Gallup ihmissuhteista ja käyttäytymisestä

Elo Eriksson

Tämä on kysely liittyen ihmissuhteisiin. Vastaa kysymyksiin rehellisesti ja kun vastaat huolella ja ajatuksen kanssa uskon, että tämä voi olla myös sinulle varsin terapeuttinen kokemus :)

1. Sukupuolesi ja ikäsi

2. Lyhyt kuvaus luonteestasi ja millaisena ihmisenä näet itsesi

3. MIllaisten ihmisten seurassa viihdyt ja miksi? Millaisia ominaisuuksia näillä ihmisillä on?

4. Millaisia ihmisiä kunnioitat eniten?

5. Millaisilta ihmisiltä haluat saada arvostusta ja hyväksyntää?

6. Miten oma käytöksesi muuttuu, kun kohtaat itseäsi ns. sosiaalisessa hierarkiassa ylempänä tai alempana olevan?

6

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikös olisi kohteliasta, että jos kerran avaaja "Elo Eriksson" kyselee vaikeita niin hän näyttäisi mallia ja vastaisi itse ensin noihin kysymyksiinsä? Sehän voisi olla silloin avaajallekin varsin terapeuttinen kokemus - eikö niin? ;)

    • joku234567

      Minä voin vastata, koska olen niin tylsistynyt. :D

      1. Nainen, 19

      2. Omasta mielestäni olen yleensä aika rauhallinen ja harkitseva ihminen (poikkeukset vahvistavat säännön). Joskus teen aika harkitsemattomiakin päätöksiä sen kummemmin miettimättä seurauksia. Olen luonteeltani sosiaalinen ja juttelen helposti ihmisten kanssa. Toisaalta olen varovainen sitoutumaan ihmissuhteisiin. Olen helpostilähestyttävä, mutta toisaalta olen tosi syrjäänvetäytyvä, koska pelkään hylätyksi tulemista. Olen aika syvällinen ja pohtiva ihminen. Tarvitsen aikaa tottua uusin tilanteisiin. Olen lähiaikoina huomannut, että olen enemmän tunne- kuin järki-ihminen. Olen aika suorasanainen ja loukkaan välillä tahtomattani muita ihmisiä.

      3. Viihdyn sellaisten ihmisten kanssa, jotka osaavat keskustella, eivätkä loukkaannu siitä, jos olen erimieltä. Tykkään siitä, että molemmat osapuolet osallistuvat keskusteluun. Kuunteleminen on kuitenkin myös tärkeää välillä. Joskus toinen vain kuuntelee ja toinen puhuu ... jos on vaikka syvällisiä juttuja :)

      Minulla ei ole paljon ystäviä (poikaystävä koira joitain kavereita), joten joudun vähän kuvittelemaan tilannetta. Parhaiten viihdyn yhden ystävän kanssa tai sitten pienessä porukassa. En tykkää isoista porukoista, koska niissä on sellaisia esiintyjä ihmisiä ja sitten niitä, jotka ovat ihan hiljaa huomiotta.

      Eli tykkään keskustelevista ihmisistä, jotka ovat sinut itsensä kanssa. Ihmisistä, jotka tuntevat itsensä samanvertaisiksi muiden kanssa, eivätkä esitä mitään.

      4. Kunnioitan ihmisiä, jotka kuuntelevat muita, mutta ajattelevat itse. Kunnioitan ihmisiä, jotka haluavat kehittyä jossain asiassa ja ovat ylpeitä saavutuksistaan.

      5.Haluan saada arvostusta ja hyväksyntää kaikilta ihmisiltä. Erityisesti vanhemmiltani ja poikaystävältäni. Haluan tulla arvostetuksi tulevassa työelämässäni ja ysteävien seurassa??

      6. Jos kohtaan jonkun sos. hierarkiassa ylempänä olevan saatan olla vähän jotenkin varautuneempi ja hiljaisempi. Jos kohtaan jonkun sos. hierarkiassa alempana olevan, olen ehkä myös vähän hiljaisempi, koska yleensä he ovat niitä hiljaisempia ihmisiä koulussa. Joskus alan kuitenkin myös jutella ja silloin täytyy jutellessa olla vähän kannustava toista kohtaan, koska jutteleminen ei muuten oikein kunnolla onnistu. :D

    • gbnagfnafg

      1. Mies 35 v.
      2. Loogisesti älykäs mutten kovin taitava sosiaalisesti. Olen tekijä enkä haaveilija, kokeilunhaluinen ja urheileva. Tosin elämäni on nyt syvässä konkurssissa enkä pysty moneen asiaan.
      3. Viihdyn ihmisten kanssa joilla ei ole tarvetta kilpailla paremmuudesta tai johtoasemasta keskustelussa tai tekemisessä, ja jotka harkitsevat epätavallisiakin ehdotuksiani ennen hylkäämistä. Se on avarakatseisuutta ja viisautta.
      4. Kunnioitan hyväsydämisiä ja rehellisiä ihmisiä jotka sanovat totuuden vaikka se olisi heille tappioksi.
      5. Jos saan arvostusta ihmisiltä joita olen pitänyt itseäni paljon parempina ja suositumpina niin sehän tuntuu hyvältä.
      6. Yritän päästä eroon ajatuksesta mistään hierarkiasta. Jotakin on silloin pielessä itsessäni jos ajattelen niin.

    • ---------

      Nainen 50
      2. Osaan olla sekä yksin että ihmisten kanssa. Sanottu voimakastahtoiseksi, otan sen mitä haluan.
      3. Pidän luontevista ihmisistä.
      4. Kunnioitan työtä tekeviä ja arvostavia ihmisiä. Ja heitä jotka hyväksyvät toisen yksityisyyden ja oikeuden siihen.
      5. Hyväksyntä merkitsee kun saa sellaiselta jota itse kunnioittaa. Ansaitsematonta arvostusta en pysty ottamaan vastaan.
      6. Olen ehkä hiljaisempi kun joku on ylempänä. Vaikka tuntisin halveksuntaa en näytä sitä. Hierarkiassa alempaa ei kannata kohdella huonosti koska lopulta voi olla päinvastoin.

    • Doggygo

      1. Sukupuolesi ja ikäsi
      Nainen, 24 vuotta

      2. Lyhyt kuvaus luonteestasi ja millaisena ihmisenä näet itsesi
      Olen eloisa ja hyväntuulinen, herkkä luonne.

      3. MIllaisten ihmisten seurassa viihdyt ja miksi? Millaisia ominaisuuksia näillä ihmisillä on?
      Viihdyn aitojen ja rentojen ihmisten kanssa, jotka osaavat nauraa myös itselleen. Pidän maanläheisistä, arjesta ja sen iloista nauttivista ihmisistä, joiden kanssa voi vain olla, tekemättä sen erityisemmin mitään.

      4. Millaisia ihmisiä kunnioitat eniten?
      Kunnioitan ihmisiä, jotka pysyvät sanojensa takana ja uskaltavat olla eri mieltä.

      5. Millaisilta ihmisiltä haluat saada arvostusta ja hyväksyntää?
      Itselleni eri tavoin tärkeiltä ihmisiltä ja yhteisöiltä joihin kuulun (työ, harrastukset, kaverit jne), sekä niiltä, joita jollain tapaa ihailen tm.

      6. Miten oma käytöksesi muuttuu, kun kohtaat itseäsi ns. sosiaalisessa hierarkiassa ylempänä tai alempana olevan?
      Ylempänä olevan seurassa saatan olla varautuneempi ja tuoda esiin piirteitä, joita koen muiden arvostavan itsessäni.
      Alempana olevan seurassa näytän alkuun korostetun itsevarmalta ja pidän reviini tiukasti itselläni.

    • tyttöjuu

      1. Sukupuolesi ja ikäsi
      Tyttö 15v.
      2. Lyhyt kuvaus luonteestasi ja millaisena ihmisenä näet itsesi
      Olen rauhallinen, ujo ja järkevä. Tai niin ainakin itse koen olevani.
      3. MIllaisten ihmisten seurassa viihdyt ja miksi? Millaisia ominaisuuksia näillä ihmisillä on?
      Viihdyn järkevien ja älykkäiden ihmisten seurassa joiden kanssa voi puhua rakentavasti. Haluaisin enemmän itseni kaltaista seuraa.
      4. Millaisia ihmisiä kunnioitat eniten? .
      Aikaansaavia ja epäitsekkäitä.
      5. Millaisilta ihmisiltä haluat saada arvostusta ja hyväksyntää?
      Olisi kiva, jos itseäni 'kovemmat' (lue: pissikset ja jonnet) hyväksyisivät minut eivätkä kiinnittäisi sen enempää huomiota.
      6. Miten oma käytöksesi muuttuu, kun kohtaat itseäsi ns. sosiaalisessa hierarkiassa ylempänä tai alempana olevan?
      Riippuu tilanteesta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe