Moi tarvitsen apua

Hyvä päivä kuolla

Nyt tuntuu että yksinäisyys rupeaa viemään terveyden. Seinä on tullut vastaan.
Olen 25-vuotias nuori mies. Minulla ei ole yhtään kaveria eikä naista. Olen vuosi sitten muuttanut toiseen kaupunkiin. Yksinäisyys aiheuttaa minulle migreenejä aina vain useammin. Minulla on työpaikka, mutta ennen kesää jään työttömäksi enkä todennäköisesti saa mistään töitä. Joten sosiaalinen elämä kuihtuu entisestään.

Tulin äskön pyörällä kaupungilta kotia. kävin yksin kahvilla. Tällä hetkellä on migreeni päällä, koska mietin elämääni. Ei ole mitään syytä mihinkään. Itken vain yksin kotona... En tykkää tässä kunnossa mennä baariin ihmisten keskelle itkemään. Koko ajan elämäni liikkeelle paneva voima kuihtuu, koska ei ole syytä yrittää mitään. Mihinkään ei ole kiinnostusta. Oikeastaan kaikki ympärilläni vaikuttaa turhalta mikä ei voi kiinnostaa. Tuntuu ettei tästä ole ulos pääsyä. Tämä on jatkunut yli vuoden päivät.

Ulkonäollisesti olen hyvässä urheilullisessa kunnossa, mutta sisältä täysin romuna. Tuntuu ettei elämässä ole enää mitään iloa. Eikä vaihtoehtoja mikä auttaisi. Yhden kerran olen käynyt puhumassa jollekin kallon kutistajalle. Siitä ei ollut mitään apua. Miten kukaan voisi auttaa jos kaikki koen turhaksi? Ei oikein jaksaisi itkeäkkään koko aikaa. On nimittäin raskasta itkeä migreenissä. Syö nuoren terveyden mukavasti.

13

700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piristystä elämääs

      Taitaa olla monen ongelma nykyään. Kun asiaa vatvoo niin menee kaikki energia ja masentuu. Tutki paikkakunnan tapahtumailmoitukset ja mene vain mukaan. Kokeile harrastusmahdollisuuksia. Hakeutumalla ihmisten pariin, on aina mahdollisuus tutustua uusiin tyyppeihin. Kotiin ne eivät tule.
      Pitää myös opetella keinoja avata suunsa luontevissa tilanteissa. Sitten kun tapaa toisenlla kerralla, on jo helpompi alkaa juttelemaan.
      Älä pelkää työttömyyttä. Kun menet työkkäriin, niin aina ne yrittävät nuorelle jonkin vaihtoehdon löytää.

    • Hei, nimimerkki Hyvä päivä kuolla.

      Ensimmäiseksi haluan sanoa, että tuo nimimerkkisi on melko pysäyttävä, huh. Toivottavasti tämä päivä on ollut sinulle hivenen eilistä parempi. Olet vaikeassa tilanteessa, monesta suunnasta hankalia asioita; yksinäisyys, edessä oleva työttömyys, elämän mieli on hukassa... Olet kerran käynyt "kallonkutistajalla", kuten itse sanoit. Siitä ei ollut apua. Ei yksi kerta puhumista autakaan - niinpä kehottaisin sinua sinnikkäästi jatkamaan käyntejäsi, joko saman ihmisen luona tai toisen. Jos on elämä solmussa, ei se heti kerrasta aukea ja joskus on niinkin, ettei se ensimmäinen "terapian antaja" olekaan oikea. Voi olla, että joutuu etsimään sitä itselle sopivaa terapeuttia, mutta ihan tavallista on sen jälkeen käydä keskustelemassa 1 - 2 vuotta.

      Sinua ei varmaankaan lohduta, mutta silti sanon, ettet ole yksin tällaisissa ongelmissa oleva, kaltaisiasi on paljon. Vertaistuki olisi myös hyvä apu, jos sellaista löytäisit. Omassa kunnassasi saattaa löytyä ryhmiä yksinäisille/mielenterveyskuntoutujille/-ongelmaisille. Kysele ja etsi rohkeasti. Koet, ettei tilanteestasi ole ulospääsyä. Yritä kuitenkin, minä kun uskon, että ulospääsy löytyy. Väsyneenä ja alakuloisena ei ehkä tosiaan kannatakaan lähteä baareihin ihmisten keskelle itkemään, kuten sanot. Mutta ihmisten keskelle kannattaa silti mennä, on paljon erilaisia paikkoja, joissa liikkuu väkeä; eri harrastukset, kirjaston lukupiirit, seurakunnan tilaisuudet, sinkkujen tilaisuuksia on olemassa ym.

      Vielä työttömyysasiaasi. On kurja varmaankin odotella työttömyyttä ja pohtia mitäs sitten. Kannattaa olla sen jälkeen aktiivinen ja TE-toimistossa työntekijöiden kanssa suunnitella mitä voisit aloittaa, mihin voisit hakeutua. Onkohan sinulla joku koulutus vai haetko opiskelemaan.

      Tsemppiä ja kaikkea hyvää sinulle,
      Pirkko-pappi

    • M_33

      Sori masentaa sua. Mutta Suomi on taantumassa (tai melkein lamassa,mutta kukaan ei uskalla sanoa sitä) Teollisuus lähtee pakenemaan verotuksen takia.
      Eurooppa muutenkin auringonlaskun maanosa. Ei mitään kehitystä, paljon vanhuksia. IMF tulee korjaamaan tilanteen niin täällä sosiaalituki romahtaa ja kaikki kallistuu.

      Aasia porksuttaa ja Pohjois-amerikka ei ole brysselin armoilla ja
      FED voi toimia nopeammin kuin EU. Lisää lainaa, lisää veroja. Nuori olet vielä niin suosittelen Venäjän, Engannin(PAkko) tai Kiinan kielen oppimista, ja poistumista yllämainittuihin työnhaussa. Uusi maa, uudet haasteet ja jatkat sitä sukuasi siellä. Tää maa on DONE alle 10-vuoden kuluessa.

      Itse vitutuin tähän maahan niin täysin että rupean kusettamaan IHAN kaikessa ja varastan kaiken mitä helposti saan.

    • Voimia sinulle

      Hei! Haluaisin kannustaa sinua uskomaan itseesi. Kaikki kääntyy parempaan suuntaan, jos vaan kovasti yrität. Älä luovuta missään nimessä!
      Jokainen meistä tässä maailmassa on joutunut kohtamaan vaikeudet, mutta ratkaisu aina löytyy. Ehkä kuulostan liian positiiviseltä...mutta tiedän mistä puhun....olen käynyt läpi avioeron, läheisten traagiset kuolemat, muuton ulkomaille , jossa piti aloittaa koko elämä ihan alusta , yksinäisyys on myös hyvin tuttu minulle , yms.... Ehkä kuulostaa myös oudolta,mutta juuri vaikeudet ksavattavat eniten ! Jokaisen onnistumisen jälkeen koen itseni vahvemmaksi. Toivon sulle voimia ja tsemppiä ;)

      • jejejejjj

        Vituttaa yhteiskunta t.tuleva syrjäytyny


    • elämänohjeita

      Ihan alkuu lopetat tuon turhan valittamisen. Se ei vie ketään eteenpäin elämässä. Nyt meet tekee vaikka jonnei deittisivustolle tilin ja sitäkautta sitten löydät sen naisen elämääs niin kyllä se siitä. :)

    • TERAPIA

      ' Yhden kerran olen käynyt puhumassa jollekin kallon kutistajalle. Siitä ei ollut mitään apua. '

      Ei yhden kerran perusteella mitään apua voi odottaa saavansakaan :). Terapia on usein vuosikausia kestävä prosessi. Eikä se mitenkään mullistava kokemus ole mutta lähinnä parasta siinä on saada sanoa kaikki ulos mikä mieltä painaa varsinkin jos ei ole kenelle puhua niin se "kallonkutistaja" voi olla ihan hyvä juttu. Samalla voi huomata omia vääristyneitä ajatusmallejaan. Sinäkin puhut paljon siitä mitä "sinulla ei ole.." Ehkä sinun kuitenkin kannattaisi siis jutella jollekin..? Ei kai siitä haittaakaan voi olla?

      • Pitkäaikatyötön

        Minulle jäi epäselväksi, oliko aloittaja käynyt psykoterapeutin kanssa tavoitteellista hoitokeskustelua, vai poikennut psykiatrisella sairaanhoitajalla tai psykologilla juttelemassa.

        Itse olen muutaman kerran käynyt jälkimmäisessä. Tosiaankaan ensimmäisellä kerralla ehditä oikein muuta kuin käydä läpi yleistilanne eli henkilötiedot, olemassaolevat ihmissuhteet, koulutus- ja työhistoria ja sen sellaista.

        Kun ensimmäisen kerran kävin psykologilla, tein juuri sen virheen, että odotin kaiken alkavan järjestyä heti. Tietenkin petyin, ja kieltäydyin toisesta käynnistä. Ongelmat jäivät kuitenkin hoitamatta, joten jouduin vuosien päästä menemään uudestaan eli aloittamaan alusta.

        Sopiva mielialalääkitys voisi ehkä myös kohentaa aloittajan tilannetta, mutta jätän tarkemmat diagnoosit lääkäreille, varsinkin kun migreeneistä on oikeastaan mitään tajua. Tavallinen terveysasemalääkäri on koulutettu näitä kaikkia asioita ymmärtämään, ja on meitä varten verovaroilla palkattu. Ei muuta kuin aikaa varaamaan, niin pääsevät ammattilaiset auttamaan.


      • Pitkäaikatyötön
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

        Minulle jäi epäselväksi, oliko aloittaja käynyt psykoterapeutin kanssa tavoitteellista hoitokeskustelua, vai poikennut psykiatrisella sairaanhoitajalla tai psykologilla juttelemassa.

        Itse olen muutaman kerran käynyt jälkimmäisessä. Tosiaankaan ensimmäisellä kerralla ehditä oikein muuta kuin käydä läpi yleistilanne eli henkilötiedot, olemassaolevat ihmissuhteet, koulutus- ja työhistoria ja sen sellaista.

        Kun ensimmäisen kerran kävin psykologilla, tein juuri sen virheen, että odotin kaiken alkavan järjestyä heti. Tietenkin petyin, ja kieltäydyin toisesta käynnistä. Ongelmat jäivät kuitenkin hoitamatta, joten jouduin vuosien päästä menemään uudestaan eli aloittamaan alusta.

        Sopiva mielialalääkitys voisi ehkä myös kohentaa aloittajan tilannetta, mutta jätän tarkemmat diagnoosit lääkäreille, varsinkin kun migreeneistä on oikeastaan mitään tajua. Tavallinen terveysasemalääkäri on koulutettu näitä kaikkia asioita ymmärtämään, ja on meitä varten verovaroilla palkattu. Ei muuta kuin aikaa varaamaan, niin pääsevät ammattilaiset auttamaan.

        "migreeneistä on oikeastaan mitään tajua."

        Hups. Piti kirjoittaa "migreeneistä en oikeastaan mitään tajua."


      • TERAPIA
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

        Minulle jäi epäselväksi, oliko aloittaja käynyt psykoterapeutin kanssa tavoitteellista hoitokeskustelua, vai poikennut psykiatrisella sairaanhoitajalla tai psykologilla juttelemassa.

        Itse olen muutaman kerran käynyt jälkimmäisessä. Tosiaankaan ensimmäisellä kerralla ehditä oikein muuta kuin käydä läpi yleistilanne eli henkilötiedot, olemassaolevat ihmissuhteet, koulutus- ja työhistoria ja sen sellaista.

        Kun ensimmäisen kerran kävin psykologilla, tein juuri sen virheen, että odotin kaiken alkavan järjestyä heti. Tietenkin petyin, ja kieltäydyin toisesta käynnistä. Ongelmat jäivät kuitenkin hoitamatta, joten jouduin vuosien päästä menemään uudestaan eli aloittamaan alusta.

        Sopiva mielialalääkitys voisi ehkä myös kohentaa aloittajan tilannetta, mutta jätän tarkemmat diagnoosit lääkäreille, varsinkin kun migreeneistä on oikeastaan mitään tajua. Tavallinen terveysasemalääkäri on koulutettu näitä kaikkia asioita ymmärtämään, ja on meitä varten verovaroilla palkattu. Ei muuta kuin aikaa varaamaan, niin pääsevät ammattilaiset auttamaan.

        Oleellista on että ymmärtää että terapeutti ei ole se, kuka sinut parantaa vaan sinä itse vaikka kuulostaa ehkä erikoiselta. Terapeutti on ikäänkuin peilinä siinä potilaan omille tunteille, saattaa välillä toistaa potilaan sanomisia tai heittää kysymyksen takaisin. Tällä tavalla jotenkin omat ajatukset ja tunteetkin tuntuvat ihan erilaisilta. Terapeutti ei ole mikään olkapäälle taputteleva ystävä eikä anna suoria elämänohjeita tai edes oikeastaan puutu potilaan ajatuksenkulkuun ollenkaan mikä voi tuntua ehkä aluksi turhauttavalta, vähän kuin puhuisi itsekseen.

        Itsekin syyllistyin alussa siihen että ihmettelin ja kirosin mielessäni miksi terapeutti ei ole "auta" minua mutta nyt vuosien päästä olen tajunnut että autoin itse itseäni ymmärtämään ongelmieni syyt. Sain jopa oivalluksia vaikka oikeastaan terapeutti ei antanut minulle mitään suoranaisia neuvoja. Ja silloin kun vihastuttaa ja haluaa lopettaa sen terapian niin silloin ei todellakaan kannata tehdä sitä! Se oikeastaan kuuluu siihen tiettyyn vaiheeseen kun ne negatiiviset tunteet alkavat herätä.

        En ole lääkkeiden kannattaja mutta jos esim. masennuslääkkestä on hyötyä niin sitten on ehkä hyvä niitä syödä. Ihmiset on niin erilaisia, joillekin lääkkeet sopii joillekin ei.

        Minun mielestä ihmisellä on aina toivoa kun vain hyväksyy itsensä ja omat rajoitteensa. Eikä suorittaminen ole mikään ihmisen mitta. Eikä suuri sosiaalinen verkosto. Aloittaja on nuori, ilmeisesti hyvässä fyysisessä kunnossa oleva poika. Ei sinun aikasi ole vielä kuolla :(

        Näin kirjoittelee samanikäinen tyttö :)


    • Kaikki järjestyy

      Tarkista ruokavaliosi, esim. oletko allerginen. Kannattaa käydä antioksidanttiklinikalla, jos on varaa. Jätä turhat sokerit pois, lisäaineet ym.
      sen lisäksi kiinnitä huomiota unen laatuun. Sinulla voi olla vatsaperäisiä
      ongelmia, jotka voivat vaikuttaa päähän. Kun voit paremmin, pystyt
      esim. aloittamaan sosiaalisen harrastuksen, esim. tanssitaitoinen mies on aina kuumaa kamaa. Tiedän, mistä puhun. Itselläni kohtauksia oli ennen 5 x vk pahimmillaan, en voinut tehdä mitään, nyt 1 krt / 1-2 kk. Olen allerginen viljalle. Voit siis olla allerginen. Muista nukkua 8 h per yö. Suosittelen meditaatio / rentoutusvideoita esim. youtubesta.

      N30

    • Anonyymi

      Älkää käpertykö sinne kotiin vaan pyrkikää vaikka mukaan yhdistystoimintaan,
      missä tapaatte helposti lukuisia ihmisiä ja ystävystytte helposti.

    • Anonyymi

      Kohta on kulunut 10 vuotta. Onko tilanne parantunut?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe