Atrian mainos teeveessä mainostaa lihaa

aikuinen mies

Suomalaista hyvää lihaa ja annetaan ihana kuva lihantuottajan arjesta kuinka hän herää puoli viideltä hah hah..

Ensiksikin mainoksessa näytetään kuinka silppurilla puhalletaan jotain olkisilppua karjan joukkoon, suoraan sinne vaan eläinten päälle, kyllä itse tuottaja suojaa hengityksensäettei tule vaan astmaa tai pölykeuhkoa mutta viis eläimistä, päivästä toiseen sama pölläkkä kun kuivikkeet puhalletaan suoraan silmille ja hengitykseen. Ajattelematonta ja sitä että tyottaja yritää päästä mahdollisimman helpolla ja saada sen rahan helpolla eläimistä välittämättä.

67

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfasdf

      ei sille eläimelle siitä mitään hengitystietautia tule kun ei se eläkkään vuotta pitempään.

    • vt-emäntä

      Kuuleppas sinä aikuinen mies, meillä täällä ei nyt lihasonneja satu olemaan, mutta hiehoja kumminkin ja tuo kyseinen olkikuivitusvaunu. Ilmoita, kun ehdit, niin tulen sinua rautatieasemalle vastaan, niin voit tulla kokeilemaan sitä kuivitusta talikolla ja tuolla vaunulla. Pääset ihan viereen katsomaan.
      Olet tervetullut ihan milloin sinulle sopii,laita numero vastaan niin sovitaan ajasta.Ja kello puoli viisi sopii mainiosti.

      • aikuinen mies

        Joo joo, arvasin että joltain isopers....laiskalta emännältä tulee tuollainen vastaus, kyllä keinoja on kun vain on viitseliäisyyttä. keinot on kyllä kuivikkeen levitykseen muutoinkin kuin pöllyttämällä eläinten silmille ja hengitysteille, menepäs itse sinne karsinaan joka päivä vaikka vuoden ajaksi silloin kun kuivikkeet sinne pöllytetään.

        Voi voi, voivottelen vielä kun teillä niin rankkaa siellä maatiloilla, että oikein puoli viisi heräätte, naapurisakin oikein npäikkärit ottavat ja sitten vaittavat että kun on töitä niin paljon, ehtivät kumminkin rupatella traktorit tyhjäköynnillä ryskyttäen jopa 45 minuutia toisen naapurin kanssa kädet taskuissa ja tämä toistuu useana päivänä viikossa, että kiirettä vai? sitten voivotellaan sitäkin kun keväisin joutuvat jopa YÖNKIN olemaan peltotöissä, OHO, mitenkähän ne reppanat jaksaa??


      • sivullinen___
        aikuinen mies kirjoitti:

        Joo joo, arvasin että joltain isopers....laiskalta emännältä tulee tuollainen vastaus, kyllä keinoja on kun vain on viitseliäisyyttä. keinot on kyllä kuivikkeen levitykseen muutoinkin kuin pöllyttämällä eläinten silmille ja hengitysteille, menepäs itse sinne karsinaan joka päivä vaikka vuoden ajaksi silloin kun kuivikkeet sinne pöllytetään.

        Voi voi, voivottelen vielä kun teillä niin rankkaa siellä maatiloilla, että oikein puoli viisi heräätte, naapurisakin oikein npäikkärit ottavat ja sitten vaittavat että kun on töitä niin paljon, ehtivät kumminkin rupatella traktorit tyhjäköynnillä ryskyttäen jopa 45 minuutia toisen naapurin kanssa kädet taskuissa ja tämä toistuu useana päivänä viikossa, että kiirettä vai? sitten voivotellaan sitäkin kun keväisin joutuvat jopa YÖNKIN olemaan peltotöissä, OHO, mitenkähän ne reppanat jaksaa??

        No milloin sinä olet menossa näyttämään ne taitosi karjankasvattajana?

        Vai tyydytkö mieluummin pelkkiin puheisiin ja haukkumiseen?


      • aikuinen mies
        sivullinen___ kirjoitti:

        No milloin sinä olet menossa näyttämään ne taitosi karjankasvattajana?

        Vai tyydytkö mieluummin pelkkiin puheisiin ja haukkumiseen?

        Ei minun tarvitse osata hoitaa karjaa, minä olen kriitikko, ihan kuin kettutytöt, on muiden tehtäävä hoitaa karjaa ja me kritisoidaan kuinka sitä hoidetaan. Tyydyn pelkkään puheisiin ja haukkumiseen.


      • 34oigjpergjr3
        aikuinen mies kirjoitti:

        Ei minun tarvitse osata hoitaa karjaa, minä olen kriitikko, ihan kuin kettutytöt, on muiden tehtäävä hoitaa karjaa ja me kritisoidaan kuinka sitä hoidetaan. Tyydyn pelkkään puheisiin ja haukkumiseen.

        No niinpä tosiaan.

        Eihän sitä tosiaan kriitikoilta voi mitään vaatia.

        Aivan.


      • Tiukkapeppuemanta
        aikuinen mies kirjoitti:

        Joo joo, arvasin että joltain isopers....laiskalta emännältä tulee tuollainen vastaus, kyllä keinoja on kun vain on viitseliäisyyttä. keinot on kyllä kuivikkeen levitykseen muutoinkin kuin pöllyttämällä eläinten silmille ja hengitysteille, menepäs itse sinne karsinaan joka päivä vaikka vuoden ajaksi silloin kun kuivikkeet sinne pöllytetään.

        Voi voi, voivottelen vielä kun teillä niin rankkaa siellä maatiloilla, että oikein puoli viisi heräätte, naapurisakin oikein npäikkärit ottavat ja sitten vaittavat että kun on töitä niin paljon, ehtivät kumminkin rupatella traktorit tyhjäköynnillä ryskyttäen jopa 45 minuutia toisen naapurin kanssa kädet taskuissa ja tämä toistuu useana päivänä viikossa, että kiirettä vai? sitten voivotellaan sitäkin kun keväisin joutuvat jopa YÖNKIN olemaan peltotöissä, OHO, mitenkähän ne reppanat jaksaa??

        Sinä se olet miesten mies kun tiedät per...een koonkin tekstin perusteella, aika jannu, ja neljä komppaajaa. Onko nämä kompaajat niitä "eläinten suojelijoita?" Arvatenkin, oikeita asiantuntijoita.


      • asdfasdf
        aikuinen mies kirjoitti:

        Ei minun tarvitse osata hoitaa karjaa, minä olen kriitikko, ihan kuin kettutytöt, on muiden tehtäävä hoitaa karjaa ja me kritisoidaan kuinka sitä hoidetaan. Tyydyn pelkkään puheisiin ja haukkumiseen.

        koirat haukkuu,karavaani kulkee...


    • läpändeerusta...

      Melkoista komediaa noi atrian mainokset... :D Aurinko paistaa, kaikki on niin ihanaa, eläimet ovat onnellisia ja diipadaapa.

      Mainoksissa puhutaan "perhetiloista" ja "kotitiloista" vaikka tehotuotantohalleista tuhansine eläimineen on kyllä perhetila kaukana.

      Kerrotaan kuinka "tinkimättömästi tuottajat työskentelevät". Joo ei kyllä ihan siltä näytä:

      http://www.kainuunsanomat.fi/Kainuu/1194880465512/artikkeli/uutuuskirja sahkopiiskaa kaytetaan yha elaintiloilla.html

      http://www.kymensanomat.fi/Online/2014/03/06/Syyttäjä: Naudat jätettiin heitteille Miehikkälässä/2014317034259/4

      • Kyselijä....

        Uutuuskirja: Haluaisin kysyä kirjan kirjoittajalta kysymyksen? Kuinka kirjoittaja toimisi tilanteessa, missä 800 kg tai 1000 kiloinen nauta tulee kohti ja alkaa puskemaan. Sanooko kirjoittaja, että no sonni, elä kuule tule minua puskemaan ja särkemään kylkiluitani vai miten suojelisi itseään jopa kuolemalta.
        Itse en usko, että sonni tottelisi ja lähtisi pois ihan kiltisti.


      • pohdiskelija
        Kyselijä.... kirjoitti:

        Uutuuskirja: Haluaisin kysyä kirjan kirjoittajalta kysymyksen? Kuinka kirjoittaja toimisi tilanteessa, missä 800 kg tai 1000 kiloinen nauta tulee kohti ja alkaa puskemaan. Sanooko kirjoittaja, että no sonni, elä kuule tule minua puskemaan ja särkemään kylkiluitani vai miten suojelisi itseään jopa kuolemalta.
        Itse en usko, että sonni tottelisi ja lähtisi pois ihan kiltisti.

        Uutisessa ei lukenut että nautaa tai muitakaan eläimiä olisi lyöty itsepuolustustarkoituksessa:

        Jos sika haluttiin liikkeelle, sitä lyötiin. Erityisesti hätkähdytti sähköpiiskan käyttö eläimiä paikasta toiseen siirrettäessä. Lundqvistin mukaan piiskaa kuitenkin käytettiin esimerkiksi tilanteissa, joissa sika ei olisi edes pystynyt liikkumaan edessä olleen toisen sian vuoksi. Kirjassa kerrotaan lukuisista tilanteista, joita eläimiä lyödään ja potkitaan, jotta ne saadaan liikkeelle. Lyömiseen käytettiin esimerkiksi lantakolaa ja metalliputkea.

        ps. Naudat eivät ainakaan parsinavetoissa juurikaan pääse puskemaan ihmistä, koska ovat parressa kiinni. Ja suuri osa vasikoista nupoutetaan, joten niille ei edes kasva sarvia.


      • Röhröh
        pohdiskelija kirjoitti:

        Uutisessa ei lukenut että nautaa tai muitakaan eläimiä olisi lyöty itsepuolustustarkoituksessa:

        Jos sika haluttiin liikkeelle, sitä lyötiin. Erityisesti hätkähdytti sähköpiiskan käyttö eläimiä paikasta toiseen siirrettäessä. Lundqvistin mukaan piiskaa kuitenkin käytettiin esimerkiksi tilanteissa, joissa sika ei olisi edes pystynyt liikkumaan edessä olleen toisen sian vuoksi. Kirjassa kerrotaan lukuisista tilanteista, joita eläimiä lyödään ja potkitaan, jotta ne saadaan liikkeelle. Lyömiseen käytettiin esimerkiksi lantakolaa ja metalliputkea.

        ps. Naudat eivät ainakaan parsinavetoissa juurikaan pääse puskemaan ihmistä, koska ovat parressa kiinni. Ja suuri osa vasikoista nupoutetaan, joten niille ei edes kasva sarvia.

        Jokaisella eläimellä on pää, jolla ne pääsevät puskemaan. Vasikatkin pääsevät puskemaan. Mutta se , että eläin potkitaan hengiltä on julmaa. Vasta luin lehdestä, missä kerrottiin pojan potkineen pienen koiran hengiltä js entä nuo pikkupojat, jotka potkivat siilen hengiltä. Miksei kukaan kerro näistä tapauksista...


      • Ihana arki
        pohdiskelija kirjoitti:

        Uutisessa ei lukenut että nautaa tai muitakaan eläimiä olisi lyöty itsepuolustustarkoituksessa:

        Jos sika haluttiin liikkeelle, sitä lyötiin. Erityisesti hätkähdytti sähköpiiskan käyttö eläimiä paikasta toiseen siirrettäessä. Lundqvistin mukaan piiskaa kuitenkin käytettiin esimerkiksi tilanteissa, joissa sika ei olisi edes pystynyt liikkumaan edessä olleen toisen sian vuoksi. Kirjassa kerrotaan lukuisista tilanteista, joita eläimiä lyödään ja potkitaan, jotta ne saadaan liikkeelle. Lyömiseen käytettiin esimerkiksi lantakolaa ja metalliputkea.

        ps. Naudat eivät ainakaan parsinavetoissa juurikaan pääse puskemaan ihmistä, koska ovat parressa kiinni. Ja suuri osa vasikoista nupoutetaan, joten niille ei edes kasva sarvia.

        Minä en lyö, pusken takaisin, minulle on alkanut kasvaa sellaiset sarvennykyrät otsaan. Siellä me päivät pääksetysten puskemme ja puskemme ja keskustelemme kumpi väistää, lisäksi kieleni on niin karhea, että noita mukavampia lehmiä nuoleskelen. Eveliina on tyystin käyttäytynyt väärin, eläinten kanssa tulee olla nelinkontin ne ymmärtävät paljon paremmin kun asettuu samalle tasolle nelijalkaiseksi. ;D

        Lapsemme tarvitsevat todella kasvatusta eläinten kanssa elämisestä. On huolestuttavaa, että noinkin lukenut ihminen on kommenttiensa perusteella noin pihalla. Olisihan se mukava kuulla näiden 20 tilallisen kommentti tuosta neidistä, miten on ollut kätevä ja taitava noissa hommissa.


      • Samoilla linjoilla!
        Ihana arki kirjoitti:

        Minä en lyö, pusken takaisin, minulle on alkanut kasvaa sellaiset sarvennykyrät otsaan. Siellä me päivät pääksetysten puskemme ja puskemme ja keskustelemme kumpi väistää, lisäksi kieleni on niin karhea, että noita mukavampia lehmiä nuoleskelen. Eveliina on tyystin käyttäytynyt väärin, eläinten kanssa tulee olla nelinkontin ne ymmärtävät paljon paremmin kun asettuu samalle tasolle nelijalkaiseksi. ;D

        Lapsemme tarvitsevat todella kasvatusta eläinten kanssa elämisestä. On huolestuttavaa, että noinkin lukenut ihminen on kommenttiensa perusteella noin pihalla. Olisihan se mukava kuulla näiden 20 tilallisen kommentti tuosta neidistä, miten on ollut kätevä ja taitava noissa hommissa.

        " Lapsemme tarvitsevat todella kasvatusta eläinten kanssa elämisestä."

        Jes! Aivan samaa mieltä! Koulujen tulisi tehdä kevätretkiä teurastamoihin ja maatiloille. Tottakai yllätysvisiitteinä, ettei tilalliset ehdi siivota kuolleita lampaita roskiin.


      • Ihana arki
        Kyselijä.... kirjoitti:

        Uutuuskirja: Haluaisin kysyä kirjan kirjoittajalta kysymyksen? Kuinka kirjoittaja toimisi tilanteessa, missä 800 kg tai 1000 kiloinen nauta tulee kohti ja alkaa puskemaan. Sanooko kirjoittaja, että no sonni, elä kuule tule minua puskemaan ja särkemään kylkiluitani vai miten suojelisi itseään jopa kuolemalta.
        Itse en usko, että sonni tottelisi ja lähtisi pois ihan kiltisti.

        Ei semmosta saa kysellä ;D


      • Vierailija...
        Samoilla linjoilla! kirjoitti:

        " Lapsemme tarvitsevat todella kasvatusta eläinten kanssa elämisestä."

        Jes! Aivan samaa mieltä! Koulujen tulisi tehdä kevätretkiä teurastamoihin ja maatiloille. Tottakai yllätysvisiitteinä, ettei tilalliset ehdi siivota kuolleita lampaita roskiin.

        Miksei sitten koulut järjestä retkiä maatiloille. Lapsetkin olisivat innoissaan saadessaan rapsutella kesyjä eläimiä maatiloilla. Maatiloilta vierailijat saavat sitten pientä mutusteltavaa kuten jogurttia, mehuja ja makkaroita.


      • Maajussi1

        Karjankasvattajat ainut ammattiryhmä , jonka on rikollista sairastua työuupumukseen. Muut saavat sairasloman moisesta mutta karjankasvarttaja joutuu käräjille ja saa rikollisen leiman otsaansa.


    • mitä mieltä ?

      Miksei kerrota. Onko sivuston tarkoitus mässäillä kuulluilla julmuuksilla ?
      Sellaiset on aina ääritapauksia, eikä ne korreloi yleistä eläintenpitoa mitenkään.
      Onko siis tarkoitus tapauksia yleisesti paheksua, ja sen myötä olla parempaa ihmistä ?
      Ei ole mitään järkeä tuoda tuollaisia tapauksia tänne sylkiäisiin, se kun ei ketään hyödytä, eikä semmoisella mitään saavuteta.

    • kuolleet lampaat

      Minusta epäkohtia pitäisi tuoda enemmän esille ja rangaistuksia koventaa, joten eläinrääkkäystapauksista otettaisi myös opiksi.

      Eilen TAAS Hämeenlinnassa joku akka tappoi lampaansa nälkään. Että tämäkö on totuus siitä karjanpidosta. Huvittaa Atrian ylikehuttu mainos. Kaikki täyspäiset ihmiset tietävät maalaisten touhut.
      Hyvä esimerkki lienee Sirkka-Liisa Anttilan sikalan tila. Se nainen on väärä ihminen maatalousministerinä.. sanoisin pohjanoteeraus.

    • hus pois sika

      Siinä trolli taas huutelee typeryyksiä. Nuo kuolleet lampaat nimimerkki tyyppiset trollit pitäisi vallan häätää täältä pois.
      Miksi ylläpito ei tee mitään ?

      • Ja kaksi

        kuollutta sikaa metsässä lunta ympärillään.... miten olivat sinne isot siat joutuneet - olivatko joutuneet ulos lämpimästä....


    • Nahkurille!!

      Kyllä huomaa ettei maalainen osaa ostaa edes Ilta-Sanomia, kun asuu susirajalla tynnyrissä ei tiedä asioista mitään.

      Lampaita virui kuolleena elävien joukossa Hämeenlinnassa
      Kotimaa 18.3.2014, klo 16:08.

      • pwiefjgpwefpewo

        Siinäpä vasta onkin oikein hieno sivistyksen mittari!

        ILTASANOMIEN OSTAMISEN TAITO!!

        Hehheh!


      • *((*
        pwiefjgpwefpewo kirjoitti:

        Siinäpä vasta onkin oikein hieno sivistyksen mittari!

        ILTASANOMIEN OSTAMISEN TAITO!!

        Hehheh!

        Paljastit itsesi !!


      • q9efpoij43pwoie
        *((* kirjoitti:

        Paljastit itsesi !!

        Höpöhöpö!


    • rcr

      ILTASANOMAT?? sitä höpöhöpö lehteä ei osta muut kuin kaupunkilaiset, pintaliitoa ja pintakiiltoa, sitä ei täällä maalla tarvita, täällä tarvitaan raakaa voimaa ja kestävyyttä, täällä ei pärjää matalissa nappaskengissä ja popliinitakissa. maastopuku ja kumisaappaat ja karvareuhka ja silti me ollaan fiksuja.

    • sätmän

      Tuohon mainokseen palatakseni. Niin huomasitko, se on mainos. Ei siis mikään dokumenttiprojekti, vaan mainos, millä vaikutetaan kuluttajan ostopäätöksiin.
      Siinä esitetään asiat mainoksen tarkoitukseen positiivisessa sävyssä.

      Ei siinä kerrota, kuinka huonoa hintaa lihasta maksetaan, ei sitä kuinka väsyneitä tuo vanha pariskunta on, miten he selviytyvät tonnin painoisten sonnien kanssa, ei sitä miten tiukilla lihantuottajat tämän päivän Suomessa ovat..ei mitään mitä maatiloilla elämä on. Se on puhtaasti sitä maalaisromantiikkaa, mitä maatilan arjesta on n. 0,1 prosenttia ja loppu 99,9 prosenttia on selviytymistaistelua.

      Kiitos sinulle kuitenkin jos sitä lihaa edes syöt.

      • aikuinen mies

        Ai että mainos joka ei ole docua?? ..se olkisilpun puhaltaminen eläinten silmille ja hengitykseen ei vaikuta oikein siltä että sillä yritetään vaikuttaa kuluttajaan positiivisessa mielessä tai sitten sinne oli väliin lipsahtanut dokumentti-pätkä ihan eläävästä elämästä jossa ei välitetä eläimen hyvinvoinnista edes sitä 1 vuotta niin että saatais sitä stressitöntä lihaa.


      • aikuinen ihminen
        aikuinen mies kirjoitti:

        Ai että mainos joka ei ole docua?? ..se olkisilpun puhaltaminen eläinten silmille ja hengitykseen ei vaikuta oikein siltä että sillä yritetään vaikuttaa kuluttajaan positiivisessa mielessä tai sitten sinne oli väliin lipsahtanut dokumentti-pätkä ihan eläävästä elämästä jossa ei välitetä eläimen hyvinvoinnista edes sitä 1 vuotta niin että saatais sitä stressitöntä lihaa.

        Joko sulla on näössä vikaa tai sitten oletat asian olevan niin. Tosiasiassa, kun olkisilppuri lähtee liikkeelle naudat kääntyvät siitä pois päin, joko kyljittäin tai vinoon sivuttain, kuten mainoksessakin tekivät. Silmät painavat varmasti kiinni ja silmiä suojaa paljon komeammat silmäripset kuin mallitaivaantähtösillä. Yleensä naudat ruokitaan ennen kuivitusta, joten olkiryöpyn suuntaus tapahtuu nautojen selkien yli makuu alueelle. Tämä on normikäytäntö emokkitiloilla. Niin kuin kuvassa.
        Mietippä, mikä on seuraus, jos ne saavat ryöpyn päähänsä ja sieltä ampuu nyrkin kokoinen kivi? Tämän ammattitaitoinen isäntä tai emäntä varmasti tahtoo välttää.
        Ja yhdessä vuodessa nauta ei ehdi kasvaa, sorry. Kyllä siinä puolitoista kaksi vierähtää.
        Turha repiä aiheesta, mistä mitään ei tiedä.


      • aikuinen mies
        aikuinen ihminen kirjoitti:

        Joko sulla on näössä vikaa tai sitten oletat asian olevan niin. Tosiasiassa, kun olkisilppuri lähtee liikkeelle naudat kääntyvät siitä pois päin, joko kyljittäin tai vinoon sivuttain, kuten mainoksessakin tekivät. Silmät painavat varmasti kiinni ja silmiä suojaa paljon komeammat silmäripset kuin mallitaivaantähtösillä. Yleensä naudat ruokitaan ennen kuivitusta, joten olkiryöpyn suuntaus tapahtuu nautojen selkien yli makuu alueelle. Tämä on normikäytäntö emokkitiloilla. Niin kuin kuvassa.
        Mietippä, mikä on seuraus, jos ne saavat ryöpyn päähänsä ja sieltä ampuu nyrkin kokoinen kivi? Tämän ammattitaitoinen isäntä tai emäntä varmasti tahtoo välttää.
        Ja yhdessä vuodessa nauta ei ehdi kasvaa, sorry. Kyllä siinä puolitoista kaksi vierähtää.
        Turha repiä aiheesta, mistä mitään ei tiedä.

        Kyllä kai siinä ihminenkin kääntyisi poispäin jos pöllytetään olkisilppua silmille, hengittämättä tuskin lehmä on koko aikaa kunnes pöly oin laskeutunut, väität että en tiedä mitään..hah, seuraan touhua hyvinkin läheltä melkeinpä päivittäin joten olen nähnyt mitä se touhu on. Eläinten raadot kuskataan metsään muiden eläinten syötäväksi vaikka pitäisi olla raatokontit, maanviljelijät tyhjentävät mökkiläisten ja omakotitaojen sontakaivot ja tyhjäävät vaunun suoraan peltoonsa ja sitten pitäisi olla ok-taloissa määrysten mukaiset viemärit, maanviljeilöiden jäljiltä peltojen ja teiden varsilla muovin riekaleita, paalimuoveja löytyy kasa päin osittain maan alle peittyneinä joten ei se nyt ihan mene niinkuin "paratiisi-mainoksessa" näytetään, toinen mainos nimenomaan jossa SÄNTILLISESTI kaikki tehdään, on toki varmaan hyvinkin säntiullisä tiuloja jotka ajattelevat luontoa ja siisteyttä ja eläinten hyvinvointia mutta niitä on hyvin harvassa.


      • Kyselijä...
        aikuinen mies kirjoitti:

        Kyllä kai siinä ihminenkin kääntyisi poispäin jos pöllytetään olkisilppua silmille, hengittämättä tuskin lehmä on koko aikaa kunnes pöly oin laskeutunut, väität että en tiedä mitään..hah, seuraan touhua hyvinkin läheltä melkeinpä päivittäin joten olen nähnyt mitä se touhu on. Eläinten raadot kuskataan metsään muiden eläinten syötäväksi vaikka pitäisi olla raatokontit, maanviljelijät tyhjentävät mökkiläisten ja omakotitaojen sontakaivot ja tyhjäävät vaunun suoraan peltoonsa ja sitten pitäisi olla ok-taloissa määrysten mukaiset viemärit, maanviljeilöiden jäljiltä peltojen ja teiden varsilla muovin riekaleita, paalimuoveja löytyy kasa päin osittain maan alle peittyneinä joten ei se nyt ihan mene niinkuin "paratiisi-mainoksessa" näytetään, toinen mainos nimenomaan jossa SÄNTILLISESTI kaikki tehdään, on toki varmaan hyvinkin säntiullisä tiuloja jotka ajattelevat luontoa ja siisteyttä ja eläinten hyvinvointia mutta niitä on hyvin harvassa.

        Eläimet saa jossain osassa Suomea haudata, mutta niiden tarkka sijainti täytyy olla tarvittaessa selvillä. Mistäpäin Suomea olet löytänyt kuvsilemasi tilan?


    • lihansyöjä voi hyvin

      Liha se on herkkua, sitä syömällä saa ihminen hyvän mielen. trollit jotka lukevat iltalehteä ja puputtavat pähkinöitä proteiinin tarpeeseensa, ovat aina pahalla tuulella ja mielenterveys horjuu jo ruokamainoksen nähdessään. Puhumattakaan siitä roskalehden lukemisesta, siitä nämä trollit saavat traumoija, jos vaikka lammas on kuollut, niin siitä pääsee jo mahtava märinä ja mäkätys.

    • eläimen elinolot

      Liha on herkkua, mutta ei Suomalainen naudanliha. Brasilialainen liha on hyvää sen vuoksi, että eläin laiduntaa vapaana, toisin kuin Suomalainen lehmä. Uskon että stressaantuneen eläimen liha ei ole niin hyvää. Muuta selitystä ei siihen liene.
      En ikinä osta kotimaista naudanlihaa, possua kyllä.
      Tämä keskustelu nyt lihan syömisestä ja eläinten tappamisesta ei liity mitenkään "Eläinten suojelu "palstalle, mutta tulipa sanottua.

      • Tuota -

        Brasiliassa on ainainen kesä verrattuna Suomeen. Siksi ei onnistu ympärivuotinen monituntinen laiduntaminen Suomessa. Suomeen tuodaan paljon eläimiä, jotka eivät tarkene olla ulkona ympäri vuoden. Pienet karvattomat kissat ja koirat ovat sellaisia, käärmeet, linnut ym. Entäpä sirkat, jotka ovat vangittuina pieniin muovilaatikoihin. Ne ei saa olla ollenkaan vapaana....

        Itse suosin suomalaisia tuotteita aina lihasta alkaen. Näin työllistän suomalaisia monelta alalta.


      • Jagdpanther

        Mikä hitto lehmää stressais? Muu ku salakuvaajien salamavalot? Sitäpaitsi parsinavetoihin ei taida saada enää investointitukia niin niitä ei rakenneta uusia enää. Varsinki jos ne pihatossa sattuu olemaan niin kyllä niillä on aika palon varaa liikkua.


      • Tietoja
        Jagdpanther kirjoitti:

        Mikä hitto lehmää stressais? Muu ku salakuvaajien salamavalot? Sitäpaitsi parsinavetoihin ei taida saada enää investointitukia niin niitä ei rakenneta uusia enää. Varsinki jos ne pihatossa sattuu olemaan niin kyllä niillä on aika palon varaa liikkua.

        onneksi olen saanut hoitaa ihmisläheisesti lehmiä ja muitakin eläimiä kuten koiria.
        Ei niitä ole stressannut mikään ja lapsetkin halusivat aina tulla hoitamaan eläimiä.
        Tuotantloeläimiä tosiaankin häiritsevät nuo salakuvaajat, mutta toivottavasti niille saadaan kovemmat rapsut ja että ne saataisiin kiinni.
        Parsinavetat ovat ihanteellinen koti nautaeläimille, koska ne saavat olla kesäisin laitumilla ja talvisinkin ulkona. Sitten pitää kuitenkin antaa riittävä leporauha.


      • NIIN -
        Tietoja kirjoitti:

        onneksi olen saanut hoitaa ihmisläheisesti lehmiä ja muitakin eläimiä kuten koiria.
        Ei niitä ole stressannut mikään ja lapsetkin halusivat aina tulla hoitamaan eläimiä.
        Tuotantloeläimiä tosiaankin häiritsevät nuo salakuvaajat, mutta toivottavasti niille saadaan kovemmat rapsut ja että ne saataisiin kiinni.
        Parsinavetat ovat ihanteellinen koti nautaeläimille, koska ne saavat olla kesäisin laitumilla ja talvisinkin ulkona. Sitten pitää kuitenkin antaa riittävä leporauha.

        kuinka kipeitä jalkoja ja yleensäkin jalkasairauksia on pihatoissa olevilla. Kyllähän jalat ovat kipeitä, kun lehmät eivät kaikista pihatoista pääse laitumille kesäisin. Ajatella, kun ympärivuoden ovat sementtilattialla. Pihattojen eläimet voivat vain haaveilla pääsevänsä laitumille ja parantamaan siten sorkkiansa.


      • Seurailija
        NIIN - kirjoitti:

        kuinka kipeitä jalkoja ja yleensäkin jalkasairauksia on pihatoissa olevilla. Kyllähän jalat ovat kipeitä, kun lehmät eivät kaikista pihatoista pääse laitumille kesäisin. Ajatella, kun ympärivuoden ovat sementtilattialla. Pihattojen eläimet voivat vain haaveilla pääsevänsä laitumille ja parantamaan siten sorkkiansa.

        Eläinten viisi vapautta ovat, vapaus pelosta ja huolesta (pihatoissa arvojärjestys eli heikommat yksilöt eivät uskalla mennä harjaukseen, syömään ja juomaan), vapaus käyttäytyä normaalisti, vapaus kivusta, vammoista ja taudeista, vapaus epämukavuudesta, vapaus nälästä, janosta ja aliravitsemuksesta. Valitettavasti nämä kaikki eivät täyty pihatoissa, joten ei se pihatto mikään paratiisi ole.

        Taudit leviävät helposti pihatoissa.


      • Jagdpanther
        NIIN - kirjoitti:

        kuinka kipeitä jalkoja ja yleensäkin jalkasairauksia on pihatoissa olevilla. Kyllähän jalat ovat kipeitä, kun lehmät eivät kaikista pihatoista pääse laitumille kesäisin. Ajatella, kun ympärivuoden ovat sementtilattialla. Pihattojen eläimet voivat vain haaveilla pääsevänsä laitumille ja parantamaan siten sorkkiansa.

        Mitä parsinavetoissa sitte tapahtuu? Ne on koko ajan betonilla ilman mitään jaloittelumahdollisuuksia, pihatoissa ne saa jopa liikuntaa ja ulkopihatoissa ne pääsee uloski vapaasti. Robottipihatto toimii parhaiten, saa syödä ja käydä lypsyllä omaan tahtiin. Ogelmana on sähkökatkot mikä voi sekoittaa herkän rytmin.


      • Ihana arki
        Seurailija kirjoitti:

        Eläinten viisi vapautta ovat, vapaus pelosta ja huolesta (pihatoissa arvojärjestys eli heikommat yksilöt eivät uskalla mennä harjaukseen, syömään ja juomaan), vapaus käyttäytyä normaalisti, vapaus kivusta, vammoista ja taudeista, vapaus epämukavuudesta, vapaus nälästä, janosta ja aliravitsemuksesta. Valitettavasti nämä kaikki eivät täyty pihatoissa, joten ei se pihatto mikään paratiisi ole.

        Taudit leviävät helposti pihatoissa.

        Lihantuottajan vapaudet täyttyvät kohdista nälkä, jano ja aliravitsemus. Muut kohdat eivät täyty, lue edellinen viestiketju. Herjaa ja panettelua!

        Kiitos, eläimemme voivat paremmin kuin me ihmiset, se on häpeä eikä enää edes ylpeyden aihe, moraalitonta.

        Ruoan hinnan tulisi rutkasti nousta, loppuisi turha rutkutus ja pieni puutekkaan ei tälle hävyttömälle kansalle tekisi pahaa.

        Hieno mainos Atrialta, kerrassaan jotain positiivista siltäkin puljulta ( huom. työllistää keskimäärin 4 898 henkilöä). Valitettavasti ;) tuo mainos on totta monella tilalla eikä vain mielikuva.

        Kateus on paha tauti, siitä tulisi jokaisen aikuisen miehen pyristellä pois, tsemppiä!


      • voivoi raukkaa.
        Ihana arki kirjoitti:

        Lihantuottajan vapaudet täyttyvät kohdista nälkä, jano ja aliravitsemus. Muut kohdat eivät täyty, lue edellinen viestiketju. Herjaa ja panettelua!

        Kiitos, eläimemme voivat paremmin kuin me ihmiset, se on häpeä eikä enää edes ylpeyden aihe, moraalitonta.

        Ruoan hinnan tulisi rutkasti nousta, loppuisi turha rutkutus ja pieni puutekkaan ei tälle hävyttömälle kansalle tekisi pahaa.

        Hieno mainos Atrialta, kerrassaan jotain positiivista siltäkin puljulta ( huom. työllistää keskimäärin 4 898 henkilöä). Valitettavasti ;) tuo mainos on totta monella tilalla eikä vain mielikuva.

        Kateus on paha tauti, siitä tulisi jokaisen aikuisen miehen pyristellä pois, tsemppiä!

        "eläimemme voivat paremmin kuin me ihmiset"

        Enpä oikein usko... Vai onko sinulta on viety vapaus? Elätkö kytkettynä niin ettet voi liikkua? Onko lapsesi viety pois käsivarsiltasi heti kun olet hänet synnyttänyt? Jätetäänkö sinut ruokkimatta ja kuolleita lajitovereitasi makaa kuukausia mädäntymässä vierelläsi?

        Olet valehtelija vain: valehtelet sekä itsellesi että muille, koska et kestä totuutta. Varmaan kyllä itsekin tiedostat, että eläimet eivät voi hyvin, mutta et halua ajatella sitä. Kuinka muutenkaan voisit tehdä töitä joka päivä ellet kieltäisi itseltäsi tunteita?


      • Ajattelija...
        voivoi raukkaa. kirjoitti:

        "eläimemme voivat paremmin kuin me ihmiset"

        Enpä oikein usko... Vai onko sinulta on viety vapaus? Elätkö kytkettynä niin ettet voi liikkua? Onko lapsesi viety pois käsivarsiltasi heti kun olet hänet synnyttänyt? Jätetäänkö sinut ruokkimatta ja kuolleita lajitovereitasi makaa kuukausia mädäntymässä vierelläsi?

        Olet valehtelija vain: valehtelet sekä itsellesi että muille, koska et kestä totuutta. Varmaan kyllä itsekin tiedostat, että eläimet eivät voi hyvin, mutta et halua ajatella sitä. Kuinka muutenkaan voisit tehdä töitä joka päivä ellet kieltäisi itseltäsi tunteita?

        Voinen sanoa, että vapaus on viety. Täytyy joka päivä lähteä töihin tietämättä työpäivän pituutta ja tietämättä päivän tapahtumista. Tuleeko epäonnistumisia.....
        On tosi, että tuotantoeläimet voivat paljon paremmin kuin niiden hoitajat. Hoitajilla on jatkuva epävarmuus huomisesta. Eläimet taas saavat ruoan, juoman, kaiken tarvitsemansa. Olisihan se hassua, jos ihmiset laittaisivat puetun eläimen lastenvaunuihin ja olisivat tällä tavalla ulkoiluttamassa eläintä. Olkoon vaikka kissa lastenvaunuissa. Eläin ei korvaa ihmislasta.


      • hyvää ruokaa
        voivoi raukkaa. kirjoitti:

        "eläimemme voivat paremmin kuin me ihmiset"

        Enpä oikein usko... Vai onko sinulta on viety vapaus? Elätkö kytkettynä niin ettet voi liikkua? Onko lapsesi viety pois käsivarsiltasi heti kun olet hänet synnyttänyt? Jätetäänkö sinut ruokkimatta ja kuolleita lajitovereitasi makaa kuukausia mädäntymässä vierelläsi?

        Olet valehtelija vain: valehtelet sekä itsellesi että muille, koska et kestä totuutta. Varmaan kyllä itsekin tiedostat, että eläimet eivät voi hyvin, mutta et halua ajatella sitä. Kuinka muutenkaan voisit tehdä töitä joka päivä ellet kieltäisi itseltäsi tunteita?

        Lapsesi viety käsivarsiltasi. On provoaminen jo huipussaan, hauskaa piisaa:-D Kiitos tuottjille, älkää ihan oikeasti välittäkö mitään tuollaisista puheista. Kiitos ruuasta, ei mulla muuta.


      • No more
        Jagdpanther kirjoitti:

        Mitä parsinavetoissa sitte tapahtuu? Ne on koko ajan betonilla ilman mitään jaloittelumahdollisuuksia, pihatoissa ne saa jopa liikuntaa ja ulkopihatoissa ne pääsee uloski vapaasti. Robottipihatto toimii parhaiten, saa syödä ja käydä lypsyllä omaan tahtiin. Ogelmana on sähkökatkot mikä voi sekoittaa herkän rytmin.

        Ei suinkaan betonilla vaan parsimatoilla ja lisäksi kuivikkeet. Jaloitteluun pääsevät - mikä sen estää.....Kesäisinkin pääsevät ulos laitumille, mikä on aivan ihanaa eläinten mielestä. Jaloittelutarha ei korvaa laitumella oloa. . Miksi sitten eläimiä laitetaan teuraaksi niin paljon pihatoissa. No - eläimiä ei aina välttämättä saada lypsylle, lehmät ovat äkäpusseja, joita ei ole aikaa kesyttää.
        Pihatoissa on eläimiä, jotka eivät uskalla mennä syömään eikä juomaan, koska ovat alistettuja, jonka vuoksi ei sitten tule maitoakaan ja teuraaksi.


      • iojh54njj
        Jagdpanther kirjoitti:

        Mitä parsinavetoissa sitte tapahtuu? Ne on koko ajan betonilla ilman mitään jaloittelumahdollisuuksia, pihatoissa ne saa jopa liikuntaa ja ulkopihatoissa ne pääsee uloski vapaasti. Robottipihatto toimii parhaiten, saa syödä ja käydä lypsyllä omaan tahtiin. Ogelmana on sähkökatkot mikä voi sekoittaa herkän rytmin.

        Kyllä nykypäivänä robottipihatoos on automaattisesti käynnistyvät agrikaatit, niinku sairaalooski! Ei siälä rytmit sekaannu! Mistää mitää tiätämättömät, elääntä häneksi puhuttelevat kaupunkilaaset vois pitää "viisautensa" omana tiatonaan, hävettää teirän tyhymyytennä!!


      • silmä silmästä...
        hyvää ruokaa kirjoitti:

        Lapsesi viety käsivarsiltasi. On provoaminen jo huipussaan, hauskaa piisaa:-D Kiitos tuottjille, älkää ihan oikeasti välittäkö mitään tuollaisista puheista. Kiitos ruuasta, ei mulla muuta.

        Nykyaikaisessa tuotannossa lypsylehmät eivät useimmiten saa hoitaa jälkeläisiään, vaan emä ja vasikka erotetaan toisistaan melkein heti poikimisen jälkeen. Pahimmassa tapauksessa niillä ei ole erottamisen jälkeen edes näköyhteyttä toisiinsa.

        Emovaisto on tutkitusti yksi vahvimmista nisäkkäiden vaistoista, jonka johdosta jokainen terve emo pitäisi jälkeläisistään huolta siihen asti, kunnes ne pärjäävät omillaan. Vasikan erottaminen heti syntymän jälkeen aiheuttaa emälle kärsimystä. Emä leimautuu jo muutamassa minuutissa vasikkaansa ja tunnistaisi sen vielä tuntienkin päästä, vaikka eläimet olisi erotettu melkein heti poikimisen jälkeen.

        ... Samoin voisi maatilan emännältä viedä vastasyntyneen lapsen niin saisi emäntä ihan ite kokeilla miltä semmoinen tuntuu. :-)


      • hävettää !
        iojh54njj kirjoitti:

        Kyllä nykypäivänä robottipihatoos on automaattisesti käynnistyvät agrikaatit, niinku sairaalooski! Ei siälä rytmit sekaannu! Mistää mitää tiätämättömät, elääntä häneksi puhuttelevat kaupunkilaaset vois pitää "viisautensa" omana tiatonaan, hävettää teirän tyhymyytennä!!

        Mistään mitään tietämättömät, eläimiä työkseen kiduttavat maalaiset vois pitää "viisautensa" omana tietonaan, hävettää teidän tyhmyytenne!!

        ps. Ihan kiva että teitä kuitenkin kiinnostaa eläinten suojelu... Ehkä te haluaisitte sisimmässänne parantaa eläinten oloja?


      • Ihana arki
        silmä silmästä... kirjoitti:

        Nykyaikaisessa tuotannossa lypsylehmät eivät useimmiten saa hoitaa jälkeläisiään, vaan emä ja vasikka erotetaan toisistaan melkein heti poikimisen jälkeen. Pahimmassa tapauksessa niillä ei ole erottamisen jälkeen edes näköyhteyttä toisiinsa.

        Emovaisto on tutkitusti yksi vahvimmista nisäkkäiden vaistoista, jonka johdosta jokainen terve emo pitäisi jälkeläisistään huolta siihen asti, kunnes ne pärjäävät omillaan. Vasikan erottaminen heti syntymän jälkeen aiheuttaa emälle kärsimystä. Emä leimautuu jo muutamassa minuutissa vasikkaansa ja tunnistaisi sen vielä tuntienkin päästä, vaikka eläimet olisi erotettu melkein heti poikimisen jälkeen.

        ... Samoin voisi maatilan emännältä viedä vastasyntyneen lapsen niin saisi emäntä ihan ite kokeilla miltä semmoinen tuntuu. :-)

        Kun on eläimestä kysymys ja lysylehmästä, on parempi erottaa vasikka heti, eikä sitten päivän, parin tai viikon kuluttua. Jos yhtään ymmärtäisit, tietäisit, että leimautumisen jälkeen eläinten sekä vasikan että emon stressi on suurempi ja siitä aiheutuu terveydellisiä haittoja. Heruva lehmä lakkaa syömästä, sairastuu, vasikan imemisen oppiminen huonontuu ym. Ne ovat tosiasiota, eikä ole vaihtoehtoja. Vasikan ja emän on oltava yhdessä 3-5kk tai sitten ei ollenkaan.

        Tuohon ihmisiin vertaaminen taas, no, älkää nolatko itseänne.


      • Ihana arki
        hävettää ! kirjoitti:

        Mistään mitään tietämättömät, eläimiä työkseen kiduttavat maalaiset vois pitää "viisautensa" omana tietonaan, hävettää teidän tyhmyytenne!!

        ps. Ihan kiva että teitä kuitenkin kiinnostaa eläinten suojelu... Ehkä te haluaisitte sisimmässänne parantaa eläinten oloja?

        Hyi, miten rumasti sanottu. Nyt romahan.


      • niin se vain on
        hävettää ! kirjoitti:

        Mistään mitään tietämättömät, eläimiä työkseen kiduttavat maalaiset vois pitää "viisautensa" omana tietonaan, hävettää teidän tyhmyytenne!!

        ps. Ihan kiva että teitä kuitenkin kiinnostaa eläinten suojelu... Ehkä te haluaisitte sisimmässänne parantaa eläinten oloja?

        Tietämättömyys ihmetytti myös kun kettutarhaaja ei tietänyt ketusta, sen luontaisesta käyttäytymisestä oikeastaan mitään.
        Syöttö ja teurastus on varmaan se pääasia. Asianmukainen tainnutus ja teurastus on kyseenalaista eräissä tarhoissa. Totta on, että eläintä ei pidetä minkään arvoisena, kuitenkin eletään niiden kustannuksella, joka on häpeällistä.


      • pois trollit !
        niin se vain on kirjoitti:

        Tietämättömyys ihmetytti myös kun kettutarhaaja ei tietänyt ketusta, sen luontaisesta käyttäytymisestä oikeastaan mitään.
        Syöttö ja teurastus on varmaan se pääasia. Asianmukainen tainnutus ja teurastus on kyseenalaista eräissä tarhoissa. Totta on, että eläintä ei pidetä minkään arvoisena, kuitenkin eletään niiden kustannuksella, joka on häpeällistä.

        Häpeällistä on tuollainen oman pesän likaaminen. Kun kerran yhteiskunnan tarjoamat sosiaaliset edut kelpaavat, niin ei pitäisi arvostella niiden maksajia.


      • se koira älähtää..
        pois trollit ! kirjoitti:

        Häpeällistä on tuollainen oman pesän likaaminen. Kun kerran yhteiskunnan tarjoamat sosiaaliset edut kelpaavat, niin ei pitäisi arvostella niiden maksajia.

        Ei tässä mistään yhteiskunnan avusta kukaan ole puhunut. Itse olet trolli, varmaan juuri häpeällinen tarhaajateurastaja.


      • niinpä.
        se koira älähtää.. kirjoitti:

        Ei tässä mistään yhteiskunnan avusta kukaan ole puhunut. Itse olet trolli, varmaan juuri häpeällinen tarhaajateurastaja.

        "Ihana arki" on varmaan just se eläinrääkkääjä joka jätti kuolleet lampaat mädäntymään elävien lampaiden sekaan. On kyllä aikaa trollata netissä, mutta ei ole aikaa hoitaa eläimiään.


      • silmä silmästä...
        Ihana arki kirjoitti:

        Kun on eläimestä kysymys ja lysylehmästä, on parempi erottaa vasikka heti, eikä sitten päivän, parin tai viikon kuluttua. Jos yhtään ymmärtäisit, tietäisit, että leimautumisen jälkeen eläinten sekä vasikan että emon stressi on suurempi ja siitä aiheutuu terveydellisiä haittoja. Heruva lehmä lakkaa syömästä, sairastuu, vasikan imemisen oppiminen huonontuu ym. Ne ovat tosiasiota, eikä ole vaihtoehtoja. Vasikan ja emän on oltava yhdessä 3-5kk tai sitten ei ollenkaan.

        Tuohon ihmisiin vertaaminen taas, no, älkää nolatko itseänne.

        Miksi on mielestäsi hyväksyttävämpää erottaa vasikka emostaan kuin vauva äidistään? Etkö halua ajatella sitä tosiasiaa, että eläimetkin tuntevat? Kertoo paljon ihmisestä, jos eläin on sinulle vain aivoton robotti. Ehkä sinun on pelottavaa hyväksyä se, että eläimilläkin on tunteita? Monet ihmiset pitävät tunteita vain inhimillisenä ominaisuutena.


      • Kyselijä...
        silmä silmästä... kirjoitti:

        Miksi on mielestäsi hyväksyttävämpää erottaa vasikka emostaan kuin vauva äidistään? Etkö halua ajatella sitä tosiasiaa, että eläimetkin tuntevat? Kertoo paljon ihmisestä, jos eläin on sinulle vain aivoton robotti. Ehkä sinun on pelottavaa hyväksyä se, että eläimilläkin on tunteita? Monet ihmiset pitävät tunteita vain inhimillisenä ominaisuutena.

        Mitä eläimet tuntevat esim. kissa, kun sille puetaan vaatteet päälle ja laitetaan lastenvaunuihin. Siis aikuiset sitten lähtevät ulkoiluttamaan kissaa. Mitä kissa ajattelee???


      • Young lady ...
        silmä silmästä... kirjoitti:

        Miksi on mielestäsi hyväksyttävämpää erottaa vasikka emostaan kuin vauva äidistään? Etkö halua ajatella sitä tosiasiaa, että eläimetkin tuntevat? Kertoo paljon ihmisestä, jos eläin on sinulle vain aivoton robotti. Ehkä sinun on pelottavaa hyväksyä se, että eläimilläkin on tunteita? Monet ihmiset pitävät tunteita vain inhimillisenä ominaisuutena.

        On hyvä, että vasikka saa heti syntymästään saakka ihmisen hoivaa ja lämpöä. Silloin vasikat tottuvat ihmisiin eivätkä pelkää ja ole peloissaan.


      • hus pois trolli
        niinpä. kirjoitti:

        "Ihana arki" on varmaan just se eläinrääkkääjä joka jätti kuolleet lampaat mädäntymään elävien lampaiden sekaan. On kyllä aikaa trollata netissä, mutta ei ole aikaa hoitaa eläimiään.

        trolli se jaksaa mölistä, pitäisi jo ylläpidon poistaa tuollainen asiaton nimittelijä.


      • Ihana arki
        hus pois trolli kirjoitti:

        trolli se jaksaa mölistä, pitäisi jo ylläpidon poistaa tuollainen asiaton nimittelijä.

        Ei haittaa nimittely. Järki ja tunteet on oltava hallinnassa kun työskentelee eläinten kanssa. Tottakai eläimilläkin on tunteita, mutta ei pidä sekoittaa, järkeä, tunteita ja vaistoja keskenään. Nimimerkillä "silmä silmästä" ei ainakaan kovin lempeitä tunteita ole kanssaihmisiään kohtaan.


      • säälittää kyllä
        Ihana arki kirjoitti:

        Ei haittaa nimittely. Järki ja tunteet on oltava hallinnassa kun työskentelee eläinten kanssa. Tottakai eläimilläkin on tunteita, mutta ei pidä sekoittaa, järkeä, tunteita ja vaistoja keskenään. Nimimerkillä "silmä silmästä" ei ainakaan kovin lempeitä tunteita ole kanssaihmisiään kohtaan.

        Nämä mukamas eläinsuojelijat ovat juuri näitä trolleja, ja heidän mielenterveys on kovin heikoissa kantimissa. Lajitovereita kohtaan tuntevat vain vihaa ja kaunaa. Ei kyllä anna tervettä kuvaa heistä, sairaita raukkoja, joilla mielenterveysongelmia.


      • Jagdpanther
        niin se vain on kirjoitti:

        Tietämättömyys ihmetytti myös kun kettutarhaaja ei tietänyt ketusta, sen luontaisesta käyttäytymisestä oikeastaan mitään.
        Syöttö ja teurastus on varmaan se pääasia. Asianmukainen tainnutus ja teurastus on kyseenalaista eräissä tarhoissa. Totta on, että eläintä ei pidetä minkään arvoisena, kuitenkin eletään niiden kustannuksella, joka on häpeällistä.

        MIstä tollasta oot kuullu? Niitä ei tainnuteta vaan ne kylmästi tapetaan. Ja siihen on olemassa vain yksi ja oikea tapa ja se tappaa kerrasta eli sähkö. Teurastus kyseenalaista? Monellako tapaa ne voi nylkeä että nahan saa ehjänä pois? KERRO MULLE! Kiinnostaa :)


      • Bönde
        voivoi raukkaa. kirjoitti:

        "eläimemme voivat paremmin kuin me ihmiset"

        Enpä oikein usko... Vai onko sinulta on viety vapaus? Elätkö kytkettynä niin ettet voi liikkua? Onko lapsesi viety pois käsivarsiltasi heti kun olet hänet synnyttänyt? Jätetäänkö sinut ruokkimatta ja kuolleita lajitovereitasi makaa kuukausia mädäntymässä vierelläsi?

        Olet valehtelija vain: valehtelet sekä itsellesi että muille, koska et kestä totuutta. Varmaan kyllä itsekin tiedostat, että eläimet eivät voi hyvin, mutta et halua ajatella sitä. Kuinka muutenkaan voisit tehdä töitä joka päivä ellet kieltäisi itseltäsi tunteita?

        Mee hoitoon. Tommone on jo sairasta. On se kumma ku pittää kaikkien olla tietävinään asioita joista ei mitään tiedä? Terveisin lampuri ja maatalouslomittaja


    • normi kuluttaja

      Jahas, että omat mielipiteet hävettää. No kyllä ne outoja ovatkin. Eläimillä on kyllä hyvät olot, ei niissä mitään parantamista ole.
      Vaikka olenkin kaupunkilainen, niin tiedän asian. Atrian mainoskin jo sanoo mitenkä eläimet saavat priima hoitoa ja sen takia niistä saadaan tosi mureaa ja hyvää lihaa. Oikein tulee vesi kielelle, nam,nam.

    • Nälkä opettaa

      Omantunnon kysymyksiä ja toivottavasti vastauksia !! Juotko saunaoluen tai muutaman väkevän sillointällöin ....tiedätkö mistä raaka-aineesta kuppisi valmistettu, joitko hyvällä omallatunnolla, olihan se varmasti välttämätön ravinnon kannalta eikä kasvata mitenkään tehotuotantoa jotta vilja riitäisi perus ruokahuoltoon. Syötkö varmasti itse keräämisiäsi marjoja ja sieniä ....sillä siihen sinullakin on jokamiehenoikeus (jos viitsii oman ruokansa eteen sen tehdä). Huolestuttaako sinua katupöly, joka tukkii pienhiukkasilla keuhkosi, mutta onhan se varmasti välttämättömän ajon seurausta !! Eläimille puhallletaan koneilla kuiviketta, että niiden alla olisi kuiva alusta joka on parempi kuin kostea alusta...... voit tietysti ajaa autollasi nostattamaan katupölyä ja kuivitellla käsipelillä eläinten alustat jos se huolestuttaa!!! Tiedätkö varmasti mikä on maamme elintarvikkeiden omavaraisuus ja mikä se on ilman teidän kirosanaanne "tehotuotannon" omavaraisuus. Tehotuotanto on pakonsanelemaa ....muuten jäät ilman ruokaa YMMÄRRÄTKÖ tätä ??? Ja sitten siitä lehmien siemennyksestä : KIIMA on kaiken ylläpitvä voima :D Luonnossakin kaikki eläimet tulevat kiimaan ja saavat jälkeläisiä jatkuvasti (toisin kuin raskautta ehkäisevät ihmiset) Lehmä tulee yleensä kiimaan 3kk vasikoimisen jälkeen. Vasikan maidon tarve on vähentynyt siihenmennessä niin että emä voi alkaa kantaa uutta jälkeläistä.Ethän käytä mitään maitotaloustuotteita sillä sehän kuuluu vasikoille. Jos lehmä ei tule tiineeksi(raskaaksi) n. vuoden sisällä viimeisestä vasikoimisesta, lehmän kiima sammuu joka tarkoittaa myös sitä että lehmä ei myöskään tuota maitoa kun ei ole vasikkaa joka tarvitsee maitoa !! Eli jos huomisesta eteenpäin ei yhtään maamme lehmää siemennettäisi,ensi keväänä 2015 ei myöskään olisi kaupoissa yhtään maitoa. Mutta kukapa sitä maitoa ja lihaa tarvitseekaan. Ja lopuksi se kirosana "tehotuotanto" vaan antaa meille kaikille muutakin kuin marjoja ja sieniä ....kaikilla ei ole kotiomavaraisuutta ruuan suhteen. Soitellaan älypuhelimmilla sehän vie nälän pois ÄLÄSYÖTEHOTUOTETTUA KÄYTÄ TEHOLAITTEITA.Saat hyvän omantunnon

    • laiskureita kaikki j

      Maataloustuet olisi pikapuoliin lakkautettava niiltä maatiloilta joilla varallisuus on riittävä, silloin kun tulot menevät miinukselle niin silloin on ymmärrettävää että näitä peloista maksettavia tukia maksetaan.

      Sellaiset tilat joilla paljon metsää ja velaton tila, (mukaan ei lasketa uusia investointeja) niin heille ei tukia tartte maksaa, isännät ostaa vaan näillä rahoilla uusia traktoreita vaikka entinenkin on vielä hyvä ja moottorikelkkoja hankitaan jne..eli tuet menvät monella omiin harrastuksiin. Toiseksi jos tila on sellainen että se ei kannta vaan tulot ovat plus-miinus nolla niin sellaisen tila on haettava konkurssiin niinkuin monet muutkin yritäjät joutuvat tekemään. Tukia saavat tilat on sosiaalipummeja ja elävät veronmaksajien siivellä. Konkurssiin vaan ja menkööt oikeisiin töihin laiskurit. Saavat kokea sitten mitä on kunnon työ, aamusta iltaan eikä mitään päiväunia välissä ja vielä kotityöt päälle oikealla duunarilla, maajussi ehtii tekemään kotityöt muiden töiden ohessa.

      • Jagdpanther

        Voi helvetti sentään... Meeppä keskikokoiselle maitotilalle hommiin niin tiiät mitä se perkeleen työnteko on! Ei oo viikonloppuvapaita ja työaika on 24/7 jos jotain yllättävää tapahtuu. Ei muuten oo pekkasiakaan eikä kesälomia muuta ku mitä muutaman lomituspäivän saa. Keskimäärin huonompaaki palkkaa saava duunari on ku kuningas verrattuna perusmaajussiin 8 tunnin työpäivällään ja lomapäivineen.


      • oot hippa

        Miltä siellä ostoskorin pohjalla mahtaisi näyttää? Maatiloja on jo niin vähän ettei tiedä vaikka koko maatalous loppuisi. Sitä skenaariota sopii miettiä ihan tosissaan eikä leikin varjolla. Leikkiähän tuollainen tukivouhkaaminen on.
        Voi se loppuakin koko maatalous, kokoajan tässä mietitään lähteäkö duuniin, miks ei, missä oot muuten töissä, kilpaillaanko hinnasta -millä työ tehdään ja laadusta?

        "Sellaiset tilat joilla paljon metsää ja velaton tila" Kuinkahan tuohon tilanteeseen on päästy, minkä ikäiset ihmiset ovat puikkareissa, koppuraiset känsäkourat?

        Konkurssiin menneitä tiloja on silloin tällöin, ei muutakuin kolhoosia perustamaan duunarivoimin, lepoa ja helppoa elämää tiedossa ja tukirahhaa ;D ;D ;D

        http://www.bdo.fi/tietoisku-eu-ja-valtionapuvarojen-hallinnasta-ja-tarkastuksesta


    • minna 5v

      Kirjoittaja on kaiken tietävä ja muut ei tiedä mitään.
      On ainkin Agroloki , on niin asiantunteva kirjoitus.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6043
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3821
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      245
      2151
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1850
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1299
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      303
      1065
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      939
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe