosta, joka on Jumalan puolelta aina voimassa.

      • gsghwgh

        Puhut asiaa weha! Juuri näin on asian laita. Pelkäan että kohta sairas kristittyjä vihaava miekkaläetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa hyökkää tätä asiallista kirjoitusta vastaan omine haukkumisineen ;(


      • jhgftdr

        höpöhöpö!

        weha opettaa:
        "Johanneksen kaste kuului vain juutalaisille (apt.13:24). Jeesus asetti kristillisen uudenliiton kasteen, kaikille kansoille, vasta ylösnousemuksensa jälkeen (Matt.28:18-20). Ennen tuota, Jeesus ei ollut tehnyt perustusta kasteelle(Room.6:3)"

        Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään, pikku lapsiakaan saatanaa palvelevien tappaja, tapattaja, lastenkin raiskaaja jne rikollisuuteen eikä kristinuskon lahkoihin!

        EIKÖ TEILLE EKSYTETYILLÄ OLE SEN VERTAA JÄRKEÄ, ETTÄ TAJUAISITTE, ETTÄ JEESUS OLI JO OMAT SEURANTANSA PERUSTANUT ennen kuin saatanaa palvelevat miekka sivistyksen rikolliset Paavalinkin tuella alko pakko saatanallisuus uskoa saatanaa palvelevana levittämään!
        RIKOLLISELLA KRISTINUSKOLLA, EI OLE YHTÄÄN JEESUKSEN PERUSTAMAA SEURAKUNTAA JOTEN TEIDÄN ON TURHA EDES HAAVAILLA OLEVANNE JUMALAN JA JEESUKSEN SEURAKUNTALAISIA!

        Käyttä edes hiukan järkeä velehdellessanne ja jos ette tiedä niin kysykää ihmisiltä jotka tietävät.

        Rikollisella kristinuskolla on maailmassa yli 3500 lahkoa seurakuntineen jotka toinen toisiaan osoittavat harhaoppisiksi JA SIKSI IHMISET TIETÄVÄT, ETTÄ OLETTE TODISTETTAVASTI SAATANAA PALVELEMAAN EKSUTETTY SONTALUUKKUJA joille ei Jumalan ja Jeesuksen Lait ja opit kelpaa. Teidän pappislupauksen antaneet pappinnekin kiertävät Jeesuksen Evankeliumia kuin ruttoa joten ei teille opetat edes Jumalan ja Jeesuksen Lakia ja oppeja mutta saatanaa palvelleen Paavalin sopaskaa saatte tuutin täydeltä!

        Hävetkää


    • jhbgvfd

      IsoP:lle

      Miksi et kirjoita siitä, että lapsikasteessa rikotaan "älä tapa" käskyä tappamalla Jumalan Valtakunnan kaltainen lapsi hengellisesti ja merkataan niinkuin kuolleet asettamalla risti otsaan?

      Monet uskovaiset ovat hengellisesti kuolleita ja niin teoillaan kuin opeillaan niin osoittavat mm. uskontunnustuksen kaltaisuudensa.

    • lkjhg

      IsoP kirjoitti:
      "Vesikaste on rituaali liittymisessä ihmisten seurakuntaan. Jonka merkiksi saa nimen "seurakunnan" rekisteriin. "

      JA HENGELLISESTI TAPETUN MERKIN (murha aseen ristin) OTSAAN!

      Jumala ja Jeesus ei noin tehnyt ja teettänyt.

      Missään kohtaan Jeesuksen evankeliumia ei käsketä ketään ihmistä, siis IHMISTÄ kastaa IHMISIÄ; PIKKU LAPSIAKIN tappaneen, tapttaneen, raiskanneen jne rikollisuuteen jäseniksi, UHREIKSI JOPA PAPPIEN RAISTAKATTAVIKSI
      joten IsoP on aisoja itsestään uskova eksytetty uskovainen.

      IsoP jatkaa:
      "Pyhän Hengen kaste on liittymistä Jeesuksen ruumiiseen ja taivasten valtakuntaan, jossa saa nimensä Karitsan elämänkirjaan."

      rikollisella kristinuskolla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia, eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina, KERRO KUKA, saatanako TEITÄ OPETTAA?

      Siis
      teillä ei ole PYHÄÄ TAIVAALLLISTA PYHÄÄ ISÄÄ
      EIKÄ
      teillä ei ole PYHÄÄ TAIVAALLLISTA PYHÄÄ POIKAA
      JA
      ILMAN PYHÄÄ ISÄÄ JA ILMAN PYHÄÄ POIKAA EI OLE PYHÄÄ HENKEÄKÄÄN!
      joten
      olette törkee valehtelija, mm näin Jumalan Valtakuntalaisia pilkkaavana sontaluukkuna:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11422407#comment-61296813
      "IsoP
      22.4.2013 22:53
      Ikävä kyllä näin on "viaton" vauva on perkeleen oma."
      SIIS TUOSSA KERROIT TARKALLEEN ITSESTÄSI JA herrastasi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5650
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3587
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1710
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1702
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1166
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      839
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe