On meillä hyvä ryhmä!

perherauha

Kaikenlaista kirjoittelua on. Meilläkin keittää joskus yli, on niistä aina selvitty.
Kävin tuolla mummojen puolella ja voi kauhistus mitä vääntöä siellä oli.
Otsikkokin oli taistelevat mummot.
Vaikka tämä palsta on isovanhempien ikäluokkaa, harvoin täällä riidellään sellaisista asioista kun siellä. Täällä on niin fiksua etteivät alennu väittelemään lapsista ja lastenlapsista.

48

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jallu g

      Mikä oikein on mummojen puoli?

    • perherauhako

      Älkää nyt alkako, kun juuri pääsin kehumasta palstaa.
      Emmehän ole enää hiekkalaatikolla kinastelevia lapsia, vai olemmeko?

      • havumetsien mies

        Ollaan hiekkalaatikolla kinastelevia vanhuuden höppänöitä.


    • taas lakaistaan

      Sitä tulin kehumaan värikkäiden lausuntojen sekaan, että mukava toi Forecan säätutka. Katsoin äsken yöksi ennustetun säärintaman etenemistä.
      Itä suunnasta se kommertaa tälle seudulle aamuyön tunteina. Lehdenjakajat saanevat tehdä duuniaan osittain aikamoisessa pyryssä.

    • Tehkää jotain muutakin,kuin koneella panettelemista.

      Minä olen jo leiponut tiikerikakun ja kluteenittoman vuokaleivän,.-
      Etsikääpä oikeisiin asioihin aakkosista,joissa purkautuvia ihmisiä on tuosta pankki asiasta,josta eilen natistiin 70

      • Kyllä minä muuta teenkin, totisesti. En ole panetellut enkä panettelemassa muita, mutta tottakai vääryyksiä on oikaistava...sen, joka vielä jaksaa.
        Minua sinun, merihuisku, ei tarvitse ohjaistaa. Nyt on puettava ja ruvettava vääntäytymään tuonne terveysaseman labraan vuositarkastuksiin. Kurja keli näyttää täällä olevan.


    • perherauha

      Huomenta! Juu pistän koneen kiinni ja huomenna vasta avaan. Olen lähdössä liikenteeseen, saa nähdä miten liukasta on. Tiellä näkyy olevan sohjoa, lämpöasteita on mikä jäätikkö sieltä paljastuu, kun aura-auto meni. Maaliskuun 17 pv tuli talvi sekä lunta 15 sm että pakkasta 13 astetta, mutta kohta se on ohi, nyt on 4.

    • uuniton

      Ja tosi sisäänlämpiävä. Oikein vahditaan, että joku tuttu nikki aloittaisi jotain. Sitten alkaa pyöritys. Plussaillaan ja miinustellaan riippuen siitä kuuluuko kirjoittaja in- vai outpiiriin. Tuntemattomien aloituksiin ei juuri kommentoida, kun ei tiedetä onko kirjoittaja lintu vai kala.

    • näin se vaan on

      Siinähän pysytte tuntemattomina kun niin haluatte. Pelko kaikenlaisista uhkakuvistako sen aiheuttaa?
      Rehellisesti sanoen en edes välitä niin hölmöistä ihmisistä, ja kuitenkin heitä hatmittaa toisten välillä syntyneet tuttavuudet ja luottamus.
      Itsehän olette valinneet, siispä tyytynette siihen!!!

    • havumetsien mies

      Jatkuva yhdestä ja samasta nikistä kirjoittelu kielteiseen sävyyn osoittaa, että häntä kadehditaan.
      Kohde voi lohduttautua sillä, että kadehtiminen on eräs ihailun muoto.

      • Philippi

        Väärin!
        Ilkeä pilanteko ja paskan puhuminen tuntemattomasta ihmisestä on t y h m y y t t ä,
        järjen köyhyyttä ja keskustelutaidottomuutta ym ym.


    • yksi syy kielteiseen kirjoitteluun on myös se, että viestittäjä pitää itseään ylivertaisena toisiin kirjoittajiin verrattuna.

      • Sanopa vielä ääneen, ketä viestittäjää tarkoitat, ettei ole vain salakirjoitusta, luotsille tämä.


      • pyramidi kirjoitti:

        Sanopa vielä ääneen, ketä viestittäjää tarkoitat, ettei ole vain salakirjoitusta, luotsille tämä.

        valitan, asia on luonnollisesti henkilökohtainen.


      • 11 --21

        "... että viestittäjä pitää itseään ylivertaisena toisiin kirjoittajiin verrattuna."

        Mitäs pahaa siinä on että pitää? Eikö täällä kirjoittajalla saisi olla ajattelun vapautta?


      • !!!
        11 --21 kirjoitti:

        "... että viestittäjä pitää itseään ylivertaisena toisiin kirjoittajiin verrattuna."

        Mitäs pahaa siinä on että pitää? Eikö täällä kirjoittajalla saisi olla ajattelun vapautta?

        Onpas ylimielinen viesti. tuolla ylempänä

        vai ''omanlaatuisesi ''ajatteluntaso''


      • 11 --21 kirjoitti:

        "... että viestittäjä pitää itseään ylivertaisena toisiin kirjoittajiin verrattuna."

        Mitäs pahaa siinä on että pitää? Eikö täällä kirjoittajalla saisi olla ajattelun vapautta?

        kumpaa mieluummin, tasavertaista jutustelua vai luentoja?


      • 3, 21
        fundsija kirjoitti:

        kumpaa mieluummin, tasavertaista jutustelua vai luentoja?

        Mieluiten kukin tavallaan ja sovussa.


    • Niin tai

      Tai se että alkoholi ja pillerit , sekakäyttö siis, ehkä huumeetkin sekoittavat sen pään, jyrkät mielialan muuttumiset kielivät siitä.

      • Kaikilla oikeutensa

        Meissä on kaikenlaisia, ja on oikeus pysyä omissa ketjuissaan ja erossa tyypistä, jonka kanssa ei halua olla
        juuri tuon erilaisuuden takia.

        Jos toinen aiheetta syyttää omista miinuksistaan, vaikkei ole ainoatakaan hänelle laittanut, ja alkaa kiroilemaan jne ——
        Haluan pysyä erossa. En puutu tekosiinsa.

        ...

        Oikeuteni on juuri se, että olen eri ketjuissa. En kanna kaunaa enkä viljele vihaa, olen omillani rauhassa.
        Tai siis haluan olla.


        .


      • Eikös sulla vasta Putin-ketjun loppuun olisi kuuluneet nämä terävät älynväläyksesi, et kuitenkaan malttanut niin pitkälle.


      • pyramidi kirjoitti:

        Eikös sulla vasta Putin-ketjun loppuun olisi kuuluneet nämä terävät älynväläyksesi, et kuitenkaan malttanut niin pitkälle.

        Vielä kysyn kuitenkin, mistä sinut tuntee, missä on nikkisi, jotta osaisi varoa.


      • Nyt tää menee jo huvittavaks, vai huumeetkin ja vaippapaviaanin lisäät luetteloosi. Voi, voi kun olis tullu kirjoitettua muistiin kaikki ne ihmeellisyydet, mitä mielestäsi olen.


    • perherauha

      Olen yrittänyt kirjoittaa fiksusti, mutta niin vaan saan miinuksia. En ymmärrä mistä niitä tulee ja nyt minulle selvisi, kun en ole rekisteröitynyt, niin minulle täytyy antaa miinukset.
      Minä jatkan entiseen tapaan samaan ketjuun samalla nimimerkillä ja uusi aihe, niin uusi nimimerkki.
      Täällä ollaan niin tuntevinaan, mutta tuskin tunnette minua kadulla, kun tulen teitä vastaan. En minä ainakaan, turhaa olla mustasukkainen, toiten tuttavuudesta.

    • havumetsien mies

      Onpa täällä kanssakeskusteljain luonnehdinta värikästä.

      Eräästäkin kirjoittajasta käytettiin tässä ketjussa nimitystä "kiroileva siili".

      Vaikka kuinka haudan partailla oltaisiin, niin kaveria kyllä mollataan

      • pyramidi ek.

        Juu, minä käytin, mutta itsestäni, mikähän ketju lienee ollut, en viitsi etsiä. Liittyi siihen poistettuun kiroiluviestiini, jossa menetin malttini. Luepa tarkemmin, niin huomaat, että minä olen se siili. Olenhan näköjään myös vaippapaviaani yms.
        Eivätkö ole tuttuja sinulle ne hupi-kiroileva-siili-kortit.


    • transitm.

      Tosiaan, ryhmä! Pitäisi olla palsta, jonne tullaan ja josta lähdetään. Ryhmähän on rajoitettu. Täälläkin nuo piirit pienet pyörivät. Itse pidän enemmän vaihtuvuudesta, kuten asemilla.

    • itserakkauttakin

      Minä tykkään itsestäni!

      Olisin elämässä aika heikoilla, jos en itseäni kunnioittaisi ja oletan muidenkin kunnioittavan mielipiteitäni, vaikka eivät olisikaan samaa mieltä kanssani.

      Juuri siihen keskusteluiden pitäisi perustua.

      Minä saan olla ja sanoa mitä mieltä olen asioista, mutta minä en mielipiteeni sanomalla vaadi muita olemaan samaa mieltä.

      Toiset saavat olla kanssani ihan eri mieltä ja saan sen sanoakin, mutta hekään eivät voi vaatia minua muuttamaan mielipidettäni, kuten en minäkään heitä.

      Täällä nyt joskus saa sen tunteen, että kaikkien pitää kirjoittaa niin, että luotsikin voi olla samaa mieltä.

      Jos luotsi vaatii muuttamaan mielipiteet mieleisiksiin, pitääkö minun muuttaa omanikin, vai voisiko luotsi ymmärtää mitä tarkoitan omalla mielipiteelläni.
      Tänään olen sitä mieltä, ettei täällä kannata riidellä vanhoista asioista, yksi on hyvä ja toinen on kaunis, kolmas tietää monesta asiasta, neljäs joko vastustaa tai myötäelää.
      Minä pidän oman mielipiteeni monissa asioissa, aina en viitsi edes ottaa kantaa kenenkään mielipiteeseen, koska mielipiteemme ovat niin eroavaisia, että syntyisi turhaa suukopua, siksi olen olevinani viisaampi ja lopetan ensiksi.

      Hymyä huuleen, se on kevättä, sataa tai paistaa!

      • havumetsien mies

        Pidät siis itsestäsi ja ilmeisen paljon.

        Noin pitääkin olla. Silloin nimittäin on varaa pitää myös muista.


      • perherauha

        Hyvin esitit mielipiteesi, näin minäkin olen ajatellut. Kun vaan muistaisimme, ettemme ehdoin tahdoin loukkaa muita, emmekä käyttäisi rumaa kieltä.
        Olen kuuluttanut sydämen sivistystä.
        Tuolla joku ei tykännyt siitä, että olin kirjoittanut ryhmäksi, mutta minä olin valinnut ikäryhmästä.


      • eppu2

        Itserakkaus ja itsensä rakastaminen on kaksi eri asiaa. Kirjoituksestasi päätellen ajattelet niin. Minä ainakin ajattelen niin.
        Jos ihmisen pitää riidellä itsensä kanssa, miten voi syntyä sopusointua muiden kanssa.
        Jos ei ole rakkautta itselleen, mistä sitä ottaa toisille.
        Luin kirjoituksesi kolme kertaa, minusta siinä on hyvää asiaa.


      • itserakkauttakin: en ole vaatinut vaan huomauttamut moninikin tavasta yrittää leikkiä filosofian nobelistia.Hänen itserakkautensa on saanut narsisitiset piirteet.


      • näin tai niin
        havumetsien mies kirjoitti:

        Pidät siis itsestäsi ja ilmeisen paljon.

        Noin pitääkin olla. Silloin nimittäin on varaa pitää myös muista.

        Minusta hyvä itsetunto ja itserakkaus ovat kaksi täysin eri asiaa. Hyvän itsetunnon omaavan ei tarvitse kadehtia, vihata, pilkata ketään.

        Itserakkaus taas ei suo sijaa pitää muista, kuin itsestään. Muille riittää teennäiset rippeet, tavan vuoksi.


      • hölmö filosofi
        fundsija kirjoitti:

        itserakkauttakin: en ole vaatinut vaan huomauttamut moninikin tavasta yrittää leikkiä filosofian nobelistia.Hänen itserakkautensa on saanut narsisitiset piirteet.

        Kyseiselle moninikille kannattaisi muuten ilmoittaa, ettei ole edes olemassa filosofian Nobel-palkintoa.

        Hänelle voisi myös sivumennen vihjaista, että Nobel-palkinnon vertaisena saavutuksena on pidetty oman osan saamista Library of Living Philosophers -sarjassa.

        Selvisi että suurta viisautta tällä palstalla ei kaikesta päätellen suvaita.

        Parhaiten täällä menestyykin, kun tekeytyy HÖLMÖKSI (teeskentelyssä on se paha puoli, että sen jotkut huomaavat ja oitis kertovat havaintonsa täällä) tai parhaassa tapauksessa on jo luonnostaan sitä.


      • hölmö filosofi;lle
        hölmö filosofi kirjoitti:

        Kyseiselle moninikille kannattaisi muuten ilmoittaa, ettei ole edes olemassa filosofian Nobel-palkintoa.

        Hänelle voisi myös sivumennen vihjaista, että Nobel-palkinnon vertaisena saavutuksena on pidetty oman osan saamista Library of Living Philosophers -sarjassa.

        Selvisi että suurta viisautta tällä palstalla ei kaikesta päätellen suvaita.

        Parhaiten täällä menestyykin, kun tekeytyy HÖLMÖKSI (teeskentelyssä on se paha puoli, että sen jotkut huomaavat ja oitis kertovat havaintonsa täällä) tai parhaassa tapauksessa on jo luonnostaan sitä.

        Hölmöksi ei tarvitse edes tekeytyä, täällä tuntee itsensä hölmöksi kun lukee noiden viisaiden ajatuksia.
        Olen mieluummin hiukan hölmö, kuin paljon viisas.

        Sen verran viisautta pitää olla, ettei istu väärään rekeen, eikä usko kaikkien ohjeita.

        Istahan ommaan rekkeeni!
        Täällä saa vain pahan mielen.

        Menestystä hölmöläisille, sellaisiahan me suomalaiset olemme.


      • 0440
        hölmö filosofi;lle kirjoitti:

        Hölmöksi ei tarvitse edes tekeytyä, täällä tuntee itsensä hölmöksi kun lukee noiden viisaiden ajatuksia.
        Olen mieluummin hiukan hölmö, kuin paljon viisas.

        Sen verran viisautta pitää olla, ettei istu väärään rekeen, eikä usko kaikkien ohjeita.

        Istahan ommaan rekkeeni!
        Täällä saa vain pahan mielen.

        Menestystä hölmöläisille, sellaisiahan me suomalaiset olemme.

        Täällä olemme hölmöjä jo siksi, että kirjoitamme tälle palstalle.
        Kyllä meitä nöyrytetään täällä. Monet kirjalliset aikaansaannoksemme pannaan surkeilematta roskakoriin


    • itsevarma minäkin

      Tarvitseeko sitä itsestään pitämistä mainostaa, korostaa ja alleviivata. Se huokuu itsevarman ihmisen olemuksesta , käyöksestä ja täällä myös kirjoituksista.

      • saa arvuutella

        Joku on varmasti lukenut paljon aiheesta, kuuluuhan tuokin muotiaiheiden piiriin. Googlessakin itsensä rakastamisesta löytyy 491 000 tulosta. Sitä voi ihan opiskella ellei ennestään osaa.


    • PERHERAUHA

      Hyvällä mielellä aloittamani ketju on saanut niin paljon miinuksia, etten alkkaa enää. Otan leluni pois ja lähden askarteluun. HYVÄT KEVÄÄN JATKOT!

      • Hiekkalaatikolla

        opitaan kaikki mikä on tärkeää elämässä.


    • hölmö tunnustaa parh

      Tuossa syytettiin jotakuta nikkiä itserakkaudesta ja narsismista, mutta ei todettu kenestä on kyse.
      Noita piirteitä on kyllä yhdessä jos toisessakin, joten palstalle luonteensa puolesta kelpaamattomia on aika tavalla.
      Kyseiseen ryhmään ilmoittaa kuuluvansa myös tämä nikki,jonka kaksos-, kolmos-, nelos- tai niin edelleen nikkiä palstan siivooja (jotkut puhuvat luotsista) on ehkä tarkoittanut.

      • Mitä hyödyttää nimetä jokin moninikki, koska hän seuraavassa hetkessä väittää, että enhän monä ole edes moninikki enkä ainakaan se, jota epäillään.


      • hölmöläisten sukua

        Kolmen konstin timpermanni onkin ammattimies.
        Ei tule suru puseroon eikä mene peukalo suuhun pahassakaan paikassa, aina on keinoja taskussa.

        Enpä tiedä kenen mielipiteitä täällä kunnioitetaan, kukin kun voi kirjoittaa vain omiansa, vaikka jotkut luulevat tietävänsä mitä toinen kirjoittaja onkin oikeastaan tarkoittanut, vaikka kirjoitti niin kuin kirjoitti.

        Enpä sano minäkään, mutta joku (jotkut) haluaa olla ylivertainen!

        Halutkoon ja olkoon minun puolestani, en kuulu niihin suosikkilistoihin, eikä minulla ole suosittelijaa, eikä puolustusasianajajaakaan. Olen vain minä omassa persoonassani, ilman vakinikkiäkin.


      • huomioi
        hölmöläisten sukua kirjoitti:

        Kolmen konstin timpermanni onkin ammattimies.
        Ei tule suru puseroon eikä mene peukalo suuhun pahassakaan paikassa, aina on keinoja taskussa.

        Enpä tiedä kenen mielipiteitä täällä kunnioitetaan, kukin kun voi kirjoittaa vain omiansa, vaikka jotkut luulevat tietävänsä mitä toinen kirjoittaja onkin oikeastaan tarkoittanut, vaikka kirjoitti niin kuin kirjoitti.

        Enpä sano minäkään, mutta joku (jotkut) haluaa olla ylivertainen!

        Halutkoon ja olkoon minun puolestani, en kuulu niihin suosikkilistoihin, eikä minulla ole suosittelijaa, eikä puolustusasianajajaakaan. Olen vain minä omassa persoonassani, ilman vakinikkiäkin.

        Tuli siis tämä poistetun viestin tilalle pikavauhtia. Kaikenlaisia puskapenoja sitä onkin.


      • epähuomio
        huomioi kirjoitti:

        Tuli siis tämä poistetun viestin tilalle pikavauhtia. Kaikenlaisia puskapenoja sitä onkin.

        eipä poistettukaan, tuollahan penan toinen viesti vielä paikoillaan.


      • 21 3
        fundsija kirjoitti:

        Mitä hyödyttää nimetä jokin moninikki, koska hän seuraavassa hetkessä väittää, että enhän monä ole edes moninikki enkä ainakaan se, jota epäillään.

        Sitä paitsi kyseiset väittämät voivat olla tottakin.


    • PERHERAUHA

      Älä (Hölmöläistensukua) ole noin alakuloinen. Lukijoita on niin paljon että eiköhän meille kaikille "kaveri" löydy lukijaksi.
      Nyt on Pitkäperjantai jolloin Herramme Jeesus Kristus ristiinnaulittiin syyttömänä.

      Miltähän tämä pohjola näytti siihen aikaan. Nyt sataa vettä ja linnutlentelevät ja visertrlevät.
      Hyvää Pååsiäisen aikaa.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe