Meillä on ollut Peugeot (käytettynä hankittu), mutta Ford, Volkswagen, Honda ja MB E-sarja kaikki uutena tai max. 20000km mittarissa ostohetkellä.
Vanha Pökötti oli huono, mutta seuraavaksi huonoin on ollut Mercedes. Kaikki jarrut uusittu, alapalloniveliä ja etuiskareita uusintaan ym. takalasin lämmittimessä lankoja poikki, tavaratilan suojapeite takkuili. Fordiin vaihdettiin vain nivelen suojakumeja 2 kpl, Volsuun 1 kpl anturi ja Hondaan ei mitään. Nämä kaikki n. 150 tkm ajolla.
MB kallis ylläpidettävä ja kovin vikainen laite, jolla pitäisi kulkea paikasta A paikkaan B. Eikä kikkeli ole kasvanut yhtään.
Vaihto on suunnitelmissa; ostan uuden diesel-Hondan tai Toyotan hybridin. Auto pitää toimia ja korjausrahat voi käyttää muuallekin.
MB on ollut meillä huonoin auto
34
505
Vastaukset
- 4+6
Nyt joku on huijannut sinua koska " Eikä kikkeli ole kasvanut yhtään", ei autolla ole vielä kukaan saanut pidempää. Mene pidennysleikkaukseen tule sitten palstalle kehumaan vehkeitäs.
- järki hoi!
"takalasin lämmittimessä lankoja poikki", ilmeisesti käytetty jääskrapaa lasin sisäpuolella...
- ei saksalaista autoa
järki hoi! kirjoitti:
"takalasin lämmittimessä lankoja poikki", ilmeisesti käytetty jääskrapaa lasin sisäpuolella...
Ei ole skarapattu sisäpuolelta... miksi ihmeessä kukaan sieltä skrapaa ja onhan takalasissa lämmityskin? Sitä paitsi asuimme silloin n. 2000 km Suomen eteläpuolella, joten ei tarvinnut paljon jäätä hinkkailla pois.
- ulos takapaksista
ei saksalaista autoa kirjoitti:
Ei ole skarapattu sisäpuolelta... miksi ihmeessä kukaan sieltä skrapaa ja onhan takalasissa lämmityskin? Sitä paitsi asuimme silloin n. 2000 km Suomen eteläpuolella, joten ei tarvinnut paljon jäätä hinkkailla pois.
tunnusta vain hinkkailusi.
- ei hyh-hyh
ulos takapaksista kirjoitti:
tunnusta vain hinkkailusi.
Äläkä päästä ketään skrapaamaan sinua sisäpuolelta. Inhottavaa ajatellakin.
- wäykkynen
itellä 415th ajettu väykky. itte ajettu 95th ja todella huoleton peli ollut.
- pääset harmistas
laita yv, voisin ostaa pois sen mesen, varsinkin nyt kun oot sen kuntoon laittanut tai vaihdetaan päittäin 150 tonnia ajettuun tojoon
- ei saksalaista autoa
Saan vaihdettua sen uuteen Toyotaan, joten 150t ajettu ei kiinnosta.
- shamppanja virtaa ja
ei saksalaista autoa kirjoitti:
Saan vaihdettua sen uuteen Toyotaan, joten 150t ajettu ei kiinnosta.
se on muuten totta, ja tinkaa niitä kaksi, kunhan vaan saat jollakin konstilla ajettua sen meses toyota-liikkeen pihaan niin näät kun naiset kirkuu ja myyjät kumartaa ja shamppaja suihkuaa, jotta nyt tuli pirssien pirssi taloon...
- heh...
shamppanja virtaa ja kirjoitti:
se on muuten totta, ja tinkaa niitä kaksi, kunhan vaan saat jollakin konstilla ajettua sen meses toyota-liikkeen pihaan niin näät kun naiset kirkuu ja myyjät kumartaa ja shamppaja suihkuaa, jotta nyt tuli pirssien pirssi taloon...
Mutta arki on aina ankeampi,kun se pitäisi saada vielä myydyksikin jollekkin tarpeeksi tyhmälle mersu-uskovaiselle.
- ilmapallot ja hatut
heh... kirjoitti:
Mutta arki on aina ankeampi,kun se pitäisi saada vielä myydyksikin jollekkin tarpeeksi tyhmälle mersu-uskovaiselle.
Mutta tohjosaleissapa on muutakin puuhaa kuin mersujen myynti. Onhan jonkun hoidettava takaisinkutsut. Edes periaatteessa.
- Paavo Pesusieni
Minulla aito vuodelta 1989 oleva melkein ruosteeton (ihan aikuisten oikeasti tosi siisti) 2.0 5 ovinen vanhan liiton kaasari Sierra joka on helmikuussa katsastettu, vaihto päikseen.
- vieläkö täällä?
"MB on ollut meillä huonoin auto "
Eikös sinulla viimeksi ollut Shitikkaa ja Tojotaa.
Koeta nyt muistaa mitä autoja sinulla milloinkin on ollut.
Sehän täällä jo tiedetään, että Mersua ei sinulla ole koskaan ollut.
Eli voisitkin säästää kaikkien vaivoja ja poistua jonnekin pahnakasojen taakse. Luontaisempaan ympäristöösi...- ei saksalaista autoa
En ole tänne kirjoitellut pariin vuoteen ja Sitikkaa ja Toyotaa en ole koskaan vielä omistanut.
Mersun olen ostanut melkein uutena (18 tkm ajettu ja en tietenkään Suomesta), joten tietosi on väärä.
- Hallelujaa
Kyllä se on semmosta humpuukkia, aivan kuten horoskoopitkin.
Voiko enää turhemmasta maksaa kuin merkkilisästä? Sitten kun sillä rahalla ei saa edes laatua, vaan pelkästä merkistä maksetaan. Alle saadaan vielä vikaherkkä kulkupeli.
Ei hirveästi kiinnosta niistä saksanromuista maksaa, sentin sinttiäkään. Onneksi ei tarvitse.- pareet öljyt
Provoilijalle päivän päätteeksi hehkutulppa persieeseen niin pysyy moniasteet paremmin sisällä.
- ei saksalaista autoa
Niin, unohdin vielä, että koneesta (V6 diesel) on kaksi hehkua vaihdettu. Joka katsastus (2 kpl) Suomessa on hylätty ja korjaustyötä päälle.
Varmaan moottori tulee kestämään, mutta kyllästyttävää remontoida autoa muualta säännöllisesti.- nyt tää loppuis
Ja vaihtaessani konetta vaihdettiin vanhasta koneesta uuteen kaksi hehku ja uudesta koneesta vanhaan kaksi. Kaksi laitettiin hyllylle. Käytiin ostamassa kaksi kaupasta ja laitettiin ne hyllylle. Tällasta tää on Mersun kanssa aina. Otettiin kaksi hyllyltä ja laitettiin vanhaan koneeseen ja toiset kaksi ja ne uuteen. Vaihdettiin taas koneet ja sama hehkujen vaihto alusta.
Samaan aikaan toisaalla: toinen Mersu, jota minulla ei ole koskaan ollut, lahosi siinä keskellä, lasten katsellessa, olemattomiin. Laskut yli kakskyettonnia plus alvi. Että täytyy olla hullu, joka ostaa tuollaista ja vielä merkkilisällä. Illalla toinen lapsista vietiin ensiapuun kun se tukehtui. Kurkusta löytyi yksi hehkutulppa. Mutta eihän sellaista pitänyt olla kun ne kaikki vaihdettiin puolin ja toisin ja päittäin ja taas laskut yli kolkyettonnia. Ja alvi, tietty. Nyt se lapsi on muumioituna kaapin päällä ja hehkutulppa pseessä, ettei siltä valu moniasteöljyt. Kun nehän ei tahdo tiivisteen takana pysyä. Siinä autossa joka mulla oikeesti on.
Että jotain pitäis tehdä, että tää huijaus loppuu.
Sitikkahan mulla on ollut aina (tai Tojota). Kun ajan aina kiitolinjallain vain autoilla, jotka ei mene rikki. Ikinä en oo mitään ottanu. - ei saksalaista autoa
nyt tää loppuis kirjoitti:
Ja vaihtaessani konetta vaihdettiin vanhasta koneesta uuteen kaksi hehku ja uudesta koneesta vanhaan kaksi. Kaksi laitettiin hyllylle. Käytiin ostamassa kaksi kaupasta ja laitettiin ne hyllylle. Tällasta tää on Mersun kanssa aina. Otettiin kaksi hyllyltä ja laitettiin vanhaan koneeseen ja toiset kaksi ja ne uuteen. Vaihdettiin taas koneet ja sama hehkujen vaihto alusta.
Samaan aikaan toisaalla: toinen Mersu, jota minulla ei ole koskaan ollut, lahosi siinä keskellä, lasten katsellessa, olemattomiin. Laskut yli kakskyettonnia plus alvi. Että täytyy olla hullu, joka ostaa tuollaista ja vielä merkkilisällä. Illalla toinen lapsista vietiin ensiapuun kun se tukehtui. Kurkusta löytyi yksi hehkutulppa. Mutta eihän sellaista pitänyt olla kun ne kaikki vaihdettiin puolin ja toisin ja päittäin ja taas laskut yli kolkyettonnia. Ja alvi, tietty. Nyt se lapsi on muumioituna kaapin päällä ja hehkutulppa pseessä, ettei siltä valu moniasteöljyt. Kun nehän ei tahdo tiivisteen takana pysyä. Siinä autossa joka mulla oikeesti on.
Että jotain pitäis tehdä, että tää huijaus loppuu.
Sitikkahan mulla on ollut aina (tai Tojota). Kun ajan aina kiitolinjallain vain autoilla, jotka ei mene rikki. Ikinä en oo mitään ottanu.Nyt Mersulasit omaava fanaatikko sekosi, kun totuus Mersun laadusta tuli ilmi.
Oikeasti, ole uskomatta, mutta MB on melko hyvä matkaauto, varmaan moottorikin on kestävä, mutta muu osa MB:stä onkin sitten keskivertoa hekompaa. Ikävä kyllä minä kuvittelin sen olevan parempaa laatua, mutta väärin kuvittelin. - Ei julkisesti
ei saksalaista autoa kirjoitti:
Nyt Mersulasit omaava fanaatikko sekosi, kun totuus Mersun laadusta tuli ilmi.
Oikeasti, ole uskomatta, mutta MB on melko hyvä matkaauto, varmaan moottorikin on kestävä, mutta muu osa MB:stä onkin sitten keskivertoa hekompaa. Ikävä kyllä minä kuvittelin sen olevan parempaa laatua, mutta väärin kuvittelin.Sinun ei kannattaisi tunnustaa, jos lapsesi intiimeissä on sinun sinne järjestämiäsi liukasteita.
- Erkki selvittää
Ei julkisesti kirjoitti:
Sinun ei kannattaisi tunnustaa, jos lapsesi intiimeissä on sinun sinne järjestämiäsi liukasteita.
Vieläkin ihmetyttää että mistä se yksi ylimääräinen hehkutulppa tuli.
- mbman
V6 dieselin hehkutulpat kestää ajoa vähintään 400 000 km, yleensä huomattavasti pidempään. Se ostamasi auto, jossa on ollut mittarissa 18 000 km on todellisuudessa ajettu ostohetkellä varmasti sen 400 000 km.
Tunnen euroopasta pari kauppiasta jotka myyvät autoja ulkomaalaisille sopivasti ruuvattuna, tiedän tapauksia. Esim 620 000 ajettu myytiin suomeen 80 000 km mittarissa ja 715 000 ajettuun tuli lukemaksi 140 000 km.
Auto kun tulee liikkeeseen, haetaan romiksestä vähän ajetusta kolarivehkeestä kulumaton ratti, ryhdikäs penkki ja polkimen kumit ja tarvittaessa vaihdekepin nuppi.
Sen jälkeen fiksausta ja 8000 autosta tulee 20 000 auto ja suomalainen ostaja kotimaassaan sitten ihmettelee kun menee hehkuja ja niveliä. - ei saksalaista autoa
mbman kirjoitti:
V6 dieselin hehkutulpat kestää ajoa vähintään 400 000 km, yleensä huomattavasti pidempään. Se ostamasi auto, jossa on ollut mittarissa 18 000 km on todellisuudessa ajettu ostohetkellä varmasti sen 400 000 km.
Tunnen euroopasta pari kauppiasta jotka myyvät autoja ulkomaalaisille sopivasti ruuvattuna, tiedän tapauksia. Esim 620 000 ajettu myytiin suomeen 80 000 km mittarissa ja 715 000 ajettuun tuli lukemaksi 140 000 km.
Auto kun tulee liikkeeseen, haetaan romiksestä vähän ajetusta kolarivehkeestä kulumaton ratti, ryhdikäs penkki ja polkimen kumit ja tarvittaessa vaihdekepin nuppi.
Sen jälkeen fiksausta ja 8000 autosta tulee 20 000 auto ja suomalainen ostaja kotimaassaan sitten ihmettelee kun menee hehkuja ja niveliä.Voi luoja. Asuimme silloin ulkomailla ja ostin autoni Mersun liikkeestä ja noudin sen Mersun logistiikkakeskuksesta. Mittarissa oli 18 tkm.
Ei näkynyt turkkilaisia, jobbareita, fiksaajia eikä suomalaisia kauppiaita.
- huononono
Vielläkin ihmetyttää miksi pitää täällä punaniskassa kateellisena todistella jonkin merkin huonoutta...
- nössöjen huveja
Nuo pitkin eri merkkien palstoja seilaavat provoilijat aika usein esittävät muka omistamansa auton niin, että ongelmat aivan hirveitä ja älyttömät kustannukset. Yksi yleinen tuntomerkki on myös se, että kysytään neuvoa ongelmaan, jonka ilmeinen ratkaisu on huoltokäynti. Silti sitä ongelmaa puidaan jopa useampi kuukausi. Ja vielä pitäisi uskoa, että sitä autoa onkaan kun ei sillä tarvitse ajaa (kun ei korjata, ei viedä huoltoon). - No kirveelläkään sitä ei saa ainakaan korjaamolle. Korjaamokäyntihän lopettaisi kinan. Ja miten viet olemattoman auton korjaamolle.
- luovuin minäkin
On se kumma, että kun joku kertoo totuuden autostaan, niin porukka ottaa herneet nenäänsä.
Itse ajoin vanhemmilla mersuilla ja hylkäsin ne, koska olivat helposti ruostuvia.- vaihda tuoreeseen
Olisit kokeilut nuorempia. Esim. alle 600 000 km ajetut ovat yleensä oikein hyviä.
MERSU on paras.kilsojaki mittarii mahtuu miljardeja ennen ku hyytty.ja honda ja peugoeot on maan tie romuja
- huonononon
Vielläkin ihmetyttää miksi pitää täällä punaniskassa kateellisena todistella jonkin merkin huonoutta...
- 9gg
Mersu on bensarosvo ja tehoa ei ole erikosmalleja lukuunottamatta.Pahin on tuo kova jano.
- Paavo Pesusieni
Joopa joo ja ruoste raiskaa sekä osat kiinasta eikä vuoden 1995 ole tehty oikeita autoja... W124 on viimeinen hyvä ja kukaan ei edes muista moottorin biohajoavia johtoja. Samat jorinat itsellä ei ole eikä tule mutta amiksen takapihalla kun ollaan nurkantakana tupakilla ja killotetaan energiajuomia niin Eino-Abdullah kertoi lukeneensa suomi24 keskusteluista. Nämä feikki keskustelut alkavat tympiä kun asiaa ei ole ja yhtä vähän edes huumoria.
- MB meillä paras
on ollut Tojoa, Opelia, Pösöä, Volkkaria jne.
- Meke rulettaa
Meillä kanssa Meke paras!
Nyt en aja Mekellä, on muu kelpo merkki. Mutta seuraavassa vaihdossa on kyllä toivomuslistalla Meke!
- MBneri
Mercedes on kiistatta paras käyttöauto mitä markkinoilla on, koska vähän huolletavaa, korjattavaa ja ajettavuus on täysin omaa luokkaansa. Ainut huono puoli mersuissa on ruoste, tuo ruskea kukkanen, joka putkahtaa mersun koriin ja pohjaan jo muutaman ajovuoden jälkeen. Nykyään monet muut saksalaismerkit ovat kirineet mersu kaulaa, mutta silti mersun kyyti ja erittäin luja tekniikka pitää sen käyttöautojen ykkösmerkkinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2854541Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2741430Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661376Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1011174eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1131168- 841126
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1301091Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä581031- 172908
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki15861