Bipomiehen salaisuus

real or what

Miten nää jotkut bipot saa ihmisen kierrettyä sormensa ympäri? Osaavat sanoo just oikeet asiat mitkä nainen haluu kuulla. Suhteessa edetään kauheeta vauhtia. Mistä tiiän onko miehellä hypovaihe menossa? Onko mikään tunteista ja haluista totta? Pelkään et jättää mut tosta noin vaan ku tunteet ei ollutkaan totta.

2

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hunahpu

      Hei!

      Olen itse ainakin huomannut hypomaanisessa vaiheessa ollessani, että kaikki tuntuu hyvältä - jokainen ratkaisu, ehdotus, idea, päähänpisto. Olen myös muuten kokenut olevani "lahjakas" ihmisten kanssa, eli voimakkaasti empaattinen. Ja monesti ihmiset pitävät viehättävänä ihmistä, joka on iloinen, kupliva, menevä ja hyvän itsetunnon omaava (kaikki hypomanian mahdollisia vaikutuksia). Johtuisiko tästä kokemasi "sormen ympäri kiertäminen"?

      Jos miehen mieliala on selkeästi kohonnut (tai vaihtoehtoisesti ärtyisä), menevä ja tuntuu, että puhe tulvii, koko ajan on joku uusi projekti tai ajatus ilman suurtakaan harkintaa, iloa, naurua ja omanarvon tunnon nousua on ilmoilla, kyseessä voi olla hypomaaninen jakso. Tähän saattaa liittyä myös seksuaalisen aktiivisuuden nousua, unettomuutta (joka ei aiheuta väsymystä) ja hieman holtitonta rahankäyttöä tai muuta impulsiivisuutta.

      Mikäli olot eivät ole lieviä, vaan voimakkaasti esiin tulevia (esim. täysin järjetön rahankäyttö, suuruuskuvitelmat tyyliin: minä valloitan koko maailman) ja jos unen tarve on melkein nollassa tai miehellä on jotain psykoottisia piirteitä, kyseessä lienee ihan kunnon mania.

      En voi tietää, mitä toinen ihminen tuntee tai haluaa, mikä on hänen mielestään "oikein" ja "totta", mutta ainakaan itselläni hypovaiheessa ei ole ollut valheellisia tunteita - pelkästään ylikorostuneita. Tunnen rakkautta puolisoani kohtaan jatkuvasti, mutta hypovaiheessa muistan kertoa sen kymmeniä kertoja päivässä, halailen ja suukottelen. Joskus olen hetken päästä halailusta ärtyisä ja vetäytyvä, mutta se ei johdu puolisosta, vaan omasta päästä.

      Rankinta varmasti sinulle on, jos henkilö, josta puhut vaipuu tämän "vaiheen" jälkeen masennukseen. Silloin tulet tuntemaan, että kaikki olikin ehkä vain valhetta. Se ei kuitenkaan välttämättä ole totta. Kuten varmasti tiedät, masentuneen ihmisen ajatuksenjuoksu kulkee demonista noidankehää, jolloin monesti sosiaaliset kontaktit tuntuvat hankalilta (tai mahdottomilta, masennuksen vaikeudesta riippuen) ylläpitää. Jos olet lähellä läheistäsi, hän saattaa kuitenkin turvautua sinuun myös masennusvaiheessaan.

      Jos olisin sinä, yrittäisin puhua asiasta mahdollisimman avoimesti kyseessä olevan henkilön kanssa. Jos hänellä ei ole minkäänlaista sairaudentuntoa, se on ikävää ja vaikeaa keskustelua, mutta olisi hienoa, jos pystyisit tuomaan nämä tunteesi hänelle julki. Älä syyttele, vaan yritä keskustella. Ja kysy suoraan; missä mennään? Ethän halua jättää minua?

      Toivottavasti sait jotain apua - näinkin pitkän vastausajan jälkeen. :)

    • Kirjossa

      Nämä ongelmat ovat vuorovaikutusongelmia. Vuorovaikutusongelmat kuuluvat koko inhimillisyyden kirjoon. Ongelma ei siis ole bipossa itsessään vai suhteessa ympäristöönsä. Mielenterveysongelmista tiedetään vielä kovin vähän verrattuna esimerkiksi diabetekseen. Nyt on kuitenkin saatu uutta geenitietoa asiasta ja todettu mm., että mielen sairaudet kuuluu inhimillisten ominaisuuksien kirjoon

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12132513

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1801
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1105
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1017
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe